A Red Bull ausztráliai tempója nagyon felspannolta a Hondát

2019.03.27.
Dorogi László

A japán motorgyártó Max Verstappen melbourne-i dobogós helyezését látva abban bízik, hogy még a nyári szünet előtt sikerül valamelyik Honda erőforrással köröző autónak futamot nyernie.

Fotó: Twitter

Sikerben meglehetősen szegényes évek után Melbourne-ben végre ismét volt oka az örömre a Honda munkatársainak. A V6-os turbóhibrid motorok bevezetése (2014) óta a 2019-es szezonnyitó volt az első olyan Forma-1-es futam, amelyen Honda-erőforrással rendelkező autó pilótája felállhatott a dobogóra. A Honda 2015-ben tért vissza a száguldó cirkuszba, azóta viszont a pódium közelébe sem volt esélyük kerülni - nem hogy fel is állni rá. Utoljára 2006-ban nyert bárki is futamot Honda erőforrással az F1-ben, ez akkor a gyári csapattal versenyző Jenson Buttonnak sikerült a Hungaroringen.

Az idei szezon előtti erőforrás beszállító csere viszont szemmel láthatóan bejött a Red Bullnak, amely hosszú, ám a végére alaposan megromló kapcsolatot bontott fel a Renault-val, azóta pedig folyamatosan megy a végeláthatatlannak tűnő sárdobálás. Christian Horner Red Bull-főnök egyenesen odáig merészkedett, hogy kijelentse: alaposan át kell tervezniük az idei autó elemeit, ugyanis a gyenge francia erőforrás után nem számítottak ekkora teljesítménynövekedésre, s töredelmesen bevallotta azt is, hogy bizony az elmúlt időszakban a pocsék motorhoz kellett igazítani a Red Bullok formatervezését.

Jamamoto Maszasi, a Honda Forma-1-es igazgatója szerint viszont ennél is több van a japán erőforrásokban, olyannyira, hogy egy Honda-motoros futamgyőzelmet sem tart elképzelhetetlennek a nyári szünet előtt. Jamamoto úgy fogalmazott, ez egy nagyon fontos év számukra, hiszen a hibrid éra kezdete óta először dolgoznak két istállóval egyszerre, a szakértők pedig úgy vélik, hogy Monacóban tényleg reális esélye lehet a Red Bullnak a futamgyőzelemre - hiszen ez tavaly Daniel Ricciardónak még Renault erőforrással is összejött.

Bár messzemenő következtetéseket kár lenne levonni egy futam után, a tesztek és az Ausztrál Nagydíj alapján úgy tűnik, a Honda tényleg szintet lépett a megbízhatósági ranglétrán. Hogy ez hosszú távon mire lesz elég, azt most nem lehet megjósolni, s ahogy Maszasi úr fogalmazott, egyelőre nem is támasztanak irreális elvárásokat az Honda-motoros autókkal szemben.

Mégsem lesz új Mercedes motor Kanadában

2018.06.07.
Ragnar Volarus

A Mercedes hivatalosan is bejelentette, hogy a Kanadai Nagydíjra tervezett új motorcsomagjukat egy istálló sem kapja meg. Ebbe természetesen beleértendő a saját gyári csapatuk is.

Fotó: formula1.com

Pedig a Mercedes az eredeti elképzelések szerint már az új, erősebb, valamint hatékonyabb erőforrásával szállt volna versenybe a Montreálban rendezendő nagydíjon. Így Lewis Hamilton és Valtteri Bottas hiába várta, hogy Kanadában már az új motor dolgozik majd alattuk, ezt most biztosan nem fogják megkapni, akárcsak a többi csapat versenyzői, akik a Mercedes erőforrásait használják.

Természetesen a német gyártó nem kötötte mindenki orrára a hiba okát, elintézték annyival a hivatalos közleményben, hogy "minőségi kérdés” miatt volt szükség a halasztásra, de a következő futamon, Franciaországban már ott lesz az autókban az új motor.

"Noha abban reménykedtünk, hogy az új motort ezen a hétvégén használhatjuk, egy minőségi kérdés azt eredményezte, hogy mindez egy futammal később fog megtörténni. Tehát minden Mercedes motort használó autó az egyes motort kapja meg ezen a hétvégén is, mielőtt az új egységek Franciaországban megérkeznének.”

Fotó: mercedesblog.com

Ezzel szemben a nagy riválisok közül a Ferrari Sebastian Vettel autójában már az új erőforrást használja. Kérdés, hogy ezzel mennyivel lesz beljebb Vettel, mert az olaszok a megbízhatósági problémák miatt kicsit aggódva óvatoskodnak, és a vártnál kevesebb plusz lóerőt érhetnek el. Ezért ez csupán plusz 12 lóerőt jelent majd a 20 helyett.

A Renault tervei egyelőre nem véglegesek, de a Red Bullnál nem nagy merészség kijelenteni, hogy Daniel Ricciardo megkaphatja az új motort. Persze ez némileg kényszerűségből is történik, hiszen neki Monacóban több gondja is akadt az egységgel, így a csere elkerülhetetlen számára. 

Ahol viszont minden tiszta, az meglepő módon a Honda. Ők kerek-perec kijelentették, hogy mindkét Toro Rossóban ott lesz az új motor, amely a pletykák szerint 40 lóerős pluszt jelent majd az autóknak.

Nagyon nyomul a Honda

2018.06.06.
Ragnar Volarus

A japán motorgyártó hivatalosan is megerősítette, hogy a Kanadai Nagydíjra Pierre Gasly, valamint Brendon Hartley is megkapja az új erőforrást.

Fotó: readmotorsport.com

A montreáli hétvége nagyon hangsúlyosan a motorfrissítésekről is szól majd, mivel a Mercedes, a Ferrari, a Renault és a Honda is bemutatja az új egységét. A Honda számára ráadásul kiemelt fontosságú lesz, hogy mit nyújt az új erőforrás, hiszen a Red Bull még mindig nem döntött arról, hogy 2019-től milyen motorokkal folytatja.

Így amennyiben a Honda frissítése elég meggyőző lesz a Red Bull "kistestvérében" a Toro Rossóban, akkor bizony könnyen eldőlhet a kérdés, hogy Christian Hornerék kit válasszanak, elvégre sokkal inkább gyári támogatást élvezhetnének a japánoktól. Hiszen a jelenlegi beszállító a Renault sokkal inkább saját csapatára koncentrál.

A Honda technikai főnöke, Toyoharu Tanabe hivatalosan is megerősítette, hogy a hétvégén Kanadában mindkét autóban ott lesz az új motor, amelynek javarészt a fő egységét módosították, a nagyobb teljesítményre koncentrálva. Egyes pletykák szerint a Honda új csomagja akár 40 lóerővel is erősebb lehet az elődnél. Ha ez megvalósul az óriási fejlődés, persze felmerül a kérdés, hogy ez milyen hatással lesz a megbízhatóságra, valamint a vezethetőségre. 

Ezeket a cikkeket olvastad már?