Jövőre is lesz spanyol pilótája a McLarennek

2018.08.15.
Dorogi László

A jelenleg a Renault pilótájaként versenyző Carlos Sainz ül Fernando Alonso idény végén megüresedő ülésébe a McLarennél.

Fotó: Sky Sports

Bár egyelőre hivatalos bejelentés nem történt, az ESPN amerikai sportcsatorna úgy tudja, a 23 éves spanyol pilótát csütörtökön mutatják be az istálló wokingi főhadiszállásán.

A történet kissé kacifántos, mert Sainz eredetileg a Red Bull pilótája, ám Daniel Ricciardo és Max Verstappen mögött csak a harmadik helyen áll a hierarchiában, ezért adták kölcsön a Renault-nak, ahol Nico Hülkenberg csapattársa volt. Néhány napja robbant azonban a hírbomba, hogy Daniel Ricciardo nem hosszabbítja meg a Red Bullnál lejáró szerződését és némileg meglepő módon a Renault-hoz igazol, az pedig gyorsan kiderült, hogy Hülkenberg pozícióját nem veszélyezteti a francia istállónál, így Sainznak mindenképpen távoznia kell.

Amerikai sajtóértesülés szerint Sainz 2020-ig szóló szerződést ír alá a McLarennél és annak a Fernando Alonsónak a helyére érkezik, aki kedden jelentette be, hogy a 17. szezonjának végén távozik a száguldó cirkuszból.

Idén látjuk utoljára Alonsót a Forma-1-ben

2018.08.14.
Dorogi László

A kétszeres spanyol világbajnok tizenhét szezon után hagyja el a száguldó cirkuszt. Az Egyesült Államokban folytatja a versenyzést.

Fotó: formula1.com

Fernando Alonso kedden délután, rendkívüli közleményben jelentette be, hogy az idény végén, tizenhét év versenyzés után maga mögött hagyja a száguldó cirkuszt és minden bizonnyal az IndyCarban folytatja pályafutását.

Korábban arról lehetett hallani, hogy bár a Forma-1-ből távozik, de a McLarent nem cseréli le a tengerentúlon sem, ám a bejelentést már a wokingi istállótól függetlenül tette meg, ami arról árulkodik, hogy nem szeretne az IndyCar sorozatnak egy McLaren-Hondával nekivágni. Alonso köszönetet mondott mindenkinek, aki a szűk két évtized alatt segítette Forma-1-es pályafutását, de ahogy fogalmazott, döntését már hónapokkal ezelőtt meghozta, a száguldó cirkusztól egy Twitter-videóval búcsúzott.

Alonso 2001-ben került a Forma-1-be, karrierjét a Minardinál kezdte, egy évvel később lett a Renault tesztpilótája. Legnagyobb sikereit éppen a francia csapattal érte el, 2005-ben és 2006-ban is világbajnoki címet ünnepelhetett.

Második vb-címe után igazolt a McLarenhez, ahol azonban nem találta meg számításait, így visszatért a Renault-hoz, majd öt évig a Ferrarinál versenyzett, ám világbajnoki címet az olaszokkal már nem sikerült nyernie, ellenben háromszor is - 2010-ben, 2012-ben és 2013-ban - a világbajnoki pontverseny második helyén zárt, 2010-ben négy, 2012-ben három ponttal kapott ki Sebastian Vetteltől.

Az elmúlt években már csak szenvedett a sorozatban, mert a McLarent sem a Honda-, sem a Renault-motor nem hajtotta megfelelően, vélhetően ez segített meghozni a spanyolnak döntését. Alonso eddigi pályafutása során 303 futamon indult, ebből 32-t nyert meg és összesen 97 alkalommal állhatott a dobogóra - legutóbb 2013-ban a Spanyol Nagydíjon nyert a Ferrarival, dobogóra pedig 2014-ben, szintén a tűzpiros autóval állhatott dobogóra.

Fotó: formula1.com

A spanyolnak nem lesz ismeretlen az amerikai terep, egy évvel ezelőtt már részt vett a legendás Indy 500-as futamon, ahol azonban nem meglepő módon a McLaren-Honda motorja feladta a szolgálatot alatta.

Alonso idén elindult a klasszikus Le Mans-i 24 órás versenyen is, amelyet végül meg is nyert, így egyetlen lépésre került a hőn áhított Triplakoronától. Eddig mindössze Graham Hillnek sikerült nyernie a Forma-1-es Monacói Nagydíjon, elsőként célba érnie a Le Mans-i 24 órás versenyen és megszerezni a győzelmet az Indy 500-on. A spanyolnak már csak ez utóbbi hiányzik ahhoz, hogy beérje Hillt, ennek megszerzésére pedig minden esélye meg is lesz a jövőben.

Fotó: EPA

Hamilton lett a mogyoródi esőkirály

2018.07.28.
Dorogi László

A négyszeres brit világbajnok alkalmazkodott legjobban a zord körülményekhez és megszerezte a pole pozíciót a Forma-1-es Magyar Nagydíj szombati időmérő edzésén.

Fotó: formula.hu

Hatalmas sakkjátszmával kezdődött a Forma-1-es Magyar Nagydíj szombati időmérő edzése, köszönhetően a Mogyoród felett köröző szeszélyes zivatarfelhőknek. Éppen emiatt semmilyen jelentősége nem volt annak, hogy Sebastian Vettel a pénteki második és a szombati harmadik szabadedzésen is az élen végzett, ez utóbbin ráadásul pályarekordot is futott.

A versenyzők egytől egyig átmeneti esőgumival gurultak ki az időmérőre, ugyanis fél három körül hatalmas zivatar zúdult a mogyoródi célegyenesre, valamint a pálya első szakaszára, ugyanakkor a következő adag zuhé sokáig csak kerülgette az aszfaltcsíkot. Elsőként Carlos Sainz váltott száraz pályára alkalmas, ultralágy gumikra és azonnal két és fél másodpercet rá is vert az addig vezető pilótára.

Innentől elkezdődött az őrült tánc, sorozatosan változott az utolsó öt személye, minden versenyző egyre csak dobálta a jobbnál jobb köridőket, tartván a lezúduló zivatartól. A szélirány viszont öt perc alatt megfordult, és úgy tűnt, a Q1-ben már nem lesz több eső, egy perccel a szakasz vége előtt pedig Daniel Ricciardonak kellett veszettül nyomnia a gázt az élmenők közül, mert 30 másodperccel a vége előtt csupán a 13. helyre volt elég az ideje, ráadásul mindenki mással ellentétben ő a keményebb keverékű abroncsra szavazott. Az ausztrál végül átevickélt az időmérő következő szakaszába, a Q1 nagy vesztesei pedig azok a Force Indiák voltak, akiknek úgy tűnik, ezen a hétvégén semmi nem akar összejönni.

A Q2-re aztán visszatért az eső, és nem is alakult ki konszenzus a boxutcában, akadt, akik a száraz pályás abroncsokra, akadt, akik az átmeneti esőgumikra szavaztak, ez utóbbi, magányos csoportba tartozott Sebastian Vettel is és neki lett igaza. Mindenki másnak vissza kellett gurulnia mért idő nélkül a boxba, míg a német elsőként teljesíthetett gyors kört - a körülményekhez képest egész jó idővel, persze ez is 12 másodperccel volt lassabb, mint a harmadik szabadedzésen futott pályarekord.

Fotó: MTI

Az idő előrehaladtával egyre komolyabb víz állt össze a pályán, különösen az utolsó kanyarban, a célegyenesben és az azt követő szakaszon, hat perccel a Q2 vége előtt nem is nyithatták tovább az autók DRS-szárnyukat, annyira felvizesedett az aszfalt. Ez azoknak lehetett rossz hír, akik a 11-15-ik hely között ragadtak, többek között a már az első szakaszban is kockáztató Daniel Ricciardónak. Marcus Ericsson próbált meg először esőgumival jó időt teljesíteni, de már senkinek nem volt esélye a javításra.

A Q3-nak már masszív esőfüggöny kíséretében vágtak neki a talpon maradt versenyzők, s 12 perccel az időmérő edzés leintése előtt nem lehetett még csak megjósolni sem, hogy ki szerzi meg a pole pozíciót. Leggyorsabban Lewis Hamiltonnak sikerült alkalmazkodnia a zord körülményekhez, legalábbis az időeredmények erről árulkodtak, egyre másra dobálta a legjobb szektor- és köridőket, a brit dominanciáját Kimi Raikkönen tudta először megtörni egy 1:36,186-os idővel.

Valtteri Bottas az időmérő edzés végén odarakott egy tökéletesnek tűnő időt, de attól négyszeres világbajnok Lewis Hamilton, hogy még erre is rá tudott tenni egy lapáttal. A brit végül 1:35,658-as idővel szerezte meg vasárnapra az első rajtkockát csapattársa elől, a második sorból Kimi Raikkönen és Sebastian Vettel indulhat, míg kisebb meglepetésre az ötödik rajtkockát Carlos Sainz, a hatodikat Pierre Gasly szerezte meg.

A Magyar Nagydíj időmérő edzésének végeredménye:

Tudtad-e, hogy még mindig Michael Schumacher tartja a Magyar Nagydíj körrekordját?

2018.07.27.
Dorogi László

Vasárnap már a 33. Forma-1-es Magyar Nagydíjat rendezik meg megszakítás nélkül a mogyoródi Hungaroringen, amelynél hosszabb sorozattal csak Monza és Monte-Carlo büszkélkedhet.

Mint a sorozat egyik legpatinásabb nyomvonala, a Hungaroring közönsége jó néhány történelmi pillanatnak lehetett már szemtanúja.

1. Nem Mogyoródon volt az első magyar verseny

Bár 1936-ban még nem létezett a Forma-1, már akkor is rendeztek úgy nevezett Grand Prix autóversenyt Magyarországon, amelynek a Népliget adott otthont. Ez még nem volt hivatalos világbajnoki futam és pontokat sem osztottak ki a verseny végén. A futamot végül Tazio Nuvolari nyerte meg Alfa Romeójával, a futam egyetlen magyar résztvevője, Hartmann László 6 kör hátránnyal, a hetedik helyen ért célba Maseratijával.

2. Brit és német hegemónia, avagy folytassa Herr Vettel és Mister Hamilton

Az első mogyoródi Magyar Nagydíjat 1986-ban rendezték meg, azóta minden évben ellátogat a száguldó cirkusz mezőnye hazánkba, ennél régebben csak Monacóban és Monzában rendeznek Forma-1-es versenyt megszakítás nélkül. Az 1986-os nagydíjat a brazil Nelson Piquet nyerte meg a Williams-Hondával, s a következő két versenyt is a brazilok uralták: 1987-ben ismét Piquet, 1988-ban a legendás Ayrton Senna nyert. Senna még kétszer tudott ezen kívül felállni a magyar dobogó legfelsőbb fokára, de összességében a britek uralják a magyar nyomvonalat. A legtöbbször - szám szerint ötször - Lewis Hamiltonnak sikerült megnyernie a Magyar Nagydíjat, de a Schumacher-Vettel páros is fel tud mutatni hat győzelmet, s a tavalyi versenyt is a Ferrari német pilótája nyerte. A csapatoknál a McLaren viszi a prímet 11 futamgyőzelemmel.

3. Volt, hogy véget ért a világbajnokság Mogyoródon

A Forma-1 történetében hatszor fordult elő, hogy már a Hungaroringen világbajnokot avattak, Nigel Mansell 1992-ben, Michael Schumacher pedig 2001-ben biztosította be Magyarországon egyéni világbajnoki címét. Ami a csapatokat illeti, 1996-ban, 2001-ben, 2002-ben és 2004-ben dőlt el idő előtt a konstruktőri világbajnoki cím, egyszer a Williams, háromszor pedig a Ferrari javára. A 33. Magyar Nagydíjon egyiktől sem kell tartanunk.

4. Több pilóta nálunk robbant be a köztudatba

Mi a közös Damon Hillben, Fernando Alonsóban, Jenson Buttonban és Heiki Kovalainenben? Mindegyikük a Hungaroringen aratta első futamgyőzelmét F1-es pályafutása során. Kovalainennek nem is volt több sikere ezután, Damon Hillt pedig Palik László 1997-ben el is tüntette a mogyoródi pálya színéről.

5. Magyar versenyzőt a magyar pályára!

A 2003-as Magyar Nagydíjon szerepelt először magyar versenyző a sorozatban, ám Baumgartnert Zsolt Jordanje végül műszaki hiba miatt nem gurult át a célvonalon. A magyar versenyző két év alatt 20 Forma-1-es versenyen állt rajthoz, 2004-ben a Minardival pedig pontot is szerzett az Amerikai Nagydíjon Indianapolisba. Igaz, azon a versenyen a Michelin-gumival versenyző csapatok sztrájkot hirdettek és csak a Bridgestone abroncsokkal versenyző istállók autói gurultak ki a futamra, de Zsoltnak sikerült befejeznie a versenyt.

6. A körrekord még mindig a legnagyobbé

Szinte hihetetlen, de a versenyben futott leggyorsabb kör rekordját még mindig Michael Schumacher tartja, 2004-ben 1 perc 19 másodperc 071 ezredmásodperc alatt ért körbe a magyar pályán. Az időmérő edzésen futott leggyorsabb kör rekordját is német tartja, jelesül Sebastian Vettel, aki 2017-ben 1:16,276-tal szerezte meg a pole pozíciót a Ferrarival.

7. Az elmúlt években nem jó ómen Magyarországon nyerni

Lassan másfél évtizede nem tudta megnyerni év végén az egyéni világbajnoki címet az a pilóta, aki behúzta a Magyar Nagydíjat. Ez utoljára Michael Schumachernek sikerült 2004-ben.

+1: Kockázgassunk

A Forma-1 statisztikai adatbázisaként számon tartott Jack Elleker kiszámolta, hogy a 4381 méter hosszú Hungaroringen 76860 Rubik-kockát kellene egymás mellé rakni, hogy körbeérjék az aszfaltcsíkot, míg a teljes felület beborításához 14 832 564 darab bűvös kockára lenne szükség.

Nem vették el Hamilton hockenheimi győzelmét

2018.07.22.
Dorogi László

Bár hatalmas bravúrt hajtott végre a brit világbajnok azzal, hogy a 14. rajtkockából indulva végül megnyerte a Német Nagydíjat, de könnyen lehet, hogy csalt.

Fotó: formula1.com

Lewis Hamilton pályafutása során először tudott úgy futamot nyerni, hogy nem az első hat rajtkocka valamelyikéből vágott neki a versenynek, ehhez persze némi szerencsére is szüksége volt a pokolian gyors és ezen a vasárnapon megbízhatóbb arcát mutató Mercedesen kívül.

Kellett például az, hogy a versenyt vezető Sebastian Vettel belerongyoljon egy tócsába, ami egészen a falig repítette, ezzel lenullázva a német versenyét. Kellett a csapattársának, Valtteri Bottasnak adott csapatutasítás, hogy legyen szíves, ne toszogassa hátulról Hamiltont és kellett egy fölöttébb érdekes manőver is, ami viszont nem volt teljesen szabályos. Sőt, teljesen szabálytalan volt.

Vettel balesetét követően ugyanis beküldték a pályára a biztonsági autót, s mint ilyenkor általában, sorra érkeztek a boxba a versenyzők kereket cserélni. Hamiltont is kitessékelte csapata, ám a brit pilóta az utolsó utáni pillanatban meggondolta magát és a boxbejárattól elkanyarodva, a füvön fűnyíróként átnyargalva visszatért a pályára.




Elég nagy volt a káosz a Mercedesnél, mert alapvetően későn esett rá a boxba vezető bekötőútra a brit, majd éppen ilyen későn tért le arról. Ez pedig nem szabályos. Hamilton a jogosulatlan előnyszerzésnek köszönhetően így az élre került és ott is maradt a futam végéig.

Két évvel ezelőtt, egy nagyon hasonló szituációban Kimi Raikkönen 5 másodperces büntetést kapott az Európa Nagydíjon, amikor mind a négy kerekével átlépte a boxutca-bevezető sáv záróvonalát. Ez nem csak szabálytalan, de nagyon veszélyes manőver is.

Érdekes módon Hamilton esetében a verseny közben fel sem merült, hogy vizsgálni kéne az akciót, mert nem tartózkodott senki a közelében, így nem veszélyeztette senkinek a versenyét, magyarán jogosulatlan előnyre sem tett szert, mert lassítania kellett az ideális ívhez képest.

A versenybírák csak a futam után hívták be elbeszélgetésre a britet, végül pedig csak egy megrovásban részesítették, ami nem jár pozícióvesztéssel és rajtbüntetéssel sem a Magyar Nagydíjra, pedig a szabály a következőképpen szól: "a boxutca bejáratát és a pályát elválasztó záróvonalat tilos átlépni. Hamilton pedig pontosan ezt csinálta.

Őrület Hockenheimben, kettős Mercedes-siker, Hamilton győzelem

2018.07.22.
Dorogi László

A Német Nagydíj végére megérkezett az eső és fenekestül felforgatta dolgokat. Sebastian Vettelt például a falba vezette.

Fotó: The Telegraph

A világbajnoki címért folytatott verseny szempontjából meglehetősen nagy drámát tartogatott a Német Nagydíj szombati időmérő edzésének első szakasza, amikor Lewis Hamilton alatt egy technikai probléma miatt megállt a Mercedes, ezért a négyszeres brit világbajnok csupán a 14. rajtkockából vághatott neki a vasárnapi futamnak. Nem úgy Sebastian Vettel, aki elképesztően nagyot repesztett az időmérőn, megszerezte a pole pozíciót és magabiztosan várhatta a versenyt.

Amely tulajdonképpen izgalommentesen indult, a rajtnál mindössze a harmadik helyről startoló Kimi Raikkönenre érkezett meg fenyegetően Max Verstappen, de a Ferrari finnje jól védte a holland támadásait és maga mögött tudta tartani a Red Bullt. Lewis Hamilton jó tempóban egerészte át magát a mezőnyön, bár az igazsághoz hozzátartozik, hogy senki nem fejtett ki vele szemben komoly ellenállást, így egészen gyorsan sikerült fellépnie az ötödik pozícióba, bő egy boxkiállásnyi távolságra a vezető Vettel mögött.

A Ferrari Kimi Raikkönent nevezte ki a hockenheimi versenyre kísérleti egérnek, ezért a finnt mindenkinél hamarabb hozták ki az első kerékcserére, bevállalva ezzel egy két kiállásos stratégiát és a friss gumikon haladó Raikkönen egymás után dobálta is a leggyorsabb köröket. Csapattársa kerékcseréje után Vettel elé is tudott kerülni, ám miután néhány körön keresztül tartotta maga mögött a németet, rászóltak, hogy a világbajnoki pontversenyt tekintve csak el kellene engednie a más taktika szerint köröző Vettelt.

A keményebb gumikeveréken rajtoló Hamilton a 42. percben jött először a boxba, ám ekkor már vészesen kerülgette a nyomvonalat az eső, jó néhányan meg is próbálkoztak átmeneti esőgumikat feltenni autójukra, de ez végül senkinek nem hozott előrelépést.

Az igazi dráma csak ezután következett, ugyanis a pálya bizonyos részein jóval nagyobb víz állt meg, míg máshol teljesen száraz maradt a nyomvonal, Sebastian Vettel pedig hiába versenyzett addig magabiztosan, nagy hibát vétett. A Ferrari hátulja felúszott egy tócsán, a német pedig a sóderben és a falban kötött ki.

A szintén csúszkáló Raikkönent Valtteri Bottas lépte át, s a Vettel balesete miatti biztonsági autós szakaszt követően meg is támadta az akkor már élen haladó Hamiltont. Ahogy korábban Raikkönenre a Ferrari, úgy ezúttal Bottasra a Mercedes is ráparancsolt, hogy ne háborgassa Hamiltont, így a brit világbajnok a 14. helyről rajtolva megnyerte a Német Nagydíjat és átvette a vezetést az összetett pontversenyben a nullázó Vetteltől.

A Német Nagydíj végeredménye:


Fotó: Twitter

A vb-pontversenyek állása



 1. Hamilton 188 pont
 2. Vettel 171
 3. Räikkönen 131
 4. Bottas 122
 5. Ricciardo 106
 6. Verstappen 105
 7. Hülkenberg 52
 8. Alonso 40 
 9. Magnussen 39
10. Perez 30
11. Ocon 29
12. Sainz 28
13. Grosjean 20
14. Gasly 18
15. Leclerc 13
16. Vandoorne 8
17. Ericsson 5
18. Stroll 4
19. Hartley 2

Csapatok:

 1. Mercedes 310 pont
 2. Ferrari 302
 3. Red Bull 211
 4. Renault 80
 5. Force India 59
 6. Haas 59
 7. McLaren 48
 8. Toro Rosso 20
 9. Sauber 18
10. Williams 4

Marad a Mercedesnél a négyszeres világbajnok

2018.07.19.
Dorogi László

Lewis Hamilton hosszas tárgyalássorozat után meghosszabbította lejáró szerződését a német istállóval, 2020-ig biztosan marad a Mercedesnél.

Fotó: Give Me Sport

Hosszú história végére tettek pontot a Mercedesnél a bejelentéssel, hiszen tavaly november óta folytak a tárgyalások Hamilton és az istálló között a brit világbajnok szerződésének meghosszabbításáról.

Hamilton 2013-ban igazolt a Mercedeshez, azóta 108 nagydíjon állt rajthoz, 50 alkalommal szerezte meg a pole pozíciót, 75 alkalommal állhatott fel a dobogóra és 44 futamgyőzelmet ért el, nem mellesleg három világbajnoki címet is szerzett az ezüstnyíllal.

A brit pilóta szerződéshosszabbításával minden bizonnyal Daniel Ricciardo is marad a Red Bullnál, mert a pletykák arról szóltak korábban, hogy akkor érkezhet az ausztrál az ezüstnyilakhoz, ha Hamilton nem marad a csapatnál.

A Mercedes csapatfőnöke nyafizott egy hatalmasat

2018.07.09.
Dorogi László

Toto Wolffnak nagyon nem tetszik, hogy folyamatosan lökdösik szegény kicsi versenyzőit, csakhogy a bűnösök rendszerint megbűnhődnek, nekik pedig végeredményben semmilyen bántódásuk nem esik.

Fotó: Daily Star

Durcásan csapta ki a hisztit Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke a Brit Nagydíj után, szörnyű nagy igazságtalanságot kiáltva az égbe. Mint ismert, a szezon eddigi legizgalmasabb futamán Sebastian Vettel diadalmaskodott, miután az utolsó körökben megelőzte az addig élen haladó, de ott leblokkoló Valtteri Bottast.

A pole pozícióból viszont a Mercedes hazai világbajnoka, Lewis Hamilton indulhatott, aki az első kanyarnál azonnal összekoccant Kimi Raikkönennel, aminek következtében a brit megpördült és visszacsúszott a mezőny végére, innen küzdötte vissza magát a dobogó második fokára. A verseny után a finn pilóta maga is elismerte hibáját, a versenybírák pedig meg is bírságolták a Ferrari versenyzőjét egy tíz másodperces büntivel.

Két hete Franciaországban Sebastian Vettel hasonló körülmények közepette pörgette meg Valtteri Bottast, őt akkor öt másodperccel vágták meg, szóval a szankciót mindkét esetben felrótták a bűnös számlájára, tehát az FIA és a szabályalkotók mindkét esetben elismerték és meg is büntették a ferraris szabálytalanságokat.

"A baleset igazságtalan volt, mert ez most már a második alkalom, hogy az egyik Ferrari kilöki az egyik versenyzőnket az első kanyarban, ami egyáltalán nem vicces. Franciaországban hiba volt Vettelnek csupán öt másodperces büntetést adni, most legalább Kimi tízet kapott. A baleset nélkül Lewis megnyerte volna a versenyt"

- nyilatkozta a futam után Niki Lauda, a Mercedes elnökségi tagja.

Ha valakinek, hát neki aztán tényleg tudnia kéne, miről szól az autóversenyzés. A kocsik jönnek-mennek, néha előzgetik is egymást és bizony az is előfordul, hogy a heves csata következtében összeütköznek. Egy baleset sosem igazságos, de könyörgöm, mégis mit csináljanak a Ferrarisok és mit csináljon az FIA? Égessék el máglyán a maranellói istállót minden ingóságával együtt? Vélhetően a Mercedesesek szerint ezt kellene tenniük...

Toto Wolff viszont még messzebb merészkedett, ő egyenesen szándékos ütközéssel vádolja a Ferrari pilótáit. Aha. Gondoljunk csak bele, mennyire életszerű szituáció, hogy valaki, aki a világbajnoki címért küzd, mint például Sebastian Vettel - és papíron még Kimi Raikkönen is - saját futamának kockáztatásával belerongyol egy másik autóba. Semennyire

Wolff úrnak sem fájna így a történet, ha ők jöttek volna ki a két ominózus verseny-balesetből jobban, csakhogy a sok évnyi egyeduralkodás után idén kicsit megtapasztalják azt is, milyen a lófütykös túloldalán lenni és hát ez nem esik túl jól az eddig nyeregben lévő németeknek. Pláne azután, hogy Ausztriában sikerült egy dupla nullát felpakolniuk a világbajnoki pontverseny táblázatára.

Hamilton átrongyolt a mezőnyön, de Vettel mögött maradt

2018.07.08.
Dorogi László

Kiváló versenyt hozott a silverstone-i Brit Nagydíj, Hamilton délutánját majdnem elszúrta Raikkönen, de a brit mentette, ami menthető. Bottas nem bírta el a nyomást, Vettel növelte előnyét összetettben.

Fotó: formula1.com

Gyakorlatilag a Brit Nagydíj első méterein borult minden, amiért a pilóták megdolgoztak a szombati időmérőn. A hatodik silverstone-i győzelmére készülő Lewis Hamilton csúnyán beragadt a rajtnál, aminek köszönhetően csapattársa és Sebastian Vettel is elhúzott mellette, s megtette volna ezt Kimi Raikkönen is, ha elég helye marad. De nem maradt. A finn oldalba pöckölte Hamiltont, a brit pedig úgy pörgött meg, hogy csak a mezőny végéhez csatlakozva tudta folytatni a versenyt.

Raikkönent tíz másodperces büntetéssel sújtották, de ekkor még úgy tűnt, hogy így is a Ferrari versenyzője jön ki jobban az afférból, s különösen Sebastian Vettel lehetett hálás galibát okozó társának, mert legnagyobb riválisa komoly hendikeppel kezdhette meg a felzárkózást. Hamiltont viszont szemmel láthatóan nem ijesztette meg a szituáció, úgy szaladt át a mezőnyön, mint kés a vajon, a harmincharmadik körben pedig Marcus Ericsson is a kezére játszott azzal, hogy 250-el becsapódott a falba, így be kellett jönnie a biztonsági autónak, ami eltüntette a különbségeket az élen haladók közt, akik ekkor Bottas, Vettel, Hamilton, Verstappen, Raikkönen, Ricciardo sorrendben haladtak.

Az újraindítás után gyakorlatilag azonnal jöhetett is vissza a safety car, amikor Romain Grosjean - ki más - akaszkodott össze Carlos Sainz-cal, de az utolsó tizenegy kör pokoli izgalmakat tartogatott.

Raikkönenennek sikerült elhaladnia az autójával küzdő, végül a versenyt be sem fejező Verstappen mellett, Sebastian Vettel pedig akkora nyomást helyezett Valtteri Bottasra, hogy végül hibába is hajszolta a finnt és sikerült megszereznie a vezető pozíciót. A Mercedesnek nem is kellett több, gyorsan rászóltak versenyzőikre, hogy cseréljenek helyet, de Bottas annyira kiesett a ritmusból, hogy Raikkönen is elszáguldott mellette, így nem csak az első helyét, de a dobogót is elbukta.

A Brit Nagydíj végeredménye:


  1. Sebastian Vettel (német, Ferrari) 1:27:29.784 óra
  2. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 2.264 másodperc hátrány
  3. Kimi Räikkönen (finn, Ferrari) 3.652 mp h.
  4. Valtteri Bottas (finn, Mercedes) 8.883 mp h.
  5. Daniel Ricciardo (ausztrál, Red Bull) 9.500 mp h.
  6. Nico Hülkenberg (német, Renault) 28.220 mp h.
  7. Esteban Ocon (francia, Force India) 29.930 mp h.
  8. Fernando Alonso (spanyol, McLaren) 31.115 mp h.
  9. Kevin Magnussen (dán, Haas) 33.188 mp h.
10. Pierre Gasly (francia, Toro Rosso) 34.129 mp h.

Az összetett világbajnoki pontversenyek állása 10 futam után

Pilóták:

  1. Vettel 171 pont
  2. Hamilton 163
  3. Räikkönen 116
  4. Ricciardo 106
  5. Bottas 104
  6. Verstappen 93
  7. Hülkenberg 42
  8. Alonso 40
  9. Magnussen 39
10. Sainz 28
11. Ocon 25
12. Perez 23
13. Gasly 19
14. Leclerc 13
15. Grosjean 12
16. Vandoorne 8
17. Stroll 4
18. Ericsson 3
19. Hartley 1

Csapatok:

  1. Ferrari 287 pont
  2. Mercedes 267
  3. Red Bull 199
  4. Renault 70
  5. Haas 51
  6. Force India 48
  7. McLaren 48
  8. Toro Rosso 20
  9. Sauber 16
10. Williams 4

Hosszú Hamilton-sorozat szakadt meg Ausztriában

2018.07.02.
Dorogi László

A négyszeres brit világbajnokkal utoljára 631 nappal ezelőtt fordult elő, hogy nem ért célba egy versenyen. Egészen vasárnap délutánig.

Fotó: formula.hu

Pocsék hétvégét zárt a Mercedes az ausztriai Red Bull Ringen. Hiába indulhatott Valtteri Bottas és Lewis Hamilton az első két rajtkockából a vasárnapi futamon, különböző technikai problémák miatt egyikük sem tudta befejezni a versenyt. Ezzel megszakadt Lewis Hamilton elképesztő sorozata, a brit pilóta ezt megelőzően 2016. október 9-én egy Japán Nagydíjon esett ki utoljára, az azóta eltelt harminchárom futam mindegyikén célba ért.

Ezt akár rossz előjelnek is tekinthetné a Mercedes világbajnoka, hiszen abban az évben, amikor utoljára nem teljesített egy versenyt, nem is tudott világbajnoki címet nyerni az idény végén. Az Ausztriában harmadik helyen záró Sebastian Vettel így meg is előzte Hamiltont az összetett pontverseny élén, igaz, mindössze egyetlen ponttal.

"Minél hamarabb el kell felejtenünk ezt a napot. Nagyon hosszú idő után ez volt a legrosszabb hétvégénk, hiszen mindkét Mercedes kiesett, ráadásul különböző technikai gondok miatt. Ezzel együtt továbbra is tökéletesen megbízom munkatársaimban"

- nyilatkozta Hamilton a balul sikerült hétvége után.

Sokáig nem szabad csüggednie, hiszen az előttünk álló hétvégén ismét száguldozhat a cirkusz, sőt mi több, Hamilton hazai pályán, Silverstone-ban veheti vissza az éllovas pozíciót a világbajnoki pontversenyben.

Ezeket a cikkeket olvastad már?