A Red Bull-pálya végre szerencsét hozott a Red Bullnak

2018.07.01.
Dorogi László

Daniel Ricciardo kiesést kapott születésnapjára, pokoli délutánja volt a Mercedeseknek, pályafutása negyedik futamgyőzelmét aratta Max Verstappen, ismét Vettel az élen összetettben.

Fotó: formula.hu

Úgy kellett ez az osztrák futam nekünk, Forma-1 rajongóknak, mint egy falat kenyér. Az utóbbi hetekben sajnálatos módon csak a posványos unalom mocsarában dagonyáztak a pilóták, említésre méltó esemény szinte nem is történt a Monacói Nagydíj óta. Tegyük hozzá, az Osztrák Nagydíj sem úgy indult, hogy itt most aztán hú de nagy banzáj lesz, de szerencsére végül lett.

Valtteri Bottas kisebb meglepetésre meg tudta verni a szombati időmérő edzésen csapattársát, az összetett pontversenyben vezető Lewis Hamiltont, de semmi nem utalt arra, hogy a Mercedeseket bárki is meg fogja tudni szorongatni vasárnap. A négyszeres brit világbajnok legnagyobb riválisa a vilgábajnoki címért folytatott versenyben ráadásul hendikeppel vághatott neki a futamnak, Sebastian Vettel ugyanis Carlos Sainzot tartotta fel az időmérőn, amiért a hatodik rajtkockára sorolták vissza.

A rajtot kétségtelenül a héten a McLarennel szóba hozott Kimi Raikkönen kapta el a legjobban, a finn pilóta a harmadik helyről valósággal berobbant a két Mercedes közé, pechére viszont többször is leterelgették az ideális ívről, aminek a leginkább nevető félként Max Verstappen örvendhetett. A Red Bull egyébként az Osztrák Nagydíj 2014-es visszatérése óta egyszer sem tudott hazai pályán nyerni, s ez lehet, hogy most sem történik meg, ha a Mercedes nem tesz meg mindent ezért.

Valtteri Bottasnak nagyon hamar véget ért a versenye, a 14. körben váltóhiba miatt feladni kényszerült a futamot, a pályán pedig virtuális safety car lépett érvénybe, amit a mezőny fele ki is használt a kötelező kerékcserére. Lewis Hamiltont ellenben a pályán hagyta csapata, ami nagyon rossz döntésnek bizonyult, így a brit világbajnok sok időt bukott, s első kiállása után csak a negyedik helyre tudott visszatérni, ezzel pedig megnyílt az út a hőn áhított futamgyőzelem felé a Red Bullnak.

Na, nem a születésnapját ünneplő Daniel Ricciardónak, aki átvette Max Verstappen szerepét Ausztriában és ezúttal neki volt balszerencséje: alatta is megállt az autó. A csattanó viszont a végére maradt, ugyanis nem sokkal a futam vége előtt Lewis Hamilton Mercedese is megadta magát, ezzel pedig eldőlt, hogy ha Sebastian Vettel legalább a harmadik helyen lavírozza célba Ferrariját, akkor visszaveszi a vezetést - ez pedig így is történt.

A fordulatos versenyt végül a Red Bull pilótája, Max Verstappen nyerte meg, a 20 éves versenyző pályafutása negyedik, idén az első versenyén ért célba elsőként. A sorozatos balszerencse után így valamit visszafizetett neki az élet, mi pedig legalább végre láthattunk egy viszonylag jó versenyt.

Végeredmény, Osztrák Nagydíj, Spielberg

1. Max Verstappen (holland, Red Bull) 1:21:56.024 óra
2. Kimi Räikkönen (finn, Ferrari) 1.504 másodperc hátrány
3. Sebastian Vettel (német, Ferrari) 3.181 mp h.
4. Romain Grosjean (francia, Haas) 1 kör h.
5. Kevin Magnussen (dán, Haas) 1 kör h.
6. Esteban Ocon (francia, Force India) 1 kör h.
7. Sergio Perez (mexikói, Force India) 1 kör h.
8. Fernando Alonso (spanyol, McLaren) 1 kör h.
9. Charles Leclerc (monacói, Sauber) 1 kör h.
10. Marcus Ericsson (svéd, Sauber) 1 kör h.


A vb-pontversenyek állása 9 futam után (még 12 van hátra):

1. Vettel 146 pont
2. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 145
3. Räikkönen 101
4. Daniel Ricciardo (ausztrál, Red Bull) 96
5. Verstappen 93
6. Bottas 92
7. Magnussen 37
8. Alonso 36
9. Nico Hülkenberg (német, Renault) 34
10. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Renault) 28
11. Perez 23
12. Ocon 19
13. Pierre Gasly (francia, Toro Rosso) 18
14. Leclerc 13
15. Grosjean 12
16. Stoffel Vandoorne (belga, McLaren) 8
17. Lance Stroll (kanadai, Williams) 4
18. Ericsson 3
19. Brendon Hartley (új-zélandi, Toro Rosso) 1

Csapatok:

1. Mercedes 237 pont
2. Ferrari 214
3. Red Bull 164
4. Renault 62
5. McLaren 40
6. Force India 28
7. Haas 27
8. Toro Rosso 19
9. Sauber 13
10. Williams 4

A héten véglegesíthetik a 2021-es motorszabályokat

2018.06.26.
Ragnar Volarus

Valószínűleg a hétvégi Osztrák Nagydíjon már végleges motorszabály-tervezettel áll a Forma-1 csapatai elé a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA), amelyek a 2021-es szezonra lesznek érvényesek. 

A munkát persze már jóval korábban megkezdte az FIA, hiszen az alapokat már tavaly októberben bejelentette a testület és az F-1 tulajdonosa a Liberty Media. Azóta pedig folyamatosan tartottak az egyeztetések  a jelenlegi négy motorgyártóval, illetve az esetlegesen csatlakozó Porschéval.

Nem csak a rajongók, az F1 vezetői is előzéseket szeretnének

A Liberty Media nem pihen, és úgy fest egy teljesen megreformált Forma-1-es versenysorozatot szeretne. Hogy ez jó lesz-e nekünk rajongóknak? Az ígéretek szerint igen, mi pedig annyira áhítjuk az izgalmas versenyeket előzésekkel - amiket nélkülöznünk kell már néhány éve -, hogy minden aprócska pozitív hírbe belekapaszkodunk.

Az FIA eközben szándékosan igyekezett lassítani a tempón - próbálva kontroll alatt tartani a költségeket –, mert minél korábban kerülnek nyilvánosságra a részletek, a gyártók annál hamarabb látnának neki a fejlesztéseknek, őrült pénzeket és nem kevés energiát beleölve a tervezésbe. 

„Ez egy nagyon komplikált ügy” – ismerte el Charlie Whiting, az FIA Forma-1-es versenyigazgatója.

„Az összejöveteleket újabb összejövetelek követik, és a jelentések, melyeket ezekkel kapcsolatban kapok, nagyon részletesnek tűnnek. Már most nagyon belemennek a részletekbe. Bízom benne, hogy lassan a végéhez ér a folyamat, és ennek a folyamatnak a végén már egy jóval kidolgozottabb elképzelésünk lesz arról, hogy milyenek is lesznek az erőforrások 2021-ben.”

Whiting azt is elárulta, nem azért szabták meg a június végi határidőt, mert szerették volna véglegesíteni az ügyet a Stratégiai Munkacsoport következő, július 4-i ülésén.

„Szó sincs róla. Ez csupán egy olyan dátum, mellyel kapcsolatban úgy éreztük, hogy ekkorra már véglegesítenünk kell a dolgokat. Nincs összefüggésben a Stratégiai Munkacsoporttal. A gyártókat is bevontuk az egyeztetésbe, ezért tart ilyen sokáig, hiszen ide-oda pattog a labda.”

A Mercedes motorsport-igazgatója Toto Wolff elárulta, hogy a Stratégiai Munkacsoport jövő heti ülésén az erőforrásokról és a költések kontrollálásáról is szó esik majd, néhányan ugyanis javasolták a jelenlegi motorok fejlesztésének befagyasztását 2019-re és 2020-ra.

„Az új motorhoz rengeteg idő kell, ezért minél korábban elkezdjük, annál jobb. De megoldást kell találnunk arra, hogyan kerüljük el két erőforrás párhuzamos fejlesztését. Nyilvánvaló, hogy a harcunk a 2020-as év utolsó versenyéig folytatódni fog barátainkkal, a Hondával, a Renault-val és a Ferrarival. Ugyanakkor viszont amin ratifikálják az új szabályokat, mindenkinek el kell kezdeni dolgozni a másik erőforráson. Szerintem ez az egyik kulcskérdés, amit meg kell vitatni július 4-én.”

Hamilton-győzelemmel tért vissza a Paul Ricard-pálya

2018.06.24.
Dorogi László

A Francia Nagydíj nem véletlenül bújt meg a labdarúgó-világbajnokság paravánja mögött, Lewis Hamilton ujjgyakorlatot hajtott végre és ismét vezet összetettben.

Fotó: formula1.com

Valamelyest kisebb figyelmet kapott a sportszerető közönségtől a Forma-1 Francia Nagydíja - s vélhetően így lesz ez a következő két hétben is, amikor a sorozat történetében először rendeznek tripla versenyhétvégét pihenő nélkül. Az erőltetett menetet a sorozatba tíz év kihagyás után visszatérő Paul Ricard-pályán indították el a száguldó cirkusz pilótái, s az már pénteken körvonalazódott, hogy a Mercedeseket ezen a nyomvonalon nagyon nehéz lesz megverni.

A hétvége legnagyobb sztoriját kétségtelenül a Red Bull-Renault szakítás és a Red Bull-Honda egyesülés szolgáltatta és ez mindent el is árul az újabb unalmas futamról, hogy ez így volt. Lewis Hamiltonnak gyakorlatilag egy pillanatig sem kellett izgulnia a vasárnapi versenyen, könnyedén aratott rajt-cél győzelmet, miután a rajtot követő kavarodásból és ütközésekből szerencsésen kimaradt.

Nem maradt ki ebből legnagyobb riválisa Sebastian Vettel és a brit világbajnok csapattársa, Valtteri Bottas sem, előbbi fékezte el magát, utóbbi csattant neki, mégis a finn húzta a rövidebbet, aki végül csak a hetedik ért célba. Vettel kármentése egy hajszállal sikerült csak jobban, az ütközés előidézése miatt kiszabott öt másodperces büntetéssel együtt is az ötödik helyre kormányozta a Ferrarit.

Egy hét múlva Ausztriában folytatja a parádézást a mezőny, de most már mindenki nagyon szeretne egy igazán jó futamot látni. Megoldható, vagy sokat kérünk?

A Francia Nagydíj végeredménye

1. Lewis Hamilton Mercedes 1h30m11.385s
2. Max Verstappen Red Bull/Renault 7.090s
3. Kimi Raikkonen Ferrari 25.888s
4. Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 34.736s
5. Sebastian Vettel Ferrari 1m01.935s
6. Kevin Magnussen Haas/Ferrari 1m19.364s
7. Valtteri Bottas Mercedes 1m20.632s
8. Carlos Sainz Renault 1m27.184s
9. Nico Hulkenberg Renault 1m31.989s
10. Charles Leclerc Sauber/Ferrari 1m33.873s
11. Romain Grosjean Haas/Ferrari 1 kör
12. Stoffel Vandoorne McLaren/Renault 1 kör
13. Marcus Ericsson Sauber/Ferrari 1 kör
14. Brendon Hartley Toro Rosso/Honda 1 kör
15. Sergey Sirotkin Williams/Mercedes 1 kör
16. Fernando Alonso McLaren/Renault 3 kör
17. Lance Stroll Williams/Mercedes  
- Sergio Perez Force India/Mercedes  
- Pierre Gasly Toro Rosso/Honda  
- Esteban Ocon Force India/Mercedes  

A világbajnoki pontverseny állása

1. Lewis Hamilton Mercedes 145
2. Sebastian Vettel Ferrari 131
3. Daniel Ricciardo Red Bull 96
4. Valtteri Bottas Mercedes 92
5. Kimi Räikkönen Ferrari 83
6. Max Verstappen Red Bull 68
7. Nico Hülkenberg Renault Sport 34
8. Fernando Alonso McLaren 32
9. Carlos Sainz Jr. Renault Sport 28
10. Kevin Magnussen Haas 27
11. Gasly Pierre Toro Rosso 18
12. Sergio Perez Force India 17
13. Ocon Esteban Force India 11
14. Leclerc Charles Sauber 11
15. Vandoorne Stoffel McLaren 8
16. Stroll Lance Williams 4
17. Marcus Ericsson Sauber 2
18. Hartley Brendon Toro Rosso 1
19. Romain Grosjean Haas 0
20. Sergej Sirotkin Williams 0

Fejétől bűzlik a McLarenes csoki

2018.06.22.
Dorogi László

A Forma-1 egyik legpatinásabb istállója sokkal szebb szezon reményében vágott neki az idei évnek, ám most is ugyanolyan pocsék az autójuk, mint az elmúlt időszakban. És nem ez a legnagyobb probléma.

Fotó: Daily Mail

Érdekes sztorit szellőztetett meg a brit Daily Mail a Forma-1-es McLaren istállóval kapcsolatban. A szerkesztőséget a McLaren-gyár dolgozói keresték meg abszurd történetükkel, amely gyorsan bejárta a világsajtót. A wokingi gyárban különös szokás vert gyökeret, ha az alkalmazottak időben elvégzik munkájukat, jutalom gyanánt kapnak egy szelet csokoládét. Nem kettőt, nem hármat, kizárólag egyet, s hogy a minőségre is adjanak, ennek ára 25 font, azaz 90 forint, szóval tényleg elit édesség.

"Legutóbb a barcelonai futamra kellett elkészülnünk egy update-tel a kocsira, sikerült, ezért kaptuk a jutalmat. De tavaly, mikor kész lett az F1-autó, akkor is ilyet osztottak"

- mesélte az egyik neve elhallgatását kérő szerelő.

A dolgozók nem titkoltan sztrájkot fontolgatnak a különösen degradáló juttatás miatt, ugyanakkor tartanak attól, hogy emiatt elveszíthetik állásukat. A Daily Mail cikkében arról is szót ejtenek, hogy a McLaren sportigazgatójának, Eric Boullier-nek tulajdonképpen lövése sincs arról, mit is csinálnak a csapatnál és ez jellemző a teljes kollektívára.

Hogy miért csak egy csokoládéval jutalmazzák a kőkemény, sokszor hosszú éjszakákon átívelő munkát nagyon talányos kérdés. Már csak azért is, mert a McLaren Forma-1-es csapatának éves költségvetése nagyjából 200 millió font, azaz 75 milliárd forint körül mozog.

A csapat 2012-ben tudott utoljára futamot nyerni a száguldó cirkuszban, az elmúlt években pedig másról sem szóltak a hírek, csak Alonso szenvedéséről a patinás istállónál. Képzeljük el, mi lenne, ha még egy ilyen kiváló pilótája sem lenne a csapatnak. A McLarent 2009 és 2013 között irányító Martin Whitmarsh a hét elején nyíltan kritizálta a jelenlegi vezetőket a sajtóban, szóval a baj nem kevés és nem kicsi a csapat háza táján.

Pedig tavaly azt állították, az övék a legjobb autó, csak éppen a gyenge motor miatt nem képesek kihozni belőle a remek teljesítményt. Aha. Szó mi szó, a Honda-Renault erőforráscsere valamelyest megtolta a csapat szekerét, de az elmúlt két futamon már egyaránt pont nélkül maradtak. Maradjunk annyiban, hogy a McLaren fejesei még egy 90 forintos csokit sem érdemelnek produkciójukért.

Címkék: Forma 1, McLaren

A mezőny legnagyobb tehetségére cseréli Raikkönent a Ferrari

2018.06.22.
Dorogi László

Bár hivatalos bejelentés még nem született, nagyon úgy fest, tényleg lejárt az egyszer finn világbajnok ideje a Ferrarinál és a Forma-1-ben egyaránt.

Fotó: f1i.com

A Motorsport.com gyakorlatilag kész tényként tálalja az információt, miszerint a Sauber pilótája, a monacói Charles Leclerc lesz a Ferrari legújabb igazolása, aki a távozó Kimi Raikkönen helyére érkezik. Arról egyelőre nem szól a fáma, hogy Raikkönnen csak a Ferrarinál fejezi be a 2018-asszezon végén, vagy az egész sorozatot sutba vágja, de sokkal valószínűbb ez utóbbi forgatókönyv.

Leclerc ajánlólevele nem véletlenül nyűgözte le az olasz istálló ítészeit, a 20 éves versenyző 2017-ben 72 pontos fölénnyel nyerte meg az F2 sorozatot, előtte egy évvel pedig a GP2-ben is bajnokká koronázták. A Forma-1-ben eddig hét futam alatt majdnem annyi pontot gyűjtött a Sauberben, mint Marcus Ericsson 83(!) F1-es versenyén. Ráadásul - ha mindez nem lenne elég - a monacói versenyző a Ferrari pilótaakadémiáján nevelkedett, s ha valóban ő ül Raikkönen helyére, ő lehet az első tanonc, aki eljut a Ferrari-ülésig a sorozatban.

Ahogy arról korábban a Blogstaron is írtunk, Kimi Raikkönen formája alaposan visszaesett a 2018-as szezonra, hiába rakott össze használható autót alá a Ferrari, közel sem tudja kihozni azt a teljesítményt belőle, mint csapattársa, Sebastian Vettel.

Elválnak a Red Bull és a Renault útjai

2018.06.19.
Dorogi László

Még a hétvégi, Francia Nagydíj előtt bejelentheti az osztrák istálló, hogy fiókcsapatához hasonlóan Hondára cserélik a francia erőforrásokat.

Fotó: Sky Sports

Az idei Forma-1-es szezon kezdete óta egyre erősödnek a Red Bull istállónál a motorszállítóval kapcsolatos pletykák, ezen belül konkrétan az, hogy nincsenek kibékülve a Reanult erőforrásokkal. Az osztrákok fiókcsapata, a Toro Rosso ennek az évnek már Honda motorokkal vágott neki és szemmel láthatóan a Red Bullnál is hajlanak a váltásra.

Bár Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója a Kanadai Nagydíj hétvégéjén még azt mondta, hogy június végén hoznak döntést a motorszállító jövőjével kapcsolatban, ez már sokkal hamarabb megtörténhet. A Red Bull 2007 óta száguld Renault motorokkal, ugyanakkor a Honda erőforrásai jelenleg nagyobb megbízhatóságot és jobb teljesítményt ígérnek. Az istálló egyelőre nem erősítette meg a híreket, de az Autosport szaklap szerint már a hétvégi Francia Nagydíj előtt bejelenthetik a Reanult-val való szakítást Red Bullnál, így a következő szezont már az osztrák csapat is Honda motorokkal kezdheti el.

Mi lesz veled, Jégember?

2018.06.14.
Dorogi László

A Sky Sports szakértője szerint a finn pilóta az út végére ért, nem kellene tovább erőltetnie a Forma-1-es versenyzést.

Fotó: vezess.hu

Szigorú, ám annál jogosabb kritikát fogalmazott meg Martin Brundle, a Sky Sports televíziós társaság kommentátora a Ferrari finn pilótájával, Kimi Raikkönennel szemben. Brundle odáig merészkedett, hogy a maranellói istállónak egyenesen aggódnia kellene a finn miatt, mert hiába kezdte jól az idei szezont, Kanadában előbb hatalmas hibát vétett az időmérő edzésen, majd a futamon Vettel közelébe sem tudott kerülni, csapattársa végül közel 30 másodpercet vert rá, ami mint tudjuk a tizedek, századok, ezredek sorozatában már igen tetemes különbség.

A számok önmagukért beszélnek, Raikkönen 2013 óta nem nyert futamot, ráadásul amióta csapattársak a négyszeres német világbajnokkal, csupán tízszer tudta megelőzni versenyen, amikor mindketten befejezték az adott futamot. A finn pilóta szerződése az idény végén lejár a Ferrarinál, egyelőre pedig nem született megállapodás a folytatásról. A pletykák szerint Sebastian Vettel szívesen lenne ismét Daniel Ricciardo csapattársa, az ausztrált képzeli el a finn helyett az olasz csapatnál, míg az istállónál felmerült Charles Leclerc neve is, mint esetleges Kimi-pótlék.

Raikkönen jelenleg a mezőny legidősebb pilótája, még a 2001-es Ausztrál Nagydíjon mutatkozott be a sorozatban, 2007-ben pedig világbajnoki címet ünnepelhetett. Az utóbbi időszakban leginkább azzal találták meg a szakértők, hogy már közel sem akkora tűzzel versenyez, s bár néha még felvillant valamit tudásából, gyakran beletörődik a sikertelenségbe.

A fapofájáról híres Jégember nagyon sok szimpatizánst szerzett a Forma-1-ben töltött évei alatt, most azonban úgy tűnik, végleg leáldozóban van a csillaga. Egyes hírek szerint a szezon végén visszatérhet régi szerelméhez, a ralizáshoz, ahol egy rövid időszakot már eltöltött a Forma-1-es pályafutását megszakítva.

Baj van a Forma-1 új logójával

2018.06.13.
Ragnar Volarus

A problémát az jelenti, hogy túlzottan hasonlít az irodaszereket forgalmazó cég, a 3M egyik termékének logójához. Emiatt már év elején jelezte az amerikai cég, hogy megvizsgálják az ügyet, és majd döntenek arról, milyen lépéseket tesznek. 

Balra a Forma-1, jobbra a 3M termékének logója

Nos, az F1 üzleti ügyeivel foglalkozó újságíró, Christian Sylt arról számolt be, hogy a 3M most lendült támadásba, és feljelentést tett, arra hivatkozva, hogy az nagyon összetéveszthető az ő logójukkal. A reklamációt hivatalosan május 22-én adta be a 3M, de a hivatalos döntésre várni kell, mivel Sylt szerint az európai szellemi tulajdon hivatalának általában négy hónapba telik nyilatkozni az ilyen ügyekben. 

Az ügy azért felettébb kellemetlen, mert a Liberty Media tavaly módosította a száguldó cirkusz egész arculatát. 

Jó lenne már valamilyen versenyt is látni

2018.06.10.
Dorogi László

Sebastian Vettel rajt-cél győzelmet aratott a Kanadai Nagydíjon, amelytől nagyon sokat vártunk, de kínosan keveset kaptunk.

Fotó: formula.hu

Fernando Alonso nemrégiben élesen kritizálta a Forma-1-et meglehetősen kevés izgalom miatt, mondván már csütörtökön lehet tudni, ki honnan indulhat a vasárnapi futamon és az sem nagy kérdés, kik lesznek versenyben az első helyekért. Nos, a kanadai versenyhétvége szabadedzései, de még az időmérő edzés is komoly izgalmakat ígért vasárnapra, s a sorozat fanatikusai is joggal vártak a parázs csatákat a rémesen unalmas monacói hétvége után, hiszen a Ferrari, a Mercedes és a Red Bull autói nagyon közelinek tűntek egymáshoz.

Ehhez képest a Kanadai Nagydíj legpulzusemelőbb jelenetét az első körben a hazai környezetben versenyző Lance Stroll és a Toro Rosso pilótája, Brandon Hartley szolgáltatta, a kanadai egy kigyorsítást követően csúszott meg, úgy, hogy már nem tudta kontrollálni autóját, amely csúnyán nekicsapta a falnak Hartley járgányát.

És tulajdonképpen semmi mást nem láttunk.

Daniel Ricciardo egy kerékcserét követően átugorta Lewis Hamiltont a boxutcából kihajtva, majd a futam leintéséig hol közelebből, hol távolabbról követte egymást az első hatos. Fernando Alonso alatt menetrendszerint lepusztult a McLaren, de Sebastian Vettel győzelmét semmi és senki nem veszélyeztette egy pillanatig sem, s mivel Hamilton csak az ötödik helyen ért célba, így összetettben is átvette a vezetést a német világbajnok brit kollégájától 50. futamgyőzelmével.

Jól jelzi az eseménytelenséget, hogy a kockás zászlót lengető hölgy annyira belealudt a "versenybe", hogy egy körrel hamarabb kezdte el lengetni munkaeszközét.

A Kanadai Nagydíj végeredménye:


Borzasztó baleset borzolta a kedélyeket Kanadában - videó

2018.06.09.
Dorogi László

Egy kétségbeesett mormota szaladt Romain Grosjean autója elé a Kanadai Nagydíj második szabadedzésén. A szerencsétlenül járt állat szörnyethalt, a Haas-Ferrari első légterelője ripityára tört. Csak erős idegzetűeknek!

Nem lehet annál borzasztóbb érzés, mint amikor valaki önhibáján kívül követ el valamilyen hatalmas szörnyűséget. Bár szerencsére ritka alkalom, hogy Forma-1-es pályára állat téved, de néha bizony előfordul, tudna erről mesélni például Kimi Raikkönen is, akinek járgánya előtt egy róka majd egy mókus grasszált át az észak-amerikai versenyhétvégén 2012-ben. Akkor szerencsére nem történt tragédia, nem úgy, mint a Kanadai Nagydíj pénteki, második szabadedzésén.

Romain Grosjean éppen a pálya leggyorsabb szakaszán száguldott át a Haas-Ferrari végsebességét megközelítő tempóban, amikor megtörtént a baj: egy mormota kísérelt meg áthaladni az aszfalton előtte. Sem neki, sem a francia pilótának nem volt esélye elkerülni a végzetes karambolt, a másodperc töredéke alatt történt meg a vétlen mészárlás.

A Kanada területén őshonos állat meglehetősen gyakori látogatója a Kanadai Nagydíjnak, 2007-ben Athony Davidsonnak kellett a harmadik helyét feladnia a versenyen, miután Grosjeanhoz hasonlóan elütött egy mormotát.

A francia pilóta és a szerencsétlenül járt állat balesetét itt nézhetik meg, de kizárólag erős idegzetűeknek ajánlott!

Ezeket a cikkeket olvastad már?