Olasz Nagydíj: Leclerc indul az élről, többen eltaktikázták az időmérőt

2019.09.07.

Belgium után Olaszországban is Charles Leclerc rajtolhat az élről. A Ferrari pilótája mögül a két Mercedes indulhat. 

Fotó: twitter.com/f1

Bár az FIA kilátásba helyezte, a belgiumi kvalifikáción látott mértékű szélárnyékozást büntetni fogja, a pilóták mégis egymás mögött "vonatozva" kezdte meg a kvalifikáció első szakaszát. Mivel Antonio Giovanazzi vezette a bojt, így ő futotta az első mért kört, majd Sebastian Vettel állt az élre. Jó tempót mentek a Renault pilótái Nico Hülkenberg sokáig vezetett, de Daniel Ricciardo bejutása sem forgott veszélyben. Hülkenbergnél csak Charles Leclerc futott jobb kört, de a két Mercedes és Sebastian Vettel mögötte végeztek a Q1-ben. 

Sergio Perez autója megadta magát a periódus végén és piros zászlóval szakították meg az időmérőt. Ezzel Max Verstappen járt leginkább rosszul, mivel a motorerőre panaszkodó holland végül mért kör nélkül fejezte be a ma délutánt. A két említett pilótán kívül a Q1-ben Romain Grosjean, George Russell és Robert Kubica esett ki. 

A második szakasz elején Charles Leclerc állt az élre, mögötte Lewis Hamilton és Sebastian Vettel autózták a második illetve a harmadik legjobb időt, míg a két Renault közül ezúttal Daniel Ricciardo volt a gyorsabb. Lance Stroll ellenben óriásit teljesített és közel két év után jutott el ismét az időmérő harmadik szakaszába. 

A Q2 végén Antonio Giovinazzi, Kevin Magnussen, Danyiil Kvjat, Lando Norris és Pierre Gasly búcsúztak. 

Két percnek is el kellett telnie, mire megjelentek az első autók a Q3 elején, ugyanis a szélárnyék miatt senki sem akart a boj elején haladni. Vettel futotta meg az első mért kört, majd Leclerc és Hamilton következett. Az állóvizet Kimi Raikkönen kavarta meg, aki a falnak csapódott és ismét előkerült a piros zászló. A baleset miatt úgy tűnt, hogy Valtteri Bottas körét törlik, ám végül megváltoztatták a döntésüket a versenybírák és így a finn felért Hamilton mögé. 

Az utolsó 6 perc 35 másodpercre engedték el a mezőnyt, ám az utolsó kettő percig szinte mindenki kivárt. Senkinek nem állt szándékában elengedni a másikat és erre a mezőny többsége ráfaragott. Csak Charles Leclerc és Carlos Sainz tudott átfutni a célvonalon. 

A monacói már ekkor is vezetett és így végül nem is forgott veszélyben az újabb pole pozíciója, így Ferrari-pilóta kezdheti az élről a versenyt a "sebesség templomában. Lewis Hamilton és Valtteri Bottas rajtolhat a második illetve a harmadik pozícióból, míg Sebastian Vettelnek ezúttal a negyedik starthely jutott. Daniel Ricciardo és Nico Hülkenberg révén kisajátította a Renault a harmadik sort, míg az első 10-ből Carlos Sainz, Alenxader Albon, Kimi Raikkönen és Lance Stroll rajtolhat. 

Végeredmény:

Hamilton eddigi legfontosabb idei győzelme – videó

2017.09.03.
Kecskés István

Lényegében a rajtnál eldőlt minden az Olasz Nagydíjon, amikor Lewis Hamilton kilőtt és élre állt a fiatalok mellett. 

Ahogy várható volt, a rajtnál ellépett a többiektől Lewis Hamilton a Mercedessel, de Esteban Ocon Force Indiája beszúrt Lance Stroll Williamse elé, így a francia a második sorból indulva egyet előzött.

Mögöttük Kimi Raikkönen (Ferrari) megelőzte Valtteri Bottast, igaz csak ideiglenesen, mert Lewis Hamilton csapattársa a kör végén vissza is vette a helyét. 

Kulcsfontosságú volt a harmadik és a negyedik kör, mert Bottas feljött a második helyre, Vettel megelőzte Raikkönent és Max Verstappen is összecsúszott Felipe Massával. A büntetése miatt csak a 13. helyről rajtoló holland gyorsan feljött a pontszerző helyre és a célegyenes után meg akarta előzni a brazilt, aki a sikán második felébe ráhúzta a kormányt a riválisra, akinek jobb első defekt miatt ki is kellett menni a boxba. 

A kilencedik körre aztán kialakult a Hamilton, Bottas, Vettel, Ocon, Stroll, Raikkönen sorrend. 

Tervezett kerékcseréje elsőként, a 16. körben, a Ferrari finn világbajnokának volt, ami érthető volt, mert a tűzpiros autót vezető klasszis csak szenvedett a fiatalok mögött. A váltás nem sikerült jól, de még így is gyorsabb volt, mint Stroll cseréje két körrel később, így Raikkönen meg is előzte a Williamst.

Lényegében eseménytelenül pörögtek a körök, hússzal a vége előtt kiment az élmezőny a szuperlágyakat lágyakra cserélni – Vettel, Hamilton és Bottas is hiba nélkül tudta le. Utolsóként, a 38. körben Ricciardo váltott és az 5. helyre állt vissza.

Nem sok izgalom volt a pályán, de a középmezőnyben akadt azért látványos előzés, például amikor Danii Kvjat megkerülte Nico Hülkenberget.

A 41. körben Ricciardo felzárkózott a negyedik helyre. Nem csoda, hiszen ő lágy gumikon üldözte Raikkönent, akit gyorsan meg is előzött és elkezdte kergetni Sebastian Vettelt is.

Az ausztrálnak 12 köre volt arra, hogy utolérje a négyszeres világbajnokot, s bizony volt is olyan, hogy egy másodpercet hozott a riválisán. 

Egy körrel a vége előtt Fernando Alosnsót a McLaren, Marcus Ericssont pedig a Sauber garázsából utasították, hogy fejezze be a futamot idő előtt és álljon ki. 

Hamilton végül simán – izgalommentesen – megnyerte a futamot, s mivel Vettel csak a harmadik lett, így a brit átvette a vezetést a világbajnokságban. 

Az első tíz sorrendje:

1. Lewis Hamilton (Mercedes)
2. Valtteri Bottas (Mercedes)
3. Sebastian Vettel (Ferrari)
4. Daniel Ricciardo (Red Bull)
5. Kimi Raikkönen (Ferrari)
6. Esteban Ocon (Force India)
7. Lance Stroll (Williams)
8. Felipe Massa (Williams)
9. Sergio Perez (Force India)
10. Max Verstappen (Red Bull)

Monza: hihetetlen edzés, elképesztő első sor lesz!

2017.09.02.
Kecskés István

Három és fél óránál is hosszabb volt a monzai időmérő edzés, amelynek a vége papírforma lett, de a rajtrács hihetetlen lesz. 

Nagyon hosszúra nyúlt a szombati időmérő edzés Monzában, mert zord időjárási körülmények fogadták a pilótákat – szakadt az eső. Az autók időben kijöttek a boxból, de Romain Groesjean mindjárt az elején odacsapta a Haast a falhoz, a baleset után pedig le is állították az edzést.

Ami nem is indult újra egészen 16.40-ig, vagyis több, mint két és fél órán át nem ment autó az aszfaltra. Még akkor sem, amikor elállt az eső, mert nagy tócsák voltak a pályán, veszélyes lett volna kimenni, így a Mercedesnél játékonzollal foglalta el magát Valtteri Bottas és Lewis Hamilton, a Red Bullnál mindenki operatőrnek állt, a Williams garázs előtt meg fociztak a szerelők és a Massa-család. 

Aztán amikor ismét a pályán volt mindenki, akkor jöhettek az esőgumis körök, majd az első szakasz végén az interes fordulók, s az első szakaszt Bottas, Hamilton, Vettel sorrendben zárták az élen – meglepő kiesés nem történt. Kimi Raikkönen volt egy kicsit "melegben", amikor a bal első kerekénél kigyulladt a féktárcsa, de végül a finn megúszta az esetet. 

A Q2-ben – bár nem volt komoly eső – az esőgumik jobban működtek, mint az átmeneti abroncsok – a sorrend egy kicsit átalakult: Hamilton, Bottas, Verstappen volt a sorrend. Stroll meglepően jól teljesített, az ötödik helyen állt. 

A harmadik szakasz meglepetése a Ferrari teljes és váratlan összeomlása volt. Az újra szakadó esőben valamit nagyon nem találtak el az olaszo, Raikkönen a hetedik, Vettel a nyolcadik helyet érte el a bő három és fél órás időmérő végén. Hamilton nyert, Verstappen és Ricciardo előtt, de… 

Mindkét Red Bull rajtbüntetést kap, így Hamilton és Stroll lesz az első sorban, mögöttük Ocon és Bottas, majd a két Ferrari. 

Lewis Hamilton a 69. rajtelsőségét szerezte, ami új csúcs a sportág történetében. 

Ezeket a cikkeket olvastad már?