Leclerc visszaverte Hamilton és Bottas támadását is, újra futamot nyert

2019.09.08.
Dorogi László

Charles Leclerc 2010 óta az első Ferrari pilóta, aki Monzában futamot tudott nyerni. Sebastian Vettel megint hatalmasat hibázott.

Fotó: formula1.com

Nagyon régóta vártak a Ferrari szurkolók arra, hogy végre valahára hazai pályán Ferrari győzelmet láthassanak. Ez utoljára Fernando Alonsónak sikerült a maranellóiakkal, ráadásul a hibrid éra 2014-es bevezetése óta egytől-egyig Mercedes siker született a legendás aszfaltcsíkon.

A kalandos körülmények között lezajlott időmérő edzés után mindenesetre bizakodhattak az olaszok, hiszen Charles Leclerc zsinórban második pole pozícióját szerezte meg, Sebastian Vettel azonban a két Mercedes, Lewis Hamilton és Valtteri Bottas mögé szorult a rajtrácson.

A rajtot Lewis Hamilton kapta el a legjobban, olyannyira, hogy néhány méter alatt ledolgozta hátrányát Leclerc-kel szemben, csakhogy a monacói meg tudta őrizni pozícióját, míg a britre megérkezett csapattársa, de Bottasnak sem jött össze az előzés. Összejött viszont Hülkenbergnek, a Renault pilótája gyorsan megfosztotta negyedik helyétől Sebastian Vettelt, de a németnek erre még volt válasza.

Alig telt el néhány kör, jött a már-már szokásosnak mondható Vettel-baki, a német az Ascari-sikánban pördült meg, majd kötött ki a sóderágyban, amikor viszont visszatért volna az aszfaltra, kis híján belerongyolt Lance Strollba, s a dominó effektust követve a kanadai Danyiil Kvjat versenyét tette tönkre majdnem. Az incidens során Vettel Ferrarija megsérült, az első szárnyát ki kellett cserélni, ráadásul a sportbírák egy tíz másodperces stop and go büntetéssel sújtották Vettelt, amiért veszélyesen tért vissza a pályára, így gyorsan eldőlt, hogy csak az egyik Ferrarinak lesz esélye megtörni a régóta húzódó nyeretlenségi sorozatot Monzában.

Az élmezőnyben Lewis Hamilton kezdte meg a kerékcserék sorozatát, a Mercedesnél egyértelműen szerettek volna Leclercék elé vágni, csakhogy egy körrel később a monacóit is kihozták kereket cserélni, s végül sikerült megőriznie pozícióját Hamiltonnal szemben. Bottas viszont más taktikát választott, a finn csak 8 körrel csapattársa után jött abroncsokat váltani, de a friss gumikat kihasználva gyorsan felzárkózott a Leclerc-Hamilton párosra.

A brit vércseként üldözte az élen haladó monacóit, aki egy alkalommal kissé el is fékezte magát, de ez sem volt elég Hamiltonnak az előzéshez, majd ő is elfékezte magát egy előzési kísérlet során az egyes kanyarban, ezt pedig Bottas köszönte szépen és ki is használta, átvette a második helyet a tapadását teljesen elveszítő Hamiltontól.

Leclerc így egy Mercedes helyett egy másikat kapott a nyakába, de a monacói rendkívül koncentráltan versenyzett végig és zsinórban második Forma-1-es futamgyőzelmét szerezte meg, megközelítve ezzel a világbajnoki pontversenyben harmadik Max Verstappent. A hollandnak nem alakult túl jól a nyári szünet utáni első hét, azok után, hogy Belgiumban néhány méter után kiesett, ezúttal csak az utolsó helyről rajtolhatott, ennek ellenére sikerült megszereznie a nyolcadik helyet.

Érdemes megemlékezni a Renault teljesítményéről is, akik remek hétvégét zártak Olaszországban, Daniel Ricciardo negyedik, Nico Hülkenberg ötödik helyen zárt.

Olasz Nagydíj, végeredmény

Olasz Nagydíj: Leclerc indul az élről, többen eltaktikázták az időmérőt

2019.09.07.

Belgium után Olaszországban is Charles Leclerc rajtolhat az élről. A Ferrari pilótája mögül a két Mercedes indulhat. 

Fotó: twitter.com/f1

Bár az FIA kilátásba helyezte, a belgiumi kvalifikáción látott mértékű szélárnyékozást büntetni fogja, a pilóták mégis egymás mögött "vonatozva" kezdte meg a kvalifikáció első szakaszát. Mivel Antonio Giovanazzi vezette a bojt, így ő futotta az első mért kört, majd Sebastian Vettel állt az élre. Jó tempót mentek a Renault pilótái Nico Hülkenberg sokáig vezetett, de Daniel Ricciardo bejutása sem forgott veszélyben. Hülkenbergnél csak Charles Leclerc futott jobb kört, de a két Mercedes és Sebastian Vettel mögötte végeztek a Q1-ben. 

Sergio Perez autója megadta magát a periódus végén és piros zászlóval szakították meg az időmérőt. Ezzel Max Verstappen járt leginkább rosszul, mivel a motorerőre panaszkodó holland végül mért kör nélkül fejezte be a ma délutánt. A két említett pilótán kívül a Q1-ben Romain Grosjean, George Russell és Robert Kubica esett ki. 

A második szakasz elején Charles Leclerc állt az élre, mögötte Lewis Hamilton és Sebastian Vettel autózták a második illetve a harmadik legjobb időt, míg a két Renault közül ezúttal Daniel Ricciardo volt a gyorsabb. Lance Stroll ellenben óriásit teljesített és közel két év után jutott el ismét az időmérő harmadik szakaszába. 

A Q2 végén Antonio Giovinazzi, Kevin Magnussen, Danyiil Kvjat, Lando Norris és Pierre Gasly búcsúztak. 

Két percnek is el kellett telnie, mire megjelentek az első autók a Q3 elején, ugyanis a szélárnyék miatt senki sem akart a boj elején haladni. Vettel futotta meg az első mért kört, majd Leclerc és Hamilton következett. Az állóvizet Kimi Raikkönen kavarta meg, aki a falnak csapódott és ismét előkerült a piros zászló. A baleset miatt úgy tűnt, hogy Valtteri Bottas körét törlik, ám végül megváltoztatták a döntésüket a versenybírák és így a finn felért Hamilton mögé. 

Az utolsó 6 perc 35 másodpercre engedték el a mezőnyt, ám az utolsó kettő percig szinte mindenki kivárt. Senkinek nem állt szándékában elengedni a másikat és erre a mezőny többsége ráfaragott. Csak Charles Leclerc és Carlos Sainz tudott átfutni a célvonalon. 

A monacói már ekkor is vezetett és így végül nem is forgott veszélyben az újabb pole pozíciója, így Ferrari-pilóta kezdheti az élről a versenyt a "sebesség templomában. Lewis Hamilton és Valtteri Bottas rajtolhat a második illetve a harmadik pozícióból, míg Sebastian Vettelnek ezúttal a negyedik starthely jutott. Daniel Ricciardo és Nico Hülkenberg révén kisajátította a Renault a harmadik sort, míg az első 10-ből Carlos Sainz, Alenxader Albon, Kimi Raikkönen és Lance Stroll rajtolhat. 

Végeredmény:

A Mercedes stratégiája kicsinálta Raikkönent Monzában

2018.09.02.
Dorogi László

Lewis Hamilton nyolc körrel az Olasz Nagydíj leintése előtt előzte meg a szinte végig vezető finn pilótát és növelte előnyét összetettben.

Fotó: formula1.com

A 2018-as Forma-1-es szezon egyik legizgalmasabb időmérő edzését rendezték meg szombaton Monzában, ahol némi meglepetésre Kimi Raikkönen a sorozat történetének legnagyobb átlagsebességű körét produkálva szerezte meg a pole pozíciót, megelőzve csapattársát és az összetettben vezető Lewis Hamiltont.

A vasárnapi futam éppen ezért elképesztő izgalmakat tartogatott, a rajtot pedig az első hármas egyaránt tökéletesen kapta el. A szélárnyéknak köszönhetően Vettel és Hamilton is gyorsan megérkezett az éllovas Raikkönenre, ám a finn remekül tartotta magát, míg Vettel és Hamilton előtt elfogyott az út, aminek eredményeként összekoccant a világbajnoki pontverseny első két helyezettje, a rövidebbet pedig a német húzta, a Ferrari megpördült, ráadásul az autó első szárnya is megsérült, ezzel Hamilton gyorsan kivette a táncból legnagyobb riválisát.

Innentől kezdve Raikkönen és Hamilton egymásra licitálva dobálták a leggyorsabb köröket, a brit pedig folyamatosan az egy másodperces határon követte a finnt. Raikkönen érkezett elsőként kerékcserére az élmezőnyből, miközben a Mercedes megpróbálta tovább a pályán tartani Hamiltont, ennek viszont az lett az eredménye, hogy a friss gumikon robogó Raikkönen 4-5 másodperces előnyt autózott ki a nyolc körrel később kerékcserére érkező négyszeres világbajnokkal szemben.

A wokingi istálló stratégái azonban húztak egy merészet és a már meglehetősen öreg gumikon haladó Valtteri Bottast a lehető legtovább igyekeztek kint tartani az aszfaltcsíkon, aki tökéletesen hajtotta végre hátvédi feladatait. Miközben maga mögött tartotta Raikkönent, Hamilton utolérte a finnt, egyfajta ollóba zárva ezzel a Ferrari versenyzőjét. A kettős nyomás teljesen elkoptatta a támadásra és védekezésre is kényszerülő Raikkönen abroncsait, így miután Bottast kihívta előle a Mercedes, már csak idő kérdése volt, hogy mikor lépi át a gumifölényben lévő Hamilton. Ez a britnek végül nyolc körrel a futam leintése előtt sikerült, így hatalmas csatában, de végül Lewis Hamilton nyerte az Olasz Nagydíjat és növelte előnyét az összetett pontversenyben az ötödik helyen célba érő, ám Max Verstappen öt másodperces büntetése miatt a negyedik helyen záró Sebastian Vettellel szemben.

Lewis Hamilton ötödik győzelmét aratta Monzában, amivel utolérte az örökrangsorban Michael Schumachert, Kimi Raikkönen 100. dobogós helyezését érte el a sorozatban.

Az Olasz Nagydíj végeredménye

  Versenyző Csapat Körök Idő/hátrány
1 Lewis Hamilton Mercedes 53 1:16:54.484
2 Kimi Raikkonen Ferrari 53 8.705
3 Valtteri Bottas Mercedes 53 14.066
4 Sebastian Vettel Ferrari 53 16.151
5 Max Verstappen Red Bull/Renault 53 18.208
6 Romain Grosjean Haas/Ferrari 53 56.32
7 Esteban Ocon Force India/Mercedes 53 57.761
8 Sergio Perez Force India/Mercedes 53 58.678
9 Carlos Sainz Renault 53 1:28.140
10 Lance Stroll Williams/Mercedes 52 1 kör
11 Sergey Sirotkin Williams/Mercedes 52 1 kör
12 Charles Leclerc Sauber/Ferrari 52 1 kör
13 Stoffel Vandoorne McLaren/Renault 52 1 kör
14 Nico Hulkenberg Renault 52 1 kör
15 Pierre Gasly Toro Rosso/Honda 52 1 kör
16 Marcus Ericsson Sauber/Ferrari 52 1 kör
17 Kevin Magnussen Haas/Ferrari 52 1 kör
- Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 23 kiesett
- Fernando Alonso McLaren/Renault 9 kiesett
- Brendon Hartley Toro Rosso/Honda 0 kiesett

Minden idők leggyorsabb Forma-1-es körét tette meg Raikkönen

2018.09.02.
Dorogi László

A finn pilóta éppen a monzai versenyhétvége előtt nyilatkozta, hogy ugyanúgy vezet mint tíz évvel ezelőtt. És valóban, tudása semmit sem kopott.

Fotó: formula.hu

Kimi Raikkönen egy tizennégy éves körrekordot adott át a múltnak az Olasz Nagydíj szombati időmérő edzésén. A finn pilóta Juan Pablo Montoya 2004-es csúcsát múlta felül, s mivel a monzai aszfaltcsík a Forma-1 legrövidebb nyomvonala - tehát itt lehet a leggyorsabban körbe érni - a finn új körrekordjával nem csak Monza új királyává avanzsált, de megfutotta a száguldó cirkusz történetének leggyorsabb körét is.

"A statisztika talán jól mutat, de nekünk, versenyzőknek nem sokat számít, hiszen mindig próbálunk a lehető leggyorsabban menni. Sok múlik az autókon, a gumikon, a körülményeken is. Ez nagyszerű, de sokkal jobban örülök a végeredménynek. Ez még csak az első feladatunk volt, a lényeg holnap jön. Remélem, az is jól sikerült"

- nyilatkozta a mindig szerény finn versenyző.


Legutóbb a tavalyi, Monacói Nagydíj időmérőjén bizonyult a leggyorsabbnak a mezőny rangidőse, Monzában pedig tizenkét év elteltével indulhat ismét a pole pozícióból. Összességében tizennyolcadik edzéselsőségét ünnepelhette Raikkönen, 1994 óta ő a legidősebb pilóta, aki az első rajtkockából vághat neki futamnak, akkor Nigel Mansell 40 évesen vágott neki az Ausztrál Nagydíjnak, Kimi a verseny napján lesz 38 éves 10 hónapos és 15 napos.

Az Olasz Nagydíj időmérő edzésének végeredménye

Vettel összetörte a Ferrarit, majd magyarázkodott egy sort

2018.08.31.
Dorogi László

A négyszeres világbajnok kínosat bakizott egy bemutatón Milánóban a monzai versenyhétvége előtt. Elárulta mi volt a baj.

Fotó: The Independent

Nem mindennapi jelenetnek lehettek szemtanúi azok a milánói - és persze külföldi - Forma-1 rajongók, akik a hazai versenyére készülő Ferrari pilóták bemutatójára látogattak ki csütörtökön. Történt ugyanis, hogy Sebastian Vettel, aki azért ült már néhányszor F1-es autóban, olyan bakit követett el, mintha most jött volna le a popsijáról a tojáshéj, egészen egyszerűen benézett egy kanyart és odacsapta Ferrariját az ideiglenes szalagkorláthoz.


Elég hülye, ám végülis védhető magyarázattal állt elő a német, hogy miért is történt meg a baleset, mint elmondta, igazából Kimi Raikkönen autójával körözött és a finn kormánya maradt az autóban, neki pedig a kormány másik oldalán van a kuplungkarja.

"Ebbe nem gondoltam bele és túl gyorsan értem oda. Egyértelműen az én hibám volt, de nicns nagy gond"

- nyilatkozta a Belga Nagydíj győztese az incidens után.

Ezeket a cikkeket olvastad már?