A Jégemberek is öregszenek

2020.10.17.
Dorogi László

Kimi Raikkönen minden kétséget kizáróan a Forma-1 történetének egyik legkedveltebb, legkarakteresebb figurája. Soha nem szerette a nagy felhajtást, a vele készített interjúktól pedig alighanem minden újságíró retteg.

Hogy repül az idő. Mintha csak tegnap lett volna, hogy egy kölyökképű finn fiú betoppant a Forma-1 ajtaján, ma pedig már negyvenegyedik születésnapját ünnepli. Kimi Raikkönen 2001-ben mutatkozott be a száguldó cirkuszban a Sauber istálló pilótájaként és tizennyolc év elteltével a sorozat legidősebb versenyzőjeként még mindig rendületlenül rója a köröket az Alfa Romeóval.

A kis Kimi sokáig nem beszélt születése után, szűkszavúságát pedig később is megőrizte - derül ki az önéletrajzi könyvéből -, de az már nagyon korán eldőlt, hogy autóversenyző lesz belőle. Testvérével a családi házuk udvarán szorgalmasan szerelgették a különböző autókat, motorokat, az összeeszkábált gépekkel pedig állandóan versengtek egymással. Később gokartversenyekre járt az édesapjával, aki rengeteget segített neki abban, hogy karrierje egyre magasabbra és magasabbra íveljen. Sokszor előfordult, hogy a család minden pénzét arra fordították, hogy szponzorokat szerezzenek Kiminek, ám mint később kiderült, megérte.

Raikkönennek a Forma-1-es bemutatkozásra 21 éves koráig kellett várnia, ám sokan kritikus szemmel nézték debütálását a sorozatban. Több szakértő úgy vélte, nincs elég formulaautós tapasztalata, talán még korai bedobni a mély vízbe. Raikkönnen ezekre a hangokra a lehető legkimisebben reagált, fél órával a 2001-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj előtt még a Sauber egyik kamionjában húzta a lóbőrt. A 13 rajtkockából indulva végül a hatodik helyen ért célba pályafutása első Forma-1-es versenyén, kiérdemelve ezzel a Jégember becenevet, hiszen nem sok újonc tud ennyire nyugodt maradni az első éles bevetése előtt.

Fotó: ESPN

Tehetségére gyorsan felfigyeltek a száguldó cirkusz nagyágyúi is, a második szezonját már a McLaren Mercedesnél kezdte el, ahol honfitársa, Mika Hakkinen nyomdokaiba léphetett. Négy szezont húzott le a wokingi alakulatnál, de a világbajnoki címet nem sikerült megszereznie. Hiába versenyzett kiváló formában ebben az időszakban, hol a szerencse, hol a technika pártolt el mellőle, így 2003-ban és 2005-ben is csak világbajnoki másodikként zárta az évet.

A 2006-os szezonhoz köthető Raikkönen egyik legemlékezetesebb és egyben legviccesebb megnyilvánulása is. A Brazil Nagydíj előtt a legendás brazil futballista, Pelé egy életmű díjat adott át Michael Schumachernek, aki nem sokkal előtte jelentette be (első) visszavonulását. A ceremónián a mezőny minden egyes pilótája részt vett, kivéve Raikkönent. Amikor Martin Brundle a futam előtt elkapta egy villáminterjúra a McLaren versenyzőjét, és megkérdezte miért nem jelent meg az ünnepségen, Kimi fapofával csak annyit mondott: sz@rni voltam. A meglehetősen meglepett riporter végül gyorsan lecsapta a magas labdát és a következőt válaszolta: Akkor nyilvánvalóan nagyon könnyű lesz az autód a rajtrácson.

A 2007-es idényt már a Ferrari színeiben kezdte meg, és ami korábban egyszer sem jött össze a McLarennel, az a maranellóiakkal azonnal sikerült, egy végletekig kiélezett bajnokság végén, az évadzáró, egészen hektikus Brazil Nagydíjon megszerezte pályafutása első - és minden bizonnyal utolsó - világbajnoki címét. Az olaszoknál azóta több kiváló versenyző fordult meg, de a mai napig ez a Ferrari utolsó egyéni vb-címe.

Két szezonnal később Fernando Alonso érkezése vetett véget első Ferraris időszakának, annak ellenére, hogy 2011-ig érvényes szerződés kötötte őt a maranellóiakhoz. Némileg váratlanul ekkor hátat fordított a száguldó cirkusznak, pedig a McLaren is tárt karokkal várta volna vissza, de a Toyota is ajánlott neki szerződést. Kimi azonban a ralizás mellett döntött, ám a WRC-ben nem tudott igazán sikeres lenni, így 2012-ben a Lotus színeiben visszatért a Forma-1-be.

Egyáltalán nem érződött rajta a kihagyás, sőt egy évvel később nem kis bravúrral a bajnokság harmadik helyét kaparintotta meg összetettben, ez pedig elég volt a Ferrarinak ahhoz, hogy ismét szerződtesse a mellé a Fernando Alonso mellé, aki tulajdonképpen korábban "kitúrta" a csapatból. A spanyol, majd később Sebastian Vettel mellett is már csak második számú pilótának számított, de egészen 2018-ig kitartottak mellette a Ferrarinál.

Az egyik legfurcsább futamát 2017-ben teljesítette a vörösöknél. Történt ugyanis, hogy az Azerbajdzsáni Nagydíjon piros zászló miatt félbeszakították a versenyt, a finn pedig kiállt a bokszba, hogy megjavítsák korábban megsérült autóját. Már éppen útnak indult volna, amikor észrevette, hogy nincs az autójában a kormány, ezért gyorsan rászólt rádión a csapat fülére, hogy azonnal adjanak neki egy eszközt, amivel irányíthatja az autót.

Raikkönennek a kisfia a legjobb barátja

Lada volt az első autója, de ma már a Ferrari egyszeres Forma-1-es világbajnoka. Megijedt kisfia, Robin születésénél, de azóta teljes az élete Kimi Raikkönennek, amióta családja van. A finn Jégember immáron a száguldó cirkusz rangidőseként versenyez a sorozatban, de sosem volt a Forma-1 számára a világ közepe.

Raikkönen egész karrierje során mesterien bánt a csapatrádióval, az egyik legemlékezetesebb csevegése alkalmával egyenesen ráparancsolt csapatára, hogy hagyják békén az idióta adatokkal, tudja jól, hogy mit csinál, de olyan is előfordult, hogy amíg a mezőny tagjai már beöltözve vártak egy maláj futamot, ő vígan jégkrémezgetett a padockban.

A Jégember pályafutása során 323 alkalommal állt rajthoz a Forma-1-ben, amivel megdöntötte Rubens Barichello sokáig megdönthetetlennek tűnő 322 rajtot számláló rekordját. Huszonegy futamgyőzelme mellett 103 alkalommal állhatott dobogóra és 46 versenyben futotta meg a mezőny leggyorsabb körét.

A Sky Sports egy interjúban megkérdezte tőle, mit jelent számára, hogy betöltötte a negyedik ikszet. A válasz? Tipikus Kimi.

"Nem nagy ügy. Az emberek nagyobb felhajtást csapnak e körül, mint amennyit valójában jelent. Nem érzem magam olyan öregnek, bár nyilván öregebbnek érzem magam, mint annak idején. Mondjuk már 15 éve ez a helyzet, szóval ezen már nem sokat változtat plusz egy év. Fejben még mindig fiatal vagyok, szerintem csak ez számít igazán. Semmin sem változtatnék, ami velem történt. Nem bántam meg egyetlen dolgot sem az életemben."

Mi pedig nem kívánhatunk mást, csak még legalább ennyi születésnapot a Jégembernek. Isten éltesse sokáig Kimi Raikkönent!

A Toszkán Nagydíj legjobb rádióüzenetei: éneklő Norris, örjöngő Raikkonen, vicces Vettel

2020.09.15.
Ragnar Volarus

Eseményekben gazdag Forma-1-es versenyen vagyunk túl, de a Toszkán Nagydíj nem csupán eseményekben, de rádióüzenetekben is hozott néhány emlékezetes egysorost. 

Norris a rádiópróbán énekelt, Raikkonen ordítozott a mérnőkével, Vettel pedig a leintés után, a rossz eredmény ellenére is vicces kedvében volt. De kisípolt szöveg is akadt bőséggel. 

A videó csak továbbkattintás után tekinthető meg a Youtube-on.

Hamiltoné a monzai pole, megint leszerepeltek a Ferrarik

2020.09.05.
Kálovics Tibor

Lewis Hamilton szerezte meg a pole pozíciót az Olasz Nagydíjon. A címvédő mögött Valtteri Bottas és Carlos Sainz Jr. végeztek. 

Fotó: twitter.com/f1

Miután az FIA betiltotta az időmérős motormódot mindenki azt várta, hogy mennyivel csökken a Mercedes fölénye a kvalifikációkon, ám már a szabadedzések is mutatták, hogy a címvédő csapat uralni fogja ezt a napot is. A Q1-ben a helyezkedés játszotta a főszerepet a versenyzők között a jó szélárnyék miatt, többeknek azonban elvették egy-egy gyorskörét amiért kiszélesítették a pályát a Parabolicában. Esteban Ocon és Kimi Raikkönen majdnem ütköztek is az egyik ilyen szélárnyékozás során őket, valamint Nicholas Latifit vizsgálni fogják az időmérőt követően. 

Az első szakasz után Nicholas Latifi, George Russell, Antonio Giovinazzi és Romain Grosjean búcsúja nem számított meglepetésnek, viszont Sebastian Vettel csak a 17. rajthelyet szerezte meg a Ferrari hazai pályáján. 

A Q2-ben Hamilton rögtön egy pályacsúcsot futott (1:19,092), amire Bottas az etap hajrájában egy 1:18 952-es körrel válaszolt. A két Mercedes egymással vívott a szakasz megnyeréséért, a többiek pedig ezúttal nem tolongtak úgy mint az első percekben. Végül Danyiil Kvjat, Esteban Ocon, Charles Leclerc, Kimi Raikkönen és Kevin Magnussen voltak azok, akik nem tudtak bejutni a Q3-ba. 

Az utolsó szakasz első körei után Hamilton állt jobban aztán a kvalifikáció végén mindketten bementek 1:19 alá. A címvédő brti végül 1:18,887-es idővel szerezte meg hetedik monzai poleját. A két Mercedes mögött némi meglepetésre Carlos Sainz végzett megelőzve Sergio Perezt. Max Verstappen csak az ötödik helyről várhatja a holnapi futamot, mellőle Lando Norris startolhat. A legjobb 10-be még Danil Ricciardo, Lance Stroll, Alexander Albon és Pierre Gasly fértek be. 

Olasz Nagydíj: a Ferrarinak köszönhetően orvosok és nővérek lesznek a lelátón

2020.09.03.
Ragnar Volarus

A Ferrari csapat meghívására orvosok és nővérek lesznek a lelátón a vasárnapi Forma-1-es Olasz Nagydíjon, így mondva köszönetet az elmúlt hónapok emberfeletti munkájáért.

A Ferrari közleménye szerint bátorságuk, kötelességtudatuk és önzetlenségük miatt hívták meg a zárt kapus versenyre a koronavírus-járvány elleni védekezés 250 élharcosát. Hozzátették, a vendégek természetesen a társadalmi távolságtartás szabályainak megfelelően foglalnak majd helyet a lelátón.

Olaszország a világjárvány által leginkább sújtott európai országok közé tartozik, ahol eddig csaknem 35 ezren haltak meg.

A monzai lesz az idény nyolcadik futama, a jövő hétvégén Mugellóban sorra kerül Toszkán Nagydíj pedig az első, amelyre naponta 2880 fizető néző is kilátogathat. Az ezt követő versenyek nagy részét várhatóan szintén korlátozott számú közönség tekintheti meg.

Címkék: Ferrari, Forma 1, Monza

Minden csapat aláírta a Concorde-egyezményt

2020.08.19.
Kálovics Tibor

Az F1 és az FIA közös bejelentése szerint minden csapat aláírta az új Concorde-megállapodást, amely azt célozza meg, hogy az autósport királykategóriája hosszabb távon is fenntartható legyen. 

Fotó: AFP

A mai napon jelentette be a Forma-1 vezetősége, hogy valamennyi csapat aláírta az új Concorde-megállapodást. Ezt a szerződést az istállók vezetősége és a sportág vezetői kötik meg. A megállapodás tartalmazza a bevételek szétosztásának módját valamint a döntéshozatalokra vonatkozó kritériumokat is. A szerződés jelenlegi ciklusa az idei év végeztével jár le, a következő szerződés a 2021 és 2025 közti időszakra érvényes. 

A szerződés aláírásával valamennyi csapat elfogadta a 2025-ig tartó új szabályokat, amelynek az a célja, hogy minden csapat esélyes legyen jó eredményeket elérni, valamint, hogy a pályán és az anyagiak terén is kiegyensúlyozottak legyenek az erőviszonyok. A megállapodásról tizenkét hónapon keresztül folytak az egyeztetések és bár több csapat is kivárt az aláírással (köztük a Mercedes is), végül valamennyi csapatvezető szignózta a szerződést a határidő letelte előtt. 

Chase Carey az F1 ügyvezetője úgy nyilatkozott, hogy tudatában voltak abban, hogy a járványhelyzet miatt elhúzódnak a tárgyalások, de elégedett azzal, hogy augusztusra sikerült megállapodni. Úgy véli, hogy az új megállapodás létfontosságú abból a szempontból , hogy a sorozat fenntartható legyen hosszabb távon is, valamint egyértelmű cél, hogy a versenyzés megfizethetőbb legyen a királykategóriában. 

A 2020-as szezon előtt még egy teljesen más motorfejlesztési terv volt érvényben, azonban a koronavírus-járvány következtében még mindig nem tudott elindulni az F1 idei szezonja, a FIA Világtanács pedig felülvizsgálta a motorfejlesztési tervet.

Éleződik a feszültség Vettel és a Ferrari között

2020.08.10.
Dorogi László

Egyre többen vélik úgy, hogy Sebastian Vettelnek már az idei szezont sem lenne szabad befejeznie a Ferrarinál, ugyanis a feszültség egyre csak nő a pilóta és a csapat között.

Fotó: Planet F1

Rémálomszerűen alakul eddig az idei Forma-1-es szezon a Ferrari számára. Öt versenyhétvége után mindössze a harmadik helyen állnak a konstruktőri pontversenyben, de a listavezető Mercedes már most 125 ponttal többet gyűjtött mint az olaszok, és a második Red Bull is kényelmesen előzi meg az ágaskodó lovasokat. Ráadásul, hátulról a McLaren és a Racing Point is valós veszélyt jelent a csapatra, a legnagyobb baj pedig az, hogy a körülményekhez képest borzasztóan lassúnak tűnik az idei konstrukció.

Ehhez persze köze lehet az FIA büntetésének is, amit még a tavalyi idényben elkövetett szabálytalanságok miatt osztott ki a Ferrarinak, erről itt írtunk részletesen:

Sarokba szorították az FIA-t, borulhat a bili a száguldó cirkuszban

Csalt-e a Ferrari? Ha nem csalt, miért nem mondják meg? Ha csalt, miért nem büntetik meg őket? Egyébként is mi oka védeni az FIA-nak az olaszokat? Jó érzésű Forma-1-rajongóként szomorúan konstatálom, hogy az elmúlt hetekben fellángoló FIA-Ferrari koalíció vs. nem-Ferrari-motorosok frakció vita sokkal nagyobb hullámokat ver, mint az elmúlt évek bármelyik világbajnoki küzdelme.

Charles Leclerc egy bravúros harmadik helyezésének és a hétvégi negyedik helyének köszönhetően még nem teljesen reménytelen a maranellóiak helyzete, Sebastian Vettel viszont csupán a 10 pontot szorgoskodott össze az öt hétvége alatt és mindössze a 13. helyen áll a világbajnoki pontversenyben, ami több mint arcpirító. A négyszeres német világbajnok szerint viszont ebben a lassú autó mellett a csapat keze is benne van, amely látványosan előnyben részesíti csapattársát.

Vettel a 70. Évforduló Nagydíjának elkeresztelt silverstone-i futam elején nagyot hibázott egy kanyarban, egy rázókő pedig megforgatta és tulajdonképpen a mezőny végéről kellett volna felkapaszkodnia pontszerző helyre, ám a pilóta szerint a lehető legrosszabb stratégiát választotta ki neki a megpördülés után csapata, emiatt pedig csak "futott az eredmény után".

Vettel kibukott a Ferrarira

Könnyen lehet, hogy a német már a 2020-as évet sem a maranellóiaknál fejezi be, egyre feszültebb ugyanis a hangulat a négyszeres világbajnok és csapata között. Mindössze a tizenkettedik helyen zárta Sebastian Vettel a Silverstone-ban rendezett 70. Évforduló Nagydíját, amiben nagy szerepet játszott az is, hogy a rajt után nem sokkal megpördült.

Mattia Binotto csapatfőnök válasza sem késett soká, a vezető szerint nincs igazán miről beszélni.

"Nem gondolom, hogy túl sokat kellene mondani a stratégiáról. Talán néhány körrel korábban hívtuk ki, ami miatt valóban pozíciót vesztett Räikkönenhez képest, de tudtuk jól, hogy időveszteség nélkül vissza tudja majd szerezni, ami pedig még Charles felzárkózását is segítette. Összességében ez volt a helyes döntés a csapat számára, nem hiszem, hogy ezzel Sebastiant büntettük volna. (...) A versenyét a rajtja tette tönkre, az volt a kulcs, nem pedig a választott stratégia"

- zárta rövidre Binotto a történetet.

A Ferrari és Sebastian Vettel a 2020-as idény kezdete előtt jelentette be, hogy a következő szezont már nem a maranellóiaknál kezdi el a négyszeres német világbajnok, ám arra még nem derült fény, hogy folytatja-e pályafutását és ha igen, akkor melyik istállónál. Az elválás közel sem volt olyan békés, mint ahogy azt először kommunikálta az olasz csapat, később pedig az első kommünikével ellentétben kiderült, nem közös megegyezéssel váltak el a felek, a Ferrari nemes egyszerűséggel kirúgta Vettelt a pilóta gyenge teljesítménye miatt.

Vettel kibukott a Ferrarira

2020.08.09.
Dorogi László

Könnyen lehet, hogy a német már a 2020-as évet sem a maranellóiaknál fejezi be, egyre feszültebb ugyanis a hangulat a négyszeres világbajnok és csapata között.

Mindössze a tizenkettedik helyen zárta Sebastian Vettel a Silverstone-ban rendezett 70. Évforduló Nagydíját, amiben nagy szerepet játszott az is, hogy a rajt után nem sokkal megpördült. Ha nem lenne elég baja az autóval, a német hibát hibára halmoz az elmúlt években, ezúttal pedig már véka alá sem rejtette frusztrációját.

"Jól sikerült a rajtom. Annak ellenére, hogy a kemény gumin indultam. Nem tudom, az első kanyarban mi történt, egyszerűen elveszítettem az irányítást és megpördültem. Nem igazán tudtam hová menni, ezért próbáltam kerülni. Nem tudom, a kerékvető volt-e, vagy valaki meglökött hátulról, és utána elment a hátulja"

- mesélt megpördüléséről a német a futam után, hozzátéve, ezzel persze nagyon sok időt veszített, de meglepően gyorsan vissza tudott zárkózni a mezőnyre. Aztán viszont minden szét esett és ezért a csapatot terheli felelősség, ugyanis - Vettel szerint - nem végeztek jó munkát és rossz taktikát választottak.

A német pilóta a kemény keverékű abroncsokon rajtolt, de első etapja mindössze négy körrel volt hosszabb, mint a lágyabb keverékű kerekeken rajtoló csapattársának, Charles Leclercnek és Vettel pontosan azt nehezményezte, hogy túl korán hozták ki a boxba.

"Abban a résben vagyok, amit el akartunk kerülni. Beszéltünk erről reggel. Most itt fogok beragadni. Tudjátok, hogy elszúrtátok. Ma reggel megbeszéltük, hogy nincs értelme úgy kiállni, hogy tudjuk, forgalomba térünk vissza. És pontosan ezt csináltuk!"

- fogalmazott élesen a négyszeres világbajnok, aki természetesen a végül negyedik helyen záró csapattársa számlájára írja, hogy hátrányba került taktikailag.

"Talán nem volt meg a bátorságunk, hogy hagyjuk, hogy Charles utolérjen engem, noha ő más taktikán volt. Emiatt inkább előrébb hozták a kerékcserémet, és onnantól az egész vacak volt. Szerintem ma még az elszúrt első kör után is sokkal több helyet tudtunk volna visszahozni ennél. Ráadásul a kemény gumit adták, amit úgy tíz körig használtam, talán még addig se. Semmi értelme nem volt. Mármint miért rakod fel tíz körre a keményet, majd utána húszra a közepest?"

- tette fel a kérdést a német.

"Valami hiányzik, és nem tudom, mi lehet az. De próbálom a tőlem telhető legjobb munkát végezni. Az biztos, hogy ma sokkal előrébb is végezhettünk volna. Természetesen nem egyszerű megtalálni az okokat. Holnap fölkelek, és próbálom a mai nap pozitívumait nézni. A helyzet fordulhat, de most természetesen le kell nyelnem a békát. Meglátjuk, hogy megy majd a következő héten"

- mondta Vettel, aki öt futam után mindössze a tizenharmadik helyen áll a világbajnoki pontversenyben és jövőre már biztosan nem lesz a Ferrari pilótája.

Norris odapörkölt a Ferrarinak

2020.07.28.
Dorogi László

A McLaren fiatal brit pilótája szerint egyáltalán nem elképzelhetetlen, hogy csapata idén a maranellóiak előtt végezzen a konstruktőri világbajnoki pontversenyben.

Fotó: Sky Sports

Ahogy a száguldó cirkusz minden pilótája, úgy Lando Norris is a hétvégi Brit Nagydíjra készül, s ahogy azt már megszokhatták a Forma-1 rajongói, a versenyhét elején szokás szerint megkezdődött a nyilatkozatháború.

No, nem kell nagyon komoly attakokra gondolni a hazai versenyére készülő Norristól, de azért mégis picit odapiszkált a gyengélkedő Ferrarinak, egyúttal meg is dicsérte csapatát az idei szezonban eddig elvégzett munkáért. Norris arra az újságírói felvetésre reagált, mit szól ahhoz, hogy jelenlegi csapattársa Carlos Sainz a következő idényt már egy gyengébb gárdánál, jelesül a Ferrarinál kezdi el.

"Minden esélyünk megvan, hogy legyőzzük a Ferrarit, és arra is, hogy a teljes szezon során harcban legyünk velük. A csapatnak sokat jelentene, ha meg tudnánk tenni a következő lépést és egy olyan istálló elé kerülnénk, amelytől az utóbbi években mindig kikaptunk"

- fogalmazott Norris, hozzátéve, még mindig tudnak fejlődni, de felkészültek arra is, hogy a riválisok is előre tudnak majd lépni a következő versenyhétvégéken.

A McLaren három futam után a harmadik helyen áll az összetett pontversenyben a Mercedes és a Red Bull mögött, míg a Ferrari egyelőre csupán az ötödik. A győzelmek és a világbajnoki címek számában az olaszok mögött egyébként éppen a McLaren a második legeredményesebb istálló a Forma-1-ben, bár McLarenes pilóta utoljára 2012-ben nyert futamot a sorozatban.

Forma-1: Binotto keményen beolvasott a Mercedesnek

2020.06.07.
Ragnar Volarus

A Ferrari csapatfőnökének elege lett, hogy a riválisok hetek óta velük foglalkoznak Sebastian Vettel távozása miatt miatt, úgyhogy előhúzott egy csípős választ.

A célpont pedig a Mercedes vezére Toto Wolff lett, aki nemrég kritikát fogalmazott meg a Ferrari Sebastian Vettelt illető döntésével kapcsolatban - szerinte meglepő, hogy ilyen döntést hozott a rivális úgy, hogy a szezon még el sem kezdődött. Szinte ugyanezt mondta egyébként Cyril Abiteboul is a Renault részéről, de Binottonak Wolff megjegyzése volt dühítőbb, tekintve a Mercedes elmúlt napokban mutatott viselkedését. 

"Nagyon örülök, hogy a Mercedesnek mindig van véleménye a mi pilótáinkkal kapcsolatos döntéseinkről. Én meg azon vagyok meglepődve, hogy még nem írtak alá új szerződést Lewis Hamiltonnal. Mi ezt már sokkal hamarabb megcsináltuk volna"

- tette hozzá élesen a csapatfőnök, aki már korábban is többször kérte ki magának, hogy a riválisok velük foglalkoznak a sajtóban. Aztán kicsit mindannyiunk nevében is beolvasott a nagymellényű Mercedes vezérnek. 

"Csalódott vagyok amiatt, hogy megvétózták a fordított rajtrácsos ötletet, itt kihagytunk egy jó lehetőséget emiatt. Tízből kilenc csapatnak jó volt, egy azonban blokkolta az egészet. Ez sajnálatos a szurkolóink és a sport számára"

- szúrt oda még egyet, hiszen az már kiderült, hogy csak a Mercedes és Wolff miatt nem lett semmi az ötletből, amiatt, mert így ők elvesztenék az előnyük egy részét.

Azt szeretem a Forma-1-ben, hogy a legjobb versenyző és a legjobb autó nyer

– magyarázta a döntésüket Wolff. Csak azt elfelejti, hogy ez nem róla szól. A szurkolók versenyeket szeretnének látni, és nem azt, hogy a Mercedes nyer. 

Binotto zárásként még megjegyezte: szerinte korrektül jártak el Vettellel, ők nem halogathatták a döntést, Vettelnek pedig gondolnia kellett a jövőjére, és így több ideje is van dönteni. Viszont ha a német pilóta a Mercedeshez igazol és ott jó lesz neki, akkor annak ő örülni fog, mert egy négyszeres világbajnok megérdemli, hogy topcsapatban versenyezzen.

Címkék: Ferrari, Mercedes

A Mercedes megfontolja Vettel szerződtetését

2020.05.17.
Dorogi László

Napról napra csökkennek a négyszeres német világbajnok lehetőségei a 2021-es Forma-1-es folytatást illetően.

Nagy port kavart Sebastian Vettel és a Ferrari hét elején tett bejelentése, miszerint a négyszeres német világbajnok utolsó idényét kezdi meg az olasz istállónál 2020-ban, a következő szezontól a McLarenes Carlos Sainz váltja a maranellóiaknál.

A száguldó cirkusz azóta folytonos lázban ég, mi lesz Vettel sorsa jövőre, folytatja-e egyáltalán a versenyzést a sorozatban, s ha igen, hol. A Vettel szerződés meg nem hosszabbítás elindította a dominót, Sainz Ferraris szerződése után az is kiderült, hogy a McLarenbe Daniel Ricciardo ül át a Renault-ból, így a wokigniak már biztosan a Ricciardo-Norris, az olaszok pedig a Leclerc-Sainz párossal vágnak neki a 2021-es világbajnokságnak.

Bernie Eccleston, a Forma-1 korábbi fejese is megszólalt a héten Vettel-ügyben, szerinte a németnek nem szabadna topcsapathoz igazolnia, sokkal inkább vissza kéne találni a régen taposott Red Bullos útra és egy feltörekvő középcsapatból kellene világbajnokot faragnia, itt esetleg a Renault, vagy a Racing Point jöhetne szóba, bár utóbbival kapcsolatban pletykálják, hogy egyesül a Mercedes csapattal - ha már elcsórták a komplett kasznit ugye...

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnök sem hagyhatta ki a Vettel által magasra dobott labdát és nem is zárta ki, hogy az ezüst nyilak valamelyikébe folytatja a német 2021-től.

"Nyilvánvaló, hogy német pilóta német autóban marketing szempontból is jó lenne. Mi kizárólag a sikerre fókuszálunk, Sebastian pedig remek versenyző, mindent kontrollál, hiszen eldöntheti, hogy befejezi a karrierjét, vagy átigazol egy másik csapathoz, és marad a Forma-1-ben. Még mindig vannak érdekes ülések"

- nyilatkozta a csapatvezető az ORF csatornának.

Egyes pletykák szerint egyébként Vettelt csak a Mercedes érdekli, ha nem "szabadítanak fel" egy helyet neki a csapatnál, akkor biztosan visszavonul. A Mercedes a 2020-as idénynek a Hamilton-Bottas párossal vág neki, de 2021-re egyiküknek sincs érvényes szerződése, ráadásul szintén az egyik Mercis ülésre pályázik az istálló saját nevelése, a Williamsnél pallérozódó George Russell is.

Ezzel kapcsolatban Wolff elmondta, ha gondolkodnak is Vettel szerződtetésében, biztosan nem jelentik be az idény közben, hiszen nehéz lenne azt a szituációt kezelni, hogy egy éven keresztül olyan pilótát alkalmazzanak, aki a következő idényben már a riválisnál szerepel.

"Mi lesz az innovációval, illetve a fejlesztésekkel kapcsolatos információkkal, ha a csapat tudja, hogy a pilóta ezt ellenük fordíthatja? Ezért vannak nehéz helyzetben azok az istállók, amelyek idő előtt bejelentik az ilyen változásokat."

- tette hozzá Wolff.

Ezeket a cikkeket olvastad már?