Ezzel az autóval száll harcba Alonso a tripla koronáért

2019.04.09.
Dorogi László

Eddig mindössze egyetlen autóversenyzőnek, a brit Graham Hillnek sikerült megnyernie a Forma-1-es Monacói Nagydíjat, a 24 órás Le Mans-i versenyt és az Indy500-at egyaránt.

Fotó: McLaren

Fernando Alonsónak már csak ez utóbbi hiányzik ahhoz, hogy Hill után második pilótaként megszerezze a motorsportok tripla koronáját, a McLaren pedig hétfőn délután be is mutatta azt az IndyCar-autót, amivel a kétszeres Forma-1-es világbajnok májusban rajthoz áll az Indy500-on.

Az autót a McLaren Technológiai központjában készítették, festése pedig a narancssárga és kék színek miatt igencsak emlékeztet a Forma-1-es McLarenek festésére. Nemcsak a dizájn, a rajtszám is a wokingiak múltja előtt tiszteleg, Alonso ugyanis a 66-os rajtszámot kapta meg, amellyel Mark Donohue 1976-ban megnyerte az Indy500-at - ez volt az első ilyen jellegű siker az istálló fennállása során.

"Nagyon izgatott vagyok, hogy végre leleplezhettük a 66-os rajtszámú autót, amivel Indianapolisban fogok versenyezni. A csapat nagyon keményen dolgozott, hogy időben elkészüljön a gép, ami csodálatosan néz ki a 2019-es festést viselve. A célom nem változott, nyerni akarok és meg akarom szerezni a nagy mesterhármast"

- nyilatkozta Alonso.

Hát eddig bírta Alonso a Forma-1 nélkül

2019.03.29.
Dorogi László

Nem csoda, hiszen a kétszeres spanyol világbajnok a fél életét a száguldó cirkuszban töltötte el. Visszavonulását követően most tesztelni tér vissza a Forma-1-be.

Fotó: Autocar

Fernando Alonso is részt vesz a McLaren-Renault-t bahreini tesztjén a hétvégi Forma-1-es futamot követően - jelentette be csütörtökön a wokingi istálló. A veterán spanyol pilóta két napon keresztül fogja segíteni szakmai tudásával és tapasztalatával az istállót az autó fejlesztésében.

A kétszeres F1-es világbajnok a tavalyi szezon közben jelentette be, hogy elhagyja a száguldó cirkusz fedélzetét és más sorozatokban próbálja ki magát, s nem is megy ez rosszul neki, Daytonában például megnyert egy 24 órás versenyt. Ezzel együtt azt sohasem jelentette ki, hogy végleg visszavonul a Forma-1-től, s mostani szerepvállalása is erre enged következtetni, bár aligha számítottak sokan arra, hogy ilyen gyorsan elkezdi hiányolni az általa korábban oly sokszor kritizált sorozatot.

Fernandói búcsúbeszéd, igazságtartalommal fűszerezve

Egy hét. Ennyi maradt hátra Fernando Alonso Forma-1-es pályafutásából. Furcsa. És egy picit szomorú is. A kétszeres spanyol világbajnok, ha csak az utolsó évekre tekint vissza, kvázi dicstelenül lép ki a száguldó cirkusz vándortársulatából. Alonso két világbajnoki címet nyert a Renault-val karrierje első felében, hogy aztán a második végén nevetség tárgyává tegye magát minden egyes héten a folyamatosan befuccsoló McLarennel.

A McLaren egyébként főként a Pirelli abroncsait teszteli majd Bahreinben, így ebből a szempontból különleges helyzetben vannak a wokingiak, ugyanis a többi istállóval ellentétben ők két autót is indíthatnak a teszten: a teszt első napján Alonso egész nap körözhet, a másik autón pedig Carlos Sainz és Lando Norris osztoznak majd, míg a második napon Norrisé lesz az egész napos tesztlehetőség, Alonso pedig honfitársával osztja meg a feladatokat.

Alonso szerint unalmas a Forma-1

A spanyol világbajnok szerint nem tesz jót a sorozatnak, hogy már csütörtöki edzések után meg lehet mondani a vasárnapi rajtsorrendet. Sorsdöntő versenyhétvége vár a Forma-1-es csapatokra Bahreinben.

A Forma-1 szabályai szerint a szezon négy tesztnapjából az istállóknak két napon keresztül olyan pilótának kell lehetőséget adniuk, aki maximum két darab Forma-1-es futamon indult el életében, a McLarennek így kapóra jön, hogy Norris Bahreinben még csak pályafutása második futamára készül. A szabályoknak köszönhetően mutatkozhat be a Forma-1-ben Mick Schumacher is, aki a Ferrariba és az Alfa Romeoba is beülhet jövő hét elején.

Ami Alonsót illeti, természetesen a spanyol továbbra is a Triplakoronára hajt, ehhez pedig már csak az Indy 500-on kellene nyernie, hiszen az ehhez szükséges Monte Carlo-i Forma-1-es futamgyőzelem és a klasszikus Le Mans-i 24 órás verseny trófeája már a vitrinjében van. Ez a bravúr egyébként mindössze egy embernek, egy bizonyos Graham Hillnek jött össze eddig az autósport történetében.

Fernandói búcsúbeszéd, igazságtartalommal fűszerezve

2018.11.18.
Dorogi László

Egy hét. Ennyi maradt hátra Fernando Alonso Forma-1-es pályafutásából. Furcsa. És egy picit szomorú is.

Fotó: motor1.com

A kétszeres spanyol világbajnok, ha csak az utolsó évekre tekint vissza, kvázi dicstelenül lép ki a száguldó cirkusz vándortársulatából. Alonso két világbajnoki címet nyert a Renault-val karrierje első felében, hogy aztán a második végén nevetség tárgyává tegye magát minden egyes héten a folyamatosan befuccsoló McLarennel. És ne értsenek félre, nem maga miatt vált nevetségessé, hanem a wokingiak miatt. Ez mindenki számára egyértelmű.

Szóval Alonso, egy hét múlva, vasárnap, Abu-dhabiban áll utoljára rajthoz a sorozatban, mi pedig csak abban reménykedhetünk, hogy legalább egy futam befejezésének lehetőségét felkínálja neki a sors egy tálcán, s ahogy az utóbbi időszakban megszokhattuk tőle, küldött még egy utolsó, önelbocsájtó szép üzenetet a Forma-1-nek címezve.

"Jelenleg nem az történik az F1-ben, ami engem arra inspirált, hogy autóversenyző legyek. Azért távozok a Forma-1-ből, mert gyenge. Sokkal többet beszélünk arról, hogy mi történik a pályán kívül, mint azon belül. Mindig politikáról és buta rádióüzenetekről esik szó. Talán néhány hibával, de le tudnám írni a következő futam első 15 helyezettjét. Nehéz elfogadnom milyen kiszámíthatóvá vált minden. Remélem, sikerül megelégedettséget találnom más sorozatokban."

Ez utóbbit mi is reméljük, hiszen akár tetszik, akár nem, Fernando Alonso a huszonegyedik század Forma-1-ének egyik legmeghatározóbb alakja. Azon pedig talán érdemes lenne elgondolkoznia az érintetteknek, amiről a spanyol beszél, mert bőségesen találunk benne igazságot.

Glória, életem

2018.08.30.
Dorogi László

Furcsálltuk nagyon a szezon elején a Forma-1-es autók újdonsült elemét, a Belga Nagydíj viszont rávilágított, hogy életeket is menthet.

Fotó: formula1.com

"Azt már a szezon első időmérőedzése után nyugodt szívvel elmondhatjuk: ezt a fejvédő bizbaszt - ami természetesen a pilóták testi épségének védelmét szolgálja - ugyanúgy meg kell még szoknunk, mint annak idején a kávédaráló hangú motorokat, na meg a keskenyített első és hátsó szárnyakat."

- írtam tavasszal, miután a Forma-1-es autók egy új, eddig számunkra ismeretlen, azaz csak a tesztek során használatos elemmel felvértezve vágtak neki az új szezonnak. A Halóval - ez a becsületes neve -, közkedvelt nevén a Glóriával.

A pilóták közül sokan ellenezték az elem bevezetését, részben kényelmi, részben versenyzői szempontból, sokan panaszkodtak arra, hogy nem látnak ki tőle rendesen az autóból, hogy rontja az autó aerodinamikáját, a versenyhelyszíneken is át kellett variálni a lámpás jelzések elhelyezését, és így tovább és így tovább.

Na most ez a budiülőkére hasonlító elem hétvégén megmentette Charles Leclerc életét. A Belga Nagydíj egyébként versenybe szállhat a szezon legunalmasabb futama díjért és ott jó eséllyel - bár még jó néhány verseny hátra van - dobogóra is állhatna, az első körben viszont, még inkább az első kanyarban történt egy s más.

Például az, hogy Nico Hülkenberg rá egyáltalán nem jellemző módon kapitális hibát vétett, túl nagy lendülettel szerette volna bevenni az első hajtű kanyart, ám a felesleges lendülettel nem tudott mit kezdeni, belerongyolt Alonso McLarenjének farába, aminek hatására a narancssárga autó kis híján Föld körüli pályára állt. Alonso kocsijáról majdnem teljes egészében leszakadt a motorborítás, miközben átrepült Charles Leclerc feje és Sauberje fölött.


Leclerc a futam után úgy nyilatkozott, hogy frusztrálja az első körös kiesés és bár soha nem volt rajongója a glóriának, most nagyon boldog, hogy a feje fölött volt. Miért? Hát ezért:

Alonso versenyezni akar, de a Forma-1-ben nem lehet

2018.08.17.
Dorogi László

A spanyol szerint közel sem olyan a csata a száguldó cirkusz nyomvonalain, mint ahogy azt elképzelte tizenhét évvel ezelőtt.

Fotó: formula.hu

Fernando Alonso néhány napja jelentette be, hogy felhagy a Forma-1-es versenyzéssel és inkább más sorozatban, sőt, sokkal inkább sorozatokban próbálná ki magát. Az okok sejthetőek voltak eddig is, most azonban a kétszeres spanyol világbajnok maga öntött tiszta vizet a pohárba azzal kapcsolatban, miért döntött így.

"Vannak nagyobb kihívások is az életben, mint amit most a Forma-1 kínálni tud nekem. A versenyzés egy olyan sport, aminek nagyon sok pozitív oldala van, amit 17 vagy 18 éve élvezek, most viszont már nem olyan a csata a pályán, mint amilyet szerettem volna akkor, amikor csatlakoztam az F1-hez, a korábbi szezonjaimban éreztem, vagy azokban a szériákban, amelyeket kipróbáltam az utóbbi időszakban."

Alonso hozzátette, az elmúlt évek sikertelenségének frusztrációja vezetett részben a döntés meghozataláig, de nem ez volt az elsődleges indok.

"Azért hagyom abba, mert a pályán zajló harcok már meglehetősen vérszegények. Valójában nem is a versenyről, hanem a pályán kívüli dolgokról beszélünk folyamatosan: a vitákról, a rádióüzenetekről, és így tovább. Amikor már több szó esik ezekről a dolgokról, az megmutatja, hogy rossz irányba haladunk, mert ebből az vezethető le, hogy nem a pályán zajló csata volt a legérdekesebb egy versenyhétvégén. Ezt érzem most az F1-el kapcsolatban, és úgy gondolom, hogy más szériák jobb és élvezetesebb akciót kínálnak"

- fogalmazott meg éles kritikát a spanyol.

Jövőre is lesz spanyol pilótája a McLarennek

2018.08.15.
Dorogi László

A jelenleg a Renault pilótájaként versenyző Carlos Sainz ül Fernando Alonso idény végén megüresedő ülésébe a McLarennél.

Fotó: Sky Sports

Bár egyelőre hivatalos bejelentés nem történt, az ESPN amerikai sportcsatorna úgy tudja, a 23 éves spanyol pilótát csütörtökön mutatják be az istálló wokingi főhadiszállásán.

A történet kissé kacifántos, mert Sainz eredetileg a Red Bull pilótája, ám Daniel Ricciardo és Max Verstappen mögött csak a harmadik helyen áll a hierarchiában, ezért adták kölcsön a Renault-nak, ahol Nico Hülkenberg csapattársa volt. Néhány napja robbant azonban a hírbomba, hogy Daniel Ricciardo nem hosszabbítja meg a Red Bullnál lejáró szerződését és némileg meglepő módon a Renault-hoz igazol, az pedig gyorsan kiderült, hogy Hülkenberg pozícióját nem veszélyezteti a francia istállónál, így Sainznak mindenképpen távoznia kell.

Amerikai sajtóértesülés szerint Sainz 2020-ig szóló szerződést ír alá a McLarennél és annak a Fernando Alonsónak a helyére érkezik, aki kedden jelentette be, hogy a 17. szezonjának végén távozik a száguldó cirkuszból.

Idén látjuk utoljára Alonsót a Forma-1-ben

2018.08.14.
Dorogi László

A kétszeres spanyol világbajnok tizenhét szezon után hagyja el a száguldó cirkuszt. Az Egyesült Államokban folytatja a versenyzést.

Fotó: formula1.com

Fernando Alonso kedden délután, rendkívüli közleményben jelentette be, hogy az idény végén, tizenhét év versenyzés után maga mögött hagyja a száguldó cirkuszt és minden bizonnyal az IndyCarban folytatja pályafutását.

Korábban arról lehetett hallani, hogy bár a Forma-1-ből távozik, de a McLarent nem cseréli le a tengerentúlon sem, ám a bejelentést már a wokingi istállótól függetlenül tette meg, ami arról árulkodik, hogy nem szeretne az IndyCar sorozatnak egy McLaren-Hondával nekivágni. Alonso köszönetet mondott mindenkinek, aki a szűk két évtized alatt segítette Forma-1-es pályafutását, de ahogy fogalmazott, döntését már hónapokkal ezelőtt meghozta, a száguldó cirkusztól egy Twitter-videóval búcsúzott.

Alonso 2001-ben került a Forma-1-be, karrierjét a Minardinál kezdte, egy évvel később lett a Renault tesztpilótája. Legnagyobb sikereit éppen a francia csapattal érte el, 2005-ben és 2006-ban is világbajnoki címet ünnepelhetett.

Második vb-címe után igazolt a McLarenhez, ahol azonban nem találta meg számításait, így visszatért a Renault-hoz, majd öt évig a Ferrarinál versenyzett, ám világbajnoki címet az olaszokkal már nem sikerült nyernie, ellenben háromszor is - 2010-ben, 2012-ben és 2013-ban - a világbajnoki pontverseny második helyén zárt, 2010-ben négy, 2012-ben három ponttal kapott ki Sebastian Vetteltől.

Az elmúlt években már csak szenvedett a sorozatban, mert a McLarent sem a Honda-, sem a Renault-motor nem hajtotta megfelelően, vélhetően ez segített meghozni a spanyolnak döntését. Alonso eddigi pályafutása során 303 futamon indult, ebből 32-t nyert meg és összesen 97 alkalommal állhatott a dobogóra - legutóbb 2013-ban a Spanyol Nagydíjon nyert a Ferrarival, dobogóra pedig 2014-ben, szintén a tűzpiros autóval állhatott dobogóra.

Fotó: formula1.com

A spanyolnak nem lesz ismeretlen az amerikai terep, egy évvel ezelőtt már részt vett a legendás Indy 500-as futamon, ahol azonban nem meglepő módon a McLaren-Honda motorja feladta a szolgálatot alatta.

Alonso idén elindult a klasszikus Le Mans-i 24 órás versenyen is, amelyet végül meg is nyert, így egyetlen lépésre került a hőn áhított Triplakoronától. Eddig mindössze Graham Hillnek sikerült nyernie a Forma-1-es Monacói Nagydíjon, elsőként célba érnie a Le Mans-i 24 órás versenyen és megszerezni a győzelmet az Indy 500-on. A spanyolnak már csak ez utóbbi hiányzik ahhoz, hogy beérje Hillt, ennek megszerzésére pedig minden esélye meg is lesz a jövőben.

Fotó: EPA

A szülinapos Alonso unja, hogy mindig őt pécézik ki

2018.07.29.
Dorogi László

A spanyol világbajnoknak igazi sorscsapás a McLaren-Renault-t vezetni, ennek ellenére rendszerint a maximumnál is többet hoz ki a narancssárga romhalmazból.

Fotó: formula.hu

Fernando Alonso éppen a Magyar Nagydíj napján ünnepli 37. születésnapját, de jó néhány ránc szökött arcára az utóbbi időszakban, hiszen a McLaren finoman szólva sem kényezteti el pilótáit csúcskategóriás technikával. A szombati, Hungaroringen rendezett időmérő edzésen ismét szenzációs rádióbeszélgetésnek lehettünk fültanúi, ahol a spanyol éppen azt ecsetelte csapatának az edzés második szakaszának végéhez közeledve, hogy mennyi értelme lenne esőgumikkal kimenni a pályára.

Íme a diskurzus:

McLaren: Fernando, átmeneti gumit vagy esőgumit tegyünk fel?

Alonso: Szerintem menjünk be a garázsba, és nézzük, ahogy esik. Esőgumival kimehetünk, de ha 25 másodperccel lassabbak vagyunk, akkor semmi értelme kimenni.

McLaren: Oké, Fernando, de egy körre még lenne időnk a végén.

Alonso: Nem tudom, haver, tegyetek fel esőgumit vagy amit akartok, az utolsó szektorban lehetetlen autót vezetni, ha rakétát szereltek a kocsira, akkor is tizenegyedikek maradunk.

A spanyol ezzel együtt elégedett rajthelyével, az viszont már koránt sem tetszik neki, hogy megint az ő csapatbeszélgetését vágták be a közvetítésbe. Alonso szerint valami problémája lehet az üzeneteivel a televíziós adást szolgáltató Formula One Managementnek, ezért pécézik ki folyton, pedig vélhetően minden pilóta hasonló beszélgetést folytathatott le csapatával a magyar pálya zord körülményei miatt.

Alonso történelmi győzelmet aratott Buemivel és Nakajimával

2018.06.18.

A Toyota nyerte a legendás egynapos versenyt a franciaországi Le Mans-ban. A győztes csapatot Fernando Alonso, Kazuki Nakajima és Sebastien Buemi alkotta. 

Fotó: Getty Images

Az egész világ azt várta, hogy Fernando Alonso rögtön meg is nyerje első 24 órás versenyét Franciaországban és végül össze is jött az óhaj. 

A két Toyota egyértelműen kiemelkedett a mezőnyből és sokáig egymást előzgették a vezető pozícióért. Éjszaka azonban egy büntetés miatt kétperces hátrányba került az Alonso nevével fémjelzett egység, ám a világbajnok spanyol bizonyította klasszisát. Fokozatosan faragta a különbséget Jose Maria Lopezzel szemben és végül majdnem másfél percet hozott vissza. 

Reggelig a két Toyota felváltva vezetett mivel eltérő taktikán voltak, a sárga zászlós szakaszok, valamint egy-egy újabb büntetés után azonban a 8-as autó véglegesen fölénybe került. A 7-es egységet technikai problémák sújtották és így a verseny eldőlt. 

A futamot végül Fernando Alonso, Kazuki Nakajima és Sebastien Buemi nyerte technikai probléma nélkül. Mindhárom pilóta először győzött a legendás futamon, sőt a Toyota is első sikerét aratta Le Mans-ban. A győztesek 388 kört teljesítettek 24 óra alatt.

Alonso az autósport történetének negyedik olyan pilótája, aki egyszerre mondhatja magát Forma-1-es világbajnoknak és Le Mans-i győztesnek. A spanyol legenda célja, hogy a közeljövőben Indianapolisban is győzni tudjon az 500 mérföldes futamon. Ez a triplázás korábban csak Graham Hillnek sikerült. 

A Toyota kettős győzelmét a Mike Conway-Jose-Maria Lopez-Kamui Kobayashi trió biztosította be. A harmadik helyen a Rebellion 3-as számú autója végzett Thomas Laurent, Gustavo Menezes és Mathias Beche révén. 

Az LMP1-es autók közül összesen négy teljesítette a futamot, de a negyedik helyen célba érő Rebellionnak többször is gondjai akadtak a futam során. Ebben az egységben Bruno Senna, Andre Lotterer és Neel Jani vezetett. 

Jenson Button nem tudta befejezni első Le Mans-i futamát, a brit világbajnok alatt másfél órával a vége előtt mondta fel a szolgálatot az SMP Racing autója. 

Az LMP2-ben a G-Drive Racing szinte végig vezetve győzött. A kategóriát nagy fölénnyel megnyerő autóban Jean-Eric Vergne, Thomas Laurent és Roman Ruszinov szerepelt. 

A GTE PRO kategóriában egy klasszikus festésű Porschéval Michael Christensen, Kevin Estre és Laurens Vanthoor diadalmaskodott. 

A GTE Amatőr kategória szintén a Porsche sikerét hozta. A győztes trióban Matt Campbell, Christian Ried és Julien Andlauer vezetett. A csapat vezetője Patrick Dempsey filmszínész, aki korábban többször versenyzőként is részt vett a legendás futamon. 

A 60 indulóból 43 egység ért el értékelhető eredményt. 

A 86. Le Mans-i 24 órás futam végeredménye:

1

LMP1

 Toyota Gazoo Racing

 Sébastien Buemi
 Kazuki Nakajima
 Fernando Alonso

Toyota TS050 Hybrid

388

Toyota 2.4 L Turbo V6

2

LMP1

 Toyota Gazoo Racing

 Mike Conway
 Kamui Kobayashi
 José María López

Toyota TS050 Hybrid

386

Toyota 2.4 L Turbo V6

3

LMP1

 Rebellion Racing

 Thomas Laurent
 Gustavo Menezes
 Mathias Beche

Rebellion R13

376

Gibson GL458 4.5 L V8

4

LMP1

 Rebellion Racing

 Bruno Senna
 André Lotterer
 Neel Jani

Rebellion R13

375

Gibson GL458 4.5 L V8

5

LMP2

 G-Drive Racing

 Roman Rusinov
 Andrea Pizzitola
 Jean-Éric Vergne

Oreca 07

369

Gibson GK428 4.2 L V8

6

LMP2

 Signatech Alpine Matmut

 Nicolas Lapierre
 Pierre Thiriet
 André Negrão

Alpine A470

367

Gibson GK428 4.2 L V8

7

LMP2

 Graff-SO24

 Vincent Capillaire
 Jonathan Hirschi
 Tristan Gommendy

Oreca 07

366

Gibson GK428 4.2 L V8

8

LMP2

 TDS Racing

 François Perrodo
 Loïc Duval
 Matthieu Vaxivière

Oreca 07

366

Gibson GK428 4.2 L V8

9

LMP2

 United Autosports

 Hugo de Sadeleer
 Will Owen
 Juan Pablo Montoya

Ligier JS P217

365

Gibson GK428 4.2 L V8

10

LMP2

 Jackie Chan DC Racing

 Jazeman Jaafar
 Nabil Jeffri
 Weiron Tan

Oreca 07

361

Gibson GK428 4.2 L V8

11

LMP2

 DragonSpeed

 Roberto González
 Pastor Maldonado
 Nathanaël Berthon

Oreca 07

360

Gibson GK428 4.2 L V8

12

LMP2

 Jackie Chan DC Racing

 Ho-Pin Tung
 Gabriel Aubry
 Stéphane Richelmi

Oreca 07

356

Gibson GK428 4.2 L V8

13

LMP2

 Racing Team Nederland

 Giedo van der Garde
 Jan Lammers
 Frits van Eerd

Dallara P217

356

Gibson GK428 4.2 L V8

14

LMP2

 Jackie Chan DC Racing

 David Cheng
 Nicholas Boulle
 Jacques Nicolet

Ligier JS P217

355

Gibson GK428 4.2 L V8

15

LMP2

 Panis Barthez Competition

 Julien Canal
 Thimothé Buret
 Will Stevens

Ligier JS P217

352

Gibson GK428 4.2 L V8

16

LMP2

 SMP Racing

 Viktor Shaytar
 Harrison Newey
 Norman Nato

Dallara P217

345

Gibson GK428 4.2 L V8

17

LMGTE
Pro

 Porsche GT Team

 Michael Christensen
 Kévin Estre
 Laurens Vanthoor

Porsche 911 RSR

344

Porsche 4.0 L Flat-6

18

LMGTE
Pro

 Porsche GT Team

 Richard Lietz
 Gianmaria Bruni
 Frédéric Makowiecki

Porsche 911 RSR

343

Porsche 4.0 L Flat-6

19

LMGTE
Pro

 Ford Chip Ganassi Team USA

 Joey Hand
 Dirk Müller
 Sébastien Bourdais

Ford GT

343

Ford EcoBoost 3.5 L Turbo V6

20

LMGTE
Pro

 Ford Chip Ganassi Team UK

 Harry Tincknell
 Andy Priaulx
 Tony Kanaan

Ford GT

343

Ford EcoBoost 3.5 L Turbo V6

21

LMGTE
Pro

 Corvette Racing - GM

 Jan Magnussen
 Antonio García
 Mike Rockenfeller

Chevrolet Corvette C7.R

342

Chevrolet 5.5 L V8

22

LMP2

 Cetilar Villorba Corse

 Roberto Lacorte
 Giorgio Sernagiotto
 Felipe Nasr

Dallara P217

342

Gibson GK428 4.2 L V8

23

LMGTE
Pro

 AF Corse

 Toni Vilander
 Pipo Derani
 Antonio Giovinazzi

Ferrari 488 GTE Evo

341

Ferrari F154CB 3.9 L Turbo V8

24

LMGTE
Pro

 Ford Chip Ganassi Team UK

 Stefan Mücke
 Olivier Pla
 Billy Johnson

Ford GT

340

Ford EcoBoost 3.5 L Turbo V6

25

LMGTE
Pro

 AF Corse

 James Calado
 Alessandro Pier Guidi
 Daniel Serra

Ferrari 488 GTE Evo

339

Ferrari F154CB 3.9 L Turbo V8

26

LMGTE
Pro

 Aston Martin Racing

 Nicki Thiim
 Marco Sørensen
 Darren Turner

Aston Martin Vantage AMR

339

Aston Martin 4.0 L Turbo V8

27

LMGTE
Pro

 AF Corse

 Davide Rigon
 Sam Bird
 Miguel Molina

Ferrari 488 GTE Evo

338

Ferrari F154CB 3.9 L Turbo V8

28

LMGTE
Am

 Dempsey-Proton Racing

 Matt Campbell
 Christian Ried
 Julien Andlauer

Porsche 911 RSR

335

Porsche 4.0 L Flat-6

29

LMGTE
Am

 Spirit of Race

 Thomas Flöhr
 Francesco Castellacci
 Giancarlo Fisichella

Ferrari 488 GTE

335

Ferrari F154CB 3.9 L Turbo V8

30

LMGTE
Pro

 Porsche GT Team

 Patrick Pilet
 Nick Tandy
 Earl Bamber

Porsche 911 RSR

334

Porsche 4.0 L Flat-6

31

LMGTE
Am

 Keating Motorsports

 Ben Keating
 Jeroen Bleekemolen
 Luca Stolz

Ferrari 488 GTE

334

Ferrari F154CB 3.9 L Turbo V8

32

LMGTE
Am

 Proton Competition

 Patrick Long
 Tim Pappas
 Spencer Pumpelly

Porsche 911 RSR

334

Porsche 4.0 L Flat-6

33

LMGTE
Am

 JMW Motorsport

 Liam Griffin
 Cooper MacNeil
 Jeffrey Segal

Ferrari 488 GTE

332

Ferrari F154CB 3.9 L Turbo V8

34

LMGTE
Am

 Ebimotors

 Fabio Babini
 Christina Nielsen
 Erik Maris

Porsche 911 RSR

332

Porsche 4.0 L Flat-6

35

LMP2

 Larbre Compétition

 Erwin Creed
 Romano Ricci
 Thomas Dagoneau

Ligier JS P217

332

Gibson GK428 4.2 L V8

36

LMGTE
Pro

 BMW Team MTEK

 Nicky Catsburg
 Martin Tomczyk
 Philipp Eng

BMW M8 GTE

332

BMW S63 4.0 L Turbo V6

37

LMGTE
Am

 Team Project 1

 Jörg Bergmeister
 Patrick Lindsey
 Egidio Perfetti

Porsche 911 RSR

332

Porsche 4.0 L Flat-6

38

LMGTE
Am

 Clearwater Racing

 Matt Griffin
 Weng Sun Mok
 Keita Sawa

Ferrari 488 GTE

332

Ferrari F154CB 3.9 L Turbo V8

39

LMGTE
Pro

 Aston Martin Racing

 Alex Lynn
 Jonathan Adam
 Maxime Martin

Aston Martin Vantage AMR

327

Aston Martin 4.0 L Turbo V8

40

LMGTE
Am

 MR Racing

 Olivier Beretta
 Eddie Cheever III
 Motoaki Ishikawa

Ferrari 488 GTE

324

Ferrari F154CB 3.9 L Turbo V8

41

LMGTE
Pro

 Ford Chip Ganassi Team USA

 Ryan Briscoe
 Richard Westbrook
 Scott Dixon

Ford GT

324

Ford EcoBoost 3.5 L Turbo V6

42

LMP1

 CEFC TRSM Racing

 Charlie Robertson
 Michael Simpson
 Léo Roussel

Ginetta G60-LT-P1

289

Mecachrome V634P1 3.4 L Turbo V6

43

LMGTE
Am

 Gulf Racing

 Mike Wainwright
 Ben Barker
 Alex Davison

Porsche 911 RSR

283

Porsche 4.0 L Flat-6

NC

LMP2

 Eurasia Motorsport

 Andrea Bertolini
 Niclas Jönsson
 Tracy Krohn

Ligier JS P217

334

Gibson GK428 4.2 L V8

DNF

LMP1

 SMP Racing

 Mikhail Aleshin
 Vitaly Petrov
 Jenson Button

BR Engineering BR1

315

AER P60B 2.4 L Turbo V6

DNF

LMP2

 IDEC Sport

 Paul Lafargue
 Paul-Loup Chatin
 Memo Rojas

Oreca 07

312

Gibson GK428 4.2 L V8

DNF

LMGTE
Am

 TF Sport

 Euan Hankey
 Charlie Eastwood
 Salih Yoluç

Aston Martin V8 Vantage GTE

304

Aston Martin 4.5 L V8

DNF

LMP2

 United Autosports

 Phil Hanson
 Paul di Resta
 Filipe Albuquerque

Ligier JS P217

288

Gibson GK428 4.2 L V8

DNF

LMGTE
Pro

 Corvette Racing - GM

 Oliver Gavin
 Tommy Milner
 Marcel Fässler

Chevrolet Corvette C7.R

259

Chevrolet 5.5 L V8

DNF

LMP1

 DragonSpeed

 Ben Hanley
 Henrik Hedman
 Renger van der Zande

BR Engineering BR1

244

Gibson GL458 4.5 L V8

DNF

LMP2

 Algarve Pro Racing

 Mark Patterson
 Ate de Jong
 Tacksung Kim

Ligier JS P217

237

Gibson GK428 4.2 L V8

DNF

LMGTE
Am

 Dempsey-Proton Racing

 Khaled Al Qubaisi
 Matteo Cairoli
 Giorgio Roda

Porsche 911 RSR

225

Porsche 4.0 L Flat-6

DNF

LMGTE
Pro

 BMW Team MTEK

 António Félix da Costa
 Alexander Sims
 Augusto Farfus

BMW M8 GTE

223

BMW S63 4.0 L Turbo V6

DNF

LMP2

 G-Drive Racing

 James Allen
 José Gutiérrez
 Enzo Guibbert

Oreca 07

197

Gibson GK428 4.2 L V8

DNF

LMP2

 Jackie Chan DC Racing

 Ricky Taylor
 Côme Ledogar
 David Heinemeier Hansson

Ligier JS P217

195

Gibson GK428 4.2 L V8

DNF

LMP1

 CEFC TRSM Racing

 Oliver Rowland
 Alex Brundle
 Oliver Turvey

Ginetta G60-LT-P1

137

Mecachrome V634P1 3.4 L Turbo V6

DNF

LMP1

 SMP Racing

 Stéphane Sarrazin
 Matevos Isaakyan
 Egor Orudzhev

BR Engineering BR1

123

AER P60B 2.4 L Turbo V6

DNF

LMGTE
Pro

 Porsche GT Team

 Romain Dumas
 Timo Bernhard
 Sven Müller

Porsche 911 RSR

92

Porsche 4.0 L Flat-6

DNF

LMGTE
Am

 Aston Martin Racing

 Paul Dalla Lana
 Mathias Lauda
 Pedro Lamy

Aston Martin V8 Vantage GTE

92

Aston Martin 4.5 L V8

DNF

LMP1

 ByKolles Racing Team

 Oliver Webb
 Tom Dillmann
 Dominik Kraihamer

ENSO CLM P1/01

65

Idén látjuk utoljára Alonsot a Forma-1-ben?

2018.06.01.
Dorogi László

A Forma-1 egyik legsikeresebb istállója a tengerentúlra kacsingat, a spanyol világbajnok pedig nem érzi már jól magát a sorozatban.

Fotó: formula.hu

Úgy fest, a McLaren kinőtte a Forma-1-et, legalábbis minden jel arra utal, hogy 2019-től már az egyik legpatinásabb amerikai versenysorozatban, az IndyCarban is szeretnének elindulni. Jövőre még csak mint partnercsapat vennének részt a sorozatban, ám 2020-tól már külön istállóként szállnának harcba a sikerért.

Ezzel a lépéssel párhuzamosan felerősödtek azok a pletykák is, miszerint Fernando Alonso már nem érzi jól magát a Forma-1-ben a sok sikertelen szezont követően - amiben persze a wokingi istálló keze is alaposan benne van - ezért nem lenne meglepő ha váltana, az amerikai szerepvállalás pedig tökéletes ugródeszkát jelentene a spanyol világbajnoknak.

Alonso tavaly írt alá szerződéshosszabbítást a McLarennél, ugyanakkor a hírek szerint ez a kontraktus tartalmaz egy olyan záradékot, amely szerint ha nem megfelelő az autó teljesítménye, a spanyol kiléphet szerződéséből. Az sem elképzelhetetlen persze, hogy marad a csapatnál, csak már nem a Forma-1-ben, hanem az IndyCar sorozatban szereplő istállónál. Alonsonak nem lenne ismeretlen a terep, hiszen amióta a McLarenhez szerződött már több különböző sorozatban is kipróbálta magát, tavaly például a Monacói Nagydíj helyett ruccant át Amerikába az Indy 500-ra.

12

Ezeket a cikkeket olvastad már?