Hamilton világbajnok lett az Egyesült Államokban

2019.11.03.

Bár Valtteri Bottas nyerte az Amerikai Nagydíjat, Lewis Hamilton a második helyével elég pontot szerzett ahhoz, hogy hatodszor is megszerezze a világbajnoki címet. 

Fotó: twitter.com/f1

Valtteri Bottas kezdhette meg az élről az Amerika Nagydíjat. A Mercedes finn pilótája mögül Sebastian Vettel, Max Verstappen, Charles Leclerc és Lewis Hamilton rajtolhatott. A címvédő azzal a tudattal állt rajthoz, hogy egy nyolcadik hely is elég neki a hatodik vb-címe megszerzéséhez. 

Bottas megtartotta a vezető helyét, Verstappen viszont lerajtolta Vettelt, akit Hamilton is megelőzött. A Ferrari német versenyzője sorra veszítette a pozíciókat ugyanis Charles Leclerc, Lando Norris és Daniel Ricciardo is elment mellette. A starnál egy ütközés történt Alex Albon és Carlos Sainz között, a Red Bull versenyzőjének kényszerűségből ki is kellett jönnie a bokszba. 

A vezető hármas együtt maradt, Leclerc viszont nem tudta tartani a trió tempóját. Nem sokkal később Sebastian Vettel számára véget ért a futam, ugyanis a felfüggesztése megadta magát. Daniel Ricciardo pillanatok alatt két helyet lépett előre ugyanis megelőzte Lando Norrist az ötödik helyért vívott csatában. 

Hamilton elkezdett nyomást gyakorolni Verstappenre aki inkább kijött kereket cserélni, kemény keverékű abroncsokkal tért vissza a pályára. Bottas azonnal jött vetélytársa után, de megtartotta az előnyét. Hamilton eltérő taktikán volt, a vb-aspiráns annyit várt, hogy Bottas a pályán visszavette tőle a vezetést. Mivel azonban egy bokszkiállásnyi különbség volt kettejük között így hatalmas taktikai csata volt kibontakozóban. Hamilton kiállása zökkenőmentesen zajlott, nem úgy Leclerc-é, aki értékes másodperceket veszített a bokszban. 

Frissebb abroncsainak köszönhetően Lewis Hamilton csökkentette lemaradását és amikor Bottas és Verstappen kijött, akkor tíz másodperc volt az előnye. Bottas azonban nem akarta engedni, hogy csapattársa győzelemmel ünnepelje világbajnoki elsőségét és így rákapcsolt.

A brit az első támadást még kivédekezte, ám a másodikat nem tudta. 
Valtteri Bottas végül magabiztosan nyerte az Amerikai Nagydíjat, Lewis Hamilton és a britre felérő Max Verstappen előtt. Hamilton ezzel elegendő pontot gyűjtött ahhoz, hogy immáron hatszoros világbajnok legyen. A britek élő legendája 2008, 2014, 2015, 2017 és 2018 után lett ismét bajnok. 

Charles Leclerc a negyedik helyet szerezte meg és begyűjtötte a leggyorsabb körért járó pontot. Ötödikként Daniel Ricciardo ért be Lando Norris és Carlos Sainz előtt, míg a legjobb 10-be Nico hülkenberg, a bokszból startoló Sergio Perez és Danyiil Kvjat előtt. 

Hamilton nyert Mexikóban és karnyújtásnyira került a vb-címtől

2019.10.27.

Lewis Hamilton győzelmével zárult a Forma-1-es Mexikói Nagydíj. A Mercedes brit pilótája karnyújtásnyira van a hatodik világbajnoki címétől. 

Fotó: twitter.com/f1

Max Verstappen büntetése miatt Charles Leclerc vághatott neki az élről a Mexikói Nagydíjnak Sebastian Vettel, Lewis Hamilton és Verstappen elől. A Ferrari monacói pilótája meg is tartotta a vezető helyét, Vettelt viszont keményen támadta Hamilton, aki adott esetben már Mexikóban begyűjthette volna pályafutása 6. világbajnoki címét. Hamiltont egy pillanatra kiterelte Vettel a fűre, Verstappen pedig összeért a címvédővel. Az est vége az lett, hogy Hamiltont megelőzte Carlos Sainz, és Alexander Albon is valamint a Mercedes padlólemezéből egy jókora darab letörött. Miután véget ért a virtuális biztonsági autós szakasz, Verstappen Valtteri Bottas-al kakaskodott, aminek az lett a vége, hogy a holland defektet kapott. 

A verseny első szakaszában a vezető négyest Charles Leclerc, Sebastian Vettel, Alexander Albon és Lewis Hamilton alkották és ők másfél másodpercen belül haladtak egymáshoz képest. Albon jött ki először az élmezőnyből, ám Sainz mögé ért vissza és sok időt veszített. Nem járt azonban annyira pórul mint Lando Norris, a McLaren újoncának ugyanis rosszul rögzítették a bal első abroncsát és visszaesett az utolsó helyre. Antonio Giovinazzi szintén így járt, azzal a különbséggel, hogy neki a bal hátsó gumiját tették fel rosszul. Leclerc szintén kijött a bokszutcába az viszont körvonalazódott, hogy Vettel, Hamilton és Bpttas egy kerékcserés taktikán vannak. 

Hamilton érkezett ki elsőként a trióból és a brit ezt szóvá is tette mondván túl korán cserélték le az abroncsait, aggodalma erősödhetett amikor Bottas és Vettel is féltávig ment egy szettel. Leclerc második kerékcseréje nem volt zökkenőmentes és ezt Hamilton kihasználva átvette a vezetést. A címvédő mögött Vettel  haladt két és fél másodperces lemaradással, míg Bottas a némettől nem volt messze. Ráadásul Charles Leclerc is közelített előbbi két vetélytársához. 

Hiába lehetett azonban nagy csatát várni az utolsó 10 körre, az állás nem változott. Lewis Hamilton végül magabiztosan nyerte meg a Mexikói Nagydíjat és aratta pályafutása 83. győzelmét. A dobogóra még Sebastian Vettel és Valtteri Bottas állhattak fel. 

Charles Leclerc futotta meg a leggyorsabb kört de csalódott lehet, hogy a pole-ból csak negyedikként zárt. A monacói versenyző mögött Alex Albon és az óriási felzárkózást produkáló Max Verstappen ért be. Sergio Perez egy értékes hetedik pozíciót szerzett hazai közönség előtt, míg Daniel Ricciardonak a nyolcadik hely jutott. 

Az utolsó körök még hoztak izgalmakat, hiszen Danyiil Kvjat a falba lökte Nico Hülkenberget és így a legjobb 10-ben még Pierre Gasly zárt. Az oroszt feltehetőleg meg fogják büntetni a manővere miatt. 

Lewis Hamilton előnye 74 pontra nőtt Valtteri Bottas előtt, azaz három futammal a vége előtt hivatalosan még nem mondhatja hatszoros világbajnoknak magát. Legkorábban az Amerikai Nagydíjon kerülhet sor a bajnokavatásra, amelyet jövő héten rendeznek. 

Végeredmény:

1  Lewis Hamilton Mercedes  
2  Sebastian Vettel Ferrari +1.766
3  Valtteri Bottas Mercedes +3.553
4  Charles Leclerc Ferrari +6.368
5  Alex Albon Red Bull +21.399
6  Max Verstappen Red Bull +1:08.807
7  Sergio Perez Racing Point +1:13.819
8  Daniel Ricciardo Renault +1:14.924
9  Danyiil Kvjat Toro Rosso +1 kör
10  Pierre Gasly Toro Rosso +1 kör 
11  Nico Hulkenberg Renault +1 kör 
12  Lance Stroll Racing Point +1 kör 
13  Carlos Sainz Jr. McLaren +1 kör 
14  Antonio Giovinazzi Alfa Romeo +2 kör 
15  Kevin Magnussen Haas +2 kör 
16  George Russell Williams +2 kör 
17  Romain Grosjean Haas +2 kör 
18  Robert Kubica Williams +2 kör 
   Kimi Raikkonen Alfa Romeo  
   Lando Norris McLaren

Bottas még reménykedik a világbajnoki címben

2019.10.15.
Dorogi László

A Mercedes finn pilótája tudja, hogy szerencse is kell ahhoz, hogy legyőzze Lewis Hamiltont a világbajnoki címért folytatott versenyben.

Fotó: formula1.com

Szinte már el is felejtette Valtteri Bottas, milyen a győzelem íze, ezt idézhette fel a finn pilóta az elmúlt hétvégén Japánban, amikor öt hónappal legutóbbi sikere után ismét futamot tudott nyerni.

Bottas győzött Japánban, bajnok a Mercedes

Nem telt el három óra azután, hogy Sebastian Vettel megnyerte az időmérő edzést, máris kezdetét vehette a Japán Nagydíj. A Ferrari világbajnoka beragadt a rajtnál, Valtteri Bottas viszont óriásit startolva nemcsak a pole-ból induló német, de Charles Leclerc mellett is elment. Max Verstappen megelőzte Lewis Hamiltont, ám Leclerc-el ütközött és a holland pilóta megforgott.

A Forma-1 2019-es idényéből még négy futam van hátra, tehát a leggyorsabb körért járó plusz egy pontokkal együtt összesen 104 egység szerezhető még meg, Bottas pedig jelenleg 64 ponttal van lemaradva Hamilton mögött a világbajnoki pontversenyben.

A finn pilóta remekül kezdte az idényt, úgy tűnt, idén nagyon harap, aztán ahogy teltek-múltak a versenyek, úgy szürkült el csapattársa mellett. A száguldó cirkusz háza táján gyakorlatilag hetek óta mindenki biztosra veszi, hogy Lewis Hamilton hamarosan hatszoros világbajnok lesz, de Bottas még álmodozik a világbajnoki címről.

"Minden lehetséges, de tisztában vagyok a helyzetemmel. Nagyon szerencsésnek kell lennem, hogy megnyerjem a következő versenyeket, ez tény. Többnyire csak magamat okolhatom azért, hogy jelenleg ekkora a hátrányom Lewis mögött, ez az én hibám és azon leszek, hogy a jövőben ezt helyrehozzam"

- nyilatkozott önkritikusan Bottas.

A Forma-1 mezőnye jövő hétvégén Mexikóba látogat és Hamilton akár már akkor bebiztosíthatja újabb világbajnoki címét. A Mercedesnél mindenesetre már megnyugodhatnak, hiszen az istálló Japánban megnyerte a konstruktőri vb-címet.

Bottas győzött Japánban, bajnok a Mercedes

2019.10.13.

Valtteri Bottas győzelmével zárult a Forma-1-es Japán Nagydíj. Az  eredményeknek köszönhetően a Mercedes megnyerte a konstruktőri világbajnoki címet. 

Fotó: https://twitter.com/F1

Nem telt el három óra azután, hogy Sebastian Vettel megnyerte az időmérő edzést, máris kezdetét vehette a Japán Nagydíj. A Ferrari világbajnoka beragadt a rajtnál, Valtteri Bottas viszont óriásit startolva nemcsak a pole-ból induló német, de Charles Leclerc mellett is elment. Max Verstappen megelőzte Lewis Hamiltont, ám Leclerc-el ütközött és a holland pilóta megforgott. Leclerc autója megsérült és néhány kör múlva kénytelen volt orrkúpot cserélni. Verstappen a beleset után még próbált továbbmenni, ám a 15. körben kiállni kényszerült. Az esetet a verseny után vizsgálni fogják. 

Nagyszerűen kezdte a versenyt a két McLaren is, mivel Carlos Sainz és Lando Norris is lerajtolta Alexander Albont. A Red Bull thai pilótája ezután agresszívan támadta Norrist, aminek az lett a vége, hogy a Mclarenes hátracsúszott a koccanásukat követően. 

Bottas az élen folyamatosan növelte az előnyét Vettel előtt, közben vizsgálták, hogy a Ferraris bemozdult-e a rajtnál, ám végül nem láttak szabálytalanságot. A kerékcseréket Vettel kezdte meg, és mivel lágy abroncsokat kapott így úgy tűnt, hogy kétkiállásos taktikán van, ellentétben az utána érkező kemény keveréket kapó Bottassal és Hamiltonnal.

A futam hajrájában aztán kiderült, hogy mindhárman kétkiállásos taktikát választottak és így Hamilton a futa utolsó 10 körében már lágy keveréken támadhatta Vettelt. A címvédő hamar felzárkózott ellenfelére, ám nem tudta megelőzni a remekül védekező németet. 

Valtteri Bottas végül megnyerte a Japán Nagydíjat így matematikailag életben tartotta világbajnoki reményeit a Sebastian Vettel mögött befutó Lewis Hamilton ellenében. 

Alex Albon számára negyedik hely volt a leginkább elérhető ezen a napon, mögötte Carlos Sainz és a felzárkózó Charles Leclerc ért célba. Daniel Ricciardo remek taktikával hetedik lett, míg a legjobb 10-et Pierre Gasly, Nico Hülkenberg és Lance Stroll egészítette ki. A Racing Point kanadai versenyzője azok után szerzett pontot, hogy Sergio Perez falnak ütközött az utolsó körben. A leggyorsabb körért járó plusz pontot Lewis Hamilton zsebelte be. 

A kettős dobogóval valamint Hamilton leggyorsabb körével biztossá vállt, hogy a Mercedes sorozatban hatodik alkalommal is megnyerte a konstruktőrök bajnokságát. A stuttgarti alakulat 612 pontot szerzett eddig, mögöttük a Ferrari áll 435 ponttal, míg a Red Bullnak 323 pontja van. 

Egyéniben Lewis Hamilton 338 ponttal áll az élen a 274 pontos Valtteri Bottas előtt, így már csak kettejüknek van esélye a világbajnoki cím megszerzésére. 

A szezonból még négy futam van hátra, a világbajnokság két hét múlva Mexikóban fojtatódik. 

Végeredmény:

Vettel indul az élről Japánban

2019.10.13.

Sebastian Vettel indul az élről a Forma-1-es Japán Nagydíjon. A Ferrari német világbajnoka csapattársa Charles Leclerc előtt szerezte meg a rajtelsőséget. 

Fotó: twitter.com/f1

Alaposan átrendezte a Japán Nagydíj programját a Hagibis tájfun, amely miatt a megszokott időpont helyett néhány órával a futam előtt kellett megtartani az időmérő edzést. A "felkelő nap országában" ez nem számít egyedi esetnek, 2004-ben és 2010-ben szintén ilyenkor kellett lefutni a kvalifikációt az időjárási körülmények között. Szerencsére az edzésre verőfényes napsütésben, igaz meglehetősen szeles időben került sor. 

Meglehetősen eseménydús módon vette kezdetét a Q1: előbb Robert Kubica csapta falnak az autóját, ami miatt piros zászlóval meg is szakították az időmérőt, majd Kevin Magnussen törte össze a Haas-t így mindketten mért kör nélkül zártak. A Charles Leclerc elsőségével záruló szakaszból a két pilóta mellett George Russelll, Sergio Perez és Daniel Ricciardo nem tudott továbblépni. 

A második szakaszra a hétvégét eddig domináló Mercedesek kerültek az élre Valtteri Bottas-Lewis Hamilton sorrendben, valamint Alenxader Albon is megelőzte a két Ferrarit. A legjobb 10-be végül Antonio Giovinazzi, Lance Stroll, Kimi Raikkönen, Danyiil Kvjat és a műszaki hiba által sújtott Nico Hülkenberg nem tudott bejutni. 

Sebastian Vettel a Q3 elején egy szinte tökéletes kört futott, három abszolút legjobb szektorral és  1:27,212-es pályacsúccsal átvette a vezetést. A Ferrari négyszeres világbajnoka ezen az időn még majdnem két tizedet javított és végül 1:27,064-es idővel meg is szerezte a pole pozíciót. 

Vettel sorozatban kilenc időmérős vereség után volt jobb a kvalifikáción mint csapattársa Charles Leclerc, és Kanada után ismét az élről rajtolhat. A monacói pilóta végül megcsípte a második rajtkockát csapattársa mögött. Valtteri Bottas szerezte meg a harmadik rajthelyet Lewis Hamilton valamint Max Verstappen és Alexander Albon előtt. A két Red Bull ezredre azonos időt teljesített, végül az döntött, hogy a holland korábban teljesítette körét. A legjobb 10-et még Carlos Sainz, Lando Norris, Pierre Gasly és Romain Grosjeaan tette teljessé. 

A Japán Nagydíj magyar idő szerint 7 óra 10 perctől veszi kezdetét .

Végeredmény:

Leclerc visszaverte Hamilton és Bottas támadását is, újra futamot nyert

2019.09.08.
Dorogi László

Charles Leclerc 2010 óta az első Ferrari pilóta, aki Monzában futamot tudott nyerni. Sebastian Vettel megint hatalmasat hibázott.

Fotó: formula1.com

Nagyon régóta vártak a Ferrari szurkolók arra, hogy végre valahára hazai pályán Ferrari győzelmet láthassanak. Ez utoljára Fernando Alonsónak sikerült a maranellóiakkal, ráadásul a hibrid éra 2014-es bevezetése óta egytől-egyig Mercedes siker született a legendás aszfaltcsíkon.

A kalandos körülmények között lezajlott időmérő edzés után mindenesetre bizakodhattak az olaszok, hiszen Charles Leclerc zsinórban második pole pozícióját szerezte meg, Sebastian Vettel azonban a két Mercedes, Lewis Hamilton és Valtteri Bottas mögé szorult a rajtrácson.

A rajtot Lewis Hamilton kapta el a legjobban, olyannyira, hogy néhány méter alatt ledolgozta hátrányát Leclerc-kel szemben, csakhogy a monacói meg tudta őrizni pozícióját, míg a britre megérkezett csapattársa, de Bottasnak sem jött össze az előzés. Összejött viszont Hülkenbergnek, a Renault pilótája gyorsan megfosztotta negyedik helyétől Sebastian Vettelt, de a németnek erre még volt válasza.

Alig telt el néhány kör, jött a már-már szokásosnak mondható Vettel-baki, a német az Ascari-sikánban pördült meg, majd kötött ki a sóderágyban, amikor viszont visszatért volna az aszfaltra, kis híján belerongyolt Lance Strollba, s a dominó effektust követve a kanadai Danyiil Kvjat versenyét tette tönkre majdnem. Az incidens során Vettel Ferrarija megsérült, az első szárnyát ki kellett cserélni, ráadásul a sportbírák egy tíz másodperces stop and go büntetéssel sújtották Vettelt, amiért veszélyesen tért vissza a pályára, így gyorsan eldőlt, hogy csak az egyik Ferrarinak lesz esélye megtörni a régóta húzódó nyeretlenségi sorozatot Monzában.

Az élmezőnyben Lewis Hamilton kezdte meg a kerékcserék sorozatát, a Mercedesnél egyértelműen szerettek volna Leclercék elé vágni, csakhogy egy körrel később a monacóit is kihozták kereket cserélni, s végül sikerült megőriznie pozícióját Hamiltonnal szemben. Bottas viszont más taktikát választott, a finn csak 8 körrel csapattársa után jött abroncsokat váltani, de a friss gumikat kihasználva gyorsan felzárkózott a Leclerc-Hamilton párosra.

A brit vércseként üldözte az élen haladó monacóit, aki egy alkalommal kissé el is fékezte magát, de ez sem volt elég Hamiltonnak az előzéshez, majd ő is elfékezte magát egy előzési kísérlet során az egyes kanyarban, ezt pedig Bottas köszönte szépen és ki is használta, átvette a második helyet a tapadását teljesen elveszítő Hamiltontól.

Leclerc így egy Mercedes helyett egy másikat kapott a nyakába, de a monacói rendkívül koncentráltan versenyzett végig és zsinórban második Forma-1-es futamgyőzelmét szerezte meg, megközelítve ezzel a világbajnoki pontversenyben harmadik Max Verstappent. A hollandnak nem alakult túl jól a nyári szünet utáni első hét, azok után, hogy Belgiumban néhány méter után kiesett, ezúttal csak az utolsó helyről rajtolhatott, ennek ellenére sikerült megszereznie a nyolcadik helyet.

Érdemes megemlékezni a Renault teljesítményéről is, akik remek hétvégét zártak Olaszországban, Daniel Ricciardo negyedik, Nico Hülkenberg ötödik helyen zárt.

Olasz Nagydíj, végeredmény

Olasz Nagydíj: Leclerc indul az élről, többen eltaktikázták az időmérőt

2019.09.07.

Belgium után Olaszországban is Charles Leclerc rajtolhat az élről. A Ferrari pilótája mögül a két Mercedes indulhat. 

Fotó: twitter.com/f1

Bár az FIA kilátásba helyezte, a belgiumi kvalifikáción látott mértékű szélárnyékozást büntetni fogja, a pilóták mégis egymás mögött "vonatozva" kezdte meg a kvalifikáció első szakaszát. Mivel Antonio Giovanazzi vezette a bojt, így ő futotta az első mért kört, majd Sebastian Vettel állt az élre. Jó tempót mentek a Renault pilótái Nico Hülkenberg sokáig vezetett, de Daniel Ricciardo bejutása sem forgott veszélyben. Hülkenbergnél csak Charles Leclerc futott jobb kört, de a két Mercedes és Sebastian Vettel mögötte végeztek a Q1-ben. 

Sergio Perez autója megadta magát a periódus végén és piros zászlóval szakították meg az időmérőt. Ezzel Max Verstappen járt leginkább rosszul, mivel a motorerőre panaszkodó holland végül mért kör nélkül fejezte be a ma délutánt. A két említett pilótán kívül a Q1-ben Romain Grosjean, George Russell és Robert Kubica esett ki. 

A második szakasz elején Charles Leclerc állt az élre, mögötte Lewis Hamilton és Sebastian Vettel autózták a második illetve a harmadik legjobb időt, míg a két Renault közül ezúttal Daniel Ricciardo volt a gyorsabb. Lance Stroll ellenben óriásit teljesített és közel két év után jutott el ismét az időmérő harmadik szakaszába. 

A Q2 végén Antonio Giovinazzi, Kevin Magnussen, Danyiil Kvjat, Lando Norris és Pierre Gasly búcsúztak. 

Két percnek is el kellett telnie, mire megjelentek az első autók a Q3 elején, ugyanis a szélárnyék miatt senki sem akart a boj elején haladni. Vettel futotta meg az első mért kört, majd Leclerc és Hamilton következett. Az állóvizet Kimi Raikkönen kavarta meg, aki a falnak csapódott és ismét előkerült a piros zászló. A baleset miatt úgy tűnt, hogy Valtteri Bottas körét törlik, ám végül megváltoztatták a döntésüket a versenybírák és így a finn felért Hamilton mögé. 

Az utolsó 6 perc 35 másodpercre engedték el a mezőnyt, ám az utolsó kettő percig szinte mindenki kivárt. Senkinek nem állt szándékában elengedni a másikat és erre a mezőny többsége ráfaragott. Csak Charles Leclerc és Carlos Sainz tudott átfutni a célvonalon. 

A monacói már ekkor is vezetett és így végül nem is forgott veszélyben az újabb pole pozíciója, így Ferrari-pilóta kezdheti az élről a versenyt a "sebesség templomában. Lewis Hamilton és Valtteri Bottas rajtolhat a második illetve a harmadik pozícióból, míg Sebastian Vettelnek ezúttal a negyedik starthely jutott. Daniel Ricciardo és Nico Hülkenberg révén kisajátította a Renault a harmadik sort, míg az első 10-ből Carlos Sainz, Alenxader Albon, Kimi Raikkönen és Lance Stroll rajtolhat. 

Végeredmény:

Magyar Nagydíj: Verstappen először indulhat az élről

2019.08.03.

Max Verstappen indulhat az élről a Magyar Nagydíjon. A Red Bull holland pilótája első rajtelsőségét szerezte meg élete 93. nagydíjhétvégéjén. 

Fotó: MTI

Felhős, de száraz időben kezdődhetett meg a 34. Forma-1-es Magyar Nagydíj kvalifikációja. Az első szakaszban Charles Leclerc borzolta a kedélyeket, miután a Ferrari pilótája a gumifalnak csúszott és megtörte autója hátulját. A monacói versenyző autóját megjavították és végül gond nélkül jutott tovább a Q2-ből. 

George Russell óriásit ment a Williams lehetőségeihez képest, az újonc sokáig továbbjutásra állt, végül öt százados különbséggel maradt csak le a Q2-ről. Russellen kívül meglepetésre Daniel Ricciardo is idő előtt fejezte be az időmérőt, Lance Stroll, Sergio Perez és Robert Kubica búcsúja viszont nem számított meglepetésnek. A legjobb időt Max Verstappen futotta ebben az etapban 1:15,847-el. 

Lewis Hamilton a második szakaszban tovább javította a Verstappen által felállított körrekordot és elsőként jutott tovább a Q3-ba 1:15,548-as idővel. A hatszoros hungaroringi győztes mögött Verstappen 25 ezredes hátránnyal zárt, az élcsapatok pilótái közül egyedül Pierre Gaslynál rezgett a léc a továbbjutást illetően, de kilencedikként ő is továbbment. Két szakasz után Nico Hülkenberg, Alexander Albon, a legutóbb dobogóra álló, friss édesapa Danyiil Kvjat, Antonio Giovinazzi és Kevin Magnussen búcsúzott két szakasz után. 

Max Verstappen rögtön a Q3 elején 1:15 alá vitte a pályacsúcsot, hogy aztán egy 1:14.572-es idővel próbálja meg sokkolni a többieket. Valtteri Bottasnak még volt esélye arra, hogy megelőzze a holland pilótát, de 18 ezreddel elmaradt vetélytársától. A Red Bull versenyzője így 93. futamán először rajtolhat majd az élről. Verstappen a 100. olyan versenyző aki első rajtkockát szerzett F1-es versenyhétvégén. A kvalifikációt Lewis Hamilton zárta a harmadik helyen. 

Charles Leclerc ezúttal is megelőzte Sebastian Vettelt, míg Pierre Gasly majdnem egy másodpercet kapott csapattársától. Lando Norris és Carlos Sainz helyezései bizonyítják a McLaren fejlődését, míg az ötödik sort Romain Grosjean és Kimi Raikkönen alkothatja holnap. 

A 34. Forma-1-es Magyar Nagydíjra holnap 15 óra 10 perctől kerül sor a Hungaroringen. 

Végeredmény:

Ki nevet a mogyoródi célegyenes végén?

2019.08.01.
Dorogi László

Vasárnap rendezik meg a 34. Forma-1-es Magyar Nagydíjat a Hungaroroingen. A mogyoródi futam 1986 szerves része a száguldó cirkusznak és minden szezonban vízválasztó versenynek számít a hosszabb nyári szünet előtt. Most is sok mindenről dönthet.

Fotó: motorsport.com

Bár a világbajnoki pontverseny jelenlegi állása nem ezt sugallja, az utóbbi hetekben látott tendenciák azért adhatnak okot némi bizakodásra: talán nem kezelhetjük még kész tényként, hogy Lewis Hamilton hatodik világbajnoki címét is zsebre vágja az idény végén - még ha az autósportok láthatatlan bábmesterei nagyon is ügyködnek ezen a dolgon. A világbajnoki címvédő alaposan megremegett az elmúlt hétvégén Hockenheimben, az élről rajtolva csupán tizenegyedikként ért célba, s tőle szokatlanul sok hibát követett el. Bár az Alfa Romeók utólagos kizárása miatt két világbajnoki pontot így is megszerzett, összességében kijelenthető, az idei legpocsékabb futamát sikerült összehoznia, de láttunk már tőle ilyet korábban, aztán mintha mi sem történt volna, szétdominálta a mezőnyt a következő hétvégén. Igen, persze, az igazsághoz hozzátartozik az, hogy torokgyulladással és betegséggel küzdve teljesítette a német versenyt, amit a hírek szerint fel is szeretett volna adni, ám ezt a csapata nem engedte, s mivel pontszerző helyen gurult át a kockás zászló menetszele alatt, ez a döntés a csapatot igazolta.

Hamilton az eddigi tizenegy futamból hetet nyert meg a 2019-es idényben, 41 pontos, elképesztően kényelmes előnnyel vezeti a világbajnoki pontversenyt csapattársa, Valtteri Bottas előtt, ám akad egy pilóta a mezőnyben, aki az elmúlt hetekben élete formájában versenyez. Ez a pilóta nem más, mint a 21 esztendős Max Verstappen, s ha valaki azt mondta volna a szezon előtt, hogy féltávhoz érkezve ő tűnik majd Hamilton legveszélyesebb kihívójának, akkor biztosan kinevetik.

Alapvetően nem sokan gondolták azt sem, hogy a Red Bull ennyire versenyképes lesz, sőt, a Ferrarial teljesen egyenértékű - legalábbis ami a futamokat illeti. Ehhez persze kell a maranellóiak permanens töketlenkedése is, de ez már más lapra tartozik. Verstappen hatalmas népszerűségnek örvend a Forma-1-es rajongók körében, amit agresszív, ám az elmúlt időszakban már teljesen letisztult vezetési stílusával vívott ki magának, ráadásul az európai versenyhelyszínekre ellátogató holland szurkolók mindenhol pazar hangulatot varázsolnak az aszfaltcsík mellé - ez vélhetően így lesz Mogyoródon is. A fiatal holland pilóta az előző három futamból kettőt is megnyert, érdekesség, hogy azon versenyzők táborába tartozik, akik bár több futamot is nyertek, soha nem indulhattak a pole pozícióból.

Fotó: XPB

Hamilton és Verstappen mellett persze többen is jó eséllyel pályáznak a magyar futamgyőzelemre, többek között Charles Leclerc is, akinek tényleg kijárna már egy olyan versenyhétvége, ahol minden összeáll. A monacói versenyzőnek eddig nem alakul zökkenőmentesen első Ferraris éve, ez persze nem feltétlenül az ő hibája, viszont Hockenheimben egyértelműen a saját hibája miatt dobott egy nagyon értékes világbajnoki pontokat. Leclerc még sosem nyert futamot a száguldó cirkuszban, viszont jó hír lehet számára, hogy a korábbi legendák közül többen is a Hungaroringen aratták pályafutásuk első győzelmét: Fernando Alonso és Jenson Button is világbajnoki címet tudott nyerni a későbbiekben, jó ómen tehát a magyar aszfaltcsíkon megszerezni az első sikert.

S ha már a sikerről beszélünk, a mezőnyből talán senkinek sem hiányzik jobban ez, mint Sebastian Vettelnek, aki immáron több mint egy éve nem tudott versenyt nyerni, pedig a feltételek adottak. A négyszeres német világbajnok a Ferrarival még nem ért fel a csúcsra, a tavalyi Német Nagydíjon pedig saját hibájából törte össze az autót s azóta csak keresi önmagát - elsősorban mentálisan. Egy futamgyőzelem persze mindent megváltoztatna, de ahhoz tényleg egy tökéletes hétvégét kellene összehoznia az olaszoknak, ez pedig szemmel láthatóan hatalmas nehézségeket okoz nekik mostanság.

S persze nem szabad megfeledkeznünk Valtteri Bottasról sem, ha a potenciális mogyoródi futamgyőzteseket vesszük sorra, hiszen papíron a finn pilóta hátránya a legkisebb a világbajnoki éllovas Hamiltonnal szemben, bár ő is átkozhatja magát, hogy a második helyről állította falba autóját Hockenheimben, hiszen rengeteget faraghatott volna hátrányán csapattársával szemben.

A Hungaroring sok csodát megélt már, így talán az sem lenne gigantikus meglepetés, ha a felsoroltakon kívül más emelné magasba az első helyért járó trófeát, ehhez persze már a természet közbenjárására is szükség lenne. A vasárnapi futamra egyébként többnyire napos, száraz időt jósolnak a meteorológusok, de talán senki nem bánná, ha az eső kicsit megkeverné a paklikat.

Hamilton hazai közönség előtt aratta 80. győzelmét

2019.07.14.

Egy jó időben megejtett bokszkiállásnak köszönhetően Lewis Hamilton nyerte a 70. Forma-1-es Brit Nagydíjat. A verseny során a kedélyeket Sebastian Vettel borzolta, aki valósággal kiütötte Max Verstappent. 

Fotó: twitter.com/f1

Felhős, de száraz időben kezdődött meg a 70. Brit Nagydíj a Silverstone-i versenypályán. Az élről Valtteri Bottas rajtolhatott, aki minimális különbséggel utasította maga mögé csapattársát és Charle Leclercet a kvalifikáció során. Mivel a Mercedesek és a Ferrarik eltérő keverékű abroncsokon rajtoltak, így óriási taktikai csata volt várható a futamon. 

Bottas megtartotta vezető helyét a rajtnál, de azon kívül, hogy Sebastian Vettel megelőzte Pierre Gaslyt nem is igazán történt nagy változás. Hamilton igyekezett nyomást gyakorolni csapattársával és a két Mercedes a negyedik körben oda-vissza előzgette egymást. A finn pilóta maradt az élen és (feltehetőleg csapatutasításra) a csata némileg alábbhagyott. 

Szállították viszont az izgalmakat a Ferrarik és a Red Bullok. Charles Leclerc Max Vertappennel talált egymásra, míg Pierre Gasly elkezdte szorongatni Sebatian Vettelt, akit hamarosan meg is előzött. A kedélyeket a futam elején a két Haas borzolta, miután csapattársként összeütköztek, Romain Grosjean és Kevin Magnussen számára is hamar véget ért a Brit Nagydíj. 

A 19. körben jött el a fordulópont a versenyen: Antonio Giovinazzi kicsúszott és beküldték a biztonsági autót. Lewis Hamilton tökéletes időben tudott kijönni kemény keverékű abroncsokért és megelőzte a kerékcserén ekkor már túleső csapattársát. Bottas ráadásul elsőre szintén kemény gumikat kapott és így taktikai hátrányba került a címvédővel szemben. 

Nem lankadt azonban a csata a két bajnokaspiráns mögött sem: Max Verstappen a bokszban megelőzte Charles Leclerc-t, aki azonban azonnal visszavágott. Az Ausztriában is óriásit csatázó fiatalok  vigyáztak egymásra, ám Leclerc autója a pilóta szerint megsérült amikor egyszer leterelte az aszfaltról riválisát. Sebastian Vettel számára pont kapóra jött a biztonsági autó és így a négyszeres világbajnok feljött a harmadik helyre. 

Verstappen ellenben jóval gyorsabb volt vetélytársainál és miután elment Gasly meleltt elkezdte szorongatni Vettelt. Nagy küzdelemben el tudott volan menni ellenfele mellett, ám Vettel hátulról belerohant. A holland ki tudott jönni a kavicsából és sérült autóval is vissza tudott jönni ötödiknek, Vettelnél viszont orrkúpot kellett cserélni. A Ferrari pilótáját vétkesnek találták az esetben, így 10 másodperces büntetést is kapott és végül csak a 16. lett a mai nagydíjon. 

Lewis Hamilton végül magabiztosan nyerte meg a Brit Nagydíjat, ráadásul a címvédőé lett a leggyorsabb körért járó plusz egy pont is. Ez volt az ötszörös világbajnok 80. futamgyőzelme és a hatodik hazai pályán. Utóbbival megelőzte Jim Clarkot és Alain Prostot a Brit Nagydíjakat illetően. 

Valtteri Bottas végül csalódott lehetett mert egy kedvező futamot bukott el a taktika miatt, míg Charles Leclerc a legtöbbet hozta ki a hétvégéből ezzel a harmadik hellyel. 

Pierre Gasly idei legjobb hétvégéjén érte el a negyedik helyet csapattársa Max Verstappen és Carlos Sainz előtt. A pontszerzők közé még Daniel Ricciardo, Kimi Raikkönen, Danyil Kvjat és Nico Hülkenberg fért be. 

amilton, Bottas, Leclerc és Gasly mögött. Pontszerzőként végzett még Sainz, Ricciardo, Raikkönen, Kvjat és Hülkenberg, míg a verseny a Haas számára alakult igazán tragikusan, hiszen mindkét autójával fel kellett adnia a futamot, miután Romain Grosjean és Kevis Magnussen az első körben összekoccant.

Vettel és a két Haas mögött Lando Norris és Alenxander Albon lehet még dühös magára, mivel a két újonc hiába versenyzett jól, végül pont nélkül maradtak. 

Lewis Hamilton tovább növelte előnyét a tabellán és a címvédő már 223 pontot szerzett eddig, Bottas hátránya 39 pont az összetettben. A bajnokság harmadik helyén Verstappen áll 136 ponttal, mögötte Vettel (123), Leclerc (120) és Gasly (55) várja a folytatást. 

A konstruktőröknél a Mercedes óriási előnnyel vezet a Ferrari illetve a Red Bull előtt. A világbajnokság két hét múlva a Német Nagydíjjal folytatódik. 

Végeredmény:

Ezeket a cikkeket olvastad már?