A Mercedes tarthatatlan Oroszországban, Bottas nyerte az időmérőt

2018.09.29.
Dorogi László

A Mercedes finn pilótája meglepte brit csapattársát és Ausztria után másodszor rajtolhat idén pole pozícióból.

Fotó: formula1.com

Az már a pénteki és szombati szabadedzéseken bebizonyosodott, hogy a Mercedesnek lett kitalálva a Szocsiban felhúzott Forma-1-es pálya, a négyszeres brit világbajnok 1:33.067-es idővel, pályacsúcsot autózva nyerte meg az utolsó szabadedzést a szombat délutáni időmérő előtt. Bár Sebastian Vettelnek égetően fontos lenne egy futamgyőzelem Oroszországban, hiszen már 40 pont a hátránya Hamiltonnal szemben az összetett világbajnoki pontversenyben, a Ferrarik még csak megközelíteni sem tudták az ezüst nyilakat.

Az már a pénteki edzések után kiderült, hogy maximum négyen lehetnek versenyben reálisan a futamgyőzelemért vasárnap, ugyanis mind Daniel Ricciardo, mind Max Verstappen autójába új váltókat építettek. Ezért további öt-öt helyes rajtbüntetés csapódott hozzá a korábbi szankciókhoz, amit azért kaptak, mert mindkét Red Bullban kicserélték az erőforrásokat is, Ricciardo és Verstappen így a rajtrács végéről vághatnak neki a vasárnapi futamnak.

Ami az élmezőnyt illeti, sokáig úgy tűnt, hogy Lewis Hamilton indulhat a legkedvezőbb pozícióból vasárnap, a Q2-ben tovább javítva a korábban saját maga által felállított pályacsúcsot 1:32.410-es idejével több mint fél másodpercet vert finn csapattársára, ám az időmérő harmadik szakaszában fordult a kocka és Bottas egészen parádés kört autózva 1:31.528-al, ha csak négy ezred másodperccel is, de Hamilton elé került. Egy-egy dobása maradt mindkét versenyzőnek, hogy eldöntse a pole pozíció sorsát, ám miközben Bottas tovább javította idejét 1:31.387-re, addig Hamilton hibázott utolsó körén, így Ausztria után másodszor indulhat idén az élről Valtteri Bottas egy Forma-1-es versenyen.

A Mercedesek mögött a két Ferrari végzett, Sebastian Vettel a harmadik, Kimi Raikkönen a negyedik helyről vághat neki a futamnak.

Forma-1, Orosz Nagydíj, az időmérő edzés végeredménye

Sok a fiatal tehetség, kevés az ülés

2018.09.24.
Dorogi László

A Mercedes csapatvezetője szerint a csapatonkénti három autó, az ifjú versenyző, George Russell szerint plusz két istálló lenne a megoldás.

Fotó: Autoweek

Bár még javában zajlik a Forma-1 2018-as idénye, már nagyon sok pilóta jövő évi ülése biztosított. A pilótakeringő egyik legnagyobb vesztese az az Esteban Ocon lehet, aki az előző két idényben remekül versenyzett a Force India színeiben, ugyanakkor a csapat csődje és tulajdonosváltása miatt - a most még Williams pilóta Lance Stroll édesapja érdekeltségi körébe tartozó cég vásárolta fel a csapatot - körön kívülre kerül jövőre.

Nem Ocon az egyetlen tehetséges versenyző, aki tudása alapján bőven megérdemelne egy F1-es ülést, a Formula-2-es bajnokságot vezető George Russell is F1-es karrierben reménykedik, s élvezi is a Mercedes háttér-támogatását, de egyelőre nincs lehetősége a feljebb lépésre, ugyanis a gyári csapat üléseit Lewis Hamilton és Valtteri Bottas birtokolja, márpedig a Mercedesnél aligha elképzelhető egy olyan jellegű farmcsapat létrehozása, mint a Red Bull esetében a Toro Rosso.

Russel szerint még legalább két csapat kellene a száguldó cirkuszba, hogy a hozzá hasonló tehetségek lehetőséghez jussanak, ugyanis a jelenlegi rendszerbe szinte lehetetlen egy fiatal pilótának bekerülnie, különösen megfelelő pénzügyi háttértámogatás nélkül. Új, versenyképes csapatot viszont rendkívül nehéz összehozni, elég ha csak a Caterham, a HRT, a Virgin, a Marussia, vagy a Manor istállókra gondolunk, akik nagyon hamar kikoptak a mezőnyből, ráadásul sok-sok pilótájuk közül is csak Daniel Ricciardo és Esteban Ocon tudott megragadni az F1-ben.

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke szerint az említett problémára a legjobb megoldás egy csapatonkénti harmadik autó bevezetése lenne, amely ugyan nem lenne újdonság a sorozatban, de utoljára az 1985-ös Német Nagydíjon fordult elő ilyesmi. Wolff úgy véli, hogy a harmadik autó használatát bizonyos feltételekhez kellene kötni, nem ülhetnének például olyan pilóták a plusz autóba, akik nem rendelkeznek legalább két éves Forma-1-es versenyzői tapasztalattal.

Ocon jó ötletnek tartja a harmadik autó bevezetését, de azt már nem tudja elképzelni, hogy lehetne ezt megvalósítani.

"Jó lenne, mert akkor például Charles Leclerc, vagy George Russell, vagy korábban például én is kaphattam volna egy harmadik autót, de azt gondolom, a költségek gondot jelenthetnek a kisebb csapatkonak" 

- nyilatkozta korábban a pilóta, utalva arra, ha kötelezővé tennék a plusz egy autó indítását a sorozatban. Hasonlóan vélekedik egyébként Russell is, aki úgy véli, a harmadik autó ötlete jó elgondolás, mert a Mercedesnek, a Ferrarinak és a Red Bullnak is lehetősége lenne a mély vízbe dobni talonban tartott fiatal pilótáit anélkül, hogy különösebb kockázatot vállalnának, de a problémát jelentene a felmerülő rengeteg pluszköltség.

Hogy látjuk-e Ocont jövőre a sorozatban, egyelőre még mindig kérdéses, az viszont biztos, hogy kár lenne, ha egy ilyen tehetség nem kapna több lehetőséget a száguldó cirkuszban.

Címkék: Forma 1

Amerikanizálódik a Forma-1

2018.09.23.
Dorogi László

Cirkuszt és kenyeret a népnek - vallja a száguldó cirkusz tulajdonosa, a Liberty Media. Mint ismert, 2021-től jelentős szabálymódosítások jönnek az F1-be, ezek első fecskéit viszont már jövőre is érzékelhetjük.

Fotó: autoevolution.com

Kezdjük is a legfontosabb módosítással: lejárt a kávédaráló hangzású motorzaj ideje. Emlékszünk még a jó öreg, brummogó erőforrásokra, amelyekkel Michael Schumacher hét világbajnoki címet nyert? No, ha nem is térnek vissza a környezetkímélés jegyében azokhoz a motorokhoz, a 2019-es szezonban már jóval több energiát tudnak majd felhasználni az elektromos rendszerekből az erőforrások. Mindez azt jelenti, hogy nagyobb sebességgel, magasabb fordulatszámon üzemelnek majd a motorok és jóval hangosabbak is lesznek.

Szintén fontos változás, hogy a Liberty Media szeretné kiegyenlíteni az istállók közötti erőviszonyokat, s erre nem is találhatna amerikaibb megoldást, mint a költségvetési plafon bevezetése. Olyan költségvetési limitet szeretnének bevezetni, amelynek segítségével a kisebb csapatok előtt is lehetőség nyílik a nagyobb sikerek elérésére, ám ez még nem jövőre, csak 2021-ben kerülne bevezetésre.

Ami nem feltétlenül okos lépés, hogy megbuherálnák az időmérő edzések jól bejáratott menetét, ugyanis egy negyedik szakasz bevezetését tervezik, ami sajtóhírek szerint az utolsó nyolc talpon maradt versenyző között döntené el a rajtelsőség sorsát. Ezzel kapcsolatban hivatalos bejelentés még nem történt, de talán ehhez nem kéne hozzányúlni.

Egyre jobban van Niki Lauda

2018.09.20.
Dorogi László

A háromszoros osztrák világbajnok humora a régi, egyre jobban érzi magát, jövőre talán vissza is térhet jól megszokott közegébe, a Forma-1-be.

Fotó: mercedesamgf1.com

Még augusztus elején kellett életmentő tüdőtranszplantációs műtét elvégezni Niki Laudán, miután egy súlyos légzőszervi betegség támadta meg. A Forma-1 élő legendáját egy ideig mesterséges kómában is tartották, de az operáció jól sikerült, azóta pedig szerencsére nem is nagyon hallottunk a Mercedes csapatának ügyvezetői jogkör nélküli elnökéről és résztulajdonosáról.

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke a műtét óta rendszeresen meglátogatja Laudát, akihez nem csak baráti szálak fűzik, hiszen exfeleségének az egykori pilóta az unokatestvére. Wolff szeptember elején úgy fogalmazott, hogy a 69 éves osztráknak egyelőre a pihenés és a felépülés a legfontosabb, de senkiben ne legyen kétség, vissza fog térni jól megszokott közegébe, a Forma-1-be.

Lauda évtizedek óta állandó résztvevője a Forma-1-es hétvégéknek, most is minden versenyt megnéz a televízión keresztül. Korábban több csapatnál is töltött be vezető szerepet, de a német RTL szakértőjeként is dolgozott egy ideig. Persze, idén már egészen biztosan nem látjuk versenyen, de Wolff a Szinapúri Nagydíj hétvégéjén a német RTL-nek részletesebben is beszámolt a Laudánál tett látogatásáról, amiből egyértelműnek tűnik, hogy egyre jobban van.

"Amikor bementem hozzá, az első dolog amit tett az volt, hogy rám mosolygott. Gondoltam, folytathatnánk, ahol abbahagytuk és azt mondtam neki, korábban jobban néztél ki. Erre seggfejnek nevezett. Akkor tudtam, hogy jó úton halad, hogy visszatért. Igen komplex operációt hajtottak végre rajta, de napról napra jobban van, jól működik az új tüdeje, pozitív hangulatban van"

- mesélte a Mercedes csapatfőnöke.

Címkék: Forma 1, Mercedes

Hamilton újabb lépést tett a világbajnoki cím felé Szingapúrban

2018.09.16.
Dorogi László

A négyszeres brit világbajnok győzelmét csak egy lekörözés veszélyeztette, de a Mercedes pilótája nem inogott meg és tovább növelte előnyét összetettben.

Fotó: formula1.com

Hiába dominált a Ferrari a pénteki és szombati szabadedzéseken, a szombat délutáni - helyi idő szerint már esti - szingapúri időmérő edzésen felfedte lapjait a Mercedes, Lewis Hamilton pedig tökéletes kört futva simán szerezte meg a pole pozíciót. A világbajnoki pontversenyben őt követő Sebastian Vettel dolgát az sem könnyítette meg, hogy a Red Bull pilótája, Max Verstappen is befurakodott közéjük a szombati edzésen, ám a vasárnapi futamon a német világbajnok nagyon gyorsan megelőzte holland riválisát és azonnal üldözőbe vehette Hamiltont.

Az élmezőny tagjai egyaránt hiperlágy gumikkal rajtoltak el, ám Sergio Pérez és Esteban Ocon ütközése miatti biztonsági autós szakasznak csak később kezdték meg a pilóták a kerékcseréket, elsőként Sebastian Vettel érkezett, a Ferrari nem titkolt szándéka pedig az volt, hogy elé vágjanak az éllovas Hamiltonnak, taktikájuk azonban visszafelé sült el, így Verstappen az első kiállás után vissza is szerezte a némettől virtuális második helyét.

A folytatásban megmerevedtek az álláspontok, már ami az élmezőnyt illeti, a mezőny végén ugyanakkor nagyon is zajlottak az események, Szergej Szirotkin és Sergio Perez körökön keresztül csatáztak egymással, s a csata hevében nem is igazán tudtak figyelmet szentelni a mögöttük érkező lekörözőknek, így Hamiltonnak és Verstappennek sem. A holland ekkor nagyon megközelítette a brit versenyzőt, még az előzéssel is megpróbálkozott, de végül nem járt sikerrel, ahogy Perez sem Szirotkin támadásával, frusztráltságának köszönhetően ráhúzta Force Indiáját az orosz versenyző Williamsére, amiért meg is kapta box utca áthajtásos büntetését.

Az élen már nem történt változás, így Hamilton újabb győzelmével már 40 pontra növelte előnyét az összetett versenyben a harmadik helyen záró Sebastian Vettel előtt.

A Szingapúri Nagydíj végeredménye

Szuperszonikus autók jöhetnek 2021-től

2018.09.13.
Dorogi László

A Nemzetközi Automobil Szövetség elnöke, Ross Brawn szerda este Szingapúrban rántotta le a leplet az F1 lehetséges jövőjéről.

Ahogy azt talán már mindenki tudja, 2021-től jelentős szabályváltozások érkeznek a száguldó cirkuszba, amelyek többek között a motorok gyártását és az autók felépítését is szabályozzák. Az előbbire vonatkozó változtatásokat végül leszavazta az FIA, ezzel szemben jelentős aerodinamikai lépéseket terveznek, amelyet egy Ferrari-koncepción keresztül mutattak be.

Ross Brawn a hétvégi versenyhelyszínen, Szingapúrban tartott tájékoztatót ezzel kapcsolatban szerda este, amelyre ugyan csak a Forma-1 résztvevőit hívták meg, ugyanakkor néhány kép kiszivárgott a módosítási tervekről. Ha ezeknek hinni lehet, akkor nagyjából így nézhetnek majd ki az autók két és fél év múlva a Forma-1-ben.

Fotó: motorsport.com

A legszembetűnőbb változás, hogy az eleinte erősen kritizált glóriás fejvédő tökéletesen idomul az autóhoz, de az egész jármű kialakítása is sokkal inkább emlékeztet egy jövőbeli járgányra, semmint a jelenlegi F1-es autókra. Arra persze még ne vegyünk mérget, hogy valóban ilyenek is lesznek az autók, de az FIA azon dolgozik, hogy a 2021-es szabályok alapján csak ilyen és ehhez hasonló gépeket lehessen majd építeni.

Címkék: Forma 1

Édesapjára és Bianchira emlékezett beköszönő tweetjében a Ferrari új pilótája

2018.09.12.
Dorogi László

Charles Leclerc érzelmes üzenettel lépett a nyilvánosság elé, miután a Ferrari bejelentette, ő váltja a szezon végén a Sauberhez távozó Kimi Raikkönent a marenellóiaknál.

Fotó: formula.hu

A monacói versenyző a Twitteren köszönte meg a lehetőséget a Ferrarinak és tett közzé néhány szót az "előléptetésével" kapcsolatban.

"Az álmok tényleg valóra válnak... A Suderia Ferrarinál fogok versenyezni a 2019-es Formula-1-es világbajnoki szezonban. Az idők végezetéig hálás leszek a Ferrarinak, amiért megadták ezt a lehetőséget. Nicolas Todtnak, aki 2011 óta támogat engem. A családomnak, és valakinek, aki már nincs közöttünk, de akinek ezt az egészet köszönhetem: apámnak. Köszönöm Jules-nak, hogy rengeteget tanulhattam tőle – sohasem fogjuk őt elfelejteni."

- írta a fiatal versenyző.

"Minden korábbinál keményebben fogok dolgozni, hogy ne okozzak csalódást. Mindenekelőtt azonban be kell még fejeznünk egy szezont egy elképesztő csapattal, amely megadta számomra az esélyt, hogy küzdjek és megmutassam a bennem rejlő potenciált. Gyerünk tovább, Sauber!"

- tette hozzá Leclerc.

Hivatalos: Räikkönen helyett Leclerc a Ferrarinál

2018.09.11.
Pintér M. Lajos

Kimi Räikkönen 2019-ben már nem a Ferrari pilótájaként ül majd a volán mögött. Ugyanakkor nem hagyja abba!

Fotó: formula.hu

Felszállt a füst: a Ferrari kedd délelőtt közölte, hogy Kimi Räikkönen 2019-ben nem lesz az istálló pilótája. Közleményükben megköszönték a 38 éves finn pilótának az elmúlt éveket, az emberi nagyságát, és hogy mindig remek csapatjátékos volt.

A maranellóiak azt is bejelentették, Sebastian Vettel csapattársa jövőre a hatalmas ígéretnek tartott fiatal Charles Leclerc lesz.

Jó hír a rajongóknak, hogy Räikkönen sem vonul vissza, máris talált magának csapatot: a svájci istálló, az Alfa Sauber – a Ferrari fiókcsapata – bejelentette, hogy két évre aláírt hozzájuk. Räikkönen náluk kezdte a karrierjét 18 évvel ezelőtt, és ezek szerint ott is fogja befejezni.

A finn versenyző összesen nyolc szezont töltött a Ferrarinál, 2007-2009 és 2014-2018 között. 2007-ben világbajnok lett.

Hiába a csúcsforma, az idény végén visszavonulhat Raikkönen

2018.09.08.
Dorogi László

A Ferrari új vezetősége megtartaná a finn pilótát, de a július végén elhunyt korábbi elnök, Sergio Marchionne már korábban megállapodott Charles Leclerc-kel.

Fotó: AFP

Vitán felül áll, hogy az utóbbi hetek legérdekesebb témáját Kimi Raikkönen szolgáltatja a száguldó cirkusz háza táján, ugyanis továbbra sem lehet tudni a jövőjével kapcsolatban semmit. A Forma-1 rangidőse régi fényében tündököl, amióta visszatért a maranellóiakhoz, talán most versenyez a legjobb formában. Ezt támasztja alá a monzai időmérős győzelme és a futamon elért második helye is, amivel 100. dobogóját szerezte meg a sorozatban.

Ennek ellenére könnyen megtörténhet, hogy búcsút intenek neki a szezon végén, ugyanis a hírek szerint, a Ferrari júliusban elhunyt elnöke, Sergio Marchionne már korábban megállapodott a Sauberes Charles Lecrec-kel, ennek értelmében ő lesz Sebastian Vettel mögött a második számú pilótája a Vörösöknek a következő idényben.

Ezt a döntést eredetileg a monzai versenyhétvégén be is jelentették volna az olaszok, csakhogy nem számoltak azzal, hogy Raikkönen - F1-es időrekordot döntve - megnyeri az időmérőt, s kis híján a futamgyőzelmet is megszerzi. Ezzel együtt egyes pletykák szerint már az Olasz Nagydíj futamának napján közölték a finn pilótával, hogy 2019-től nem ő ül be a Ferrari második számú autójába, annak ellenére sem, hogy az új vezetőség, Louis Camilleri és John Elkann megtartaná a finnt és az ezzel együtt járó harmóniát is a csapaton belül.

John Elkann testvére, Lapo elkann csütörtökön sokat sejtető poszttal jelentkezett a Twitteren, amelyben gratulált Leclercnek a Ferraris szerződéséhez és köszöntötte a maranellóiaknál, ám a posztot nem sokkal később törölték az oldalról. Miután elmaradt a hivatalos bejelentés vasárnap, csütörtökre várták, de egyelőre mindenki hallgat. Ha a Leclerc-kontraktus megvalósul, Raikkönennek két választása marad, vagy átigazol egy szerényebb célokat kitűző istállóhoz, vagy pedig szögre akasztja az F1-es kormányt.

Ez utóbbira minden esély megvan, a világbajnoki pontversenyben vezető Lewis Hamilton már majdhogynem a búcsú hangnemét megütve nyilatkozott finn versenytársáról monzai futamgyőzelme után.

"A sportnak hiányozni fog Räikkönen. Sosem titkoltam, hogy mindig Kimi McLarenjével játszottam a PlayStationön azt képzelve, hogy én versenyzem azzal az autóval. Jól emlékszem arra is, életem első F1-es gépe, amit élesben vezettem, Kimi beállításaival és felfüggesztésével volt ellátva. Ez pedig igazán remek tapasztalat volt, hiszen meglehetősen hasonlított egymásra a vezetési stílusunk, így eléggé kényelmesen éreztem magam"

- mondta nagyon szimpatikusan Hamilton.

Raikkönen maga is nosztalgiázásba fogott, amit újabb visszavonulására utaló jelként értelmezhetünk, Instagramjára első finnországi autóversenyéről töltött fel egy régi képet, amit a családi fotóalbumban talált meg.


Az tehát továbbra is kérdéses mi lesz a Jégember sorsa, de előfordulhat, hogy Alonso után újabb klasszis pilótát és ezzel együtt sok-sok szurkolót is elveszít a Forma-1 a 2018-as év végén.

A Mercedes stratégiája kicsinálta Raikkönent Monzában

2018.09.02.
Dorogi László

Lewis Hamilton nyolc körrel az Olasz Nagydíj leintése előtt előzte meg a szinte végig vezető finn pilótát és növelte előnyét összetettben.

Fotó: formula1.com

A 2018-as Forma-1-es szezon egyik legizgalmasabb időmérő edzését rendezték meg szombaton Monzában, ahol némi meglepetésre Kimi Raikkönen a sorozat történetének legnagyobb átlagsebességű körét produkálva szerezte meg a pole pozíciót, megelőzve csapattársát és az összetettben vezető Lewis Hamiltont.

A vasárnapi futam éppen ezért elképesztő izgalmakat tartogatott, a rajtot pedig az első hármas egyaránt tökéletesen kapta el. A szélárnyéknak köszönhetően Vettel és Hamilton is gyorsan megérkezett az éllovas Raikkönenre, ám a finn remekül tartotta magát, míg Vettel és Hamilton előtt elfogyott az út, aminek eredményeként összekoccant a világbajnoki pontverseny első két helyezettje, a rövidebbet pedig a német húzta, a Ferrari megpördült, ráadásul az autó első szárnya is megsérült, ezzel Hamilton gyorsan kivette a táncból legnagyobb riválisát.

Innentől kezdve Raikkönen és Hamilton egymásra licitálva dobálták a leggyorsabb köröket, a brit pedig folyamatosan az egy másodperces határon követte a finnt. Raikkönen érkezett elsőként kerékcserére az élmezőnyből, miközben a Mercedes megpróbálta tovább a pályán tartani Hamiltont, ennek viszont az lett az eredménye, hogy a friss gumikon robogó Raikkönen 4-5 másodperces előnyt autózott ki a nyolc körrel később kerékcserére érkező négyszeres világbajnokkal szemben.

A wokingi istálló stratégái azonban húztak egy merészet és a már meglehetősen öreg gumikon haladó Valtteri Bottast a lehető legtovább igyekeztek kint tartani az aszfaltcsíkon, aki tökéletesen hajtotta végre hátvédi feladatait. Miközben maga mögött tartotta Raikkönent, Hamilton utolérte a finnt, egyfajta ollóba zárva ezzel a Ferrari versenyzőjét. A kettős nyomás teljesen elkoptatta a támadásra és védekezésre is kényszerülő Raikkönen abroncsait, így miután Bottast kihívta előle a Mercedes, már csak idő kérdése volt, hogy mikor lépi át a gumifölényben lévő Hamilton. Ez a britnek végül nyolc körrel a futam leintése előtt sikerült, így hatalmas csatában, de végül Lewis Hamilton nyerte az Olasz Nagydíjat és növelte előnyét az összetett pontversenyben az ötödik helyen célba érő, ám Max Verstappen öt másodperces büntetése miatt a negyedik helyen záró Sebastian Vettellel szemben.

Lewis Hamilton ötödik győzelmét aratta Monzában, amivel utolérte az örökrangsorban Michael Schumachert, Kimi Raikkönen 100. dobogós helyezését érte el a sorozatban.

Az Olasz Nagydíj végeredménye

  Versenyző Csapat Körök Idő/hátrány
1 Lewis Hamilton Mercedes 53 1:16:54.484
2 Kimi Raikkonen Ferrari 53 8.705
3 Valtteri Bottas Mercedes 53 14.066
4 Sebastian Vettel Ferrari 53 16.151
5 Max Verstappen Red Bull/Renault 53 18.208
6 Romain Grosjean Haas/Ferrari 53 56.32
7 Esteban Ocon Force India/Mercedes 53 57.761
8 Sergio Perez Force India/Mercedes 53 58.678
9 Carlos Sainz Renault 53 1:28.140
10 Lance Stroll Williams/Mercedes 52 1 kör
11 Sergey Sirotkin Williams/Mercedes 52 1 kör
12 Charles Leclerc Sauber/Ferrari 52 1 kör
13 Stoffel Vandoorne McLaren/Renault 52 1 kör
14 Nico Hulkenberg Renault 52 1 kör
15 Pierre Gasly Toro Rosso/Honda 52 1 kör
16 Marcus Ericsson Sauber/Ferrari 52 1 kör
17 Kevin Magnussen Haas/Ferrari 52 1 kör
- Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 23 kiesett
- Fernando Alonso McLaren/Renault 9 kiesett
- Brendon Hartley Toro Rosso/Honda 0 kiesett

Ezeket a cikkeket olvastad már?