Norris odapörkölt a Ferrarinak

2020.07.28.
Dorogi László

A McLaren fiatal brit pilótája szerint egyáltalán nem elképzelhetetlen, hogy csapata idén a maranellóiak előtt végezzen a konstruktőri világbajnoki pontversenyben.

Fotó: Sky Sports

Ahogy a száguldó cirkusz minden pilótája, úgy Lando Norris is a hétvégi Brit Nagydíjra készül, s ahogy azt már megszokhatták a Forma-1 rajongói, a versenyhét elején szokás szerint megkezdődött a nyilatkozatháború.

No, nem kell nagyon komoly attakokra gondolni a hazai versenyére készülő Norristól, de azért mégis picit odapiszkált a gyengélkedő Ferrarinak, egyúttal meg is dicsérte csapatát az idei szezonban eddig elvégzett munkáért. Norris arra az újságírói felvetésre reagált, mit szól ahhoz, hogy jelenlegi csapattársa Carlos Sainz a következő idényt már egy gyengébb gárdánál, jelesül a Ferrarinál kezdi el.

"Minden esélyünk megvan, hogy legyőzzük a Ferrarit, és arra is, hogy a teljes szezon során harcban legyünk velük. A csapatnak sokat jelentene, ha meg tudnánk tenni a következő lépést és egy olyan istálló elé kerülnénk, amelytől az utóbbi években mindig kikaptunk"

- fogalmazott Norris, hozzátéve, még mindig tudnak fejlődni, de felkészültek arra is, hogy a riválisok is előre tudnak majd lépni a következő versenyhétvégéken.

A McLaren három futam után a harmadik helyen áll az összetett pontversenyben a Mercedes és a Red Bull mögött, míg a Ferrari egyelőre csupán az ötödik. A győzelmek és a világbajnoki címek számában az olaszok mögött egyébként éppen a McLaren a második legeredményesebb istálló a Forma-1-ben, bár McLarenes pilóta utoljára 2012-ben nyert futamot a sorozatban.

Bottas nyerte a szezonnyitót, Hamilton egy büntetés miatt csak negyedik

2020.07.05.
Kálovics Tibor

Igazán kaotikus versennyel vette kezdetét a 2020-as Forma-1-es szezon. Az Osztrák Nagydíjat Valtteri Bottas nyerte meg, míg csapattársa Lewis Hamilton egy büntetés miatt csak negyedik lett.

 

Fotó: AFP

Kétszáztizenhét nap után rendeztek ismét versenyt az autósport királykategóriájában, minden idők legkésőbb elinduló szezonja zárt kapuk mögött Ausztriában vette kezdetét. 1966 óta ez az első alkalom, hogy az európai kontinensen veszi kezdetét egy F1-es idény. A futam előtt Lewis Hamiltont megbüntették és így a címvédő csak az ötödik helyről vághatott neki a futamnak. A rajtot követően a pole pozícióból induló Valtteri Bottas megtartotta a vezető helyét, mögötte Max Verstappen és a Lando Norrist megelőző Alex Albon haladtak majd a McLaren brit pilótáját Hamilton is megelőzte. A hatszoros világbajnok a kilencedik körben már harmadik volt, miután Albont is maga mögé utasította. 

A verseny első drámája a 11. körben jött el, amikor Max Verstappen autója lelassult, majd a holland pilóta alatt a bokszban is lefulladt a Red Bull és így idő előtt ért véget számára Bottas előnye ekkor körülbelül hét és fél másodperc volt csapattársával szemben. Már a huszadik kör előtt meglett a nap második és harmadik kiesője: Daniel Ricciardo és Lance Stroll is a technika áldozata lett. A 26. körben Kevin Magnussen fékjei is felmondták a szolgálatot és mivel a Haas-pilóta a pálya szélén állt meg, így beküldték a biztonsági autót. Az újraindítás után Sebastian Vettel kapitális hibát vétett amikor megcsúszott és visszaesett a mezőny végére. 

A két Mercedes egyre inkább elszakadt a többiektől, de Hamiltonnak nem sikerült megelőznie csapattársát. A kissé unalmas periódus után George Russell alatt is megállt az autója és félre kellett húzódnia. A biztonsági autót beküldték, majd az újraindítás után Kimi Raikkönen autójáról szakadt le az első kerék és így Bernd Mayländer azonnal jöhetett vissza a pályára. 

A 61. körben indították újra a futamot és Alex Albon körbeautózta Lewis Hamiltont, a brit világbajnok azonban kilökte a Red Bull pilótáját. Albon a mezőny végére visszaesett, a címvédő pedig csak egy öt másodperces büntetést kapott. A 66. körben Charles Leclerc megelőzte Sergio Perezt a harmadik helyért vívott küzdelemben és amikor biztossá vállt Hamilton büntetése, már másodiknak mondhatta magát. Perezt szintén öt másodperccel büntették meg egy bokszutcai gyorshajtás miatt, majd Danyiil Kvjat és Alex Albon is kiesett az utolsó előtti körben. 

Valtteri Bottas végül 2017 után ismét megnyerte az Osztrák Nagydíjat. Charles Leclerc végzett a második helyen egy Ferrari számára katasztrofálisan induló hétvégén, míg Lando Norris az utolsó körben megfutva a leggyorsabb kört megelőzte Lewis Hamiltont. A címvédőnek így csak a negyedik hely jutott Carlos Sainz és Sergio Perez előtt. A legjobb 10-be még Pierre Gasly, a visszatérő Esteban Ocon, Antonio Giovinazzi és Sebastian Vettel fért be. 11 pilóta ért célba összesen, az egyetlen aki pont nélkül maradt az újonc Nicholas Latifi volt.  

A bajnokság következő futamát szintén a Red Bull Ringen rendezik, Stájer Nagydíj néven.  

Végeredmény:

Forma 1: megszületett a megoldás, virtuális pályán indulnak a pilóták

2020.03.15.

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj elmaradása után a versenyzők a virtuális versenypályákon mutatják meg képességeiket.

Fotó: AFP

Ahogy azt korábban emgírtuk a koronavírus-járvány miatt elmarad a Forma 1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj. Emiatt a Red Bull versenyzője Max Verstappen, valamint a McLaren pilótája Lando Norris is a virtuális pályán fog elindulni: utóbbinak ráadásul a magyar esportoló, Bereznay Dani is az egyik ellenfele lesz a Veloce Esports által szervezett "Not the Aus GP"-versenyen, amelyet a YouTube-on, valamint a Twitchen is élőben lehet követni. 

Max Verstappen viszont egy olyan válogatott mezőnyű szimulátoros versenyen vesz részt, ahol többek között Juan Pablo Montoya és Rubens Barrichello és fiaik, az Indy 500-győztes Simon Pagenaud, valamint a Formula-E mezőnyéből Neel Jani, Max Günther és Antonio Félix da Costa is megméretteti magát. 

A Forma-1 szervezői abban bíznak, hogy május végére helyreállhat minden, és újra versenyeket rendezhetnek.

Írta: Szabó Róbert

A McLaren fiatalja összesz*rta magát Hockenheimben

2019.07.30.
Dorogi László

Lando Norris a Forma-1-es mezőny egyik legfiatalabb és egyben legrutintalanabb pilótája, így nagyon nem volt könnyű helyzetben a hétvégi, záporokkal tarkított Német Nagydíjon.

Fotó: planetf1.com

Alaposan meg kellett küzdenie a Forma-1 mezőnyének a körülményekkel a hétvégi Német Nagydíjon. A futamnak nem is tudtak nekivágni a pilóták, csak a biztonsági autó felvezetésével, a pálya viszont viszonylag gyorsan száradt, így négy kör megtétele után elrajtolhatott a verseny.

Forma-1: Verstappené a német flúgos futam

Az idei szezon legizgalmasabb és legfordulatosabb futamát hozta a Német Nagydíj, amit a Red Bull hollandja nyert meg. Sebastian Vettel az utolsó helyről rajtolva a második helyen zárt. Lógott valami a levegőben a Német Nagydíj előtt Hockenheim felett.

Norrisnak már a rajtrácsra való felállás sem ment zökkenőmentesen a vizes aszfalton, kis híján összetörte az autóját, mielőtt egyáltalán elindulhatott volna. A brit versenyző a futam után elmondta, Fernando Alonso korábbi, a 2012-es Német Nagydíj időmérő edzésén mutatott teljesítményét próbálta utánozni, akkor a spanyol úgy közlekedett Ferrarijával a vizes aszfalton, mintha mi sem lenne természetesebb.

A tizenhatos, célegyenesre ráfordító kanyar viszont nagyon sok pilótával kibabrált vasárnap, a vizes rázókövek gyakorlatilag jobban csúsztak, mint a tükörjég, aki csak egy picit is rossz szögben, vagy nagyobb sebességgel hajtott rá, már piruettezett is - ebben a kanyarban csúszott ki Valtteri Bottas és Charles Leclerc a második helyről, de a mezőny legrutinosabb pilótája, Kimi Raikkönen és az ötszörös világbajnok Lewis Hamilton is megpördült a pálya ezen szakaszán.

"Épp a rajtrácsra mentem ki, amikor kipróbáltam, hogy két kerékkel ráhajtok a rázókörre abban a kanyarban és hát ott majdnem véget is ért a nap számomra még azelőtt, hogy egyáltalán elkezdődött volna a verseny. Ahogy két kerékkel a rázókörre értem és váltottam, átlósan blokkoltak a kerekeim, - és nem túlzok -, összeszartam magam."

- mesélte Norris a futam után, amelyet végül így sem tudott befejezni, de nem saját, hanem autója hibája miatt, ugyanis a McLaren idő előtt megadta magát.

Ezeket a cikkeket olvastad már?