Gépet cserélt a Forma-1 és a MotoGP legendája

2019.12.12.
Dorogi László

Lewis Hamiltont és Valentino Rossit aligha kell bemutatnunk a motorsportok szerelmeseinek, ahogy a 44-es rajtszámmal ellátott Mercedest és a 46-os Yamahát sem. Valenciában most egy kis zavar került az erőbe.

Fotó: Lewis Hamilton/Twitter

Jól megérdemelt szabadságukat töltik a két legrangosabb versenyszéria, a Forma-1 és a MotoGP versenyzői, ám kutyából nem lesz szalonna, sokan pihenőjüket is száguldozással töltik.

Így tett Lewis Hamilton és Valentino Rossi is, de a Forma-1 hatszoros és a MotoGP kilencszeres világbajnoka tett egy kis csavart a sztoriba: egy valenciai versenypályán kicserélték járgányaikat, a rajtszámukat viszont megtartották.

Rossi korábban ült már Forma-1-es autóban, még Michael Schumacher Ferrarijában, így azt nem mondhatjuk, hogy gépeket pakolnának alá, de Hamilton is száguldozott már motorral. A két fenomén remekül érezte magát, és igen komolyan vette az egymás elleni versenyt, a birt autóversenyző például annyira megtekerte a Yamahát, hogy egyszer sikerült is kis híján összetörnie.

"Nem volt könnyű megülni a motort. Volt egy kisebb megpörgésem is, de egyben sikerült visszahoznom a gépet. Lépésről lépésre tanulom a dolgokat, de elég meredek ez a tanulási görbe. Őszintén ez a legjobb évem, és ez a csere most megkoronázta az egészet"

- nyilatkozta a speciális tesztkörök után Hamilton, aki Rossival kapcsolatban elmondta, hogy remek érzés volt egy legendát figyelni az autójában.

"Izgatott voltam, hiszen most először próbálhatta ki az autót, és ez arra emlékeztetett, amikor én ültem először F1-es autóba. Amikor látod magad körül a csapatot, érzed, hogy ez teljesen más. Nagyon király volt a pályán menni és látni magam előtt Valentinót ugyanazzal a járgánnyal"

- tette hozzá a Forma-1-es világbajnok.

A csere után természetesen Rossi is csak áradozni tudott Hamiltonról és a Mercedesről.

"Ezek után még nagyobb rajongója vagyok Lewisnak. Fantasztikus nap volt ez, amelyen a motorsport két csúcskategóriája nemcsak találkozott, hanem együtt is működött. Nagyszerű volt kipróbálni a W08-ast. Már korábban is ültem F1-es autóban, azonban nagyon sok változott a legutóbbi alkalom óta. Őszintén lenyűgözött az autó és a kezelhetősége, mint ahogyan a Mercedes csapata is"

- mondta a motorversenyző, aki hozzátette, egy napig igazi Forma-1-es versenyzőnek érezte magát, nem is akarta, hogy véget érjen.

"Technikailag a valenciai egy nehéz pálya, ráadásul szeles is volt az idő, szóval azt hittem Lewisnak nehéz dolga lesz, azonban briliánsan vezetett"

- mondta Rossi.

Hamilton a fasorban sincs a magyar szurkolóknál

2019.12.05.
Dorogi László

Hiába a hat világbajnoki cím, hiába az évek óta tartó Mercedes-dominancia, nem Lewis Hamilton a legnépszerűbb Forma-1-es pilóta a magyar rajongók körében.

Fotó: MTI

A siker nem mindig jár együtt a népszerűséggel, sőt, a legsikeresebb sportolók rendre sokkal nagyobb ellentáborral rendelkeznek. Ebben a cipőben jár Lewis Hamilton, a Forma-1 immáron hatszoros világbajnoka is - derült ki egy felmérésből.

Az Autósport és a Formula Magazin által végzett közvélemény-kutatás arra volt kíváncsi, melyik a legnépszerűbb istálló és pilóta kis hazánkban, a felmérés pedig kissé meglepő eredményeket hozott.

A magyar Forma-1-rajongók a Ferrari fiatal monacói pilótájáért, Charles Leclercnél vannak oda leginkább, a 21 éves versenyző a szavazatok 24,7 százalékát gyűjtötte be, mögötte másodikként csapattársa, a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel zárt 20,9 százalékkal. Ezek után már nem meglepő, hogy a legnépszerűbb Forma-1-es csapat még mindig a Ferrari Magyarországon, a maranellóiak a voksok 58,7 százalékát gyűjtötték be.

A magyar rajongóknál továbbra is nagy népszerűségnek örvend a száguldó cirkusz rangidőse, az Alfa Romeóval versenyző Kimi Raikkönen - a Jégember a Ferrarisok mögött a dobogó harmadik helyét kaparintotta meg a szavazáson.

A dobogósok mögé azért odafért a népszerűségi rangsor negyedik helyére Lewis Hamilton, a brit azonban csak a magyar szurkolók 16,7 százalékának élvezi támogatását, az ötödik helyen a Red Bullos Max Verstappen zárt 7,7 százalékkal.

Hamilton egy Schumacher-rekord beállításával koronázta meg az évet

2019.12.02.
Dorogi László

A Mercedes brit pilótája hatodik alkalommal nyerte meg a Forma-1 egyéni világbajnoki címét 2019-ben. Már csak egyetlen vb-trófea választja el az örökös rekorder Michael Schumachertől, a brit ráadásul a szezonzáró futamon a német klasszis egyik csúcsát adta át a múltnak.

Fotó: formula1.com

Hamilton az Abu-Dzabiban rendezett versenyhétvégén bemutatta, miért lett ebben az évben is könnyedén világbajnok. Tökéletes hétvégét futott az Ezüst nyíllal: megnyerte a szombati időmérőedzést, megfutotta a versenyen a leggyorsabb kört, és rajt-cél győzelmet aratott. Még a közelébe sem tudott senki kerülni, a második Max Verstappenre húsz, a harmadik Leclercre negyven másodpercet vert. Szóval ha eddig bárkinek is kétségei lettek volna afelől, hogy Hamilton jelenleg a Forma-1 legjobb versenyzője, a továbbiakban ne legyenek.

Lewis Hamilton nyerte az idényzárót is

Lewis Hamilton győzelmével zárult a 2019-es év utolsó futama, az Abu Dhabi Nagydíj. A Mercedes világbajnoka mögött Max Verstappen és Charles Leclerc ért célba. Lewis Hamilton rajtolhatott az élről a 2019-es év utolsó futamán, a világbajnok mögül Max Verstappen, Charles Leclerc és Sebastian Vettel vágott neki az Abu Dhabi Nagydíjnak.

Az immáron hatszoros világbajnok azzal, hogy célba ért a szezonzáró futamon is, elmondhatja magáról, hogy a 2019-es idény mind a huszonegy versenyén elindult, minden kört - egészen pontosan 1252-t - teljesített és minden futamot pontszerző helyen fejezett be - ezt rajta kívül korábban csak Michael Schumacher tudta megcsinálni a Forma-1 történetében.

Ami az absziolút futamgyőzelmek számát illeti, ez volt Hamilton 84. sikere és ha a következő idényben legalább hét versenyt megnyer, akkor ebben is utoléri a rekorder németet. Hamilton majdnem 100 ponttal előzte meg az egyéni világbajnoki pontversenyben csapattársát, Valtteri Bottast, ez majdnem négy futamgyőzelemnyi különbség.

A száguldó cirkusz mezőnye most rövid pihenőre vonul, de szinte alig kell néhányat aludnunk és máris kezdődik a 2020-as világbajnokság, amely újabb rekordot dönt majd meg: soha nem látott mennyiségű, 22 versenyt rendeznek meg a következő évben.

A Forma-1 2019-es szezonjának végeredménye

2019.12.01.
Dorogi László

Lewis Hamilton hatodszor is felült a száguldó cirkusz trónjára, a Mercedes hegemóniája nem szakadt meg. Egy helyen a 2019-es szezon futamgyőztesei és az egyéni, valamint konstruktőri pontverseny végeredménye.

Fotó: formula1.com

A 2019-es szezon futamai

Dátum

Helyszín

Rajt, helyi idő szerint

Rajt, magyar idő szerint

Futamgyőztes

március 17.

Ausztrália

16:10

6:10

Valtteri Bottas (Mercedes)

március 31.

Bahrein

18:10

17:10

Lewis Hamilton
(Mercedes)

április 14.

Kína

14:10

8:10

Lewis Hamilton
(Mercedes)

április 28.

Azerbajdzsán

16:10

14:10

Valtteri Bottas
(Mercedes)

május 12.

Spanyolország

15:10

15:10

Lewis Hamilton
(Mercedes)

május 26.

Monaco

15:10

15:10

Lewis Hamilton
(Mercedes)

június 9.

Kanada

14:10

20:10

Lewis Hamilton
(Mercedes)

június 23.

Franciaország

15:10

15:10

Lewis Hamilton
(Mercedes)

június 30.

Ausztria

15:10

15:10

Max Verstappen
(Red Bull)

július 14.

Nagy-Britannia

14:10

15:10

Lewis Hamilton
(Mercedes)

július 28.

Németország

15:10

15:10

Max Verstappen
(Red Bull)

augusztus 4.

Magyarország

15:10

15:10

Lewis Hamilton
(Mercedes)

szeptember 1.

Belgium

15:10

15:10

Charles Leclerc
(Ferrari)

szeptember 8.

Olaszország

15:10

15:10

Charles Leclerc
(Ferrari)

szeptember 22.

Szingapúr

20:10

14:10

Sebastian Vettel
(Ferrari)

szeptember 29.

Oroszország

14:10

13:10

Lewis Hamilton
(Mercedes)

október 13.

Japán

14:10

7:10

Valtteri Bottas
(Mercedes)

október 27.

Mexikó

13:10

20:10

Lewis Hamilton
(Mercedes)

november 3.

USA

13:10

20:10

Valtteri Bottas
(Mercedes)

november 17.

Brazília

15:10

18:10

Max Verstappen
(Red Bull)

december 1.

Abu Dhabi

17:10

14:10

Lewis Hamilton
(Mercedes)

Az egyéni világbajnokság végeredménye Pont
1. Lewis Hamilton (Mercedes) - világbajnok 413
2. Valtteri Bottas (Mercedes) 326
3. Max Verstappen (Red Bull) 278
4. Charles Leclerc (Ferrari) 264
5. Sebastian Vettel (Ferrari) 240
6. Carlos Sainz (McLaren) 96
7. Pierre Gasly (Toro Rosso) 95
8. Alexander Albon (Red Bull) 92
9. Daniel Ricciardo (Renault) 54
10. Sergio Pérez (Racing Point) 52
11. Lando Norris (McLaren) 49
12. Kimi Raikkönen (Alfa Romeo) 43
13. Danyiil Kvjat (Toro Rosso) 37
14. Nico Hülkenberg (Renault) 37
15. Lance Stroll (Racing Point) 21
16. Kevin Magnussen (Haas) 20
17. Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo) 14
18. Romain Grosjean (Haas) 8
19. Robert Kubica (Williams) 1
20. George Russell (Williams) 0

A konstruktőri világbajnokság végeredménye Pont
1. Mercedes - világbajnok 739
2. Ferrari  504
3. Red Bull Honda 417
4. McLaren Renault 145
5. Renault 91
6. Toro Rosso 85
7. Racing Point 73
8. Alfa Romeo 57
9. Haas Ferrari 28
10. Williams Mercedes 1

Forma 1: Lewis Hamilton indulhat az élről Abu-dzabiban

2019.11.30.
Szabó Róbert

A brit pilóta csapattársát, Valtteri Bottast győzte le az időmérőn, míg a harmadik helyen Max Verstappen végzett.

Fotó: F1 Twitter

Nem történt különösebb meglepetés az Abu-dzabi Nagydíj első időmérőedzésén, hiszen a két Williams és a két Alfa Romeo esett ki először. Lewis Hamilton ekkor még Alexander Albont előzte meg, míg a vasárnapi futamon biztosan az utolsó helyről rajtoló Valtteri Bottas a harmadik lett.

A folytatásban aztán Charles Leclerc egy nagyszerű körrel tudta megverni a brit világbajnokot, míg csapattársa, Sebastian Vettel ismét csak a két Mercedes mögött végzett. A végső megmérettetés aztán Lewis Hamilton győzelmét hozta, míg a második a finn csapattársa lett, azonban Bottas mindenképpen az utolsó helyről rajtol.

Eredmény:

Fotó: F1 Twitter

Címkék: Forma 1, Mercedes

Bottas még reménykedik a világbajnoki címben

2019.10.15.
Dorogi László

A Mercedes finn pilótája tudja, hogy szerencse is kell ahhoz, hogy legyőzze Lewis Hamiltont a világbajnoki címért folytatott versenyben.

Fotó: formula1.com

Szinte már el is felejtette Valtteri Bottas, milyen a győzelem íze, ezt idézhette fel a finn pilóta az elmúlt hétvégén Japánban, amikor öt hónappal legutóbbi sikere után ismét futamot tudott nyerni.

Bottas győzött Japánban, bajnok a Mercedes

Nem telt el három óra azután, hogy Sebastian Vettel megnyerte az időmérő edzést, máris kezdetét vehette a Japán Nagydíj. A Ferrari világbajnoka beragadt a rajtnál, Valtteri Bottas viszont óriásit startolva nemcsak a pole-ból induló német, de Charles Leclerc mellett is elment. Max Verstappen megelőzte Lewis Hamiltont, ám Leclerc-el ütközött és a holland pilóta megforgott.

A Forma-1 2019-es idényéből még négy futam van hátra, tehát a leggyorsabb körért járó plusz egy pontokkal együtt összesen 104 egység szerezhető még meg, Bottas pedig jelenleg 64 ponttal van lemaradva Hamilton mögött a világbajnoki pontversenyben.

A finn pilóta remekül kezdte az idényt, úgy tűnt, idén nagyon harap, aztán ahogy teltek-múltak a versenyek, úgy szürkült el csapattársa mellett. A száguldó cirkusz háza táján gyakorlatilag hetek óta mindenki biztosra veszi, hogy Lewis Hamilton hamarosan hatszoros világbajnok lesz, de Bottas még álmodozik a világbajnoki címről.

"Minden lehetséges, de tisztában vagyok a helyzetemmel. Nagyon szerencsésnek kell lennem, hogy megnyerjem a következő versenyeket, ez tény. Többnyire csak magamat okolhatom azért, hogy jelenleg ekkora a hátrányom Lewis mögött, ez az én hibám és azon leszek, hogy a jövőben ezt helyrehozzam"

- nyilatkozott önkritikusan Bottas.

A Forma-1 mezőnye jövő hétvégén Mexikóba látogat és Hamilton akár már akkor bebiztosíthatja újabb világbajnoki címét. A Mercedesnél mindenesetre már megnyugodhatnak, hiszen az istálló Japánban megnyerte a konstruktőri vb-címet.

Bottas győzött Japánban, bajnok a Mercedes

2019.10.13.

Valtteri Bottas győzelmével zárult a Forma-1-es Japán Nagydíj. Az  eredményeknek köszönhetően a Mercedes megnyerte a konstruktőri világbajnoki címet. 

Fotó: https://twitter.com/F1

Nem telt el három óra azután, hogy Sebastian Vettel megnyerte az időmérő edzést, máris kezdetét vehette a Japán Nagydíj. A Ferrari világbajnoka beragadt a rajtnál, Valtteri Bottas viszont óriásit startolva nemcsak a pole-ból induló német, de Charles Leclerc mellett is elment. Max Verstappen megelőzte Lewis Hamiltont, ám Leclerc-el ütközött és a holland pilóta megforgott. Leclerc autója megsérült és néhány kör múlva kénytelen volt orrkúpot cserélni. Verstappen a beleset után még próbált továbbmenni, ám a 15. körben kiállni kényszerült. Az esetet a verseny után vizsgálni fogják. 

Nagyszerűen kezdte a versenyt a két McLaren is, mivel Carlos Sainz és Lando Norris is lerajtolta Alexander Albont. A Red Bull thai pilótája ezután agresszívan támadta Norrist, aminek az lett a vége, hogy a Mclarenes hátracsúszott a koccanásukat követően. 

Bottas az élen folyamatosan növelte az előnyét Vettel előtt, közben vizsgálták, hogy a Ferraris bemozdult-e a rajtnál, ám végül nem láttak szabálytalanságot. A kerékcseréket Vettel kezdte meg, és mivel lágy abroncsokat kapott így úgy tűnt, hogy kétkiállásos taktikán van, ellentétben az utána érkező kemény keveréket kapó Bottassal és Hamiltonnal.

A futam hajrájában aztán kiderült, hogy mindhárman kétkiállásos taktikát választottak és így Hamilton a futa utolsó 10 körében már lágy keveréken támadhatta Vettelt. A címvédő hamar felzárkózott ellenfelére, ám nem tudta megelőzni a remekül védekező németet. 

Valtteri Bottas végül megnyerte a Japán Nagydíjat így matematikailag életben tartotta világbajnoki reményeit a Sebastian Vettel mögött befutó Lewis Hamilton ellenében. 

Alex Albon számára negyedik hely volt a leginkább elérhető ezen a napon, mögötte Carlos Sainz és a felzárkózó Charles Leclerc ért célba. Daniel Ricciardo remek taktikával hetedik lett, míg a legjobb 10-et Pierre Gasly, Nico Hülkenberg és Lance Stroll egészítette ki. A Racing Point kanadai versenyzője azok után szerzett pontot, hogy Sergio Perez falnak ütközött az utolsó körben. A leggyorsabb körért járó plusz pontot Lewis Hamilton zsebelte be. 

A kettős dobogóval valamint Hamilton leggyorsabb körével biztossá vállt, hogy a Mercedes sorozatban hatodik alkalommal is megnyerte a konstruktőrök bajnokságát. A stuttgarti alakulat 612 pontot szerzett eddig, mögöttük a Ferrari áll 435 ponttal, míg a Red Bullnak 323 pontja van. 

Egyéniben Lewis Hamilton 338 ponttal áll az élen a 274 pontos Valtteri Bottas előtt, így már csak kettejüknek van esélye a világbajnoki cím megszerzésére. 

A szezonból még négy futam van hátra, a világbajnokság két hét múlva Mexikóban fojtatódik. 

Végeredmény:

Hamilton és a Mercedes taktikája volt a kifizetődő Oroszországban

2019.09.29.

Lewis Hamilton győzelmével zárult a Forma-1-es Orosz Nagydíj, és így a világbajnoki címvédő tovább növelte előnyét összetettben. 

Fotó: twitter.com/f1
Fotó: twitter.com/f1

Sorozatban negyedszer is Charles Leclerc indulhatott az élről, a Ferrari monacói pilótáját azonban Sebastianb Vettel lerajtolta. A négyszeres világbajnok tökéletesen elkapva a startot, a dupla szélárnyékot kihasználva vágott az élre. Lewis Hamiltont Carlos Sainz is támadta a startot követően, ám a címvédő csak egy pozíciót veszített, akárcsak Valtteri Bottas. A mezőny második felében egy baleset borzolta a kedélyeket: Romain Grosjean, Antonio Giovinazzi és Daniel Ricciardo ütközése a Haas francia versenyzőjének kiesésével végződött. Kimi Raikkönen nagyon rossz versenyt teljesített, a 2007-es világbajnok kálváriája már a rajtnál elkezdődött, amikor kiugrott. 

A baleset miatt beküldték a biztonsági autót, az újraindítás után a Ferrarik megtartották az első két helyet. A mérnökök a taktika érdekében kérték Vettelt, hogy engedje el csapattársát, ám ő ezt nem tette meg, sőt több leggyorsabb kört is futott. Max Verstappen közben előretört a kilencedik helyről és előbb Sergio Perezt remek manőverrel utasította maga mögé, Nico Hülkenberg pedig Sergio Perezt előzte meg. 

Vettel előnye négy másodperc volt Leclerc előtt, Hamilton viszont kezdett felzárkózni a második Ferrarishoz. Mivel Vettelt tovább hagyták kinn, így Leclerc a bokszkiállások után átvette a vezetést. Az igazi dráma azonban ezután következett: Vettel autójában elromlott a motor részét képező  MGU-K, és így feladni kényszerült a futamot. 

Virtuális biztonsági autós fázist rendelt el a versenyigazgatóság, és ez tökéletesen a Mercedesek kezére játszott. A stuttgarti márka pilótái kijöttek és Hamilton a kiállást követően átvette a vezetést. Nem sokkal később jöhetett a "valódi" safety car miután George Russell fékhiba miatt falnak csapódott. Ez a taktikai húzás viszont nem jött be a Ferrarinak és Bottas is Leclerc elé került.

Miután kijött a biztonsági autó, Leclerc nem tudott előzési távolságba kerülni Bottas-al szemben, így hiába volt egy körön a leggyorsabb nem tudott a győzelemért csatázni. 

Lewis Hamilton végül biztosan nyerte az Orosz Nagydíjat és a Mercedes 2014  (vagyis az első itteni futam) óta verhetetlen Szocsiban. A második helyen Valtteri Bottas ért célba, míg Charles Leclerc-nek a harmadik hellyel kellett beérnie

Max Verstappen a lehető legtöbbet hozta ki a mai futamából a negyedik pozícióval, akárcsak a mögötte végző Alexander Albon és Carlos Sainz. A legjobb 10-ben még Sergio Perez, Kevin Magnussen, Lando Norris és Nico Hülkenberg végzett. 

Győzelmével Hamilton tovább növelte az előnyét Bottas előtt összetettben, míg a Mercedes a kettős sikerével újabb lépést tett a konstruktőri bajnoki cím felé. A világbajnokság két hét múlva Japánban folytatódik. 

Végeredmény:

Leclerc visszaverte Hamilton és Bottas támadását is, újra futamot nyert

2019.09.08.
Dorogi László

Charles Leclerc 2010 óta az első Ferrari pilóta, aki Monzában futamot tudott nyerni. Sebastian Vettel megint hatalmasat hibázott.

Fotó: formula1.com

Nagyon régóta vártak a Ferrari szurkolók arra, hogy végre valahára hazai pályán Ferrari győzelmet láthassanak. Ez utoljára Fernando Alonsónak sikerült a maranellóiakkal, ráadásul a hibrid éra 2014-es bevezetése óta egytől-egyig Mercedes siker született a legendás aszfaltcsíkon.

A kalandos körülmények között lezajlott időmérő edzés után mindenesetre bizakodhattak az olaszok, hiszen Charles Leclerc zsinórban második pole pozícióját szerezte meg, Sebastian Vettel azonban a két Mercedes, Lewis Hamilton és Valtteri Bottas mögé szorult a rajtrácson.

A rajtot Lewis Hamilton kapta el a legjobban, olyannyira, hogy néhány méter alatt ledolgozta hátrányát Leclerc-kel szemben, csakhogy a monacói meg tudta őrizni pozícióját, míg a britre megérkezett csapattársa, de Bottasnak sem jött össze az előzés. Összejött viszont Hülkenbergnek, a Renault pilótája gyorsan megfosztotta negyedik helyétől Sebastian Vettelt, de a németnek erre még volt válasza.

Alig telt el néhány kör, jött a már-már szokásosnak mondható Vettel-baki, a német az Ascari-sikánban pördült meg, majd kötött ki a sóderágyban, amikor viszont visszatért volna az aszfaltra, kis híján belerongyolt Lance Strollba, s a dominó effektust követve a kanadai Danyiil Kvjat versenyét tette tönkre majdnem. Az incidens során Vettel Ferrarija megsérült, az első szárnyát ki kellett cserélni, ráadásul a sportbírák egy tíz másodperces stop and go büntetéssel sújtották Vettelt, amiért veszélyesen tért vissza a pályára, így gyorsan eldőlt, hogy csak az egyik Ferrarinak lesz esélye megtörni a régóta húzódó nyeretlenségi sorozatot Monzában.

Az élmezőnyben Lewis Hamilton kezdte meg a kerékcserék sorozatát, a Mercedesnél egyértelműen szerettek volna Leclercék elé vágni, csakhogy egy körrel később a monacóit is kihozták kereket cserélni, s végül sikerült megőriznie pozícióját Hamiltonnal szemben. Bottas viszont más taktikát választott, a finn csak 8 körrel csapattársa után jött abroncsokat váltani, de a friss gumikat kihasználva gyorsan felzárkózott a Leclerc-Hamilton párosra.

A brit vércseként üldözte az élen haladó monacóit, aki egy alkalommal kissé el is fékezte magát, de ez sem volt elég Hamiltonnak az előzéshez, majd ő is elfékezte magát egy előzési kísérlet során az egyes kanyarban, ezt pedig Bottas köszönte szépen és ki is használta, átvette a második helyet a tapadását teljesen elveszítő Hamiltontól.

Leclerc így egy Mercedes helyett egy másikat kapott a nyakába, de a monacói rendkívül koncentráltan versenyzett végig és zsinórban második Forma-1-es futamgyőzelmét szerezte meg, megközelítve ezzel a világbajnoki pontversenyben harmadik Max Verstappent. A hollandnak nem alakult túl jól a nyári szünet utáni első hét, azok után, hogy Belgiumban néhány méter után kiesett, ezúttal csak az utolsó helyről rajtolhatott, ennek ellenére sikerült megszereznie a nyolcadik helyet.

Érdemes megemlékezni a Renault teljesítményéről is, akik remek hétvégét zártak Olaszországban, Daniel Ricciardo negyedik, Nico Hülkenberg ötödik helyen zárt.

Olasz Nagydíj, végeredmény

Ki nem találná, melyik Forma-1-es csapat fejlődött a legtöbbet

2019.08.27.
Dorogi László

Érdekes infografikával állt elő a Forma-1 hivatalos Facebook oldala. A szezon feléhez érve azt vizsgálták meg, melyik csapat mennyit fejlődött, vagy éppen esett vissza az egy évvel korábbi teljesítményéhez képest.

Fotó: autosport.com

Ehhez egy végtelenül ésszerű és egyszerű statisztikai adatot vettek alapul: azt nézték meg, hogy melyik istálló mennyivel szerzett több, vagy kevesebb pontot 12 futam elteltével, mint 2018-ban. A pontszámokat végül átváltották százalékos arányba, hogy minden csapatnak saját magához mérten állapítsák meg, mennyit lépett előre, vagy éppen hátra, az eredmény pedig igencsak meglepő.

A szezon feléhez érve elmondható, hogy a legtöbbet az Alfa Romeo (leánykori nevén Sauber Ferrari) lépett előre, amiben vastagon szerepet játszik Kimi Raikkönen szerződtetése. A Jégemberrel a fedélzeten, no meg az elmúlt hetekben a megerősödő Antonio Giovinazzinak köszönhetően 42 százalékkal gyűjtöttek eddig több pontot, mint tavaly ilyenkor, s bár ez pontszámban csupán 13 egységet jelent, mégis ők érték el a legnagyobb fejlődést.

A második helyen a szintén megtáltosodó McLaren áll, amely nem kevesebb mint 30 ponttal szerzett eddig többet, mint egy évvel korábban, ezzel 37 százalékos fejlődési mutatóval övék a képzeletbeli dobogó második helye, s igaz, ami igaz, mind Lando Norris, mind Carlos Sainz kiválóan teljesít idén.

A képzeletbeli bronzérmet a Toro Rossósok akaszthatják a nyakukba, hiszen 15 ponttal és 35 százalékkal állnak jobban mint tavaly, pontszámban viszont nem meglepő módon a Mercedes lépett előre, köszönhetően Bottas remek szezonrajtjának és az idén is verhetetlennek tűnő világbajnoknak, Lewis Hamiltonnak. Az ezüst nyilak 93 egységgel szereztek eddig többet mint 2018-ban, de ez az összpontszámukhoz mérten "csupán" 21 százalékos javulás.

Hogy a vesztesekre is vessünk egy pillantást, bizony itt találjuk a Ferrarit, a maranellóiaknak közel sem a szájuk íze szerint alakul az idény eddig. Sebastian Vettel továbbra sem találja régi önmagát, Charles Leclerc-kel pedig hol a technika, hol a csapat hol éppen saját maga babrál ki. Az olaszok 47 ponttal állnak most rosszabbul mint tavaly ilyenkor, ez pedig 14 százalékos romlást jelent.

Nem lehet büszke magára a Racing Point, a Renault és a Haas sem, közülük a franciák veszítettek pontszámban a legtöbbet: Daniel Ricciardo szerződtetése ide, vagy oda, 43 egységgel állnak most kevesebbel mint egy évvel ezelőtt. A Racing Point 28, a Haas Ferrari 40 ponttal áll rosszabbul. Furcsán hangzik, de százalékosan a Williams veszítette a legtöbbet tavalyhoz képest, pedig ők csak három pontot buktak a 2018-as teljesítményükhöz képest, de mivel eddig egyetlen világbajnoki pontocska árválkodik csak a nevük mellett, nem meglepő a dolog.

Nem ejtettünk szót a Red Bullról, amelynek eddig szinte csak Max Verstappen húzta a szekerét, de Pierre Gasly gyenge teljesítménye sem rontotta le annyira az összképet, hogy ne beszélhessünk az osztrákokról előrelépő istállóként, most 21 ponttal állnak jobban mint tavaly ilyenkor, a továbbiakban viszont Alexander Albonnak kell majd többet raknia a közösbe.

A Forma-1-es szezon hétvégén a Belga Nagydíjjal folytatódik.

Ezeket a cikkeket olvastad már?