Büntetés és rendezői baki miatt módosult a Japán Nagydíj végeredménye!

2019.10.13.

Charles Leclerc 15 másodperces büntetést kapott a rajtnál történt ütközés miatt és így egy pozícióval hátrébb soroltál a Japán Nagydíjon, Sergio Perez pedig egy tévedés miatt szerzett pontot.

Fotó: EPA

Amint arról korábban beszámoltunk Charles Leclerc a rajtnál ütközött Max Verstapennel és a baleset végül a Red Bull pilótájának kieséséhez vezetett. A Ferrari monacói versenyzője eltalálta Lando Norris és Lewis Hamilton autóját is, így várható volt, hogy a futam után büntetést fog kapni. 

Leclerc végül két eset miatt is büntetést kapott: öt másodperccel sújtották az ütközés miatt és 10 másodpercet írtak hozzá az idejéhez amiatt, mert a sérült és veszélyes autóval három körön keresztül a pályán tartózkodott. A második körben Leclerc Ferrarijáról több elem is lerepült, amelyek közül egy letörte Lewis Hamilton egyik tükrét, valamint a brit versenyző pilótafülkéjéhez is közel repültek. A stewardok hiába utasították a csapatot, hogy Leclerc menjen ki a bokszba, a Ferrari ezt csak a harmadik körben tette meg és ezért járt a büntetés. 

Leclerc végül egy pozíciót veszített az időbüntetése miatt, és a hatodik helyet Daniel Ricciardo szerezte meg. 

Utólagosan egy másik ütközés is vizsgálatak, amely során az 53. körben Pierre Gasly és Sergio Perez ért össze és a mexikói balesetet szenvedett. Az illetékesek mindkét felet hibásnak minősítették így büntetés nem került kiosztásra. 

Fordulat azonban az ügyben, hogy a szervezők tévedésből egy körrel korábban jelezték a kockás panellel a futam végét és így 52 kör alapján hirdettek eredményt. Eszerint Sergio Perez a 9. helyet szerezte meg Pierre Gasly előtt, míg Lance Stroll pont nélkül zárt. 

A Japán Nagydíj hivatalos és módosított végeredménye:

Vettel indul az élről Japánban

2019.10.13.

Sebastian Vettel indul az élről a Forma-1-es Japán Nagydíjon. A Ferrari német világbajnoka csapattársa Charles Leclerc előtt szerezte meg a rajtelsőséget. 

Fotó: twitter.com/f1

Alaposan átrendezte a Japán Nagydíj programját a Hagibis tájfun, amely miatt a megszokott időpont helyett néhány órával a futam előtt kellett megtartani az időmérő edzést. A "felkelő nap országában" ez nem számít egyedi esetnek, 2004-ben és 2010-ben szintén ilyenkor kellett lefutni a kvalifikációt az időjárási körülmények között. Szerencsére az edzésre verőfényes napsütésben, igaz meglehetősen szeles időben került sor. 

Meglehetősen eseménydús módon vette kezdetét a Q1: előbb Robert Kubica csapta falnak az autóját, ami miatt piros zászlóval meg is szakították az időmérőt, majd Kevin Magnussen törte össze a Haas-t így mindketten mért kör nélkül zártak. A Charles Leclerc elsőségével záruló szakaszból a két pilóta mellett George Russelll, Sergio Perez és Daniel Ricciardo nem tudott továbblépni. 

A második szakaszra a hétvégét eddig domináló Mercedesek kerültek az élre Valtteri Bottas-Lewis Hamilton sorrendben, valamint Alenxader Albon is megelőzte a két Ferrarit. A legjobb 10-be végül Antonio Giovinazzi, Lance Stroll, Kimi Raikkönen, Danyiil Kvjat és a műszaki hiba által sújtott Nico Hülkenberg nem tudott bejutni. 

Sebastian Vettel a Q3 elején egy szinte tökéletes kört futott, három abszolút legjobb szektorral és  1:27,212-es pályacsúccsal átvette a vezetést. A Ferrari négyszeres világbajnoka ezen az időn még majdnem két tizedet javított és végül 1:27,064-es idővel meg is szerezte a pole pozíciót. 

Vettel sorozatban kilenc időmérős vereség után volt jobb a kvalifikáción mint csapattársa Charles Leclerc, és Kanada után ismét az élről rajtolhat. A monacói pilóta végül megcsípte a második rajtkockát csapattársa mögött. Valtteri Bottas szerezte meg a harmadik rajthelyet Lewis Hamilton valamint Max Verstappen és Alexander Albon előtt. A két Red Bull ezredre azonos időt teljesített, végül az döntött, hogy a holland korábban teljesítette körét. A legjobb 10-et még Carlos Sainz, Lando Norris, Pierre Gasly és Romain Grosjeaan tette teljessé. 

A Japán Nagydíj magyar idő szerint 7 óra 10 perctől veszi kezdetét .

Végeredmény:

Vettel több mint egy év után győzött ismét

2019.09.22.

Sebastian Vettel győzelmével ért véget a Szingapúri Nagydíj és így a Ferrari világbajnoka véget vetett egy 13 hónapon keresztül tartó nyeretlenségi szériának. 

Fotó: twitter.com/f1

Sorozatban harmadszor is Charles Leclerc szerezte meg az első rajtkockát, és a Ferrari monacói pilótájának megvolt minden esélye, hogy Damon Hill 1993-as bravúrja óta elsőként, az első győzelmét követő két versenyt is megnyerje. A rajtnál Sebastian Vettel támadta Lewis Hamiltont, ám előzés nem történt az élmezőnyben. Az állóvizet némiképp Carlos Sainz és Nico Hülkenberg koccanása kavarta fel, és a spanyol körhátrányba is került a kényszerű kiállása miatt. 

Jellemző a verseny első harmadának tempójára, hogy az első hat között a 20. körre sem alakult ki hat másodpercnél nagyobb különbség. Az élcsapatok taktikailag próbáltak meg a másik elé kerülni és a kiállásoknál Vettel meg is előzte csapattársát. Hamiltont eltérő stratégiája miatt később hozták csak ki, így a két Ferrari és Max Verstappen mögé jött be. 

Négy pilóta eltérő stratégián volt az élcsapatokhoz képest, így a futamot egy időben Antonio Giovinazzi vezette Pierre Gasly és az utolsó helyről startoló Daniel Ricciardo előtt. 

Miután a taktikák közti különbség kijött, Vettel kezdett ellépni a többiektől és úgy tűnt Leclerc nem tudja tartani a lépést mögötte. Ekkor azonban Romain Grosjean kiforgatta George Russellt és beküldték a biztonsági autót, ergo új verseny kezdődhetett. 

Miután a safety car kijött, már jöhetett is vissza, mivel Sergio Perez megálló autóját sem tudták időben eltávolítani a pálya széléről. Szingapúrban minden évben van biztonsági autó szakasz és arról, hogy ez harmadszor bekövetkezzen, arról Danyiil Kvjat gondoskodott, aki úgy előzte meg Kimi Raikkönennent, hogy a finnek kitört a felfüggesztése. 

Az utolsó kilenc körre engedték el ismét a mezőnyt, vagyis minden adva volt egy nagyszerű futamhajrához. Ez azonban elmaradt és Sebastian Vettel végül magabiztosan nyerte meg a Szingapúri Nagydíjat. A Ferrari négyszeres világbajnoka tavaly Belgiumban nyert utoljára, Szingapúrban pedig ötödik alkalommal diadalmaskodott. 

Vettel mögött csapattársa Charles Leclerc és Max Verstappen végeztek a dobogós helyeken. A Mercedes taktikája nem vált be, így Lewis Hamilton és Valtteri Bottas számára csak a negyedik-ötödik hely jutott. A legjobb 10-be még Alenxader Albon, Lando Norris, Pierre Gasly, Nico Hülkenberg és Antonio Giovinazzi fértek be. 

Hamilton továbbra is vezeti a pontversenyt, a 296 pontos brit mögött Bottas 231 ponttal áll. A harmadik helyen jelenleg Charles Leclerc tartózkodik 200 ponttal, Max Verstappen szintén ennyi egységet gyűjtött, míg Sebastian Vettelnek 194 pontja van. 

A Mercedes vezeti a konstruktőri bajnokságot 527 ponttal, a Ferrarinak 394, a Red Bullnak 289 pontja van. A világbajnokság jövő héten Oroszországban folytatódik. 

Végeredmény:

Leclerc visszaverte Hamilton és Bottas támadását is, újra futamot nyert

2019.09.08.
Dorogi László

Charles Leclerc 2010 óta az első Ferrari pilóta, aki Monzában futamot tudott nyerni. Sebastian Vettel megint hatalmasat hibázott.

Fotó: formula1.com

Nagyon régóta vártak a Ferrari szurkolók arra, hogy végre valahára hazai pályán Ferrari győzelmet láthassanak. Ez utoljára Fernando Alonsónak sikerült a maranellóiakkal, ráadásul a hibrid éra 2014-es bevezetése óta egytől-egyig Mercedes siker született a legendás aszfaltcsíkon.

A kalandos körülmények között lezajlott időmérő edzés után mindenesetre bizakodhattak az olaszok, hiszen Charles Leclerc zsinórban második pole pozícióját szerezte meg, Sebastian Vettel azonban a két Mercedes, Lewis Hamilton és Valtteri Bottas mögé szorult a rajtrácson.

A rajtot Lewis Hamilton kapta el a legjobban, olyannyira, hogy néhány méter alatt ledolgozta hátrányát Leclerc-kel szemben, csakhogy a monacói meg tudta őrizni pozícióját, míg a britre megérkezett csapattársa, de Bottasnak sem jött össze az előzés. Összejött viszont Hülkenbergnek, a Renault pilótája gyorsan megfosztotta negyedik helyétől Sebastian Vettelt, de a németnek erre még volt válasza.

Alig telt el néhány kör, jött a már-már szokásosnak mondható Vettel-baki, a német az Ascari-sikánban pördült meg, majd kötött ki a sóderágyban, amikor viszont visszatért volna az aszfaltra, kis híján belerongyolt Lance Strollba, s a dominó effektust követve a kanadai Danyiil Kvjat versenyét tette tönkre majdnem. Az incidens során Vettel Ferrarija megsérült, az első szárnyát ki kellett cserélni, ráadásul a sportbírák egy tíz másodperces stop and go büntetéssel sújtották Vettelt, amiért veszélyesen tért vissza a pályára, így gyorsan eldőlt, hogy csak az egyik Ferrarinak lesz esélye megtörni a régóta húzódó nyeretlenségi sorozatot Monzában.

Az élmezőnyben Lewis Hamilton kezdte meg a kerékcserék sorozatát, a Mercedesnél egyértelműen szerettek volna Leclercék elé vágni, csakhogy egy körrel később a monacóit is kihozták kereket cserélni, s végül sikerült megőriznie pozícióját Hamiltonnal szemben. Bottas viszont más taktikát választott, a finn csak 8 körrel csapattársa után jött abroncsokat váltani, de a friss gumikat kihasználva gyorsan felzárkózott a Leclerc-Hamilton párosra.

A brit vércseként üldözte az élen haladó monacóit, aki egy alkalommal kissé el is fékezte magát, de ez sem volt elég Hamiltonnak az előzéshez, majd ő is elfékezte magát egy előzési kísérlet során az egyes kanyarban, ezt pedig Bottas köszönte szépen és ki is használta, átvette a második helyet a tapadását teljesen elveszítő Hamiltontól.

Leclerc így egy Mercedes helyett egy másikat kapott a nyakába, de a monacói rendkívül koncentráltan versenyzett végig és zsinórban második Forma-1-es futamgyőzelmét szerezte meg, megközelítve ezzel a világbajnoki pontversenyben harmadik Max Verstappent. A hollandnak nem alakult túl jól a nyári szünet utáni első hét, azok után, hogy Belgiumban néhány méter után kiesett, ezúttal csak az utolsó helyről rajtolhatott, ennek ellenére sikerült megszereznie a nyolcadik helyet.

Érdemes megemlékezni a Renault teljesítményéről is, akik remek hétvégét zártak Olaszországban, Daniel Ricciardo negyedik, Nico Hülkenberg ötödik helyen zárt.

Olasz Nagydíj, végeredmény

Olasz Nagydíj: Leclerc indul az élről, többen eltaktikázták az időmérőt

2019.09.07.

Belgium után Olaszországban is Charles Leclerc rajtolhat az élről. A Ferrari pilótája mögül a két Mercedes indulhat. 

Fotó: twitter.com/f1

Bár az FIA kilátásba helyezte, a belgiumi kvalifikáción látott mértékű szélárnyékozást büntetni fogja, a pilóták mégis egymás mögött "vonatozva" kezdte meg a kvalifikáció első szakaszát. Mivel Antonio Giovanazzi vezette a bojt, így ő futotta az első mért kört, majd Sebastian Vettel állt az élre. Jó tempót mentek a Renault pilótái Nico Hülkenberg sokáig vezetett, de Daniel Ricciardo bejutása sem forgott veszélyben. Hülkenbergnél csak Charles Leclerc futott jobb kört, de a két Mercedes és Sebastian Vettel mögötte végeztek a Q1-ben. 

Sergio Perez autója megadta magát a periódus végén és piros zászlóval szakították meg az időmérőt. Ezzel Max Verstappen járt leginkább rosszul, mivel a motorerőre panaszkodó holland végül mért kör nélkül fejezte be a ma délutánt. A két említett pilótán kívül a Q1-ben Romain Grosjean, George Russell és Robert Kubica esett ki. 

A második szakasz elején Charles Leclerc állt az élre, mögötte Lewis Hamilton és Sebastian Vettel autózták a második illetve a harmadik legjobb időt, míg a két Renault közül ezúttal Daniel Ricciardo volt a gyorsabb. Lance Stroll ellenben óriásit teljesített és közel két év után jutott el ismét az időmérő harmadik szakaszába. 

A Q2 végén Antonio Giovinazzi, Kevin Magnussen, Danyiil Kvjat, Lando Norris és Pierre Gasly búcsúztak. 

Két percnek is el kellett telnie, mire megjelentek az első autók a Q3 elején, ugyanis a szélárnyék miatt senki sem akart a boj elején haladni. Vettel futotta meg az első mért kört, majd Leclerc és Hamilton következett. Az állóvizet Kimi Raikkönen kavarta meg, aki a falnak csapódott és ismét előkerült a piros zászló. A baleset miatt úgy tűnt, hogy Valtteri Bottas körét törlik, ám végül megváltoztatták a döntésüket a versenybírák és így a finn felért Hamilton mögé. 

Az utolsó 6 perc 35 másodpercre engedték el a mezőnyt, ám az utolsó kettő percig szinte mindenki kivárt. Senkinek nem állt szándékában elengedni a másikat és erre a mezőny többsége ráfaragott. Csak Charles Leclerc és Carlos Sainz tudott átfutni a célvonalon. 

A monacói már ekkor is vezetett és így végül nem is forgott veszélyben az újabb pole pozíciója, így Ferrari-pilóta kezdheti az élről a versenyt a "sebesség templomában. Lewis Hamilton és Valtteri Bottas rajtolhat a második illetve a harmadik pozícióból, míg Sebastian Vettelnek ezúttal a negyedik starthely jutott. Daniel Ricciardo és Nico Hülkenberg révén kisajátította a Renault a harmadik sort, míg az első 10-ből Carlos Sainz, Alenxader Albon, Kimi Raikkönen és Lance Stroll rajtolhat. 

Végeredmény:

Hamilton odaszúrt Vettelnek

2019.09.03.
Dorogi László

A Forma-1 ötszörös brit világbajnoka tulajdonképpen csak Charles Leclercet dicsérte, de közben erős kritikát fogalmazott meg Sebastian Vettellel szemben.

Fotó: The Independent

Charles Leclerc pályafutása első futamgyőzelmét aratta a Forma-1-ben a Belga Nagydíjon, megszerezve ezzel a Ferrari idei első futamgyőzelmét is egyúttal. Igaz ami igaz, valahol kijárt már ez a siker a fiatal monacói pilótának, aki Bahreinben és Ausztriában is közel állt a végső győzelemhez, de akkor nem jött össze neki.

A belga futam után Lewis Hamilton is elismerően nyilatkozott Leclerc teljesítményéről az Autosportnak.

"Az eredményei magukért beszélnek. Nem könnyű egy topcsapathoz fiatal versenyzőként megérkezni, különösen a Ferrarihoz nem, pláne úgy, hogy egy négyszeres világbajnok a csapattársad, aki nyilván sokkal tapasztaltabb nálad. Charles viszont az első futamtól kezdve jobban teljesít mint Vettel, jobb a kvalifikációkon, jobban vezet nála"

- szúrt oda a brit a német világbajnoknak.

A számok pedig önmagukért beszélnek, hiszen Leclerc a legutóbbi hat időmérő mindegyikén megverte csapattársát, és éppen annyiszor állhatott fel a dobogóra, mint Vettel. A német ráadásul egy éve nem tudott futamot nyerni, s bár jelenleg még a monacói előtt áll az összetett világbajnoki pontversenyben, már csak tizenkét pont közöttük a különbség.

"Charles nagyon balszerencsés volt jó néhány versenyen, simán lehetett volna a belgiumi már a harmadik futamgyőzelme is. Nagyszerű dolgok fognak még történni vele a Forma-1-ben, kíváncsian várom, hogy végignézhessem a felemelkedését és hogy versenyezhessek vele"

- tette hozzá Hamilton.

A csata már Spában is összejöhetett volna, ám mire a brit utolérte a versenyben szinte végig vezető Leclercet, véget ért a verseny. A Ferrarinál mindenesetre bizakodhatnak a következő futam előtt, hiszen a széria egyik leggyorsabb pályájának számító Monzában folytatódik a világbajnokság, márpedig ez ízig-vérig a Ferrari hazai pályája, ráadásul biztosan a motorerő fog dönteni, amiben a maranellóiak az élen járnak.

Forma-1: Belgiumban szerezte meg pályafutása első győzelmét Leclerc

2019.09.01.
Dorogi László

A Ferrari monacói pilótája tökéletes versenyhétvégét teljesített Spaban és ezúttal az autó is engedelmeskedett neki. Leclerc győzelmét Anthoine Hubertnek ajánlotta.

Fotó: formula1.com

Szomorú hangulatban vágott neki a Forma-1 mezőnye a nyári szünet utáni első futamnak, a mezőny a verseny előtt megemlékezett a szombaton elhunyt Forma-2-es pilótára, Anthoine Hubertre. Charles Leclerc úgy készült pályafutása első győzelmére, hogy Hubert személyében egy gyerekkori barátját veszítette el, de a monacói pilóta tempója úgy tűnt, meglehet a sikerhez vasárnap.

Leclerc kitűnően kapta el a rajtot, akárcsak a harmadik rajtkockából induló Lewis Hamilton, aki el is ment Sebastian Vettel mellett, de a német nem sokkal később visszavette második pozícióját. Nem alakult viszont jól a startja Max Verstappennek, a Red Bull holland pilótája alaposan beragadt a rajtnál, majd amikor megpróbálta visszavenni elveszített pozícióit, összeütközött Kimi Raikkönennel, a balesetben pedig annyira megsérült a Red Bull futóműve, hogy Verstappen egyenesen a falba állította az autót, így nem kellett sokat várni a biztonsági autó bejövetelére.

A kerékcserék sorát Sebastian Vettel kezdte meg az élmezőnyből, de jóval hamarabb hozta ki őt a Ferrari, mint csapattársát és a Mercedesek is később érkeztek a cserére, így Vettel kényszerhelyzetbe került, meg kellett nyomnia az új abroncsokon az első köröket, kockáztatva, hogy sokkal hamarabb elfogynak majd.

A kerékcserék után hiába vette át átmenetileg a vezetést Vettel a versenyben, valóra vált az, amitől igazán tartottak, nagyon gyorsan elkoptak az abroncsai, így előbb csapatutasításra hallgatva el kellett engednie Leclercet, majd megkapta a nyakába a friss gumikon rettenetesen gyors Lewis Hamiltont. A címvédő végül akkora nyomást helyezett a németre, hogy végül meg is előzte, Vettelt pedig ismét kihozták egy kerékcserére, amivel el is veszítette az esélyét a futamgyőzelemre.

Hamilton viszont Leclercet már nem tudta utolérni, bár az utolsó körre egészen megközelítette, de a monacói higgadtan őrizte vezető pozícióját és végül sikerült megszereznie pályafutása első futamgyőzelmét. A leintést követően a monacói nem ujjongott örömében, s győzelmét elhunyt barátjának ajánlotta.

Az ötödik helyet végül Alexander Albon szerezte meg, aki első Red Bullos versenyén a mezőny végéről rajtolva igazán jó teljesítményt nyújtott, ehhez persze kellett az is, hogy a sokáig biztosan ötödiknek tűnő Lando Norris alatt megálljon a McLaren az utolsó körben.

Belga Nagydíj, végeredmény

Belga Nagydíj: Leclerc magabiztosan nyerte az időmérő edzést

2019.08.31.

Charles Leclerc indulhat az élről a Belga Nagydíjon miután megnyerte az időmérő edzést. A Ferrari monacói pilótája mögül csapattársa Sebastian Vettel kezdheti meg a holnapi versenyt. 

Fotó: https://twitter.com/F1

Lewis Hamilton a harmadik szabadedzésen kissé összetörte a Mercedest, de a világbajnok brit pilóta autóját helyre tudták állítani a kvalifikáció első perceire. Egy Mercedes erőforrás azonban elfüstölt a Q1-ben, Robert Kubica alatt ment tönkre a motor és tíz percig állt piros zászlóval az időmérő. 

Az első szakaszban Charles Leclerc autózta a legjobb időt, Hamilton a "friss" autóval több mint másfél másodpercet kapott a monacóitól, de így is könnyedén bejutott. Az etap végén Antonio Giovinazzi alatt is megállt az autója, így a Q1 piros zászlóval fejeződött be. Az olasz már nem is tudott pályára gurulni a Q2-ben, pedig bejutott volna, rajta kívül a Toro Rossohoz visszatérő Pierre Gasly, Carlos Sainz, Danyil Kvjat, George Russell és Robert Kubica esett ki. 

Leclerc a második szakaszban tovább gyorsult, Sebastian Vettel egyetlen tizeddel követte csapattársát, míg Hamilton egy másodpercet javítva a harmadik helyen ment tovább. Szinte papírformát hozott a Q2: Alexander Albon rajbüntetése miatt már nem tette oda magát az etap során, Romain Grosjean, Lando Norris és Lance Stroll kiesése pedig nem  jelentett meglepetést. 

A Q3 elején Hamilton majdnem nekiment Valtteri Bottasnak a forgalom miatt, de végül a Mercedesek elkerülték az ütközést. Leclerc rögtön egy  1:42,644-es körrel jelentkezett be a pole pozícióra, mögötte Hamilton és Vetettel állt. Az utolsó körökre a német megpróbálta megelőzni riválisát a pályán, hogy szélárnyékot kapjon csapattársától, Hamilton azonban ezt nem engedte. 

Leclerc végül tiszta pályán mehetett végig és 1:42,519-es idejéve harmadik pole pozícióját szerezte az idei évben. Vettel az első szektorban még abszolút a leggyorsabb volt, de 0,748 másodperces hátránnyal végül meg kellett elégednie a második hellyel. Hamilton minimális különbséggel maradt le az első sorról, míg Bottas nem tudott beleszólni a legjobb három csatájába. Az ötödik-hatodik helyről Max Verstappen és Daniel Ricciardo startolhat, a legjobb 10-be még Nico Hülkenberg, Kimi Raikkönen, Sergio Perez és Kevin Magnussen fért be. 

Végeredmény:

Magyar Nagydíj: Verstappen először indulhat az élről

2019.08.03.

Max Verstappen indulhat az élről a Magyar Nagydíjon. A Red Bull holland pilótája első rajtelsőségét szerezte meg élete 93. nagydíjhétvégéjén. 

Fotó: MTI

Felhős, de száraz időben kezdődhetett meg a 34. Forma-1-es Magyar Nagydíj kvalifikációja. Az első szakaszban Charles Leclerc borzolta a kedélyeket, miután a Ferrari pilótája a gumifalnak csúszott és megtörte autója hátulját. A monacói versenyző autóját megjavították és végül gond nélkül jutott tovább a Q2-ből. 

George Russell óriásit ment a Williams lehetőségeihez képest, az újonc sokáig továbbjutásra állt, végül öt százados különbséggel maradt csak le a Q2-ről. Russellen kívül meglepetésre Daniel Ricciardo is idő előtt fejezte be az időmérőt, Lance Stroll, Sergio Perez és Robert Kubica búcsúja viszont nem számított meglepetésnek. A legjobb időt Max Verstappen futotta ebben az etapban 1:15,847-el. 

Lewis Hamilton a második szakaszban tovább javította a Verstappen által felállított körrekordot és elsőként jutott tovább a Q3-ba 1:15,548-as idővel. A hatszoros hungaroringi győztes mögött Verstappen 25 ezredes hátránnyal zárt, az élcsapatok pilótái közül egyedül Pierre Gaslynál rezgett a léc a továbbjutást illetően, de kilencedikként ő is továbbment. Két szakasz után Nico Hülkenberg, Alexander Albon, a legutóbb dobogóra álló, friss édesapa Danyiil Kvjat, Antonio Giovinazzi és Kevin Magnussen búcsúzott két szakasz után. 

Max Verstappen rögtön a Q3 elején 1:15 alá vitte a pályacsúcsot, hogy aztán egy 1:14.572-es idővel próbálja meg sokkolni a többieket. Valtteri Bottasnak még volt esélye arra, hogy megelőzze a holland pilótát, de 18 ezreddel elmaradt vetélytársától. A Red Bull versenyzője így 93. futamán először rajtolhat majd az élről. Verstappen a 100. olyan versenyző aki első rajtkockát szerzett F1-es versenyhétvégén. A kvalifikációt Lewis Hamilton zárta a harmadik helyen. 

Charles Leclerc ezúttal is megelőzte Sebastian Vettelt, míg Pierre Gasly majdnem egy másodpercet kapott csapattársától. Lando Norris és Carlos Sainz helyezései bizonyítják a McLaren fejlődését, míg az ötödik sort Romain Grosjean és Kimi Raikkönen alkothatja holnap. 

A 34. Forma-1-es Magyar Nagydíjra holnap 15 óra 10 perctől kerül sor a Hungaroringen. 

Végeredmény:

Ki nevet a mogyoródi célegyenes végén?

2019.08.01.
Dorogi László

Vasárnap rendezik meg a 34. Forma-1-es Magyar Nagydíjat a Hungaroroingen. A mogyoródi futam 1986 szerves része a száguldó cirkusznak és minden szezonban vízválasztó versenynek számít a hosszabb nyári szünet előtt. Most is sok mindenről dönthet.

Fotó: motorsport.com

Bár a világbajnoki pontverseny jelenlegi állása nem ezt sugallja, az utóbbi hetekben látott tendenciák azért adhatnak okot némi bizakodásra: talán nem kezelhetjük még kész tényként, hogy Lewis Hamilton hatodik világbajnoki címét is zsebre vágja az idény végén - még ha az autósportok láthatatlan bábmesterei nagyon is ügyködnek ezen a dolgon. A világbajnoki címvédő alaposan megremegett az elmúlt hétvégén Hockenheimben, az élről rajtolva csupán tizenegyedikként ért célba, s tőle szokatlanul sok hibát követett el. Bár az Alfa Romeók utólagos kizárása miatt két világbajnoki pontot így is megszerzett, összességében kijelenthető, az idei legpocsékabb futamát sikerült összehoznia, de láttunk már tőle ilyet korábban, aztán mintha mi sem történt volna, szétdominálta a mezőnyt a következő hétvégén. Igen, persze, az igazsághoz hozzátartozik az, hogy torokgyulladással és betegséggel küzdve teljesítette a német versenyt, amit a hírek szerint fel is szeretett volna adni, ám ezt a csapata nem engedte, s mivel pontszerző helyen gurult át a kockás zászló menetszele alatt, ez a döntés a csapatot igazolta.

Hamilton az eddigi tizenegy futamból hetet nyert meg a 2019-es idényben, 41 pontos, elképesztően kényelmes előnnyel vezeti a világbajnoki pontversenyt csapattársa, Valtteri Bottas előtt, ám akad egy pilóta a mezőnyben, aki az elmúlt hetekben élete formájában versenyez. Ez a pilóta nem más, mint a 21 esztendős Max Verstappen, s ha valaki azt mondta volna a szezon előtt, hogy féltávhoz érkezve ő tűnik majd Hamilton legveszélyesebb kihívójának, akkor biztosan kinevetik.

Alapvetően nem sokan gondolták azt sem, hogy a Red Bull ennyire versenyképes lesz, sőt, a Ferrarial teljesen egyenértékű - legalábbis ami a futamokat illeti. Ehhez persze kell a maranellóiak permanens töketlenkedése is, de ez már más lapra tartozik. Verstappen hatalmas népszerűségnek örvend a Forma-1-es rajongók körében, amit agresszív, ám az elmúlt időszakban már teljesen letisztult vezetési stílusával vívott ki magának, ráadásul az európai versenyhelyszínekre ellátogató holland szurkolók mindenhol pazar hangulatot varázsolnak az aszfaltcsík mellé - ez vélhetően így lesz Mogyoródon is. A fiatal holland pilóta az előző három futamból kettőt is megnyert, érdekesség, hogy azon versenyzők táborába tartozik, akik bár több futamot is nyertek, soha nem indulhattak a pole pozícióból.

Fotó: XPB

Hamilton és Verstappen mellett persze többen is jó eséllyel pályáznak a magyar futamgyőzelemre, többek között Charles Leclerc is, akinek tényleg kijárna már egy olyan versenyhétvége, ahol minden összeáll. A monacói versenyzőnek eddig nem alakul zökkenőmentesen első Ferraris éve, ez persze nem feltétlenül az ő hibája, viszont Hockenheimben egyértelműen a saját hibája miatt dobott egy nagyon értékes világbajnoki pontokat. Leclerc még sosem nyert futamot a száguldó cirkuszban, viszont jó hír lehet számára, hogy a korábbi legendák közül többen is a Hungaroringen aratták pályafutásuk első győzelmét: Fernando Alonso és Jenson Button is világbajnoki címet tudott nyerni a későbbiekben, jó ómen tehát a magyar aszfaltcsíkon megszerezni az első sikert.

S ha már a sikerről beszélünk, a mezőnyből talán senkinek sem hiányzik jobban ez, mint Sebastian Vettelnek, aki immáron több mint egy éve nem tudott versenyt nyerni, pedig a feltételek adottak. A négyszeres német világbajnok a Ferrarival még nem ért fel a csúcsra, a tavalyi Német Nagydíjon pedig saját hibájából törte össze az autót s azóta csak keresi önmagát - elsősorban mentálisan. Egy futamgyőzelem persze mindent megváltoztatna, de ahhoz tényleg egy tökéletes hétvégét kellene összehoznia az olaszoknak, ez pedig szemmel láthatóan hatalmas nehézségeket okoz nekik mostanság.

S persze nem szabad megfeledkeznünk Valtteri Bottasról sem, ha a potenciális mogyoródi futamgyőzteseket vesszük sorra, hiszen papíron a finn pilóta hátránya a legkisebb a világbajnoki éllovas Hamiltonnal szemben, bár ő is átkozhatja magát, hogy a második helyről állította falba autóját Hockenheimben, hiszen rengeteget faraghatott volna hátrányán csapattársával szemben.

A Hungaroring sok csodát megélt már, így talán az sem lenne gigantikus meglepetés, ha a felsoroltakon kívül más emelné magasba az első helyért járó trófeát, ehhez persze már a természet közbenjárására is szükség lenne. A vasárnapi futamra egyébként többnyire napos, száraz időt jósolnak a meteorológusok, de talán senki nem bánná, ha az eső kicsit megkeverné a paklikat.

Ezeket a cikkeket olvastad már?