Éleződik a feszültség Vettel és a Ferrari között

2020.08.10.
Dorogi László

Egyre többen vélik úgy, hogy Sebastian Vettelnek már az idei szezont sem lenne szabad befejeznie a Ferrarinál, ugyanis a feszültség egyre csak nő a pilóta és a csapat között.

Fotó: Planet F1

Rémálomszerűen alakul eddig az idei Forma-1-es szezon a Ferrari számára. Öt versenyhétvége után mindössze a harmadik helyen állnak a konstruktőri pontversenyben, de a listavezető Mercedes már most 125 ponttal többet gyűjtött mint az olaszok, és a második Red Bull is kényelmesen előzi meg az ágaskodó lovasokat. Ráadásul, hátulról a McLaren és a Racing Point is valós veszélyt jelent a csapatra, a legnagyobb baj pedig az, hogy a körülményekhez képest borzasztóan lassúnak tűnik az idei konstrukció.

Ehhez persze köze lehet az FIA büntetésének is, amit még a tavalyi idényben elkövetett szabálytalanságok miatt osztott ki a Ferrarinak, erről itt írtunk részletesen:

Sarokba szorították az FIA-t, borulhat a bili a száguldó cirkuszban

Csalt-e a Ferrari? Ha nem csalt, miért nem mondják meg? Ha csalt, miért nem büntetik meg őket? Egyébként is mi oka védeni az FIA-nak az olaszokat? Jó érzésű Forma-1-rajongóként szomorúan konstatálom, hogy az elmúlt hetekben fellángoló FIA-Ferrari koalíció vs. nem-Ferrari-motorosok frakció vita sokkal nagyobb hullámokat ver, mint az elmúlt évek bármelyik világbajnoki küzdelme.

Charles Leclerc egy bravúros harmadik helyezésének és a hétvégi negyedik helyének köszönhetően még nem teljesen reménytelen a maranellóiak helyzete, Sebastian Vettel viszont csupán a 10 pontot szorgoskodott össze az öt hétvége alatt és mindössze a 13. helyen áll a világbajnoki pontversenyben, ami több mint arcpirító. A négyszeres német világbajnok szerint viszont ebben a lassú autó mellett a csapat keze is benne van, amely látványosan előnyben részesíti csapattársát.

Vettel a 70. Évforduló Nagydíjának elkeresztelt silverstone-i futam elején nagyot hibázott egy kanyarban, egy rázókő pedig megforgatta és tulajdonképpen a mezőny végéről kellett volna felkapaszkodnia pontszerző helyre, ám a pilóta szerint a lehető legrosszabb stratégiát választotta ki neki a megpördülés után csapata, emiatt pedig csak "futott az eredmény után".

Vettel kibukott a Ferrarira

Könnyen lehet, hogy a német már a 2020-as évet sem a maranellóiaknál fejezi be, egyre feszültebb ugyanis a hangulat a négyszeres világbajnok és csapata között. Mindössze a tizenkettedik helyen zárta Sebastian Vettel a Silverstone-ban rendezett 70. Évforduló Nagydíját, amiben nagy szerepet játszott az is, hogy a rajt után nem sokkal megpördült.

Mattia Binotto csapatfőnök válasza sem késett soká, a vezető szerint nincs igazán miről beszélni.

"Nem gondolom, hogy túl sokat kellene mondani a stratégiáról. Talán néhány körrel korábban hívtuk ki, ami miatt valóban pozíciót vesztett Räikkönenhez képest, de tudtuk jól, hogy időveszteség nélkül vissza tudja majd szerezni, ami pedig még Charles felzárkózását is segítette. Összességében ez volt a helyes döntés a csapat számára, nem hiszem, hogy ezzel Sebastiant büntettük volna. (...) A versenyét a rajtja tette tönkre, az volt a kulcs, nem pedig a választott stratégia"

- zárta rövidre Binotto a történetet.

A Ferrari és Sebastian Vettel a 2020-as idény kezdete előtt jelentette be, hogy a következő szezont már nem a maranellóiaknál kezdi el a négyszeres német világbajnok, ám arra még nem derült fény, hogy folytatja-e pályafutását és ha igen, akkor melyik istállónál. Az elválás közel sem volt olyan békés, mint ahogy azt először kommunikálta az olasz csapat, később pedig az első kommünikével ellentétben kiderült, nem közös megegyezéssel váltak el a felek, a Ferrari nemes egyszerűséggel kirúgta Vettelt a pilóta gyenge teljesítménye miatt.

Vettel kibukott a Ferrarira

2020.08.09.
Dorogi László

Könnyen lehet, hogy a német már a 2020-as évet sem a maranellóiaknál fejezi be, egyre feszültebb ugyanis a hangulat a négyszeres világbajnok és csapata között.

Mindössze a tizenkettedik helyen zárta Sebastian Vettel a Silverstone-ban rendezett 70. Évforduló Nagydíját, amiben nagy szerepet játszott az is, hogy a rajt után nem sokkal megpördült. Ha nem lenne elég baja az autóval, a német hibát hibára halmoz az elmúlt években, ezúttal pedig már véka alá sem rejtette frusztrációját.

"Jól sikerült a rajtom. Annak ellenére, hogy a kemény gumin indultam. Nem tudom, az első kanyarban mi történt, egyszerűen elveszítettem az irányítást és megpördültem. Nem igazán tudtam hová menni, ezért próbáltam kerülni. Nem tudom, a kerékvető volt-e, vagy valaki meglökött hátulról, és utána elment a hátulja"

- mesélt megpördüléséről a német a futam után, hozzátéve, ezzel persze nagyon sok időt veszített, de meglepően gyorsan vissza tudott zárkózni a mezőnyre. Aztán viszont minden szét esett és ezért a csapatot terheli felelősség, ugyanis - Vettel szerint - nem végeztek jó munkát és rossz taktikát választottak.

A német pilóta a kemény keverékű abroncsokon rajtolt, de első etapja mindössze négy körrel volt hosszabb, mint a lágyabb keverékű kerekeken rajtoló csapattársának, Charles Leclercnek és Vettel pontosan azt nehezményezte, hogy túl korán hozták ki a boxba.

"Abban a résben vagyok, amit el akartunk kerülni. Beszéltünk erről reggel. Most itt fogok beragadni. Tudjátok, hogy elszúrtátok. Ma reggel megbeszéltük, hogy nincs értelme úgy kiállni, hogy tudjuk, forgalomba térünk vissza. És pontosan ezt csináltuk!"

- fogalmazott élesen a négyszeres világbajnok, aki természetesen a végül negyedik helyen záró csapattársa számlájára írja, hogy hátrányba került taktikailag.

"Talán nem volt meg a bátorságunk, hogy hagyjuk, hogy Charles utolérjen engem, noha ő más taktikán volt. Emiatt inkább előrébb hozták a kerékcserémet, és onnantól az egész vacak volt. Szerintem ma még az elszúrt első kör után is sokkal több helyet tudtunk volna visszahozni ennél. Ráadásul a kemény gumit adták, amit úgy tíz körig használtam, talán még addig se. Semmi értelme nem volt. Mármint miért rakod fel tíz körre a keményet, majd utána húszra a közepest?"

- tette fel a kérdést a német.

"Valami hiányzik, és nem tudom, mi lehet az. De próbálom a tőlem telhető legjobb munkát végezni. Az biztos, hogy ma sokkal előrébb is végezhettünk volna. Természetesen nem egyszerű megtalálni az okokat. Holnap fölkelek, és próbálom a mai nap pozitívumait nézni. A helyzet fordulhat, de most természetesen le kell nyelnem a békát. Meglátjuk, hogy megy majd a következő héten"

- mondta Vettel, aki öt futam után mindössze a tizenharmadik helyen áll a világbajnoki pontversenyben és jövőre már biztosan nem lesz a Ferrari pilótája.

Mégis lesz helye Vettelnek 2021-ben?

2020.07.15.
Dorogi László

Egyes pletykák szerint már meg is egyezett új csapatával a négyszeres világbajnok.

Fotó: The Race/YouTube

Továbbra is kérdéses Sebastian Vettel sorsa a Forma-1-ben. A négyszeres német világbajnok az idei szezon végén elhagyja a Ferrarit, de az még egyáltalán nem biztos, hogy folytatja pályafutását, s ha igen, akkor hol.

A német sajtó most újabb lehetséges desztinációt dobott be, miszerint Vettel 2021-től a száguldó cirkuszba betoppanó Aston Martin gyári csapatánál fog versenyezni, sőt a lapok azt is tudni vélik, hogy már a szerződés aláírásának előkészítése zajlik.

Az Aston Martin a Racing Pointot öltözteti majd új köntösbe, de ahhoz, hogy szerződtetni tudják Vettelt, vagy Sergio Pérezt, vagy Lance Strollt el kell küldeniük, márpedig mindkét versenyzőnek hosszú távra szóló szerződése van a silverstone-i alakulattal.

Otmas Szanauer, a Racing Point csapatfőnöke is megszólalt a pletykával kapcsolatban, elmondta, igazán hízelgő rájuk nézve, hogy összeboronálta őket a sajtó Vettellel, de egyelőre Pérezzel és Strollal számolnak, bár nem zárta ki annak lehetőségét sem, hogy csatlakozzon hozzájuk a német világbajnok jövőre.

A Bild viszont már kész tényként írt arról, hogy Vettel az Aston Martinhoz szerződik, mint írták, csupán a részleteket kell tisztáznia a feleknek. Gerhard Berger ennél is tovább ment, az egykori Forma-1-es pilóta egy televíziós műsorban azt mondta, szerinte már le is zárult az ügy, a felek megkötötték a szerződést.

"Vettel számára ez az egyetlen alternatíva ahhoz, hogy versenyeket nyerjen"

- szögezte le Berger.

Ha Vettel tényleg érkezik, akkor minden bizonnyal Sergio Pérez húzza a rövidebbet, ugyanis az istállót tulajdonló konzorcium élén az a Lawrence Stroll áll, aki történetesen Lance édesapja, így hát nem valószínű, hogy fiát ebrudalná ki a csapattól. A Bild ráadásul úgy tudja, Péreznek van egy záradék a szerződésében, amely alapján július 31-ig busás végkielégítés fejében az felbontható.

Vettel Aston Martinos szerepvállalásának lenne egy kevésbé egyértelmű, ám annál érdekesebb vetülete is: így a Mercedes is közel tudhatná magát a némethez, hiszen együttműködési megállapodás van köztük és a Racing Point között.

A Mercedes megfontolja Vettel szerződtetését

2020.05.17.
Dorogi László

Napról napra csökkennek a négyszeres német világbajnok lehetőségei a 2021-es Forma-1-es folytatást illetően.

Nagy port kavart Sebastian Vettel és a Ferrari hét elején tett bejelentése, miszerint a négyszeres német világbajnok utolsó idényét kezdi meg az olasz istállónál 2020-ban, a következő szezontól a McLarenes Carlos Sainz váltja a maranellóiaknál.

A száguldó cirkusz azóta folytonos lázban ég, mi lesz Vettel sorsa jövőre, folytatja-e egyáltalán a versenyzést a sorozatban, s ha igen, hol. A Vettel szerződés meg nem hosszabbítás elindította a dominót, Sainz Ferraris szerződése után az is kiderült, hogy a McLarenbe Daniel Ricciardo ül át a Renault-ból, így a wokigniak már biztosan a Ricciardo-Norris, az olaszok pedig a Leclerc-Sainz párossal vágnak neki a 2021-es világbajnokságnak.

Bernie Eccleston, a Forma-1 korábbi fejese is megszólalt a héten Vettel-ügyben, szerinte a németnek nem szabadna topcsapathoz igazolnia, sokkal inkább vissza kéne találni a régen taposott Red Bullos útra és egy feltörekvő középcsapatból kellene világbajnokot faragnia, itt esetleg a Renault, vagy a Racing Point jöhetne szóba, bár utóbbival kapcsolatban pletykálják, hogy egyesül a Mercedes csapattal - ha már elcsórták a komplett kasznit ugye...

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnök sem hagyhatta ki a Vettel által magasra dobott labdát és nem is zárta ki, hogy az ezüst nyilak valamelyikébe folytatja a német 2021-től.

"Nyilvánvaló, hogy német pilóta német autóban marketing szempontból is jó lenne. Mi kizárólag a sikerre fókuszálunk, Sebastian pedig remek versenyző, mindent kontrollál, hiszen eldöntheti, hogy befejezi a karrierjét, vagy átigazol egy másik csapathoz, és marad a Forma-1-ben. Még mindig vannak érdekes ülések"

- nyilatkozta a csapatvezető az ORF csatornának.

Egyes pletykák szerint egyébként Vettelt csak a Mercedes érdekli, ha nem "szabadítanak fel" egy helyet neki a csapatnál, akkor biztosan visszavonul. A Mercedes a 2020-as idénynek a Hamilton-Bottas párossal vág neki, de 2021-re egyiküknek sincs érvényes szerződése, ráadásul szintén az egyik Mercis ülésre pályázik az istálló saját nevelése, a Williamsnél pallérozódó George Russell is.

Ezzel kapcsolatban Wolff elmondta, ha gondolkodnak is Vettel szerződtetésében, biztosan nem jelentik be az idény közben, hiszen nehéz lenne azt a szituációt kezelni, hogy egy éven keresztül olyan pilótát alkalmazzanak, aki a következő idényben már a riválisnál szerepel.

"Mi lesz az innovációval, illetve a fejlesztésekkel kapcsolatos információkkal, ha a csapat tudja, hogy a pilóta ezt ellenük fordíthatja? Ezért vannak nehéz helyzetben azok az istállók, amelyek idő előtt bejelentik az ilyen változásokat."

- tette hozzá Wolff.

Higgadtságát és motivációját is elveszítette Vettel a Ferrarinál

2020.05.12.
Dorogi László

A Ferrari és Sebastian Vettel kedden megerősítette a hétfő éjjel megjelenő sajtóhíreket: a 2020-as világbajnokság végén elválnak útjaik. A német négyszeres világbajnokként érkezett az olaszokhoz és (vélhetően) úgy is távozik, de az egyelőre nagy kérdés, hogy folytatja-e és ha igen, akkor hol. Hogy végül nem sikerült újabb vb-trófeákkal bővítenie gyűjteményét a németnek a maranellóiaknál, abban számos körülmény játszott közre, ezeket próbáljuk meg körbejárni Vettel Ferraris korszakának felelevenítésével.

Fotó: formula1.com

Sebastian Vettel és a Red Bull kérlelhetetlen buldózerként tarolta le a Forma-1-et a 2010-es évek elején. A német minden idők legfiatalabb világbajnokaként 2010-ben ült fel először a száguldó cirkusz trónjára, hogy aztán a következő három évben le se szálljon onnan. Dominanciája már-már gyerekkori idolja, a hétszeres világbajnok Michael Schumacher Ferraris korszakában látott fölényére emlékeztetett, de a V6-os hibrid-turbó motorok korszakának 2014-es kezdete véget vetett a Red Bull és Vettel egyeduralmának. Erre az évre ráadásul egy fiatal, ambiciózus csapattársat kapott maga mellé Daniel Ricciardo személyében, aki néha-néha borsot tört az orra alá, s felhőtlen jókedvével, ezer wattos mosolyával megtépázta a kérlelhetetlen nyerőgép kötélidegzetét.

Egy évnyi belharc után Sebastian Vettel 2015-ben szerződött a Ferrarihoz, nem titkoltan azzal a szándékkal, hogy célba vegye Schumacher hét világbajnoki címes rekordját és teljesítse azt a küldetést, amit Fernando Alonsónak nem sikerült: újra világbajnoki címet szállítson a maranellóiaknak. A Tifosi nagy örömmel fogadta a sikerre éhes német titánt, aki második Ferraris futamán azonnal nyerni is tudott Sepangban s visszaadta a reményt az olaszoknak. A Ferrari ugyanis a hibrid-turbó éra első idényében futamot sem tudott nyerni, erre pedig az 1993-as évad óta nem volt példa, nem véletlenül tekintettek Messiásként a négyszeres világbajnokra. Vettel a sepangi sikeren kívül két további futamot tudott megnyerni 2015-ben, s bár a végső győzelemre nem sok esélye volt az óriási Mercedes erőfölényben, majd' kétszer annyi pontot gyűjtött az évadban mint csapattársa, Kimi Raikkönen, a RaceFans szakportál szurkolói pedig meg is szavazták az évad legjobb pilótájának.

Fotó: formula1.com

Az ígéretes kezdet után a 2016-os szezonnak sokkal nagyobb elvárásokkal futott neki Vettel és a Ferrari, de amilyen nagy volt a várakozás, éppen olyan nagy lett a kudarc. A Ferrari egy lépéssel távolabb került az ezüst nyilaktól, Vettel frusztrációját pedig nemcsak az növelhette, hogy nem nyertek a maranellóiak egyetlen futamot sem, de az is, hogy korábbi csapata és egykori csapattársa, Daniel Ricciardo is megelőzte a világbajnoki pontversenyben, ami miatt csupán a negyedik helyen zárta az idényt.

Ennek ellenére 2017-re egy rendkívül motivált és sikeréhes Vettel tért vissza a pályára, megnyerte a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat és a következő hat futamon további két alkalommal - egyszer a legendás Monacói Nagydíjon - állhatott fel a dobogó felső fokára. A Mercedes erőfölénye ellenére ismét valós esélye nyílt a világbajnoki cím megszerzésére, és a Magyar Nagydíjon aratott sikerét követően 14 pontos előnnyel vezette a bajnokságot. A nyári szünet utáni Belga Nagydíj előtt be is jelentette a Ferrari, hogy 2020 végéig szóló szerződést kötött Vettellel, de az idény második felében a Mercedes lenyomta az olaszokat. Hamilton nyerni tudott a maranellóiak hazai versenyén Monzában és először vette át a vezetést a világbajnoki pontversenyben, ami akkora mentális nyomást helyezett az egyre feszültebbé váló Vettelre, hogy több futamon is saját hibájából hullajtott el fontos pontokat, emlékezetes módon ütközött össze csapattársával, Kimi Raikkönennel Szingapúrban, de Max Verstappennel is összeakadt a bajsza.

A csalódást keltő végeredménnyel zárult világbajnokság után a 2018-as idény újabb Hamilton-Vettel párharcot vetített előre, ráadásul mindkét pilóta négy-négy világbajnoki trófeával a zsebében vághatott neki a szezonnak. Úgy tűnt, Vettelnek sikerült feldolgoznia fejben az előző év kudarcait és az évad első két versenyét egyaránt megnyerte, de a korábban elkövetett hibák szellemként kísértették tovább. Sokszor kellett büntetések miatt rosszabb pozícióból kezdenie futamokat, és minél nagyobb erővel küzdött, annál több hibát követett el. A legfájdalmasabb egyéni hibáját éppen saját közönsége előtt a Német Nagydíjon vétette, amikor senkitől sem zavartatva egyszer csak elnézett egy féktávot és a falba állította a Ferrarit. A futamot végül a 14. rajtkockából induló Hamilton nyerte meg, s végül a brit 88 pontot vert a németre a bajnokság végén.

A 2019-es idényre Charles Leclerc váltotta Kimi Raikkönent a Ferrarinal, s Vettel - ahogy korábban a Red Bullnál - az olaszoknál sem tudta feldolgozni egy sikerre éhes, ambiciózus csapattárs érkezését. A monacói a szezon második felére maga mögé szorította a németet a csapaton belüli hierarchiában, azt pedig egy bajnoknak mindig nehéz elfogadnia, hogy már nem ő a kiválasztott, nem ő az a pilóta, akiért a csapata mindent megtesz. Bár Vettel korábban úgy nyilatkozott, hogy hajlik a további együttműködésre a maranellóiakkal, az álláspontok nem közeledtek az egyeztetések során és az elmúlt hetekben az is világossá vált, hogy már nem is fognak.

Bár összességében úgy tűnhet, Vettel Ferraris korszaka kudarccal zárult, a maranellói színekben aratott 14 futamgyőzelménél csupán Michael Schumacher és Niki Lauda tudott többet szerezni a csapattal. Arról egyelőre nem szól a fáma, hogy folytatja-e a versenyzést a száguldó cirkuszban és ha igen hol, mindenesetre az is előfordulhat, hogy a 2020-as idényben látjuk utoljára a Forma-1-ben. Sebastian Vettel négyszeres világbajnok és immáron háromszoros apuka, így talán a Forma-1-nél fontosabb dolgok is vannak az életébe, ahol ráadásul már többször felért a csúcsra. A legfrissebb pletykák szerint egyébként Carlos Sainz érkezését már a következő 48 órán belül bejelentheti a Ferrari, ez pedig Vettelt is közelebb viheti a McLarenhez.

Forma-1: Vettel nem hosszabbít, két kérője is akad

2020.05.12.
Ragnar Volarus

Az Auto Motor und Sport hétfőn éjjel írta meg, hogy a német versenyző és az olasz istálló nem tudott egyezségre jutni Vettel idény végén lejáró szerződése meghosszabbításáról. A Ferrari sem sokáig habozott, még délelőtt hivatalosan is megerősítették, hogy Vettel nem náluk folytatja a következő idényben.

Sejteni lehetett, hogy valami nem stimmel, mert néhány napja felerősödtek a pletykák, hogy a Renault és a McLaren is ajánlatot tett a Forma-1 négyszeres világbajnokának, Sebastian Vettelnek, akinek az év végén lejár a szerződése a Ferrarinál. A német pilóta 2015 óta versenyez az olasz istállónál, de itt nem tudta tovább gyarapítani vb-címeinek számát. 

A Ferrari csapatfőnöke, Mattia Binotto többször kijelentette, szeretnék megtartani a német versenyzőt, az új ajánlatban azonban csökkentenék a fizetését.

„A Scuderia Ferrari egy évre szóló hosszabbítást ajánlott Vettelnek és azt kérte tőle, hogy június vége előtt döntsön, elfogadja-e. Sebastian kétségei abból adódtak, hogy nem biztos, hogy így Leclerc-rel azonos elbírálás alá fog esni a csapaton belül. A Ferrari vezérigazgatója, Louis Camilleri azt mondta nekem, hogy lehetetlen egy négyszeres világbajnokot második számú pilótaként alkalmazni olyasvalaki mögött, aki két versenyt nyert eddig” – fogalmazott Leo Turrini a Ferrari ügyeiben bennfentesnek számító újságíró. 

A neves F1-es szakíró szerint Vettel a Renault-hoz, vagy a McLarenhez szerződhet. E két csapatból most a McLaren lehet esélyesebb, mert a legfrissebb információk szerint Carlos Sainz jó eséllyel pályázik Vettel helyére, így nem zárható ki, hogy a két versenyző 2021-re helyet cserél egymással.

Ami a Renault-t illeti, az ideális megoldás kétségkívül az lenne a franciák számára, ha meghosszabbítanák Daniel Ricciardo szerződését, erre azonban nincs garancia – ezt Alain Prost, a Renault tanácsadója is elismerte nemrég.

Ricciardo egyébként korábban tárgyalt már a Ferrarival, és a pletykák szerint neki is esélye lehet arra, hogy az olasz istálló pilótája legyen. Mégis Sainz javára billenhet a mérleg nyelve, hiszen a spanyol tehetséget jóval olcsóbban szerezhetné meg a Scuderia.

Hamilton nyert Mexikóban és karnyújtásnyira került a vb-címtől

2019.10.27.

Lewis Hamilton győzelmével zárult a Forma-1-es Mexikói Nagydíj. A Mercedes brit pilótája karnyújtásnyira van a hatodik világbajnoki címétől. 

Fotó: twitter.com/f1

Max Verstappen büntetése miatt Charles Leclerc vághatott neki az élről a Mexikói Nagydíjnak Sebastian Vettel, Lewis Hamilton és Verstappen elől. A Ferrari monacói pilótája meg is tartotta a vezető helyét, Vettelt viszont keményen támadta Hamilton, aki adott esetben már Mexikóban begyűjthette volna pályafutása 6. világbajnoki címét. Hamiltont egy pillanatra kiterelte Vettel a fűre, Verstappen pedig összeért a címvédővel. Az est vége az lett, hogy Hamiltont megelőzte Carlos Sainz, és Alexander Albon is valamint a Mercedes padlólemezéből egy jókora darab letörött. Miután véget ért a virtuális biztonsági autós szakasz, Verstappen Valtteri Bottas-al kakaskodott, aminek az lett a vége, hogy a holland defektet kapott. 

A verseny első szakaszában a vezető négyest Charles Leclerc, Sebastian Vettel, Alexander Albon és Lewis Hamilton alkották és ők másfél másodpercen belül haladtak egymáshoz képest. Albon jött ki először az élmezőnyből, ám Sainz mögé ért vissza és sok időt veszített. Nem járt azonban annyira pórul mint Lando Norris, a McLaren újoncának ugyanis rosszul rögzítették a bal első abroncsát és visszaesett az utolsó helyre. Antonio Giovinazzi szintén így járt, azzal a különbséggel, hogy neki a bal hátsó gumiját tették fel rosszul. Leclerc szintén kijött a bokszutcába az viszont körvonalazódott, hogy Vettel, Hamilton és Bpttas egy kerékcserés taktikán vannak. 

Hamilton érkezett ki elsőként a trióból és a brit ezt szóvá is tette mondván túl korán cserélték le az abroncsait, aggodalma erősödhetett amikor Bottas és Vettel is féltávig ment egy szettel. Leclerc második kerékcseréje nem volt zökkenőmentes és ezt Hamilton kihasználva átvette a vezetést. A címvédő mögött Vettel  haladt két és fél másodperces lemaradással, míg Bottas a némettől nem volt messze. Ráadásul Charles Leclerc is közelített előbbi két vetélytársához. 

Hiába lehetett azonban nagy csatát várni az utolsó 10 körre, az állás nem változott. Lewis Hamilton végül magabiztosan nyerte meg a Mexikói Nagydíjat és aratta pályafutása 83. győzelmét. A dobogóra még Sebastian Vettel és Valtteri Bottas állhattak fel. 

Charles Leclerc futotta meg a leggyorsabb kört de csalódott lehet, hogy a pole-ból csak negyedikként zárt. A monacói versenyző mögött Alex Albon és az óriási felzárkózást produkáló Max Verstappen ért be. Sergio Perez egy értékes hetedik pozíciót szerzett hazai közönség előtt, míg Daniel Ricciardonak a nyolcadik hely jutott. 

Az utolsó körök még hoztak izgalmakat, hiszen Danyiil Kvjat a falba lökte Nico Hülkenberget és így a legjobb 10-ben még Pierre Gasly zárt. Az oroszt feltehetőleg meg fogják büntetni a manővere miatt. 

Lewis Hamilton előnye 74 pontra nőtt Valtteri Bottas előtt, azaz három futammal a vége előtt hivatalosan még nem mondhatja hatszoros világbajnoknak magát. Legkorábban az Amerikai Nagydíjon kerülhet sor a bajnokavatásra, amelyet jövő héten rendeznek. 

Végeredmény:

1  Lewis Hamilton Mercedes  
2  Sebastian Vettel Ferrari +1.766
3  Valtteri Bottas Mercedes +3.553
4  Charles Leclerc Ferrari +6.368
5  Alex Albon Red Bull +21.399
6  Max Verstappen Red Bull +1:08.807
7  Sergio Perez Racing Point +1:13.819
8  Daniel Ricciardo Renault +1:14.924
9  Danyiil Kvjat Toro Rosso +1 kör
10  Pierre Gasly Toro Rosso +1 kör 
11  Nico Hulkenberg Renault +1 kör 
12  Lance Stroll Racing Point +1 kör 
13  Carlos Sainz Jr. McLaren +1 kör 
14  Antonio Giovinazzi Alfa Romeo +2 kör 
15  Kevin Magnussen Haas +2 kör 
16  George Russell Williams +2 kör 
17  Romain Grosjean Haas +2 kör 
18  Robert Kubica Williams +2 kör 
   Kimi Raikkonen Alfa Romeo  
   Lando Norris McLaren

Bottas győzött Japánban, bajnok a Mercedes

2019.10.13.

Valtteri Bottas győzelmével zárult a Forma-1-es Japán Nagydíj. Az  eredményeknek köszönhetően a Mercedes megnyerte a konstruktőri világbajnoki címet. 

Fotó: https://twitter.com/F1

Nem telt el három óra azután, hogy Sebastian Vettel megnyerte az időmérő edzést, máris kezdetét vehette a Japán Nagydíj. A Ferrari világbajnoka beragadt a rajtnál, Valtteri Bottas viszont óriásit startolva nemcsak a pole-ból induló német, de Charles Leclerc mellett is elment. Max Verstappen megelőzte Lewis Hamiltont, ám Leclerc-el ütközött és a holland pilóta megforgott. Leclerc autója megsérült és néhány kör múlva kénytelen volt orrkúpot cserélni. Verstappen a beleset után még próbált továbbmenni, ám a 15. körben kiállni kényszerült. Az esetet a verseny után vizsgálni fogják. 

Nagyszerűen kezdte a versenyt a két McLaren is, mivel Carlos Sainz és Lando Norris is lerajtolta Alexander Albont. A Red Bull thai pilótája ezután agresszívan támadta Norrist, aminek az lett a vége, hogy a Mclarenes hátracsúszott a koccanásukat követően. 

Bottas az élen folyamatosan növelte az előnyét Vettel előtt, közben vizsgálták, hogy a Ferraris bemozdult-e a rajtnál, ám végül nem láttak szabálytalanságot. A kerékcseréket Vettel kezdte meg, és mivel lágy abroncsokat kapott így úgy tűnt, hogy kétkiállásos taktikán van, ellentétben az utána érkező kemény keveréket kapó Bottassal és Hamiltonnal.

A futam hajrájában aztán kiderült, hogy mindhárman kétkiállásos taktikát választottak és így Hamilton a futa utolsó 10 körében már lágy keveréken támadhatta Vettelt. A címvédő hamar felzárkózott ellenfelére, ám nem tudta megelőzni a remekül védekező németet. 

Valtteri Bottas végül megnyerte a Japán Nagydíjat így matematikailag életben tartotta világbajnoki reményeit a Sebastian Vettel mögött befutó Lewis Hamilton ellenében. 

Alex Albon számára negyedik hely volt a leginkább elérhető ezen a napon, mögötte Carlos Sainz és a felzárkózó Charles Leclerc ért célba. Daniel Ricciardo remek taktikával hetedik lett, míg a legjobb 10-et Pierre Gasly, Nico Hülkenberg és Lance Stroll egészítette ki. A Racing Point kanadai versenyzője azok után szerzett pontot, hogy Sergio Perez falnak ütközött az utolsó körben. A leggyorsabb körért járó plusz pontot Lewis Hamilton zsebelte be. 

A kettős dobogóval valamint Hamilton leggyorsabb körével biztossá vállt, hogy a Mercedes sorozatban hatodik alkalommal is megnyerte a konstruktőrök bajnokságát. A stuttgarti alakulat 612 pontot szerzett eddig, mögöttük a Ferrari áll 435 ponttal, míg a Red Bullnak 323 pontja van. 

Egyéniben Lewis Hamilton 338 ponttal áll az élen a 274 pontos Valtteri Bottas előtt, így már csak kettejüknek van esélye a világbajnoki cím megszerzésére. 

A szezonból még négy futam van hátra, a világbajnokság két hét múlva Mexikóban fojtatódik. 

Végeredmény:

Vettel indul az élről Japánban

2019.10.13.

Sebastian Vettel indul az élről a Forma-1-es Japán Nagydíjon. A Ferrari német világbajnoka csapattársa Charles Leclerc előtt szerezte meg a rajtelsőséget. 

Fotó: twitter.com/f1

Alaposan átrendezte a Japán Nagydíj programját a Hagibis tájfun, amely miatt a megszokott időpont helyett néhány órával a futam előtt kellett megtartani az időmérő edzést. A "felkelő nap országában" ez nem számít egyedi esetnek, 2004-ben és 2010-ben szintén ilyenkor kellett lefutni a kvalifikációt az időjárási körülmények között. Szerencsére az edzésre verőfényes napsütésben, igaz meglehetősen szeles időben került sor. 

Meglehetősen eseménydús módon vette kezdetét a Q1: előbb Robert Kubica csapta falnak az autóját, ami miatt piros zászlóval meg is szakították az időmérőt, majd Kevin Magnussen törte össze a Haas-t így mindketten mért kör nélkül zártak. A Charles Leclerc elsőségével záruló szakaszból a két pilóta mellett George Russelll, Sergio Perez és Daniel Ricciardo nem tudott továbblépni. 

A második szakaszra a hétvégét eddig domináló Mercedesek kerültek az élre Valtteri Bottas-Lewis Hamilton sorrendben, valamint Alenxader Albon is megelőzte a két Ferrarit. A legjobb 10-be végül Antonio Giovinazzi, Lance Stroll, Kimi Raikkönen, Danyiil Kvjat és a műszaki hiba által sújtott Nico Hülkenberg nem tudott bejutni. 

Sebastian Vettel a Q3 elején egy szinte tökéletes kört futott, három abszolút legjobb szektorral és  1:27,212-es pályacsúccsal átvette a vezetést. A Ferrari négyszeres világbajnoka ezen az időn még majdnem két tizedet javított és végül 1:27,064-es idővel meg is szerezte a pole pozíciót. 

Vettel sorozatban kilenc időmérős vereség után volt jobb a kvalifikáción mint csapattársa Charles Leclerc, és Kanada után ismét az élről rajtolhat. A monacói pilóta végül megcsípte a második rajtkockát csapattársa mögött. Valtteri Bottas szerezte meg a harmadik rajthelyet Lewis Hamilton valamint Max Verstappen és Alexander Albon előtt. A két Red Bull ezredre azonos időt teljesített, végül az döntött, hogy a holland korábban teljesítette körét. A legjobb 10-et még Carlos Sainz, Lando Norris, Pierre Gasly és Romain Grosjeaan tette teljessé. 

A Japán Nagydíj magyar idő szerint 7 óra 10 perctől veszi kezdetét .

Végeredmény:

Hamilton és a Mercedes taktikája volt a kifizetődő Oroszországban

2019.09.29.

Lewis Hamilton győzelmével zárult a Forma-1-es Orosz Nagydíj, és így a világbajnoki címvédő tovább növelte előnyét összetettben. 

Fotó: twitter.com/f1
Fotó: twitter.com/f1

Sorozatban negyedszer is Charles Leclerc indulhatott az élről, a Ferrari monacói pilótáját azonban Sebastianb Vettel lerajtolta. A négyszeres világbajnok tökéletesen elkapva a startot, a dupla szélárnyékot kihasználva vágott az élre. Lewis Hamiltont Carlos Sainz is támadta a startot követően, ám a címvédő csak egy pozíciót veszített, akárcsak Valtteri Bottas. A mezőny második felében egy baleset borzolta a kedélyeket: Romain Grosjean, Antonio Giovinazzi és Daniel Ricciardo ütközése a Haas francia versenyzőjének kiesésével végződött. Kimi Raikkönen nagyon rossz versenyt teljesített, a 2007-es világbajnok kálváriája már a rajtnál elkezdődött, amikor kiugrott. 

A baleset miatt beküldték a biztonsági autót, az újraindítás után a Ferrarik megtartották az első két helyet. A mérnökök a taktika érdekében kérték Vettelt, hogy engedje el csapattársát, ám ő ezt nem tette meg, sőt több leggyorsabb kört is futott. Max Verstappen közben előretört a kilencedik helyről és előbb Sergio Perezt remek manőverrel utasította maga mögé, Nico Hülkenberg pedig Sergio Perezt előzte meg. 

Vettel előnye négy másodperc volt Leclerc előtt, Hamilton viszont kezdett felzárkózni a második Ferrarishoz. Mivel Vettelt tovább hagyták kinn, így Leclerc a bokszkiállások után átvette a vezetést. Az igazi dráma azonban ezután következett: Vettel autójában elromlott a motor részét képező  MGU-K, és így feladni kényszerült a futamot. 

Virtuális biztonsági autós fázist rendelt el a versenyigazgatóság, és ez tökéletesen a Mercedesek kezére játszott. A stuttgarti márka pilótái kijöttek és Hamilton a kiállást követően átvette a vezetést. Nem sokkal később jöhetett a "valódi" safety car miután George Russell fékhiba miatt falnak csapódott. Ez a taktikai húzás viszont nem jött be a Ferrarinak és Bottas is Leclerc elé került.

Miután kijött a biztonsági autó, Leclerc nem tudott előzési távolságba kerülni Bottas-al szemben, így hiába volt egy körön a leggyorsabb nem tudott a győzelemért csatázni. 

Lewis Hamilton végül biztosan nyerte az Orosz Nagydíjat és a Mercedes 2014  (vagyis az első itteni futam) óta verhetetlen Szocsiban. A második helyen Valtteri Bottas ért célba, míg Charles Leclerc-nek a harmadik hellyel kellett beérnie

Max Verstappen a lehető legtöbbet hozta ki a mai futamából a negyedik pozícióval, akárcsak a mögötte végző Alexander Albon és Carlos Sainz. A legjobb 10-ben még Sergio Perez, Kevin Magnussen, Lando Norris és Nico Hülkenberg végzett. 

Győzelmével Hamilton tovább növelte az előnyét Bottas előtt összetettben, míg a Mercedes a kettős sikerével újabb lépést tett a konstruktőri bajnoki cím felé. A világbajnokság két hét múlva Japánban folytatódik. 

Végeredmény:

Ezeket a cikkeket olvastad már?