Bottas ralizik, négy csapat még titkolózik

2019.01.27.
Ragnar Volarus

Még kicsit több mint másfél hónap van hátra a szezonkezdetig, addig viszont Valteri Bottas ralizással múlatja az időt, a csapatok pedig hamarosan bemutatják idei autóikat. Lassan felpörögnek az események, majd felbőgnek a motorok.

Fotó: Twitter

Az Ausztrál Nagydíj rajtjáig valahogy el kell ütni az időt, még a pilótáknak is. A Mercedes finn versenyzője, Valtteri Bottas nem is unatkozik, és szakaszgyőzelemmel, valamint egy összetettbeli ötödik hellyel debütált első raliversenyén.

A finn egy Ford Fiesta WRC-vel állt rajthoz az Arktisz Lappföld Ralin, és bár a nyitószakaszokon mindössze a 7. és 9. helyet csípte meg, az összetettben végül az 5. helyen zárt. Ráadásul egy rövid, 3,5 km-es szakaszon ő volt a leggyorsabb. 

A finn pilóta navigátora Timo Rautiainen volt, aki korábban Marcus Grönholm oldalán két világbajnoki címet is megnyert. A versenyt egyébként Emil Lindholm nyerte.

Miközben Bottas unaloműzésként ralizik, egyre több csapat jelenti be a 2019-es szezonra épített autójának bemutatóját. Már csak a Mercedes, a Red Bull, a Haas és a Williams nem árulta el, mikor lesz a nagy leleplezés.

És mi sem természetesebb, a szünetben a gumikat szállító Pirelli sem pihen, aki a 2020-tól 2023-ig tartó periódusban is kizárólagos abroncsgyártója lesz az F1-nek, hiába pályázott a Hankook is. 

Azt már tudjuk, hogy 2021-ben jelentősen megváltoznak az F1-es szabályok, ennek egyik eleme, hogy megnövelik az abroncsok méretét is 18 colosra.

A Speed Week című lap szerint a Pirelli F1-es főnöke, Mario Isola elárulta, az idei év első felében még a 2020-as évre tesztelnek, az idény második felében azonban már 2021-re készülnek, tehát a 18 colos abroncsok is felkerülnek az autókra. 

A Renault technikai igazgatója, Bob Bell elárulta, komoly kihívás lesz majd a 18 colos kerekekre való átállás.

„Az autók modernebb kinézetet kapnak. A legnagyobb kihívás az lesz, hogy kitaláljuk, hogyan hozzuk ki belőlük a legjobb teljesítményt. Ez egy teljesen új terület mindenki számára.”

Jelen és a jövő - Fotó: Flipboard

Újra egy Schumacher a Ferrarinál

2019.01.20.
Ragnar Volarus

Már hónapok óta azt csiripelik a madarak, hogy a tavalyi Formula-3-as Európa-bajnokságot megnyerő Mick Schumachert több Formula-1-es csapat is csábítgatja, az elmúlt néhány napban pedig már azt suttogták a jól értesültek, hogy a német állítólag a Ferrari juniorprogramja mellett kötelezte el magát. Nos, az ifjú Schumachert a Mercedes is szerette volna magához édesgetni, de most hivatalosan is megerősítették, Mick Schumacher valóban a Ferrari Akadémiájának ajánlatát fogadta el. 

Fotó: motorsport.com

„Több mint nyilvánvaló, hogy a Ferrarinak a születésem óta helye van a szívemben, ahogy a családomnak is. Szóval személyes szinten is nagyon örülök ennek a lehetőségnek”

– fogalmazott az idén már a Formula-2-ben szereplő pilóta, aki a mos aláírt szerződésének köszönhetően szinte biztosan lehetőséget kaphat majd egy szezonközi F1-es teszten. 

„Egy olyan ember számára, mint én, aki születése óta ismeri őt, kétségkívül érzelmes jelentéssel bír Mick érkezése a Ferrarihoz. De a tehetsége, az emberi és profi tulajdonságai miatt választottuk ki őt, amelyek fiatal kora ellenére is megkülönböztetik a többiektől”

- nyilatkozta a Ferrari nemrégiben kinevezett csapatvezetője, Matteo Binotto. Aki nem csak a levegőbe beszél, hiszen mérnökként Michael Schumacher legnagyobb sikerei idején is a maranellóiaknál kereste a kenyerét. 

Fotó: Autoweek

A hivatalos bejelentés után Sebastian Vettel rögtön nyilatkozott is, és kijelentette, utódjaként tekint Mick Schumacherre, akivel csapattársakként együtt versenyeztek a hétvégén a Bajnokok Tornáján (RoC).

„Ez egy nagyszerű hír számára. Remélem, sokáig velünk fog maradni, hogy együtt is versenyezzünk vagy ha majd egy nap úgy döntök, hogy kiszállok, talán neki adom át majd a kormányomat.”

A német páros a második helyen végzett a Team Nordicot képviselő Tom Kristensen és Johann Kristoffersson mögött. Vettel a versenyt követő sajtótájékoztatón elmondta, egyáltalán nincs miért szégyenkezniük amiatt, hogy csak a második helyen zártak ilyen tapasztalt versenyzők mögött.

„Mickkel büszkék lehetünk a mai teljesítményünkre. Jó lett volna hazavinni a trófeát, de a Bajnokok Tornáján soha nem könnyű eljutni a döntőig, szóval azt hiszem, jól végeztük a dolgunkat. Nincs szégyellni való abban, hogy veszítettünk Tommal és Johannal szemben, hiszen ők világklasszis pilóták, és ma egyértelműen gyorsabbak voltak nálunk.”

Fotó: racefans.net

A Ferrari négyszeres világbajnoka - aki 2007-ben éppen Michael Schumacher oldalán mutatkozhatott be a RoC-on - elmondta, számára egyedülálló élmény volt most a fiatalabb Schumacherrel való közös versenyzés.

„Nyilván nagyon különleges érzés Mickkel egy csapatban versenyezni. Emlékszem az első Bajnokok Tornáján, amin részt vettem, mennyire felnéztem Michaelre. Mindannyian tudjuk, hogy úgy még különlegesebb lett volna, ha ő is itt van ma velünk, de abban biztos vagyok, hogy nagyon büszke lenne a fiára.”

Véget ért az Arrivabene-éra a Ferrarinál

2019.01.07.

A Ferrari menesztette Maurizio Arrivabene csapatfőnököt, akinek helyét a korábbi technikai igazgató Matteo Binotto foglalja el.

Fotó: motorsport.com

Az olasz sajtóban hétfő délelőtt kezdett el terjedni a hír, hogy a Ferrari kirúghatja Maurzio Arrivabenét, aki 2015 óta volt az istálló csapatfőnöke. Arról cikkeztek, hogy a vezetőnek azért kell mennie, mert megromlott közte és Matteo Binotto technikai igazgató között a viszony. A hír igaznak bizonyult és tényleg Binotto veszi át a csapatfőnöki teendőket a jövőben. 

A Ferrari közleményben tudatta a világot a váltásról, valamint arra is fény derült, hogy Binotto egy személyben lesz a csapatfőnök és a technikai igazgató is:

Négy év fáradhatatlan elköteleződés után Maurizio Arrivabene elhagyja a csapatot. A döntést a cég felsővezetésével közösen született meg, melyet hosszas egyeztetések előztek meg Maurizio és a csapat hosszú távú érdekeiről. A Ferrari szeretné megköszönni Mauriziónak a hozzájárulását a csapat egyre javuló versenyképességéhez, és a legjobbakat kívánja a jövőbeli kihívásaihoz. Azonnali hatállyal Matteo Binotto veszi át a Ferrari csapatfőnöki pozícióját. A technikai részlegek továbbra is közvetlenül Matteónak jelentenek majd.

Címkék: Ferrari, Forma 1

Virtuális Schumacher-múzeum nyílik a legendás pilóta születésnapján

2019.01.02.
Dorogi László

A telefonos alkalmazást a Keep Fighting Alapítvány készítette, segítségével a rajongók átélhetik a hétszeres világbajnok győzelmeit.

Fotó: Formula Spy

Michael Schumacher január harmadikán tölti be ötvenedik születésnapját, a kerek évfordulóra pedig különleges meglepetéssel készült a Keep Fighting Alapítvány.

"A hivatalos Michael Schumacher applikáció holnaptól lesz nyilvános, amivel közösen élhetjük át Michael sikereit. Ez az alkalmazás egy újabb mérföldkő az erőfeszítéseinkben, hogy a kedvében járjunk neki, és nektek, a rajongóinak a teljesítménye megünneplésével. Sok örömet kívánunk hozzá!"

- áll az alapítvány közleményében, amelyből kiderül az is, hogy a pilóta a lehető legjobb kezekben rehabilitálódik öt évvel ezelőtt elszenvedett súlyos síbalesete után, az alapítvány pedig minden emberileg lehetséges dolgot megtesz azért, hogy segítse őt. A hétszeres világbajnok állapotáról azonban, ahogy korábban, úgy most sem árultak el semmit a pilóta kérésére.

Finnországban a cukornál is jobban viszik a Kimi-könyvet

2018.12.20.
Dorogi László

Nemrég jelent meg Kimi Raikkönen életrajzi könyve - ami már magyarul is kapható -, a bestseller pedig akkora siker, hogy varázsütésre a legnépszerűbb olvasmánnyá változott a Jégember hazájában.

Fotó: grandprix247.com

Egészen biztos, hogy nálunk is szép példányszámot fog hozni Az ismeretlen Kimi Raikkönen című könyv, hiszen a Forma-1 rangidősét, a Ferrari eddigi utolsó világbajnokát csak az nem szereti, aki nem akarja. Hogy ne menjünk messzebb, nyáron a Hungaroringen is ellopta a show-t - na jó, kellett azért a kisfia is - hosszú idő után először nyert futamot az idei Amerikai Nagydíjon és a világbajnoki pontverseny harmadik helyén zárt, pályafutása egyik legjobb teljesítményét nyújtva.

Az FIA gálán pedig... Azt nézzék meg itt:

Hát lehet nem szeretni ezt az embert?

Kimi Raikkönen egy vérbeli finn. Szeret száguldozni és nem veti meg a földi örömöket sem. De mi értelme is lenne az életnek, ha csak otthon ülnénk a szoba négy sarkát bámulva? A Jégemberről mindenki tudja, hogy kimért, szófukar személyiség, legalábbis legtöbbször így mutatkozik a nyilvánosság előtt.

Szóval, brutális sebességgel kezdték el vásárolni a Kari Hotakainen gondozásában megjelent könyvet - én is szívesen megkapnám karácsonyra, khm... - Finnországban például már nagyon közel a 200 ezres példányszámú eladási határ. Csak a mihez tartás végett, az eddigi legnépszerűbb könyv a Harry Potter és a Főnix Rendje volt az északiaknál, abból a megjelenés évében, 2004-ben 170 200 példány fogyott el.

A magyar rajongóknak sem kell szégyenkeznie, már itthon is több mint 10 ezer példányt adtak el az életrajzi könyvből és ez a szám a karcsony közeledtével csak növekedni fog.

Schumacher nincs ágyhoz kötve és nem gépek tartják életben

Ezt állítja a Daily Mail egyik újságírója, bár hivatalos forrása neki sincs. Az utóbbi időben mindenesetre egyre több - igaz vagy sem - infó lát napvilágot a Forma-1 hétszeres világbajnokáról.

Fotó: Mirror

Érdekes cikket jelentetett meg Jonathan McEvoy, a Daily Mail újságírója, amelyben arról számolt be, hogy a 2013 decemberében súlyos síbalesetet szenvedő Michael Schumachert nem gépek tartják életben, a Forma-1 legendája svájci otthonában él feleségével, sőt, még csak nem is egy külön, a felépüléséhez kiépített szobában, hanem vele együtt, a család nappalijában.

McEvoy azt is hozzáteszi, hogy bár a legenda nincs ágyhoz kötve, rendszeres ápolást igényel, amelynek heti költsége mintegy 18 millió forintnak felel meg, de a korábbi sajtóhírekkel ellentétben nem igaz, hogy Mallorcára vagy az Egyesült Államokba szállították volna külön kezelésre.

Síbalesete óta nem kaptunk ennyi információt Schumacherről

A Nemzetközi Automobil Szövetség jelenlegi elnöke, a Forma-1-ben szereplő Ferrari csapat egykori csapatfőnöke különleges infót osztott meg a hétszeres világbajnokról. A Forma-1 rekordbajnoka öt évvel ezelőtt szenvedett végzetesnek tűnő síbalesetet Franciaországban, azóta többen keltették már halálhírét is, hiszen a nagyközönség azóta sem tud szinte semmit az állapotáról.

Schumacher január 3-án tölti be ötvenedik életévét, ennek apropóján a Ferrari maranellói múzeumában külön kiállítást nyitnak a legenda tiszteletére.

Hivatalos forrás persze nem támasztja alá a McEvoy által leírtakat, mindenesetre talán bizakodásra adhat okot, hogy egyre több információ lát napvilágot a hétszeres világbajnokról. Az utolsó hivatalos tájékoztatást Felix Damm ügyvéd tette közzé még 2016-ban, ő akkor arról számolt be, hogy Schumacher nem tud járni.

A Ferrarinál már csak a jövőre koncentrálnak

2018.12.14.
Dorogi László

Elsőként a maranellóiak jelölték meg a 2019-re megálmodott autójuk bemutatásának időpontját, amelyet három nappal az előszezoni tesztek előtt lepleznek majd le.

Az olaszok azt szeretnék, ha ebből a szemszögből figyelné őket a mezőny jövőre. (Fotó: formula1.com)

Az olasz istállónak több mint egy évtizede nem sikerült győztes autót építenie és az sem csoda, hogy gyorsan maguk mögött szeretnék tudni a 2018-as évet, hiszen Sebastian Vettel csak a szezon első felében tudta megszorítani Lewis Hamiltont és a Mercedest, végül reális esélye nem volt a bajnoki cím elhódítására.

Azt már tudjuk, hogy a következő idénynek új társat kap maga mellé a négyszeres német világbajnok, a feltörekvő monacói pilóta, Charles Leclerc kap lehetőséget a bizonyításra a Ferrarinál, de vajon ezúttal sikerül-e végre egy a bajnoki címre valódi esélyekkel pályázó kocsit összetákolni? Erre a kérdésre aligha kaphatjuk meg a választ, de az már biztos, hogy 2019. február 15-én fogják bemutatni az új reménységet.

A maranellóiak Project 670-re keresztelték legújabb fejlesztésüket és természetesen - a többi csapathoz hasonlóan - már egy ideje ügyködnek a tervezésén és kivitelezésén. Mindössze nyolc hetet kell várnunk rá, hogy mi is megtekinthessük, mire jutottak.

Címkék: Ferrari, Forma 1

A nyári szünet utáni Hamilton feltörölte a padlót a mezőnnyel

2018.11.26.
Dorogi László

Az abu-dzabi nagydíjjal hivatalosan is véget ért a Forma-1 2018-as idénye, amely bár izgalmasnak indult, ám az immáron ötszörös világbajnok Lewis Hamilton gondoskodott arról, hogy a vége ne legyen az.

Fotó: formula1.com

Nagy várakozás előzte meg a Forma-1 hatvankilencedik szezonját, ugyanis a szezon előtti tesztek mind-mind azt vetítették előre, hogy a Ferrari hosszú évek szélmalomharca után végre megközelítheti a Mercedest és véget vethet a németek négy éve tartó egyeduralmának. A sorozatnak nagy szüksége lett volna erre, hiszen Lewis Hamilton uralkodása már-már felidézheti a Forma-1-rajongókban a Michael Schumacher és Ferrari uralta időszakot, amelynek a Schumi-szimpatizánsok nagyon, mindenki más kevésbé örült.

Úgy vágott tehát neki a mezőny a március végi, ausztrál idénynyitónak, hogy sok kérdés ajtaját nyitotta ki a felzárkózni látszó Ferrari, de Sebastian Vettel megítélésének sem tett volna rosszat, ha tényleg komolyan versenyben tud lenni a világbajnoki címért. Arról persze már csak a legelvakultabb Red Bull-szurkolók álmodozhattak, hogy az osztrákok pilótái is beleszólhatnak a kétszereplős versenyfutásba, mindenesetre a szezon előtti teszteken Daniel Ricciardo és Max Verstappen is jól teljesítettek.

A 2018-as évad rengeteg változást hozott magával, a legfontosabb mind közül a glória bevezetése volt, amely bár sokak szemében szálkaként élt a szezon előtt, a világbajnokság eseményei rávilágítottak arra, hogy mekkora szükség van egy ilyen védő szerkezetre az F1-ben. Hogy ne menjünk messzebb, az idényzárón látott hatalmas Hülkenberg-bukás is sokkal-sokkal rosszabbul végződhetett volna, ha nincs a glória. Alighanem, mostanra a kritikus pilóták is belátják, nincs értelme az eszköz ellen harcolni.

Több új arc is bemutatkozott a száguldó cirkuszban ebben az évben, s úgy tűnik, Charles Leclerc lesz az, aki villámkarriert építhet a sorozatban. A fiatal monacói pilóta 2017-ben nyerte meg a Formula-2-es sorozatot, idén debütált a Sauber színeiben, jövőre pedig máris a Ferrari egyik autójában találja magát Kimi Raikkönen helyén. A veterán finn versenyzővel annak ellenére sem hosszabbított szerződést a maranellói alakulat, hogy egyik legjobb szezonját futotta és az összesített világbajnoki pontverseny harmadik helyén zárt.

A Jégembertől még nem kell búcsúznunk, hiszen két évre szóló szerződést kötött első F1-es csapatával, a Sauberrel, búcsút kell intenünk viszont a Forma-1 kétszeres világbajnokának, Fernando Alonsónak, aki az elmúlt időszakban már csak szenvedett a McLarennel, s őszintén szólva, egy ilyen kaliberű versenyző jóval többet is érdemelt volna annál, amit a wokingiak nyújtottak neki. A spanyol nem véletlenül kritizálta sokszor, sok helyen a Forma-1-et és saját csapatát is, így az sem meglepő, hogy az autóversenyzéstől nem vonul vissza, csupán a száguldó cirkusznak fordít hátat.

Fotó: formula1.com

S ami a szezon előtt beharangozott hatalmas harcot illeti? Az év első felében minden úgy alakult, ahogy azt Sebastian Vettel és a Ferrari elképzelte, a négyszeres német világbajnok előbb az Ausztrál, majd a Bahreini Nagydíjat húzta be, hogy aztán egy kínai nyolcadik helyezéssel, továbbá egy azeri és egy spanyol negyedik hellyel azonnal visszatérjen a realitások talajára. A németet egyébként sokat kritizálta a szaksajtó elkerülhető hibái miatt és valóban, többször is görcsösnek tűnt a teljesítménye, amely végül meg is pecsételte sorsát.

Mindeközben Hamilton a szerencsétlen körülmények között elbukott bahreini futam és egy kínai negyedik pozíció után két futamgyőzelemmel replikázott Vettel szezonrajtjára, de a Kanadai Nagydíj után már ismét a német állt jobban az összetett pontversenyben. A versenyfutás kiélezett és szoros volt, a rajongók örülhettek. Vettel ráadásul még saját közönsége előtt is le tudta győzni Hamiltont, amivel lélektani fölénybe került, ám a négyszeres brit világbajnoknak mintha csak erre a pofonra lett volna szüksége.

Hamilton innentől kezdve a hátralevő tizenegy futamból nyolcat nyert meg, köztük a Német Nagydíjat, mintegy visszavágva Vettelnek a silverstone-i vereségért, a német pedig egyre frusztráltabban versenyzett. Hamilton végül Mexikóban húzta be ötödik világbajnoki címét, amivel a sorozat örökrangsorában beérte az argentin Juan Manuel Fangiót és immáron csak a hétszeres világbajnok, Michael Schumacher van előtte. A brit ráadásul 408 pontjával minden idők legtöbb világbajnoki pontjával hódította el a bajnoki címet, a Mercedes pedig zsinórban ötödször ült fel a konstruktőri verseny trónjára.

Hogy a következő évben megtörik-e a németek és Hamilton hegemóniája, az idény második felében látottak alapján nehezen elképzelhető. A következő fontos mérföldkő két év múlva érkezhet meg a Forma-1 történetében, akkor ugyanis komoly szabályváltozások mennek majd végbe, amelyek átrendezhetik a jelenlegi erőviszonyokat. Mindent egybevetve azonban egy esemény- és érzelemdús Forma-1-es idényen vagyunk túl, így nem is kívánhatunk mást magunknak, mint soha rosszabbat.

A halál árnyékából tér vissza az elitbe a lengyel pilóta

2018.11.22.
Dorogi László

Ami szerdán még csak nagyon erős sajtóhírként nyargalt végig a világsajtón, az csütörtökre hivatalossá vált: Robert Kubica 2019-ben visszatér a Forma-1-be.

Fotó: formula1.com

Ahogy azt a Blogstaron is megírtuk, jó esély mutatkozik arra, hogy a közönségkedvenc Robert Kubica nyolc évvel utolsó Forma-1-es versenye után 2019-ben visszatérjen a száguldó cirkusz mezőnyébe - első vagy második számú versenyzőként, hiszen 2017 óta már tesztpilótaként körözött előbb a Renault, majd a Williams autójával - és a nagyon erős sajtóhír végül megerősítést nyert. A Williams-Mercedes a 2018-as szezon utolsó versenyhétvégéje előtt, Abu-Dzabiban bejelentette a lengyel szerződtetését.

Minden bizonnyal különleges helyet foglal el ez a helyszín a lengyel szívében, hiszen 2010-ben itt állt utoljára rajthoz Forma-1-es versenyen, mielőtt a következő év februárjában örökre megváltozott volna az élete.

2011. február 6-án egy kisebb kaliberű, olaszországi raliversenyen tette próbára magát két F1-es szezon közötti kikapcsolódás gyanánt, csakhogy a dolgok a lehető legrosszabbul alakultak számára. Egy kanyart rosszul mért fel, aminek következtében a szalagkorlátnak csapódott, ami konkrétan kettévágta járgányát. Navigátora csodával határos módon sértetlenül szállt ki a kocsiból, Kubicát azonban mentőhelikopter szállította kórházba, de a jobb karját érintő súlyos sérülés következtében olyan sok vért veszített, hogy a kórházban szinte már le is mondtak róla. Nem arról, hogy a kezét rendbehozzák, hanem az életéről.

A sérült végtagot gyakorlatilag miszlikbe tépett darabjaiból kellett összekirakósozni, s a hírek szerint, ha történetesen nem egy autóversenyző került volna a műtőasztalra ilyen kézsérüléssel, akkor valószínűleg kérdés nélkül amputálják a testrészt. De Kubicának kellett a keze a vezetéshez és az orvosok meg is mentették a kezét.

Kubica lelkében viszont óriási űrt vájt magának ez az életét veszélybe sodró sérülés. A lengyelnek ugyanis az ominózus baleset megtörténtekor már előkészített szerződése volt 2012-től a Ferrarinál, s sebességét és vezetési stílusát ismerve, könnyedén világbajnok is válhatott volna belőle. Persze, az életét megmentették, de egy autóversenyző mindig a legjobb és leggyorsabb akar lenni abban a sorozatban, amelyikben rajthoz áll, a ralis bukás pedig ennek a lehetőségét vette el tőle.

Nagyon hosszú és gyötrelmes rehabilitáció után Kubica ismét autóba ült, s ott tért vissza a száguldáshoz, ahol majdnem véget ért a történet: a ralipályán. Elindult néhány versenyen, majd 2017-ben elhatározta, hogy tesz egy utolsó kísérletet arra, hogy visszatérjen a Forma-1-be. Fizikálisan formába hozta magát és mentálisan is rendbe tette magában a dolgokat. Ennek az erőfeszítésnek az eredménye csúcsosodik ki a következő szezonban.

"Szeretném megköszönni mindenkinek, aki segített engem életem ezen nehéz időszakában, az elmúlt években. Nagy kihívás volt az utazás, amellyel végül visszakerültem a Formula-1-es rajtrácsra, de az, ami az elején szinte lehetetlennek tűnt, most kezd kézzelfoghatóvá válni. Izgatottan mondhatom el, hogy a Formula-1-es rajtrácson leszek jövőre. Biztos vagyok abban, hogy a kemény munkával és elkötelezettséggel motiválni tudjuk majd a csapatot, hogy nagy dolgokat érjünk el együtt"

- nyilatkozta Kubica bemutatását követően. S bár Alonso személyében egy karakteres figurát veszít el a sorozat, Kubica visszatérésével egy éppen ilyen meghatározó rutinos öreg róka tér vissza.

A Williams kinyitotta az ajtót Kubica előtt

2018.11.21.
Dorogi László

Szűk nyolc év kihagyás után térhet vissza a lengyel pilóta a száguldó cirkusz mezőnyébe. A Williams már csütörtökön bejelentheti érkezését.

Fotó: Williams

Ami április elsején még csak tréfaként járta körbe a világot, az november végére valósággá válhat. Az egyik legnívósabb autósportokkal foglalkozó lap, az Autosport.com ugyanis úgy tudja, Robert Kubica megállapodott a Williams-Mercedesszel és 2019-ben - szűk nyolc év kihagyás után - visszatér a Forma-1-be.

A lengyel pilóta reaktiválását évek óta tűkön ülve várja a Forma-1 közönsége, hiszen Kubica mindig is a sorozat legnépszerűbb versenyzői közé tartozott. Szerződtetését Abu-Dzabiban, a 2018-as Forma-1-es szezon utolsó versenyhétvégéjén jelentheti be a Williams, éppen azon a helyszínen, ahol legutóbb rajthoz állt F1-es autóval még 2010 novemberében.

Kubica a 2006-os Magyar Nagydíjon debütált a Williams-BMW pilótájaként és meg is szerezte az előkelő hetedik helyet, azonban a verseny utáni kötelező mérlegelésnél túl könnyűnek találták az autóját, így utólag diszkvalifikálták. Még ugyanebben az évben - pályafutása harmadik F1-es futamán - megszerezte első dobogós helyezését az Olasz Nagydíjon, Michael Schumacher és Kimi Raikkönen mögött a harmadik helyen intették le a kockás zászlóval.

Egy évvel később mindmáig emlékezetes balesetet szenvedett a Kanadai Nagydíjon, amelyet csodával határos módon úszott meg komolyabb sérülés nélkül - már ha a lábtörést nem nevezzük komoly sérülésnek -, s rá jellemző módon még ezzel is viccelődni tudott egy évvel később Montrealban.


A 2008-as bahreini versenyhétvégén először szerezte meg a pole pozíciót a száguldó cirkuszban, majd Kanadában - egy évvel korábbi brutális bukása helyszínén - először állhatott fel a dobogó legfelső fokára, amivel az összetett világbajnoki pontversenyben is átvette a vezetést.

Ígéretesen induló Forma-1-es karrierjét egy súlyos ralisérülés törte ketté, 2011 februárjában egy raliversenyen ugyanis olyan komoly balesetet szenvedett, hogy jobb karját majdnem amputálni is kellett, szó szerint kettétört a végtagja. Hosszú rehabilitációt követően végül visszatérhetett az autóversenyzéshez, különböző rali-sorozatokban és endurance versenyeken indult el, de mindvégig a Forma-1-es visszatérés lebegett a szeme előtt.

Tavaly tesztpilótaként már újra F1-es autóba ülhetett, a mogyoródi teszteken például a Renault vezethette, majd az idei szezon előtt többször is szóba hozták a Williamsszel, végül azonban nem kapott ülést a britektől, amiben hatalmas szerepet játszott az, hogy Szergej Szirotkin úgy nevezett fizetős pilótaként sokkal több bevételt generált az istállónak a lengyelnél.

Bár Kubica már 34 éves, rutinjával biztosan sokat segíthet az idén borzasztóan teljesítő Williamsnek. A britek másik pilótája a hatalmas tehetségként számon tartott George Russell lesz egyébként, ami egyúttal azt is jelenti, hogy egyetlen olyan autó maradt, ahová még pályázhatnak versenyzők a következő F1-es szezonra: a Toro Rossónál még nem döntötték el ki lesz a második számú pilóta Brendon Hartley mögött, s decemberig ez a kérdés nyitott is marad.

Ezeket a cikkeket olvastad már?