Forma-1: ki állítja meg Lewis Hamiltont?

2019.03.14.

Pénteken kezdetét veszi a 70. Forma-1-es világbajnokság az ausztráliai Melbourne-ben. Cikkünkben beharangozzuk az idényt, valamint latolgatjuk a 2019-es esélyeket.

Fotó: autosport.com

Az immáron ötszörös világbajnok Lewis Hamilton az elmúlt két évben egyformán nyerte meg a bajnoki címet: a szezon első felében még nagy csatára kényszerült, majd a Magyar Nagydíjat követően egyértelműen dominálta az idényt. A Mercedes pilótája az idei szezonnak is a legnagyobb favoritként vág neki és szokásához híven ezúttal sem nyomasztja az esélyesség terhe. A stuttgarti csapat 2014 óta dominálja a világbajnokságot és a szakértők szerint ez a sorozat a szabályváltoztatások előtti szezon előtt sem fog megszakadni. 

Hamilton csapattársa idén és Valtteri Bottas lesz, aki Mercedeses időszaka során még nem nézett szembe olyan nyomással mint idén. 2017-ben vészmegoldásként szerződtették őt Nico Rosberg helyére, egy évvel ezelőtt pedig egyértelműen a második számú pilótának tekintették. Idén azonban a finn gyakorlatilag minden versenyen az ülésért küzd majd, hiszen sokan nyílt titokként kezelik, hogy az idén ülés nélkül maradó Esteban Ocon 2020-ban a Mercedeshez igazol. 

Akárcsak az elmúlt két esztendőben Sebastian Vettel és a Ferrari lehet Hamilton és a Mercedes legfőbb kihívója. Az olasz istálló és négyszeres világbajnoka az előző két szezonban is fölényben volt az év elején, hogy aztán teljes összeomlást követően hamar eldőljön a világbajnoki címek sorsa. Vettel tavaly mentálisan bukott el legnagyobb riválisával szemben, ám kérdéses, hogyha idén sem tudja visszaszerezni a trónt, akkor lesz-e még esélye. Vettel az ötödik évét tölti Maranellóban és akárcsak korábban Michael Schumacher vagy Fernando Alonso esetében, ez határozhatja majd meg a jövőjét a Ferrarinál. (A német világbajnok lett és domináns érába kezdett, míg a spanyol pályafutása egyik legrosszabb szezonja után távozott a Ferrariból.) 

A sportág legsikeresebb istállója, amely 2007 óta nem adott egyéni világbajnokot és 2008-ban nyert utoljára konstruktőri vb-címet, idén csapatfőnököt váltott, de Mattia Binottonak nehéz örökséggel kell szembenéznie. 

Fotó: express.co.uk



Ami még érdekesebbé teszi a Scuderia idei szezonját, hogy Charles Leclerc személyében egy lényegében tapasztalatlan pilótát igazoltak Vettel mellé. A fiatal monacói azonban az előző évben bebizonyította, hogy igazi tehetség és akár Vettel orra alá is borsot törhet, persze ha hagyják versenyezni. 

A szezon egyik legnagyobb kérdőjele a Red Bull szereplése lehet. Helmut Marko csapatának ragyogóan induló (2010 és 2013 között verhetetlenek voltak) együttműködése dicstelen véget ért a Renault-val. A "bikák" így vészmegoldásként a Hondával vágnak neki az idénynek. Céljuk, hogy idén is önerőből nyerjenek versenyeket de a szakemberek szerint erre kevesebb az esély mint az előző szezonok során. Max Verstappen a még mindig csak 22 éves, de a mezőny egyik leggyorsabb pilótájának számít. Az ötszörös futamgyőztes hollandnak idén már egyértelműen a vezérszerepet szánják, pályafutása során ez lesz az első ilyen év. Vertappen társa Pierre Gasly lesz aki a Toro Rossotól igazolt át a nagycsapathoz és aki tavaly több kiemelkedő eredményt is elért. A két kiemelkedő tehetségű, de forrófejű fiatal párharca házon belül külön izgalmakat ígér. 

A gyári Renault tavaly megbízható erőnek számított, ám így is messze elmaradt a "nagy hármastól" ha idén nem is sikerül elérniük a Red Bull szintjét, de mindenképpen a közelebb kerülés lehet a cél Enstone-ban. Daniel Ricciardo öt év és hét győzelmet követően hagyta el a Red Bull-t, hogy új kihívás elé nézzen, ám egyelőre meglehetősen kérdéses, hogy mire megy az új csapatával. Ezúttal egy nem győzelemre képes autót kellene minél jobb helyre segítenie, de egyúttal az is eldől, hogy mennyire tud egy csapat vezére lenni. Nico Hülkenberg tehetsége vitathatatlan és sokak szerint a korábbi Le Mans-i győztes F-1-es pályafutása során nem ült még ennyire ütőképesnek mondható autóban mint az idei Renault. A sikerélmény rá is fér a német pilótára ugyanis hiába a tudása, eddigi több mint 150 versenyén nem tudott dobogóra állni. 

A Haas-Ferrarira idén is az várhat mint az előző szezonban vagyis az amerikai csapat stabil pontszerző lehet, de a pilótapárosnak (Romain Grosjean és Kevin Magnussen) nem lesz túl sok esélye a dobogós helyek megszerzésére. A versenyződuó egyik tagja sem a türelméről híres, és így az is kérdéses, hogy mennyire fogják bírálni az autót az eredmények hiányában. 

Az elmúlt években szenvedett a McLaren és a Renault motorszállítóvá való kinevezése sem segített előrelépni. Fernando Alonso el is hagyta a süllyedő hajót és a Forma-1-nek örökre (?) búcsút mondó kétszeres világbajnok idén már csak az Indy 500 és a Le Mans-i 24 órás megnyerésére koncentrál. Stoffel Vandoorne-nak az eredménytelenség miatt kellett távoznia, így egy teljesen új felállással vág neki az istálló 2019-nek. Carlos Sainz Jr. eddig nem tudta bizonyítani, hogy akkora klasszis lenne pályaversenyzésben mint édesapja a rali és a tereprali világában és meglehetősen kérdéses, hogy Wookingban mire megy majd. A 20 éves Lando Norris a jövő egyik nagy ígéretének számít aki újoncként kapja meg a lehetőséget a világbajnokság egyik legpatinásabb alakulatánál. Ez a helyzet abból a szempontból veszélyes, hogy az eredmények hiánya megtörhet egy eddig lendületesen épülő karriert. 

A Force India hamvaiból feléledő Racing Point kisebb közutálatnak örvend, mivel két olyan pilóta alkotja az új csapatot akik jelentős szponzori háttérrel rendelkeznek. Sergo Perez és a Lance Stroll képességeit azért így is nehéz lenne elvitatni: a mexikói eddig nyolc dobogós helyet szerzett az autósport királykategóriájában, míg a kanadai harmadévesnek szintén voltak jelentősebb eredményei. Strollnak ráadásul azokkal a negatív véleményekkel is szembe kell néznie, amelyek szerint csak azért kap lehetőséget mert az apja az új csapat egyik tulajdonosa. A brit istálló idén Mercedes motorokkal versenyez és körülbelül olyan eredményekre lehet predesztinálni mint a Force Indiát, vagyis a konstruktőri bajnokság 4-6. helye. 

Fotó: autosport.com

Az idén már 40. születésnapját ünneplő Kimi Räikkönen távozott a Ferraritól és visszatért első F1-es csapatához, amelyet hivatalosan már nem Saubernek, hanem Alfa Romeonak hívnak. A "Jégember" többször is elmondta, hogy immáron csak a verseny élvezete miatt versenyez és idén igazi jutalomjáték vár rá. A tesztel alapján mindenesetre komolyan kell venni Kimit. Négy év után tartalékpilótává minősítették vissza Marcus Ericssont és a helyére az az Antonio Giovanazzi került, aki 2017-ben már két versenyen bizonyíthatott. Az olasz kifejezetten örül annak, hogy társként a mentorszerepre egyre inkább alkalmasabb Raikkönent kapta. 

A Toro Rosso 2006-ban azzal a céllal jött létre, hogy a Red Bull legnagyobb tehetségeit elindítsa az F1-ben. Éppen ezért is furcsa, hogy az a Danyil Kvjat került vissza a fiókcsapathoz, aki 2014-ben valamint 2016 és 2017 között már volt a csapat pilótája és akit kirúgtak két évvel ezelőtt. A thaiföldi Alexander Albon szereplése szintén érdekesnek ígérkezik. A brit származású pilóta ugyanis 1954 óta az első thaiföldi versenyző lesz aki szerepet kap a "száguldó cirkuszban". 

Forma-1: a pilóta, aki közelről látta a halált, visszatér az elitbe

Ami szerdán még csak nagyon erős sajtóhírként nyargalt végig a világsajtón, az csütörtökre hivatalossá vált: Robert Kubica 2019-ben visszatér a Forma-1-be. Ahogy azt a Sportfaktoron is megírtuk , jó esély mutatkozik arra, hogy a közönségkedvenc Robert Kubica nyolc évvel utolsó Forma-1-es versenye után 2019-ben visszatérjen a száguldó cirkusz mezőnyébe - első vagy második számú versenyzőként, hiszen 2017 óta már tesztpilótaként körözött előbb a Renault, majd a Williams autójával - és a nagyon erős sajtóhír végül megerősítést nyert.

Története legnehezebb időszakán megy keresztül a Williams. A sportág történetének egyik legsikeresebb csapata 2012 óta nem nyert versenyt, vb-címet pedig 1997 óta nem sikerült szerezniük. Idén azonban nem is ez a cél, hanem a rendszeres pontszerzés és az anyagi értelemben vett életben maradás. George Russell Forma-2-es bajnokként vág neki a szezonnak, a fiatal brit pályafutását a Mercedes egyengeti, a másik autó pedig Robert Kubica vezeti 2019-ben. A lengyel közönség-kedvenc több mint nyolc év után vezet ismét a Forma-1-ben, azóta versenyzett a WRC-ben is, valamint többször tesztelt, de óriási kérdés, hogy lényegében egy új érában is megállja-e a helyét. 

A teszteredményekből az idei szezon előtt is nehéz bárminemű érdemi következtetést levonni. A barcelonai tesztelések során többek között a Ferrari, a Renault és a McLaren is zárt élen tesztnapot, míg a Mercedes leginkább a megbízhatóságot tesztelte. Az első igazán mérvadó körökre, amelyek a valós erősorrendet mutatják meg, magyar idő szerint péntek hajnalban kerül sor az Ausztrál Nagydíj első szabadedzésén. 

A szezon egy sajnálatos eseménnyel kezdődött ugyanis csütörtök hajnalban 66 évesen meghalt Charlie Whitting. A Forma-1-es versenyek állandó versenyigazgatói posztját 1997 óta betöltő szakember tüdőembóliában hunyt el. 

A Forma-1 2019-es mezőnye:

Mercedes:
Lewis Hamilton (brit)
Valtteri Bottas (finn)
Ferrari:
Sebastian Vettel (német)
Charles Leclerc (monacói)
Red Bull:
Max Verstappen (holland)
Pierre Gasly (francia)
Renault:
Nico Hülkenberg (német)
Daniel Ricciardo (ausztrál)
Haas:
Romain Grosjean (francia)
Kevin Magnussen (dán)
McLaren:
Carlos Sainz Jr. (spanyol)
Lando Norris (brit)
Force India:
Sergio Pérez (mexikói)
Lance Stroll (kanadai)
Toro Rosso:
Danyiil Kvjat (orosz)
Alexander Albon (thaiföldi)
Sauber:
Kimi Räikkönen (finn)
Antonio Giovinazzi (olasz)
Williams:
Robert Kubica (lengyel)
George Russel (brit)

Finnországban a cukornál is jobban viszik a Kimi-könyvet

2018.12.20.
Dorogi László

Nemrég jelent meg Kimi Raikkönen életrajzi könyve - ami már magyarul is kapható -, a bestseller pedig akkora siker, hogy varázsütésre a legnépszerűbb olvasmánnyá változott a Jégember hazájában.

Fotó: grandprix247.com

Egészen biztos, hogy nálunk is szép példányszámot fog hozni Az ismeretlen Kimi Raikkönen című könyv, hiszen a Forma-1 rangidősét, a Ferrari eddigi utolsó világbajnokát csak az nem szereti, aki nem akarja. Hogy ne menjünk messzebb, nyáron a Hungaroringen is ellopta a show-t - na jó, kellett azért a kisfia is - hosszú idő után először nyert futamot az idei Amerikai Nagydíjon és a világbajnoki pontverseny harmadik helyén zárt, pályafutása egyik legjobb teljesítményét nyújtva.

Az FIA gálán pedig... Azt nézzék meg itt:

Hát lehet nem szeretni ezt az embert?

Kimi Raikkönen egy vérbeli finn. Szeret száguldozni és nem veti meg a földi örömöket sem. De mi értelme is lenne az életnek, ha csak otthon ülnénk a szoba négy sarkát bámulva? A Jégemberről mindenki tudja, hogy kimért, szófukar személyiség, legalábbis legtöbbször így mutatkozik a nyilvánosság előtt.

Szóval, brutális sebességgel kezdték el vásárolni a Kari Hotakainen gondozásában megjelent könyvet - én is szívesen megkapnám karácsonyra, khm... - Finnországban például már nagyon közel a 200 ezres példányszámú eladási határ. Csak a mihez tartás végett, az eddigi legnépszerűbb könyv a Harry Potter és a Főnix Rendje volt az északiaknál, abból a megjelenés évében, 2004-ben 170 200 példány fogyott el.

A magyar rajongóknak sem kell szégyenkeznie, már itthon is több mint 10 ezer példányt adtak el az életrajzi könyvből és ez a szám a karcsony közeledtével csak növekedni fog.

Hát lehet nem szeretni ezt az embert?

2018.12.08.
Dorogi László

Kimi Raikkönen egy vérbeli finn. Szeret száguldozni és nem veti meg a földi örömöket sem. De mi értelme is lenne az életnek, ha csak otthon ülnénk a szoba négy sarkát bámulva?

Fotó: Sky Sports

A Jégemberről mindenki tudja, hogy kimért, szófukar személyiség, legalábbis legtöbbször így mutatkozik a nyilvánosság előtt. Eddig nem sűrűn láttuk, hogy úgy igazán elengedné magát, mosolyogni is csak szökő évente szokott, de a Nemzetközi Automobil Szövetség éves díjátadó gáláján sikerült kirúgnia a hámból Oroszországban. Nagyon is.

A Ferraritól búcsúzó pilóta lehúzott egy, két, három meg még ki tudja hány felest, most meg azzal van tele a sajtó, hogy bevodkázott. Na és ha mást ivott, akkor mi van? Semmi. A pia egyébként nagyon jót tett Kiminek, hiszen talán életében nem beszélgetett ennyit ilyen jó kedélyűen most már csak egykori csapattársával, Sebastian Vettellel, pedig köztudottan jó viszonyt ápolnak. Nem barátit, csak amolyan kollegiális jellegűt. Raikkönennénak azért szökött néhány ránc a homlokára férje ittassága miatt, de hát bárkivel előfordul az ilyesmi. Na jó, az kicsit kellemetlen, hogy mindezt kamerák előtt sikerült összehoznia, de bárkivel előfordul az ilyesmi. Jó buli volt, na.

Címkék: Kimi Raikkönen

Raikkönen 5 év után nyert, Hamilton még nem világbajnok

2018.10.21.

Kimi Raikkönen győzelmével ért véget az Amerikai Nagydíj. Lewis Hamilton a harmadik helyen ért célba, így hiába végzett Sebastian Vettel előtt és így hivatalosan még nem világbajnok a Mercedes pilótája. 

Fotó: twitter.com/f1

Lewis Hamilton 67 pontos előnnyel érkezett Austinba, így a Mercedes pilótája adott esetben már az Amerikai Nagydíjat követően világbajnok lehetett volna. A britnek az ötödik vb-címhez mindenképpen Sebastian Vettel előtt kellett végeznie, sőt második helye esetén legalább két pozícióval kellett felülmúlnia riválisát. 

A rajtot követően Kimi Raikkönen agresszív manőverének köszönhetően megelőzte Hamiltont és az élre vágott. A startot követően Lance Stroll nekiment Fernando ALonsonak és a baleset következtében a spanyol világbajnok kiállni kényszerült. Charles Leclercet Romain Grosjean forgatta ki az esetet a versenyfelügyelők a futamot követően vizsgálják. 

Ezekről az esetekről azonban elvette a figyelmet az ami az élmezőnyben történt. Sebastian Vettel koccant Daniel Ricciardoval, a Ferraris megforgott és a 15. helyre esett vissza. 

Max Verstappen eközben szinte szárnyalt, a holland fiatal a 18. helyről hét kör alatt feljött ötödiknek, majd miután Ricciardo alatt megállt a Red Bull egy újabb pozíciót nyert. Az autó eltávolítása miatt virtuális safety car lépett érvénybe. 

Az alkalmat Hamilton kihasználta, hogy kereket cseréljen, és miután megelőzte Valtteri Bottast és hamar felért Raikkönen mögé. A "Jégembert" azonban nem tudta megelőzni hosszú körökön keresztül, így értékes időt veszített és csak ellenfele kiállásánál állt vissza az élre. 

Hamilton abroncsai hamar elkoptak, Raikkönen pedig fokozatosan dolgozta le a különbséget. Miután a Mercedesnél úgy döntöttek, hogy ismét kereket cserélnek a bajnokaspiránsnak, Raikkönen a 37. körben visszavette a vezetést. Hamilton negyedikként tért vissza, de hamar már dobogós pozícióban autózott, miután Bottas elengedte csapattársát. 

A hajrá ritkán látott izgalmakat ígért miután Raikkönen Verstappen és Hamilton három másodpercre autózott egymástól. Mivel Hamiltonnak a második hely is elég volt a bajnoki címért, így az utolsó körökben mindent megtett Verstappen megelőzéséért. 

Úgy tűnt Hamilton elmegy Verstappen mellett, azonban a holland nem hagyta magát, a brit címvédő pedig a pályát is elhagyta az utolsó előtti körben és már nem volt esélye visszatámadni. 

Kimi Raikkönen végül az izgalmakból kimaradva megnyerte az Amerikai Nagydíjat. A 2007-es világbajnok a 2013-as Ausztrál Nagydíjat követően nyert ismét futamot, azóta 113 GP telt el. Ez volt a finn közönségkedvenc 21. győzelme, így mától ő számít hazája legsikeresebb pilótájának a futamgyőzelmeket tekintve. A második helyre végül Max Verstappen jött be, míg Lewis Hamiltonnak meg kellett elégednie a harmadik hellyel. 

Sebastian Vettel végül egészen a negyedik helyig jött előre, így még matematikailag életben tartotta bajnoki reményeit. Valtteri Bottas egy számára csalódást keltő hétvégét fejezett be ötödikként. A további pontszerző helyeken Nico Hülkenberg, Carlos Sainz, Esteban Ocon, Kevin Magnussen és Sergio Perez osztoztak. 

Az utolsó három futamon még 75 pontot lehet szerezni, a 346 pontos Lewis Hamilton 70 pontos előnnyel vezet Sebastian Vettel előtt. Győzelmével Kimi Raikkönen átvette a harmadik helyet. A konstruktőrök előtt a Mercedes vezet 538 ponttal a 460 pontos Ferrari előtt. 

Végeredmény:

Fotó: formula.hu

Hivatalos: Räikkönen helyett Leclerc a Ferrarinál

2018.09.11.
Pintér M. Lajos

Kimi Räikkönen 2019-ben már nem a Ferrari pilótájaként ül majd a volán mögött. Ugyanakkor nem hagyja abba!

Fotó: formula.hu

Felszállt a füst: a Ferrari kedd délelőtt közölte, hogy Kimi Räikkönen 2019-ben nem lesz az istálló pilótája. Közleményükben megköszönték a 38 éves finn pilótának az elmúlt éveket, az emberi nagyságát, és hogy mindig remek csapatjátékos volt.

A maranellóiak azt is bejelentették, Sebastian Vettel csapattársa jövőre a hatalmas ígéretnek tartott fiatal Charles Leclerc lesz.

Jó hír a rajongóknak, hogy Räikkönen sem vonul vissza, máris talált magának csapatot: a svájci istálló, az Alfa Sauber – a Ferrari fiókcsapata – bejelentette, hogy két évre aláírt hozzájuk. Räikkönen náluk kezdte a karrierjét 18 évvel ezelőtt, és ezek szerint ott is fogja befejezni.

A finn versenyző összesen nyolc szezont töltött a Ferrarinál, 2007-2009 és 2014-2018 között. 2007-ben világbajnok lett.

Hiába a csúcsforma, az idény végén visszavonulhat Raikkönen

2018.09.08.
Dorogi László

A Ferrari új vezetősége megtartaná a finn pilótát, de a július végén elhunyt korábbi elnök, Sergio Marchionne már korábban megállapodott Charles Leclerc-kel.

Fotó: AFP

Vitán felül áll, hogy az utóbbi hetek legérdekesebb témáját Kimi Raikkönen szolgáltatja a száguldó cirkusz háza táján, ugyanis továbbra sem lehet tudni a jövőjével kapcsolatban semmit. A Forma-1 rangidőse régi fényében tündököl, amióta visszatért a maranellóiakhoz, talán most versenyez a legjobb formában. Ezt támasztja alá a monzai időmérős győzelme és a futamon elért második helye is, amivel 100. dobogóját szerezte meg a sorozatban.

Ennek ellenére könnyen megtörténhet, hogy búcsút intenek neki a szezon végén, ugyanis a hírek szerint, a Ferrari júliusban elhunyt elnöke, Sergio Marchionne már korábban megállapodott a Sauberes Charles Lecrec-kel, ennek értelmében ő lesz Sebastian Vettel mögött a második számú pilótája a Vörösöknek a következő idényben.

Ezt a döntést eredetileg a monzai versenyhétvégén be is jelentették volna az olaszok, csakhogy nem számoltak azzal, hogy Raikkönen - F1-es időrekordot döntve - megnyeri az időmérőt, s kis híján a futamgyőzelmet is megszerzi. Ezzel együtt egyes pletykák szerint már az Olasz Nagydíj futamának napján közölték a finn pilótával, hogy 2019-től nem ő ül be a Ferrari második számú autójába, annak ellenére sem, hogy az új vezetőség, Louis Camilleri és John Elkann megtartaná a finnt és az ezzel együtt járó harmóniát is a csapaton belül.

John Elkann testvére, Lapo elkann csütörtökön sokat sejtető poszttal jelentkezett a Twitteren, amelyben gratulált Leclercnek a Ferraris szerződéséhez és köszöntötte a maranellóiaknál, ám a posztot nem sokkal később törölték az oldalról. Miután elmaradt a hivatalos bejelentés vasárnap, csütörtökre várták, de egyelőre mindenki hallgat. Ha a Leclerc-kontraktus megvalósul, Raikkönennek két választása marad, vagy átigazol egy szerényebb célokat kitűző istállóhoz, vagy pedig szögre akasztja az F1-es kormányt.

Ez utóbbira minden esély megvan, a világbajnoki pontversenyben vezető Lewis Hamilton már majdhogynem a búcsú hangnemét megütve nyilatkozott finn versenytársáról monzai futamgyőzelme után.

"A sportnak hiányozni fog Räikkönen. Sosem titkoltam, hogy mindig Kimi McLarenjével játszottam a PlayStationön azt képzelve, hogy én versenyzem azzal az autóval. Jól emlékszem arra is, életem első F1-es gépe, amit élesben vezettem, Kimi beállításaival és felfüggesztésével volt ellátva. Ez pedig igazán remek tapasztalat volt, hiszen meglehetősen hasonlított egymásra a vezetési stílusunk, így eléggé kényelmesen éreztem magam"

- mondta nagyon szimpatikusan Hamilton.

Raikkönen maga is nosztalgiázásba fogott, amit újabb visszavonulására utaló jelként értelmezhetünk, Instagramjára első finnországi autóversenyéről töltött fel egy régi képet, amit a családi fotóalbumban talált meg.


Az tehát továbbra is kérdéses mi lesz a Jégember sorsa, de előfordulhat, hogy Alonso után újabb klasszis pilótát és ezzel együtt sok-sok szurkolót is elveszít a Forma-1 a 2018-as év végén.

A Mercedes stratégiája kicsinálta Raikkönent Monzában

2018.09.02.
Dorogi László

Lewis Hamilton nyolc körrel az Olasz Nagydíj leintése előtt előzte meg a szinte végig vezető finn pilótát és növelte előnyét összetettben.

Fotó: formula1.com

A 2018-as Forma-1-es szezon egyik legizgalmasabb időmérő edzését rendezték meg szombaton Monzában, ahol némi meglepetésre Kimi Raikkönen a sorozat történetének legnagyobb átlagsebességű körét produkálva szerezte meg a pole pozíciót, megelőzve csapattársát és az összetettben vezető Lewis Hamiltont.

A vasárnapi futam éppen ezért elképesztő izgalmakat tartogatott, a rajtot pedig az első hármas egyaránt tökéletesen kapta el. A szélárnyéknak köszönhetően Vettel és Hamilton is gyorsan megérkezett az éllovas Raikkönenre, ám a finn remekül tartotta magát, míg Vettel és Hamilton előtt elfogyott az út, aminek eredményeként összekoccant a világbajnoki pontverseny első két helyezettje, a rövidebbet pedig a német húzta, a Ferrari megpördült, ráadásul az autó első szárnya is megsérült, ezzel Hamilton gyorsan kivette a táncból legnagyobb riválisát.

Innentől kezdve Raikkönen és Hamilton egymásra licitálva dobálták a leggyorsabb köröket, a brit pedig folyamatosan az egy másodperces határon követte a finnt. Raikkönen érkezett elsőként kerékcserére az élmezőnyből, miközben a Mercedes megpróbálta tovább a pályán tartani Hamiltont, ennek viszont az lett az eredménye, hogy a friss gumikon robogó Raikkönen 4-5 másodperces előnyt autózott ki a nyolc körrel később kerékcserére érkező négyszeres világbajnokkal szemben.

A wokingi istálló stratégái azonban húztak egy merészet és a már meglehetősen öreg gumikon haladó Valtteri Bottast a lehető legtovább igyekeztek kint tartani az aszfaltcsíkon, aki tökéletesen hajtotta végre hátvédi feladatait. Miközben maga mögött tartotta Raikkönent, Hamilton utolérte a finnt, egyfajta ollóba zárva ezzel a Ferrari versenyzőjét. A kettős nyomás teljesen elkoptatta a támadásra és védekezésre is kényszerülő Raikkönen abroncsait, így miután Bottast kihívta előle a Mercedes, már csak idő kérdése volt, hogy mikor lépi át a gumifölényben lévő Hamilton. Ez a britnek végül nyolc körrel a futam leintése előtt sikerült, így hatalmas csatában, de végül Lewis Hamilton nyerte az Olasz Nagydíjat és növelte előnyét az összetett pontversenyben az ötödik helyen célba érő, ám Max Verstappen öt másodperces büntetése miatt a negyedik helyen záró Sebastian Vettellel szemben.

Lewis Hamilton ötödik győzelmét aratta Monzában, amivel utolérte az örökrangsorban Michael Schumachert, Kimi Raikkönen 100. dobogós helyezését érte el a sorozatban.

Az Olasz Nagydíj végeredménye

  Versenyző Csapat Körök Idő/hátrány
1 Lewis Hamilton Mercedes 53 1:16:54.484
2 Kimi Raikkonen Ferrari 53 8.705
3 Valtteri Bottas Mercedes 53 14.066
4 Sebastian Vettel Ferrari 53 16.151
5 Max Verstappen Red Bull/Renault 53 18.208
6 Romain Grosjean Haas/Ferrari 53 56.32
7 Esteban Ocon Force India/Mercedes 53 57.761
8 Sergio Perez Force India/Mercedes 53 58.678
9 Carlos Sainz Renault 53 1:28.140
10 Lance Stroll Williams/Mercedes 52 1 kör
11 Sergey Sirotkin Williams/Mercedes 52 1 kör
12 Charles Leclerc Sauber/Ferrari 52 1 kör
13 Stoffel Vandoorne McLaren/Renault 52 1 kör
14 Nico Hulkenberg Renault 52 1 kör
15 Pierre Gasly Toro Rosso/Honda 52 1 kör
16 Marcus Ericsson Sauber/Ferrari 52 1 kör
17 Kevin Magnussen Haas/Ferrari 52 1 kör
- Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 23 kiesett
- Fernando Alonso McLaren/Renault 9 kiesett
- Brendon Hartley Toro Rosso/Honda 0 kiesett

Minden idők leggyorsabb Forma-1-es körét tette meg Raikkönen

2018.09.02.
Dorogi László

A finn pilóta éppen a monzai versenyhétvége előtt nyilatkozta, hogy ugyanúgy vezet mint tíz évvel ezelőtt. És valóban, tudása semmit sem kopott.

Fotó: formula.hu

Kimi Raikkönen egy tizennégy éves körrekordot adott át a múltnak az Olasz Nagydíj szombati időmérő edzésén. A finn pilóta Juan Pablo Montoya 2004-es csúcsát múlta felül, s mivel a monzai aszfaltcsík a Forma-1 legrövidebb nyomvonala - tehát itt lehet a leggyorsabban körbe érni - a finn új körrekordjával nem csak Monza új királyává avanzsált, de megfutotta a száguldó cirkusz történetének leggyorsabb körét is.

"A statisztika talán jól mutat, de nekünk, versenyzőknek nem sokat számít, hiszen mindig próbálunk a lehető leggyorsabban menni. Sok múlik az autókon, a gumikon, a körülményeken is. Ez nagyszerű, de sokkal jobban örülök a végeredménynek. Ez még csak az első feladatunk volt, a lényeg holnap jön. Remélem, az is jól sikerült"

- nyilatkozta a mindig szerény finn versenyző.


Legutóbb a tavalyi, Monacói Nagydíj időmérőjén bizonyult a leggyorsabbnak a mezőny rangidőse, Monzában pedig tizenkét év elteltével indulhat ismét a pole pozícióból. Összességében tizennyolcadik edzéselsőségét ünnepelhette Raikkönen, 1994 óta ő a legidősebb pilóta, aki az első rajtkockából vághat neki futamnak, akkor Nigel Mansell 40 évesen vágott neki az Ausztrál Nagydíjnak, Kimi a verseny napján lesz 38 éves 10 hónapos és 15 napos.

Az Olasz Nagydíj időmérő edzésének végeredménye

Raikkönennek a kisfia a legjobb barátja

2018.08.16.
Dorogi László

Lada volt az első autója, de ma már a Ferrari egyszeres Forma-1-es világbajnoka. Megijedt kisfia, Robin születésénél, de azóta teljes az élete Kimi Raikkönennek, amióta családja van.

Fotó: F1 Világ

A finn Jégember immáron a száguldó cirkusz rangidőseként versenyez a sorozatban, de sosem volt a Forma-1 számára a világ közepe. Nem is igazán szeret beszélni a munkájáról, de azért a SportBildnek szívesen nyilatkozott a 2007 világbajnok, ahol elsősorban családjáról és kisfiáról, Robinról beszélt a kétszeres apuka.

"Az életem fárasztóbb lett, amióta családom van, de sokkal boldogabb is. A legtöbben azt gondolják rólam, hogy őrült életet élek, de ez sosem volt így. Igazából csak más a munkám, mint a legtöbb embernek, ezért adok interjúkat és irkálnak rólam mindenfélét az újságok, amit őszintén szólva annyira nem kedvelek"

- mondta Raikkönen a német szaklapnak.

Kimi azt is elárulta, hogy nagyon megijedt, amikor először fogta kezébe kisfiát, nagyon ideges volt, amikor először emelte fel és nem tudott vele mit kezdeni, amikor először sírt, de a második gyerekénél - azóta született egy kislánya is - már sokkal rutinosabb apuka volt.

"Robinnak rengeteg kérdése van, amikre mindre megfelelő választ kell adnom. Mára ő a legjobb barátom, imádom, hogy mennyire szabadok és ártatlanok a gyerekek"

- tette hozzá Raikkönen.

Fotó: Instagram

Arra a kérdésre, hogy kisfiából is autóversenyző lesz-e, elmondta, nem tudja mit szeretne majd csinálni Robin, de az már most egészen világos, hogy ugyanúgy érdeklik a motorok és az autók, akárcsak az apukáját. Kimi hozzátette, ha nem lenne autóversenyző, akkor is biztosan olyan munkát végezne, ami kapcsolódik az autókhoz, sőt azt is elárulta, hogy az első autója egy Lada volt, ehhez képest igazán különleges érzés egy Forma-1-es Ferrarival száguldozni.

A SportBild - természetesen - megkérdezte a finn pilótát a Sebiastian Vettellel való kapcsolatáról, amely kifejezetten jónak mondható, habár nemcsak csapattársak, de riválisok is. Raikkönen azonban már túllépett azon, hogy a csapatsorrenden problémázzon.

"Eljön majd az a pont a világbajnokság során, ahol már a csapat érdekeit kell előtérbe helyezni. Ismerős nekem ez a helyzet, nem tegnap kezdtem a versenyzést. Sebastian egy nagyon egyenes ember és ezen a sikerei sem változtattak. Ha néha össze is ütközünk, megbeszéljük, aztán rövidre is zártuk ezzel a témát. Ő egy olyan ember, aki el tudja ismerni, ha hibázott és én is ilyen vagyok.

Összességében mindig is jól kijöttünk, mert nem keveri bele a sportba a politikát, meg a többi szarságot, ezért vagyunk mi barátok"

- fejtette ki véleményét négyszeres világbajnok csapattársáról Raikkönen.

"Mindkettőnknek ugyanaz a célja: világbajnokká akarjuk tenni a Ferrarit. Nagyszerűen kiegészítjük egymást annak érdekében, hogy előre vigyük a csapatot."

A mini-Raikkönen ellopta a show-t a Hungaroringen

2018.07.31.
Dorogi László

A három éves Robin először lehetett ott egy Forma-1-es versenyhétvégén, nem csoda hát, ha nagyon élvezte a dolgot.

Fotó: LAT Images

Lewis Hamilton sikerével ért véget a 33. Magyar Nagydíj, amivel a brit pilóta már hatodszor bizonyult a legjobbnak a Hungaroringen, s egy darabig biztosan senki nem éri utol a magyar pályán aratott győzelmek számában. A brit világbajnok viszont így is csak epizódszereplőnek bizonyult Mogyoródon, mert egyrészt csapattársa, Valtteri Bottas védte be a seggét és került bele helyette minden balhéba a futamon, másrészt Kimi Raikkönen elhozta kisfiát Magyarországra, aki életében először lehetett ott egy Forma-1-es versenyhétvégén.

A három éves Robin szemmel láthatóan nem csak a versenyzést és az autók zümmögését élvezte - ehhez minden bizonnyal hozzászokott már édesanyja pocakjában - de a kameráktól sem rettent meg, sőt kifejezetten természetesen mozgott a rivaldafényben.

Fotó: Twitter

Kiminek sem sikerült rosszul egyébiránt a futam, a harmadik helyen gurult át a célvonalon a kockás zászlót szemlélve, s összességében is elmondható, hogy az utóbbi időszakban jól teljesít a finn. Azt pedig már csak halkan tesszük hozzá, hogy ha nem lenne az a fránya csapatutasítás, talán még csapattársánál, Sebastian Vettelnél is gyorsabb lenne, de legalábbis jobb pozícióban zárná a futamokat nála. Egy szónak is száz a vége, Raikkönen a Hungaroringen is felállhatott a dobogóra, s hódolhatott kedvenc szenvedélyének, a pezsgőzésnek a pódiumon, de ellenben sok más pilótával, azért most is előbb kortyolt egyet, mielőtt őrült locsolásba kezdett volna. Erre a folyadékpótlás miatt is nagy szüksége volt, ugyanis a verseny elején kiderült, hogy a futam közben nem fog tudni inni, mert rosszul kötötte be csapata a kulacsát, izzasztó másfél órát töltött tehát a tűzpiros Ferrariban.

Robin, édesapját utánozva szintén felállt a dobogóra az eredményhirdetés után, s csakúgy mint a profik, egy ásványvizes palackból locsolta a játékpezsgőt. Ne fogadjunk rá nagy összeggel, hogy nem lesz autóversenyző a mini Kimi, mert miután véget ért a versenyzők kötelező sajtótájékoztatója, Robin apukáját is meglocsolta az ásványvízzel.


A szombati, esős időmérő edzésen pedig fagylaltot majszolt a boxutcába, éppen úgy, ahogy azt az apu is tette a 2009-es malajziai versenyhétvégén. Robin már most tiszta apja, s a száguldozás is a vérében van, tűzpiros, Ferraris rollerével csak úgy hasított fel s alá a padockban.

Raikkönenék a verseny után hazautaztak svájci otthonukba, de még szerdán visszatérnek a Hungaroringre, hogy a megérdemelt nyári pihenő előtt Kimi teszteljen egyet a Ferrarival a Hungaroringen.

12

Ezeket a cikkeket olvastad már?