Ki nem találná, melyik Forma-1-es csapat fejlődött a legtöbbet

2019.08.27.
Dorogi László

Érdekes infografikával állt elő a Forma-1 hivatalos Facebook oldala. A szezon feléhez érve azt vizsgálták meg, melyik csapat mennyit fejlődött, vagy éppen esett vissza az egy évvel korábbi teljesítményéhez képest.

Fotó: autosport.com

Ehhez egy végtelenül ésszerű és egyszerű statisztikai adatot vettek alapul: azt nézték meg, hogy melyik istálló mennyivel szerzett több, vagy kevesebb pontot 12 futam elteltével, mint 2018-ban. A pontszámokat végül átváltották százalékos arányba, hogy minden csapatnak saját magához mérten állapítsák meg, mennyit lépett előre, vagy éppen hátra, az eredmény pedig igencsak meglepő.

A szezon feléhez érve elmondható, hogy a legtöbbet az Alfa Romeo (leánykori nevén Sauber Ferrari) lépett előre, amiben vastagon szerepet játszik Kimi Raikkönen szerződtetése. A Jégemberrel a fedélzeten, no meg az elmúlt hetekben a megerősödő Antonio Giovinazzinak köszönhetően 42 százalékkal gyűjtöttek eddig több pontot, mint tavaly ilyenkor, s bár ez pontszámban csupán 13 egységet jelent, mégis ők érték el a legnagyobb fejlődést.

A második helyen a szintén megtáltosodó McLaren áll, amely nem kevesebb mint 30 ponttal szerzett eddig többet, mint egy évvel korábban, ezzel 37 százalékos fejlődési mutatóval övék a képzeletbeli dobogó második helye, s igaz, ami igaz, mind Lando Norris, mind Carlos Sainz kiválóan teljesít idén.

A képzeletbeli bronzérmet a Toro Rossósok akaszthatják a nyakukba, hiszen 15 ponttal és 35 százalékkal állnak jobban mint tavaly, pontszámban viszont nem meglepő módon a Mercedes lépett előre, köszönhetően Bottas remek szezonrajtjának és az idén is verhetetlennek tűnő világbajnoknak, Lewis Hamiltonnak. Az ezüst nyilak 93 egységgel szereztek eddig többet mint 2018-ban, de ez az összpontszámukhoz mérten "csupán" 21 százalékos javulás.

Hogy a vesztesekre is vessünk egy pillantást, bizony itt találjuk a Ferrarit, a maranellóiaknak közel sem a szájuk íze szerint alakul az idény eddig. Sebastian Vettel továbbra sem találja régi önmagát, Charles Leclerc-kel pedig hol a technika, hol a csapat hol éppen saját maga babrál ki. Az olaszok 47 ponttal állnak most rosszabbul mint tavaly ilyenkor, ez pedig 14 százalékos romlást jelent.

Nem lehet büszke magára a Racing Point, a Renault és a Haas sem, közülük a franciák veszítettek pontszámban a legtöbbet: Daniel Ricciardo szerződtetése ide, vagy oda, 43 egységgel állnak most kevesebbel mint egy évvel ezelőtt. A Racing Point 28, a Haas Ferrari 40 ponttal áll rosszabbul. Furcsán hangzik, de százalékosan a Williams veszítette a legtöbbet tavalyhoz képest, pedig ők csak három pontot buktak a 2018-as teljesítményükhöz képest, de mivel eddig egyetlen világbajnoki pontocska árválkodik csak a nevük mellett, nem meglepő a dolog.

Nem ejtettünk szót a Red Bullról, amelynek eddig szinte csak Max Verstappen húzta a szekerét, de Pierre Gasly gyenge teljesítménye sem rontotta le annyira az összképet, hogy ne beszélhessünk az osztrákokról előrelépő istállóként, most 21 ponttal állnak jobban mint tavaly ilyenkor, a továbbiakban viszont Alexander Albonnak kell majd többet raknia a közösbe.

A Forma-1-es szezon hétvégén a Belga Nagydíjjal folytatódik.

Forma-1: mennyire aranybánya a Toro Rosso a Red Bull számára?

2019.08.12.

A Red Bull döntése értelmében Pierre Gasly és Alexander Albon helyet cserélnek a szezon hátralévő részében. A pilótacsere kapcsán felidézzük, hogy mire mentek a Forma-1-ben a Toro Rosso nagy ígéretei.

Fotó: bbc,com

2006-ban azzal a céllal hozták létre a Toro Rossót, hogy a Red Bull pilótaprogramjában résztvevő tehetségek számára lehetőséget biztosítsanak a Forma-1-ben. Az új istálló meglehetős népszerűtlenségnek örvendett, hiszen sokan csak Dietrich Mateschitz játékszerének tekintették az anyaistállót is, a mezőnyben egyedüliként (lefojtott) V10-es motort használhattak, ráadásul a Minardi helyét vették át a királykategóriába. 

Vitantonio Liuzzi és Scott Speed volt az a két pilóta akivel elkezdődött a Toro Rosso F-1-es története, a 2006-os Bahreini Nagydíjon. A szakértők meglehetősen vegyesen fogadták, hogy ez a két fiatal versenyző kapta meg a lehetőséget. 

Az olasz pilótát az egyik legnagyobb tehetségégként harangozták be, mint egykori Forma-3000-es bajnokot és gokart-világbajnokot, ám egy évvel korábbi debütálása a nagycsapatnál csalódást okozott. Liuzzi akkor felváltva vezette a Red Bullt Christian Kilennel, ám a szezon közepétől a kevesebbre taksált osztrák kapta meg a csapat második ülését. Speed a GP2-es sorozat harmadik helyezettjeként érkezett, ám sokan túl forrófejűnek tartották ahhoz, hogy sokra vigye. 

A debütálás nem is sikerült túl jól: a két Toro Rosso szinte folyamatosan a mezőny hátsó felében foglalt helyet az időmérők során, és mivel csak a harmatgyenge Midlantnél és az óriási technikai hátrányban lévő Super Agurinál voltak gyorsabbak, a pontszerzés is sokáig álom volt. Az egyetlen pontszerzés Liuzzi nevéhez fűződött, aki az Amerikai Nagydíjon lett nyolcadik a kilenc beérkező közül. Speed néhányszor legyőzte csapattársát az időmérőn, így végül 2007-re is megkapták a lehetőséget. 

A második év azonban katasztrofálisan indult: nem volt elég, hogy még a Super Aguri is átlépte a csapatot a ranglétrán, a technikai hibák szinte állandóak voltak a csapatnál, Speed pedig többször is önhibájából esett ki. Az amerikai viselkedése ráadásul a pályán kívül is elviselhetetlen volt: Ausztráliában a Red Bullos David Coultharddal ordibált a futamot követően, kicsapongó életet élt, sőt Franz Tost csapatfőnökkel fizikai konfliktusba is bonyolódott. Természetesen nem várták meg a szezon végét, hanem még a nyáron kirúgták. 

Azok a pilóták akik a Toro Rossonál lehetőséget kapnak, ha nem is a Forma-1-ben, de egy másik elitkategóriában sikeresek lesznek általában. Speed kivételnek számít, sem a Nascarban, sem az IndyCarban nem termett neki babér, a Formula-E-ben egyszer volt dobogós, így jelenleg az amerikai ralikrossz bajnokságban versenyez. Ott ugyan sikeres, de a tehetsége többre predesztinálta. 

Speed helyére a BMW-től Sebastian Vettelt vásárolták meg, aki Robert Kubica helyetteseként pontot szerzett Indianapolisban. Ezzel a pilótacserével pedig elkezdődött a Toro Rosso aranykora, amelyet ironikus módon egy olyan pilóta hozott el, akinek semmi köze nem volt a Red Bull pilótaprogramjához. 

Vettel érkezésének gyümölcse az ázsiai futamokra érett be igazán. Japánban az ifjú német a kilencedik helyre kvalifikálta magát és csak azért nem végzett dobogós helyen, mert a biztonsági autó mögött ütközött Mark Webberrel. Kínában aztán már nem állította meg semmi az akkor még csak ígéretnek számító pilótát, aki a bravúros negyedik helyen ért célba. A csapat örömét Liuzzi hatodik helye fokozta. 

Az olasztól ezzel elköszöntek a csapatnál és 2008-ra nem is talált helyet magának. "Tonio" még versenyzett a Force Indiánál (2009-10) és a harmatgyenge 
HRT-nél (2011), de végül ő is azon pilóták közé került, akik nem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket. 

Vettel maradása 2008-ra  természetes volt, mellé pedig nem egy Red Bull által kinevelt tehetség, hanem egy igazi nagyágyú érkezett. Sebastien Bourdais 2002-ben Forma-3000-es bajnok volt, 2004 és 2007 között pedig uralta a Champ Car szériát. Óriásiak voltak a várakozások, hogy "Der Seb" és "Le Seb" milyen eredményeket fog elérni, ám a német nagyon hamar a maga javára fordította a párharcot. 

Monacóban debütált a csapat új autója az STR 3, amely a Toro Rosso történetének legjobb konstrukciója lett. Vettel rögtön egy ötödik hellyel avatta fel az új versenyautót a monacói esőben, sorra gyűjtötte a pontokat és utasította rendre maga mögé a Red Bull autóit is. Az év utolsó hét futamából hatszor a legjobb nyolcban végzett, ám egyértelműen a monzai hétvége emelkedik ki nemcsak a szezon, de a csapat történetéből is. 

Fotó: Reuters

Alig két hónappal a 21. születésnapja után Vettel előbb megszerezte a pole pozíciót Monzában, majd végig vezetve aratott rajt-cél győzelmet az utóbbi évtizedek egyetlen esős Olasz Nagydíján. Nem is volt kérdés, hogy ő kapja meg a visszavonuló David Coulthard megüresedő helyét a Red Bullnál, és így ő lett az első olyan pilóta akivel a Toro Rosso elérte a célját. A többi pedig, ahogy mondani szokták, már történelem. 

Bourdais közben szenvedett és két hetedik hely mellett nem sok vizet zavart, Monzában meglett volna neki is a lehetősége a szép eredményre, ám a harmadik rajtkockából indulva autója lefulladt a rajtnál és végül nem szerzett pontot. Távozásáról sokáig pletykálták, ám végül még a 2009-es szezonra megkapta a lehetőséget. 

Sebastien Bueminek nem volt könnyű dolga Vettel helyének átvételével, és bár a fiatal svájci nem tudta azokat az eredményeket elérni, mint német kollégája, mégsem okozott csalódást. Rögtön az első futamon jobb eredményt ért el, mint Bourdais és a Német Nagydíjig jobban is teljesített csapattársánál. Azért csak a hockenheimi fordulóig, mert az egykori Champ Car-bajnokot a futamot követően kirúgta a csapatvezetés. 

Bourdais-val szemben óriási reményei voltak mindenkinek, ám a francia pilóta dicstelenül távozott a "Száguldó cirkuszból". A karrierje alaposan hanyatlani kezdett és csak az utóbbi években került újra stabil pályára, mikor is elkezdett futamokat nyerni az IndyCarban. 

Jaime Alguersuari lett az akit Bourdais helyére szerződtettek és a spanyol minden idők legfiatalabb Forma-1-es pilótájaként debütálhatott a Hungaroringen. Pontot ugyan nem szerzett első F-1-es félévében, de a csapatvezetőket így is meggyőzte szerződtetéséről. 

2010-re tehát maradt a Buemi-Alguersuari felállás, ám az eredményeket tekintve mindketten inkább a középmezőnyhöz tartoztak, mintsem, hogy meglássák bennük az új Vettelt. Egy teljes év alatt négy ileltve három alkalommal szereztek pontot, de ez is elég volt ahhoz, hogy 2011-re is lehetőséghez jussanak. 

Érezni lehetett, hogy mindkét pilóta érzi, hogy ez az utolsó lehetőségük és több, mint háromszor annyi pontot gyűjtöttek, mint egy évvel korábban. Hiába voltak azonban egyre stabilabban ott a legjobb 10-ben, mindkettejüknek menniük kellett. 

Két év tehát lényegében kútba esett a csapatnál, mivel nemhogy a Red Bullnál, de semelyik másik csapatnál sem kapták meg a lehetőséget ezek a pilóták a Forma-1-ben. Életútjuk pedig nem is lehetne eltérőbb: Buemi hamar talpra állt és kétszeres Endurance-világbajnok (2014, 2018-19), kétszeres Le Mans-i győztes (2018, 2019) valamint Formula-E világbajnok (2015-16) lett. Alguersuari ellenben teljesen eltűnt a süllyesztőben, két évig még tesztelt a Pirellinek, ám egy rosszul sikerült Formula-E idény után 26 évesen bejelentette visszavonulását. 

A teljesen újonc Jean-Eric Vergne, valamint a HRT-vel némi tapasztalatot szerző Daniel Ricciardo kapta meg a lehetőséget a 2012-es idényre. Az ausztrál rögtön a szezonnyitón pontot szerzett hazai pályán, de Vergne is hamar bizonyította, hogy nem lesz számára nagy ugrás a királykategóriában való versenyzés. Szinte folyamatosan egymás mögött végzett a két autó, de egyikük sem tudott fölénybe kerülni az első évük során. Végül Vergne szerzett több pontot kettejük közül (16-10). Ami viszont nagy problémát jelentett, hogy a más szintet képviselő (vagy inkább lefelé kilógó) Caterham-Marussia-HRT hármas után a Toro Rosso szerezte a legkevesebb pontot. 

Fotó: autosport.com

Egy évvel később a helyzet annyiban változott, hogy a Williams a csapat mögé került, valamint Daniel Ricciardo szerzete kettejük közül a több pontot. Az ausztrál ezzel megkapta Mark Webber helyét a Red Bullnál, Vettel után az első lett, aki feljebb léphetett és lett hétszeres futamgyőztes 

Vergne teljesítménye arra azért elég volt, hogy még egy évet vezethesse a Toro Rossót, csapattársnak viszont megkapta Danyil Kvjatot. Az orosz pilóta kinevezése nem okozott osztatlan sikert, mivel sokan azt várták, hogy az alacsonyabb kategóriákban remekelő Antonio Felix Da Costa kapja meg a lehetőséget. Ami hab volt a tortán, hogy Kvjat nem is versenyzett a GP2-ben, hanem egyből a GP3 megnyerése után debütálhatott. 

Az orosz teljesítménye azonban hamar elűzte a kételyeket. Első négy futamából háromszor pontot szerzett és stabilan célba hozta az autót szinte mindig. A kvalifikációkon sokszor Vergne előtt végzett, hazai nagydíján pedig az előkelő ötödik helyről startolhatott. Hiába szerzett Vergne jóval több pontot, nem keltett nagy meglepetést, hogy Kvjat lett az akit a távozó Vettel helyére szerződtetett a nagy csapat. 

Vergne nem is talált helyet magának 2015-re, ő azonban szintén talpra tudott állni az F-1-es időszakot követően. Jelenleg a Formula-E-ben és az Endurance-vb-n is bizonyítja képességeit, előbbi szériában immáron kétszeres világbajnoknak mondhatja magát. 

2015-ben így egy újabb újoncpáros vezethette a Toro Rossókat: Carlos Sainz Jr. a WSR bajnokaként, míg Max Verstappen Alguersuarihoz hasonlóan korrekorderként érkezett a mezőnybe. A hollanddal kapcsolatban is megvoltak a kétkedések, tekintve, hogy egy európai Forma-3-as harmadik helye volt az egyetlen jelentős eredménye, és még a 18-at sem töltötte be. 

Verstappen viszont nemcsak, hogy szemtelen, ám mégis érett stílusával cáfolt rá a kétkedőkre, de szinte azonnal szállítani kezdte az eredményeket. Már a második futamán pontot szerzett, a szezonhajrában pedig hatszor végzett a legjobb 10-ben zsinórban. A csúcspontot a magyar és az amerikai futam jelentette, mindkét alkalommal negyedikként intették le. 

Sainz éve szintén jól sikerült egy újonchoz képest, ám csapattársa kissé elhomályosította őt. Nem volt kérdéses egyik pilóta jövője sem a csapatnál, 2016-ban azonban már nem sokáig alkották ők az istálló pilótapárosát. 

Fotó: AP

Remek rajtot vett a csapat és az új idény első három versenyéből kétszer is dupla pontszerzésnek örülhettek. Az Orosz Nagydíjat követően aztán Danyil Kvjatot kitették a Red Bulltól, mivel már másodszor ütközött a szezonban Sebastian Vettelel (Rossz nyelvek szerint a németnek is köze van a váltáshoz.) és az oroszt visszaminősítették a fiókcsapathoz. Dr Helmut Marko és a csapatvezetés végül Verstappent választotta a két ifjú titán közül, így lényegében egy olyan helycsere történt, amilyen a mai napon is. 

Verstappen azonnal élt a kínálkozó lehetőséggel és első Red Bullos versenyét meg is nyerte. Azóta az eredményeket szállítja, így Vettelhez és Ricciardohoz hasonlóan ő is bevált a nagycsapat számára. 

Kvjat számára nyilván elviselhetetlen volt a helyzet, mivel hiába szállított néhány jó eredményt is, mégis lefokozták. Az orosz nem is tudott sokáig megfelelő teljesítményt nyújtani és egyértelműen Sainz mögé került a csapaton belüli hierarchiában. A spanyol pilóta sorra szerezte a pontokat és három alkalommal is a hatodik helyen fejezett be egy versenyt. Kvjat ellenben maximum a spanyolországi leggyorsabb körére lehetett csak büszke. 

2017-re sem változott semmit a helyzet: Kvjat mindössze két kilencedik helyet tudott felmutatni, és teljesen motiválatlanul vezetett. Sainz ellenben továbbra is remekelt és a csapat pontjainak nagy részét megszerezve kezdte igazolni, hogy a saját jogán is kiváló pilótája és "nem csak egy ralilegenda fia". A szezon csúcspontja a Szingapúrban elért negyedik hely volt a spanyol pilóta számára. 

Az év vége egy óriási káosz lett azonban a Toro Rossonál: az egész Kvjat leváltásával kezdődött Szingapúr után és az orosz helyére az újonc Pierre Gasly került. Szezon közben azonban Sainz is távozott és elment a Renault-hoz, miután érezte, hogy erőn felüli eredményei sem lesznek elegek ahhoz, hogy lehetőséget kapjon a Red Bullnál. A spanyol azóta is az egyetlen, aki úgy távozott a Toro Rossotól, hogy azonnal szerződést kapott egy Red Bullhoz nem köthető csapattól. Carlos Jr azóta már a Mclarennél versenyez és egyre inkább bizonyítja, hogy méltó arra a hírverésre amely a megérkezését övezte. 

Az ő helyére a Le Mans-i győztes Brendon Hartley érkezett. Az amerikai futamra aztán vissza kellett hívni a már leváltott Kvjatot, mivel Gaslynak egy másik kategóriában volt futama. Az orosz pontot is szerzett, ám nemhogy nem került vissza, nem sokkal később a Red Bull kirúgta őt. A közjátéknak, valamint az F-1-es szinten tapasztalt pilóták szerepeltetésének meglett a csapat számára a böjtje: az ötödik helyett csak a hetedik helyen végeztek a konstruktőrök bajnokságában. 

Gasly és Hartley is maradhattak 2018-ra és a francia hamar bizonyítani is tudta képességeit. Bahreinben egy szenzációszámba menő negyedik helyet szerzett, majd további kiváló eredményekkel hívta fel magára a figyelmet és vált a jövő egyik nagy reménységévé. Hartley ellenben nem tudott élni a sansszal és néhány összeszenvedett ponttal távozni kényszerült az idény végén. Az új-zélandi versenyzőt azóta már a Toyota Endurance-csapata szerződtette, így visszatérhet abba a szériába, amelyben sikert-sikerre halmozott. 

Mivel Daniel Ricciardo 2019-re aláírt a Renault-hoz, így Gasly eredményei után evidens volt, hogy ő fogja megkapni az idei szezonban a lehetőséget a Red Bullnál. 

A 2019-es szezon előtt aztán megint jött egy meglepetés a csapattal kapcsolatban: Danyil Kvjat ugyanis szerződést kapott a teljesen szezonra, alig másfél évvel azután, hogy kitették a szűrét. Az orosz csapattársa az abszolút újonc Alexander Albon lett, aki több mint 60 éve az első thaiföldi pilóta a sorozatban. 

A Toro Rosso pedig elkezdett egyre jobban teljesíteni: a pontszerzések ismét folyamatosak voltak a pilóták részéről, Albon korát meghazudtoló rutinossággal szokott bele a királykategóriába, Kvjat pedig régen mutatkozott ennyire motiváltnak. A szezon eddig csúcsát a Német Nagydíj jelentette, ahol Kvjat dobogóra állhatott, Albon pedig hatodikként ért célba.

Pierre Gasly ellenben nem tudta hozni a szintet a Red Bullnál. Amíg Max Verstappent lassan titkos vb-esélyesnek kiáltják ki, addig a francia nemhogy még dobogóra sem állt, de versenykörülmények között sokszor egy perccel csapattársa mögött zárta a nagydíjat. Hiába kommunikálta azt Christian Horner, hogy pilótájukban bíznak még, úgy tűnik elfogyott a bizalom. 

Az volt a várakozást, hogy Kvjatot visszaültetik a nagycsapatba, és ő is tett olyan nyilatkozatokat, amelyben erre való reményét fejezte ki. A csapatvezetés azonban máshogy döntött és végül Alexander Albon kapja meg a lehetőséget. 

Fotó: AFP

A Toro Rosso 2006 óta íródó történetében összesen 14 pilóta kapott lehetőséget a bizonyításra. Közülük Albonnal együtt hatnak sikerült feljebb lépnie a Red Bullhoz. Közülük egyértelműen bevált a négy vb-címet szerző Vettel, valamint a többszörös futamgyőztes Verstappen és Ricciardo. Kvjat ha nem is volt teljes kudarc, de olyan eredményekre mint az említett pilóták nem volt képes, Gasly pedig csak szenvedett az autó valódi teljesítményét nézve. 

Három olyan pilóta van akit a Red Bull "lefelé buktatott" a fiókcsapathoz: Liuzzi nem tudott kitörni soha a középmezőnyből, Kvjat karrierjét majdnem tönkre tette ez a lépés és kérdéses, hogy Gaslyval mi lesz most. 

A maradék öt pilóta közül Sainz volt az akinek nem a Toro Rosso-ból való távozás vagy a Red Bullhoz szerződés jelentette az F-1-es karrierje végét, sőt szakértők szerint egy valamirevaló autóval ő akár a győzelmekre is képes lenne. Buemi, Vergne illetve az IndyCar-ban magára találó Bourdais más szériákban bizonyították, hogy az F1-ből való távozás nem egyenlő a sikertelenséggel. Speed amerikai ralikrossz bajnoki címei nem számítanak világraszóló eredménynek, így őt is oda lehet sorolni ahová Alguersuarit, vagyis azok közé, akik a lehetőség elszalasztása után eltűntek a nemzetközi autósport palettájáról. 

Finoman szólva is érdekesnek ígérkezik majd a Toro Rosso felállása a szezon második felében két olyan pilótával akik nem tudtak élni azzal a sansszal, amit a Red Bull biztosított számukra. Kvjat példáján keresztül már láttuk, hogy mivel is jár egy ilyen húzás, kérdés, hogy Gasly hogyan reagálja le ezt a jelenlegi szituációt. Az orosz pilóta lelke is háboroghat azonban, hiszen visszatérését követően élete formájában vezet, ám ez mégsem volt elég ahhoz, hogy megmutathassa, hogy hiba volt őt leírni. Albonnak kilenc futama van, hogy bizonyítsa, hogy megérett a feladatra és megérdemel egy teljes szezonra szóló szerződést is majd 2020-ra. A 23 éves  versenyző kvalitásai vitathatatlanok, azonban amint a példa is mutatja a tehetség nem mindig elég ahhoz, hogy a Red Bull szintjét valaki megugorja. 

Forma-1: ki állítja meg Lewis Hamiltont?

2019.03.14.

Pénteken kezdetét veszi a 70. Forma-1-es világbajnokság az ausztráliai Melbourne-ben. Cikkünkben beharangozzuk az idényt, valamint latolgatjuk a 2019-es esélyeket.

Fotó: autosport.com

Az immáron ötszörös világbajnok Lewis Hamilton az elmúlt két évben egyformán nyerte meg a bajnoki címet: a szezon első felében még nagy csatára kényszerült, majd a Magyar Nagydíjat követően egyértelműen dominálta az idényt. A Mercedes pilótája az idei szezonnak is a legnagyobb favoritként vág neki és szokásához híven ezúttal sem nyomasztja az esélyesség terhe. A stuttgarti csapat 2014 óta dominálja a világbajnokságot és a szakértők szerint ez a sorozat a szabályváltoztatások előtti szezon előtt sem fog megszakadni. 

Hamilton csapattársa idén és Valtteri Bottas lesz, aki Mercedeses időszaka során még nem nézett szembe olyan nyomással mint idén. 2017-ben vészmegoldásként szerződtették őt Nico Rosberg helyére, egy évvel ezelőtt pedig egyértelműen a második számú pilótának tekintették. Idén azonban a finn gyakorlatilag minden versenyen az ülésért küzd majd, hiszen sokan nyílt titokként kezelik, hogy az idén ülés nélkül maradó Esteban Ocon 2020-ban a Mercedeshez igazol. 

Akárcsak az elmúlt két esztendőben Sebastian Vettel és a Ferrari lehet Hamilton és a Mercedes legfőbb kihívója. Az olasz istálló és négyszeres világbajnoka az előző két szezonban is fölényben volt az év elején, hogy aztán teljes összeomlást követően hamar eldőljön a világbajnoki címek sorsa. Vettel tavaly mentálisan bukott el legnagyobb riválisával szemben, ám kérdéses, hogyha idén sem tudja visszaszerezni a trónt, akkor lesz-e még esélye. Vettel az ötödik évét tölti Maranellóban és akárcsak korábban Michael Schumacher vagy Fernando Alonso esetében, ez határozhatja majd meg a jövőjét a Ferrarinál. (A német világbajnok lett és domináns érába kezdett, míg a spanyol pályafutása egyik legrosszabb szezonja után távozott a Ferrariból.) 

A sportág legsikeresebb istállója, amely 2007 óta nem adott egyéni világbajnokot és 2008-ban nyert utoljára konstruktőri vb-címet, idén csapatfőnököt váltott, de Mattia Binottonak nehéz örökséggel kell szembenéznie. 

Fotó: express.co.uk



Ami még érdekesebbé teszi a Scuderia idei szezonját, hogy Charles Leclerc személyében egy lényegében tapasztalatlan pilótát igazoltak Vettel mellé. A fiatal monacói azonban az előző évben bebizonyította, hogy igazi tehetség és akár Vettel orra alá is borsot törhet, persze ha hagyják versenyezni. 

A szezon egyik legnagyobb kérdőjele a Red Bull szereplése lehet. Helmut Marko csapatának ragyogóan induló (2010 és 2013 között verhetetlenek voltak) együttműködése dicstelen véget ért a Renault-val. A "bikák" így vészmegoldásként a Hondával vágnak neki az idénynek. Céljuk, hogy idén is önerőből nyerjenek versenyeket de a szakemberek szerint erre kevesebb az esély mint az előző szezonok során. Max Verstappen a még mindig csak 22 éves, de a mezőny egyik leggyorsabb pilótájának számít. Az ötszörös futamgyőztes hollandnak idén már egyértelműen a vezérszerepet szánják, pályafutása során ez lesz az első ilyen év. Vertappen társa Pierre Gasly lesz aki a Toro Rossotól igazolt át a nagycsapathoz és aki tavaly több kiemelkedő eredményt is elért. A két kiemelkedő tehetségű, de forrófejű fiatal párharca házon belül külön izgalmakat ígér. 

A gyári Renault tavaly megbízható erőnek számított, ám így is messze elmaradt a "nagy hármastól" ha idén nem is sikerül elérniük a Red Bull szintjét, de mindenképpen a közelebb kerülés lehet a cél Enstone-ban. Daniel Ricciardo öt év és hét győzelmet követően hagyta el a Red Bull-t, hogy új kihívás elé nézzen, ám egyelőre meglehetősen kérdéses, hogy mire megy az új csapatával. Ezúttal egy nem győzelemre képes autót kellene minél jobb helyre segítenie, de egyúttal az is eldől, hogy mennyire tud egy csapat vezére lenni. Nico Hülkenberg tehetsége vitathatatlan és sokak szerint a korábbi Le Mans-i győztes F-1-es pályafutása során nem ült még ennyire ütőképesnek mondható autóban mint az idei Renault. A sikerélmény rá is fér a német pilótára ugyanis hiába a tudása, eddigi több mint 150 versenyén nem tudott dobogóra állni. 

A Haas-Ferrarira idén is az várhat mint az előző szezonban vagyis az amerikai csapat stabil pontszerző lehet, de a pilótapárosnak (Romain Grosjean és Kevin Magnussen) nem lesz túl sok esélye a dobogós helyek megszerzésére. A versenyződuó egyik tagja sem a türelméről híres, és így az is kérdéses, hogy mennyire fogják bírálni az autót az eredmények hiányában. 

Az elmúlt években szenvedett a McLaren és a Renault motorszállítóvá való kinevezése sem segített előrelépni. Fernando Alonso el is hagyta a süllyedő hajót és a Forma-1-nek örökre (?) búcsút mondó kétszeres világbajnok idén már csak az Indy 500 és a Le Mans-i 24 órás megnyerésére koncentrál. Stoffel Vandoorne-nak az eredménytelenség miatt kellett távoznia, így egy teljesen új felállással vág neki az istálló 2019-nek. Carlos Sainz Jr. eddig nem tudta bizonyítani, hogy akkora klasszis lenne pályaversenyzésben mint édesapja a rali és a tereprali világában és meglehetősen kérdéses, hogy Wookingban mire megy majd. A 20 éves Lando Norris a jövő egyik nagy ígéretének számít aki újoncként kapja meg a lehetőséget a világbajnokság egyik legpatinásabb alakulatánál. Ez a helyzet abból a szempontból veszélyes, hogy az eredmények hiánya megtörhet egy eddig lendületesen épülő karriert. 

A Force India hamvaiból feléledő Racing Point kisebb közutálatnak örvend, mivel két olyan pilóta alkotja az új csapatot akik jelentős szponzori háttérrel rendelkeznek. Sergo Perez és a Lance Stroll képességeit azért így is nehéz lenne elvitatni: a mexikói eddig nyolc dobogós helyet szerzett az autósport királykategóriájában, míg a kanadai harmadévesnek szintén voltak jelentősebb eredményei. Strollnak ráadásul azokkal a negatív véleményekkel is szembe kell néznie, amelyek szerint csak azért kap lehetőséget mert az apja az új csapat egyik tulajdonosa. A brit istálló idén Mercedes motorokkal versenyez és körülbelül olyan eredményekre lehet predesztinálni mint a Force Indiát, vagyis a konstruktőri bajnokság 4-6. helye. 

Fotó: autosport.com

Az idén már 40. születésnapját ünneplő Kimi Räikkönen távozott a Ferraritól és visszatért első F1-es csapatához, amelyet hivatalosan már nem Saubernek, hanem Alfa Romeonak hívnak. A "Jégember" többször is elmondta, hogy immáron csak a verseny élvezete miatt versenyez és idén igazi jutalomjáték vár rá. A tesztel alapján mindenesetre komolyan kell venni Kimit. Négy év után tartalékpilótává minősítették vissza Marcus Ericssont és a helyére az az Antonio Giovanazzi került, aki 2017-ben már két versenyen bizonyíthatott. Az olasz kifejezetten örül annak, hogy társként a mentorszerepre egyre inkább alkalmasabb Raikkönent kapta. 

A Toro Rosso 2006-ban azzal a céllal jött létre, hogy a Red Bull legnagyobb tehetségeit elindítsa az F1-ben. Éppen ezért is furcsa, hogy az a Danyil Kvjat került vissza a fiókcsapathoz, aki 2014-ben valamint 2016 és 2017 között már volt a csapat pilótája és akit kirúgtak két évvel ezelőtt. A thaiföldi Alexander Albon szereplése szintén érdekesnek ígérkezik. A brit származású pilóta ugyanis 1954 óta az első thaiföldi versenyző lesz aki szerepet kap a "száguldó cirkuszban". 

Forma-1: a pilóta, aki közelről látta a halált, visszatér az elitbe

Ami szerdán még csak nagyon erős sajtóhírként nyargalt végig a világsajtón, az csütörtökre hivatalossá vált: Robert Kubica 2019-ben visszatér a Forma-1-be. Ahogy azt a Sportfaktoron is megírtuk , jó esély mutatkozik arra, hogy a közönségkedvenc Robert Kubica nyolc évvel utolsó Forma-1-es versenye után 2019-ben visszatérjen a száguldó cirkusz mezőnyébe - első vagy második számú versenyzőként, hiszen 2017 óta már tesztpilótaként körözött előbb a Renault, majd a Williams autójával - és a nagyon erős sajtóhír végül megerősítést nyert.

Története legnehezebb időszakán megy keresztül a Williams. A sportág történetének egyik legsikeresebb csapata 2012 óta nem nyert versenyt, vb-címet pedig 1997 óta nem sikerült szerezniük. Idén azonban nem is ez a cél, hanem a rendszeres pontszerzés és az anyagi értelemben vett életben maradás. George Russell Forma-2-es bajnokként vág neki a szezonnak, a fiatal brit pályafutását a Mercedes egyengeti, a másik autó pedig Robert Kubica vezeti 2019-ben. A lengyel közönség-kedvenc több mint nyolc év után vezet ismét a Forma-1-ben, azóta versenyzett a WRC-ben is, valamint többször tesztelt, de óriási kérdés, hogy lényegében egy új érában is megállja-e a helyét. 

A teszteredményekből az idei szezon előtt is nehéz bárminemű érdemi következtetést levonni. A barcelonai tesztelések során többek között a Ferrari, a Renault és a McLaren is zárt élen tesztnapot, míg a Mercedes leginkább a megbízhatóságot tesztelte. Az első igazán mérvadó körökre, amelyek a valós erősorrendet mutatják meg, magyar idő szerint péntek hajnalban kerül sor az Ausztrál Nagydíj első szabadedzésén. 

A szezon egy sajnálatos eseménnyel kezdődött ugyanis csütörtök hajnalban 66 évesen meghalt Charlie Whitting. A Forma-1-es versenyek állandó versenyigazgatói posztját 1997 óta betöltő szakember tüdőembóliában hunyt el. 

A Forma-1 2019-es mezőnye:

Mercedes:
Lewis Hamilton (brit)
Valtteri Bottas (finn)
Ferrari:
Sebastian Vettel (német)
Charles Leclerc (monacói)
Red Bull:
Max Verstappen (holland)
Pierre Gasly (francia)
Renault:
Nico Hülkenberg (német)
Daniel Ricciardo (ausztrál)
Haas:
Romain Grosjean (francia)
Kevin Magnussen (dán)
McLaren:
Carlos Sainz Jr. (spanyol)
Lando Norris (brit)
Force India:
Sergio Pérez (mexikói)
Lance Stroll (kanadai)
Toro Rosso:
Danyiil Kvjat (orosz)
Alexander Albon (thaiföldi)
Sauber:
Kimi Räikkönen (finn)
Antonio Giovinazzi (olasz)
Williams:
Robert Kubica (lengyel)
George Russel (brit)

Folytatódik a pilótakeringő a Forma-1-ben

2018.08.21.
Dorogi László

Ezúttal Daniel Ricciardo megüresedett helyét töltötték fel a 2019-es idényre, így viszont újabb kormány maradt szabadon.

Fotó: Thewinin

A Toro Rosso fiatal francia pilótája, Pierre Gasly veszi át a Renault-hoz távozó Daniel Ricciardo helyét a Red Bullnál - jelentette be hétfő este az osztrák istálló. Gasly nem versenyez régóta a száguldó cirkuszban, tavaly Daniel Kvjat szerencsétlenkedése nyomán ugorhatott be a Forma-1-be, előtte a japán Super Formula sorozatban rótta a köröket.

Az előző idényben folyamatosan lepukkant alatta a Toro Rosso, idén viszont a Honda erőforrással már többször is megcsillantotta tehetségét, s a Toro Rossónál egyértelműen csapattársa, Brendon Hartley fölé kerekedett.

"Megkaptam a lehetőséget, hogy 2019-től az Aston Martin Red Bull Racing pilótája legyek, ezzel pedig egy álom vált valóra számomra. Nagyon izgatottan várom, hogy csatlakozzak ehhez a nagynevű topcsapathoz"

- nyilatkozta Gasly bemutatását követően.

A francia versenyző 2013-ban csatlakozott a Red Bull Junior pilótaprogramjához, így nem véletlenül nagy az öröme, hogy jövőre a "nagyfiúknál" is bemutatkozhat az osztrák istálló színeiben.

Mégsem lesz új Mercedes motor Kanadában

2018.06.07.
Ragnar Volarus

A Mercedes hivatalosan is bejelentette, hogy a Kanadai Nagydíjra tervezett új motorcsomagjukat egy istálló sem kapja meg. Ebbe természetesen beleértendő a saját gyári csapatuk is.

Fotó: formula1.com

Pedig a Mercedes az eredeti elképzelések szerint már az új, erősebb, valamint hatékonyabb erőforrásával szállt volna versenybe a Montreálban rendezendő nagydíjon. Így Lewis Hamilton és Valtteri Bottas hiába várta, hogy Kanadában már az új motor dolgozik majd alattuk, ezt most biztosan nem fogják megkapni, akárcsak a többi csapat versenyzői, akik a Mercedes erőforrásait használják.

Természetesen a német gyártó nem kötötte mindenki orrára a hiba okát, elintézték annyival a hivatalos közleményben, hogy "minőségi kérdés” miatt volt szükség a halasztásra, de a következő futamon, Franciaországban már ott lesz az autókban az új motor.

"Noha abban reménykedtünk, hogy az új motort ezen a hétvégén használhatjuk, egy minőségi kérdés azt eredményezte, hogy mindez egy futammal később fog megtörténni. Tehát minden Mercedes motort használó autó az egyes motort kapja meg ezen a hétvégén is, mielőtt az új egységek Franciaországban megérkeznének.”

Fotó: mercedesblog.com

Ezzel szemben a nagy riválisok közül a Ferrari Sebastian Vettel autójában már az új erőforrást használja. Kérdés, hogy ezzel mennyivel lesz beljebb Vettel, mert az olaszok a megbízhatósági problémák miatt kicsit aggódva óvatoskodnak, és a vártnál kevesebb plusz lóerőt érhetnek el. Ezért ez csupán plusz 12 lóerőt jelent majd a 20 helyett.

A Renault tervei egyelőre nem véglegesek, de a Red Bullnál nem nagy merészség kijelenteni, hogy Daniel Ricciardo megkaphatja az új motort. Persze ez némileg kényszerűségből is történik, hiszen neki Monacóban több gondja is akadt az egységgel, így a csere elkerülhetetlen számára. 

Ahol viszont minden tiszta, az meglepő módon a Honda. Ők kerek-perec kijelentették, hogy mindkét Toro Rossóban ott lesz az új motor, amely a pletykák szerint 40 lóerős pluszt jelent majd az autóknak.

Nagyon nyomul a Honda

2018.06.06.
Ragnar Volarus

A japán motorgyártó hivatalosan is megerősítette, hogy a Kanadai Nagydíjra Pierre Gasly, valamint Brendon Hartley is megkapja az új erőforrást.

Fotó: readmotorsport.com

A montreáli hétvége nagyon hangsúlyosan a motorfrissítésekről is szól majd, mivel a Mercedes, a Ferrari, a Renault és a Honda is bemutatja az új egységét. A Honda számára ráadásul kiemelt fontosságú lesz, hogy mit nyújt az új erőforrás, hiszen a Red Bull még mindig nem döntött arról, hogy 2019-től milyen motorokkal folytatja.

Így amennyiben a Honda frissítése elég meggyőző lesz a Red Bull "kistestvérében" a Toro Rossóban, akkor bizony könnyen eldőlhet a kérdés, hogy Christian Hornerék kit válasszanak, elvégre sokkal inkább gyári támogatást élvezhetnének a japánoktól. Hiszen a jelenlegi beszállító a Renault sokkal inkább saját csapatára koncentrál.

A Honda technikai főnöke, Toyoharu Tanabe hivatalosan is megerősítette, hogy a hétvégén Kanadában mindkét autóban ott lesz az új motor, amelynek javarészt a fő egységét módosították, a nagyobb teljesítményre koncentrálva. Egyes pletykák szerint a Honda új csomagja akár 40 lóerővel is erősebb lehet az elődnél. Ha ez megvalósul az óriási fejlődés, persze felmerül a kérdés, hogy ez milyen hatással lesz a megbízhatóságra, valamint a vezethetőségre. 

Daniel, Kína meghódítója

2018.04.15.
Dorogi László

A Red Bull pilótája lett a Kínai Nagydíjak történetének legrosszabb pozíciójából rajtoló győztese, a legendás Michael Schumacher rekordját állította be.

Fotó: formula.hu

Gasly vs. Hartley

Sokáig nem hozott izgalmakat a Kínai Nagydíj, a rajt is viszonylag simán lezajlott, csupán Kimi Raikkönent tolta le csapattársa kis híján a pályáról. Ennek köszönhetően a finn pilóta fontos pozíciókat veszített, Valtteri Bottas pedig előre lépett Vettel mögé a második helyre. Az eseménytelenségek sorozata után aztán Pierre Gasly került Bahrein után ismét a rivaldafénybe, ám erről szívesen lemondott volna, hiszen csapattársába, Brandon Hartleyba rongyolt bele. Gaslyt megbüntették, Hartley feladni kényszerült a versenyt, de a biztonsági autós szakasz felforgatta az addigi felállást, így kimondhatjuk, a Toro Rossok randevúja döntően befolyásolta a futam végeredményét.

Verstappennek le kell higgadnia

A Red Bull akár a dobogó két legmagasabb fokát is kibérelhette volna, mert ők reagáltak legjobban és leggyorsabban a biztonsági autós szakaszra, gyorsan kirántották mindkét autójukat kerékcserére, amelynek köszönhetően kedvezőbb pozícióból várhatták a folytatást mint a versenytársak. Aztán mint korábban oly sokszor, Max Verstappen ezúttal is túlzottan agresszívnak bizonyult és ezzel nem csak a saját, de Sebastian Vettel versenyét is tönkre vágta azzal, hogy keringőre hívta és piruetteztek egyet a kínai aszfalton. A négyszeres német világbajnok a futam végére teljesen kiesett a ritmusból, még Fernando Alonso is odaszúrt neki egy előzést a hetedik helyért vívott csatában - az már másik lapra tartozik, hogy nem éppen szabályos körülmények között.

Ricciardo klasszisa döntött

Az ausztrál pilóta pazar előzéssel fosztotta meg Valtteri Bottast potenciális futamgyőzelemtől, kétségtelenül a versenyhétvége egyik legszebb jelenete volt ez a manőver. Ricciardo újfent bizonyította klasszisát és persze a jól megszokott cipőből ivás sem maradhatott el a pódiumon, még úgy sem, hogy korábban kijelentette, új hóbortot talál ki magának. Hiába, a népakarat nagy úr. Ricciardo nem csak az előzéssel hajtott végre hatalmas bravúrt, hiszen eddig csak Michael Schumachernek sikerült ezen a pályán úgy futamot nyernie, hogy a hatodik helyről rajtolt - ez volt az ausztrál hatodik futamgyőzelme pályafutása során. Annak is örülhetünk, hogy egyre inkább körvonalazódik egy három szereplős küzdelem a világbajnoki címért, mert a Ferrari, Mercedes, Red Bull trió nagyon kiegyensúlyozott teljesítményt nyújt az eddig látottak alapján.

Bottaséknál nem lesz buli

Összességében nem kezdődik rosszul Valtteri Bottas idénye, mégis keserű lehet a szája íze. A finn pilótának minden esélye megvolt arra, hogy bezsebelje a győzelmet, ám nem sikerült maga mögött tartania a gumielőnyben is lévő Daniel Ricciardot. Bottast gyakran éri az a kritika, hogy nem elég agresszív a pályán és nincs meg benne az a spiritusz, ami az igazi potenciális világbajnokokban, ami ezúttal is megmutatkozott. C'mon Valtteri, ettől több kell. De vajon benned van?

A Kínai Nagydíj pontszerzői:


1. Daniel Ricciardo (ausztrál, Red Bull) 1:35.36.380 óra
2. Valtteri Bottas (finn, Mercedes) 8.894 másodperc hátrány
3. Kimi Räikkönen (finn, Ferrari) 9.637 mp h.
4. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 16.985 mp h.
5. Max Verstappen (holland, Red Bull) 20.436 mp h.
6. Nico Hülkenberg (német, Renault) 21.052 mp h.
7. Fernando Alonso (spanyol, McLaren) 30.639 mp h.
8. Sebastian Vettel (német, Ferrari) 35.286 mp h.
9. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Renault) 35.763 mp h.
10. Kevin Magnussen (dán, Haas) 39.594 mp h.

 
A világbajnoki pontversenyek állása 


  1. Vettel 54 pont
  2. Hamilton 45
  3. Bottas 40
  4. Ricciardo 37
  5. Räikkönen 30
  6. Hülkenberg 22
  7. Alonso 20
  8. Verstappen 18
  9. Gasly 12
 10. Magnussen 11
 11. Vandoorne 6
 12. Sainz 3
 13. Ericsson 2
 14. Ocon 1

A konstruktőri verseny állása


  1. Ferrari 86 pont
  2. Mercedes 85
  3. Red Bull 55
  4. McLaren 26
  5. Renault 25
  6. Toro Rosso 12
  7. Haas 11
  8. Sauber 2
  9. Force India 1

Majdnem elgumizta győzelmét a Ferrari Bahreinben

2018.04.08.
Dorogi László

Pokoli izgalmakkal zárult a szezon második versenye, ahol végül Sebastian Vettel második győzelmét is megszerezte. Pierre Gasly negyedik helyre hozta be a Toro Rosso-Hondát.

Fotó: F1

Jóval nagyobb izgalmakat tartogatott a Bahreini Nagydíj, mint a szezonnyitó, Kimi Raikkönen elütötte szerelőjét, a Red Bull mindkét autója lepusztult, Vettel kicentizte a győzelmet, Gasly parádés hétvégét zárt. Lássuk, mi történt a sivatagban!

Folytatódik Verstappen vesszőfutása

Max Verstappen már a kvalifikáció első szakaszában falba állította a Red Bullt szombaton, ezért "csak" a 15. helyről rajtolhatott. Az előző szezonban hét futamot is fel kellett adnia a hollandnak különböző technikai problémák, vagy koccanás miatt, aminek következtében többször is meglehetősen frusztráltan nyilatkozott, a versenykörök hetven százalékát sem tudta teljesíteni 2017-ben. A Red Bull hamar befejezte a Bahreini Nagydíjat, egy körön belül állt meg Verstappen és Ricciardo autója, pocsék hétvégéje volt a Red Bullnak, szerencséjükre jövő hétvégén azonnal lehet javítani Kínában.

Pierre Gasly parádés hétvégéje

A Toro Rosso-Honda fiatal francia versenyzője már a szombati időmérő edzésen is megvillantotta foga fehérjét, a vasárnapi futamon pedig nem sokat láttuk a képernyőn, no, de nem azért, mert elrontotta volna a versenyt, hanem mert gyakorlatilag simán hozta be az autót a negyedik helyre, úgy, hogy a rajtnál Ricciardot is átlépte. Az istállónál hatalmas volt az öröm a leintésnél, ami nem véletlen, hatalmas buli lesz ma este náluk, erre mérget vehetünk.

Alonsoék örülhetnek

A McLaren egészen pocsék időmérőt produkált szombaton, pedig a spanyol világbajnok a héten azt is megpengette, hogy kis szerencsével a dobogó közelében is lehetnek. Odáig végül nem fajult a futam, de Alonso és Vandoorne is pontszerző helyen kormányozta célba autóját, így a versenyhétvége kicsengése is pozitívabb lehet a wokingi alakulatnál.

Raikkönen megint elszúrta

A Ferrari finn pilótája már a rajtnál is elaludt, ezért Valtteri Bottas rögtön a rajtnál megelőzte, majd az első kerékcseréjénél túl gyorsan indult el a boxból, elsodorta egyik szerelőjét és a futamot is fel kellett adnia. Nem először történik ilyen szerencsétlen dolog a Forma-1 veteránjával, nagyon bosszús volt a peches kerékcserét követően. A Ferrari szerelőjét kórházba szállították, egyelőre pontos információk nem láttak napvilágot az állapotáról, de remélhetőleg egy lábtöréssel "megúszta".

Majdnem elgumizta a Ferrari

Raikkönent pont azért hozták Vettel előtt kerékcserére, hogy leteszteljék, hogy működik a piros autó szuperlágy gumikeveréken, de mivel a finn már nem tért vissza a pályára, ezért Vettelt kint tartották, akinek 38 kört kellett megtennie a lágy keverékű gumikon. A vége nagyon necces lett, de Bottas végül nem tudta kikerülni, a német nagyot küzdött és először tudott egymás után két futamot nyerni a Ferrarival, nem mellesleg kettőből kettő az idei mérlege.

Hamilton kihozta a maximumot

A címvédő egy váltócsere miatt öt rajthelyes büntetéssel csak a kilencedik pozícióból vághatott neki a Bahreini Nagydíjnak, felküzdötte magát a negyedik helyig, Raikkönnen kiesésével pedig fellépett a harmadik helyre. Bár a Mercedes űzte-hajtotta, ebben ma nem volt több a brit pilóta számára, bár teljesen elégedett nem lehet, de kihozta a maximumot a mai versenyből.

A Bahreini Nagydíj végeredménye

1. Sebastian Vettel - Ferrari
2. Valtteri Bottas - Mercedes
3. Lewis Hamilton - Mercedes
4. Pierre Gasly - Toro Rosso-Honda
5. Kevin Magnussen - Haas Ferrari
6. Nico Hülkenberg - Renault
7. Fernando Alonso - McLaren
8. Stoffel Vandoorne - McLaren
9. Marcus Ericsson - Sauber
10. Esteban Ocon - Force India
11. Carlos Sainz - Renault
12. Sergio Perez - Force India
13. Brendon Hartley - Toro Rosso-Honda
14. Charles Leclerc - Sauber
15. Romain Grosjean - Haas Ferrari
16. Lance Stroll - Williams
17. Szergej Szirotkin - Williams

Nem fejezte be a futamot

Kimi Raikkönen - Ferrar
Max Verstappen - Red Bull
Daniel Ricciardo - Red Bull

A világbajnoki pontverseny állása 2 futam után

  1. Vettel 50 pont
  2. Hamilton 33
  3. Bottas 22
  4. Alonso 16
  5. Kimi Räikkönen 15
  6. Hülkenberg 14
  7. Daniel Ricciardo 12
  8. Gasly 12
  9. Magnussen 10
10. Max Verstappen 10
11. Vandoorne 6
12. Ericsson 2
13. Carlos Sainz Jr. 1
14. Ocon 1

Forma-1: mindenki lelepleződött, indulhat a teszt

2018.02.26.
Ragnar Volarus

A Toro Rosso hivatalosan is bemutatta autóját, ahogy az idén még mindig rózsaszínben tündöklő Force India is. 

A barcelonai teszt első napja előtt egy órával mutatta be a nagyvilágnak idei autóját a Force India. A festés továbbra is a tavaly már megszokott rózsaszín, és a beharangozott névváltás sem jött létre a bemutatóig. A Force India idén még mindig esélyes a negyedik helyre befutni a konstruktőri bajnokságban, de idén több kihívója is lehet. Várhatóan a McLaren és a gyári Renault is megszorongathatja őket, ami kimondottan jót tehet a világbajnokságnak. 

Ráadásul mindezt úgy teheti, hogy alacsony költségvetéssel dolgozik a Forma-1-ben, messze kisebb a munkaerő-létszáma, mint az előttük lévő istállóknál. Valószínűleg ők a leghatékonyabban, legjobb hatásfokkal munkálkodó csapat a száguldó cirkuszban. A Mercedes motorral hajtott VJM11 Sergio Pérezzel és Esteban Oconnal nagy dolgokat érhet el, de ehhez mindenképpen jobbat kell nyújtaniuk mint tavaly, szintet kell lépni.

A Toro Rosso néhány perccel a Force India után leplezte le idei autóját. Igaz kémfotókon, majd az istálló által is kiadott képeken már láthattuk a 2018-as konstrukciót, de a hivatalos bemutató mégiscsak más. 

Mondhatnánk immár szokásos, hogy ebben az esztendőben is motorgyártót vált a csapat. A Ferrari és Renault után idén a Hondával dolgozik majd az istálló, ami a McLaren tavalyi nyüglődését nézve elég borús időszakot vetíthet előre. Alonsoék tavaly idő előtt fel is bontották a szerződést a japán gyártóval, akiknek a Red Bull dobott mentőövet. Merthogy azt beszélik, a Honda  újra saját csapattal akar versenyezni az F1-ben, és már az is biztos, hogy 2019-től valószínűleg a Renault már nem szállít erőforrást az osztrákoknak. Így tökéletes alkalom ez az év arra, hogy a Toro Rossóval teszteljék a fejlesztéseket, amikhez a Red Bull is nagyban hozzájárul. Hiszen a saját jövőjük is nagyban függ ettől. 

Hogy mennyire lesz sikeres ez a tesztidőszak? Nagyon kérdéses. A Honda tavaly egy épkézláb megoldást nem tudott összehozni a V6-os hibrid-korszakban, eközben a Toro Rosso idei autóját két, az F1-ben tapasztalatlannak számító pilóta vezeti majd, Pierre Gasly és Brendon Hartley.

Meglepő bejelentést tett a Toro Rosso

2017.09.26.
Kecskés István

Ne nagyon szépítsük: Danyiil Kvjatot kirúgta az istálló és Pierre Gasly-t ülteti a helyére. 

A csapat kedden jelentette be, hogy a Red Bull juniorprogramjában pallérozódó 21 éves pilóta lesz Carlos Sainz csapattársa a jövőben. Gasly tavaly megnyerte a GP2-t, az utóbbi időben pedig a Super Formula sorozatban szerepelt.

"Szeretném megköszönni a lehetőséget, úgy érzem, amennyire lehet, készen állok a feladatra" - mondta a francia versenyző.

Amennyire meglepő a hír így szezon közben, annyira benne is volt a levegőben, hiszen Kvjat mindössze kétszer végzett pontszerző helyen ebben az idényben és négy pontja van, szemben Sainz negyvennyolcával. 

A maláj nagydíjon már a francia versenyző vezeti a Toro Rosso kocsiját. 

Ezeket a cikkeket olvastad már?