A Red Bull ausztráliai tempója nagyon felspannolta a Hondát

2019.03.27.
Dorogi László

A japán motorgyártó Max Verstappen melbourne-i dobogós helyezését látva abban bízik, hogy még a nyári szünet előtt sikerül valamelyik Honda erőforrással köröző autónak futamot nyernie.

Fotó: Twitter

Sikerben meglehetősen szegényes évek után Melbourne-ben végre ismét volt oka az örömre a Honda munkatársainak. A V6-os turbóhibrid motorok bevezetése (2014) óta a 2019-es szezonnyitó volt az első olyan Forma-1-es futam, amelyen Honda-erőforrással rendelkező autó pilótája felállhatott a dobogóra. A Honda 2015-ben tért vissza a száguldó cirkuszba, azóta viszont a pódium közelébe sem volt esélyük kerülni - nem hogy fel is állni rá. Utoljára 2006-ban nyert bárki is futamot Honda erőforrással az F1-ben, ez akkor a gyári csapattal versenyző Jenson Buttonnak sikerült a Hungaroringen.

Az idei szezon előtti erőforrás beszállító csere viszont szemmel láthatóan bejött a Red Bullnak, amely hosszú, ám a végére alaposan megromló kapcsolatot bontott fel a Renault-val, azóta pedig folyamatosan megy a végeláthatatlannak tűnő sárdobálás. Christian Horner Red Bull-főnök egyenesen odáig merészkedett, hogy kijelentse: alaposan át kell tervezniük az idei autó elemeit, ugyanis a gyenge francia erőforrás után nem számítottak ekkora teljesítménynövekedésre, s töredelmesen bevallotta azt is, hogy bizony az elmúlt időszakban a pocsék motorhoz kellett igazítani a Red Bullok formatervezését.

Jamamoto Maszasi, a Honda Forma-1-es igazgatója szerint viszont ennél is több van a japán erőforrásokban, olyannyira, hogy egy Honda-motoros futamgyőzelmet sem tart elképzelhetetlennek a nyári szünet előtt. Jamamoto úgy fogalmazott, ez egy nagyon fontos év számukra, hiszen a hibrid éra kezdete óta először dolgoznak két istállóval egyszerre, a szakértők pedig úgy vélik, hogy Monacóban tényleg reális esélye lehet a Red Bullnak a futamgyőzelemre - hiszen ez tavaly Daniel Ricciardónak még Renault erőforrással is összejött.

Bár messzemenő következtetéseket kár lenne levonni egy futam után, a tesztek és az Ausztrál Nagydíj alapján úgy tűnik, a Honda tényleg szintet lépett a megbízhatósági ranglétrán. Hogy ez hosszú távon mire lesz elég, azt most nem lehet megjósolni, s ahogy Maszasi úr fogalmazott, egyelőre nem is támasztanak irreális elvárásokat az Honda-motoros autókkal szemben.

Forma-1: ki állítja meg Lewis Hamiltont?

2019.03.14.

Pénteken kezdetét veszi a 70. Forma-1-es világbajnokság az ausztráliai Melbourne-ben. Cikkünkben beharangozzuk az idényt, valamint latolgatjuk a 2019-es esélyeket.

Fotó: autosport.com

Az immáron ötszörös világbajnok Lewis Hamilton az elmúlt két évben egyformán nyerte meg a bajnoki címet: a szezon első felében még nagy csatára kényszerült, majd a Magyar Nagydíjat követően egyértelműen dominálta az idényt. A Mercedes pilótája az idei szezonnak is a legnagyobb favoritként vág neki és szokásához híven ezúttal sem nyomasztja az esélyesség terhe. A stuttgarti csapat 2014 óta dominálja a világbajnokságot és a szakértők szerint ez a sorozat a szabályváltoztatások előtti szezon előtt sem fog megszakadni. 

Hamilton csapattársa idén és Valtteri Bottas lesz, aki Mercedeses időszaka során még nem nézett szembe olyan nyomással mint idén. 2017-ben vészmegoldásként szerződtették őt Nico Rosberg helyére, egy évvel ezelőtt pedig egyértelműen a második számú pilótának tekintették. Idén azonban a finn gyakorlatilag minden versenyen az ülésért küzd majd, hiszen sokan nyílt titokként kezelik, hogy az idén ülés nélkül maradó Esteban Ocon 2020-ban a Mercedeshez igazol. 

Akárcsak az elmúlt két esztendőben Sebastian Vettel és a Ferrari lehet Hamilton és a Mercedes legfőbb kihívója. Az olasz istálló és négyszeres világbajnoka az előző két szezonban is fölényben volt az év elején, hogy aztán teljes összeomlást követően hamar eldőljön a világbajnoki címek sorsa. Vettel tavaly mentálisan bukott el legnagyobb riválisával szemben, ám kérdéses, hogyha idén sem tudja visszaszerezni a trónt, akkor lesz-e még esélye. Vettel az ötödik évét tölti Maranellóban és akárcsak korábban Michael Schumacher vagy Fernando Alonso esetében, ez határozhatja majd meg a jövőjét a Ferrarinál. (A német világbajnok lett és domináns érába kezdett, míg a spanyol pályafutása egyik legrosszabb szezonja után távozott a Ferrariból.) 

A sportág legsikeresebb istállója, amely 2007 óta nem adott egyéni világbajnokot és 2008-ban nyert utoljára konstruktőri vb-címet, idén csapatfőnököt váltott, de Mattia Binottonak nehéz örökséggel kell szembenéznie. 

Fotó: express.co.uk



Ami még érdekesebbé teszi a Scuderia idei szezonját, hogy Charles Leclerc személyében egy lényegében tapasztalatlan pilótát igazoltak Vettel mellé. A fiatal monacói azonban az előző évben bebizonyította, hogy igazi tehetség és akár Vettel orra alá is borsot törhet, persze ha hagyják versenyezni. 

A szezon egyik legnagyobb kérdőjele a Red Bull szereplése lehet. Helmut Marko csapatának ragyogóan induló (2010 és 2013 között verhetetlenek voltak) együttműködése dicstelen véget ért a Renault-val. A "bikák" így vészmegoldásként a Hondával vágnak neki az idénynek. Céljuk, hogy idén is önerőből nyerjenek versenyeket de a szakemberek szerint erre kevesebb az esély mint az előző szezonok során. Max Verstappen a még mindig csak 22 éves, de a mezőny egyik leggyorsabb pilótájának számít. Az ötszörös futamgyőztes hollandnak idén már egyértelműen a vezérszerepet szánják, pályafutása során ez lesz az első ilyen év. Vertappen társa Pierre Gasly lesz aki a Toro Rossotól igazolt át a nagycsapathoz és aki tavaly több kiemelkedő eredményt is elért. A két kiemelkedő tehetségű, de forrófejű fiatal párharca házon belül külön izgalmakat ígér. 

A gyári Renault tavaly megbízható erőnek számított, ám így is messze elmaradt a "nagy hármastól" ha idén nem is sikerül elérniük a Red Bull szintjét, de mindenképpen a közelebb kerülés lehet a cél Enstone-ban. Daniel Ricciardo öt év és hét győzelmet követően hagyta el a Red Bull-t, hogy új kihívás elé nézzen, ám egyelőre meglehetősen kérdéses, hogy mire megy az új csapatával. Ezúttal egy nem győzelemre képes autót kellene minél jobb helyre segítenie, de egyúttal az is eldől, hogy mennyire tud egy csapat vezére lenni. Nico Hülkenberg tehetsége vitathatatlan és sokak szerint a korábbi Le Mans-i győztes F-1-es pályafutása során nem ült még ennyire ütőképesnek mondható autóban mint az idei Renault. A sikerélmény rá is fér a német pilótára ugyanis hiába a tudása, eddigi több mint 150 versenyén nem tudott dobogóra állni. 

A Haas-Ferrarira idén is az várhat mint az előző szezonban vagyis az amerikai csapat stabil pontszerző lehet, de a pilótapárosnak (Romain Grosjean és Kevin Magnussen) nem lesz túl sok esélye a dobogós helyek megszerzésére. A versenyződuó egyik tagja sem a türelméről híres, és így az is kérdéses, hogy mennyire fogják bírálni az autót az eredmények hiányában. 

Az elmúlt években szenvedett a McLaren és a Renault motorszállítóvá való kinevezése sem segített előrelépni. Fernando Alonso el is hagyta a süllyedő hajót és a Forma-1-nek örökre (?) búcsút mondó kétszeres világbajnok idén már csak az Indy 500 és a Le Mans-i 24 órás megnyerésére koncentrál. Stoffel Vandoorne-nak az eredménytelenség miatt kellett távoznia, így egy teljesen új felállással vág neki az istálló 2019-nek. Carlos Sainz Jr. eddig nem tudta bizonyítani, hogy akkora klasszis lenne pályaversenyzésben mint édesapja a rali és a tereprali világában és meglehetősen kérdéses, hogy Wookingban mire megy majd. A 20 éves Lando Norris a jövő egyik nagy ígéretének számít aki újoncként kapja meg a lehetőséget a világbajnokság egyik legpatinásabb alakulatánál. Ez a helyzet abból a szempontból veszélyes, hogy az eredmények hiánya megtörhet egy eddig lendületesen épülő karriert. 

A Force India hamvaiból feléledő Racing Point kisebb közutálatnak örvend, mivel két olyan pilóta alkotja az új csapatot akik jelentős szponzori háttérrel rendelkeznek. Sergo Perez és a Lance Stroll képességeit azért így is nehéz lenne elvitatni: a mexikói eddig nyolc dobogós helyet szerzett az autósport királykategóriájában, míg a kanadai harmadévesnek szintén voltak jelentősebb eredményei. Strollnak ráadásul azokkal a negatív véleményekkel is szembe kell néznie, amelyek szerint csak azért kap lehetőséget mert az apja az új csapat egyik tulajdonosa. A brit istálló idén Mercedes motorokkal versenyez és körülbelül olyan eredményekre lehet predesztinálni mint a Force Indiát, vagyis a konstruktőri bajnokság 4-6. helye. 

Fotó: autosport.com

Az idén már 40. születésnapját ünneplő Kimi Räikkönen távozott a Ferraritól és visszatért első F1-es csapatához, amelyet hivatalosan már nem Saubernek, hanem Alfa Romeonak hívnak. A "Jégember" többször is elmondta, hogy immáron csak a verseny élvezete miatt versenyez és idén igazi jutalomjáték vár rá. A tesztel alapján mindenesetre komolyan kell venni Kimit. Négy év után tartalékpilótává minősítették vissza Marcus Ericssont és a helyére az az Antonio Giovanazzi került, aki 2017-ben már két versenyen bizonyíthatott. Az olasz kifejezetten örül annak, hogy társként a mentorszerepre egyre inkább alkalmasabb Raikkönent kapta. 

A Toro Rosso 2006-ban azzal a céllal jött létre, hogy a Red Bull legnagyobb tehetségeit elindítsa az F1-ben. Éppen ezért is furcsa, hogy az a Danyil Kvjat került vissza a fiókcsapathoz, aki 2014-ben valamint 2016 és 2017 között már volt a csapat pilótája és akit kirúgtak két évvel ezelőtt. A thaiföldi Alexander Albon szereplése szintén érdekesnek ígérkezik. A brit származású pilóta ugyanis 1954 óta az első thaiföldi versenyző lesz aki szerepet kap a "száguldó cirkuszban". 

Forma-1: a pilóta, aki közelről látta a halált, visszatér az elitbe

Ami szerdán még csak nagyon erős sajtóhírként nyargalt végig a világsajtón, az csütörtökre hivatalossá vált: Robert Kubica 2019-ben visszatér a Forma-1-be. Ahogy azt a Sportfaktoron is megírtuk , jó esély mutatkozik arra, hogy a közönségkedvenc Robert Kubica nyolc évvel utolsó Forma-1-es versenye után 2019-ben visszatérjen a száguldó cirkusz mezőnyébe - első vagy második számú versenyzőként, hiszen 2017 óta már tesztpilótaként körözött előbb a Renault, majd a Williams autójával - és a nagyon erős sajtóhír végül megerősítést nyert.

Története legnehezebb időszakán megy keresztül a Williams. A sportág történetének egyik legsikeresebb csapata 2012 óta nem nyert versenyt, vb-címet pedig 1997 óta nem sikerült szerezniük. Idén azonban nem is ez a cél, hanem a rendszeres pontszerzés és az anyagi értelemben vett életben maradás. George Russell Forma-2-es bajnokként vág neki a szezonnak, a fiatal brit pályafutását a Mercedes egyengeti, a másik autó pedig Robert Kubica vezeti 2019-ben. A lengyel közönség-kedvenc több mint nyolc év után vezet ismét a Forma-1-ben, azóta versenyzett a WRC-ben is, valamint többször tesztelt, de óriási kérdés, hogy lényegében egy új érában is megállja-e a helyét. 

A teszteredményekből az idei szezon előtt is nehéz bárminemű érdemi következtetést levonni. A barcelonai tesztelések során többek között a Ferrari, a Renault és a McLaren is zárt élen tesztnapot, míg a Mercedes leginkább a megbízhatóságot tesztelte. Az első igazán mérvadó körökre, amelyek a valós erősorrendet mutatják meg, magyar idő szerint péntek hajnalban kerül sor az Ausztrál Nagydíj első szabadedzésén. 

A szezon egy sajnálatos eseménnyel kezdődött ugyanis csütörtök hajnalban 66 évesen meghalt Charlie Whitting. A Forma-1-es versenyek állandó versenyigazgatói posztját 1997 óta betöltő szakember tüdőembóliában hunyt el. 

A Forma-1 2019-es mezőnye:

Mercedes:
Lewis Hamilton (brit)
Valtteri Bottas (finn)
Ferrari:
Sebastian Vettel (német)
Charles Leclerc (monacói)
Red Bull:
Max Verstappen (holland)
Pierre Gasly (francia)
Renault:
Nico Hülkenberg (német)
Daniel Ricciardo (ausztrál)
Haas:
Romain Grosjean (francia)
Kevin Magnussen (dán)
McLaren:
Carlos Sainz Jr. (spanyol)
Lando Norris (brit)
Force India:
Sergio Pérez (mexikói)
Lance Stroll (kanadai)
Toro Rosso:
Danyiil Kvjat (orosz)
Alexander Albon (thaiföldi)
Sauber:
Kimi Räikkönen (finn)
Antonio Giovinazzi (olasz)
Williams:
Robert Kubica (lengyel)
George Russel (brit)

Egy brazil szappanopera margójára

2018.11.13.
Dorogi László

Méltatlanul elhanyagoltuk a hétvégi Forma-1-es Brazil Nagydíjat, mert két futammal az idény vége előtt tulajdonképpen minden lényegi kérdés végére pont került. Max Verstappen és Esteban Ocon csetepatéja mellett viszont nem mehetünk el szó nélkül, rekonstruáljuk az eseményeket!

Fotó: autosport.com

Az immáron ötszörös világbajnok Lewis Hamilton győzelmével véget érő és a Mercedes zsinórban ötödik konstruktőri világbajnoki címét hozó - egyébként látványos és remek - interlagosi futam nem ezekről a sikerekről marad emlékezetes. A futam 44. körében ugyanis történt egy első blikkre megmagyarázhatatlannak tűnő incidens, amely alapjaiban befolyásolta a verseny végkimenetelét. A két hete, Mexikóban aratott futamgyőzelemtől fellelkesült, a Red Bulltól remek versenystratégiát kapó Max Verstappen már a szájában érezhette az újabb siker ízét, amikor hirtelen a Force India pilótája, Esteban Ocon mögött találta magát. A franciát természetesen a versenybírák egy 10 másodperces stop and go büntetéssel sújtották és ez rendben is volna így, de a két pilóta nem először ütköztette ellentéteit. 


A futam utáni, kötelező mérlegelésnél Verstappen érthető módon nehezen dolgozta fel a történteket, többször is meglökte Ocont, természetesen keresetlen szavakkal ütlegelve a Force India versenyzőjét verbálisan.


"Futom a saját versenyemet és aztán jön egy lekörözött ellenfél, aki idióta módon kockázatot vállal. Megvolt a joga ahhoz, hogy visszavegye a körét, de hasonló helyzetben óvatosnak kell lennie. Mindig is idióta volt"

- nyilatkozta Verstappen mérgesen, aki Ocon tíz másodperces büntetését sem hagyta szó nélkül.

"Mit mondhatnék erre? Az én büntetésem az volt, hogy egy megnyert futamot veszítettem el és csak remélni tudom, hogy 15 évvel később már csak nevetni fogunk az egészen."

A 22 éves francia pilóta viszont - értelemszerűen - máshogy látta a dolgokat.

"Nagyon meglepett a mérlegelésnél, a nemzetközi szövetségnek meg kellene akadályoznia, hogy lökdösődjön és meg akarjon ütni, mert ez nem méltó egy profi sportolóhoz. Hozzászoktam a Max-szal vívott csatákhoz, ő mindig ilyen volt"

- tette hozzá Ocon, utalva korábbi Forma-3-as ütközeteikre. A franciát egyébként szemmel láthatóan bizarr élvezettel töltötte el, hogy sikerült felhergelnie Verstappent, akit cselekedetéért a Nemzetközi Automobil Szövetség két nap közmunkára ítélte.

Verstappent korábban többen is kritizálták azért, amiért nem képes kordában tartani érzelmeit, ő azonban nem bánt meg semmit.

"Tudni akartam tőle, mégis mi történt, mire ő csak vigyorgott és azt mondta, 'gyorsabb voltam nálad'. Nem kért bocsánatot, épp ellenkezőleg."

Helmut Marko, a Red Bull motorsport-tanácsadója egyébként érdekes összeesküvés-elmélettel állt elő, az általa "idiótának" nevezett Ocon pályán elkövetett manőverével kapcsolatban, szerinte ugyanis egyáltalán nem véletlen, hogy a francia kigolyózta Verstappent, hiszen szerződéshez akar jutni a Mercedes istállónál 2020-tól, ezzel az incidenssel pedig elősegítette a stuttgarti alakulat konstruktőri világbajnoki címét.

Toto Wolff, a Mercedes főnöke azonnal reagált is a nevetséges felvetésre.

"Így látja Helmut Marko a világot, de én nem szeretnék ezen a szinten leragadni. Verstappen személyében a jövő bajnokát láthatjuk, aki hihetetlenül tehetséges és mellé elképesztően gyors is. A hozzá hasonló gyémántokat azonban csiszolni kell, ezeket a leckéket minden bajnoknak meg kell tanulnia, siettetni pedig semmit sem szabad."

Ezen pedig majd maga a holland is elgondolkozhat, miközben letölti két közmunkásként foglalkoztatott napját.

Verstappent nem lehetett megverni Mexikóban, Hamilton ötszörös világbajnok

2018.10.28.
Dorogi László

A Red Bull holland pilótája már a rajtnál az élre állt és ki sem engedte kezéből a győzelmet. Lewis Hamilton negyedik helyen ért célba, ezzel megszerezte ötödik világbajnoki címét.

Fotó: formula1.com

Nem kis meglepetésre a Red bull ausztrál pilótája, Daniel Ricciardo nyerte meg a szombati időmérő edzést a Forma-1 mexikói versenyhétvégéjének szombati napján, legyőzve az addig domináló holland csapattársát, Max Verstappent. A vasárnapi futam legfontosabb kérdése persze az volt, hogy a harmadik helyről rajtoló Lewis Hamilton az első hét hely valamelyikén tud-e végezni, ebben az esetben ugyanis bárhol érjen célba Sebastian Vettel, akkora előnyre tesz szert összetettben a világbajnoki potnversenyben, amit a német már nem hozhat be a hátra lévő két futamon.

Hamilton a harmadik helyről egészen kiválóan kapta el a rajtot, megelőzte a pole pozícióból startoló Daniel Ricciardót, de a második kockából induló Verstappent nem tudta kikerülni az első kanyar előtt. A negyedik-ötödik helyen Vettel és Valtteri Bottas küzdött egymással, végül a németnek sikerült megelőznie a Mercedes finnjét. Az első kör végén Verstappen, Hamilton, Ricciardo volt a dobogós helyeken száguldók sorrendje, negyedikként Vettel, ötödikként Bottas, a hatodik pozícióban pedig Räikkönen haladt.

Hamilton és Bottas közvetlen egymás után, a 12. körben bent járt a boxban kerékcserén, egy körrel később pedig Ricciardo is friss abroncsokat kapott. Verstappen a vezető helyről a 14. körben állt ki kerékcserére, majd az ideiglenesen az élen álló Vettel a 17. körben, csapattársa, Räikkönen pedig közvetlenül utána hajtott a boxba.

Az élmezőnyben a kerékcserék után nem változott a helyzet, a dobogós pozíciókban sorrendben Verstappen, Hamilton és Ricciardo száguldott. Vettel a 34. körben megelőzte Ricciardót és feljött a harmadik helyre, öt körrel később pedig a célegyenesben Hamilton mellett is elment, így már második volt. A 47. körben Ricciardo utolérte Hamiltont és elment mellette, így ismét harmadik volt, Hamilton pedig a boxba hajtott kerékcserére. Ugyanígy tett Vettel és Verstappen, majd Bottas is, Ricciardo azonban nem állt ki új gumikért.

Húsz körrel a leintés előtt Verstappen, Ricciardo, Vettel volt az első három sorrendje, Hamilton pedig ötödikként száguldott Räikkönen mögött. Ricciardo műszaki hiba miatt 10 körrel a vége előtt feladni kényszerült a futamot, így a Red Bullnak nem jött össze a kettős győzelem, Verstappen viszont az F1 történetének első olyan versenyzője lett, aki pályafutása során úgy nyert öt futamot, hogy 79 versenyén egyszer sem rajtolt a pole pozícióból.

Hamilton végül a negyedik helyen ért célba a második Vettel és a harmadik Raikkönen mögött, ezzel pedig elhódította ötödik világbajnoki címét, ezzel a Forma-1 történetének második ötszörös vb-győztese lett, korábban ez csak az argentin Juan-Mauel Fangiónak sikerült az 1950-es években. A csúcsot változatlanul a hétszeres világbajnok német Michael Schumacher tartja.

A Mexikói Nagydíj végeredménye

1. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 71 1:38:28.851
2. Sebastian Vettel Ferrari 71 17.316
3. Kimi Räikkönen Ferrari 71 49.914
4. Lewis Hamilton Mercedes 71 1:18.738
5. Valtteri Bottas Mercedes 70 1 kör
6. Nico Hülkenberg Renault 69 2 kör
7. Charles Leclerc Sauber-Ferrari 69 2 kör
8. Stoffel Vandoorne McLaren-Renault 69 2 kör
9. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 69 2 kör
10. Pierre Gasly Toro Rosso-Honda 69 2 kör
11. Esteban Ocon Force India-Mercedes 69 2 kör
12. Brendon Hartley Toro Rosso-Honda 69 2 kör
13. Lance Stroll Williams-Mercedes 69 2 kör
14. Sergey Sirotkin Williams-Mercedes 69 2 kör
15. Kevin Magnussen Haas-Ferrari 69 2 kör
16. Romain Grosjean Haas-Ferrari 68 3 kör
- Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 61 kiesett
- Sergio Pérez Force India-Mercedes 38 kiesett
- Carlos Sainz Renault 28 kiesett
- Fernando Alonso McLaren-Renault 3 kiesett

Ricciardo elcsente a pole pozíciót Verstappen elől Mexikóban

2018.10.27.
Dorogi László

A szabadedzéseken is a Red Bullok dominanciáját hozta a mexikói Forma-1-es versenyhétvége, de Daniel Ricciardo egyszer sem tudta megelőzni Max Verstappent. Egészen szombat estig.

Fotó: formula1.com

Az idei szezon egészét figyelembe véve némileg talán váratlan, az előző idényre visszatekintve azonban annyira nem: Max Verstappen egyeduralma alá vonta a közép-amerikai versenyhétvége első két napját. A fiatal holland versenyző tavaly megnyerte a Mexikói Nagydíjat, most pedig mindhárom szabadedzésen ő bizonyult a leggyorsabbnak.

A szakértők persze azt találgatták, hogy mennyit tartalékolt eddig a két nagyágyú, de az időmérő edzés első szakaszában körvonalazódott, hogy a Red Bull most tényleg képes lehet felvenni a versenyt a Mercedes-szel és a Ferrarival is. A szombati szabadedzés után ugyan félő volt, hogy az eső megérkezik az időmérőre, végül azonban száraz pályán tudták teljesíteni a pilóták legjobb köreiket.

A Q1-ben némileg váratlanul aztán a motorcserén átesett - tehát rajtbüntetésre számítható - Valtteri Bottas bizonyult a leggyorsabbnak, az edzés második szakaszában aztán "helyre állt a világ rendje" és a Red Bull holland pilótája visszaugrott az élre.

A Q3-ban aztán a világbajnoki címért papíron még harcban levő, ám csodára váró Sebastian Vettel először kúszott 1:14-es idő alá, nem utolsó sorban gyorsabb volt Hamiltonnál is, de Verstappen rá tudott verni a németre 185 ezredet. Arra azonban senki nem számított, ami az utolsó percekben történt, ugyanis Daniel Ricciardo olyan kört húzott elő cilinderéből, amivel mindenkit állva hagyott. Az ausztrál pilóta megfosztotta élete első pole pozíciójától csapattársát, de ami a világbajnoki cím szempontjából jóval fontosabb, hogy Hamilton indulhat a harmadik rajtkockából, míg riválisa, Sebastian Vettel csak közvetlenül mögüle.

Amennyiben Lewis Hamilton a vasárnapi futamon az első hét hely valamelyikén ér célba, Vettel helyezésétől függetlenül megnyeri ötödik világbajnoki címét.

A Mexikói Nagydíj időmérő edzésének végeredménye:

Folytatódik a pilótakeringő a Forma-1-ben

2018.08.21.
Dorogi László

Ezúttal Daniel Ricciardo megüresedett helyét töltötték fel a 2019-es idényre, így viszont újabb kormány maradt szabadon.

Fotó: Thewinin

A Toro Rosso fiatal francia pilótája, Pierre Gasly veszi át a Renault-hoz távozó Daniel Ricciardo helyét a Red Bullnál - jelentette be hétfő este az osztrák istálló. Gasly nem versenyez régóta a száguldó cirkuszban, tavaly Daniel Kvjat szerencsétlenkedése nyomán ugorhatott be a Forma-1-be, előtte a japán Super Formula sorozatban rótta a köröket.

Az előző idényben folyamatosan lepukkant alatta a Toro Rosso, idén viszont a Honda erőforrással már többször is megcsillantotta tehetségét, s a Toro Rossónál egyértelműen csapattársa, Brendon Hartley fölé kerekedett.

"Megkaptam a lehetőséget, hogy 2019-től az Aston Martin Red Bull Racing pilótája legyek, ezzel pedig egy álom vált valóra számomra. Nagyon izgatottan várom, hogy csatlakozzak ehhez a nagynevű topcsapathoz"

- nyilatkozta Gasly bemutatását követően.

A francia versenyző 2013-ban csatlakozott a Red Bull Junior pilótaprogramjához, így nem véletlenül nagy az öröme, hogy jövőre a "nagyfiúknál" is bemutatkozhat az osztrák istálló színeiben.

A Red Bull-pálya végre szerencsét hozott a Red Bullnak

2018.07.01.
Dorogi László

Daniel Ricciardo kiesést kapott születésnapjára, pokoli délutánja volt a Mercedeseknek, pályafutása negyedik futamgyőzelmét aratta Max Verstappen, ismét Vettel az élen összetettben.

Fotó: formula.hu

Úgy kellett ez az osztrák futam nekünk, Forma-1 rajongóknak, mint egy falat kenyér. Az utóbbi hetekben sajnálatos módon csak a posványos unalom mocsarában dagonyáztak a pilóták, említésre méltó esemény szinte nem is történt a Monacói Nagydíj óta. Tegyük hozzá, az Osztrák Nagydíj sem úgy indult, hogy itt most aztán hú de nagy banzáj lesz, de szerencsére végül lett.

Valtteri Bottas kisebb meglepetésre meg tudta verni a szombati időmérő edzésen csapattársát, az összetett pontversenyben vezető Lewis Hamiltont, de semmi nem utalt arra, hogy a Mercedeseket bárki is meg fogja tudni szorongatni vasárnap. A négyszeres brit világbajnok legnagyobb riválisa a vilgábajnoki címért folytatott versenyben ráadásul hendikeppel vághatott neki a futamnak, Sebastian Vettel ugyanis Carlos Sainzot tartotta fel az időmérőn, amiért a hatodik rajtkockára sorolták vissza.

A rajtot kétségtelenül a héten a McLarennel szóba hozott Kimi Raikkönen kapta el a legjobban, a finn pilóta a harmadik helyről valósággal berobbant a két Mercedes közé, pechére viszont többször is leterelgették az ideális ívről, aminek a leginkább nevető félként Max Verstappen örvendhetett. A Red Bull egyébként az Osztrák Nagydíj 2014-es visszatérése óta egyszer sem tudott hazai pályán nyerni, s ez lehet, hogy most sem történik meg, ha a Mercedes nem tesz meg mindent ezért.

Valtteri Bottasnak nagyon hamar véget ért a versenye, a 14. körben váltóhiba miatt feladni kényszerült a futamot, a pályán pedig virtuális safety car lépett érvénybe, amit a mezőny fele ki is használt a kötelező kerékcserére. Lewis Hamiltont ellenben a pályán hagyta csapata, ami nagyon rossz döntésnek bizonyult, így a brit világbajnok sok időt bukott, s első kiállása után csak a negyedik helyre tudott visszatérni, ezzel pedig megnyílt az út a hőn áhított futamgyőzelem felé a Red Bullnak.

Na, nem a születésnapját ünneplő Daniel Ricciardónak, aki átvette Max Verstappen szerepét Ausztriában és ezúttal neki volt balszerencséje: alatta is megállt az autó. A csattanó viszont a végére maradt, ugyanis nem sokkal a futam vége előtt Lewis Hamilton Mercedese is megadta magát, ezzel pedig eldőlt, hogy ha Sebastian Vettel legalább a harmadik helyen lavírozza célba Ferrariját, akkor visszaveszi a vezetést - ez pedig így is történt.

A fordulatos versenyt végül a Red Bull pilótája, Max Verstappen nyerte meg, a 20 éves versenyző pályafutása negyedik, idén az első versenyén ért célba elsőként. A sorozatos balszerencse után így valamit visszafizetett neki az élet, mi pedig legalább végre láthattunk egy viszonylag jó versenyt.

Végeredmény, Osztrák Nagydíj, Spielberg

1. Max Verstappen (holland, Red Bull) 1:21:56.024 óra
2. Kimi Räikkönen (finn, Ferrari) 1.504 másodperc hátrány
3. Sebastian Vettel (német, Ferrari) 3.181 mp h.
4. Romain Grosjean (francia, Haas) 1 kör h.
5. Kevin Magnussen (dán, Haas) 1 kör h.
6. Esteban Ocon (francia, Force India) 1 kör h.
7. Sergio Perez (mexikói, Force India) 1 kör h.
8. Fernando Alonso (spanyol, McLaren) 1 kör h.
9. Charles Leclerc (monacói, Sauber) 1 kör h.
10. Marcus Ericsson (svéd, Sauber) 1 kör h.


A vb-pontversenyek állása 9 futam után (még 12 van hátra):

1. Vettel 146 pont
2. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 145
3. Räikkönen 101
4. Daniel Ricciardo (ausztrál, Red Bull) 96
5. Verstappen 93
6. Bottas 92
7. Magnussen 37
8. Alonso 36
9. Nico Hülkenberg (német, Renault) 34
10. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Renault) 28
11. Perez 23
12. Ocon 19
13. Pierre Gasly (francia, Toro Rosso) 18
14. Leclerc 13
15. Grosjean 12
16. Stoffel Vandoorne (belga, McLaren) 8
17. Lance Stroll (kanadai, Williams) 4
18. Ericsson 3
19. Brendon Hartley (új-zélandi, Toro Rosso) 1

Csapatok:

1. Mercedes 237 pont
2. Ferrari 214
3. Red Bull 164
4. Renault 62
5. McLaren 40
6. Force India 28
7. Haas 27
8. Toro Rosso 19
9. Sauber 13
10. Williams 4

Balhés osztrák hétvége a Red Bullnál

2018.07.01.
Ragnar Volarus

A Red Bull pilótái csak az ötödik és hetedik helyet szerezték meg a csapat számára hazai pályának számító Red Bull Ringen az időmérőn. Nem is igazán voltak elégedettek, főleg azért nem, mert Verstappen (5.) és Ricciardo (7.) közé sikerült becsusszannia Romain Grosjean-nak a Haas-Ferrarival. Igaz végül Verstappen nyert egy helyet, mivel Sebastian Vettelt büntetéssel sújtották, mert feltartotta Sainzot, és így csak a hatodik helyről rajtolhat a Ferrari német versenyzője. Tehát Verstappen és Ricciardo között most Grosjean és Vettel is ott csücsül.

A problémát viszont az okozza, hogy Ricciardo szerint holland csapattársa nem volt sportszerű az időmérő harmadik harmadában, neki kellett volna ugyanis szélárnyékot adni társának, hogy jobb időeredményhez segítse. A csapat kétszer is utasította Verstappent, hogy előzze meg az emiatt lelassító Ricciardót. Viszont a holland elsőre annyit felelt, hogy előző hétvégén, Franciaországban ő volt elöl, vagyis most nem rajta van a sor, hogy húzza a másikat. Majd ezután azt mondta, hogy tartsák magukat a megbeszélt rendszerhez.

Végül a csapatfőnök Christian Horner is a holland mögé állt, és elmagyarázta hogyan működik a rendszer a Red Bullnál: minden nagydíjon váltogatják, hogy ki gurul ki előbb a garázsból, vagyis segíti a társát. Így volt ez eddig egész évben, tehát értetlenül áll Ricciardo kiborulása előtt. Elvégre a rendszer szerint most neki kellett szélárnyékot biztosítania Verstappennek.

Ha lemaradt az időmérőről, most néhány percben pótolhatja a lemaradását.

Hamilton-győzelemmel tért vissza a Paul Ricard-pálya

2018.06.24.
Dorogi László

A Francia Nagydíj nem véletlenül bújt meg a labdarúgó-világbajnokság paravánja mögött, Lewis Hamilton ujjgyakorlatot hajtott végre és ismét vezet összetettben.

Fotó: formula1.com

Valamelyest kisebb figyelmet kapott a sportszerető közönségtől a Forma-1 Francia Nagydíja - s vélhetően így lesz ez a következő két hétben is, amikor a sorozat történetében először rendeznek tripla versenyhétvégét pihenő nélkül. Az erőltetett menetet a sorozatba tíz év kihagyás után visszatérő Paul Ricard-pályán indították el a száguldó cirkusz pilótái, s az már pénteken körvonalazódott, hogy a Mercedeseket ezen a nyomvonalon nagyon nehéz lesz megverni.

A hétvége legnagyobb sztoriját kétségtelenül a Red Bull-Renault szakítás és a Red Bull-Honda egyesülés szolgáltatta és ez mindent el is árul az újabb unalmas futamról, hogy ez így volt. Lewis Hamiltonnak gyakorlatilag egy pillanatig sem kellett izgulnia a vasárnapi versenyen, könnyedén aratott rajt-cél győzelmet, miután a rajtot követő kavarodásból és ütközésekből szerencsésen kimaradt.

Nem maradt ki ebből legnagyobb riválisa Sebastian Vettel és a brit világbajnok csapattársa, Valtteri Bottas sem, előbbi fékezte el magát, utóbbi csattant neki, mégis a finn húzta a rövidebbet, aki végül csak a hetedik ért célba. Vettel kármentése egy hajszállal sikerült csak jobban, az ütközés előidézése miatt kiszabott öt másodperces büntetéssel együtt is az ötödik helyre kormányozta a Ferrarit.

Egy hét múlva Ausztriában folytatja a parádézást a mezőny, de most már mindenki nagyon szeretne egy igazán jó futamot látni. Megoldható, vagy sokat kérünk?

A Francia Nagydíj végeredménye

1. Lewis Hamilton Mercedes 1h30m11.385s
2. Max Verstappen Red Bull/Renault 7.090s
3. Kimi Raikkonen Ferrari 25.888s
4. Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 34.736s
5. Sebastian Vettel Ferrari 1m01.935s
6. Kevin Magnussen Haas/Ferrari 1m19.364s
7. Valtteri Bottas Mercedes 1m20.632s
8. Carlos Sainz Renault 1m27.184s
9. Nico Hulkenberg Renault 1m31.989s
10. Charles Leclerc Sauber/Ferrari 1m33.873s
11. Romain Grosjean Haas/Ferrari 1 kör
12. Stoffel Vandoorne McLaren/Renault 1 kör
13. Marcus Ericsson Sauber/Ferrari 1 kör
14. Brendon Hartley Toro Rosso/Honda 1 kör
15. Sergey Sirotkin Williams/Mercedes 1 kör
16. Fernando Alonso McLaren/Renault 3 kör
17. Lance Stroll Williams/Mercedes  
- Sergio Perez Force India/Mercedes  
- Pierre Gasly Toro Rosso/Honda  
- Esteban Ocon Force India/Mercedes  

A világbajnoki pontverseny állása

1. Lewis Hamilton Mercedes 145
2. Sebastian Vettel Ferrari 131
3. Daniel Ricciardo Red Bull 96
4. Valtteri Bottas Mercedes 92
5. Kimi Räikkönen Ferrari 83
6. Max Verstappen Red Bull 68
7. Nico Hülkenberg Renault Sport 34
8. Fernando Alonso McLaren 32
9. Carlos Sainz Jr. Renault Sport 28
10. Kevin Magnussen Haas 27
11. Gasly Pierre Toro Rosso 18
12. Sergio Perez Force India 17
13. Ocon Esteban Force India 11
14. Leclerc Charles Sauber 11
15. Vandoorne Stoffel McLaren 8
16. Stroll Lance Williams 4
17. Marcus Ericsson Sauber 2
18. Hartley Brendon Toro Rosso 1
19. Romain Grosjean Haas 0
20. Sergej Sirotkin Williams 0

Elválnak a Red Bull és a Renault útjai

2018.06.19.
Dorogi László

Még a hétvégi, Francia Nagydíj előtt bejelentheti az osztrák istálló, hogy fiókcsapatához hasonlóan Hondára cserélik a francia erőforrásokat.

Fotó: Sky Sports

Az idei Forma-1-es szezon kezdete óta egyre erősödnek a Red Bull istállónál a motorszállítóval kapcsolatos pletykák, ezen belül konkrétan az, hogy nincsenek kibékülve a Reanult erőforrásokkal. Az osztrákok fiókcsapata, a Toro Rosso ennek az évnek már Honda motorokkal vágott neki és szemmel láthatóan a Red Bullnál is hajlanak a váltásra.

Bár Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója a Kanadai Nagydíj hétvégéjén még azt mondta, hogy június végén hoznak döntést a motorszállító jövőjével kapcsolatban, ez már sokkal hamarabb megtörténhet. A Red Bull 2007 óta száguld Renault motorokkal, ugyanakkor a Honda erőforrásai jelenleg nagyobb megbízhatóságot és jobb teljesítményt ígérnek. Az istálló egyelőre nem erősítette meg a híreket, de az Autosport szaklap szerint már a hétvégi Francia Nagydíj előtt bejelenthetik a Reanult-val való szakítást Red Bullnál, így a következő szezont már az osztrák csapat is Honda motorokkal kezdheti el.

Ezeket a cikkeket olvastad már?