Ricciardo elcsente a pole pozíciót Verstappen elől Mexikóban

2018.10.27.
Dorogi László

A szabadedzéseken is a Red Bullok dominanciáját hozta a mexikói Forma-1-es versenyhétvége, de Daniel Ricciardo egyszer sem tudta megelőzni Max Verstappent. Egészen szombat estig.

Fotó: formula1.com

Az idei szezon egészét figyelembe véve némileg talán váratlan, az előző idényre visszatekintve azonban annyira nem: Max Verstappen egyeduralma alá vonta a közép-amerikai versenyhétvége első két napját. A fiatal holland versenyző tavaly megnyerte a Mexikói Nagydíjat, most pedig mindhárom szabadedzésen ő bizonyult a leggyorsabbnak.

A szakértők persze azt találgatták, hogy mennyit tartalékolt eddig a két nagyágyú, de az időmérő edzés első szakaszában körvonalazódott, hogy a Red Bull most tényleg képes lehet felvenni a versenyt a Mercedes-szel és a Ferrarival is. A szombati szabadedzés után ugyan félő volt, hogy az eső megérkezik az időmérőre, végül azonban száraz pályán tudták teljesíteni a pilóták legjobb köreiket.

A Q1-ben némileg váratlanul aztán a motorcserén átesett - tehát rajtbüntetésre számítható - Valtteri Bottas bizonyult a leggyorsabbnak, az edzés második szakaszában aztán "helyre állt a világ rendje" és a Red Bull holland pilótája visszaugrott az élre.

A Q3-ban aztán a világbajnoki címért papíron még harcban levő, ám csodára váró Sebastian Vettel először kúszott 1:14-es idő alá, nem utolsó sorban gyorsabb volt Hamiltonnál is, de Verstappen rá tudott verni a németre 185 ezredet. Arra azonban senki nem számított, ami az utolsó percekben történt, ugyanis Daniel Ricciardo olyan kört húzott elő cilinderéből, amivel mindenkit állva hagyott. Az ausztrál pilóta megfosztotta élete első pole pozíciójától csapattársát, de ami a világbajnoki cím szempontjából jóval fontosabb, hogy Hamilton indulhat a harmadik rajtkockából, míg riválisa, Sebastian Vettel csak közvetlenül mögüle.

Amennyiben Lewis Hamilton a vasárnapi futamon az első hét hely valamelyikén ér célba, Vettel helyezésétől függetlenül megnyeri ötödik világbajnoki címét.

A Mexikói Nagydíj időmérő edzésének végeredménye:

Balhés osztrák hétvége a Red Bullnál

2018.07.01.
Ragnar Volarus

A Red Bull pilótái csak az ötödik és hetedik helyet szerezték meg a csapat számára hazai pályának számító Red Bull Ringen az időmérőn. Nem is igazán voltak elégedettek, főleg azért nem, mert Verstappen (5.) és Ricciardo (7.) közé sikerült becsusszannia Romain Grosjean-nak a Haas-Ferrarival. Igaz végül Verstappen nyert egy helyet, mivel Sebastian Vettelt büntetéssel sújtották, mert feltartotta Sainzot, és így csak a hatodik helyről rajtolhat a Ferrari német versenyzője. Tehát Verstappen és Ricciardo között most Grosjean és Vettel is ott csücsül.

A problémát viszont az okozza, hogy Ricciardo szerint holland csapattársa nem volt sportszerű az időmérő harmadik harmadában, neki kellett volna ugyanis szélárnyékot adni társának, hogy jobb időeredményhez segítse. A csapat kétszer is utasította Verstappent, hogy előzze meg az emiatt lelassító Ricciardót. Viszont a holland elsőre annyit felelt, hogy előző hétvégén, Franciaországban ő volt elöl, vagyis most nem rajta van a sor, hogy húzza a másikat. Majd ezután azt mondta, hogy tartsák magukat a megbeszélt rendszerhez.

Végül a csapatfőnök Christian Horner is a holland mögé állt, és elmagyarázta hogyan működik a rendszer a Red Bullnál: minden nagydíjon váltogatják, hogy ki gurul ki előbb a garázsból, vagyis segíti a társát. Így volt ez eddig egész évben, tehát értetlenül áll Ricciardo kiborulása előtt. Elvégre a rendszer szerint most neki kellett szélárnyékot biztosítania Verstappennek.

Ha lemaradt az időmérőről, most néhány percben pótolhatja a lemaradását.

Kockáztat a Red Bull, Ricciardo megúszhatja a rajtbüntetést

2018.06.08.
Ragnar Volarus

A hét első felében úgy tűnt, Daniel Ricciardo elég reménytelen helyzetből kell várja a hétvégi Kanadai Nagydíjat. Maga Adrian Newey nyilatkozta, hogy az ausztrál autójában az energiavisszanyerő-rendszer egyes komponenseiben (leginkább az MGU-K-ban) olyan meghibásodás keletkezett, ami javíthatatlan, így biztosan cserélni kell. Ez pedig automatikusan - legalább - tízhelyes rajtbüntetéssel járna, mivel korábban Kínában már egy motorhiba miatt a teljes erőforrást ki kellett cserélni Ricciardo autójában. Legutóbb pedig Monte Carlóban 50 kört tett meg az élen az elromlott motorral, ám ennek ellenére sem tudták megelőzni.

Forma-1: nem ússza meg Ricciardo a rajtbüntetést

A Red Bullnál reménykedtek, hogy Ricciardo megússza a rajtbüntetést, mert csak összeszerelési hiba történt és az MGU-K javítható, ám úgy fest nagyobb a gond. Ha pedig így van, akkor mégis biztosan hátrébb sorolják az ausztrált.

Most viszont az ausztrál pilóta elkezdett reménykedni, és Ricciardo újságírói kérdésre elárulta, a korábban, Kínában kicserélt kinetikus energia-visszanyerő rendszert újra tudják használni, ezzel pedig úgy tűnik, egyelőre elkerülheti a büntetést.

„Ha bármi történik a szabadedzések során és mégis ki kell cserélni az alkatrészt, akkor büntetést kapok. De momentán van elég komponensünk, és ha ezek megbízhatóan működnek, kihúzhatjuk velük az egész hétvégét.”

Ezzel persze csak elodázza a büntetést a csapat, hiszen az alkatrész nem tökéletes, így szükséges lesz a cseréje. Erre pedig valószínűleg már Franciaországban sor kerülhet. 

„Gyanítom, már a Paul Ricardon ez lehet a helyzet. Amikor hallottam a suttogásokat azzal kapcsolatban, hogy büntetést kapok itt, úgy voltam vele, hogy inkább Franciaországban, csak ne itt. Ezen a pályán rendkívül nehéz előzni, és mivel most lendületben vagyunk, egy büntetés kivenne a szelet a vitorlánkból. Ha át tudjuk vészelni ezt a hétvégét, akkor én inkább valahol máshol vállalnám be a rajtbüntetést. Megpróbáljuk eltolni, ameddig csak lehet, hiszen ha korán be kell vállalnunk a büntetést, akkor jó esély van rá, hogy még az év vége előtt lesz egy újabb. Ráadásul itt is a hiperlágy gumikat használjuk, és mivel jók voltunk ezeken az abroncsokon Monacóban, talán esélyünk lehet arra, hogy erős versenyt fussunk. Papíron ez a pálya jobban fekszik nekünk, mint néhány most következő helyszín."

Forma-1: nem ússza meg Ricciardo a rajtbüntetést

2018.06.05.
Ragnar Volarus

A Red Bullnál reménykedtek, hogy Ricciardo megússza a rajtbüntetést, mert csak összeszerelési hiba történt és az MGU-K javítható, ám úgy fest nagyobb a gond. Ha pedig így van, akkor mégis biztosan hátrébb sorolják az ausztrált.

Adrian Newey a Red Bull technikai igazgatója megerősítette, hogy Ricciardo a meghibásodás ellenére ugyan nyerni tudott a Monacói Nagydíjon, de az MGU-K komponense mégis javíthatatlanul megsérült a monte-carlói lassulás során, így nem ússza meg a rajtbüntetést a hétvégi kanadai nagydíjon Montrealban. Ezzel bekövetkezik az, amire senki nem számított, a Renault motor miatt korábban részesül motorcserék miatti rajtbüntetésben a Red Bull, mint a Honda-erőforrást használó Toro Rosso. 

Fotó: autosport.com

Newey nyilatkozata után tehát már látható, hogy miután Kínában a teljes erőforrás-rendszert cserélni kellett az ausztrál pilóta autójában, így a harmadik MGU-K automatikusan tíz rajthelyes büntetéssel járhat Kanadában, ami túl sok jóval nem kecsegtet a monacói futamgyőztes pilótának. 

„Biztosan visszasorolják majd Montrealban Danielt, de még nem tudjuk pontosan, mennyi hellyel. Egyelőre nem tudjuk, hogy az akkumulátora megsérült-e Monacóban, ameddig ezt a Renault nem közli velünk, nem tudjuk, mennyi büntetéssel kell számolnunk. De az MGU-K biztosan javíthatatlan” – nyilatkozta Adrian Newey a Reutersnek.

Viszont a legújabb hírek szerint a Renault mégiscsak beveti legújabb, fejlesztett V6-os csomagját, mivel a kanadai hétvége a várható büntetés miatt már úgyis megy a levesbe, hiszen az ausztrál semmiképpen nem rajtolhatna az első tíz közül. Így ha hátrébb sorolják Ricciardót, akkor inkább most vállalják be a további büntetéseket, cserébe egy vélhetően jóval erősebb Renault motor dolgozhatna a Red Bulljában.

Két óra tömény unalom és Red Bull siker Monacóban

2018.05.27.
Dorogi László

A monte-carlói futam kétségtelenül a Forma-1-es évad legpatinásabb versenye, de a vasárnapi futam azt is bebizonyította, hogy a pilótákon kívül aligha élvezi bárki is.

Fotó: formula1.com

Daniel Ricciardo mindent vitt

Azok után, hogy a Red Bull ausztrál pilótája bizonyult mindhárom szabadedzésen, majd az időmérő edzésen a leggyorsabbnak, a futamon is rajt-cél győzelmet aratott. Egy percig sem volt kérdés, hogy ezt a hétvégét neki találták ki, azzal együtt, hogy egy erőforrás probléma igyekezett alaposan megnehezíteni életét a futam felétől. Sebastian Vettel végig üldözte Ricciardot, de komoly esélye nem volt megelőzni, az ausztrál pilóta pedig élete első győzelmét aratta Monte-Carlóban - az élet valamelyest káprótolta a 2016-os, pole pozícióból elbukott futamért. Az ausztrál pilóta idénybeli második sikerét aratta és fellépett az összetett világbajnoki pontverseny harmadik helyére.

Gyalázatos a Williams

A patinás brit istálló történelmi mélyponton van, ezt pedig a Monacói Nagydíj is bebizonyította. Szergej Szirotkinnak már a rajt előtt problémái adódtak, három perccel a felvezető kör előtt például még nem voltak kerekek az autóján, amiért automatikusan egy 10 másodperces stop & go büntetéssel sújtották, míg csapattársa, Lance Stroll kis túlzással többet állt a boxutcában defekt miatt, mint amennyi időt a nyomvonalon töltött. Valami sürgősen ki kell találnia a Williamsnek, mert eddig minősíthetetlen produkciót nyújtanak 2018-ban.

Hiába ismeri a pálya minden centijét Leclerc

1994 után először állhatott rajthoz monacói állampolgárságú pilóta Monte-Carlóban, ám Charles Leclerc aligha ilyen versenyre számított. A futam hajrájába fordulva túlságosan vehemensen igyekezett megelőzni az előtte haladó Brandon Hartley-t, két jobboldali kerekével felszaladt a rázókőre, aminek hatására működésképtelenné vált a féke és belerongyolt a Toro Rosso versenyzőjébe. Rajtuk kívül csupán Fernando Alonso nem tudta befejezni a futamot, a spanyol McLarenjének váltója adta meg magát.

Nincs itt kérem semmi látnivaló

Kétségtelenül izgalmas lehet versenyezni a monte-carlói utcákon, a pilótáknak minden tudására szükségük van ahhoz, hogy hiba nélkül teljesítsék a Monacói Nagydíjat, így viszont a szórakoztatás funkciója csorbul a versenynek, ugyanis alig találni előzési pontot az aszfaltcsíkon. Max Verstappen előzésein kívül nem sok minden történt a szűk két órás futam alatt, hiába haladtak viszonylag közel egymáshoz az első ötös tagjai, nem került sor helycserére.

A Monacói Nagydíj végeredménye

1. Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 1:42:54.807
2. Sebastian Vettel Ferrari 7.336
3. Lewis Hamilton Mercedes 17.013
4. Kimi Raikkonen Ferrari 18.127
5. Valtteri Bottas Mercedes 18.822
6. Esteban Ocon Force India/Mercedes 23.667
7. Pierre Gasly Toro Rosso/Honda 24.331
8. Nico Hulkenberg Renault 24.839
9. Max Verstappen Red Bull/Renault 25.317
10. Carlos Sainz Renault 1:09.013
11. Marcus Ericsson Sauber/Ferrari 1:09.864
12. Sergio Perez Force India/Mercedes 1:10.461
13. Kevin Magnussen Haas/Ferrari 1:14.823
14. Stoffel Vandoorne McLaren/Renault 1 kör
15. Romain Grosjean Haas/Ferrari 1 kör
16. Sergey Sirotkin Williams/Mercedes 1 kör
17. Lance Stroll Williams/Mercedes 2 kör
18. Charles Leclerc Sauber/Ferrari ütközés
19. Brendon Hartley Toro Rosso/Honda ütközés
- Fernando Alonso McLaren/Renault váltóhiba


A világbajnoki pontverseny állása


 1. Hamilton 110 pont
 2. Vettel 96
 3. Ricciardo 72
 4. Bottas 68
 5. Räikkönen 60
 6. Verstappen 35
 7. Fernando Alonso (spanyol, McLaren) 32
 8. Hülkenberg 26
 9. Sainz 20
10. Kevin Magnussen (dán, Haas) 19
11. Gasly 18
12. Sergio Perez (mexikói, Force India)
13. Ocon 9
14. Charles Leclerc (monacói, Sauber) 9
15. Stoffel Vandoorne (belga, McLaren) 8
16. Lance Stroll (kanadai, Williams) 4
17. Marcus Ericsson (svéd, Sauber) 2
18. Brendon Hartley (új-zélandi, Toro Rosso) 1

A konstruktőri pontverseny állása

1. Mercedes 178 pont
 2. Ferrari 156
 3. Red Bull 107
 4. Renault 46
 5. McLaren 40
 6. Force India 26
 7. Toro Rosso 19
 8. Haas 19
 9. Sauber 11
10. Williams 4

Ricciardo megkoronázta eddigi teljesítményét Monacóban

2018.05.26.
Dorogi László

Az ausztrál pilóta pályafutása második pole pozícióját szerezte meg Monte-Carlóban, de nem lehetnek teljesen elégedettek a Red Bullnál.

Fotó: formula1.com

A Red Bull istálló korábbi magyar versenymérnöke, Kling Sándor már a monacói versenyhétvége előtt megjósolta, hogy a Red Bullok gyorsak lesznek Monte-Carlóban és hozzáértését bizonyítva egyáltalán nem lőtt mellé, hiszen az osztrák csapat versenyzői, Daniel Ricciardo és Max Verstappen mindhárom szabadedzésen a két leggyorsabb időt teljesítették.

A holland versenyző viszont a harmadik, utolsó gyakorláson annyira összetörte autóját, hogy a csapat szerelői hiába dolgoztak teljes erőbedobással, végül nem sikerült szombat délutánra összekalapálniuk a versenyautót.

Ezzel gyakorlatilag egy kérdés maradt nyitott az időmérő előtt: sikerül-e valakinek elkapnia Daniel Ricciardot. Erre a kérdésre már a Q1-ben választ kaptunk, amikor az ausztrál pilóta négy tizedes előnnyel húzott el mindenki elől.

Az edzés második szakaszában a Mercedes megpróbált egy merészet húzni és elővették az újonc abroncsoknak számító ultralágyakat - ezen a versenyhétvégén debütálnak versenykörülmények között - azonban szemmel láthatóan nem jöttek be számításaik, ezeken a gumikeverékeken még az első tíz közé sem fért volna oda Lewis Hamilton és Valtteri Bottas sem.

Ricciardo viszont továbbra sem lassított, olyannyira nem, hogy elsőként - és egyedüliként - sikerült beférkőznie 1:11-es idő alá, s végül 1:10,810-es pályacsúccsal koronázta meg eddigi hétvégi teljesítményét. Az ausztrál versenyző pályafutása második pole pozícióját szerezte meg, érdekesség, hogy az eddigi egyetlen rajtelsőségét is a hercegségben szerezte meg két évvel ezelőtt.

A második rajthelyet Sebastian Vettel, a harmadikat pedig az összetett pontversenyben vezető, címvédő Lewis Hamilton kaparintotta meg. Ricciardo teljesítményét látva a Red Bullnál nagyon sajnálhatják Verstappen harmadik szabadedzésen elkövetett hibáját, aki így csupán a rajtrács végéről vághat neki a vasárnapi futamnak.

1994 után először lehet ott a Monacói Nagydíjon hazai pilóta, Charles Leclerc a 14. rajtpozíciót szerezte meg a Sauber-Ferrarival.

A Monacói Nagydíj időmérő edzésének végeredménye:

Q3 Versenyző Csapat Idő Hátrány
1 Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:10.810  
2 Sebastian Vettel Ferrari 1:11.039 0.229
3 Lewis Hamilton Mercedes 1:11.232 0.422
4 Kimi Räikkönen Ferrari 1:11.266 0.456
5 Valtteri Bottas Mercedes 1:11.441 0.631
6 Esteban Ocon Force India-Mercedes 1:12.061 1.251
7 Fernando Alonso McLaren-Renault 1:12.110 1.300
8 Carlos Sainz Renault 1:12.130 1.320
9 Sergio Pérez Force India-Mercedes 1:12.154 1.344
10 Pierre Gasly Toro Rosso-Honda 1:12.221 1.411
Q2        
11 Nico Hülkenberg Renault 1:12.411 1.133
12 Stoffel Vandoorne McLaren-Renault 1:12.440 1.162
13 Sergey Sirotkin Williams-Mercedes 1:12.521 1.243
14 Charles Leclerc Sauber-Ferrari 1:12.714 1.436
15 Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:12.728 1.450
Q1        
16 Brendon Hartley Toro Rosso-Honda 1:13.179 1.166
17 Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:13.265 1.252
18 Lance Stroll Williams-Mercedes 1:13.323 1.310
19 Kevin Magnussen Haas-Ferrari 1:13.393 1.380
20 Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer - -

Ricciardo a Forma-1 gumimágusa

2018.05.17.
Dorogi László

Kipukkant a Pirelli tudománya Barcelonában, de a Red Bull pilótájának van egy-két ötlete, az ausztráltól választ kapunk a nagy gumikérdésre!

Fotó: formula.hu

Nem alakult túl jól az olasz gumigyártó Pirelli hétvégéje a Spanyol Nagydíjon. Szinte az összes pilóta panaszt tett a szuperlágy keverékű gumikra, voltak olyanok is, akik képtelenek voltak üzemi hőmérsékletre melegíteni azokat, ezért nem véletlen, hogy a csapatok nagy része nem is rakta fel gyors körre ezeket a keverékeket. Pedig ezeknek kellett volna gyorsabb köröket eredményeznie a keményebb keverékű lágy abroncsokkal szemben, de nem jöttek be a Pirelli számításai.

A legnagyobb problémát az okozta, hogy nagyon gyorsan elkoptak ezek a gumik, Daniel Ricciardo is lágy keverékű abroncsokon tette meg leggyorsabb körét. Az ausztrálnak lenne is ötlete, hogy lehetne orvosolni ezt a problémát. A monacói versenyhétvégén debütál a Pirelli eddigi legpuhább gumiszettje, a hiperlágy, Ricciardo pedig úgy gondolja, hogy ez a szett lehet a megoldás.

"Nem tudom, miért nem lehet a hiperlágy minden versenyhétvégét opció. Ezen futnánk időmérőt, aztán a többit meg kitalálnánk. Így lehetne egy kvalifikációs keverékünk és két nagyobb eltérésű versenygumink. Több lehetőségünk lenne ezáltal"

– vélekedett a Red Bull versenyzője.

Bakui bakik - a hétvégi futam öt legemlékezetesebb pillanata (videó)

2018.05.02.
Ragnar Volarus

Grosjean a falban, Alonso két keréken, Ricciardo Kvyat-üzemmódban, Bottas balszerencséje és a kétszemélyes dobogó.

Forrás: Formula 1 Youtube Channel

A Cipőbűvölő ülhet a Jégember helyére?

2018.04.24.
Dorogi László

Elindult a hatalmas sakkjátszma, de egyelőre teljesen homályos, hogy melyik pilóta melyik autó volánjánál fog csücsülni 2019-ben.

Fotó: autosport.com

Szinte még csak most kezdődött el a 2018-as Forma-1-es idény, máris arról spekulálnak autósportos berkekben, hogy melyik pilóta melyik istállónál folytathatja pályafutását jövőre. A dominóeffektust kétségtelenül Kimi Raikkönen esetleges nyugdíjazása indíthatja el és már arról is erős pletykák terjengenek, ki veszi át a kormányt tőle.

Daniel Ricciardonak már tavaly is tele volt a zsákja azzal, hogy a Red Bull győzelemképtelen autót rak alá, mert lehet bármilyen jó pilóta, így még ő sem tud futamokat nyerni. Már akkor is többször elhintett olyan freudi elszólásokat a jövőjét illetően, amely egy sokkal tűzpirosabb jövőt prognosztizál a számára, kínai futamgyőzelem után adott nyilatkozatában pedig ismét kikacsintott a visszapillantó mögül - az ausztrál versenyző szerint csak akkor tudja megtartani őt a Red Bull, ha a kínai futamgyőzelem nem az egyszeri és megismételhetetlen kategóriába sorolódik a szezon hátralevő részében.

Ricciardo olyannyira eljátszott már a Red Bulltól való távozás gondolatával, hogy Mark Hughes, a Sky Sports tv-csatorna Forma-1-es szakértője szerint született is valamiféle előzetes megállapodás a maranellóiak és a cipőivás királya között. No, ez még nem afféle előszerződés, csupán azt rögzíti, hogy június 30-ig a pilóta nem tárgyalhat a folytatást illetően más csapatokkal, csak és kizárólag a Ferrarival.

Mindeközben a Red Bullnál sürgetik az ausztrállal való megegyezést és a hírek szerint már a Monacói Nagydíj előtt szeretnék tető alá hozni a szerződéshosszabbítást. Amennyiben azonban tényleg megköttetett az a bizonyos tárgyalástiltási egyezmény Ricciardo és a Ferrari között, erre biztos nem kerülhet sor.

Az sem vehető egyelőre készpénznek, hogy Kimi Raikkönen felhagy versenyzői karrierjével, bár kétségtelen tény, hogy jelenleg ő a mezőny legidősebb pilótája, a Ferrarinal pedig Sebastian Vettel mellett esélye sincs a csapat első számú versenyzőjévé avanzsálnia. Csakhogy Ricciardo pontosan azt kérné az olaszoktól, hogy egyenrangú félként kezeljék a négyszeres német világbajnokkal, ami még a rutinos finn esetében sem történik meg, pedig ha valakinek, neki aztán tényleg van karizmája a száguldó cirkuszban.

Az már csak hab a tortán, hogy bennfentes információk szerint Sebastian Vettel sem teljesen elégedett a Ferrarinál elfoglalt pozíciójával, ugyanis új szerződését már nem az ő szája íze szerint kötötték meg, mert amíg a német csak egy évre írt volna alá, addig a Ferrari három éves kontraktussal kínálta meg. Erre mindenesetre gyógyír lehet, hogy három futam után a német vezeti a világbajnoki pontversenyt és már két futamgyőzelmet is aratott, de egy dologban biztosak lehetünk: hamarosan hatalmas cserebere-bumm áll be a pilótapiacon.

Daniel Ricciardo mint űrturista?

2018.04.18.
Ragnar Volarus

Most éppen ezt húzta elő válaszként a vicces kedvű ausztrál a jövőjét firtató kérdésekre. 

„Csak el akarok jutni a Holdra. Annyi szerződéses kérdést kaptam már, hogy megpróbálok sajátos válaszokat kitalálni”

– felelte Ricciardo, kitérve az egyenes válaszadás elől. Amivel tovább húzza az agyát az egész világnak, és a Red Bull istálló vezetőinek is.

 

Merthogy Ricciardo Kínai Nagydíjon aratott győzelme után megint azon megy a világméretű lottó, hogy mi lesz a pilóta sorsa. Hiszen a 29 éves pilóta nem rendelkezik szerződéssel a 2019-es évre, és a Red Bullnál, ám a Mercedes valamint a Ferrari kapcsán is egyre többet emlegetik a nevét. Nem minden ok nélkül, hiszen ismét emlékezetes hétvégén van túl az ausztrál, úgy nyert futamot Kínában, hogy nem az első három hely valamelyikéről rajtolt.

"Úgy tűnik, soha nem az unalmas futamokat nyerem meg..." - mondta Ricciardo.

Persze a holdutazás mellett voltak komolyabb válaszai is, a Channel 10 tévécsatornának például egyértelműen leszögezte, a leggyorsabb autót akarja vezetni.

„A legjobb autóban akarok lenni, mert azt hiszem, a hétvége bebizonyította, hogy ha lehetőségem van, élni tudok vele, a nyomást és intenzitást is kezelni tudom.”

Ám ha a Red Bull versenyképes tud lenni az idei szezonban, az bonyolíthatja - vagy egyszerűsítheti - a kérdést. 

„Ha most nyerünk még párat a Red Bull-lal, vonzóvá válik a lehetőség. Ha nem, akkor azt hiszem, van még pár opció. Nyilván segít a győzelem, de ha hatodikak leszünk a többi futamon, akkor nem ez lesz a legvonzóbb számomra.”

Eközben az olasz sajtó folyamatosan azt suttogja a Ferrari fülébe, hogy szerződtesse Ricciardót Sebastian Vettel csapattársának, míg Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója a Mercedest figyelmeztette, nem fog sikerülni elhalászni tőlük az ausztrált.

Mi sem természetesebb, hogy a Sky Sports-nál szakkommentárkodó Martin Brundle is elmondta véleményét a csatorna weboldalának hasábjain, mint mindenről ami a száguldó cirkuszban történik. Szerinte Ricciardónak már idén jó esélyei lehetnek egy komoly eredményre, 2019-ben pedig a Mercedes vagy a Ferrari ülésére.

"Bár néha hiányzik az a hihetetlen nyers tempó nála, amit Verstappen hozni tud, a versenyeken Ricciardo olyan teljesítményre képes, amire a Forma-1 régi nagyjai is csak elismerően csettinthetnének. Ahogy egyszer ő maga fogalmazott, 'adjatok egy folyamatosan jó autót, és máris a vb-címért fogok harcolni.' Én ezt még 2018-cal kapcsolatban sem tartom egy ördögtől való gondolatnak, ha jól tudna a Red Bull és a Renault fejleszteni a szezon során. Daniel Ricciardónak idén lejár a szerződése a Red Bullnál, nem véletlenül vigyorgott még a szokásosnál is szélesebben a két 'fapofa' finn, Valtteri Bottas és Kimi Räikkönen között - könnyedén meglehet az, hogy most, az ilyen teljesítményekkel szerzi meg éppen valamelyikőjük helyét. Viszont a Ferrarit Sebastian Vettel maga köré tudta építeni az évek során, kérdés, hol lenne ebben a gépezetben helye Ricciardónak. A Mercedesnél ugyanez a probléma előkerülhet a másik nagyágyú, Lewis Hamilton mellett. Ricciardo akár azt is mérlegelheti, hogy szerződést hosszabbít a Red Bullal, de ezzel kapcsolatban pedig azt érezheti, hogy a csapat a fiatal titánra, Max Verstappenre szeretne építeni. Érdekes lavírozás jön majd Ricciardónál, amikor csapatot kell választania magának 2019-re. Érdeklődői vannak, ebben biztosak lehetünk."

Fotók: twitter.com/f1

12

Ezeket a cikkeket olvastad már?