Fernandói búcsúbeszéd, igazságtartalommal fűszerezve

2018.11.18.
Dorogi László

Egy hét. Ennyi maradt hátra Fernando Alonso Forma-1-es pályafutásából. Furcsa. És egy picit szomorú is.

Fotó: motor1.com

A kétszeres spanyol világbajnok, ha csak az utolsó évekre tekint vissza, kvázi dicstelenül lép ki a száguldó cirkusz vándortársulatából. Alonso két világbajnoki címet nyert a Renault-val karrierje első felében, hogy aztán a második végén nevetség tárgyává tegye magát minden egyes héten a folyamatosan befuccsoló McLarennel. És ne értsenek félre, nem maga miatt vált nevetségessé, hanem a wokingiak miatt. Ez mindenki számára egyértelmű.

Szóval Alonso, egy hét múlva, vasárnap, Abu-dhabiban áll utoljára rajthoz a sorozatban, mi pedig csak abban reménykedhetünk, hogy legalább egy futam befejezésének lehetőségét felkínálja neki a sors egy tálcán, s ahogy az utóbbi időszakban megszokhattuk tőle, küldött még egy utolsó, önelbocsájtó szép üzenetet a Forma-1-nek címezve.

"Jelenleg nem az történik az F1-ben, ami engem arra inspirált, hogy autóversenyző legyek. Azért távozok a Forma-1-ből, mert gyenge. Sokkal többet beszélünk arról, hogy mi történik a pályán kívül, mint azon belül. Mindig politikáról és buta rádióüzenetekről esik szó. Talán néhány hibával, de le tudnám írni a következő futam első 15 helyezettjét. Nehéz elfogadnom milyen kiszámíthatóvá vált minden. Remélem, sikerül megelégedettséget találnom más sorozatokban."

Ez utóbbit mi is reméljük, hiszen akár tetszik, akár nem, Fernando Alonso a huszonegyedik század Forma-1-ének egyik legmeghatározóbb alakja. Azon pedig talán érdemes lenne elgondolkoznia az érintetteknek, amiről a spanyol beszél, mert bőségesen találunk benne igazságot.

A Forma-1 világbajnoka nem kér a maratoni szezonból

2018.11.09.
Dorogi László

A legnépszerűbb autóverseny-sorozat tulajdonosai egyre több helyszínt vonnának be a Forma-1-es versenynaptárba, de Hamilton szerint már így is elég megterhelő egy idény a pilóták számára.

Fotó: The National

A Liberty Media sok újítással állt elő, amióta megvásárolták a Forma-1 jogait és nem titkolt céljuk, hogy minél több helyen pénzzé tegyék a sorozatot. A héten jelentették be például hivatalosan, hogy 2020-tól Vietnamban is lesz verseny, mindemellett az amerikaiak szeretnék elvinni Miamiba és Zaandvortba is a száguldó cirkuszt.

Mindez azt jelenté, hogy két év múlva akár 24-25 versenyhétvége is helyet kapna a versenynaptárban, ez pedig egyáltalán nem tetszik az immáron ötszörös világbajnok Lewis Hamiltonnak. A brit pilóta még azt is megszellőztette, hogy ha felemelik a versenyek számát, ő bizony visszavonul a sorozattól. Persze, öt világbajnoki címmel a háta mögött könnyen mond az ember ilyet, de azt azért be kell látnunk, hogy van némi igaza a Mercedes versenyzőjének.

Hamilton szerint már így is olyan, mintha 25 versenyük lenne egy évben, ezért egyáltalán nem tartja jó ötletnek a versenyek számának növelését, szerinte a régi, 18 futamos szezonok voltak a legideálisabbak.

Az idei szezonból már csak két futam van hátra, de az egyéni világbajnoki címmel ellentétben a konstruktőri verseny közel sem lefutott. Már most tudni lehet, hogy jövőre márciustól decemberig fog tartani az évad, ez pedig 1963 óta a leghosszabb szezon lesz a száguldó cirkuszban.

Hamilton hozzátette, nagyon szeret versenyezni, de ez az idény is nagyon hosszú volt, ami alatt nagyon sok feladatot kellett elvégezniük, nem mellesleg a családjuktól is nagyon sok időt kell távol eltölteniük, ami szintén embert próbáló feladat.

Verstappent nem lehetett megverni Mexikóban, Hamilton ötszörös világbajnok

2018.10.28.
Dorogi László

A Red Bull holland pilótája már a rajtnál az élre állt és ki sem engedte kezéből a győzelmet. Lewis Hamilton negyedik helyen ért célba, ezzel megszerezte ötödik világbajnoki címét.

Fotó: formula1.com

Nem kis meglepetésre a Red bull ausztrál pilótája, Daniel Ricciardo nyerte meg a szombati időmérő edzést a Forma-1 mexikói versenyhétvégéjének szombati napján, legyőzve az addig domináló holland csapattársát, Max Verstappent. A vasárnapi futam legfontosabb kérdése persze az volt, hogy a harmadik helyről rajtoló Lewis Hamilton az első hét hely valamelyikén tud-e végezni, ebben az esetben ugyanis bárhol érjen célba Sebastian Vettel, akkora előnyre tesz szert összetettben a világbajnoki potnversenyben, amit a német már nem hozhat be a hátra lévő két futamon.

Hamilton a harmadik helyről egészen kiválóan kapta el a rajtot, megelőzte a pole pozícióból startoló Daniel Ricciardót, de a második kockából induló Verstappent nem tudta kikerülni az első kanyar előtt. A negyedik-ötödik helyen Vettel és Valtteri Bottas küzdött egymással, végül a németnek sikerült megelőznie a Mercedes finnjét. Az első kör végén Verstappen, Hamilton, Ricciardo volt a dobogós helyeken száguldók sorrendje, negyedikként Vettel, ötödikként Bottas, a hatodik pozícióban pedig Räikkönen haladt.

Hamilton és Bottas közvetlen egymás után, a 12. körben bent járt a boxban kerékcserén, egy körrel később pedig Ricciardo is friss abroncsokat kapott. Verstappen a vezető helyről a 14. körben állt ki kerékcserére, majd az ideiglenesen az élen álló Vettel a 17. körben, csapattársa, Räikkönen pedig közvetlenül utána hajtott a boxba.

Az élmezőnyben a kerékcserék után nem változott a helyzet, a dobogós pozíciókban sorrendben Verstappen, Hamilton és Ricciardo száguldott. Vettel a 34. körben megelőzte Ricciardót és feljött a harmadik helyre, öt körrel később pedig a célegyenesben Hamilton mellett is elment, így már második volt. A 47. körben Ricciardo utolérte Hamiltont és elment mellette, így ismét harmadik volt, Hamilton pedig a boxba hajtott kerékcserére. Ugyanígy tett Vettel és Verstappen, majd Bottas is, Ricciardo azonban nem állt ki új gumikért.

Húsz körrel a leintés előtt Verstappen, Ricciardo, Vettel volt az első három sorrendje, Hamilton pedig ötödikként száguldott Räikkönen mögött. Ricciardo műszaki hiba miatt 10 körrel a vége előtt feladni kényszerült a futamot, így a Red Bullnak nem jött össze a kettős győzelem, Verstappen viszont az F1 történetének első olyan versenyzője lett, aki pályafutása során úgy nyert öt futamot, hogy 79 versenyén egyszer sem rajtolt a pole pozícióból.

Hamilton végül a negyedik helyen ért célba a második Vettel és a harmadik Raikkönen mögött, ezzel pedig elhódította ötödik világbajnoki címét, ezzel a Forma-1 történetének második ötszörös vb-győztese lett, korábban ez csak az argentin Juan-Mauel Fangiónak sikerült az 1950-es években. A csúcsot változatlanul a hétszeres világbajnok német Michael Schumacher tartja.

A Mexikói Nagydíj végeredménye

1. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 71 1:38:28.851
2. Sebastian Vettel Ferrari 71 17.316
3. Kimi Räikkönen Ferrari 71 49.914
4. Lewis Hamilton Mercedes 71 1:18.738
5. Valtteri Bottas Mercedes 70 1 kör
6. Nico Hülkenberg Renault 69 2 kör
7. Charles Leclerc Sauber-Ferrari 69 2 kör
8. Stoffel Vandoorne McLaren-Renault 69 2 kör
9. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 69 2 kör
10. Pierre Gasly Toro Rosso-Honda 69 2 kör
11. Esteban Ocon Force India-Mercedes 69 2 kör
12. Brendon Hartley Toro Rosso-Honda 69 2 kör
13. Lance Stroll Williams-Mercedes 69 2 kör
14. Sergey Sirotkin Williams-Mercedes 69 2 kör
15. Kevin Magnussen Haas-Ferrari 69 2 kör
16. Romain Grosjean Haas-Ferrari 68 3 kör
- Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 61 kiesett
- Sergio Pérez Force India-Mercedes 38 kiesett
- Carlos Sainz Renault 28 kiesett
- Fernando Alonso McLaren-Renault 3 kiesett

Ricciardo elcsente a pole pozíciót Verstappen elől Mexikóban

2018.10.27.
Dorogi László

A szabadedzéseken is a Red Bullok dominanciáját hozta a mexikói Forma-1-es versenyhétvége, de Daniel Ricciardo egyszer sem tudta megelőzni Max Verstappent. Egészen szombat estig.

Fotó: formula1.com

Az idei szezon egészét figyelembe véve némileg talán váratlan, az előző idényre visszatekintve azonban annyira nem: Max Verstappen egyeduralma alá vonta a közép-amerikai versenyhétvége első két napját. A fiatal holland versenyző tavaly megnyerte a Mexikói Nagydíjat, most pedig mindhárom szabadedzésen ő bizonyult a leggyorsabbnak.

A szakértők persze azt találgatták, hogy mennyit tartalékolt eddig a két nagyágyú, de az időmérő edzés első szakaszában körvonalazódott, hogy a Red Bull most tényleg képes lehet felvenni a versenyt a Mercedes-szel és a Ferrarival is. A szombati szabadedzés után ugyan félő volt, hogy az eső megérkezik az időmérőre, végül azonban száraz pályán tudták teljesíteni a pilóták legjobb köreiket.

A Q1-ben némileg váratlanul aztán a motorcserén átesett - tehát rajtbüntetésre számítható - Valtteri Bottas bizonyult a leggyorsabbnak, az edzés második szakaszában aztán "helyre állt a világ rendje" és a Red Bull holland pilótája visszaugrott az élre.

A Q3-ban aztán a világbajnoki címért papíron még harcban levő, ám csodára váró Sebastian Vettel először kúszott 1:14-es idő alá, nem utolsó sorban gyorsabb volt Hamiltonnál is, de Verstappen rá tudott verni a németre 185 ezredet. Arra azonban senki nem számított, ami az utolsó percekben történt, ugyanis Daniel Ricciardo olyan kört húzott elő cilinderéből, amivel mindenkit állva hagyott. Az ausztrál pilóta megfosztotta élete első pole pozíciójától csapattársát, de ami a világbajnoki cím szempontjából jóval fontosabb, hogy Hamilton indulhat a harmadik rajtkockából, míg riválisa, Sebastian Vettel csak közvetlenül mögüle.

Amennyiben Lewis Hamilton a vasárnapi futamon az első hét hely valamelyikén ér célba, Vettel helyezésétől függetlenül megnyeri ötödik világbajnoki címét.

A Mexikói Nagydíj időmérő edzésének végeredménye:

Hazaengedték a kórházból Niki Laudát

2018.10.24.
Dorogi László

Három hónappal tüdőátültetése után engedték ki a kórházból a Forma-1 háromszoros osztrák világbajnokát. Felépülését továbbra is orvosi csapat felügyeli.

Fotó: The Independent

Ahogy arról a Blogstar is beszámolt, súlyos tüdőbetegsége miatt azonnali tüdőátültetésen esett át augusztusban a Forma-1 háromszoros osztrák világbajnoka, Niki Lauda. Az operáció sikeresen zajlott, Laudát azóta egy bécsi klinikán kezelték, de az elmúlt hetekben már arról lehetett hallani, hogy egyre jobban érzi magát, most pedig ki is engedték a kórházból.

Természetesen az autóversenyző legenda felépülését a továbbiakban is a klinika erre szakosodott orvosi csapata követi figyelemmel, de a rehabilitációt otthonában folytathatja.

Laudának nem ez volt az első transzplantációs műtéte, pályafutása során, 1976-ban a Nürnburg Ringen szenvedett súlyos sérülést, s miután kiégett az autója, több szerve is megsérült, 1997-ben testvérétől, 2005-ben pedig feleségétől kapott új veséket.

Címkék: Forma 1, Mercedes

Raikkönen 5 év után nyert, Hamilton még nem világbajnok

2018.10.21.

Kimi Raikkönen győzelmével ért véget az Amerikai Nagydíj. Lewis Hamilton a harmadik helyen ért célba, így hiába végzett Sebastian Vettel előtt és így hivatalosan még nem világbajnok a Mercedes pilótája. 

Fotó: twitter.com/f1

Lewis Hamilton 67 pontos előnnyel érkezett Austinba, így a Mercedes pilótája adott esetben már az Amerikai Nagydíjat követően világbajnok lehetett volna. A britnek az ötödik vb-címhez mindenképpen Sebastian Vettel előtt kellett végeznie, sőt második helye esetén legalább két pozícióval kellett felülmúlnia riválisát. 

A rajtot követően Kimi Raikkönen agresszív manőverének köszönhetően megelőzte Hamiltont és az élre vágott. A startot követően Lance Stroll nekiment Fernando ALonsonak és a baleset következtében a spanyol világbajnok kiállni kényszerült. Charles Leclercet Romain Grosjean forgatta ki az esetet a versenyfelügyelők a futamot követően vizsgálják. 

Ezekről az esetekről azonban elvette a figyelmet az ami az élmezőnyben történt. Sebastian Vettel koccant Daniel Ricciardoval, a Ferraris megforgott és a 15. helyre esett vissza. 

Max Verstappen eközben szinte szárnyalt, a holland fiatal a 18. helyről hét kör alatt feljött ötödiknek, majd miután Ricciardo alatt megállt a Red Bull egy újabb pozíciót nyert. Az autó eltávolítása miatt virtuális safety car lépett érvénybe. 

Az alkalmat Hamilton kihasználta, hogy kereket cseréljen, és miután megelőzte Valtteri Bottast és hamar felért Raikkönen mögé. A "Jégembert" azonban nem tudta megelőzni hosszú körökön keresztül, így értékes időt veszített és csak ellenfele kiállásánál állt vissza az élre. 

Hamilton abroncsai hamar elkoptak, Raikkönen pedig fokozatosan dolgozta le a különbséget. Miután a Mercedesnél úgy döntöttek, hogy ismét kereket cserélnek a bajnokaspiránsnak, Raikkönen a 37. körben visszavette a vezetést. Hamilton negyedikként tért vissza, de hamar már dobogós pozícióban autózott, miután Bottas elengedte csapattársát. 

A hajrá ritkán látott izgalmakat ígért miután Raikkönen Verstappen és Hamilton három másodpercre autózott egymástól. Mivel Hamiltonnak a második hely is elég volt a bajnoki címért, így az utolsó körökben mindent megtett Verstappen megelőzéséért. 

Úgy tűnt Hamilton elmegy Verstappen mellett, azonban a holland nem hagyta magát, a brit címvédő pedig a pályát is elhagyta az utolsó előtti körben és már nem volt esélye visszatámadni. 

Kimi Raikkönen végül az izgalmakból kimaradva megnyerte az Amerikai Nagydíjat. A 2007-es világbajnok a 2013-as Ausztrál Nagydíjat követően nyert ismét futamot, azóta 113 GP telt el. Ez volt a finn közönségkedvenc 21. győzelme, így mától ő számít hazája legsikeresebb pilótájának a futamgyőzelmeket tekintve. A második helyre végül Max Verstappen jött be, míg Lewis Hamiltonnak meg kellett elégednie a harmadik hellyel. 

Sebastian Vettel végül egészen a negyedik helyig jött előre, így még matematikailag életben tartotta bajnoki reményeit. Valtteri Bottas egy számára csalódást keltő hétvégét fejezett be ötödikként. A további pontszerző helyeken Nico Hülkenberg, Carlos Sainz, Esteban Ocon, Kevin Magnussen és Sergio Perez osztoztak. 

Az utolsó három futamon még 75 pontot lehet szerezni, a 346 pontos Lewis Hamilton 70 pontos előnnyel vezet Sebastian Vettel előtt. Győzelmével Kimi Raikkönen átvette a harmadik helyet. A konstruktőrök előtt a Mercedes vezet 538 ponttal a 460 pontos Ferrari előtt. 

Végeredmény:

Fotó: formula.hu

Hiába az egyik legtehetségesebb, nincs helye a Forma-1-ben

2018.10.19.
Ragnar Volarus

Ocon a mezőny egyik nagy reményű tagja, a Mercedes is számít rá a jövőben, nem szeretnék elengedni a kezét, de sok pénzt nem tudnak arra fordítani, hogy Oconnak jövőre is legyen versenyzői ülése.

Így most úgy fest, hogy a Williams lehet a francia pilóta egyetlen esélye az F1-ben maradásra. Ő azonban nem szeretné sok évre elkötelezni magát a jelenleg nem túl erős istállónál. Ocon 2020-ban már topcsapatban versenyezne, ezért Russell-lel ellentétben nem akar több évre aláírni.

Fotó: Wikipedia

Az angol Formula-1-es sajtó szerint mutatkozik némi esély, hogy jövőre George Russell és Esteban Ocon párosával álljon rajthoz a Williams. Ám akad egy kis gond. A fiatal pilóták tehetségnek nincsenek híján, viszont szponzorpénz tekintetében nem túl jól állnak. Ellenben a jelenlegi párossal. Ugyanis Lance Stroll és Szergej Szirotkin urak temérdek pénzt hoztak ilyen módon a csapathoz, viszont Russell leigazolásába a hírek szerint nem szállt be anyagilag a Mercedes, és Ocon mögött sem áll komoly tőkés befektető. Az már csak tetézi a Williams gondjait, hogy a szezon végén a főszponzor Martini is távozik az együttestől. 

Az Autosport nevű lap úgy tudja, a Williams jelenleg gőzerővel azon dolgozik, hogy új szponzorokat szerezzen, és a második versenyző kiválasztásánál ne a pénz legyen a döntő tényező, azaz Ocon kaphassa a helyet. Tehát a tehetséges francia utolsó esélye a Williams, ő mégis feltételeket szabna. 

„Russell szintén a Mercedes juniorprogramjának a tagja, a csapathoz pedig több évre szerződött le. Nekem nincs szándékomban sok évre aláírni” – mondta Ocon.

Fotó: GettyImages

A 22 éves pilóta abban bízik, hogy két év múlva már egy topcsapatnál lesz lehetősége, ezért inkább kihagyná a következő szezont, mint hogy hosszabb időre elkötelezze magát a középmezőnyben.

„Jó lehetőségeket látok 2020-ra, remélhetőleg fényes a jövő számomra. Ezért nem akarok igazán több évre senkivel sem szerződni.”

A helyzet tehát cseppet sem egyszerű, ráadásul egyes információk szerint a Williamsnél esélyes még Szergej Szirotkin is, ha az orosz SMP Racing tovább fizeti szereplését, valamint a 10 millió dolláros szponzorcsomagra szert tevő Robert Kubica is.

Címkék: Force India, Forma 1

Így lehet ötszörös világbajnok Hamilton Amerikában

2018.10.17.
Dorogi László

A Mercedes brit világbajnoka hihetetlenül közel került a címvédéshez és akár már hétvégén, Austinban megszerezheti ötödik vb-címét, amivel beérné az örökrangsorban Juan Manuel Fangiót.

Fotó: Daily Star

Egészen káprázatos formában versenyez Lewis Hamilton július közepe óta, a Mercedes négyszeres világbajnoka az előző hét futamból hatot nyert meg és négy versennyel az idény vége előtt 67 pontos előnnyel vezeti a világbajnoki pontversenyt Sebastian Vettel előtt. Ez egyben azt is jelenti, hogy a németnek már nem csak a tudására, de jókora szerencsére is szüksége van ahhoz, hogy letaszítsa trónjáról brit riválisát, aki már a hétvégi, Amerikai Nagydíjon bezsebelheti ötödik világbajnoki címét.

Ehhez persze a Marcedes pilótájának legalább 8 ponttal kell többet szereznie Vettelnél, ez ugyanis azt jelentené, hogy 75 pontra növelné előnyét összetettben. Mivel a futamgyőzelemért 25 pont jár a Forma-1-ben, a német már csak pontszámban érhetné utol a maradék három versenyen Hamiltont, s ha meg is történne ez a csodaszámba menő manőver, akkor sem előzhetné meg, hiszen ebben az esetben a futamgyőzelmek száma rangsorol, márpedig Hamilton már kilencnél jár, miközben Vettel csak öt sikerrel rendelkezik.

Lássuk hogyan alakulhat ki a Hamilton világbajnoki címét érő nyolc pontos differencia már a hétvégén:

- Hamilton megnyerni az Amerikai Nagydíjat, Vettel pedig nem végez a harmadik helynél előrébb

- Hamilton második helyen ér célba, miközben Vettel ötödik, vagy annál rosszabb helyen zár

- Hamilton a dobogó harmadik fokát kaparintja meg, Vettel pedig a hetedik, vagy annál rosszabb pozícióban fejezi be a versenyt

- Hamilton negyedik, Vettel pedig nem végez előrébb a nyolcadik helynél

- Hamilton ötödik, Vettel viszont nem zár az első nyolcban

- Hamilton hatodik, Vettel pedig maximum egy pontot szerez

Az esélyek egyáltalán nem szólnak a Ferrari német pilótája mellett, ugyanis amióta Austinban rendezik az amerikai Forma-1-es futamot Vettel egyszer, míg Hamilton ötször diadalmaskodott, ráadásul az elmúlt négy idényben mindig a brit emelhette magasba az amerikai trófeát.

Hamilton húzta be a szuzukai időmérőt

2018.10.06.
Pintér M. Lajos

A címvédő és az ötödik világbajnoki győzelmére hajtó Lewis Hamilton, a Mercedes brit pilótája nyerte a Forma-1-es Japán Nagydíj szombati időmérő edzését, így a vasárnapi futamon ő rajtolhat majd az élről.

Fotó: formula.hu

A 33 éves Hamiltonnak ez az idei nyolcadik, egyben pályafutása 80. pole pozíciója – írja az MTI.

Hamilton mellől csapattársa, a finn Valtteri Bottas startolhat, míg a harmadik pozícióból Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzője vág majd neki a futamnak. Hamilton összetettbeli egyetlen riválisa, a szintén négyszeres vb-győztes Sebastian Vettel, a Ferrari német pilótája csak kilencedik lett az időmérőn.

A kvalifikáció harmadik szakaszában elkezdett esni az eső Szuzukában, és bár a Ferrari előbb a félig nedves, félig száraz pályára alkalmas, úgynevezett átmeneti esőgumikat tette fel Vettel autójára, a német versenyző azonnal visszament a boxba száraz aszfaltra alkalmas gumikért, mert nem érezte megfelelőnek az átmeneti abroncsokat. Pechjére, mire visszaért a pályára, újfent eleredt az eső, ezért nem tudott igazán gyors kört teljesíteni.

Hamilton közben már az első körén a leggyorsabb volt, s mivel az esőben már egyik ellenfelének sem volt esélye az övénél jobb időt elérni, percekkel az időmérő edzés leintése előtt biztossá vált, hogy a brit pilótáé lesz a pole pozíció.

A vb-pontversenyben Vettel előtt 50 ponttal vezető Hamiltonnak így hatalmas esélye van arra, hogy Japánban jelentős lépést tegyen az ötödik világbajnoki címének megnyerése felé.

Az 53 körös Japán Nagydíj vasárnap – magyar idő szerint – 7.10 órakor kezdődik.

A teljes rajtsorrend:

1. sor:
Lewis Hamilton (brit, Mercedes)
Valtteri Bottas (finn, Mercedes)
2. sor:
Max Verstappen (holland, Red Bull)
Kimi Räikkönen (finn, Ferrari)
3. sor:
Romain Grosjean (francia, Haas)
Brendon Hartley (új-zélandi, Toro Rosso)
4. sor:
Pierre Gasly (francia, Toro Rosso)
Esteban Ocon (francia, Force India)
5. sor:
Sebastian Vettel (német, Ferrari)
Sergio Perez (mexikói, Force India)
6. sor:
Charles Leclerc (monacói, Sauber)
Kevin Magnussen (dán, Haas)
7. sor:
Carlos Sainz Jr. (spanyol, Renault)
Lance Stroll (kanadai, Williams)
8. sor:
Daniel Ricciardo (ausztrál, Red Bull)
Nico Hülkenberg (német, Renault)
9. sor:
Szergej Szirotkin (orosz, Williams)
Fernando Alonso (spanyol, McLaren)
10. sor:
Stoffel Vandoorne (belga, McLaren)
Marcus Ericsson (svéd, Sauber)

Nem tört meg a Mercedes-uralom Oroszországban

Bottas jó csapatjátékosnak bizonyult, Hamilton futamot nyert, összesítésben pedig már két futamgyőzelemnyi az előnye Vettellel szemben.

Fotó: formula.hu

Már a pénteki szabadedzéseken körvonalazódott, hogy a Szocsi pálya egyértelműen a Mercedesnek lett kitalálva, s ha ehhez hozzátesszük azt, hogy még sosem sikerült más erőforrással robogó autónak futamot nyernie Oroszországban, nem sok jóban reménykedhettek az ezüst nyilak riválisai.

Pedig Sebastian Vettelnek nagyon nagy szüksége lett volna egy győzelemre Szocsiban, ugyanis öt futammal a világbajnokság befejezése előtt már 40 pont volt Lewis Hamilton előnye, ám a szombati időmérő edzés rávilágított, hogy a Ferrarinak sok esélye nem lesz a sikerre vasárnap.

Némi meglepetésre Valtteri Bottas gyorsabbnak és precízebbnek bizonyult brit csapattársánál szombaton, így a finn pilóta indulhatott a pole pozícióból azon a pályán, ahol tavaly sikerült megnyernie pályafutása első Forma-1-es versenyét. Sebastian Vettel a harmadik helyről vághatott neki a futamnak és az első méterek izgalmasan alakultak. A legjobban talán Hamilton kapta el a rajtot, be is nézett csapattársa mellé, ám Bottas jól megvédte pozícióját, miközben Vettel is üldözőbe vette Hamiltont.

Végül minden élen haladó versenyző megtartotta pozícióját és a show-t elsősorban a 21. születésnapját ünneplő Max Verstappen szolgáltatta, aki különböző büntetések miatt a 19. helyről rajtolt, ám villámsebességgel hámozta át magát a mezőnyön, hogy bár jó néhány másodperccel lemaradva, de csatlakozzon az élen haladó négyeshez.

Az első és egyetlen boxkiállásnál jól taktikázott a Ferrari, Sebastian Vettel, hamarabb érkezett a kerékcserére mint Hamilton és a kivezető körét is nagyon jól teljesítette. A brit kiállását követően a német mögé szorult, de elképesztően agresszívan támadta és nem sokkal később vissza is vette Vetteltől a második pozíciót. S mint tudjuk, ez már fél futamgyőzelmet jelentett Hamilton számára, ugyanis Bottasnak kénytelen kelletlen el kellett engednie ötödik világbajnoki címére hajtó társát.

Hamilton összetettben ezzel már 50 ponttal vezet Sebastian Vettel előtt a világbajnoki pontversenyben és nagyon nagy csoda - értsd két nullázás a brittől - kell ahhoz, hogy a német szerezze meg ötödik világbajnoki címét. A 33 éves brit versenyzőnek ez volt az idei nyolcadik, egyben pályafutása 70. futamgyőzelme.

Az Orosz Nagydíj végeredménye:

Ezeket a cikkeket olvastad már?