A hollandok szerint Verstappen a király, Mick Schumacher csak átlagos

2019.04.04.
Ragnar Volarus

Jan Lammers korábbi F1-es pilóta szerint Verstappen tehetségesebb mint Schumacher, a holland kommentátor Olav Mol szerint pedig a német csak egy átlagos pilóta, és csak a neve miatt foglalkoznak vele többet.

Fotó: Sky Sports

Az elmúlt néhány napban többször írták le a hírekben Mick Schumacher nevéte, mint bármelyik másik Forma-1-es pilótáét. Persze volt is miért, hiszen a Ferrari Akadémiájának német versenyzője első helyről indult debütáló Forma-2-es hétvégéjének egyik futamán, majd a Ferrari színeiben először szerepelt F1-es teszten, ahol a második legjobb időt repesztette. Szerdán pedig az Alfa Romeo volánja mögött a hatodik idővel zárta a bahreini tesztet.

Néhányan azonban túlzónak tartják a kis Schumachert körüli felhajtást, és fennhangon hirdetik, hogy Mick eddig közel sem bizonyult olyan átütő tehetségnek, mint Max Verstappen vagy Charles Leclerc, akik az alacsonyabb kategóriákban azonnal győzni tudtak.

A holland Jan Lammers - egykori F1-es pilóta – hazája kedvencével vetette össze a Ferrari tehetségét. 

„Vannak, akik rögtön berobbannak, és mások, akiknek ugyanez kicsit hosszabb időbe telik. Neki tovább tart, mint Max Verstappennek, aki vezetést tekintve az elmúlt négy év koronázatlan bajnoka volt, egyedül az eredmények nem mutatják ezt. Az autó is nagyon fontos tényező, és az, hogy Schumacher már most Ferrarit vezet, sokat segít neki”

– mondta az Algemeen Dagblad újságnak Lammers.

Ennél jóval keményebb hangnemet ütött meg a holland kommentátor, Olav Mol, aki szerint Schumacher „átlagos” volt az alacsonyabb kategóriákban. Ezek szerint aki nagy hátrányból felzárkózva fölényesen lesz Forma-3-as Európa-bajnok, az csak átlagos. Merthogy Mick Schumacher tavalyi idénye így sikerült.

„Egyelőre nem dobtam hátast tőle, egy fiatalembert látok, akinek még utat kell bejárnia. Igaz, hogy a Ferrari nem karolta volna fel csakis a vezetékneve miatt, még akkor is, ha nem fér hozzá kétség, hogy az segít neki. De a név önmagában nem lenne elég. Mégis, eddig átlagosnak éreztem a korábbi géposztályokban. Rajta áll, hogy bebizonyítsa, tévedek, ideje még van rá.”

Egy brazil szappanopera margójára

2018.11.13.
Dorogi László

Méltatlanul elhanyagoltuk a hétvégi Forma-1-es Brazil Nagydíjat, mert két futammal az idény vége előtt tulajdonképpen minden lényegi kérdés végére pont került. Max Verstappen és Esteban Ocon csetepatéja mellett viszont nem mehetünk el szó nélkül, rekonstruáljuk az eseményeket!

Fotó: autosport.com

Az immáron ötszörös világbajnok Lewis Hamilton győzelmével véget érő és a Mercedes zsinórban ötödik konstruktőri világbajnoki címét hozó - egyébként látványos és remek - interlagosi futam nem ezekről a sikerekről marad emlékezetes. A futam 44. körében ugyanis történt egy első blikkre megmagyarázhatatlannak tűnő incidens, amely alapjaiban befolyásolta a verseny végkimenetelét. A két hete, Mexikóban aratott futamgyőzelemtől fellelkesült, a Red Bulltól remek versenystratégiát kapó Max Verstappen már a szájában érezhette az újabb siker ízét, amikor hirtelen a Force India pilótája, Esteban Ocon mögött találta magát. A franciát természetesen a versenybírák egy 10 másodperces stop and go büntetéssel sújtották és ez rendben is volna így, de a két pilóta nem először ütköztette ellentéteit. 


A futam utáni, kötelező mérlegelésnél Verstappen érthető módon nehezen dolgozta fel a történteket, többször is meglökte Ocont, természetesen keresetlen szavakkal ütlegelve a Force India versenyzőjét verbálisan.


"Futom a saját versenyemet és aztán jön egy lekörözött ellenfél, aki idióta módon kockázatot vállal. Megvolt a joga ahhoz, hogy visszavegye a körét, de hasonló helyzetben óvatosnak kell lennie. Mindig is idióta volt"

- nyilatkozta Verstappen mérgesen, aki Ocon tíz másodperces büntetését sem hagyta szó nélkül.

"Mit mondhatnék erre? Az én büntetésem az volt, hogy egy megnyert futamot veszítettem el és csak remélni tudom, hogy 15 évvel később már csak nevetni fogunk az egészen."

A 22 éves francia pilóta viszont - értelemszerűen - máshogy látta a dolgokat.

"Nagyon meglepett a mérlegelésnél, a nemzetközi szövetségnek meg kellene akadályoznia, hogy lökdösődjön és meg akarjon ütni, mert ez nem méltó egy profi sportolóhoz. Hozzászoktam a Max-szal vívott csatákhoz, ő mindig ilyen volt"

- tette hozzá Ocon, utalva korábbi Forma-3-as ütközeteikre. A franciát egyébként szemmel láthatóan bizarr élvezettel töltötte el, hogy sikerült felhergelnie Verstappent, akit cselekedetéért a Nemzetközi Automobil Szövetség két nap közmunkára ítélte.

Verstappent korábban többen is kritizálták azért, amiért nem képes kordában tartani érzelmeit, ő azonban nem bánt meg semmit.

"Tudni akartam tőle, mégis mi történt, mire ő csak vigyorgott és azt mondta, 'gyorsabb voltam nálad'. Nem kért bocsánatot, épp ellenkezőleg."

Helmut Marko, a Red Bull motorsport-tanácsadója egyébként érdekes összeesküvés-elmélettel állt elő, az általa "idiótának" nevezett Ocon pályán elkövetett manőverével kapcsolatban, szerinte ugyanis egyáltalán nem véletlen, hogy a francia kigolyózta Verstappent, hiszen szerződéshez akar jutni a Mercedes istállónál 2020-tól, ezzel az incidenssel pedig elősegítette a stuttgarti alakulat konstruktőri világbajnoki címét.

Toto Wolff, a Mercedes főnöke azonnal reagált is a nevetséges felvetésre.

"Így látja Helmut Marko a világot, de én nem szeretnék ezen a szinten leragadni. Verstappen személyében a jövő bajnokát láthatjuk, aki hihetetlenül tehetséges és mellé elképesztően gyors is. A hozzá hasonló gyémántokat azonban csiszolni kell, ezeket a leckéket minden bajnoknak meg kell tanulnia, siettetni pedig semmit sem szabad."

Ezen pedig majd maga a holland is elgondolkozhat, miközben letölti két közmunkásként foglalkoztatott napját.

Verstappent nem lehetett megverni Mexikóban, Hamilton ötszörös világbajnok

2018.10.28.
Dorogi László

A Red Bull holland pilótája már a rajtnál az élre állt és ki sem engedte kezéből a győzelmet. Lewis Hamilton negyedik helyen ért célba, ezzel megszerezte ötödik világbajnoki címét.

Fotó: formula1.com

Nem kis meglepetésre a Red bull ausztrál pilótája, Daniel Ricciardo nyerte meg a szombati időmérő edzést a Forma-1 mexikói versenyhétvégéjének szombati napján, legyőzve az addig domináló holland csapattársát, Max Verstappent. A vasárnapi futam legfontosabb kérdése persze az volt, hogy a harmadik helyről rajtoló Lewis Hamilton az első hét hely valamelyikén tud-e végezni, ebben az esetben ugyanis bárhol érjen célba Sebastian Vettel, akkora előnyre tesz szert összetettben a világbajnoki potnversenyben, amit a német már nem hozhat be a hátra lévő két futamon.

Hamilton a harmadik helyről egészen kiválóan kapta el a rajtot, megelőzte a pole pozícióból startoló Daniel Ricciardót, de a második kockából induló Verstappent nem tudta kikerülni az első kanyar előtt. A negyedik-ötödik helyen Vettel és Valtteri Bottas küzdött egymással, végül a németnek sikerült megelőznie a Mercedes finnjét. Az első kör végén Verstappen, Hamilton, Ricciardo volt a dobogós helyeken száguldók sorrendje, negyedikként Vettel, ötödikként Bottas, a hatodik pozícióban pedig Räikkönen haladt.

Hamilton és Bottas közvetlen egymás után, a 12. körben bent járt a boxban kerékcserén, egy körrel később pedig Ricciardo is friss abroncsokat kapott. Verstappen a vezető helyről a 14. körben állt ki kerékcserére, majd az ideiglenesen az élen álló Vettel a 17. körben, csapattársa, Räikkönen pedig közvetlenül utána hajtott a boxba.

Az élmezőnyben a kerékcserék után nem változott a helyzet, a dobogós pozíciókban sorrendben Verstappen, Hamilton és Ricciardo száguldott. Vettel a 34. körben megelőzte Ricciardót és feljött a harmadik helyre, öt körrel később pedig a célegyenesben Hamilton mellett is elment, így már második volt. A 47. körben Ricciardo utolérte Hamiltont és elment mellette, így ismét harmadik volt, Hamilton pedig a boxba hajtott kerékcserére. Ugyanígy tett Vettel és Verstappen, majd Bottas is, Ricciardo azonban nem állt ki új gumikért.

Húsz körrel a leintés előtt Verstappen, Ricciardo, Vettel volt az első három sorrendje, Hamilton pedig ötödikként száguldott Räikkönen mögött. Ricciardo műszaki hiba miatt 10 körrel a vége előtt feladni kényszerült a futamot, így a Red Bullnak nem jött össze a kettős győzelem, Verstappen viszont az F1 történetének első olyan versenyzője lett, aki pályafutása során úgy nyert öt futamot, hogy 79 versenyén egyszer sem rajtolt a pole pozícióból.

Hamilton végül a negyedik helyen ért célba a második Vettel és a harmadik Raikkönen mögött, ezzel pedig elhódította ötödik világbajnoki címét, ezzel a Forma-1 történetének második ötszörös vb-győztese lett, korábban ez csak az argentin Juan-Mauel Fangiónak sikerült az 1950-es években. A csúcsot változatlanul a hétszeres világbajnok német Michael Schumacher tartja.

A Mexikói Nagydíj végeredménye

1. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 71 1:38:28.851
2. Sebastian Vettel Ferrari 71 17.316
3. Kimi Räikkönen Ferrari 71 49.914
4. Lewis Hamilton Mercedes 71 1:18.738
5. Valtteri Bottas Mercedes 70 1 kör
6. Nico Hülkenberg Renault 69 2 kör
7. Charles Leclerc Sauber-Ferrari 69 2 kör
8. Stoffel Vandoorne McLaren-Renault 69 2 kör
9. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 69 2 kör
10. Pierre Gasly Toro Rosso-Honda 69 2 kör
11. Esteban Ocon Force India-Mercedes 69 2 kör
12. Brendon Hartley Toro Rosso-Honda 69 2 kör
13. Lance Stroll Williams-Mercedes 69 2 kör
14. Sergey Sirotkin Williams-Mercedes 69 2 kör
15. Kevin Magnussen Haas-Ferrari 69 2 kör
16. Romain Grosjean Haas-Ferrari 68 3 kör
- Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 61 kiesett
- Sergio Pérez Force India-Mercedes 38 kiesett
- Carlos Sainz Renault 28 kiesett
- Fernando Alonso McLaren-Renault 3 kiesett

Ricciardo elcsente a pole pozíciót Verstappen elől Mexikóban

2018.10.27.
Dorogi László

A szabadedzéseken is a Red Bullok dominanciáját hozta a mexikói Forma-1-es versenyhétvége, de Daniel Ricciardo egyszer sem tudta megelőzni Max Verstappent. Egészen szombat estig.

Fotó: formula1.com

Az idei szezon egészét figyelembe véve némileg talán váratlan, az előző idényre visszatekintve azonban annyira nem: Max Verstappen egyeduralma alá vonta a közép-amerikai versenyhétvége első két napját. A fiatal holland versenyző tavaly megnyerte a Mexikói Nagydíjat, most pedig mindhárom szabadedzésen ő bizonyult a leggyorsabbnak.

A szakértők persze azt találgatták, hogy mennyit tartalékolt eddig a két nagyágyú, de az időmérő edzés első szakaszában körvonalazódott, hogy a Red Bull most tényleg képes lehet felvenni a versenyt a Mercedes-szel és a Ferrarival is. A szombati szabadedzés után ugyan félő volt, hogy az eső megérkezik az időmérőre, végül azonban száraz pályán tudták teljesíteni a pilóták legjobb köreiket.

A Q1-ben némileg váratlanul aztán a motorcserén átesett - tehát rajtbüntetésre számítható - Valtteri Bottas bizonyult a leggyorsabbnak, az edzés második szakaszában aztán "helyre állt a világ rendje" és a Red Bull holland pilótája visszaugrott az élre.

A Q3-ban aztán a világbajnoki címért papíron még harcban levő, ám csodára váró Sebastian Vettel először kúszott 1:14-es idő alá, nem utolsó sorban gyorsabb volt Hamiltonnál is, de Verstappen rá tudott verni a németre 185 ezredet. Arra azonban senki nem számított, ami az utolsó percekben történt, ugyanis Daniel Ricciardo olyan kört húzott elő cilinderéből, amivel mindenkit állva hagyott. Az ausztrál pilóta megfosztotta élete első pole pozíciójától csapattársát, de ami a világbajnoki cím szempontjából jóval fontosabb, hogy Hamilton indulhat a harmadik rajtkockából, míg riválisa, Sebastian Vettel csak közvetlenül mögüle.

Amennyiben Lewis Hamilton a vasárnapi futamon az első hét hely valamelyikén ér célba, Vettel helyezésétől függetlenül megnyeri ötödik világbajnoki címét.

A Mexikói Nagydíj időmérő edzésének végeredménye:

A Red Bull-pálya végre szerencsét hozott a Red Bullnak

2018.07.01.
Dorogi László

Daniel Ricciardo kiesést kapott születésnapjára, pokoli délutánja volt a Mercedeseknek, pályafutása negyedik futamgyőzelmét aratta Max Verstappen, ismét Vettel az élen összetettben.

Fotó: formula.hu

Úgy kellett ez az osztrák futam nekünk, Forma-1 rajongóknak, mint egy falat kenyér. Az utóbbi hetekben sajnálatos módon csak a posványos unalom mocsarában dagonyáztak a pilóták, említésre méltó esemény szinte nem is történt a Monacói Nagydíj óta. Tegyük hozzá, az Osztrák Nagydíj sem úgy indult, hogy itt most aztán hú de nagy banzáj lesz, de szerencsére végül lett.

Valtteri Bottas kisebb meglepetésre meg tudta verni a szombati időmérő edzésen csapattársát, az összetett pontversenyben vezető Lewis Hamiltont, de semmi nem utalt arra, hogy a Mercedeseket bárki is meg fogja tudni szorongatni vasárnap. A négyszeres brit világbajnok legnagyobb riválisa a vilgábajnoki címért folytatott versenyben ráadásul hendikeppel vághatott neki a futamnak, Sebastian Vettel ugyanis Carlos Sainzot tartotta fel az időmérőn, amiért a hatodik rajtkockára sorolták vissza.

A rajtot kétségtelenül a héten a McLarennel szóba hozott Kimi Raikkönen kapta el a legjobban, a finn pilóta a harmadik helyről valósággal berobbant a két Mercedes közé, pechére viszont többször is leterelgették az ideális ívről, aminek a leginkább nevető félként Max Verstappen örvendhetett. A Red Bull egyébként az Osztrák Nagydíj 2014-es visszatérése óta egyszer sem tudott hazai pályán nyerni, s ez lehet, hogy most sem történik meg, ha a Mercedes nem tesz meg mindent ezért.

Valtteri Bottasnak nagyon hamar véget ért a versenye, a 14. körben váltóhiba miatt feladni kényszerült a futamot, a pályán pedig virtuális safety car lépett érvénybe, amit a mezőny fele ki is használt a kötelező kerékcserére. Lewis Hamiltont ellenben a pályán hagyta csapata, ami nagyon rossz döntésnek bizonyult, így a brit világbajnok sok időt bukott, s első kiállása után csak a negyedik helyre tudott visszatérni, ezzel pedig megnyílt az út a hőn áhított futamgyőzelem felé a Red Bullnak.

Na, nem a születésnapját ünneplő Daniel Ricciardónak, aki átvette Max Verstappen szerepét Ausztriában és ezúttal neki volt balszerencséje: alatta is megállt az autó. A csattanó viszont a végére maradt, ugyanis nem sokkal a futam vége előtt Lewis Hamilton Mercedese is megadta magát, ezzel pedig eldőlt, hogy ha Sebastian Vettel legalább a harmadik helyen lavírozza célba Ferrariját, akkor visszaveszi a vezetést - ez pedig így is történt.

A fordulatos versenyt végül a Red Bull pilótája, Max Verstappen nyerte meg, a 20 éves versenyző pályafutása negyedik, idén az első versenyén ért célba elsőként. A sorozatos balszerencse után így valamit visszafizetett neki az élet, mi pedig legalább végre láthattunk egy viszonylag jó versenyt.

Végeredmény, Osztrák Nagydíj, Spielberg

1. Max Verstappen (holland, Red Bull) 1:21:56.024 óra
2. Kimi Räikkönen (finn, Ferrari) 1.504 másodperc hátrány
3. Sebastian Vettel (német, Ferrari) 3.181 mp h.
4. Romain Grosjean (francia, Haas) 1 kör h.
5. Kevin Magnussen (dán, Haas) 1 kör h.
6. Esteban Ocon (francia, Force India) 1 kör h.
7. Sergio Perez (mexikói, Force India) 1 kör h.
8. Fernando Alonso (spanyol, McLaren) 1 kör h.
9. Charles Leclerc (monacói, Sauber) 1 kör h.
10. Marcus Ericsson (svéd, Sauber) 1 kör h.


A vb-pontversenyek állása 9 futam után (még 12 van hátra):

1. Vettel 146 pont
2. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 145
3. Räikkönen 101
4. Daniel Ricciardo (ausztrál, Red Bull) 96
5. Verstappen 93
6. Bottas 92
7. Magnussen 37
8. Alonso 36
9. Nico Hülkenberg (német, Renault) 34
10. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Renault) 28
11. Perez 23
12. Ocon 19
13. Pierre Gasly (francia, Toro Rosso) 18
14. Leclerc 13
15. Grosjean 12
16. Stoffel Vandoorne (belga, McLaren) 8
17. Lance Stroll (kanadai, Williams) 4
18. Ericsson 3
19. Brendon Hartley (új-zélandi, Toro Rosso) 1

Csapatok:

1. Mercedes 237 pont
2. Ferrari 214
3. Red Bull 164
4. Renault 62
5. McLaren 40
6. Force India 28
7. Haas 27
8. Toro Rosso 19
9. Sauber 13
10. Williams 4

Ezeket a cikkeket olvastad már?