Keszthelyi Vivien a Corvinus katedráján

2019.03.15.
Ragnar Volarus

Rendhagyó előadást tartott a Corvinus Egyetemen Keszthelyi Vivien és Mátrabérci Sándor, Autóversenyzés testközelből címmel. A telt házas eseményen a világ legfiatalabb háromszoros túraautó-bajnokának, valamint az Audi kapcsolatának múltja, jelene és jövője került terítékre, a német autógyár magyarországi márkaigazgatója pedig betekintést engedett a cég üzleti és kereskedelmi terveibe. 

A nemzetközi szinten magasan jegyzett páros külön-külön sem mindennap tart előadást Magyarországon, együtt pedig még ritkábban adódik lehetőség őket meghallgatni. Éppen ezért a közönség már jóval az előadás kezdete előtt izgatottan zúgolódott, várva, hogy Keszthelyi Vivien és Mátrabérci Sándor bemutassa az autósport, valamint a járműipar rejtelmeit. A várva-várt előadás végül 17:30-kor vette kezdetét, a két előadót pedig Világi Péter, televíziós műsorvezető konferálta fel a színpadon. 

Keszthelyi Vivien egész eddigi pályafutásáról, valamint annak legnagyobb fordulatairól és sikereiről beszélt, s többek közt arról, hogy az Audi Sport Racing Academy miként segítette karrierjét:

„14 évesen kerültem az akadémiára és rengeteget tanultam az ott eltöltött 3 év alatt. A vezetéstechnikai tréningektől kezdve a kommunikációs gyakorlatokon át a fizikai felkészítésig minden területen fejlesztettek, még matek óráim is voltak, ahol a gumikkal és a pilótákra nehezedő különböző erőhatásokkal foglalkoztunk."

Az előadás résztvevői szintén első kézből tudhatták meg, hogy mi áll Vivien állandó színeinek hátterében. 

„Már az Audi Sport előtt is piros- fehér-fekete volt az autóm, mert úgy éreztem, hogy ez egy olyan külső, ami az én mentalitásomat képviseli, az én harcomat segíti. Nagy szerencse, hogy a személyiségem és a színeim harmóniában vannak Audi Sport színeivel, ami a piros a fekete és az ezüst. A közös munka jegyében az autó design-ján is igazítottunk, a fehér szerepét átvette az ezüst, ezzel pedig még hitelesebben tudtam képviselni őket" – fejtette ki a 18 éves autóversenyző.  

Ha már az autóról és a színekről volt szó, Mátrabérci Sándor is betekintést engedett arra, hogy miképpen választotta ki az Audi magyarországi képviselete Vivien első utcai autóját, melyet  közvetlenül a jogosítvány megszerzése után biztosított neki:

„Vivi autóválasztásánál fontos szempont volt az, hogy aktuális, friss modellt biztosítsunk számára. Így esett a választásunk az új Audi Q2 re, ami egy vagány fiatalos városi SUV a kor igényeinek megfelelő infotainment rendszerrel felvértezve. A Q2 modellcsaládon belül pedig egy 2.0TFSi quattro modellt választottunk, ami a maga 190LE-jével, ráadásul piros színben igazán Vivihez illő darab. Természetesen a jobb felismerhetőség és láthatóság kedvéért egy egyedi Vivire szabott design-al dekoráltuk fel."

Az Audi és Vivien együttműködése több mint 3 évre nyúlik vissza, és bár a 18 éves pilóta egyre magasabb kategóriákban szerepel, és idén már a  Forma-3-ban szerzi meg a szükséges tapasztalatokat, Mátrabérci Sándor szerint a közös munka a jövőben is töretlenül folytatódik.

„Az alapok nem változnak, annak ellenére, hogy Vivi nem Audi pilótaként fog versenyezni. Igazából a márka mellette áll az elmúlt évek szorgalmas kitartó munkája miatt, és azért is, mert továbbra is úgy gondoljuk, hogy az általa felépített kommunikációs csatornák fontos részét képezik a kommunikációnknak. Természetesen Vivi napi szinten továbbra is Audit fog használni" – mondta a német autógyár magyarországi márkaigazgatója.

A közös beszélgetést követően Mátrabérci Sándor az Audi történetéről, jelenlegi és jövőbeli terveiről tartott önálló előadást, mely során a legújabb, teljesen elektromos hajtású modellről, az e-tron-ról is szót ejtett. 

Az előadás folyamán a közönség elektronikus formában tehette fel kérdéseit, az utolsó 20 percben pedig sor került azok megválaszolására is. Vivienről többek közt kiderült, hogy a turbómotort jobban kedveli a szívónál, a jelenlegi Forma-1-es pilóták közül minden tekintetben Lewis Hamiltont tartja a legfelkészültebbnek, illetve, hogy idén ismét ott lesz a F1-es Magyar Nagydíjon. 

Keszthelyi Vivien újabb sikere hétvégéje az FIA F3 Asian Winter Seriesben

Keszthelyi Vivien élete első Formula 3-as sorozatában 9 versenyből 5 alkalommal szerzett pontot.  Ezzel a 18 éves pilóta lett a magyar autósport történetének legfiatalabb, és egyben legsikeresebb pilótája, aki egy teljes szezon keretein belül részt vett a nemzetközi Forma-3-as kategóriában.

Az FIA által hitelesített ázsiai F-3-as téli bajnokság első női versenyzője úgy érkezett a sorozat utolsó hétvégéjére, hogy a további tapasztalatok megszerzése mellett folytassa ígéretes menetelését a sorozatban, ebbe azonban a sorsnak is volt némi beleszólása. 

A hétvége első futamán BlackArts Racing pilótája a 15. helyről indulva jól kapta el a rajtot, az első kör közepén már a 12. pozícióban autózott, amikor csapattársa, a 11. helyen álló Joey Alders figyelmetlenségből lezárta az ívet a hatodik kanyarban és Vivien bal első szárnyát  eltalálva megforgatta a magyar versenyző autóját. A mezőny egyik pilótájának, a fiatal hölgy mögött érkező Tairoku Yamaguchi-nak esélye sem volt reagálni és fékezés nélkül szinte telibe találta Keszthelyit a pálya azon szakaszán, ahol a versenyzők átlagosan 200 km/h-s tempóval haladnak. 

A balesetet szerencsére mindkét pilóta épségben megúszta, az autókról azonban ez már nem volt elmondható. A magyar versenyző járművét kritikus állapotban szállította a tréler a boxutcába, ahol a csapatának is igencsak fel lett adva a lecke. A szerelőknek mindössze két óra leforgása alatt kellett újjáépítenie az autót, melyet végül csodával határos módon sikerrel abszolváltak. 

„Az első versenyen bekövetkezett ütközés része az autósportnak, bármikor megtörténhet egy versenybaleset, aminek kimenetele nem befolyásolható. Valószínűleg Joey nem látta, hogy  ilyen közel vagyok mellette, különben nem vette volna olyannyira szűkre a kanyart, hogy nem hagy helyet. A becsapódás után csak arra tudtam gondolni, hogy a másik szenvedő fél jól van-e, de hála az égnek mindketten karcolások nélkül tértünk vissza a boxutcába. A következő verseny előtt még kétséges volt, hogy egyáltalán rajthoz tudok-e állni, de a csapat végül emberfeletti teljesítménnyel újjáépítette az autót. Rendkívüli munka volt, minden tiszteletem az övék" – nyilatkozta Keszthelyi Vivien az első futam után. 

A két órás újjáépítés kevesebb mint egy percben:

A második versenyre ugyan az előírások szerint elkészült az autó, a BlackArts Racing azonban csak tesztelni küldte ki a magyar pilótát a pályára. Az ázsiai csapat joggal volt óvatos, Viviennek az első kört követően ki kellett állnia egy kis finomhangolásra, de végül visszamehetett ellenőrizni a létfontosságú funkciók működését. 

A bajnokság utolsó futamán a magyar pilóta újult erővel állhatott rajthoz, és magabiztos vezetést bemutatva a 14. pozícióból a pontszerző 10. helyre küzdötte fel magát. Kívülről nézve már ez is hatalmas teljesítmény, de mint később kiderült, az ifjú versenyző technikai gondok nélkül akár még előrébb is végezhetett volna.

„A rajtot követően már a 11. helyen álltam, de ahogy azóta kiderült, egy elektromos csatlakozó hibája miatt gyakorlatilag a második kört követően már nem tudtam használni a negyedik sebességi fokozatot, ami megnehezítette a dolgomat. Nagyon boldog vagyok, hogy így is sikerült végigcsinálni a versenyt, és pontszerző helyen célba érni. Úgy gondolom, hogy ez méltó lezárása volt egy rendkívül nehéz hétvégének" – értékelt a háromszoros túraautó-bajnok a futam után.

Vivien élete első nemzetközi Forma-3-as sorozatában összesen 13 pontot gyűjtött, amivel a 13. helyen végzett. A debreceni születésű versenyzőnő az utolsó versenyt követően pozitívan értékelt és jelezte, csakúgy mint eddig, továbbra is a következő előtte álló kihívásra koncentrál:

„Azért indultam az F3 Asian Championship Winter Series-ben, mert tapasztalatot akartam szerezni egy számomra teljesen új kategóriában. Túraautóról formaautóra váltani nem volt egyszerű, de szerencsére minden szakmai segítséget megkaptam a fejlődéshez. Büszke vagyok rá, hogy a keleti kontinensen a világ első női pilótájaként képviselhettem Magyarországot a nemzetközi Formula 3-ban, a megszerzett pontok pedig külön örömöt jelentettek számomra. Nincs azonban idő megpihenni, mert március végén már kezdődik a W Series válogatójának utolsó fordulója, ahol szeretnék bekerülni a legjobb 18-ba." 

Keszthelyi Vivien az új, csak női versenyzők számára induló W Series-ben már – a világ minden tájáról érkező több mint 100 jelentkező közül - a Top 28 közé jutott, legközelebb pedig Spanyolországban bizonyíthat, ahol a végső mezőnyről, a világ legjobb 18 női pilótájáról születik majd döntés. 

Keszthelyi Vivien a világ Top 28 női pilótája között

2019.01.29.
Ragnar Volarus

Hétfő délután véget ért a W Series válogatójának második fordulója Ausztriában, Melkben. A 3 napon át tartó kimerítő elődöntő egyetlen magyar tagja, Keszthelyi Vivien ismét továbbjutott, ezúttal a legjobb 28 versenyző közé, amivel már csak egy lépésre került a bajnokság végleges rajtrácsától. 

Az idén májusban induló új Forma-3-as bajnokság, a W Series korábbi selejtezőjén több mint száz jelentkezőből közel 30 ország 60 versenyzője került fel a női sorozat szűkített listájára. A szervezők ezúttal az ausztriai Wachauring-en tették próbára a jelentkezőket, akik közül végül mindössze 28-an jutottak tovább.

Keszthelyi Viviennek ismerős lehetett a helyzet, hiszen már 15 évesen az Audi Sport Racing Academy egyedüli női pilótájaként, a TT Cup sorozat küzdelmeire is több száz, a világ minden tájáról érkező versenyző között kellett kiharcolnia az indulást jelentő 17 állandó pozíció egyikét.

„Az Audi Sport TT Cup válogatója több elemében megegyezett a mostani szituációval. Rengeteg erőnléti, pszichológiai és vezetéstechnikai teszt volt. Nagy szükség volt a koncentrációra, valamint a fizikális és mentális állóképességre. Valószínűleg ennek a tapasztalatnak is köszönhetően sikerült bekerülnöm a W Series legjobb 28 versenyzője közé"

– emlékezett vissza a háromszoros túraautó-bajnok.

A debreceni születésű versenyző ekkor már 3 éve járt az Audi Sport versenyakadémiájára, ahol elmondása szerint rengeteget kellett tanulnia ahhoz, hogy a legnívósabb sorozatokban indulhasson:

 „A kiemelt nemzetközi sorozatokba nem lehet csak úgy bekerülni, bizonyítanod kell, hogy érdemes vagy rá. Minél szigorúbb a kiválasztási rendszer, annál biztosabb, hogy a mezőny erős, rátermett pilótákból fog állni. Úgy gondolom, hogy ez egy kipróbált recept, aminek a legutóbb is meg volt az eredménye.”

A W Series 3 napon át tartó tesztjein a versenyzőknek minden erejére és tudására szüksége volt. A David Coulthard, Alex Wurz, Lyn St James és Dave Ryan alkotta bírálóbizottság a vezetéstechnika és az erőnlét felmérése mellett a csapatmunkában, valamint az elméleti feladatokon nyújtott teljesítményt is figyelte. 

„Így utólag elárulhatom, hogy nagyon fáradtan érkeztem. Az ázsiai verseny után indultam Európába és a válogató előtt nem sokkal értem csak Ausztriába. Az időeltolódás miatt nem sikerült teljesen az átállás, amit előre sejtettünk. Ennek ellenére próbáltam a maximumot nyújtani. A vetélytársak komoly erőt képviselnek, és a legtöbben sok éves Formula tapasztalattal  rendelkeznek. Most ismét az ázsiai bajnokság következik, ahol szükségem lesz minden versenykilométerre, hiszen nagyon gyors pilóták ellen kell majd helytállnom" – mondta Vivien.

A feladatok során elért pontok összesítése után, a W Series bejelentése szerint 28 pilóta érdemelte ki a továbbjutást, ami egyben azt is jelenti, hogy a résztvevőknek több mint a fele búcsút kellett intsen az álmának. A Magyarországot képviselő Keszthelyi Vivien újabb egyenletes teljesítményének köszönhetően azonban még mindig versenyben van a végső rajtrácsra kerülésért.

„Ez óriási siker számomra! Az utóbbi napokban rengeteg kiváló versenyzőt ismertem meg és megtisztelő, hogy bejutottam a legjobb 28 közé. Nem szabad azonban elfelejteni, hogy még hátra van egy forduló Spanyolországban, ami mindenről dönt majd. Még mindig csak ismerkedek a formaautózással, ezért 2 hét múlva ismét Malajziába utazom, hogy a BlackArts Racing pilótájaként részt vegyek az F3 Asian Championship Winter Series utolsó 3 futamán is. Ez a bajnokság rendkívül fontos a fejlődésem és a felkészülésem szempontjából. Most a tapasztalatszerzés az első"

– szögezte le Vivien a W Series bejelentését követően.

A bajnokság  következő, utolsó fordulójában a versenyzők a sorozat hivatalos Forma-3-as autóival mérik össze tudásukat majd. Az utolsó kihíváson a legjobban teljesítők alkotják majd a végleges mezőnyt a W Series történetének első szezonjában, és egyúttal elindulhatnak a Forma-1 felé vezető úton.

Szenzációsan mutatkozott be a Formula-3-ban Keszthelyi Vivien

2019.01.14.
Dorogi László

Az elmúlt hétvégén bemutatkozhatott a Formula-3-ban Keszthelyi Vivien, aki ráadásul a mezőny egyetlen női tagjaként a versenyhétvége mindhárom futamát sikeresen teljesítette.

Fotó: VRS Sport

Keszthelyi Vivien háromszoros túraautó-bajnokként, de formaautós tapasztalatok nélkül érkezett Thaiföldre, ahol a Nemzetközi Autósport Szövetség által hitelesített F3 Asian Championship Winter Series első versenyét megelőzően mindössze két nap állt rendelkezésére az új autó megismerésére és tesztelésére - számolt be közleményben a VRS Sport.

A két tesztnapot követően pénteken már egy szabadedzés, két időmérő és egy verseny szerepelt a sűrű naptárban, melyet szombaton két újabb futam követett. A rövid idő alatt a nagy fizikai megterhelés ellenére Vivien karrierje első Forma-3-as versenyén a nyolcadik, a másodikon a tizenegyedik, míg a harmadikon a kilencedik helyen végzett, amivel nem csak az első lépéseket tette meg a formula kategóriában, de egyúttal megszerezte első pontjait is a bajnokságban és egy új fejezetet nyitott a hazai autósportban.

„A csapattal folyamatosan foglalkoztunk az autóval, igyekeztünk minél több beállítást kipróbálni, valamint megtalálni a számomra legideálisabbakat az időmérőkre és a versenyekre egyaránt. Nagyon örülök, hogy mindhárom versenyt sikerült teljesítenem, a megszerzett 6 pont pedig csak hab a tortán. Még mindig csak ismerkedem az autóval és gumik viselkedésével. Rengeteg az új információ amit rögzítenem kell, az autóval kapcsolatban sok tapasztalatra van még szükség, hiszen ez a kategória teljesen új számomra. Egy hosszú folyamat elején járok, de azon leszek, hogy minél hamarabb megszerezzem a szükséges tapasztalatokat és versenyképes tempót tudjak diktálni"

– foglalta össze a hétvégét Keszthelyi Vivien a harmadik verseny után, majd azt is elárulta, hogy mi jelentette számára a legnagyobb kihívást.

„Ezekben az F3-as autókban nincs szervo kormány ezért fizikailag sokkal nehezebb a pályán tartani őket, mint bármilyen túraautót. Ezt a két napba sűrített szabadedzés, két időmérő majd három versenyen megtenni pedig nagyon megterhelő volt."

Természetesen nagy nyomás nehezedik Vivien vállára, hiszen a magyar autósport történetének legfiatalabb és egyben első női versenyzőjeként vesz részt egy teljes szezon keretein belül nemzetközi Forma-3-as bajnokságban, a fiatal pilóta azonban kizárólag a fejlődésre koncentrál. Az előrelépést pedig maga Davide Rizzo, Vivien ázsiai csapatának mérnöke fejtette ki bővebben, akit lenyűgözött az, amit a BlackArts Racing újdonsült versenyzőjétől látott eddig.

”Először dolgoztunk együtt, és csak néhány napot töltöttünk Buriramban, de nagyon jól ment a közös munka. Ez egy új fejezet a karrierjében, ami teljesen különbözik az eddigi tapasztalataitól, de egyre többet tanul az autó képességeiről, sajátos tulajdonságairól. Megtettük az első lépést a formaautó kategóriában, a legfontosabb dolog, hogy bízzon a leszorító erőben, amit egyre hatékonyabban használ. Nagyon meglepődtem azon, ahogy meghallgatja, és rögtön megérti a javaslatainkat, majd a következő munkamenet során a pályán egyből végre is hajtja azokat. Amit a legjobban értékelek, az az elkötelezettsége és a hatalmas erőfeszítés, melyet azért tett, hogy mindhárom versenyen jól, stabilan teljesítsen. Még sok munka van hátra annak érdekében, hogy még gyorsabb legyen, de a professzionalitása és a hozzáállása sokat segít majd a siker elérésében."

Fotó: VRS Sport

Az ázsiai bajnokság történetének első női pilótája tehát lépésről lépésre közelebb kerül a céljához, az első hétvégén nyújtott teljesítménye pedig bíztató a jövőre nézve. Arról, hogy mire lehet képes a hátralévő 6 versenyen a BlackArtsRacing csapatvezetője, Bill O'Brien beszélt:

„Vivien rendkívül gyorsan tanul, egy intelligens, erős és határozott fiatal hölgy. Keményen küzdött a hétvége folyamán, és túlteljesítette a várakozásainkat. A világ formula pilótái közül jó néhány top versenyző figyelmét felkeltette az ázsiai Winter Series, ő pedig keményen dolgozott, hogy megállja a helyét ebben az erős mezőnyben. Még ennél is nagyobb előrelépést várunk tőle a következő fordulókban."

Az első Forma-3-as tapasztalatokat már begyűjtötte, azonban még mindig hosszú út áll Keszthelyi Vivien előtt ahhoz, hogy idei legnagyobb célkitűzését elérje és bekerüljön az európai W Series 2019-es bajnokságába is. A fejlődési folyamat következő lépcsőfokaként jövőhéten Malajziában, Sepangban áll majd rajthoz újabb három versenyen.

Keszthelyi Vivien a fiúkat is lenyomhatja a Forma-3-ban

2019.01.03.
Dorogi László

Keszthelyi Vivienről egy ideje csupa jó híreket hallunk, nem nagyon lehet vitás, hogy a magyar lány a honi autósport egyik legnagyobb reménysége. A még mindig csak tizennyolc éves pilóta ráadásul most már büszke csúcstartónak is vallhatja magát, ugyanis januárban első magyar női pilótaként bemutatkozhat egy Forma-3-as sorozatban, ahol a BlackArts Racing istálló autójával róhatja majd a kilométereket.

Vivien az F3 Asian Championship Winter Series sorozatban szállhat harcba a bajnoki pontokért, itt férfi versenyzőkkel küzdhet meg. A bajnokságot a Nemzetközi Automobil Szövetség is hitelesítette, a sorozat klenc versenyt ölel mad fel, az első futamot január 12-én rendezik meg Thaiföldön. Itt ülhet majd először a BlackArts Racing versenyautójába Keszthelyi Vivien, ezzel ő lesz a legfiatalabb pilóta a magyar autósport történetében, aki egy teljes szezon keretein belül eljut a nemzetközi Forma-3-as kategóriáig.

Nemcsak a Forma-3-ban, hanem egy másik sorozatban is szurkolhatunk Keszthelyinek 2019-ben, idén debütál ugyanis a W Series elnevezésű, új gyorsasági női autóverseny-sorozat, amelynek indulóit ugyan még nem jelentették be, de a szervezők első körben már 55-re szűkítették a létszámot a több száz jelentkezőből, ebben a listában pedig a magyar lány nevét is megtaláljuk. Mivel azonban ez a sorozat később startol, így bőven belefér a magyar lánynak, hogy kipróbálja magát a Forma-3-as kategóriában. Mi szurkolunk neki!

Ezeket a cikkeket olvastad már?