Bottas ralizik, négy csapat még titkolózik

2019.01.27.
Ragnar Volarus

Még kicsit több mint másfél hónap van hátra a szezonkezdetig, addig viszont Valteri Bottas ralizással múlatja az időt, a csapatok pedig hamarosan bemutatják idei autóikat. Lassan felpörögnek az események, majd felbőgnek a motorok.

Fotó: Twitter

Az Ausztrál Nagydíj rajtjáig valahogy el kell ütni az időt, még a pilótáknak is. A Mercedes finn versenyzője, Valtteri Bottas nem is unatkozik, és szakaszgyőzelemmel, valamint egy összetettbeli ötödik hellyel debütált első raliversenyén.

A finn egy Ford Fiesta WRC-vel állt rajthoz az Arktisz Lappföld Ralin, és bár a nyitószakaszokon mindössze a 7. és 9. helyet csípte meg, az összetettben végül az 5. helyen zárt. Ráadásul egy rövid, 3,5 km-es szakaszon ő volt a leggyorsabb. 

A finn pilóta navigátora Timo Rautiainen volt, aki korábban Marcus Grönholm oldalán két világbajnoki címet is megnyert. A versenyt egyébként Emil Lindholm nyerte.

Miközben Bottas unaloműzésként ralizik, egyre több csapat jelenti be a 2019-es szezonra épített autójának bemutatóját. Már csak a Mercedes, a Red Bull, a Haas és a Williams nem árulta el, mikor lesz a nagy leleplezés.

És mi sem természetesebb, a szünetben a gumikat szállító Pirelli sem pihen, aki a 2020-tól 2023-ig tartó periódusban is kizárólagos abroncsgyártója lesz az F1-nek, hiába pályázott a Hankook is. 

Azt már tudjuk, hogy 2021-ben jelentősen megváltoznak az F1-es szabályok, ennek egyik eleme, hogy megnövelik az abroncsok méretét is 18 colosra.

A Speed Week című lap szerint a Pirelli F1-es főnöke, Mario Isola elárulta, az idei év első felében még a 2020-as évre tesztelnek, az idény második felében azonban már 2021-re készülnek, tehát a 18 colos abroncsok is felkerülnek az autókra. 

A Renault technikai igazgatója, Bob Bell elárulta, komoly kihívás lesz majd a 18 colos kerekekre való átállás.

„Az autók modernebb kinézetet kapnak. A legnagyobb kihívás az lesz, hogy kitaláljuk, hogyan hozzuk ki belőlük a legjobb teljesítményt. Ez egy teljesen új terület mindenki számára.”

Jelen és a jövő - Fotó: Flipboard

Vége a Pirelli érának?

2018.06.15.
Ragnar Volarus

Nem először merülnek fel a pletykák a Hankook szerepvállalásáról az F1-ben. De 2013 után most tényleg eljöhet a dél-koreaiak ideje, akik 2020-tól kizárólagos gumiszállító partnerei lehetnek a Forma-1-nek.

Az ázsiaiak korábban 2013-ban többször is egyeztettek az akkori fővezérrel Bernie Ecclestone-nal, és a német Auto Motor und Sport információi szerint ismét képbe kerültek a királykategóriával való együttműködéssel.

A nem minden csapat körében népszerű Pirelli jelenlegi szerződése 2019 év végén lejár a Forma-1-ben, így megnyílhat az ajtó a Hankook előtt. Ráadásul 2020-tól vagy ’21-től újabb komoly változás jön a száguldó cirkusz életében, hiszen 18 inches gumik kerülhetnek bevezetésre a jelenlegi 13 hüvelykesek helyett.

Fotó: hankooktire-mediacenter.com

Az AMuS beszámolója szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szeptemberben hozza meg a döntést, ősz elején tehát pont kerülhet az ügy végére. 

A Hankook egyébiránt nem teljesen tapasztalatlan ha versenygumikról van szó, hiszen több versenykategóriát lát el abroncsokkal, többek közt a DTM-ben és a Forma-3-ban is jelen vannak.

Címkék: Hankook, Pirelli

Ezeket a cikkeket olvastad már?