Leclerc visszaverte Hamilton és Bottas támadását is, újra futamot nyert

2019.09.08.
Dorogi László

Charles Leclerc 2010 óta az első Ferrari pilóta, aki Monzában futamot tudott nyerni. Sebastian Vettel megint hatalmasat hibázott.

Fotó: formula1.com

Nagyon régóta vártak a Ferrari szurkolók arra, hogy végre valahára hazai pályán Ferrari győzelmet láthassanak. Ez utoljára Fernando Alonsónak sikerült a maranellóiakkal, ráadásul a hibrid éra 2014-es bevezetése óta egytől-egyig Mercedes siker született a legendás aszfaltcsíkon.

A kalandos körülmények között lezajlott időmérő edzés után mindenesetre bizakodhattak az olaszok, hiszen Charles Leclerc zsinórban második pole pozícióját szerezte meg, Sebastian Vettel azonban a két Mercedes, Lewis Hamilton és Valtteri Bottas mögé szorult a rajtrácson.

A rajtot Lewis Hamilton kapta el a legjobban, olyannyira, hogy néhány méter alatt ledolgozta hátrányát Leclerc-kel szemben, csakhogy a monacói meg tudta őrizni pozícióját, míg a britre megérkezett csapattársa, de Bottasnak sem jött össze az előzés. Összejött viszont Hülkenbergnek, a Renault pilótája gyorsan megfosztotta negyedik helyétől Sebastian Vettelt, de a németnek erre még volt válasza.

Alig telt el néhány kör, jött a már-már szokásosnak mondható Vettel-baki, a német az Ascari-sikánban pördült meg, majd kötött ki a sóderágyban, amikor viszont visszatért volna az aszfaltra, kis híján belerongyolt Lance Strollba, s a dominó effektust követve a kanadai Danyiil Kvjat versenyét tette tönkre majdnem. Az incidens során Vettel Ferrarija megsérült, az első szárnyát ki kellett cserélni, ráadásul a sportbírák egy tíz másodperces stop and go büntetéssel sújtották Vettelt, amiért veszélyesen tért vissza a pályára, így gyorsan eldőlt, hogy csak az egyik Ferrarinak lesz esélye megtörni a régóta húzódó nyeretlenségi sorozatot Monzában.

Az élmezőnyben Lewis Hamilton kezdte meg a kerékcserék sorozatát, a Mercedesnél egyértelműen szerettek volna Leclercék elé vágni, csakhogy egy körrel később a monacóit is kihozták kereket cserélni, s végül sikerült megőriznie pozícióját Hamiltonnal szemben. Bottas viszont más taktikát választott, a finn csak 8 körrel csapattársa után jött abroncsokat váltani, de a friss gumikat kihasználva gyorsan felzárkózott a Leclerc-Hamilton párosra.

A brit vércseként üldözte az élen haladó monacóit, aki egy alkalommal kissé el is fékezte magát, de ez sem volt elég Hamiltonnak az előzéshez, majd ő is elfékezte magát egy előzési kísérlet során az egyes kanyarban, ezt pedig Bottas köszönte szépen és ki is használta, átvette a második helyet a tapadását teljesen elveszítő Hamiltontól.

Leclerc így egy Mercedes helyett egy másikat kapott a nyakába, de a monacói rendkívül koncentráltan versenyzett végig és zsinórban második Forma-1-es futamgyőzelmét szerezte meg, megközelítve ezzel a világbajnoki pontversenyben harmadik Max Verstappent. A hollandnak nem alakult túl jól a nyári szünet utáni első hét, azok után, hogy Belgiumban néhány méter után kiesett, ezúttal csak az utolsó helyről rajtolhatott, ennek ellenére sikerült megszereznie a nyolcadik helyet.

Érdemes megemlékezni a Renault teljesítményéről is, akik remek hétvégét zártak Olaszországban, Daniel Ricciardo negyedik, Nico Hülkenberg ötödik helyen zárt.

Olasz Nagydíj, végeredmény

Olasz Nagydíj: Leclerc indul az élről, többen eltaktikázták az időmérőt

2019.09.07.

Belgium után Olaszországban is Charles Leclerc rajtolhat az élről. A Ferrari pilótája mögül a két Mercedes indulhat. 

Fotó: twitter.com/f1

Bár az FIA kilátásba helyezte, a belgiumi kvalifikáción látott mértékű szélárnyékozást büntetni fogja, a pilóták mégis egymás mögött "vonatozva" kezdte meg a kvalifikáció első szakaszát. Mivel Antonio Giovanazzi vezette a bojt, így ő futotta az első mért kört, majd Sebastian Vettel állt az élre. Jó tempót mentek a Renault pilótái Nico Hülkenberg sokáig vezetett, de Daniel Ricciardo bejutása sem forgott veszélyben. Hülkenbergnél csak Charles Leclerc futott jobb kört, de a két Mercedes és Sebastian Vettel mögötte végeztek a Q1-ben. 

Sergio Perez autója megadta magát a periódus végén és piros zászlóval szakították meg az időmérőt. Ezzel Max Verstappen járt leginkább rosszul, mivel a motorerőre panaszkodó holland végül mért kör nélkül fejezte be a ma délutánt. A két említett pilótán kívül a Q1-ben Romain Grosjean, George Russell és Robert Kubica esett ki. 

A második szakasz elején Charles Leclerc állt az élre, mögötte Lewis Hamilton és Sebastian Vettel autózták a második illetve a harmadik legjobb időt, míg a két Renault közül ezúttal Daniel Ricciardo volt a gyorsabb. Lance Stroll ellenben óriásit teljesített és közel két év után jutott el ismét az időmérő harmadik szakaszába. 

A Q2 végén Antonio Giovinazzi, Kevin Magnussen, Danyiil Kvjat, Lando Norris és Pierre Gasly búcsúztak. 

Két percnek is el kellett telnie, mire megjelentek az első autók a Q3 elején, ugyanis a szélárnyék miatt senki sem akart a boj elején haladni. Vettel futotta meg az első mért kört, majd Leclerc és Hamilton következett. Az állóvizet Kimi Raikkönen kavarta meg, aki a falnak csapódott és ismét előkerült a piros zászló. A baleset miatt úgy tűnt, hogy Valtteri Bottas körét törlik, ám végül megváltoztatták a döntésüket a versenybírák és így a finn felért Hamilton mögé. 

Az utolsó 6 perc 35 másodpercre engedték el a mezőnyt, ám az utolsó kettő percig szinte mindenki kivárt. Senkinek nem állt szándékában elengedni a másikat és erre a mezőny többsége ráfaragott. Csak Charles Leclerc és Carlos Sainz tudott átfutni a célvonalon. 

A monacói már ekkor is vezetett és így végül nem is forgott veszélyben az újabb pole pozíciója, így Ferrari-pilóta kezdheti az élről a versenyt a "sebesség templomában. Lewis Hamilton és Valtteri Bottas rajtolhat a második illetve a harmadik pozícióból, míg Sebastian Vettelnek ezúttal a negyedik starthely jutott. Daniel Ricciardo és Nico Hülkenberg révén kisajátította a Renault a harmadik sort, míg az első 10-ből Carlos Sainz, Alenxader Albon, Kimi Raikkönen és Lance Stroll rajtolhat. 

Végeredmény:

Magyar Nagydíj: Verstappen először indulhat az élről

2019.08.03.

Max Verstappen indulhat az élről a Magyar Nagydíjon. A Red Bull holland pilótája első rajtelsőségét szerezte meg élete 93. nagydíjhétvégéjén. 

Fotó: MTI

Felhős, de száraz időben kezdődhetett meg a 34. Forma-1-es Magyar Nagydíj kvalifikációja. Az első szakaszban Charles Leclerc borzolta a kedélyeket, miután a Ferrari pilótája a gumifalnak csúszott és megtörte autója hátulját. A monacói versenyző autóját megjavították és végül gond nélkül jutott tovább a Q2-ből. 

George Russell óriásit ment a Williams lehetőségeihez képest, az újonc sokáig továbbjutásra állt, végül öt százados különbséggel maradt csak le a Q2-ről. Russellen kívül meglepetésre Daniel Ricciardo is idő előtt fejezte be az időmérőt, Lance Stroll, Sergio Perez és Robert Kubica búcsúja viszont nem számított meglepetésnek. A legjobb időt Max Verstappen futotta ebben az etapban 1:15,847-el. 

Lewis Hamilton a második szakaszban tovább javította a Verstappen által felállított körrekordot és elsőként jutott tovább a Q3-ba 1:15,548-as idővel. A hatszoros hungaroringi győztes mögött Verstappen 25 ezredes hátránnyal zárt, az élcsapatok pilótái közül egyedül Pierre Gaslynál rezgett a léc a továbbjutást illetően, de kilencedikként ő is továbbment. Két szakasz után Nico Hülkenberg, Alexander Albon, a legutóbb dobogóra álló, friss édesapa Danyiil Kvjat, Antonio Giovinazzi és Kevin Magnussen búcsúzott két szakasz után. 

Max Verstappen rögtön a Q3 elején 1:15 alá vitte a pályacsúcsot, hogy aztán egy 1:14.572-es idővel próbálja meg sokkolni a többieket. Valtteri Bottasnak még volt esélye arra, hogy megelőzze a holland pilótát, de 18 ezreddel elmaradt vetélytársától. A Red Bull versenyzője így 93. futamán először rajtolhat majd az élről. Verstappen a 100. olyan versenyző aki első rajtkockát szerzett F1-es versenyhétvégén. A kvalifikációt Lewis Hamilton zárta a harmadik helyen. 

Charles Leclerc ezúttal is megelőzte Sebastian Vettelt, míg Pierre Gasly majdnem egy másodpercet kapott csapattársától. Lando Norris és Carlos Sainz helyezései bizonyítják a McLaren fejlődését, míg az ötödik sort Romain Grosjean és Kimi Raikkönen alkothatja holnap. 

A 34. Forma-1-es Magyar Nagydíjra holnap 15 óra 10 perctől kerül sor a Hungaroringen. 

Végeredmény:

Ki nevet a mogyoródi célegyenes végén?

2019.08.01.
Dorogi László

Vasárnap rendezik meg a 34. Forma-1-es Magyar Nagydíjat a Hungaroroingen. A mogyoródi futam 1986 szerves része a száguldó cirkusznak és minden szezonban vízválasztó versenynek számít a hosszabb nyári szünet előtt. Most is sok mindenről dönthet.

Fotó: motorsport.com

Bár a világbajnoki pontverseny jelenlegi állása nem ezt sugallja, az utóbbi hetekben látott tendenciák azért adhatnak okot némi bizakodásra: talán nem kezelhetjük még kész tényként, hogy Lewis Hamilton hatodik világbajnoki címét is zsebre vágja az idény végén - még ha az autósportok láthatatlan bábmesterei nagyon is ügyködnek ezen a dolgon. A világbajnoki címvédő alaposan megremegett az elmúlt hétvégén Hockenheimben, az élről rajtolva csupán tizenegyedikként ért célba, s tőle szokatlanul sok hibát követett el. Bár az Alfa Romeók utólagos kizárása miatt két világbajnoki pontot így is megszerzett, összességében kijelenthető, az idei legpocsékabb futamát sikerült összehoznia, de láttunk már tőle ilyet korábban, aztán mintha mi sem történt volna, szétdominálta a mezőnyt a következő hétvégén. Igen, persze, az igazsághoz hozzátartozik az, hogy torokgyulladással és betegséggel küzdve teljesítette a német versenyt, amit a hírek szerint fel is szeretett volna adni, ám ezt a csapata nem engedte, s mivel pontszerző helyen gurult át a kockás zászló menetszele alatt, ez a döntés a csapatot igazolta.

Hamilton az eddigi tizenegy futamból hetet nyert meg a 2019-es idényben, 41 pontos, elképesztően kényelmes előnnyel vezeti a világbajnoki pontversenyt csapattársa, Valtteri Bottas előtt, ám akad egy pilóta a mezőnyben, aki az elmúlt hetekben élete formájában versenyez. Ez a pilóta nem más, mint a 21 esztendős Max Verstappen, s ha valaki azt mondta volna a szezon előtt, hogy féltávhoz érkezve ő tűnik majd Hamilton legveszélyesebb kihívójának, akkor biztosan kinevetik.

Alapvetően nem sokan gondolták azt sem, hogy a Red Bull ennyire versenyképes lesz, sőt, a Ferrarial teljesen egyenértékű - legalábbis ami a futamokat illeti. Ehhez persze kell a maranellóiak permanens töketlenkedése is, de ez már más lapra tartozik. Verstappen hatalmas népszerűségnek örvend a Forma-1-es rajongók körében, amit agresszív, ám az elmúlt időszakban már teljesen letisztult vezetési stílusával vívott ki magának, ráadásul az európai versenyhelyszínekre ellátogató holland szurkolók mindenhol pazar hangulatot varázsolnak az aszfaltcsík mellé - ez vélhetően így lesz Mogyoródon is. A fiatal holland pilóta az előző három futamból kettőt is megnyert, érdekesség, hogy azon versenyzők táborába tartozik, akik bár több futamot is nyertek, soha nem indulhattak a pole pozícióból.

Fotó: XPB

Hamilton és Verstappen mellett persze többen is jó eséllyel pályáznak a magyar futamgyőzelemre, többek között Charles Leclerc is, akinek tényleg kijárna már egy olyan versenyhétvége, ahol minden összeáll. A monacói versenyzőnek eddig nem alakul zökkenőmentesen első Ferraris éve, ez persze nem feltétlenül az ő hibája, viszont Hockenheimben egyértelműen a saját hibája miatt dobott egy nagyon értékes világbajnoki pontokat. Leclerc még sosem nyert futamot a száguldó cirkuszban, viszont jó hír lehet számára, hogy a korábbi legendák közül többen is a Hungaroringen aratták pályafutásuk első győzelmét: Fernando Alonso és Jenson Button is világbajnoki címet tudott nyerni a későbbiekben, jó ómen tehát a magyar aszfaltcsíkon megszerezni az első sikert.

S ha már a sikerről beszélünk, a mezőnyből talán senkinek sem hiányzik jobban ez, mint Sebastian Vettelnek, aki immáron több mint egy éve nem tudott versenyt nyerni, pedig a feltételek adottak. A négyszeres német világbajnok a Ferrarival még nem ért fel a csúcsra, a tavalyi Német Nagydíjon pedig saját hibájából törte össze az autót s azóta csak keresi önmagát - elsősorban mentálisan. Egy futamgyőzelem persze mindent megváltoztatna, de ahhoz tényleg egy tökéletes hétvégét kellene összehoznia az olaszoknak, ez pedig szemmel láthatóan hatalmas nehézségeket okoz nekik mostanság.

S persze nem szabad megfeledkeznünk Valtteri Bottasról sem, ha a potenciális mogyoródi futamgyőzteseket vesszük sorra, hiszen papíron a finn pilóta hátránya a legkisebb a világbajnoki éllovas Hamiltonnal szemben, bár ő is átkozhatja magát, hogy a második helyről állította falba autóját Hockenheimben, hiszen rengeteget faraghatott volna hátrányán csapattársával szemben.

A Hungaroring sok csodát megélt már, így talán az sem lenne gigantikus meglepetés, ha a felsoroltakon kívül más emelné magasba az első helyért járó trófeát, ehhez persze már a természet közbenjárására is szükség lenne. A vasárnapi futamra egyébként többnyire napos, száraz időt jósolnak a meteorológusok, de talán senki nem bánná, ha az eső kicsit megkeverné a paklikat.

Hamilton hazai közönség előtt aratta 80. győzelmét

2019.07.14.

Egy jó időben megejtett bokszkiállásnak köszönhetően Lewis Hamilton nyerte a 70. Forma-1-es Brit Nagydíjat. A verseny során a kedélyeket Sebastian Vettel borzolta, aki valósággal kiütötte Max Verstappent. 

Fotó: twitter.com/f1

Felhős, de száraz időben kezdődött meg a 70. Brit Nagydíj a Silverstone-i versenypályán. Az élről Valtteri Bottas rajtolhatott, aki minimális különbséggel utasította maga mögé csapattársát és Charle Leclercet a kvalifikáció során. Mivel a Mercedesek és a Ferrarik eltérő keverékű abroncsokon rajtoltak, így óriási taktikai csata volt várható a futamon. 

Bottas megtartotta vezető helyét a rajtnál, de azon kívül, hogy Sebastian Vettel megelőzte Pierre Gaslyt nem is igazán történt nagy változás. Hamilton igyekezett nyomást gyakorolni csapattársával és a két Mercedes a negyedik körben oda-vissza előzgette egymást. A finn pilóta maradt az élen és (feltehetőleg csapatutasításra) a csata némileg alábbhagyott. 

Szállították viszont az izgalmakat a Ferrarik és a Red Bullok. Charles Leclerc Max Vertappennel talált egymásra, míg Pierre Gasly elkezdte szorongatni Sebatian Vettelt, akit hamarosan meg is előzött. A kedélyeket a futam elején a két Haas borzolta, miután csapattársként összeütköztek, Romain Grosjean és Kevin Magnussen számára is hamar véget ért a Brit Nagydíj. 

A 19. körben jött el a fordulópont a versenyen: Antonio Giovinazzi kicsúszott és beküldték a biztonsági autót. Lewis Hamilton tökéletes időben tudott kijönni kemény keverékű abroncsokért és megelőzte a kerékcserén ekkor már túleső csapattársát. Bottas ráadásul elsőre szintén kemény gumikat kapott és így taktikai hátrányba került a címvédővel szemben. 

Nem lankadt azonban a csata a két bajnokaspiráns mögött sem: Max Verstappen a bokszban megelőzte Charles Leclerc-t, aki azonban azonnal visszavágott. Az Ausztriában is óriásit csatázó fiatalok  vigyáztak egymásra, ám Leclerc autója a pilóta szerint megsérült amikor egyszer leterelte az aszfaltról riválisát. Sebastian Vettel számára pont kapóra jött a biztonsági autó és így a négyszeres világbajnok feljött a harmadik helyre. 

Verstappen ellenben jóval gyorsabb volt vetélytársainál és miután elment Gasly meleltt elkezdte szorongatni Vettelt. Nagy küzdelemben el tudott volan menni ellenfele mellett, ám Vettel hátulról belerohant. A holland ki tudott jönni a kavicsából és sérült autóval is vissza tudott jönni ötödiknek, Vettelnél viszont orrkúpot kellett cserélni. A Ferrari pilótáját vétkesnek találták az esetben, így 10 másodperces büntetést is kapott és végül csak a 16. lett a mai nagydíjon. 

Lewis Hamilton végül magabiztosan nyerte meg a Brit Nagydíjat, ráadásul a címvédőé lett a leggyorsabb körért járó plusz egy pont is. Ez volt az ötszörös világbajnok 80. futamgyőzelme és a hatodik hazai pályán. Utóbbival megelőzte Jim Clarkot és Alain Prostot a Brit Nagydíjakat illetően. 

Valtteri Bottas végül csalódott lehetett mert egy kedvező futamot bukott el a taktika miatt, míg Charles Leclerc a legtöbbet hozta ki a hétvégéből ezzel a harmadik hellyel. 

Pierre Gasly idei legjobb hétvégéjén érte el a negyedik helyet csapattársa Max Verstappen és Carlos Sainz előtt. A pontszerzők közé még Daniel Ricciardo, Kimi Raikkönen, Danyil Kvjat és Nico Hülkenberg fért be. 

amilton, Bottas, Leclerc és Gasly mögött. Pontszerzőként végzett még Sainz, Ricciardo, Raikkönen, Kvjat és Hülkenberg, míg a verseny a Haas számára alakult igazán tragikusan, hiszen mindkét autójával fel kellett adnia a futamot, miután Romain Grosjean és Kevis Magnussen az első körben összekoccant.

Vettel és a két Haas mögött Lando Norris és Alenxander Albon lehet még dühös magára, mivel a két újonc hiába versenyzett jól, végül pont nélkül maradtak. 

Lewis Hamilton tovább növelte előnyét a tabellán és a címvédő már 223 pontot szerzett eddig, Bottas hátránya 39 pont az összetettben. A bajnokság harmadik helyén Verstappen áll 136 ponttal, mögötte Vettel (123), Leclerc (120) és Gasly (55) várja a folytatást. 

A konstruktőröknél a Mercedes óriási előnnyel vezet a Ferrari illetve a Red Bull előtt. A világbajnokság két hét múlva a Német Nagydíjjal folytatódik. 

Végeredmény:

Bottas minimális előnnyel nyerte az időmérőt a Brit Nagydíjon

2019.07.13.

Valtteri Bottas kezdheti meg az élről a 70. Brit Nagydíjat. A Mercedes finn pilótája minimális különbséggel előzte meg csapattársát, a hazai pályán versenyző Lewis Hamiltont. 

Fotó: AFP

Hetvenedik alkalommal rendezik meg idén a Brit Nagydíjat, amely minden évben szerepelt a versenyprogramban, természetes azon a Silverstone-i helyszínen, ahol 1950-ben lekezdődött a sportág története. Az időmérőt meglehetősen hűvös, felhős időben kezdték meg a pilóták.

A kvalifikáció első szakasza nem hozott túl nagy meglepetést: Robert Kubica, Lance Stroll és George Russell ezúttal sem jutott tovább a Q1-ből, hozzájuk Danyiil Kvjat és Kevin Magnussen csatlakozott. Az első etapot Lewis Hamilton zárta az élen alig két százados különbséggel Charle Leclerc előtt, ám a két pilóta eltérő keverékű abroncsot használt. 

A gyülekező felhők miatt a pilóták hamar kijöttek a Q2-re, tartva az esőtől, ám végül nem keletkezett csapadék a kvalifikáció során. Sebastian Vettel kissé késve kezdte meg a szakaszt, de végül az utolsó pillanatban így is könnyedén biztosította helyét a Q3-ban. A Mercedesek és a Red Bullok közepes keverékkel teljesítették legjobb idejüket, Leclerc és Vettel viszont a lágyakat használta, így ezen a keveréken rajtolnak holnap. 

Igazán meglepő kieső ezúttal sem volt: a két Alfa-Romeo, Carlos Sainz, Romain Grosjean és Sergio Perez fejezte be idő előtt a kvalifikációt. 

Valtteri Bottas a második szabadedzést leszámítva nem nyújtott igazán kiemelkedőt ezen a nagydíjhétvégén, hogy aztán a Q3 elején 252 ezreddel javítsa meg Lewis Hamilton friss pályarekordját. A világbajnoki címvédő ezt követően hiába javított az idején, végül 6 ezredmásodperccel így is csapattársa mögé szorult. 

Bottas a tizedik rajtelsőségét szerezte meg pályafutása során és megszakította csapattársa 2015 óta tartó verhetetlenségét az angliai időmérőkön. 

Charles Leclerc az időmérő végén futott egy remek kört, de 79 ezreddel így is a Mercedes párosa mögé szorult. A monacói mögül Max Verstappen és Pierre Gasly kezdheti meg a Brit Nagydíjat. A nap negatív szenzációját Sebastian Vettel hatodik helye jelenti. A legjobb 10 további sorrendje: Daniel Ricciardo, Lando Norris, Alexander Albon és Nico Hülkenberg. 

A 70. Brit Nagydíj holnap 15 óra 10 perctől veszi kezdetét Silverstone-ban. 

Végeredmény:

Mi lesz, ha Hamilton ráérez az idei Mercedesre?

2019.05.23.
Dorogi László

Az Ezüst Nyilak totális dominanciájáról szól eddig a Forma-1 idei szezonja. Valtteri Bottas és Lewis Hamilton minden versenyen az első két hely valamelyikén zárt, pedig a címvédő saját állítása szerint még nem is került teljes összhangba az autójával.

Fotó: formula1.com

A Forma-1-től a tavalyi szezon végén elbúcsúzó kétszeres világbajnok Fernando Alonso korábban többször is élesen kritizálta a Forma-1-et azért, mert elképesztően unalmas autózgatássá változott, s szó mi szó, van abban igazság, amit a spanyol mond. Hatványozottan igaz ez az állítás a 2019-es szezonra, legalábbis arra, amit eddig láttunk: a Mercedes pilótái az eddigi öt verseny mindegyikét az első és második helyen fejezték be és már most 96 pont az istálló előnye a Ferrarival szemben a konstruktőri pontversenyben. Arról nem is beszélve, hogy a versenyzők közötti versenyfutásban is 39 egység választja el a jelenleg második Bottast és a harmadik Max Verstappent, ami tekintve, hogy öt versenyhétvégén vagyunk túl, demoralizáló különbségnek tűnhet.

Az persze nem csak a Mercedes hibája, hogy ilyen rövid idő alatt ekkora fölényt voltak képesek kiépíteni: kellett ehhez egy a várakozásokon alul teljesítő Ferrari konstrukció és egy talán többre taksált, de még mindig nem túl erős Red Bull-Honda is. Pedig a Ferrari nem lassú, sőt, végsebességben a mezőny előtt járnak az olaszok, csakhogy ez - ahogy más technikai sportokban - nem minden. A maranellóiak a legutóbbi, barcelonai versenyen a két hosszú egyenesben fél másodperccel voltak gyorsabbak a Mercedeseknél, a pálya 16 kanyarjában viszont 1,3 másodpercet kaptak, ebből ráadásul hetet az utolsó hét kanyarban.

A Ferrarinál - s jó néhány másik istállónál is - amolyan csodavárás volt a barcelonai hétvége, ám a csoda végül elmaradt. Hiába szállították fejlesztések tömkelegét a csapatok, a Mercedes-dominancia nemcsak, hogy nem múlt el, de egy fokkal talán még szignifikánsabb lett, s már néhányan most arról beszélnek, hogy a csapat megdöntheti a McLaren-Honda 1988-as rekordját: akkor a McLaren egy futam kivételével minden versenyt megnyert, ráadásul a Mercedesnél ennél is merészebbet álmodhatnak. Azt persze Toto Wolff csapatfőnök is tudja, hogy meglehetősen irreális lenne egy ilyen hosszú szezonban minden futamon az első két helyen végeznie pilótáinak, de egyelőre csak a technika szólhat közbe, hogy ez ne legyen így.

A mezőny hétvégén a patinás Monte-Carlói nyomvonalon száll harcba az újabb világbajnoki pontokért, márpedig a rengeteg kanyarral tűzdelt pálya az eddig látottak alapján egyértelműen a Mercedesnek kedvez. Sőt, a Ferrarinál a Red Bull miatt is aggódhatnak, hiszen az említett barcelonai utolsó szektorban nemcsak Bottas és Hamilton volt gyorsabb Vettelnél és Leclercnél, de Max Verstappen, sőt még Pierre Gasly is jobb időt autózott.

Az tehát egyértelmű, hogy 2019-re is a Mercedesnek sikerült a legjobban összeraknia a konstrukcióját, de akad itt még egy apróság, ami aggodalomra adhat okot a riválisok számára.

"Mindent egybevetve ez egy fantasztikus autó, csak éppen nem mindig azt csinálja, amit szeretnék. Ennek a vezetési stílusom az oka. Ausztrália óta szenvedek, hogy kiismerjem, ha minden rendben lenne, sokkal gyorsabb lehetnék vele. Valtteri viszont gyorsabban hozzászokott az új autóhoz. Ő boldog vele, én egyelőre keresem, min kell változtatnom"

- nyilatkozta Lewis Hamilton a formula1.com-nak. Nos, ha az ötszörös világbajnok még nem talált rá a megfelelő összhangra az autójával, akkor belegondolni is félelmetes, mi lesz, ha ez megtörténik. A semleges szurkolók így már csak abban bízhatnak, hogy Valtteri Bottas remek formája kitart és legalább a Mercedesek között lesz versengés az egyéni világbajnoki címért.

Forma-1: Spanyolországban is Bottas indul az élről

2019.05.11.

Valtteri Bottas sorozatban harmadik rajtelsőségét szerezte meg miután nagy fölénnyel nyerte a Spanyol Nagydíj időmérő edzését. A finn pilóta mellől csapattársa Lewis Hamilton indulhat. 

Fotó: Daimler Media Site

Szép, napos időben került sor az időmérő edzésre a Barcelona melletti Montmelóban fekvő versenypályán. A kvalifikáció első percében Nico Hülkenberg a falnak csúszott, de a Renault német pilótája tovább tudott menni. George Russell szintén peches volt a Q1-ben, a Williams pilótája meg is pördült. 

Az első szakaszt Valtteri Bottas zárta az élen Max Versetappen, Charles Lecler, Lewis Hamilton és Sebastian Vettel előtt. Szokás szerint a két Williams végzett az utolsó két helyen, de Antonio Giovanazzi, Lance Stroll és Nico Hülkenberg számára is hamar véget ért a szombat. 

Hogy a Renault mennyire nem találta a beállításokat azt jól jellemzi, hogy Daniel Ricciardo alig néhány ezreddek tudott csak jobb kört futni búcsúzó csapattársánál. 

A Q2 ezúttal még nagyobb Mercedes-fölényt hozott, ám ekkor Hamilton autózta a gyorsabb időt csapattársánál. Charles Leclerc ellenben majdnem kicsúszott a legjobb 10-ből, de a monacói Ferrarissal végül nem esett meg ez a szégyen. A második etrapból a két McLaern esett ki, Sergio Perez, Alexander Albon és Kimi Raikkönen társaságában. 

A Q3 első perceiben Valtteri Bottas lényegében lesokkolta a mezőnyt és mindenkinek legalább hat tizedmásodpercet adott csapattársának, aki további kettővel verte Sebastian Vettelt. Ezt a különbséget már nem tudták ledolgozni, így a Mercedes finn pilótája sorozatban harmadszor szerezte meg a rajtelsőséget. 

A negyedik helyről Max Verstappen várhatja a holnapi futamot miután megelőzte a csak egy kört futó Charles Leclerc-et valamint Pierre Gasly-t. 

A Forma-1-es Spanyol Nagydíj holnap 15 óra 10 perckor veszi kezdetét. 

1. Valtteri Bottas MERCEDES 1:16.979 1:15.924 1:15.406
2. Lewis Hamilton MERCEDES 1:17.292 1:16.038 1:16.040
3. Sebastian Vettel FERRARI 1:17.425 1:16.667 1:16.272
4. Max Verstappen RED BULL RACING HONDA 1:17.244 1:16.726 1:16.357
5. Charles Leclerc FERRARI 1:17.388 1:16.714 1:16.588
6. Pierre Gasly RED BULL RACING HONDA 1:17.862 1:16.932 1:16.708
7. Romain Grosjean HAAS FERRARI 1:18.042 1:17.066 1:16.911
8. Kevin Magnussen HAAS FERRARI 1:17.669 1:17.272 1:16.922
9. Daniil Kvyat SCUDERIA TORO ROSSO HONDA 1:17.914 1:17.243 1:17.573
10. Daniel Ricciardo RENAULT 1:18.385 1:17.299 1:18.106
11. Lando Norris MCLAREN RENAULT 1:17.611 1:17.338  
12. Alexander Albon SCUDERIA TORO ROSSO HONDA 1:17.796 1:17.445  
13. Carlos Sainz MCLAREN RENAULT 1:17.760 1:17.599  
14. Kimi Räikkönen ALFA ROMEO RACING FERRARI 1:18.132 1:17.788  
15. Sergio Perez RACING POINT BWT MERCEDES 1:18.286 1:17.886  
16. Nico Hulkenberg RENAULT 1:18.404    
17. Lance Stroll RACING POINT BWT MERCEDES 1:18.471    
18. Antonio Giovinazzi ALFA ROMEO RACING FERRARI 1:18.664    
19. George Russell WILLIAMS MERCEDES 1:19.072    
20. Robert Kubica WILLIAMS MERCEDES 1:20.254    


* Ricciardo a Bakuban okozott ütközéséért három, Russell váltócsere miatt öt hellyel hátrébbról indul majd.

Bottas lehet Hamilton új farkasa

2019.05.05.
Dorogi László

Lewis Hamilton tulajdonképpen csak Nico Rosbergnek "köszönheti", hogy nem vallhatja még magát a Forma-1 hatszoros világbajnokának. Ebben az esetben idén már az örökös rekorder Michael Schumacher csúcsát vehetné célba és hasonlóan nagy szériát építhetne, mint a német legenda, aki 2000 és 2004 között zsinórban öt világbajnoki címet gyűjtött be.

Fotó: motorsport.com

Ha nem is voltak éppen világi cimborák, Rosbergnek és Hamiltonnak nem volt rossz a viszonya - gyerekkoruktól kezdve versenyeztek egymás ellen különböző sorozatokban -, egészen addig, amíg csapattársak nem lettek 2013-ban a Mercedesnél. Bár a brit akkora már nyert egy világbajnokságot a McLarennel, semmi nem indokolta, hogy ő kerüljön a hierarchia csúcsára Rosberg kárára, mégis így történt.

A csapatsorrend kialakításának következtében a 2014-es szezon közepére odáig fajult a helyzet, hogy a német istálló pilótái már szóba sem álltak egymással, a szakvezetésnek pedig minden versenyhétvégén azért kellett izgulnia, nehogy az egyikőjüknek elszálljon az agya és tönkretegye az egész csapat futamát. Belefért volna, mert akkoriban a fasorban sem voltak a riválisok a Mercedeshez képest, de egy a Mercedeshez hasonló patinás istálló mégsem engedhet meg magának ilyen nyilvánvaló belső viszályt.

Hamilton 2014-ben és 2015-ben is nagyon simán győzte le Rosberget a világbajnoki versenyben, ám 2016-ban már a finn gyökerekkel rendelkező német örülhetett, aki rögtön azután úgy is döntött, hogy a csúcson hagyja abba a versenyzést és visszavonul a Forma-1-től. Rosberg helyére Valtteri Bottast szerződtette a Mercedes, de a finnt első két mercis évében egyértelműen második számú pilótaként kezelték. És kezelnék talán még most is, ha nem szedte volna össze magát annyira a nyári szünetben, hogy négy futam után ő vezesse a világbajnokságot csapattársa előtt, ugyanúgy két futamgyőzelmet bezsebelve, mint a címvédő.

Mondhatnánk, szerencsére, mert úgy fest, a többiek idén is csak bottal ütik az ezüst nyilak nyomát, így legalább a Bottas-Hamilton csata ígér némi izgalmat a 2019-es idényre, a németeknek viszont nagyon vigyázniuk kell arra, hogy ne romoljon meg ismét pilótáik viszonya és tudja ezt Toto Wolff, az istálló főnöke is.

"Két pilótánk van, akiben megvan a képesség és az ambíció, hogy bajnokságot nyerjen. Velük együtt rajtunk múlik, hogy figyeljünk a helyzetre, és észben tartsuk, hogy Vettel vagy Leclerc még visszajöhet a játszmába. Nem bízhatjuk el magunkat az első négy eredményünk miatt, 21 verseny van összesen. Nyilván számít a kapcsolatuk, el akarjuk kerülni azt, amin keresztülmentünk Nicóval és Lewisszal"

- nyilatkozta Wolff az Autosportnak, aki azt is elmondta, hogy Hamilton és Bottas kapcsolatával egyelőre nincsen semmi probléma.

"Szerencsénk van, hogy nagyon jó a viszonyuk, jól kijönnek egymással. Nincs játszmázás a háttérben és ennek nagyon örülök, ugyanakkor ébernek kell lennünk, mert láttunk már viszonyokat megromlani. Oroszlánokat akarunk a kocsiba, nem várhatjuk, hogy bárányként viselkedjenek, de a tiszteletnek meg kell maradnia és nem engednénk, hogy annyira megromoljon az együttműködés, hogy annak negatív hatása legyen a csapatra"

- tette hozzá a csapatfőnök.

Egyelőre még nyugodtan nézhetik a Mercedesnél a két pilóta versenyfutását, de ha Bottas és Hamilton is így folytatja, akkor előbb utóbb el kell dönteniük, hogy melyik versenyzőjüket helyezik a másik elé. Mert a jelenkori Forma-1 egy ilyen sport. Ebből pedig nem lehet jól kijönni, mert nagyon jól tudjuk, ember embernek farkasa. Hamiltoné Rosberg után Bottas lehet.

Leclerc volt a főszereplő Bakuban, de ismét a Mercedesek örülhetnek

2019.04.28.
Dorogi László

Az idei negyedik versenyhétvégén is bezsebelte az első két helyet a világbajnoki címvédő német istálló. Valtteri Bottas pályafutása során először nyert Azerbajdzsánban és átvette a vezetést összetettben Lewis Hamiltontól.

Fotó: formula1.com

Kísértetiesen hasonlóan alakulnak eddig a 2019-es Forma-1-es idény versenyhétvégéinek forgatókönyvei: a Ferrarik rendre uralják a szabadedzéseket, a szombati időmérőn és főleg a vasárnapi versenyen mégsincs semmi esélyük a Mercedesek ellen. Azerbajdzsánban sem volt ez másként, ráadásul a bakui időmérőt Charles Leclerc alaposan el is szúrta, a Ferrari fiatal monacói pilótája a Q2-ben állította falba autóját, így csupán a nyolcadik helyről vághatott neki a versenynek.

A maranellóiak éppen ezért a keményebb keverékű abroncsokkal állították rajthoz Leclercet és a Ferrarin szemmel láthatóan nagyon jól működött ez a keverék, a monacói gyakorlatilag minden körben átlépett egy-egy riválist, s mivel előtte mindenki lágyabb gumikon rajtolt és hamarabb állt ki az első kerékcserére, a vezetést is sikerült átvennie. Sokáig úgy tűnt, hogy előnybe kerülhet a riválisokkal szemben, a köridők legalábbis ezt támasztották alá. Bottas és Hamilton égül a 31. körben érték utol Leclercet, akit nem sokkal később ki is hoztak kereket cserélni, azonban a Ferraris mérnökök számításai nem jöttek be. A lágyabb - papíron gyorsabb - abroncsok egyáltalán nem működtek Leclerc autóin, ráadásul a lemenő nap és a visszahűlő aszfalt miatt esélye sem volt befognia sem az előtte negyedik helyen autózó Max Verstappent. A monacói végül a versenyben futott leggyorsabb köridővel és az ezzel járó plusz egy ponttal vigasztalódhatott, de ez a hétvége sem úgy alakult számára, ahogy azt eltervezték.

Ami az élmezőnyt illeti, a rajtnál a pole pozícióból induló Bottasnak keményen meg kellett küzdenie Hamiltonnal, az első három kanyarban szinte fej-fej mellett fordultak el, de a finn nagyon agresszívan őrizte pozícióját, így csapattársa előtt tudott maradni. Miután Leclerc kiállt előlük, meg is célozhatta idei második futamgyőzelmét, amelyet Hamilton még megpróbált elhalászni előle az utolsó körökben, végül ez nem sikerült neki. A Mercedes az idei negyedik futamon is egy-kettővel zárt - ilyenre korábban soha nem volt példa a sorozat történetben - és már most hatalmas fölénnyel vezetik a konstruktőri világbajnoki pontversenyt. Ami a pilótákat illeti, Bottas győzelmével visszavette a vezetést Hamiltontól.

Bottas pályafutása ötödik győzelmét szerezte meg, az Azerbajdzsáni Nagydíjon először állhatott fel a dobogó legfelső fokára.

Az Azeri Nagydíj végeredménye

  1. Valtteri Bottas Mercedes 51 kör
  2. Lewis Hamilton Mercedes +1.524
  3. Sebastian Vettel Ferrari +11.739
  4. Max Verstappen Red Bull Racing +17.493
  5. Charles Leclerc Ferrari +69.107
  6. Sergio Perez Racing Point +76.416
  7. Lando Norris McLaren +83.826
  8. Carlos Sainz McLaren +100.268
  9. Lance Stroll Racing Point +100.816
  10. Kimi Raikkonen Alfa Romeo +1 kör
  11. Alex Albon Toro Rosso +1 kör
  12. Antonio Giovinazzi Alfa Romeo +1 kör
  13. Kevin Magnussen Haas +1 kör
  14. Nico Hulkenberg Renault +1 kör
  15. George Russell Williams +2 kör
  16. Robert Kubica Williams +2 kör
  17. Pierre Gasly Toro Rosso Nem fejezte be
  18. Romain Grosjean Haas Nem fejezte be
  19. Daniil Kvyat Toro Rosso Nem fejezte be
  20. Daniel Ricciardo Renault Nem fejezte be

Ezeket a cikkeket olvastad már?