Sikeres volt a Ferrari töréstesztje

2020.01.14.

A Sky Italia értesülései szerint a Ferrari 2020-as Forma-1-es autója egy hónappal a bemutatót megelőzően már át is ment az FIA hivatalos töréstesztjén, melyre a Milánó melletti Bollate nevű városkában került sor.

Egy biztos, nem elátkozott az épület, hiszen néhány héttel ezelőtt az Alfa Romeo Racing 2020-as autója megbukott ugyanezen a törésteszten, most a Ferrari elsőre átment. Sajtóértesülések szerint egyébként már a Racing Point istállója is túl van a törésteszten. Szintén sikerrel.

A csapat esélyeiről Charles Leclerc-t kérdezték meg, akit nem csupán az idei, hanem már a 2021-es, komoly szabályváltozásokat hozó esztendőrtől is megkérdezték. 

„Remélem, képes leszek harcolni a világbajnoki címért, de természetesen nagyon nehéz dolgom lesz. Rendkívül fontos lesz, hogy jól kezdjük meg a szezont, hiszen a csapatok rengeteg pénzt fognak beleölni a fejlesztésekbe a költségvetési sapka megérkezése előtt. Próbálok már most annyira felkészült lenni 2021-re is, amennyire csak módomban áll. Úgy érzem, hogy az egy jó esztendő lesz”

– nyilatkozta Charles Leclerc, aki első Ferraris évében legyőzte négyszeres világbajnok csapattársát, Sebastian Vettelt.

Címkék: Ferrari, Forma 1

Leclercé a jövő a Ferrarinál

2019.12.23.
Dorogi László

A fiatal monacói pilóta első maranellóiaknál töltött évében legyőzte négyszeres világbajnok csapattársát, nem véletlenül elégedettek vele.

Fotó: formula1.com

Charles Leclerc 2018-ban mutatkozott be a száguldó cirkuszban a Sauber színeiben, teljesítményével pedig nagyon gyorsan meggyőzte a Ferrari vezetőit, hogy benne lássák a patinás istálló jövőjét.

A monacóit az idei szezon előtt szerződtette az olasz csapat, Leclerc pedig azonnal meghálálta a bizalmat, minden idők legfiatalabb Ferraris futamgyőztese lett, összesen tízszer állhatott fel a dobogóra, az összetett világbajnoki pontversenyben pedig a negyedik helyen zárt a Mercedesek és a Red Bullos Max Verstappen mögött. Ennek köszönhetően szerződését 2024-ig végéig hosszabbította meg a Ferrari.

"Nagyon boldog vagyok, hogy hogy hosszú távon is maradhatok a Ferrarinál. A mögöttünk hagyott szezonban egy álmom vált valóra azzal, hogy a világ egyik legpatinásabb istálló autójában ülhettem. Alig várom, hogy még inkább elmélyítsem a kapcsolatot a csapattal ezután az intenzív és izgalmas idény után"

- nyilatkozta Leclerc.

Hamilton a fasorban sincs a magyar szurkolóknál

2019.12.05.
Dorogi László

Hiába a hat világbajnoki cím, hiába az évek óta tartó Mercedes-dominancia, nem Lewis Hamilton a legnépszerűbb Forma-1-es pilóta a magyar rajongók körében.

Fotó: MTI

A siker nem mindig jár együtt a népszerűséggel, sőt, a legsikeresebb sportolók rendre sokkal nagyobb ellentáborral rendelkeznek. Ebben a cipőben jár Lewis Hamilton, a Forma-1 immáron hatszoros világbajnoka is - derült ki egy felmérésből.

Az Autósport és a Formula Magazin által végzett közvélemény-kutatás arra volt kíváncsi, melyik a legnépszerűbb istálló és pilóta kis hazánkban, a felmérés pedig kissé meglepő eredményeket hozott.

A magyar Forma-1-rajongók a Ferrari fiatal monacói pilótájáért, Charles Leclercnél vannak oda leginkább, a 21 éves versenyző a szavazatok 24,7 százalékát gyűjtötte be, mögötte másodikként csapattársa, a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel zárt 20,9 százalékkal. Ezek után már nem meglepő, hogy a legnépszerűbb Forma-1-es csapat még mindig a Ferrari Magyarországon, a maranellóiak a voksok 58,7 százalékát gyűjtötték be.

A magyar rajongóknál továbbra is nagy népszerűségnek örvend a száguldó cirkusz rangidőse, az Alfa Romeóval versenyző Kimi Raikkönen - a Jégember a Ferrarisok mögött a dobogó harmadik helyét kaparintotta meg a szavazáson.

A dobogósok mögé azért odafért a népszerűségi rangsor negyedik helyére Lewis Hamilton, a brit azonban csak a magyar szurkolók 16,7 százalékának élvezi támogatását, az ötödik helyen a Red Bullos Max Verstappen zárt 7,7 százalékkal.

Elárverezik Schumacher egyik legjobb Ferrariját

2019.11.26.
Dorogi László

A Forma-1 legendája a kalapács alá kerülő autóval tizenegy futamgyőzelmet aratott és ezzel szerezte meg ötödik világbajnoki címét.

Fotó: Scuderia Ferrari

A 2019-es idényt záró Abu-Dzabi Nagydíj előtt kalapács alá kerül Michael Schumacher legendás autója, az aukción Forma-1 legendájának 2002-s Ferrarijára lehet licitálni. Schumacher abban az idényben 11 futamgyőzelmet aratott, és toronymagasan nyerte meg a világbajnoki címet, éppen kétszer annyi pontot szerezve, mint csapattársa, Rubens Barrichello.

Az árverést rendező Sotheby's aukciósház nemcsak a Ferrarira tette rá a kezét, Schumacher pályafutása egyik első járgányát is árverésre bocsájtják: a német versenyző a Benetton B 192-essel teljesítette pályafutása első teljes idényét a száguldó cirkuszban.

Michael Schumacher a Ferrarival ötször, a Benettonnal kétszer nyert egyéni világbajnoki címet. Visszavonulását követően 2013 decemberében szenvedett súlyos síbalesetet, állapotáról pedig azóta sem lehet tudni semmit.

Címkék: Ferrari, Forma 1

Kimi Raikkönen 40

2019.10.17.
Dorogi László

Kimi Raikkönen minden kétséget kizáróan a Forma-1 történetének egyik legkedveltebb, legkarakteresebb figurája. Soha nem szerette a nagy felhajtást, a vele készített interjúktól pedig alighanem minden újságíró retteg.

Hogy repül az idő. Mintha csak tegnap lett volna, hogy egy kölyökképű finn fiú betoppant a Forma-1 ajtaján, ma pedig már negyvenedik születésnapját ünnepli. Kimi Raikkönen 2001-ben mutatkozott be a száguldó cirkuszban a Sauber istálló pilótájaként és tizennyolc év elteltével a sorozat legidősebb versenyzőjeként még mindig rendületlenül rója a köröket az Alfa Romeóval.

A kis Kimi sokáig nem beszélt születése után, szűkszavúságát pedig később is megőrizte - derül ki az önéletrajzi könyvéből -, de az már nagyon korán eldőlt, hogy autóversenyző lesz belőle. Testvérével a családi házuk udvarán szorgalmasan szerelgették a különböző autókat, motorokat, az összeeszkábált gépekkel pedig állandóan versengtek egymással. Később gokartversenyekre járt az édesapjával, aki rengeteget segített neki abban, hogy karrierje egyre magasabbra és magasabbra íveljen. Sokszor előfordult, hogy a család minden pénzét arra fordították, hogy szponzorokat szerezzenek Kiminek, ám mint később kiderült, megérte.

Raikkönennek a Forma-1-es bemutatkozásra 21 éves koráig kellett várnia, ám sokan kritikus szemmel nézték debütálását a sorozatban. Több szakértő úgy vélte, nincs elég formulaautós tapasztalata, talán még korai bedobni a mély vízbe. Raikkönnen ezekre a hangokra a lehető legkimisebben reagált, fél órával a 2001-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj előtt még a Sauber egyik kamionjában húzta a lóbőrt. A 13 rajtkockából indulva végül a hatodik helyen ért célba pályafutása első Forma-1-es versenyén, kiérdemelve ezzel a Jégember becenevet, hiszen nem sok újonc tud ennyire nyugodt maradni az első éles bevetése előtt.

Fotó: ESPN

Tehetségére gyorsan felfigyeltek a száguldó cirkusz nagyágyúi is, a második szezonját már a McLaren Mercedesnél kezdte el, ahol honfitársa, Mika Hakkinen nyomdokaiba léphetett. Négy szezont húzott le a wokingi alakulatnál, de a világbajnoki címet nem sikerült megszereznie. Hiába versenyzett kiváló formában ebben az időszakban, hol a szerencse, hol a technika pártolt el mellőle, így 2003-ban és 2005-ben is csak világbajnoki másodikként zárta az évet.

A 2006-os szezonhoz köthető Raikkönen egyik legemlékezetesebb és egyben legviccesebb megnyilvánulása is. A Brazil Nagydíj előtt a legendás brazil futballista, Pelé egy életmű díjat adott át Michael Schumachernek, aki nem sokkal előtte jelentette be (első) visszavonulását. A ceremónián a mezőny minden egyes pilótája részt vett, kivéve Raikkönent. Amikor Martin Brundle a futam előtt elkapta egy villáminterjúra a McLaren versenyzőjét, és megkérdezte miért nem jelent meg az ünnepségen, Kimi fapofával csak annyit mondott: sz@rni voltam. A meglehetősen meglepett riporter végül gyorsan lecsapta a magas labdát és a következőt válaszolta: Akkor nyilvánvalóan nagyon könnyű lesz az autód a rajtrácson.

A 2007-es idényt már a Ferrari színeiben kezdte meg, és ami korábban egyszer sem jött össze a McLarennel, az a maranellóiakkal azonnal sikerült, egy végletekig kiélezett bajnokság végén, az évadzáró, egészen hektikus Brazil Nagydíjon megszerezte pályafutása első - és minden bizonnyal utolsó - világbajnoki címét. Az olaszoknál azóta több kiváló versenyző fordult meg, de a mai napig ez a Ferrari utolsó egyéni vb-címe.

Két szezonnal később Fernando Alonso érkezése vetett véget első Ferraris időszakának, annak ellenére, hogy 2011-ig érvényes szerződés kötötte őt a maranellóiakhoz. Némileg váratlanul ekkor hátat fordított a száguldó cirkusznak, pedig a McLaren is tárt karokkal várta volna vissza, de a Toyota is ajánlott neki szerződést. Kimi azonban a ralizás mellett döntött, ám a WRC-ben nem tudott igazán sikeres lenni, így 2012-ben a Lotus színeiben visszatért a Forma-1-be.

Egyáltalán nem érződött rajta a kihagyás, sőt egy évvel később nem kis bravúrral a bajnokság harmadik helyét kaparintotta meg összetettben, ez pedig elég volt a Ferrarinak ahhoz, hogy ismét szerződtesse a mellé a Fernando Alonso mellé, aki tulajdonképpen korábban "kitúrta" a csapatból. A spanyol, majd később Sebastian Vettel mellett is már csak második számú pilótának számított, de egészen 2018-ig kitartottak mellette a Ferrarinál.

Az egyik legfurcsább futamát 2017-ben teljesítette a vörösöknél. Történt ugyanis, hogy az Azerbajdzsáni Nagydíjon piros zászló miatt félbeszakították a versenyt, a finn pedig kiállt a bokszba, hogy megjavítsák korábban megsérült autóját. Már éppen útnak indult volna, amikor észrevette, hogy nincs az autójában a kormány, ezért gyorsan rászólt rádión a csapat fülére, hogy azonnal adjanak neki egy eszközt, amivel irányíthatja az autót.

Raikkönennek a kisfia a legjobb barátja

Lada volt az első autója, de ma már a Ferrari egyszeres Forma-1-es világbajnoka. Megijedt kisfia, Robin születésénél, de azóta teljes az élete Kimi Raikkönennek, amióta családja van. A finn Jégember immáron a száguldó cirkusz rangidőseként versenyez a sorozatban, de sosem volt a Forma-1 számára a világ közepe.

Raikkönen egész karrierje során mesterien bánt a csapatrádióval, az egyik legemlékezetesebb csevegése alkalmával egyenesen ráparancsolt csapatára, hogy hagyják békén az idióta adatokkal, tudja jól, hogy mit csinál, de olyan is előfordult, hogy amíg a mezőny tagjai már beöltözve vártak egy maláj futamot, ő vígan jégkrémezgetett a padockban.

A Jégember pályafutása során 308 alkalommal állt rajthoz a Forma-1-ben, ha pedig kitölti 2020 végéig szóló szerződését az Alfa Romeónál, minden bizonnyal meg fogja dönteni Rubens Barichello 322 rajtot számláló rekordját. Huszonegy futamgyőzelme mellett 103 alkalommal állhatott dobogóra és 46 versenyben futotta meg a mezőny leggyorsabb körét.

A Sky Sports egy interjúban megkérdezte tőle, mit jelent számára, hogy betöltötte a negyedik ikszet. A válasz? Tipikus Kimi.

"Nem nagy ügy. Az emberek nagyobb felhajtást csapnak e körül, mint amennyit valójában jelent. Nem érzem magam olyan öregnek, bár nyilván öregebbnek érzem magam, mint annak idején. Mondjuk már 15 éve ez a helyzet, szóval ezen már nem sokat változtat plusz egy év. Fejben még mindig fiatal vagyok, szerintem csak ez számít igazán. Semmin sem változtatnék, ami velem történt. Nem bántam meg egyetlen dolgot sem az életemben."

Mi pedig nem kívánhatunk mást, csak még legalább ennyi születésnapot a Jégembernek. Isten éltesse sokáig Kimi Raikkönent!

Forma-1: Leclerc bravúros hajrával Hamilton és Vettel előtt az időmérőn

2019.09.21.
Ragnar Volarus

Spa és Monza után zsinórban harmadszor a monacói az élen az időmérőn. Leclerc mögött Hamilton és Vettel végzett. Ferraris csapattársa Hamiltontól is kikapott, mert az utolsó próbálkozásakor belehibázott a körbe, így már nem tudott javítani. 

Fotó: Twitter

A Q1-ben a Mercedesek a közepes keverékekkel próbálkoztak, ls az élen álló végző Leclerc-hez képest 6-7 tizeddel el is maradt az idejük. A csapat a biztonság kedvéért mégis kiküldte őket a lágyakon egy újabb próbálkozásra, amivel viszont az első két pozícióban zárták a szakaszt Valtteri Bottas vezetésével. A kiesők között a két Williams, Romain Grosjean, Lance Stroll és Danyiil Kvjat végzett.

A Q2-ben a Ferrarik tudtak néhány tizedmásodperces előnyre szert tenni Hamilton, Verstappen és Bottas előtt, és Vettel is közelebb került csapattárásához. Sergio Perez végzett a ebben a szakaszban a 11. helyen, de váltócsere miatt öt rajthelyes hátrasorolást kapott korábban. Mellette Antonio Giovinazzi, Pierre Gasly, Kimi Raikkönen és Kevin Magnussen voltak a kiesők. A legjobb tízben pedig így már csak öt csapat képviselte magát két-két pilótával.

A Q3-ban aztán kisebb meglepetésre - a hétvége során először - Vettel jegyezte a legjobb időt, a második helyen álló csapattársának is több mint három tizedet adva. Verstappen ideiglenes harmadikként közel maradt a második Ferrarihoz, a két Mercedes azonban egy másodperces hátrányban volt.

Ám most is a végén csattant az ostor. A német nem tudott javítani a második körében, Leclerc azonban két tizedet hozott rajta, ami elegendő volt a rajtelsőséghez, hiszen a nagyot javító Hamilton is csak éppen be tudott jönni Vettel elé az első sorba. A második soron Vettel Verstappennel osztozik, míg Bottas jelentős lemaradással ötödik lett Albon előtt.

Leclerc zsinórban harmadik pole-pozícióját szerezte, idén pedig már az ötödiket, ezzel ő rendelkezik a legtöbbel a 2019-es szezonban.

Fotó: Twitter

Címkék: Ferrari

Csalást sejtenek a riválisok a Ferrari szintlépése mögött

2019.09.19.
Dorogi László

Igazán jól sikerült a Ferrarinak a nyári szünet utáni első két versenyhétvége a Forma-1-ben. Bár a maranellóiak nem lehetnek maradéktalanul elégedettek - Sebastian Vettel már az árnyékának is csak az árnyékát követi -, Charles Leclerc kettőből két futamot húzott be, holott az első 11 versenyen egyszer sem örülhettek az olaszok.

Azt persze tudni lehetett, hogy mind a spai, mind a monzai aszfaltcsík kedvez a Ferrari felépítésének, Charles Leclercnek mindenesetre nem volt egyszerű érvényesítenie a "papírformát": a fiatal monacói Belgiumban és Olaszországban is tarolt, a pole pozíciót futamgyőzelem követte.

Ami szemmel láthatóan is különbséget jelentett ezeken a versenyeken, hogy a Ferrari iszonyatosan gyors az egyenesekben, a többiek meg sem tudták közelíteni a tempójukat, ami szöget is ütött a Red Bull Racing vezetőségének fejébe, szerintük simán elképzelhető, hogy illegálisan szereztek versenyelőnyt az olaszok a riválisokkal szemben.

Christian Horner, a spanyol Mundo Deportivónak nyilatkozva elmondta, megérdeklődték a Nemzetközi Autósport Szövetségnél, hogy szabályos-e a Ferrari Forma-1-es motorja, de választ egyelőre nem kaptak. Nem a Red Bull az egyetlen, amely csalást sejt a Ferrari szintlépése mögött, korábban Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke beszélt arról, hogy milyen komoly fejlődésen ment keresztül a rivális istálló.

Fotó: formula1.com

A hírek szerint a Ferrari erőforrása 55 plusz lóerőhöz jutott a nyári szünetben, ezt pedig a rossz nyelvek szerint három módon tehették meg. Van több kilowattot hoznak ki az akkumulátorból a megengedettnél - ez ugye értelemszerűen szabálytalan. Egy másik teória szerint extra üzemanyagot égetnek el, amit a szenzorok nem érzékelnek - ezt először be is kéne bizonyítani, de persze ez sem szabályos. A harmadik teória szerint az extra lóerők olajégetésből származnak - ez is szabályellenes.

Aztán persze az is könnyen megtörténhet, hogy a Ferrari mérnökei csak találtak egy olyan megoldást, amit a többiek még nem. Egy Forma-1-es csapatfőnök ezzel kapcsolatban úgy fogalmazott, ha szabályos módon növelték meg az autók lóerejét, akkor bizony kalapot kell emelniük előttük.

Címkék: Ferrari, Forma 1, Red Bull

Leclerc visszaverte Hamilton és Bottas támadását is, újra futamot nyert

2019.09.08.
Dorogi László

Charles Leclerc 2010 óta az első Ferrari pilóta, aki Monzában futamot tudott nyerni. Sebastian Vettel megint hatalmasat hibázott.

Fotó: formula1.com

Nagyon régóta vártak a Ferrari szurkolók arra, hogy végre valahára hazai pályán Ferrari győzelmet láthassanak. Ez utoljára Fernando Alonsónak sikerült a maranellóiakkal, ráadásul a hibrid éra 2014-es bevezetése óta egytől-egyig Mercedes siker született a legendás aszfaltcsíkon.

A kalandos körülmények között lezajlott időmérő edzés után mindenesetre bizakodhattak az olaszok, hiszen Charles Leclerc zsinórban második pole pozícióját szerezte meg, Sebastian Vettel azonban a két Mercedes, Lewis Hamilton és Valtteri Bottas mögé szorult a rajtrácson.

A rajtot Lewis Hamilton kapta el a legjobban, olyannyira, hogy néhány méter alatt ledolgozta hátrányát Leclerc-kel szemben, csakhogy a monacói meg tudta őrizni pozícióját, míg a britre megérkezett csapattársa, de Bottasnak sem jött össze az előzés. Összejött viszont Hülkenbergnek, a Renault pilótája gyorsan megfosztotta negyedik helyétől Sebastian Vettelt, de a németnek erre még volt válasza.

Alig telt el néhány kör, jött a már-már szokásosnak mondható Vettel-baki, a német az Ascari-sikánban pördült meg, majd kötött ki a sóderágyban, amikor viszont visszatért volna az aszfaltra, kis híján belerongyolt Lance Strollba, s a dominó effektust követve a kanadai Danyiil Kvjat versenyét tette tönkre majdnem. Az incidens során Vettel Ferrarija megsérült, az első szárnyát ki kellett cserélni, ráadásul a sportbírák egy tíz másodperces stop and go büntetéssel sújtották Vettelt, amiért veszélyesen tért vissza a pályára, így gyorsan eldőlt, hogy csak az egyik Ferrarinak lesz esélye megtörni a régóta húzódó nyeretlenségi sorozatot Monzában.

Az élmezőnyben Lewis Hamilton kezdte meg a kerékcserék sorozatát, a Mercedesnél egyértelműen szerettek volna Leclercék elé vágni, csakhogy egy körrel később a monacóit is kihozták kereket cserélni, s végül sikerült megőriznie pozícióját Hamiltonnal szemben. Bottas viszont más taktikát választott, a finn csak 8 körrel csapattársa után jött abroncsokat váltani, de a friss gumikat kihasználva gyorsan felzárkózott a Leclerc-Hamilton párosra.

A brit vércseként üldözte az élen haladó monacóit, aki egy alkalommal kissé el is fékezte magát, de ez sem volt elég Hamiltonnak az előzéshez, majd ő is elfékezte magát egy előzési kísérlet során az egyes kanyarban, ezt pedig Bottas köszönte szépen és ki is használta, átvette a második helyet a tapadását teljesen elveszítő Hamiltontól.

Leclerc így egy Mercedes helyett egy másikat kapott a nyakába, de a monacói rendkívül koncentráltan versenyzett végig és zsinórban második Forma-1-es futamgyőzelmét szerezte meg, megközelítve ezzel a világbajnoki pontversenyben harmadik Max Verstappent. A hollandnak nem alakult túl jól a nyári szünet utáni első hét, azok után, hogy Belgiumban néhány méter után kiesett, ezúttal csak az utolsó helyről rajtolhatott, ennek ellenére sikerült megszereznie a nyolcadik helyet.

Érdemes megemlékezni a Renault teljesítményéről is, akik remek hétvégét zártak Olaszországban, Daniel Ricciardo negyedik, Nico Hülkenberg ötödik helyen zárt.

Olasz Nagydíj, végeredmény

Olasz Nagydíj: Leclerc indul az élről, többen eltaktikázták az időmérőt

2019.09.07.

Belgium után Olaszországban is Charles Leclerc rajtolhat az élről. A Ferrari pilótája mögül a két Mercedes indulhat. 

Fotó: twitter.com/f1

Bár az FIA kilátásba helyezte, a belgiumi kvalifikáción látott mértékű szélárnyékozást büntetni fogja, a pilóták mégis egymás mögött "vonatozva" kezdte meg a kvalifikáció első szakaszát. Mivel Antonio Giovanazzi vezette a bojt, így ő futotta az első mért kört, majd Sebastian Vettel állt az élre. Jó tempót mentek a Renault pilótái Nico Hülkenberg sokáig vezetett, de Daniel Ricciardo bejutása sem forgott veszélyben. Hülkenbergnél csak Charles Leclerc futott jobb kört, de a két Mercedes és Sebastian Vettel mögötte végeztek a Q1-ben. 

Sergio Perez autója megadta magát a periódus végén és piros zászlóval szakították meg az időmérőt. Ezzel Max Verstappen járt leginkább rosszul, mivel a motorerőre panaszkodó holland végül mért kör nélkül fejezte be a ma délutánt. A két említett pilótán kívül a Q1-ben Romain Grosjean, George Russell és Robert Kubica esett ki. 

A második szakasz elején Charles Leclerc állt az élre, mögötte Lewis Hamilton és Sebastian Vettel autózták a második illetve a harmadik legjobb időt, míg a két Renault közül ezúttal Daniel Ricciardo volt a gyorsabb. Lance Stroll ellenben óriásit teljesített és közel két év után jutott el ismét az időmérő harmadik szakaszába. 

A Q2 végén Antonio Giovinazzi, Kevin Magnussen, Danyiil Kvjat, Lando Norris és Pierre Gasly búcsúztak. 

Két percnek is el kellett telnie, mire megjelentek az első autók a Q3 elején, ugyanis a szélárnyék miatt senki sem akart a boj elején haladni. Vettel futotta meg az első mért kört, majd Leclerc és Hamilton következett. Az állóvizet Kimi Raikkönen kavarta meg, aki a falnak csapódott és ismét előkerült a piros zászló. A baleset miatt úgy tűnt, hogy Valtteri Bottas körét törlik, ám végül megváltoztatták a döntésüket a versenybírák és így a finn felért Hamilton mögé. 

Az utolsó 6 perc 35 másodpercre engedték el a mezőnyt, ám az utolsó kettő percig szinte mindenki kivárt. Senkinek nem állt szándékában elengedni a másikat és erre a mezőny többsége ráfaragott. Csak Charles Leclerc és Carlos Sainz tudott átfutni a célvonalon. 

A monacói már ekkor is vezetett és így végül nem is forgott veszélyben az újabb pole pozíciója, így Ferrari-pilóta kezdheti az élről a versenyt a "sebesség templomában. Lewis Hamilton és Valtteri Bottas rajtolhat a második illetve a harmadik pozícióból, míg Sebastian Vettelnek ezúttal a negyedik starthely jutott. Daniel Ricciardo és Nico Hülkenberg révén kisajátította a Renault a harmadik sort, míg az első 10-ből Carlos Sainz, Alenxader Albon, Kimi Raikkönen és Lance Stroll rajtolhat. 

Végeredmény:

Hamilton odaszúrt Vettelnek

2019.09.03.
Dorogi László

A Forma-1 ötszörös brit világbajnoka tulajdonképpen csak Charles Leclercet dicsérte, de közben erős kritikát fogalmazott meg Sebastian Vettellel szemben.

Fotó: The Independent

Charles Leclerc pályafutása első futamgyőzelmét aratta a Forma-1-ben a Belga Nagydíjon, megszerezve ezzel a Ferrari idei első futamgyőzelmét is egyúttal. Igaz ami igaz, valahol kijárt már ez a siker a fiatal monacói pilótának, aki Bahreinben és Ausztriában is közel állt a végső győzelemhez, de akkor nem jött össze neki.

A belga futam után Lewis Hamilton is elismerően nyilatkozott Leclerc teljesítményéről az Autosportnak.

"Az eredményei magukért beszélnek. Nem könnyű egy topcsapathoz fiatal versenyzőként megérkezni, különösen a Ferrarihoz nem, pláne úgy, hogy egy négyszeres világbajnok a csapattársad, aki nyilván sokkal tapasztaltabb nálad. Charles viszont az első futamtól kezdve jobban teljesít mint Vettel, jobb a kvalifikációkon, jobban vezet nála"

- szúrt oda a brit a német világbajnoknak.

A számok pedig önmagukért beszélnek, hiszen Leclerc a legutóbbi hat időmérő mindegyikén megverte csapattársát, és éppen annyiszor állhatott fel a dobogóra, mint Vettel. A német ráadásul egy éve nem tudott futamot nyerni, s bár jelenleg még a monacói előtt áll az összetett világbajnoki pontversenyben, már csak tizenkét pont közöttük a különbség.

"Charles nagyon balszerencsés volt jó néhány versenyen, simán lehetett volna a belgiumi már a harmadik futamgyőzelme is. Nagyszerű dolgok fognak még történni vele a Forma-1-ben, kíváncsian várom, hogy végignézhessem a felemelkedését és hogy versenyezhessek vele"

- tette hozzá Hamilton.

A csata már Spában is összejöhetett volna, ám mire a brit utolérte a versenyben szinte végig vezető Leclercet, véget ért a verseny. A Ferrarinál mindenesetre bizakodhatnak a következő futam előtt, hiszen a széria egyik leggyorsabb pályájának számító Monzában folytatódik a világbajnokság, márpedig ez ízig-vérig a Ferrari hazai pályája, ráadásul biztosan a motorerő fog dönteni, amiben a maranellóiak az élen járnak.

Ezeket a cikkeket olvastad már?