Generációk harca - Kimi Raikkönen a fiával gokartozott

2020.06.24.
Dorogi László

Akinek eddig bármiféle kétsége lett volna afelől, hogy a Jégember kisfiából autóversenyző lesz, nézze meg hogy iskolázza le a papát az ötéves Robin.

Kimi Raikkönen kisfiát a 2018-as Magyar Nagydíj hétvégéjén ismerte meg igazán a világ, az akkor még csak három éves Robin valósággal ellopta a show-t a nagyoktól. Mostanra az is egészen világossá vált, hogy a papa nyomdokaiba léphet, ugyanis már most eszeveszett tempóban képes száguldozni gokartjával.

A Raikkönen család házi versenyét a Jégember felesége, Minttu Raikkönen örökítette meg és rakta fel a videót Instagramjára. Szemmel látható, hogy Robin a sebesség szeretetét egyértelműen örökölte édesapjától.

Címkék: Kimi Raikkönen

A Jégember kis híján csődbe vitte a Lotust

2020.06.22.
Dorogi László

Paradox helyzet az, ha egy autóversenyző sokkal jobban teljesít az elvártnál, csapata mégsem tud felhőtlenül örülni neki.

Meghökkentő történettel rukkolt elő Heikki Kulta, finn újságíró, aki Kimi Raikkönen komplett pályafutását személyesen, testközelből kísérhette végig, így ott volt a Jégember karrierjének minden jelentős mozzanatánál.

Raikkönen 2010-ben döntött úgy, hogy egy időre elege van a száguldó cirkuszból, ezért elhagyta a Ferrarit és a sorozatot, ám két év szünet után úgy érezte, elérkezett az ideje a visszatérésnek.

A finn versenyző már 2011-ben tárgyalásokat folytatott a Német Nagydíj idején a Williams istállóval egy esetleges együttműködésről, de ez az "üzlet" végül kútba esett, itt jött képbe a Lotus.

Azzal azonban a britek sem számoltak, hogy 2007 világbajnoka csúcsformában tér vissza a Forma-1-be, ugyanis Gérard Lopez csapatvezető egy olyan kontraktussal kínálta meg Raikkönent, amely rögzíti: minden világbajnoki pont megszerzését követően 50 ezer eurós bónusz üti a pilóta markát.

A Jégember viszont alaposan túlteljesítette az elvárásokat, a Lotusnál töltött időszaka alatt tizenöt alkalommal állhatott fel a dobogóra és két futamgyőzelmez is aratott, amivel alaposan megsarcolta csapatát.

"Fantasztikus volt látni, hogy milyen gyorsan hozzászokott az új autójához, hiszen már a negyedik versenyén, Bahreinben a dobogóra állhatott, második lett, majd az év végén, Abu-Dzabiban győzni tudott. Abban a két évben 390 pontot szerzett a Lotusszal, ez két év alatt 19,5 millió eurót jelentett számára, az istállót meg majdnem csődbe vitte"

- emlékezett vissza Kulta.

Raikkönen remek teljesítményével 2013-ban visszaverekedte magát a Ferrarihoz, ahonnan aztán 2018-ban tért vissza a Sauberhez. A Lotus istálló 2015-ig szerepelt a száguldó cirkuszban, ekkor a Renault felvásárolta a csapatot.

Raikkönen megkapta az utolsó Ferrariját

2020.05.30.
Kálovics Tibor

A Ferrari elküldte Kimi Raikkönennek azt az autóját, amellyel pályafutása eddigi utolsó futamát nyerte. 

Kimi Raikkönen összesen 151 futamot teljesített a Forma-1-ben a Ferrari színeiben. A finn legenda ezeken a versenyeken összesen 10 győzelmet aratott, valamint összesen 52 dobogós helyezést szerzett. Első korszakát 2007 és 2009 között teljesítette az olasz csapatnál, majd 2014 és 2018 között újabb négy éve töltött el a legnagyobb múltú istállónál. Első korszakának első évében világbajnok lett. Utolsó Ferraris győzelmét 2018-ban az Egyesült Államokban aratta, ekkor egy több, mint ötéves nyeretlenségi szériáját szakította meg. A Ferrari most odaajándékozta a "Jégembernek" azt az autót, amellyel eddigi karrierje során utoljára nyerni tudott. A Ferrari ezzel a gesztussal szeretné megköszönni a jelenleg az Alfa Romeonál versenyző pilóta szolgálatait. 

Hamilton a fasorban sincs a magyar szurkolóknál

2019.12.05.
Dorogi László

Hiába a hat világbajnoki cím, hiába az évek óta tartó Mercedes-dominancia, nem Lewis Hamilton a legnépszerűbb Forma-1-es pilóta a magyar rajongók körében.

Fotó: MTI

A siker nem mindig jár együtt a népszerűséggel, sőt, a legsikeresebb sportolók rendre sokkal nagyobb ellentáborral rendelkeznek. Ebben a cipőben jár Lewis Hamilton, a Forma-1 immáron hatszoros világbajnoka is - derült ki egy felmérésből.

Az Autósport és a Formula Magazin által végzett közvélemény-kutatás arra volt kíváncsi, melyik a legnépszerűbb istálló és pilóta kis hazánkban, a felmérés pedig kissé meglepő eredményeket hozott.

A magyar Forma-1-rajongók a Ferrari fiatal monacói pilótájáért, Charles Leclercnél vannak oda leginkább, a 21 éves versenyző a szavazatok 24,7 százalékát gyűjtötte be, mögötte másodikként csapattársa, a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel zárt 20,9 százalékkal. Ezek után már nem meglepő, hogy a legnépszerűbb Forma-1-es csapat még mindig a Ferrari Magyarországon, a maranellóiak a voksok 58,7 százalékát gyűjtötték be.

A magyar rajongóknál továbbra is nagy népszerűségnek örvend a száguldó cirkusz rangidőse, az Alfa Romeóval versenyző Kimi Raikkönen - a Jégember a Ferrarisok mögött a dobogó harmadik helyét kaparintotta meg a szavazáson.

A dobogósok mögé azért odafért a népszerűségi rangsor negyedik helyére Lewis Hamilton, a brit azonban csak a magyar szurkolók 16,7 százalékának élvezi támogatását, az ötödik helyen a Red Bullos Max Verstappen zárt 7,7 százalékkal.

Kimi Raikkönen 40

2019.10.17.
Dorogi László

Kimi Raikkönen minden kétséget kizáróan a Forma-1 történetének egyik legkedveltebb, legkarakteresebb figurája. Soha nem szerette a nagy felhajtást, a vele készített interjúktól pedig alighanem minden újságíró retteg.

Hogy repül az idő. Mintha csak tegnap lett volna, hogy egy kölyökképű finn fiú betoppant a Forma-1 ajtaján, ma pedig már negyvenedik születésnapját ünnepli. Kimi Raikkönen 2001-ben mutatkozott be a száguldó cirkuszban a Sauber istálló pilótájaként és tizennyolc év elteltével a sorozat legidősebb versenyzőjeként még mindig rendületlenül rója a köröket az Alfa Romeóval.

A kis Kimi sokáig nem beszélt születése után, szűkszavúságát pedig később is megőrizte - derül ki az önéletrajzi könyvéből -, de az már nagyon korán eldőlt, hogy autóversenyző lesz belőle. Testvérével a családi házuk udvarán szorgalmasan szerelgették a különböző autókat, motorokat, az összeeszkábált gépekkel pedig állandóan versengtek egymással. Később gokartversenyekre járt az édesapjával, aki rengeteget segített neki abban, hogy karrierje egyre magasabbra és magasabbra íveljen. Sokszor előfordult, hogy a család minden pénzét arra fordították, hogy szponzorokat szerezzenek Kiminek, ám mint később kiderült, megérte.

Raikkönennek a Forma-1-es bemutatkozásra 21 éves koráig kellett várnia, ám sokan kritikus szemmel nézték debütálását a sorozatban. Több szakértő úgy vélte, nincs elég formulaautós tapasztalata, talán még korai bedobni a mély vízbe. Raikkönnen ezekre a hangokra a lehető legkimisebben reagált, fél órával a 2001-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj előtt még a Sauber egyik kamionjában húzta a lóbőrt. A 13 rajtkockából indulva végül a hatodik helyen ért célba pályafutása első Forma-1-es versenyén, kiérdemelve ezzel a Jégember becenevet, hiszen nem sok újonc tud ennyire nyugodt maradni az első éles bevetése előtt.

Fotó: ESPN

Tehetségére gyorsan felfigyeltek a száguldó cirkusz nagyágyúi is, a második szezonját már a McLaren Mercedesnél kezdte el, ahol honfitársa, Mika Hakkinen nyomdokaiba léphetett. Négy szezont húzott le a wokingi alakulatnál, de a világbajnoki címet nem sikerült megszereznie. Hiába versenyzett kiváló formában ebben az időszakban, hol a szerencse, hol a technika pártolt el mellőle, így 2003-ban és 2005-ben is csak világbajnoki másodikként zárta az évet.

A 2006-os szezonhoz köthető Raikkönen egyik legemlékezetesebb és egyben legviccesebb megnyilvánulása is. A Brazil Nagydíj előtt a legendás brazil futballista, Pelé egy életmű díjat adott át Michael Schumachernek, aki nem sokkal előtte jelentette be (első) visszavonulását. A ceremónián a mezőny minden egyes pilótája részt vett, kivéve Raikkönent. Amikor Martin Brundle a futam előtt elkapta egy villáminterjúra a McLaren versenyzőjét, és megkérdezte miért nem jelent meg az ünnepségen, Kimi fapofával csak annyit mondott: sz@rni voltam. A meglehetősen meglepett riporter végül gyorsan lecsapta a magas labdát és a következőt válaszolta: Akkor nyilvánvalóan nagyon könnyű lesz az autód a rajtrácson.

A 2007-es idényt már a Ferrari színeiben kezdte meg, és ami korábban egyszer sem jött össze a McLarennel, az a maranellóiakkal azonnal sikerült, egy végletekig kiélezett bajnokság végén, az évadzáró, egészen hektikus Brazil Nagydíjon megszerezte pályafutása első - és minden bizonnyal utolsó - világbajnoki címét. Az olaszoknál azóta több kiváló versenyző fordult meg, de a mai napig ez a Ferrari utolsó egyéni vb-címe.

Két szezonnal később Fernando Alonso érkezése vetett véget első Ferraris időszakának, annak ellenére, hogy 2011-ig érvényes szerződés kötötte őt a maranellóiakhoz. Némileg váratlanul ekkor hátat fordított a száguldó cirkusznak, pedig a McLaren is tárt karokkal várta volna vissza, de a Toyota is ajánlott neki szerződést. Kimi azonban a ralizás mellett döntött, ám a WRC-ben nem tudott igazán sikeres lenni, így 2012-ben a Lotus színeiben visszatért a Forma-1-be.

Egyáltalán nem érződött rajta a kihagyás, sőt egy évvel később nem kis bravúrral a bajnokság harmadik helyét kaparintotta meg összetettben, ez pedig elég volt a Ferrarinak ahhoz, hogy ismét szerződtesse a mellé a Fernando Alonso mellé, aki tulajdonképpen korábban "kitúrta" a csapatból. A spanyol, majd később Sebastian Vettel mellett is már csak második számú pilótának számított, de egészen 2018-ig kitartottak mellette a Ferrarinál.

Az egyik legfurcsább futamát 2017-ben teljesítette a vörösöknél. Történt ugyanis, hogy az Azerbajdzsáni Nagydíjon piros zászló miatt félbeszakították a versenyt, a finn pedig kiállt a bokszba, hogy megjavítsák korábban megsérült autóját. Már éppen útnak indult volna, amikor észrevette, hogy nincs az autójában a kormány, ezért gyorsan rászólt rádión a csapat fülére, hogy azonnal adjanak neki egy eszközt, amivel irányíthatja az autót.

Raikkönennek a kisfia a legjobb barátja

Lada volt az első autója, de ma már a Ferrari egyszeres Forma-1-es világbajnoka. Megijedt kisfia, Robin születésénél, de azóta teljes az élete Kimi Raikkönennek, amióta családja van. A finn Jégember immáron a száguldó cirkusz rangidőseként versenyez a sorozatban, de sosem volt a Forma-1 számára a világ közepe.

Raikkönen egész karrierje során mesterien bánt a csapatrádióval, az egyik legemlékezetesebb csevegése alkalmával egyenesen ráparancsolt csapatára, hogy hagyják békén az idióta adatokkal, tudja jól, hogy mit csinál, de olyan is előfordult, hogy amíg a mezőny tagjai már beöltözve vártak egy maláj futamot, ő vígan jégkrémezgetett a padockban.

A Jégember pályafutása során 308 alkalommal állt rajthoz a Forma-1-ben, ha pedig kitölti 2020 végéig szóló szerződését az Alfa Romeónál, minden bizonnyal meg fogja dönteni Rubens Barichello 322 rajtot számláló rekordját. Huszonegy futamgyőzelme mellett 103 alkalommal állhatott dobogóra és 46 versenyben futotta meg a mezőny leggyorsabb körét.

A Sky Sports egy interjúban megkérdezte tőle, mit jelent számára, hogy betöltötte a negyedik ikszet. A válasz? Tipikus Kimi.

"Nem nagy ügy. Az emberek nagyobb felhajtást csapnak e körül, mint amennyit valójában jelent. Nem érzem magam olyan öregnek, bár nyilván öregebbnek érzem magam, mint annak idején. Mondjuk már 15 éve ez a helyzet, szóval ezen már nem sokat változtat plusz egy év. Fejben még mindig fiatal vagyok, szerintem csak ez számít igazán. Semmin sem változtatnék, ami velem történt. Nem bántam meg egyetlen dolgot sem az életemben."

Mi pedig nem kívánhatunk mást, csak még legalább ennyi születésnapot a Jégembernek. Isten éltesse sokáig Kimi Raikkönent!

Olasz Nagydíj: Leclerc indul az élről, többen eltaktikázták az időmérőt

2019.09.07.

Belgium után Olaszországban is Charles Leclerc rajtolhat az élről. A Ferrari pilótája mögül a két Mercedes indulhat. 

Fotó: twitter.com/f1

Bár az FIA kilátásba helyezte, a belgiumi kvalifikáción látott mértékű szélárnyékozást büntetni fogja, a pilóták mégis egymás mögött "vonatozva" kezdte meg a kvalifikáció első szakaszát. Mivel Antonio Giovanazzi vezette a bojt, így ő futotta az első mért kört, majd Sebastian Vettel állt az élre. Jó tempót mentek a Renault pilótái Nico Hülkenberg sokáig vezetett, de Daniel Ricciardo bejutása sem forgott veszélyben. Hülkenbergnél csak Charles Leclerc futott jobb kört, de a két Mercedes és Sebastian Vettel mögötte végeztek a Q1-ben. 

Sergio Perez autója megadta magát a periódus végén és piros zászlóval szakították meg az időmérőt. Ezzel Max Verstappen járt leginkább rosszul, mivel a motorerőre panaszkodó holland végül mért kör nélkül fejezte be a ma délutánt. A két említett pilótán kívül a Q1-ben Romain Grosjean, George Russell és Robert Kubica esett ki. 

A második szakasz elején Charles Leclerc állt az élre, mögötte Lewis Hamilton és Sebastian Vettel autózták a második illetve a harmadik legjobb időt, míg a két Renault közül ezúttal Daniel Ricciardo volt a gyorsabb. Lance Stroll ellenben óriásit teljesített és közel két év után jutott el ismét az időmérő harmadik szakaszába. 

A Q2 végén Antonio Giovinazzi, Kevin Magnussen, Danyiil Kvjat, Lando Norris és Pierre Gasly búcsúztak. 

Két percnek is el kellett telnie, mire megjelentek az első autók a Q3 elején, ugyanis a szélárnyék miatt senki sem akart a boj elején haladni. Vettel futotta meg az első mért kört, majd Leclerc és Hamilton következett. Az állóvizet Kimi Raikkönen kavarta meg, aki a falnak csapódott és ismét előkerült a piros zászló. A baleset miatt úgy tűnt, hogy Valtteri Bottas körét törlik, ám végül megváltoztatták a döntésüket a versenybírák és így a finn felért Hamilton mögé. 

Az utolsó 6 perc 35 másodpercre engedték el a mezőnyt, ám az utolsó kettő percig szinte mindenki kivárt. Senkinek nem állt szándékában elengedni a másikat és erre a mezőny többsége ráfaragott. Csak Charles Leclerc és Carlos Sainz tudott átfutni a célvonalon. 

A monacói már ekkor is vezetett és így végül nem is forgott veszélyben az újabb pole pozíciója, így Ferrari-pilóta kezdheti az élről a versenyt a "sebesség templomában. Lewis Hamilton és Valtteri Bottas rajtolhat a második illetve a harmadik pozícióból, míg Sebastian Vettelnek ezúttal a negyedik starthely jutott. Daniel Ricciardo és Nico Hülkenberg révén kisajátította a Renault a harmadik sort, míg az első 10-ből Carlos Sainz, Alenxader Albon, Kimi Raikkönen és Lance Stroll rajtolhat. 

Végeredmény:

Belga Nagydíj: Leclerc magabiztosan nyerte az időmérő edzést

2019.08.31.

Charles Leclerc indulhat az élről a Belga Nagydíjon miután megnyerte az időmérő edzést. A Ferrari monacói pilótája mögül csapattársa Sebastian Vettel kezdheti meg a holnapi versenyt. 

Fotó: https://twitter.com/F1

Lewis Hamilton a harmadik szabadedzésen kissé összetörte a Mercedest, de a világbajnok brit pilóta autóját helyre tudták állítani a kvalifikáció első perceire. Egy Mercedes erőforrás azonban elfüstölt a Q1-ben, Robert Kubica alatt ment tönkre a motor és tíz percig állt piros zászlóval az időmérő. 

Az első szakaszban Charles Leclerc autózta a legjobb időt, Hamilton a "friss" autóval több mint másfél másodpercet kapott a monacóitól, de így is könnyedén bejutott. Az etap végén Antonio Giovinazzi alatt is megállt az autója, így a Q1 piros zászlóval fejeződött be. Az olasz már nem is tudott pályára gurulni a Q2-ben, pedig bejutott volna, rajta kívül a Toro Rossohoz visszatérő Pierre Gasly, Carlos Sainz, Danyil Kvjat, George Russell és Robert Kubica esett ki. 

Leclerc a második szakaszban tovább gyorsult, Sebastian Vettel egyetlen tizeddel követte csapattársát, míg Hamilton egy másodpercet javítva a harmadik helyen ment tovább. Szinte papírformát hozott a Q2: Alexander Albon rajbüntetése miatt már nem tette oda magát az etap során, Romain Grosjean, Lando Norris és Lance Stroll kiesése pedig nem  jelentett meglepetést. 

A Q3 elején Hamilton majdnem nekiment Valtteri Bottasnak a forgalom miatt, de végül a Mercedesek elkerülték az ütközést. Leclerc rögtön egy  1:42,644-es körrel jelentkezett be a pole pozícióra, mögötte Hamilton és Vetettel állt. Az utolsó körökre a német megpróbálta megelőzni riválisát a pályán, hogy szélárnyékot kapjon csapattársától, Hamilton azonban ezt nem engedte. 

Leclerc végül tiszta pályán mehetett végig és 1:42,519-es idejéve harmadik pole pozícióját szerezte az idei évben. Vettel az első szektorban még abszolút a leggyorsabb volt, de 0,748 másodperces hátránnyal végül meg kellett elégednie a második hellyel. Hamilton minimális különbséggel maradt le az első sorról, míg Bottas nem tudott beleszólni a legjobb három csatájába. Az ötödik-hatodik helyről Max Verstappen és Daniel Ricciardo startolhat, a legjobb 10-be még Nico Hülkenberg, Kimi Raikkönen, Sergio Perez és Kevin Magnussen fért be. 

Végeredmény:

A Jégemberé az év beszólása

2019.06.30.
Dorogi László

Kimi Raikkönen ismét hozta a formáját, és elmondta a véleményét Hamilton manőveréről, amit az Osztrák Nagydíj időmérő edzésének első szakaszában hajtott végre.

Fotó: Esentially Sport

Kifejezetten éles és izgalmas időmérő edzést hozott az Osztrák Nagydíj szombati napja, amit végül a Ferrari üdvöskéje, Charles Leclerc tudott megnyerni egy elképesztő körrekordot autózva. Ez a monacói második pole pozíciója pályafutása során, de a spielbergi időmérő edzés nem feltétlenül erről marad emlékezetes.

A Q1-ben ugyanis Lewis Hamilton éppen a felvezető körén ismerkedett a pályával és igyekezett megtalálni a gyors köréhez szükséges centimétereket, amikor az Alfa Romeo finn veteránja, Kimi Raikkönen már gyors körét futva hirtelen megérkezett az egyik kanyart kissé elméretező brit nyakába. Hamiltonnak nem volt más választása, kikanyarodott az aszfaltcsík mellé, de a finnt szemmel láthatóan felbosszantotta a világbajnoki címvédő teszetoszasága és megmutatta neki merre van az arra (ez a videón a 11. másodperctől tekinthető meg).

A Jégembert természetesen megkérdezték az esettel kapcsolatban az időmérő után, aki azonban a rá jellemző humorral csak annyit tett hozzá, hogy meglátott az égen egy repülőgépet és azt szerette volna megmutatni Hamiltonnak.

A britet egyébként három rajthelyes büntetéssel sújtották a versenybírók, így hiába szerezte meg az időmérő edzésen a második rajtkockát, csak a negyedik helyről indulhat. Hamilton büntetése egyébként három rajthelyes visszasorolás lett volna, de az időmérőn az ötödik helyen végző Kevin Magnussen váltócsere miatt 5 rajthelyes büntetést kapott, így az ötszörös világbajnok Leclerc, Verstappen és Bottas mögött a negyedik helyről startolhat a vasárnap délután 15.10-kor rajtoló Osztrák Nagydíjon.

Forma-1: ki állítja meg Lewis Hamiltont?

2019.03.14.

Pénteken kezdetét veszi a 70. Forma-1-es világbajnokság az ausztráliai Melbourne-ben. Cikkünkben beharangozzuk az idényt, valamint latolgatjuk a 2019-es esélyeket.

Fotó: autosport.com

Az immáron ötszörös világbajnok Lewis Hamilton az elmúlt két évben egyformán nyerte meg a bajnoki címet: a szezon első felében még nagy csatára kényszerült, majd a Magyar Nagydíjat követően egyértelműen dominálta az idényt. A Mercedes pilótája az idei szezonnak is a legnagyobb favoritként vág neki és szokásához híven ezúttal sem nyomasztja az esélyesség terhe. A stuttgarti csapat 2014 óta dominálja a világbajnokságot és a szakértők szerint ez a sorozat a szabályváltoztatások előtti szezon előtt sem fog megszakadni. 

Hamilton csapattársa idén és Valtteri Bottas lesz, aki Mercedeses időszaka során még nem nézett szembe olyan nyomással mint idén. 2017-ben vészmegoldásként szerződtették őt Nico Rosberg helyére, egy évvel ezelőtt pedig egyértelműen a második számú pilótának tekintették. Idén azonban a finn gyakorlatilag minden versenyen az ülésért küzd majd, hiszen sokan nyílt titokként kezelik, hogy az idén ülés nélkül maradó Esteban Ocon 2020-ban a Mercedeshez igazol. 

Akárcsak az elmúlt két esztendőben Sebastian Vettel és a Ferrari lehet Hamilton és a Mercedes legfőbb kihívója. Az olasz istálló és négyszeres világbajnoka az előző két szezonban is fölényben volt az év elején, hogy aztán teljes összeomlást követően hamar eldőljön a világbajnoki címek sorsa. Vettel tavaly mentálisan bukott el legnagyobb riválisával szemben, ám kérdéses, hogyha idén sem tudja visszaszerezni a trónt, akkor lesz-e még esélye. Vettel az ötödik évét tölti Maranellóban és akárcsak korábban Michael Schumacher vagy Fernando Alonso esetében, ez határozhatja majd meg a jövőjét a Ferrarinál. (A német világbajnok lett és domináns érába kezdett, míg a spanyol pályafutása egyik legrosszabb szezonja után távozott a Ferrariból.) 

A sportág legsikeresebb istállója, amely 2007 óta nem adott egyéni világbajnokot és 2008-ban nyert utoljára konstruktőri vb-címet, idén csapatfőnököt váltott, de Mattia Binottonak nehéz örökséggel kell szembenéznie. 

Fotó: express.co.uk



Ami még érdekesebbé teszi a Scuderia idei szezonját, hogy Charles Leclerc személyében egy lényegében tapasztalatlan pilótát igazoltak Vettel mellé. A fiatal monacói azonban az előző évben bebizonyította, hogy igazi tehetség és akár Vettel orra alá is borsot törhet, persze ha hagyják versenyezni. 

A szezon egyik legnagyobb kérdőjele a Red Bull szereplése lehet. Helmut Marko csapatának ragyogóan induló (2010 és 2013 között verhetetlenek voltak) együttműködése dicstelen véget ért a Renault-val. A "bikák" így vészmegoldásként a Hondával vágnak neki az idénynek. Céljuk, hogy idén is önerőből nyerjenek versenyeket de a szakemberek szerint erre kevesebb az esély mint az előző szezonok során. Max Verstappen a még mindig csak 22 éves, de a mezőny egyik leggyorsabb pilótájának számít. Az ötszörös futamgyőztes hollandnak idén már egyértelműen a vezérszerepet szánják, pályafutása során ez lesz az első ilyen év. Vertappen társa Pierre Gasly lesz aki a Toro Rossotól igazolt át a nagycsapathoz és aki tavaly több kiemelkedő eredményt is elért. A két kiemelkedő tehetségű, de forrófejű fiatal párharca házon belül külön izgalmakat ígér. 

A gyári Renault tavaly megbízható erőnek számított, ám így is messze elmaradt a "nagy hármastól" ha idén nem is sikerül elérniük a Red Bull szintjét, de mindenképpen a közelebb kerülés lehet a cél Enstone-ban. Daniel Ricciardo öt év és hét győzelmet követően hagyta el a Red Bull-t, hogy új kihívás elé nézzen, ám egyelőre meglehetősen kérdéses, hogy mire megy az új csapatával. Ezúttal egy nem győzelemre képes autót kellene minél jobb helyre segítenie, de egyúttal az is eldől, hogy mennyire tud egy csapat vezére lenni. Nico Hülkenberg tehetsége vitathatatlan és sokak szerint a korábbi Le Mans-i győztes F-1-es pályafutása során nem ült még ennyire ütőképesnek mondható autóban mint az idei Renault. A sikerélmény rá is fér a német pilótára ugyanis hiába a tudása, eddigi több mint 150 versenyén nem tudott dobogóra állni. 

A Haas-Ferrarira idén is az várhat mint az előző szezonban vagyis az amerikai csapat stabil pontszerző lehet, de a pilótapárosnak (Romain Grosjean és Kevin Magnussen) nem lesz túl sok esélye a dobogós helyek megszerzésére. A versenyződuó egyik tagja sem a türelméről híres, és így az is kérdéses, hogy mennyire fogják bírálni az autót az eredmények hiányában. 

Az elmúlt években szenvedett a McLaren és a Renault motorszállítóvá való kinevezése sem segített előrelépni. Fernando Alonso el is hagyta a süllyedő hajót és a Forma-1-nek örökre (?) búcsút mondó kétszeres világbajnok idén már csak az Indy 500 és a Le Mans-i 24 órás megnyerésére koncentrál. Stoffel Vandoorne-nak az eredménytelenség miatt kellett távoznia, így egy teljesen új felállással vág neki az istálló 2019-nek. Carlos Sainz Jr. eddig nem tudta bizonyítani, hogy akkora klasszis lenne pályaversenyzésben mint édesapja a rali és a tereprali világában és meglehetősen kérdéses, hogy Wookingban mire megy majd. A 20 éves Lando Norris a jövő egyik nagy ígéretének számít aki újoncként kapja meg a lehetőséget a világbajnokság egyik legpatinásabb alakulatánál. Ez a helyzet abból a szempontból veszélyes, hogy az eredmények hiánya megtörhet egy eddig lendületesen épülő karriert. 

A Force India hamvaiból feléledő Racing Point kisebb közutálatnak örvend, mivel két olyan pilóta alkotja az új csapatot akik jelentős szponzori háttérrel rendelkeznek. Sergo Perez és a Lance Stroll képességeit azért így is nehéz lenne elvitatni: a mexikói eddig nyolc dobogós helyet szerzett az autósport királykategóriájában, míg a kanadai harmadévesnek szintén voltak jelentősebb eredményei. Strollnak ráadásul azokkal a negatív véleményekkel is szembe kell néznie, amelyek szerint csak azért kap lehetőséget mert az apja az új csapat egyik tulajdonosa. A brit istálló idén Mercedes motorokkal versenyez és körülbelül olyan eredményekre lehet predesztinálni mint a Force Indiát, vagyis a konstruktőri bajnokság 4-6. helye. 

Fotó: autosport.com

Az idén már 40. születésnapját ünneplő Kimi Räikkönen távozott a Ferraritól és visszatért első F1-es csapatához, amelyet hivatalosan már nem Saubernek, hanem Alfa Romeonak hívnak. A "Jégember" többször is elmondta, hogy immáron csak a verseny élvezete miatt versenyez és idén igazi jutalomjáték vár rá. A tesztel alapján mindenesetre komolyan kell venni Kimit. Négy év után tartalékpilótává minősítették vissza Marcus Ericssont és a helyére az az Antonio Giovanazzi került, aki 2017-ben már két versenyen bizonyíthatott. Az olasz kifejezetten örül annak, hogy társként a mentorszerepre egyre inkább alkalmasabb Raikkönent kapta. 

A Toro Rosso 2006-ban azzal a céllal jött létre, hogy a Red Bull legnagyobb tehetségeit elindítsa az F1-ben. Éppen ezért is furcsa, hogy az a Danyil Kvjat került vissza a fiókcsapathoz, aki 2014-ben valamint 2016 és 2017 között már volt a csapat pilótája és akit kirúgtak két évvel ezelőtt. A thaiföldi Alexander Albon szereplése szintén érdekesnek ígérkezik. A brit származású pilóta ugyanis 1954 óta az első thaiföldi versenyző lesz aki szerepet kap a "száguldó cirkuszban". 

Forma-1: a pilóta, aki közelről látta a halált, visszatér az elitbe

Ami szerdán még csak nagyon erős sajtóhírként nyargalt végig a világsajtón, az csütörtökre hivatalossá vált: Robert Kubica 2019-ben visszatér a Forma-1-be. Ahogy azt a Sportfaktoron is megírtuk , jó esély mutatkozik arra, hogy a közönségkedvenc Robert Kubica nyolc évvel utolsó Forma-1-es versenye után 2019-ben visszatérjen a száguldó cirkusz mezőnyébe - első vagy második számú versenyzőként, hiszen 2017 óta már tesztpilótaként körözött előbb a Renault, majd a Williams autójával - és a nagyon erős sajtóhír végül megerősítést nyert.

Története legnehezebb időszakán megy keresztül a Williams. A sportág történetének egyik legsikeresebb csapata 2012 óta nem nyert versenyt, vb-címet pedig 1997 óta nem sikerült szerezniük. Idén azonban nem is ez a cél, hanem a rendszeres pontszerzés és az anyagi értelemben vett életben maradás. George Russell Forma-2-es bajnokként vág neki a szezonnak, a fiatal brit pályafutását a Mercedes egyengeti, a másik autó pedig Robert Kubica vezeti 2019-ben. A lengyel közönség-kedvenc több mint nyolc év után vezet ismét a Forma-1-ben, azóta versenyzett a WRC-ben is, valamint többször tesztelt, de óriási kérdés, hogy lényegében egy új érában is megállja-e a helyét. 

A teszteredményekből az idei szezon előtt is nehéz bárminemű érdemi következtetést levonni. A barcelonai tesztelések során többek között a Ferrari, a Renault és a McLaren is zárt élen tesztnapot, míg a Mercedes leginkább a megbízhatóságot tesztelte. Az első igazán mérvadó körökre, amelyek a valós erősorrendet mutatják meg, magyar idő szerint péntek hajnalban kerül sor az Ausztrál Nagydíj első szabadedzésén. 

A szezon egy sajnálatos eseménnyel kezdődött ugyanis csütörtök hajnalban 66 évesen meghalt Charlie Whitting. A Forma-1-es versenyek állandó versenyigazgatói posztját 1997 óta betöltő szakember tüdőembóliában hunyt el. 

A Forma-1 2019-es mezőnye:

Mercedes:
Lewis Hamilton (brit)
Valtteri Bottas (finn)
Ferrari:
Sebastian Vettel (német)
Charles Leclerc (monacói)
Red Bull:
Max Verstappen (holland)
Pierre Gasly (francia)
Renault:
Nico Hülkenberg (német)
Daniel Ricciardo (ausztrál)
Haas:
Romain Grosjean (francia)
Kevin Magnussen (dán)
McLaren:
Carlos Sainz Jr. (spanyol)
Lando Norris (brit)
Force India:
Sergio Pérez (mexikói)
Lance Stroll (kanadai)
Toro Rosso:
Danyiil Kvjat (orosz)
Alexander Albon (thaiföldi)
Sauber:
Kimi Räikkönen (finn)
Antonio Giovinazzi (olasz)
Williams:
Robert Kubica (lengyel)
George Russel (brit)

Finnországban a cukornál is jobban viszik a Kimi-könyvet

2018.12.20.
Dorogi László

Nemrég jelent meg Kimi Raikkönen életrajzi könyve - ami már magyarul is kapható -, a bestseller pedig akkora siker, hogy varázsütésre a legnépszerűbb olvasmánnyá változott a Jégember hazájában.

Fotó: grandprix247.com

Egészen biztos, hogy nálunk is szép példányszámot fog hozni Az ismeretlen Kimi Raikkönen című könyv, hiszen a Forma-1 rangidősét, a Ferrari eddigi utolsó világbajnokát csak az nem szereti, aki nem akarja. Hogy ne menjünk messzebb, nyáron a Hungaroringen is ellopta a show-t - na jó, kellett azért a kisfia is - hosszú idő után először nyert futamot az idei Amerikai Nagydíjon és a világbajnoki pontverseny harmadik helyén zárt, pályafutása egyik legjobb teljesítményét nyújtva.

Az FIA gálán pedig... Azt nézzék meg itt:

Hát lehet nem szeretni ezt az embert?

Kimi Raikkönen egy vérbeli finn. Szeret száguldozni és nem veti meg a földi örömöket sem. De mi értelme is lenne az életnek, ha csak otthon ülnénk a szoba négy sarkát bámulva? A Jégemberről mindenki tudja, hogy kimért, szófukar személyiség, legalábbis legtöbbször így mutatkozik a nyilvánosság előtt.

Szóval, brutális sebességgel kezdték el vásárolni a Kari Hotakainen gondozásában megjelent könyvet - én is szívesen megkapnám karácsonyra, khm... - Finnországban például már nagyon közel a 200 ezres példányszámú eladási határ. Csak a mihez tartás végett, az eddigi legnépszerűbb könyv a Harry Potter és a Főnix Rendje volt az északiaknál, abból a megjelenés évében, 2004-ben 170 200 példány fogyott el.

A magyar rajongóknak sem kell szégyenkeznie, már itthon is több mint 10 ezer példányt adtak el az életrajzi könyvből és ez a szám a karcsony közeledtével csak növekedni fog.

Ezeket a cikkeket olvastad már?