Forma-1: nem ússza meg Ricciardo a rajtbüntetést

2018.06.05.
Ragnar Volarus

A Red Bullnál reménykedtek, hogy Ricciardo megússza a rajtbüntetést, mert csak összeszerelési hiba történt és az MGU-K javítható, ám úgy fest nagyobb a gond. Ha pedig így van, akkor mégis biztosan hátrébb sorolják az ausztrált.

Adrian Newey a Red Bull technikai igazgatója megerősítette, hogy Ricciardo a meghibásodás ellenére ugyan nyerni tudott a Monacói Nagydíjon, de az MGU-K komponense mégis javíthatatlanul megsérült a monte-carlói lassulás során, így nem ússza meg a rajtbüntetést a hétvégi kanadai nagydíjon Montrealban. Ezzel bekövetkezik az, amire senki nem számított, a Renault motor miatt korábban részesül motorcserék miatti rajtbüntetésben a Red Bull, mint a Honda-erőforrást használó Toro Rosso. 

Fotó: autosport.com

Newey nyilatkozata után tehát már látható, hogy miután Kínában a teljes erőforrás-rendszert cserélni kellett az ausztrál pilóta autójában, így a harmadik MGU-K automatikusan tíz rajthelyes büntetéssel járhat Kanadában, ami túl sok jóval nem kecsegtet a monacói futamgyőztes pilótának. 

„Biztosan visszasorolják majd Montrealban Danielt, de még nem tudjuk pontosan, mennyi hellyel. Egyelőre nem tudjuk, hogy az akkumulátora megsérült-e Monacóban, ameddig ezt a Renault nem közli velünk, nem tudjuk, mennyi büntetéssel kell számolnunk. De az MGU-K biztosan javíthatatlan” – nyilatkozta Adrian Newey a Reutersnek.

Viszont a legújabb hírek szerint a Renault mégiscsak beveti legújabb, fejlesztett V6-os csomagját, mivel a kanadai hétvége a várható büntetés miatt már úgyis megy a levesbe, hiszen az ausztrál semmiképpen nem rajtolhatna az első tíz közül. Így ha hátrébb sorolják Ricciardót, akkor inkább most vállalják be a további büntetéseket, cserébe egy vélhetően jóval erősebb Renault motor dolgozhatna a Red Bulljában.

Idén látjuk utoljára Alonsot a Forma-1-ben?

2018.06.01.
Dorogi László

A Forma-1 egyik legsikeresebb istállója a tengerentúlra kacsingat, a spanyol világbajnok pedig nem érzi már jól magát a sorozatban.

Fotó: formula.hu

Úgy fest, a McLaren kinőtte a Forma-1-et, legalábbis minden jel arra utal, hogy 2019-től már az egyik legpatinásabb amerikai versenysorozatban, az IndyCarban is szeretnének elindulni. Jövőre még csak mint partnercsapat vennének részt a sorozatban, ám 2020-tól már külön istállóként szállnának harcba a sikerért.

Ezzel a lépéssel párhuzamosan felerősödtek azok a pletykák is, miszerint Fernando Alonso már nem érzi jól magát a Forma-1-ben a sok sikertelen szezont követően - amiben persze a wokingi istálló keze is alaposan benne van - ezért nem lenne meglepő ha váltana, az amerikai szerepvállalás pedig tökéletes ugródeszkát jelentene a spanyol világbajnoknak.

Alonso tavaly írt alá szerződéshosszabbítást a McLarennél, ugyanakkor a hírek szerint ez a kontraktus tartalmaz egy olyan záradékot, amely szerint ha nem megfelelő az autó teljesítménye, a spanyol kiléphet szerződéséből. Az sem elképzelhetetlen persze, hogy marad a csapatnál, csak már nem a Forma-1-ben, hanem az IndyCar sorozatban szereplő istállónál. Alonsonak nem lenne ismeretlen a terep, hiszen amióta a McLarenhez szerződött már több különböző sorozatban is kipróbálta magát, tavaly például a Monacói Nagydíj helyett ruccant át Amerikába az Indy 500-ra.

Két óra tömény unalom és Red Bull siker Monacóban

2018.05.27.
Dorogi László

A monte-carlói futam kétségtelenül a Forma-1-es évad legpatinásabb versenye, de a vasárnapi futam azt is bebizonyította, hogy a pilótákon kívül aligha élvezi bárki is.

Fotó: formula1.com

Daniel Ricciardo mindent vitt

Azok után, hogy a Red Bull ausztrál pilótája bizonyult mindhárom szabadedzésen, majd az időmérő edzésen a leggyorsabbnak, a futamon is rajt-cél győzelmet aratott. Egy percig sem volt kérdés, hogy ezt a hétvégét neki találták ki, azzal együtt, hogy egy erőforrás probléma igyekezett alaposan megnehezíteni életét a futam felétől. Sebastian Vettel végig üldözte Ricciardot, de komoly esélye nem volt megelőzni, az ausztrál pilóta pedig élete első győzelmét aratta Monte-Carlóban - az élet valamelyest káprótolta a 2016-os, pole pozícióból elbukott futamért. Az ausztrál pilóta idénybeli második sikerét aratta és fellépett az összetett világbajnoki pontverseny harmadik helyére.

Gyalázatos a Williams

A patinás brit istálló történelmi mélyponton van, ezt pedig a Monacói Nagydíj is bebizonyította. Szergej Szirotkinnak már a rajt előtt problémái adódtak, három perccel a felvezető kör előtt például még nem voltak kerekek az autóján, amiért automatikusan egy 10 másodperces stop & go büntetéssel sújtották, míg csapattársa, Lance Stroll kis túlzással többet állt a boxutcában defekt miatt, mint amennyi időt a nyomvonalon töltött. Valami sürgősen ki kell találnia a Williamsnek, mert eddig minősíthetetlen produkciót nyújtanak 2018-ban.

Hiába ismeri a pálya minden centijét Leclerc

1994 után először állhatott rajthoz monacói állampolgárságú pilóta Monte-Carlóban, ám Charles Leclerc aligha ilyen versenyre számított. A futam hajrájába fordulva túlságosan vehemensen igyekezett megelőzni az előtte haladó Brandon Hartley-t, két jobboldali kerekével felszaladt a rázókőre, aminek hatására működésképtelenné vált a féke és belerongyolt a Toro Rosso versenyzőjébe. Rajtuk kívül csupán Fernando Alonso nem tudta befejezni a futamot, a spanyol McLarenjének váltója adta meg magát.

Nincs itt kérem semmi látnivaló

Kétségtelenül izgalmas lehet versenyezni a monte-carlói utcákon, a pilótáknak minden tudására szükségük van ahhoz, hogy hiba nélkül teljesítsék a Monacói Nagydíjat, így viszont a szórakoztatás funkciója csorbul a versenynek, ugyanis alig találni előzési pontot az aszfaltcsíkon. Max Verstappen előzésein kívül nem sok minden történt a szűk két órás futam alatt, hiába haladtak viszonylag közel egymáshoz az első ötös tagjai, nem került sor helycserére.

A Monacói Nagydíj végeredménye

1. Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 1:42:54.807
2. Sebastian Vettel Ferrari 7.336
3. Lewis Hamilton Mercedes 17.013
4. Kimi Raikkonen Ferrari 18.127
5. Valtteri Bottas Mercedes 18.822
6. Esteban Ocon Force India/Mercedes 23.667
7. Pierre Gasly Toro Rosso/Honda 24.331
8. Nico Hulkenberg Renault 24.839
9. Max Verstappen Red Bull/Renault 25.317
10. Carlos Sainz Renault 1:09.013
11. Marcus Ericsson Sauber/Ferrari 1:09.864
12. Sergio Perez Force India/Mercedes 1:10.461
13. Kevin Magnussen Haas/Ferrari 1:14.823
14. Stoffel Vandoorne McLaren/Renault 1 kör
15. Romain Grosjean Haas/Ferrari 1 kör
16. Sergey Sirotkin Williams/Mercedes 1 kör
17. Lance Stroll Williams/Mercedes 2 kör
18. Charles Leclerc Sauber/Ferrari ütközés
19. Brendon Hartley Toro Rosso/Honda ütközés
- Fernando Alonso McLaren/Renault váltóhiba


A világbajnoki pontverseny állása


 1. Hamilton 110 pont
 2. Vettel 96
 3. Ricciardo 72
 4. Bottas 68
 5. Räikkönen 60
 6. Verstappen 35
 7. Fernando Alonso (spanyol, McLaren) 32
 8. Hülkenberg 26
 9. Sainz 20
10. Kevin Magnussen (dán, Haas) 19
11. Gasly 18
12. Sergio Perez (mexikói, Force India)
13. Ocon 9
14. Charles Leclerc (monacói, Sauber) 9
15. Stoffel Vandoorne (belga, McLaren) 8
16. Lance Stroll (kanadai, Williams) 4
17. Marcus Ericsson (svéd, Sauber) 2
18. Brendon Hartley (új-zélandi, Toro Rosso) 1

A konstruktőri pontverseny állása

1. Mercedes 178 pont
 2. Ferrari 156
 3. Red Bull 107
 4. Renault 46
 5. McLaren 40
 6. Force India 26
 7. Toro Rosso 19
 8. Haas 19
 9. Sauber 11
10. Williams 4

Ricciardo megkoronázta eddigi teljesítményét Monacóban

2018.05.26.
Dorogi László

Az ausztrál pilóta pályafutása második pole pozícióját szerezte meg Monte-Carlóban, de nem lehetnek teljesen elégedettek a Red Bullnál.

Fotó: formula1.com

A Red Bull istálló korábbi magyar versenymérnöke, Kling Sándor már a monacói versenyhétvége előtt megjósolta, hogy a Red Bullok gyorsak lesznek Monte-Carlóban és hozzáértését bizonyítva egyáltalán nem lőtt mellé, hiszen az osztrák csapat versenyzői, Daniel Ricciardo és Max Verstappen mindhárom szabadedzésen a két leggyorsabb időt teljesítették.

A holland versenyző viszont a harmadik, utolsó gyakorláson annyira összetörte autóját, hogy a csapat szerelői hiába dolgoztak teljes erőbedobással, végül nem sikerült szombat délutánra összekalapálniuk a versenyautót.

Ezzel gyakorlatilag egy kérdés maradt nyitott az időmérő előtt: sikerül-e valakinek elkapnia Daniel Ricciardot. Erre a kérdésre már a Q1-ben választ kaptunk, amikor az ausztrál pilóta négy tizedes előnnyel húzott el mindenki elől.

Az edzés második szakaszában a Mercedes megpróbált egy merészet húzni és elővették az újonc abroncsoknak számító ultralágyakat - ezen a versenyhétvégén debütálnak versenykörülmények között - azonban szemmel láthatóan nem jöttek be számításaik, ezeken a gumikeverékeken még az első tíz közé sem fért volna oda Lewis Hamilton és Valtteri Bottas sem.

Ricciardo viszont továbbra sem lassított, olyannyira nem, hogy elsőként - és egyedüliként - sikerült beférkőznie 1:11-es idő alá, s végül 1:10,810-es pályacsúccsal koronázta meg eddigi hétvégi teljesítményét. Az ausztrál versenyző pályafutása második pole pozícióját szerezte meg, érdekesség, hogy az eddigi egyetlen rajtelsőségét is a hercegségben szerezte meg két évvel ezelőtt.

A második rajthelyet Sebastian Vettel, a harmadikat pedig az összetett pontversenyben vezető, címvédő Lewis Hamilton kaparintotta meg. Ricciardo teljesítményét látva a Red Bullnál nagyon sajnálhatják Verstappen harmadik szabadedzésen elkövetett hibáját, aki így csupán a rajtrács végéről vághat neki a vasárnapi futamnak.

1994 után először lehet ott a Monacói Nagydíjon hazai pilóta, Charles Leclerc a 14. rajtpozíciót szerezte meg a Sauber-Ferrarival.

A Monacói Nagydíj időmérő edzésének végeredménye:

Q3 Versenyző Csapat Idő Hátrány
1 Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:10.810  
2 Sebastian Vettel Ferrari 1:11.039 0.229
3 Lewis Hamilton Mercedes 1:11.232 0.422
4 Kimi Räikkönen Ferrari 1:11.266 0.456
5 Valtteri Bottas Mercedes 1:11.441 0.631
6 Esteban Ocon Force India-Mercedes 1:12.061 1.251
7 Fernando Alonso McLaren-Renault 1:12.110 1.300
8 Carlos Sainz Renault 1:12.130 1.320
9 Sergio Pérez Force India-Mercedes 1:12.154 1.344
10 Pierre Gasly Toro Rosso-Honda 1:12.221 1.411
Q2        
11 Nico Hülkenberg Renault 1:12.411 1.133
12 Stoffel Vandoorne McLaren-Renault 1:12.440 1.162
13 Sergey Sirotkin Williams-Mercedes 1:12.521 1.243
14 Charles Leclerc Sauber-Ferrari 1:12.714 1.436
15 Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:12.728 1.450
Q1        
16 Brendon Hartley Toro Rosso-Honda 1:13.179 1.166
17 Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:13.265 1.252
18 Lance Stroll Williams-Mercedes 1:13.323 1.310
19 Kevin Magnussen Haas-Ferrari 1:13.393 1.380
20 Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer - -

Korábbi magyar mérnöke szerint a Red Bull akár nyerhet is Monacóban

2018.05.24.
Dorogi László

Az első, csütörtöki szabadedzést az első két helyen fejezte be Daniel Ricciardo és Max Verstappen, az ausztrál ráadásul körrekordot is döntött.

Ahogy az elmúlt években, idén is a Mercedes és a Ferrari küzd elsősorban a konstruktőri első helyért a Forma-1-ben, azonban a Red Bull közel sincs akkora lemaradásban a dinamit duó mögött, hogy hátrányát ne faraghatná le. Sőt, a Monte Carlo-i versenyhétvége első szabadedzésén az osztrák istálló pilótái végeztek az első két helyen, Daniel Ricciardo pedig megdöntötte Kimi Raikkönen 2017-es 1:12.178-as körrekordját is.

Kling Sándor több mint három évig dolgozott szerkezeti elemzőként a Red Bull istállónál és szerinte egyáltalán nem a véletlen műve a csapat jó nyitánya, mivel a monacói pálya adottságaiból fakadóan szinte eltűnnek a motorerőből adódó különbségek, amely a Red Bullok legfőbb hátránya a riválisokkal szemben, továbbá sokkal nagyobb hangsúlyt kapnak az aerodinamikai fejlesztések, amelyben köztudottan az élen járnak az energiaitalosok.

A 32 éves magyar szakember szerint a Monte-Carlo-i vonalvezetés nagyon hasonlít a mogyoródi és a szingapúri pályákéhoz, ezeken a versenyhétvégéken pedig igazán nagy szerepet kap az, hogy melyik csapat mennyire tudja hatékonyan megtervezni azokat az elemeket autójára, amelyek a minél nagyobb leszorító erő megteremtéséért felelősek. Kling Sándor a Red Bullnál töltött időszakának első másfél évében az első vezetőszárny kialakításán dolgozott, de szerinte ez az elem semmivel sem fontosabb a versenyautók teljesítménye szempontjából, mint a hátsó légterelő.

Fotó: GP Hírek

Tudni kell, hogy egy szezonon belül sem fordul elő olyan, hogy ugyanaz az autó álljon rajthoz két versenyhétvégén, a fejlesztés gyakorlatilag folyamatos, két egymást követő helyszín között is történnek változtatások a karosszérián. Menet közben az első vezetőszárny találkozik először a levegővel, ezért hihetetlenül fontos szerepe van abban, hogy a légáramlatot miképpen vezetjük el az autó alatt, az oldalsó elemek, valamint a pilóta feje és a karosszéria felett. Nem véletlen, hogy első ránézésre látható, mennyi kisebb-nagyobb plusz elem kerül rá az első szárnyra, és hogy a hátsó szárny jóval kevesebb ilyen kiegészítőt tartalmaz"

- adott betekintést a magyar mérnök a technikai részletekbe.

Kling néhány hónappal ezelőtt döntött úgy, hogy elhagyja a Red Bullt és családjával hazaköltözik, hogysaját projektjének fejlesztésén dolgozzon tovább. A mérnök munkatársaival öt éve fejleszti azt a kompozit karbonfelnit, amelyet sorozatgyártásban szeretnének az utcai autósok számára is elérhetővé tenni.

"Ezek a felnik három előnyös tulajdonsággal rendelkeznek az utcai autók tekintetében is: egyrészt fogyasztáscsökkentő hatásuk van, másrészt a gyorsítást és a lassítást is segítik, harmadrészt pedig biztonságosabbá teszik a járműveket, hiszen a súlyuk jóval kisebb, mint a hagyományos felniké, így könnyebbé válik a guruló kerekek lefékezése"

- fejtette ki a szakember.

A sorozat kultikus helyszínére látogat a Formula-1 mezőnye

2018.05.22.
Dorogi László

Monacóban bőgnek fel a motorok az előttünk álló versenyhétvégén, ahol a pilóták és a közönség kedvenc utcai pályáján szállnak harcba az istállók az újabb világbajnoki pontokért.

Fotó: formula1.com

Kétségtelenül minden Forma-1-es évad egyik legkülönlegesebb versenye a Monte Carlo-i nagydíj, mondhatjuk ezt annak ellenére, hogy viszonylag kevés előzést láthat a városi nyomvonalon kialakított pályán a nagyérdemű. A szűk kanyarok, a falak rémisztő közelsége hatalmas kihívást jelentenek a versenyzők számára, nem véletlenül jár különleges tisztelet annak, aki pályafutása során meg tudja nyerni a monacói futamot.

Majdnem negyed évszázada fordult elő utoljára, hogy monacói pilóta is rajtrácsra állhatott a miniállamban, 1994-ben Olivier Beretta nyolcadik helyre hozta be Larrousse-Fordját - nagy bravúr lenne, ha ezt Charles Leclerc meg tudná ismételni 24 év elteltével.

Kultikus versenyhelyszínként a Monte Carlo-i futamok több rekordot is tartanak, itt állt többek között rajthoz Louis Chiron is, aki a Formula-1 történetének legidősebb versenyzőjeként, 58 évesen vágott neki F1-es versenyhétvégének 1958-ban. A versenyre nem sikerült kvalifikálnia, ugyanakkor három évvel korábban igen, így a mai napig ő tartja a korrekordot 55 évével.

Ahogy azt már említettük, borzasztó nehéz a monacói versenycsíkon előzni, így általában a pole pozíció megszerzése már igen nagy hendikep a pilóták számára a futamon - nem ezt támasztja alá az a tény, hogy az elmúlt huszonöt évben csupán tizenegyszer nyert az élről rajtoló versenyző. 1996-ban Olivier Panis a 14. rajtkockából indulva nyerte meg a versenyt, máig ez a legrosszabb pozíció, ahonnan pilótának sikerült diadalmaskodnia Monacóban.

Monte Carlo örökös királya az a legendás Ayrton Senna, akinek hatszor sikerült a pódium tetejére állnia, Michael Schumacher és Graham Hill ötször-ötször, míg Alain Prost négyszer futott be elsőként a kockás zászló alatt. Tavaly Sebastian Vettel állhatott fel a dobogó tetejére, pedig csapattársa, Kimi Raikkönen indult a pole pozícióból.

Ricciardo a Forma-1 gumimágusa

2018.05.17.
Dorogi László

Kipukkant a Pirelli tudománya Barcelonában, de a Red Bull pilótájának van egy-két ötlete, az ausztráltól választ kapunk a nagy gumikérdésre!

Fotó: formula.hu

Nem alakult túl jól az olasz gumigyártó Pirelli hétvégéje a Spanyol Nagydíjon. Szinte az összes pilóta panaszt tett a szuperlágy keverékű gumikra, voltak olyanok is, akik képtelenek voltak üzemi hőmérsékletre melegíteni azokat, ezért nem véletlen, hogy a csapatok nagy része nem is rakta fel gyors körre ezeket a keverékeket. Pedig ezeknek kellett volna gyorsabb köröket eredményeznie a keményebb keverékű lágy abroncsokkal szemben, de nem jöttek be a Pirelli számításai.

A legnagyobb problémát az okozta, hogy nagyon gyorsan elkoptak ezek a gumik, Daniel Ricciardo is lágy keverékű abroncsokon tette meg leggyorsabb körét. Az ausztrálnak lenne is ötlete, hogy lehetne orvosolni ezt a problémát. A monacói versenyhétvégén debütál a Pirelli eddigi legpuhább gumiszettje, a hiperlágy, Ricciardo pedig úgy gondolja, hogy ez a szett lehet a megoldás.

"Nem tudom, miért nem lehet a hiperlágy minden versenyhétvégét opció. Ezen futnánk időmérőt, aztán a többit meg kitalálnánk. Így lehetne egy kvalifikációs keverékünk és két nagyobb eltérésű versenygumink. Több lehetőségünk lenne ezáltal"

– vélekedett a Red Bull versenyzője.

Ezüstös barcelonai hétvége

2018.05.13.
Dorogi László

Lewis Hamilton győzelmével ünnepelte a Formula-1 fennállása 68. születésnapját. Egész hétvégén a négyszeres brit világbajnok hátát nézte a mezőny.

Fotó: formula1.com

Boldog születésnapot Formula-1!

1950. május 13-án rendezte meg az FIA a Formula-1-es világbajnokság első futamát Silverstone-ban, amit VI. György angol király és Erzsébet angol királyné is a helyszínen tekintett meg és amit Nino Farina nyert meg Alfa Romeojával. Akkor aligha gondolták, hogy egy ilyen hosszú életű és ikonikus versenysorozatot alkottak meg, amely immáron 69. életévébe lépett.

Hamilton lőtt, nem kérdezett

A négyszeres, címvédő világbajnoknak ezen a hétvégén nem akadt komoly kihívója, már a csütörtöki szabadedzésektől kezdve végig dominálta a versenyhétvégét, és rajt-cél győzelmet aratva, végtelen magabiztossággal nyerte meg zsinórban második versenyét. Ezzel egyrészt 17 pontra növelte előnyét az összetett világbajnoki pontversenyben Sebastian Vettellel szemben, másrészt komoly önbizalmat szedhetett össze a Monacói Nagydíj előtt.

Egy nagy bumm és más semmi

Összességében nem láthattunk izgalmas futamot, a győztes kilétére hamar fény derült, a lényegi pozíciókért vívott küzdelemben pedig nem láthattunk parázs, látványos összecsapásokat. A legnagyobb izgalmakat Romain Grosjean megpörgése okozta rögtön a rajtot követően, amikor olyan szerencsétlenül farolt vissza az aszfaltcsíkra, hogy kugli golyóként tarolta le Niko Hülkenberget és Pierre Gasly-t, véget vetve mindhármójuk versenyének. Grosjean eddig egyetlen pontot sem tudott szerezni az eddig eltelt öt futam során, pedig többször is meg lett volna a lehetősége rá, fejben nagyon össze kell szednie magát, még akkor is, ha ez a versenybaleset nem feltétlenül az ő hibájából adódott.

Nem jött az eső, nem jöttek az izgalmak

A futam előtt 80%-os esélyt jósoltak a meteorológusok arra, hogy az eső megérkezik a pálya fölé a verseny ideje alatt, ám hiába próbálta bevonzani többek között Fernando Alonso is csapadékmantrájával az esőcseppeket, azok végül elkerülték a katalán aszfaltcsíkot.

A Spanyol Nagydíj végeredménye

A világbajnoki pontverseny állása

1. Lewis Hamilton Mercedes 95
2. Sebastian Vettel Ferrari 78
3. Valtteri Bottas Mercedes 58
4. Kimi Räikkönen Ferrari 48
5. Daniel Ricciardo Red Bull 47
6. Max Verstappen Red Bull 33
7. Fernando Alonso McLaren 32
8. Nico Hülkenberg Renault Sport 22
9. Kevin Magnussen Haas 19
10. Carlos Sainz Jr. Renault Sport 19
11. Gasly Pierre Toro Rosso 12
11. Sergio Perez Force India 17
13. Leclerc Charles Sauber 8
14. Vandoorne Stoffel McLaren 8
15. Stroll Lance Williams 4
16. Marcus Ericsson Sauber 2
17. Ocon Esteban Force India 1
18. Hartley Brendon Toro Rosso 1
19. Romain Grosjean Haas 0
20. Sergej Sirotkin Williams 0

Eddig Hamilton Barcelona királya

2018.05.12.
Dorogi László

A címvédő brit világbajnok a szabadedzéseket követően a szombati időmérő edzésen is gyorsabbnak bizonyult mindenkinél és pályafutása 74. pole pozícióját zsebelte be.

Fotó: formula1.com

Lewis Hamilton úgy tűnik, legyőzhetetlen a barcelonai versenyhétvégén, a szabadedzéseket követően ugyanis az időmérőt is megnyerte, ráadásul pályarekorddal.

Egy pilótával kevesebb vágott neki a Spanyol Nagydíj szombati időmérő edzésének, hiszen a Toro Rosso pilótája, Brendon Hartley az utolsó, harmadik szabadedzésen csúnyán összetörte autóját, a szerelőknek pedig annyira feladta a leckét ezzel, hogy nem is sikerült használható autót építeniük a délutáni időmérőre.

A kvalifikáció első szakaszában Sebastian Vettel rögtön abszolút körrekordot repesztett a barcelonai aszfaltcsíkon, de kisebb meglepetésre Fernando Alonso is kifejezetten gyorsnak tűnt a McLarennel. A Q2-ben még inkább rá tudott kapcsolni a Ferrari, s úgy tűnt, hogy meglephetik az eddig a hétvégét domináló Mercedest, a német pilóta a pálya történetében először lopakodott be 1:17 alá.

A kvalifikáció harmadik szakaszába a három nagy mellett a Haas Ferrarik, Carlos Sainz és Fernando Alonso furakodott be, s amikor már úgy tűnt, hogy Vettel újfent legyőzheti Lewis Hamiltont, a brit gyorsan egyértelművé tette, hogy ez bizony az ő hétvégéje. A Mercedes pilótája 1:16.173-as idejével - ami új körrekord - négy századdal előzte meg csapattársát Valtteri Bottast, és szűk másfél tizedet vert Sebastian Vettelre.

Hamilton idén másodszor, pályafutása során 74. alkalommal rajtolhat pole pozícióból.

A Spanyol Nagydíj időmérő edzésének végeredménye

Eltörölhetik a rajtbüntetéseket a Forma-1-ben

2018.05.09.
Dorogi László

A Nemzetközi Automobil Szövetség szándékai szerint 2021-től nem szankcionálják rajthely-büntetéssel a versenyzők kihágásait.

Fotó: formula.hu

Jelen állás szerint minden pilóta, akinek az autójában kicserélik a váltót, öt rajthelyes büntetéssel vághat neki a következő futamnak, de a motorcsere miatt és egyéb, a versenypályán elkövetett vétségek következtében is rajthely-büntetést kapnak a versenyzők. Ez egészen 2021-ig így is marad, ez pedig gyakran döntően befolyásolja a pilóták végső helyezését.

A legnagyobb gond ezekkel a büntetésekkel, hogy gyakran teljesen felforgatják az időmérő edzésen kialakult rajtsorrendet, így gyakorlatilag az időmérő létjogosultságát veszti - ezt szeretnék megakadályozni az FIA-nál. Charlie Whiting, a szervezet vezetője arról egyelőre nem árult el részleteket, hogyan szeretnék kivitelezni a rajthely-büntetések eltörlését, hiszen a vétségek szankcionálását valamivel helyettesíteni kell, így  következő három évben azt kell kitalálniuk, mivel dorgálják meg a szabálytalankodó pilótákat és csapatokat.

Címkék: Forma 1, időmérő

Ezeket a cikkeket olvastad már?