A Mercedes stratégiája kicsinálta Raikkönent Monzában

2018.09.02.
Dorogi László

Lewis Hamilton nyolc körrel az Olasz Nagydíj leintése előtt előzte meg a szinte végig vezető finn pilótát és növelte előnyét összetettben.

Fotó: formula1.com

A 2018-as Forma-1-es szezon egyik legizgalmasabb időmérő edzését rendezték meg szombaton Monzában, ahol némi meglepetésre Kimi Raikkönen a sorozat történetének legnagyobb átlagsebességű körét produkálva szerezte meg a pole pozíciót, megelőzve csapattársát és az összetettben vezető Lewis Hamiltont.

A vasárnapi futam éppen ezért elképesztő izgalmakat tartogatott, a rajtot pedig az első hármas egyaránt tökéletesen kapta el. A szélárnyéknak köszönhetően Vettel és Hamilton is gyorsan megérkezett az éllovas Raikkönenre, ám a finn remekül tartotta magát, míg Vettel és Hamilton előtt elfogyott az út, aminek eredményeként összekoccant a világbajnoki pontverseny első két helyezettje, a rövidebbet pedig a német húzta, a Ferrari megpördült, ráadásul az autó első szárnya is megsérült, ezzel Hamilton gyorsan kivette a táncból legnagyobb riválisát.

Innentől kezdve Raikkönen és Hamilton egymásra licitálva dobálták a leggyorsabb köröket, a brit pedig folyamatosan az egy másodperces határon követte a finnt. Raikkönen érkezett elsőként kerékcserére az élmezőnyből, miközben a Mercedes megpróbálta tovább a pályán tartani Hamiltont, ennek viszont az lett az eredménye, hogy a friss gumikon robogó Raikkönen 4-5 másodperces előnyt autózott ki a nyolc körrel később kerékcserére érkező négyszeres világbajnokkal szemben.

A wokingi istálló stratégái azonban húztak egy merészet és a már meglehetősen öreg gumikon haladó Valtteri Bottast a lehető legtovább igyekeztek kint tartani az aszfaltcsíkon, aki tökéletesen hajtotta végre hátvédi feladatait. Miközben maga mögött tartotta Raikkönent, Hamilton utolérte a finnt, egyfajta ollóba zárva ezzel a Ferrari versenyzőjét. A kettős nyomás teljesen elkoptatta a támadásra és védekezésre is kényszerülő Raikkönen abroncsait, így miután Bottast kihívta előle a Mercedes, már csak idő kérdése volt, hogy mikor lépi át a gumifölényben lévő Hamilton. Ez a britnek végül nyolc körrel a futam leintése előtt sikerült, így hatalmas csatában, de végül Lewis Hamilton nyerte az Olasz Nagydíjat és növelte előnyét az összetett pontversenyben az ötödik helyen célba érő, ám Max Verstappen öt másodperces büntetése miatt a negyedik helyen záró Sebastian Vettellel szemben.

Lewis Hamilton ötödik győzelmét aratta Monzában, amivel utolérte az örökrangsorban Michael Schumachert, Kimi Raikkönen 100. dobogós helyezését érte el a sorozatban.

Az Olasz Nagydíj végeredménye

  Versenyző Csapat Körök Idő/hátrány
1 Lewis Hamilton Mercedes 53 1:16:54.484
2 Kimi Raikkonen Ferrari 53 8.705
3 Valtteri Bottas Mercedes 53 14.066
4 Sebastian Vettel Ferrari 53 16.151
5 Max Verstappen Red Bull/Renault 53 18.208
6 Romain Grosjean Haas/Ferrari 53 56.32
7 Esteban Ocon Force India/Mercedes 53 57.761
8 Sergio Perez Force India/Mercedes 53 58.678
9 Carlos Sainz Renault 53 1:28.140
10 Lance Stroll Williams/Mercedes 52 1 kör
11 Sergey Sirotkin Williams/Mercedes 52 1 kör
12 Charles Leclerc Sauber/Ferrari 52 1 kör
13 Stoffel Vandoorne McLaren/Renault 52 1 kör
14 Nico Hulkenberg Renault 52 1 kör
15 Pierre Gasly Toro Rosso/Honda 52 1 kör
16 Marcus Ericsson Sauber/Ferrari 52 1 kör
17 Kevin Magnussen Haas/Ferrari 52 1 kör
- Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 23 kiesett
- Fernando Alonso McLaren/Renault 9 kiesett
- Brendon Hartley Toro Rosso/Honda 0 kiesett

Minden idők leggyorsabb Forma-1-es körét tette meg Raikkönen

2018.09.02.
Dorogi László

A finn pilóta éppen a monzai versenyhétvége előtt nyilatkozta, hogy ugyanúgy vezet mint tíz évvel ezelőtt. És valóban, tudása semmit sem kopott.

Fotó: formula.hu

Kimi Raikkönen egy tizennégy éves körrekordot adott át a múltnak az Olasz Nagydíj szombati időmérő edzésén. A finn pilóta Juan Pablo Montoya 2004-es csúcsát múlta felül, s mivel a monzai aszfaltcsík a Forma-1 legrövidebb nyomvonala - tehát itt lehet a leggyorsabban körbe érni - a finn új körrekordjával nem csak Monza új királyává avanzsált, de megfutotta a száguldó cirkusz történetének leggyorsabb körét is.

"A statisztika talán jól mutat, de nekünk, versenyzőknek nem sokat számít, hiszen mindig próbálunk a lehető leggyorsabban menni. Sok múlik az autókon, a gumikon, a körülményeken is. Ez nagyszerű, de sokkal jobban örülök a végeredménynek. Ez még csak az első feladatunk volt, a lényeg holnap jön. Remélem, az is jól sikerült"

- nyilatkozta a mindig szerény finn versenyző.


Legutóbb a tavalyi, Monacói Nagydíj időmérőjén bizonyult a leggyorsabbnak a mezőny rangidőse, Monzában pedig tizenkét év elteltével indulhat ismét a pole pozícióból. Összességében tizennyolcadik edzéselsőségét ünnepelhette Raikkönen, 1994 óta ő a legidősebb pilóta, aki az első rajtkockából vághat neki futamnak, akkor Nigel Mansell 40 évesen vágott neki az Ausztrál Nagydíjnak, Kimi a verseny napján lesz 38 éves 10 hónapos és 15 napos.

Az Olasz Nagydíj időmérő edzésének végeredménye

Vettel összetörte a Ferrarit, majd magyarázkodott egy sort

2018.08.31.
Dorogi László

A négyszeres világbajnok kínosat bakizott egy bemutatón Milánóban a monzai versenyhétvége előtt. Elárulta mi volt a baj.

Fotó: The Independent

Nem mindennapi jelenetnek lehettek szemtanúi azok a milánói - és persze külföldi - Forma-1 rajongók, akik a hazai versenyére készülő Ferrari pilóták bemutatójára látogattak ki csütörtökön. Történt ugyanis, hogy Sebastian Vettel, aki azért ült már néhányszor F1-es autóban, olyan bakit követett el, mintha most jött volna le a popsijáról a tojáshéj, egészen egyszerűen benézett egy kanyart és odacsapta Ferrariját az ideiglenes szalagkorláthoz.


Elég hülye, ám végülis védhető magyarázattal állt elő a német, hogy miért is történt meg a baleset, mint elmondta, igazából Kimi Raikkönen autójával körözött és a finn kormánya maradt az autóban, neki pedig a kormány másik oldalán van a kuplungkarja.

"Ebbe nem gondoltam bele és túl gyorsan értem oda. Egyértelműen az én hibám volt, de nicns nagy gond"

- nyilatkozta a Belga Nagydíj győztese az incidens után.

Ezeket a cikkeket olvastad már?