Nem vették el Hamilton hockenheimi győzelmét

2018.07.22.
Dorogi László

Bár hatalmas bravúrt hajtott végre a brit világbajnok azzal, hogy a 14. rajtkockából indulva végül megnyerte a Német Nagydíjat, de könnyen lehet, hogy csalt.

Fotó: formula1.com

Lewis Hamilton pályafutása során először tudott úgy futamot nyerni, hogy nem az első hat rajtkocka valamelyikéből vágott neki a versenynek, ehhez persze némi szerencsére is szüksége volt a pokolian gyors és ezen a vasárnapon megbízhatóbb arcát mutató Mercedesen kívül.

Kellett például az, hogy a versenyt vezető Sebastian Vettel belerongyoljon egy tócsába, ami egészen a falig repítette, ezzel lenullázva a német versenyét. Kellett a csapattársának, Valtteri Bottasnak adott csapatutasítás, hogy legyen szíves, ne toszogassa hátulról Hamiltont és kellett egy fölöttébb érdekes manőver is, ami viszont nem volt teljesen szabályos. Sőt, teljesen szabálytalan volt.

Vettel balesetét követően ugyanis beküldték a pályára a biztonsági autót, s mint ilyenkor általában, sorra érkeztek a boxba a versenyzők kereket cserélni. Hamiltont is kitessékelte csapata, ám a brit pilóta az utolsó utáni pillanatban meggondolta magát és a boxbejárattól elkanyarodva, a füvön fűnyíróként átnyargalva visszatért a pályára.




Elég nagy volt a káosz a Mercedesnél, mert alapvetően későn esett rá a boxba vezető bekötőútra a brit, majd éppen ilyen későn tért le arról. Ez pedig nem szabályos. Hamilton a jogosulatlan előnyszerzésnek köszönhetően így az élre került és ott is maradt a futam végéig.

Két évvel ezelőtt, egy nagyon hasonló szituációban Kimi Raikkönen 5 másodperces büntetést kapott az Európa Nagydíjon, amikor mind a négy kerekével átlépte a boxutca-bevezető sáv záróvonalát. Ez nem csak szabálytalan, de nagyon veszélyes manőver is.

Érdekes módon Hamilton esetében a verseny közben fel sem merült, hogy vizsgálni kéne az akciót, mert nem tartózkodott senki a közelében, így nem veszélyeztette senkinek a versenyét, magyarán jogosulatlan előnyre sem tett szert, mert lassítania kellett az ideális ívhez képest.

A versenybírák csak a futam után hívták be elbeszélgetésre a britet, végül pedig csak egy megrovásban részesítették, ami nem jár pozícióvesztéssel és rajtbüntetéssel sem a Magyar Nagydíjra, pedig a szabály a következőképpen szól: "a boxutca bejáratát és a pályát elválasztó záróvonalat tilos átlépni. Hamilton pedig pontosan ezt csinálta.

Őrület Hockenheimben, kettős Mercedes-siker, Hamilton győzelem

2018.07.22.
Dorogi László

A Német Nagydíj végére megérkezett az eső és fenekestül felforgatta dolgokat. Sebastian Vettelt például a falba vezette.

Fotó: The Telegraph

A világbajnoki címért folytatott verseny szempontjából meglehetősen nagy drámát tartogatott a Német Nagydíj szombati időmérő edzésének első szakasza, amikor Lewis Hamilton alatt egy technikai probléma miatt megállt a Mercedes, ezért a négyszeres brit világbajnok csupán a 14. rajtkockából vághatott neki a vasárnapi futamnak. Nem úgy Sebastian Vettel, aki elképesztően nagyot repesztett az időmérőn, megszerezte a pole pozíciót és magabiztosan várhatta a versenyt.

Amely tulajdonképpen izgalommentesen indult, a rajtnál mindössze a harmadik helyről startoló Kimi Raikkönenre érkezett meg fenyegetően Max Verstappen, de a Ferrari finnje jól védte a holland támadásait és maga mögött tudta tartani a Red Bullt. Lewis Hamilton jó tempóban egerészte át magát a mezőnyön, bár az igazsághoz hozzátartozik, hogy senki nem fejtett ki vele szemben komoly ellenállást, így egészen gyorsan sikerült fellépnie az ötödik pozícióba, bő egy boxkiállásnyi távolságra a vezető Vettel mögött.

A Ferrari Kimi Raikkönent nevezte ki a hockenheimi versenyre kísérleti egérnek, ezért a finnt mindenkinél hamarabb hozták ki az első kerékcserére, bevállalva ezzel egy két kiállásos stratégiát és a friss gumikon haladó Raikkönen egymás után dobálta is a leggyorsabb köröket. Csapattársa kerékcseréje után Vettel elé is tudott kerülni, ám miután néhány körön keresztül tartotta maga mögött a németet, rászóltak, hogy a világbajnoki pontversenyt tekintve csak el kellene engednie a más taktika szerint köröző Vettelt.

A keményebb gumikeveréken rajtoló Hamilton a 42. percben jött először a boxba, ám ekkor már vészesen kerülgette a nyomvonalat az eső, jó néhányan meg is próbálkoztak átmeneti esőgumikat feltenni autójukra, de ez végül senkinek nem hozott előrelépést.

Az igazi dráma csak ezután következett, ugyanis a pálya bizonyos részein jóval nagyobb víz állt meg, míg máshol teljesen száraz maradt a nyomvonal, Sebastian Vettel pedig hiába versenyzett addig magabiztosan, nagy hibát vétett. A Ferrari hátulja felúszott egy tócsán, a német pedig a sóderben és a falban kötött ki.

A szintén csúszkáló Raikkönent Valtteri Bottas lépte át, s a Vettel balesete miatti biztonsági autós szakaszt követően meg is támadta az akkor már élen haladó Hamiltont. Ahogy korábban Raikkönenre a Ferrari, úgy ezúttal Bottasra a Mercedes is ráparancsolt, hogy ne háborgassa Hamiltont, így a brit világbajnok a 14. helyről rajtolva megnyerte a Német Nagydíjat és átvette a vezetést az összetett pontversenyben a nullázó Vetteltől.

A Német Nagydíj végeredménye:


Fotó: Twitter

A vb-pontversenyek állása



 1. Hamilton 188 pont
 2. Vettel 171
 3. Räikkönen 131
 4. Bottas 122
 5. Ricciardo 106
 6. Verstappen 105
 7. Hülkenberg 52
 8. Alonso 40 
 9. Magnussen 39
10. Perez 30
11. Ocon 29
12. Sainz 28
13. Grosjean 20
14. Gasly 18
15. Leclerc 13
16. Vandoorne 8
17. Ericsson 5
18. Stroll 4
19. Hartley 2

Csapatok:

 1. Mercedes 310 pont
 2. Ferrari 302
 3. Red Bull 211
 4. Renault 80
 5. Force India 59
 6. Haas 59
 7. McLaren 48
 8. Toro Rosso 20
 9. Sauber 18
10. Williams 4

Hamilton eltolta, Vettelé a pole Hockenheimben

2018.07.21.
Dorogi László

A brit világbajnok hibázott az időmérő első szakaszában, majd makacsul taposta tovább a gázpedált, jól rá is fázott. Valtteri Bottas viszont nagyot ment.

Fotó: formula1.com

Nem kis izgalmakat tartogatott a Forma-1-es Német Nagydíj szombati időmérő edzése, már csak azért is, mert mindenkinek árgus szemekkel kellett az időjárás előrejelzéseket bogarásznia. Az utolsó, harmadik szabadedzésen ugyanis annyira szakadt az eső még kora délután Hockenheimben, hogy csupán kilenc pilótának sikerült mért kört teljesítenie, az edzést pedig Charles Lecler nyerte a Sauberrel.

Ezzel együtt, a hétvége eddigi szakaszában elképesztően kis különbségek rajzolódtak ki a három topcsapat, a Ferrari, a Mercedes és a Red Bull pilótái között, a hat versenyzőből pedig csak Daniel Ricciardo nem álmodozhatott a pole pozíció megszerzéséről, hiszen motort cseréltek autójában, így mindenképpen a mezőny végéről kell rajtolnia vasárnap.

Furcsa együttállás alakult ki Hockenheimben, ugyanis a hazainak számító Mercedes szerette volna a hazai környezetben versenyző Sebastian Vettelt megfogni, a németnek mostanában elég jól kijön a lépés és úgy tűnik, hogy a maranellóiak is ledolgozták technikai- és motorhátrányukat az ezüstnyilakkal szemben.

Az eső mindenesetre nem érkezett meg az időmérő edzésre, bár az aszfalt hőmérséklete jócskán lehűlt a csütörtöki, pénteki állapotokhoz képest és a Q1 utolsó szakaszáig nem is történt semmi különleges. Ekkor Lewis Hamilton elmért egy kanyart, a rázókő pedig felültette az ideiglenes német hullámvasútra, nem mellesleg jól elagyabugyálta a Mercedes alvázát és a váltót is. A brit pilóta kapta is gyorsan a fülére az utasítást, hogy akkor most azonnal kell elvenni a lábat a gázpedálról, de nem volt hajlandó meghallani a csapatutasítást, emiatt pedig teljesen elszállt a kocsi.

Hamilton beleállt makacsságába, kipattant a Mercedesből és elkezdte a box utca irányába tolni járgányát, miközben mindenki nagy sebességgel száguldozott el mellette, végül azonban fejet kellett hajtania a pályabírók akaratának és kivezetnie kipurcanó kocsiját. A partizán-akcióval mindössze annyit sikerült a héten szerződéshosszabbításon átesett Hamiltonnak elérnie, hogy megint át kell hámoznia magát a komplett mezőnyön a futamon, de hát ne érje szó a ház elejét, megdolgozott érte.

Fotó: Twitter

Ami az élmezőnyt illeti, mindvégig lehetett érezni, hogy Sebastian Vettelt nagyon motiválja a német közönség, elképesztő repesztéssel, pályarekorddal szerezte meg a pole pozíciót, a második helyre pedig Valtteri Bottas suhant be a Mercedes-szel. A finn akkora időt futott, amitől még a Merci-góré Toto Wolff is meglepődött, Bottasra sokkal jobb hatással volt a szerződéshosszabbítás ténye, mint csapattársára.

A Német Nagydíj időmérő edzésének végeredménye

Ezeket a cikkeket olvastad már?