Máris hátrányban a Williams

2019.02.17.
Ragnar Volarus

Nemhogy a szezon, még a tesztelés sem kezdődött meg a 2019-es idény előtt, de a Williams már most hátrányba került a többi csapattal szemben.

Mert már most biztos, hogy Sir Frank Williams csapata nem gurul pályára az első tesztnapon Barcelonában. Ezzel pedig máris fontos időt, kilométereket és lehetőséget veszítenek. A neves brit istálló már tavaly sem büszkélkedhetett, a mezőny legvégén szerepeltek egész szezonban, pedig az azt megelőző kiírásban a konstruktőri negyedik helyért voltak versenyben.

Claire Williams, a csapat helyettes főnöke a rossz eredmények miatt kapott hideget-meleget, de a legendás alapító lánya nem mondott le, miután édesapja is meggyőzte őt támogatásáról.

Az idei esztendőre a Williams egy teljesen új pilótapárossal mutatta be az aktuális festését és autóját. Bár a bemutatón az autó még a tavalyi volt, csupán az első vezetőszárny került felszerelésre az idei gépről. Aztán hét közepén lefújták a vasárnapra tervezett forgatási napot, végül pénteken számítógépes képeken leplezték le az FW42-t.

Az ok pedig egészen egyszerű, megcsúsztak a konstrukció összeállításával.

"Mindezek fényében arra a döntésre jutottunk, hogy a hétvégén nem futtatjuk az autót egy forgatási nap keretében. Ennek megfelelően a csapat a lehető legtöbb időt töltheti a gyárban, mielőtt Barcelona felé vesszük az irányt, hogy február 18-án megkezdjük az első téli tesztnapot."

Mondták ezt még pénteken. De ez a terv is dugába dőlt, ezt maga Claire Williams is megerősítette, ez pedig azt jelenti, hogy Kubica és Russell sem ülhet a volán mögé a hétfői napon. A barcelonai teszt számukra csak kedd reggel fog megkezdődni.

A csapatfőnök szerint mindenki a lehető legtöbbet adta a gyárban a munkája során, ennek ellenére több időre van szükségük arra, hogy felkészüljenek az indulásra.

"Az autó építése néha hosszabb időt vesz igénybe, mint amire számítasz vagy szeretnél. Ez nyilvánvalóan nem egy ideális helyzet, ugyanakkor nem dől össze a világ.”

Tehát a Williams a tavalyi gyenge év után idén is hátránnyal indul, rögtön lépéshátrányba kerülhet a csapat a kevesebb tesztelési lehetőség miatt. De ők nem nagyon aggódnak. Látszólag. 

„Még mindig lesz 7 napunk a tesztelésre, és ezt az időt maximalizálni fogjuk, hogy felkészítsük az autót az első versenyre.”

Címkék: Forma 1, Williams

Nevet változtatott a Sauber

2019.02.01.

Az idei szezontól már Alfa Romeo Racingként szerepel a tavalyi szezonban Alfa Romeo Sauber néven induló svájci istálló.

Fotó: twitter.com/SauberF1Team

A névváltoztatás hírét a csapat ma jelentette be Twitter-oldalán. A névváltozás ellenére a csapatvezetése nem változik. Az Alfa Romeo Racing idén Antonio Giovanazzival és Kimi Raikkönennel indul a Forma-1-ben. 

A Sauber 1993-ban debütált a Forma-1-ben egészen 2005-ig majd a következő négy évben a BMW gyári csapataként funkcionált. Az istálló ekkor szerezte egyetlen győzelmét is mikor is Robert Kubica 2008-ban megnyerte a Kanadai Nagydíjat. 2010 és 2018 között ismét Sauber F1 Team volt a hivatalos elnevezés ám most a svájci csapatalapító Peter Sauber neve eltűnt a csapat nevéből. 

Az Alfa Romeo Racing Ferrari motorokat fog használni az azonban nem példátlan a sportág történetében, hogy a gyártó és a motorszállító nem egyezik: 2010-ben pont a svájci csapat BMW Sauber Ferrari néven szerepelt. 

Az Alfa Romeo 1950 és 1951 valamint 1979 és 1986 között szerepelt gyári csapatként az F-1-ben, motorszállítóként pedig 1961 és 1987 között volt jelen kisebb megszakításokkal. Giuseppe Farina 1950-ben, Juan-Manuel Fangio 1951-ben lett világbajnok Alfával. 

Címkék: Forma 1, Sauber

Több szabály is változott idén de ez még csak a kezdet lehet

2019.01.31.

Több kisebb szabályváltoztatáson is átesett a Forma-1 a 2019-es szezonra, de egy év múlva újabb, immáron jelentősebb módosítások jöhetnek. 

Fotó: autosport.com

A mostani évre egyszerűsítették a gumiszabályt. A tavalyi hét helyett idén öt keverék közül lehet majd választani a csapatoknak, amelyeket három különböző színnel jelölnek. A fehér szín jelenti a keményet, a sárga jelzi a közepeset, míg a piros szín az a lágy abroncsok jele lesz. 

Változást jelent, hogy a pilóták és ülések együttes súlyát lemérik az idei szezon elején, amennyiben ez nem éri el üléssel a 80 kg-ot akkor a pilótafülkében ballasztot kell elhelyezni. További módosítás, hogy 105 kg helyett 110 kg-nyi üzemanyaggal rajtolhatnak majd a pilóták és így a tempó akár növelhető is. 

2019-től már nem lesznek 30-40 helyes hátrasorolások ugyanis az FIA eldöntötte, hogy legfeljebb 15 helyes rajtbüntetést lehet kiosztani, ennél nagyobb mértékű büntetés azt jelenti, hogy automatikusan a rajtrács végére sorolják a pilótát. Amennyiben több versenyző is ilyen büntetést kap akkor az kerül előrébb, aki előrébb végzett a kvalifikáción. 

A futam végén immáron nemcsak kockás zászlóval, de egy kockás lámpával fogják jelezni a verseny leintését, hogy ne ismétlődjön meg a tavalyi Kanadai Nagydíjon látott baki. 

Nem lesz hivatalos gépátvétel az idei szezontól. Korábban az FIA feladata volt az ellenőrzés mostantól ez a csapatokra marad, ám az FIA bármikor ellenőrizheti az autókat. 

Az elmúlt évekkel ellentétben az is részt vehet aki a bokszutcából rajtol, így minden pilótának lehetősége lesz felmérni a pálya állapotát. Idéntől ráadásul nem az első safety car-vonaltól lehet előzni a biztonsági autós szakasz után hanem csak a célvonaltól. 

Az idei évtől kezdve tilos a motortérben üzemanyagot elégetni, a kiegészítnő olajtanknak az időmérő során üresnek kell lennie. A versenyzők felszerelései változik: a pilótáknak biometrikus kesztyűt kell használniuk, valamint szigorodnak a bukósisakra vonatkozó előírások is. 

A csapatok létszámát 60 főre korlátozták az istállók azonban lehetőséget kapnak, hogy hat versenyhétvége során a megszokott létszám felett gyakornokoknak is lehetőséget biztosítsanak. 

A felsoroltaknál 2020-ban is nagyobb változások jöhetnek amennyiben sikeresen zárulnak ma a Liberty Media és a csapatfőnökök tárgyalásai. Sajtóinformációk szerint szó eshet a pontrendszer átalakításáról. Korábban már felmerült, hogy jövőre már az első 15 pilóta kapjon pontot egy futam során, ehhez azonban 70 százalékos többség kell a szavazás során április végéig. Onnantól kezdve már csak egyhangú támogatásra van szükség a módosításhoz. 

Szintén szóba kerül a versenyhétvégék módosítása is, és sokak szerint ez azzal járhat, hogy a szabadedzések számát csökkentik, hogy növelni tudják az izgalmakat. 

Bottas ralizik, négy csapat még titkolózik

2019.01.27.
Ragnar Volarus

Még kicsit több mint másfél hónap van hátra a szezonkezdetig, addig viszont Valteri Bottas ralizással múlatja az időt, a csapatok pedig hamarosan bemutatják idei autóikat. Lassan felpörögnek az események, majd felbőgnek a motorok.

Fotó: Twitter

Az Ausztrál Nagydíj rajtjáig valahogy el kell ütni az időt, még a pilótáknak is. A Mercedes finn versenyzője, Valtteri Bottas nem is unatkozik, és szakaszgyőzelemmel, valamint egy összetettbeli ötödik hellyel debütált első raliversenyén.

A finn egy Ford Fiesta WRC-vel állt rajthoz az Arktisz Lappföld Ralin, és bár a nyitószakaszokon mindössze a 7. és 9. helyet csípte meg, az összetettben végül az 5. helyen zárt. Ráadásul egy rövid, 3,5 km-es szakaszon ő volt a leggyorsabb. 

A finn pilóta navigátora Timo Rautiainen volt, aki korábban Marcus Grönholm oldalán két világbajnoki címet is megnyert. A versenyt egyébként Emil Lindholm nyerte.

Miközben Bottas unaloműzésként ralizik, egyre több csapat jelenti be a 2019-es szezonra épített autójának bemutatóját. Már csak a Mercedes, a Red Bull, a Haas és a Williams nem árulta el, mikor lesz a nagy leleplezés.

És mi sem természetesebb, a szünetben a gumikat szállító Pirelli sem pihen, aki a 2020-tól 2023-ig tartó periódusban is kizárólagos abroncsgyártója lesz az F1-nek, hiába pályázott a Hankook is. 

Azt már tudjuk, hogy 2021-ben jelentősen megváltoznak az F1-es szabályok, ennek egyik eleme, hogy megnövelik az abroncsok méretét is 18 colosra.

A Speed Week című lap szerint a Pirelli F1-es főnöke, Mario Isola elárulta, az idei év első felében még a 2020-as évre tesztelnek, az idény második felében azonban már 2021-re készülnek, tehát a 18 colos abroncsok is felkerülnek az autókra. 

A Renault technikai igazgatója, Bob Bell elárulta, komoly kihívás lesz majd a 18 colos kerekekre való átállás.

„Az autók modernebb kinézetet kapnak. A legnagyobb kihívás az lesz, hogy kitaláljuk, hogyan hozzuk ki belőlük a legjobb teljesítményt. Ez egy teljesen új terület mindenki számára.”

Jelen és a jövő - Fotó: Flipboard

Újra egy Schumacher a Ferrarinál

2019.01.20.
Ragnar Volarus

Már hónapok óta azt csiripelik a madarak, hogy a tavalyi Formula-3-as Európa-bajnokságot megnyerő Mick Schumachert több Formula-1-es csapat is csábítgatja, az elmúlt néhány napban pedig már azt suttogták a jól értesültek, hogy a német állítólag a Ferrari juniorprogramja mellett kötelezte el magát. Nos, az ifjú Schumachert a Mercedes is szerette volna magához édesgetni, de most hivatalosan is megerősítették, Mick Schumacher valóban a Ferrari Akadémiájának ajánlatát fogadta el. 

Fotó: motorsport.com

„Több mint nyilvánvaló, hogy a Ferrarinak a születésem óta helye van a szívemben, ahogy a családomnak is. Szóval személyes szinten is nagyon örülök ennek a lehetőségnek”

– fogalmazott az idén már a Formula-2-ben szereplő pilóta, aki a mos aláírt szerződésének köszönhetően szinte biztosan lehetőséget kaphat majd egy szezonközi F1-es teszten. 

„Egy olyan ember számára, mint én, aki születése óta ismeri őt, kétségkívül érzelmes jelentéssel bír Mick érkezése a Ferrarihoz. De a tehetsége, az emberi és profi tulajdonságai miatt választottuk ki őt, amelyek fiatal kora ellenére is megkülönböztetik a többiektől”

- nyilatkozta a Ferrari nemrégiben kinevezett csapatvezetője, Matteo Binotto. Aki nem csak a levegőbe beszél, hiszen mérnökként Michael Schumacher legnagyobb sikerei idején is a maranellóiaknál kereste a kenyerét. 

Fotó: Autoweek

A hivatalos bejelentés után Sebastian Vettel rögtön nyilatkozott is, és kijelentette, utódjaként tekint Mick Schumacherre, akivel csapattársakként együtt versenyeztek a hétvégén a Bajnokok Tornáján (RoC).

„Ez egy nagyszerű hír számára. Remélem, sokáig velünk fog maradni, hogy együtt is versenyezzünk vagy ha majd egy nap úgy döntök, hogy kiszállok, talán neki adom át majd a kormányomat.”

A német páros a második helyen végzett a Team Nordicot képviselő Tom Kristensen és Johann Kristoffersson mögött. Vettel a versenyt követő sajtótájékoztatón elmondta, egyáltalán nincs miért szégyenkezniük amiatt, hogy csak a második helyen zártak ilyen tapasztalt versenyzők mögött.

„Mickkel büszkék lehetünk a mai teljesítményünkre. Jó lett volna hazavinni a trófeát, de a Bajnokok Tornáján soha nem könnyű eljutni a döntőig, szóval azt hiszem, jól végeztük a dolgunkat. Nincs szégyellni való abban, hogy veszítettünk Tommal és Johannal szemben, hiszen ők világklasszis pilóták, és ma egyértelműen gyorsabbak voltak nálunk.”

Fotó: racefans.net

A Ferrari négyszeres világbajnoka - aki 2007-ben éppen Michael Schumacher oldalán mutatkozhatott be a RoC-on - elmondta, számára egyedülálló élmény volt most a fiatalabb Schumacherrel való közös versenyzés.

„Nyilván nagyon különleges érzés Mickkel egy csapatban versenyezni. Emlékszem az első Bajnokok Tornáján, amin részt vettem, mennyire felnéztem Michaelre. Mindannyian tudjuk, hogy úgy még különlegesebb lett volna, ha ő is itt van ma velünk, de abban biztos vagyok, hogy nagyon büszke lenne a fiára.”

Véget ért az Arrivabene-éra a Ferrarinál

2019.01.07.

A Ferrari menesztette Maurizio Arrivabene csapatfőnököt, akinek helyét a korábbi technikai igazgató Matteo Binotto foglalja el.

Fotó: motorsport.com

Az olasz sajtóban hétfő délelőtt kezdett el terjedni a hír, hogy a Ferrari kirúghatja Maurzio Arrivabenét, aki 2015 óta volt az istálló csapatfőnöke. Arról cikkeztek, hogy a vezetőnek azért kell mennie, mert megromlott közte és Matteo Binotto technikai igazgató között a viszony. A hír igaznak bizonyult és tényleg Binotto veszi át a csapatfőnöki teendőket a jövőben. 

A Ferrari közleményben tudatta a világot a váltásról, valamint arra is fény derült, hogy Binotto egy személyben lesz a csapatfőnök és a technikai igazgató is:

Négy év fáradhatatlan elköteleződés után Maurizio Arrivabene elhagyja a csapatot. A döntést a cég felsővezetésével közösen született meg, melyet hosszas egyeztetések előztek meg Maurizio és a csapat hosszú távú érdekeiről. A Ferrari szeretné megköszönni Mauriziónak a hozzájárulását a csapat egyre javuló versenyképességéhez, és a legjobbakat kívánja a jövőbeli kihívásaihoz. Azonnali hatállyal Matteo Binotto veszi át a Ferrari csapatfőnöki pozícióját. A technikai részlegek továbbra is közvetlenül Matteónak jelentenek majd.

Címkék: Ferrari, Forma 1

Virtuális Schumacher-múzeum nyílik a legendás pilóta születésnapján

2019.01.02.
Dorogi László

A telefonos alkalmazást a Keep Fighting Alapítvány készítette, segítségével a rajongók átélhetik a hétszeres világbajnok győzelmeit.

Fotó: Formula Spy

Michael Schumacher január harmadikán tölti be ötvenedik születésnapját, a kerek évfordulóra pedig különleges meglepetéssel készült a Keep Fighting Alapítvány.

"A hivatalos Michael Schumacher applikáció holnaptól lesz nyilvános, amivel közösen élhetjük át Michael sikereit. Ez az alkalmazás egy újabb mérföldkő az erőfeszítéseinkben, hogy a kedvében járjunk neki, és nektek, a rajongóinak a teljesítménye megünneplésével. Sok örömet kívánunk hozzá!"

- áll az alapítvány közleményében, amelyből kiderül az is, hogy a pilóta a lehető legjobb kezekben rehabilitálódik öt évvel ezelőtt elszenvedett súlyos síbalesete után, az alapítvány pedig minden emberileg lehetséges dolgot megtesz azért, hogy segítse őt. A hétszeres világbajnok állapotáról azonban, ahogy korábban, úgy most sem árultak el semmit a pilóta kérésére.

Finnországban a cukornál is jobban viszik a Kimi-könyvet

2018.12.20.
Dorogi László

Nemrég jelent meg Kimi Raikkönen életrajzi könyve - ami már magyarul is kapható -, a bestseller pedig akkora siker, hogy varázsütésre a legnépszerűbb olvasmánnyá változott a Jégember hazájában.

Fotó: grandprix247.com

Egészen biztos, hogy nálunk is szép példányszámot fog hozni Az ismeretlen Kimi Raikkönen című könyv, hiszen a Forma-1 rangidősét, a Ferrari eddigi utolsó világbajnokát csak az nem szereti, aki nem akarja. Hogy ne menjünk messzebb, nyáron a Hungaroringen is ellopta a show-t - na jó, kellett azért a kisfia is - hosszú idő után először nyert futamot az idei Amerikai Nagydíjon és a világbajnoki pontverseny harmadik helyén zárt, pályafutása egyik legjobb teljesítményét nyújtva.

Az FIA gálán pedig... Azt nézzék meg itt:

Hát lehet nem szeretni ezt az embert?

Kimi Raikkönen egy vérbeli finn. Szeret száguldozni és nem veti meg a földi örömöket sem. De mi értelme is lenne az életnek, ha csak otthon ülnénk a szoba négy sarkát bámulva? A Jégemberről mindenki tudja, hogy kimért, szófukar személyiség, legalábbis legtöbbször így mutatkozik a nyilvánosság előtt.

Szóval, brutális sebességgel kezdték el vásárolni a Kari Hotakainen gondozásában megjelent könyvet - én is szívesen megkapnám karácsonyra, khm... - Finnországban például már nagyon közel a 200 ezres példányszámú eladási határ. Csak a mihez tartás végett, az eddigi legnépszerűbb könyv a Harry Potter és a Főnix Rendje volt az északiaknál, abból a megjelenés évében, 2004-ben 170 200 példány fogyott el.

A magyar rajongóknak sem kell szégyenkeznie, már itthon is több mint 10 ezer példányt adtak el az életrajzi könyvből és ez a szám a karcsony közeledtével csak növekedni fog.

Schumacher nincs ágyhoz kötve és nem gépek tartják életben

Ezt állítja a Daily Mail egyik újságírója, bár hivatalos forrása neki sincs. Az utóbbi időben mindenesetre egyre több - igaz vagy sem - infó lát napvilágot a Forma-1 hétszeres világbajnokáról.

Fotó: Mirror

Érdekes cikket jelentetett meg Jonathan McEvoy, a Daily Mail újságírója, amelyben arról számolt be, hogy a 2013 decemberében súlyos síbalesetet szenvedő Michael Schumachert nem gépek tartják életben, a Forma-1 legendája svájci otthonában él feleségével, sőt, még csak nem is egy külön, a felépüléséhez kiépített szobában, hanem vele együtt, a család nappalijában.

McEvoy azt is hozzáteszi, hogy bár a legenda nincs ágyhoz kötve, rendszeres ápolást igényel, amelynek heti költsége mintegy 18 millió forintnak felel meg, de a korábbi sajtóhírekkel ellentétben nem igaz, hogy Mallorcára vagy az Egyesült Államokba szállították volna külön kezelésre.

Síbalesete óta nem kaptunk ennyi információt Schumacherről

A Nemzetközi Automobil Szövetség jelenlegi elnöke, a Forma-1-ben szereplő Ferrari csapat egykori csapatfőnöke különleges infót osztott meg a hétszeres világbajnokról. A Forma-1 rekordbajnoka öt évvel ezelőtt szenvedett végzetesnek tűnő síbalesetet Franciaországban, azóta többen keltették már halálhírét is, hiszen a nagyközönség azóta sem tud szinte semmit az állapotáról.

Schumacher január 3-án tölti be ötvenedik életévét, ennek apropóján a Ferrari maranellói múzeumában külön kiállítást nyitnak a legenda tiszteletére.

Hivatalos forrás persze nem támasztja alá a McEvoy által leírtakat, mindenesetre talán bizakodásra adhat okot, hogy egyre több információ lát napvilágot a hétszeres világbajnokról. Az utolsó hivatalos tájékoztatást Felix Damm ügyvéd tette közzé még 2016-ban, ő akkor arról számolt be, hogy Schumacher nem tud járni.

A Ferrarinál már csak a jövőre koncentrálnak

2018.12.14.
Dorogi László

Elsőként a maranellóiak jelölték meg a 2019-re megálmodott autójuk bemutatásának időpontját, amelyet három nappal az előszezoni tesztek előtt lepleznek majd le.

Az olaszok azt szeretnék, ha ebből a szemszögből figyelné őket a mezőny jövőre. (Fotó: formula1.com)

Az olasz istállónak több mint egy évtizede nem sikerült győztes autót építenie és az sem csoda, hogy gyorsan maguk mögött szeretnék tudni a 2018-as évet, hiszen Sebastian Vettel csak a szezon első felében tudta megszorítani Lewis Hamiltont és a Mercedest, végül reális esélye nem volt a bajnoki cím elhódítására.

Azt már tudjuk, hogy a következő idénynek új társat kap maga mellé a négyszeres német világbajnok, a feltörekvő monacói pilóta, Charles Leclerc kap lehetőséget a bizonyításra a Ferrarinál, de vajon ezúttal sikerül-e végre egy a bajnoki címre valódi esélyekkel pályázó kocsit összetákolni? Erre a kérdésre aligha kaphatjuk meg a választ, de az már biztos, hogy 2019. február 15-én fogják bemutatni az új reménységet.

A maranellóiak Project 670-re keresztelték legújabb fejlesztésüket és természetesen - a többi csapathoz hasonlóan - már egy ideje ügyködnek a tervezésén és kivitelezésén. Mindössze nyolc hetet kell várnunk rá, hogy mi is megtekinthessük, mire jutottak.

Címkék: Ferrari, Forma 1

Ezeket a cikkeket olvastad már?