Leclercé a jövő a Ferrarinál

2019.12.23.
Dorogi László

A fiatal monacói pilóta első maranellóiaknál töltött évében legyőzte négyszeres világbajnok csapattársát, nem véletlenül elégedettek vele.

Fotó: formula1.com

Charles Leclerc 2018-ban mutatkozott be a száguldó cirkuszban a Sauber színeiben, teljesítményével pedig nagyon gyorsan meggyőzte a Ferrari vezetőit, hogy benne lássák a patinás istálló jövőjét.

A monacóit az idei szezon előtt szerződtette az olasz csapat, Leclerc pedig azonnal meghálálta a bizalmat, minden idők legfiatalabb Ferraris futamgyőztese lett, összesen tízszer állhatott fel a dobogóra, az összetett világbajnoki pontversenyben pedig a negyedik helyen zárt a Mercedesek és a Red Bullos Max Verstappen mögött. Ennek köszönhetően szerződését 2024-ig végéig hosszabbította meg a Ferrari.

"Nagyon boldog vagyok, hogy hogy hosszú távon is maradhatok a Ferrarinál. A mögöttünk hagyott szezonban egy álmom vált valóra azzal, hogy a világ egyik legpatinásabb istálló autójában ülhettem. Alig várom, hogy még inkább elmélyítsem a kapcsolatot a csapattal ezután az intenzív és izgalmas idény után"

- nyilatkozta Leclerc.

Hamilton a fasorban sincs a magyar szurkolóknál

2019.12.05.
Dorogi László

Hiába a hat világbajnoki cím, hiába az évek óta tartó Mercedes-dominancia, nem Lewis Hamilton a legnépszerűbb Forma-1-es pilóta a magyar rajongók körében.

Fotó: MTI

A siker nem mindig jár együtt a népszerűséggel, sőt, a legsikeresebb sportolók rendre sokkal nagyobb ellentáborral rendelkeznek. Ebben a cipőben jár Lewis Hamilton, a Forma-1 immáron hatszoros világbajnoka is - derült ki egy felmérésből.

Az Autósport és a Formula Magazin által végzett közvélemény-kutatás arra volt kíváncsi, melyik a legnépszerűbb istálló és pilóta kis hazánkban, a felmérés pedig kissé meglepő eredményeket hozott.

A magyar Forma-1-rajongók a Ferrari fiatal monacói pilótájáért, Charles Leclercnél vannak oda leginkább, a 21 éves versenyző a szavazatok 24,7 százalékát gyűjtötte be, mögötte másodikként csapattársa, a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel zárt 20,9 százalékkal. Ezek után már nem meglepő, hogy a legnépszerűbb Forma-1-es csapat még mindig a Ferrari Magyarországon, a maranellóiak a voksok 58,7 százalékát gyűjtötték be.

A magyar rajongóknál továbbra is nagy népszerűségnek örvend a száguldó cirkusz rangidőse, az Alfa Romeóval versenyző Kimi Raikkönen - a Jégember a Ferrarisok mögött a dobogó harmadik helyét kaparintotta meg a szavazáson.

A dobogósok mögé azért odafért a népszerűségi rangsor negyedik helyére Lewis Hamilton, a brit azonban csak a magyar szurkolók 16,7 százalékának élvezi támogatását, az ötödik helyen a Red Bullos Max Verstappen zárt 7,7 százalékkal.

Lewis Hamilton nyerte az idényzárót is

2019.12.01.

Lewis Hamilton győzelmével zárult a 2019-es év utolsó futama, az Abu Dhabi Nagydíj. A Mercedes világbajnoka mögött Max Verstappen és Charles Leclerc ért célba. 

Fotó: https://twitter.com/F1

Lewis Hamilton rajtolhatott az élről a 2019-es év utolsó futamán, a világbajnok mögül Max Verstappen, Charles Leclerc és Sebastian Vettel vágott neki az Abu Dhabi Nagydíjnak. Mivel Valtteri Bottas autójában motort kellett cserélni, így a finn csak a mezőny végéről startolhatott. 

A rajtot követően Leclerc megelőzte Verstappent, akit Vettel is elkezdett támadni. Hátrébb Pierre Gasly veszítette el az első szárnyát miután Lance Stroll meglökte őt és nekiment Sergio Pereznek. A verseny elején nem lehetett technikai okok miatt használni a DRS-t, így nehezebb volt a pozícióért támadó pilóták dolga. 

Bottas közben folyamatosan tört előre és a kilencedik körben már a legjobb 10-ben volt. Elől Hamilton folyamatosan növelte előnyét, mielőtt a Ferrarik kijöttek volna kemény gumikért, a brit világbajnok már hat másodperccel állt jobban. Sebastian Vettel kiállását ráadásul a szerelők el is rontották és csdak a nyolcadik helyre jött vissza. 

Nico Hülkenberg némileg feltartotta Bottast, Vettelt és Alexander Albont is, ám a 18. körtől újra lehetett a DRS-t használni és a finn rögtön el is ment a Renault pilótája mellett. 

Verstappen a 25. körben jött ki friss abroncsokért, majd egy körrel később Hamilton is kereket cserélt, de így is tíz másodperccel vezetett. Charles Leclerc-nek volt ugyan még egy cseréje, de Verstappen hamar elkezdett zárkózni rá, annak ellenére, hogy a Red Bull versenyzője motorproblémákra panaszkodott. Az előzésre végül a 32. percben került sor, a holland esélyt sem hagyott riválisának a manővernél. 

A 40. körben kijött mindkét Ferrari, Leclerc lágy keveréken a harmadik helyre állt vissza, míg a közepes abroncsokat kapó Vettel a hatodik helyen jött vissza a pályára. 

Az utolsó körökben Carlos Sainz produkálta a show-t, a spanyol pilótát kihozták friss gumikért és a 14. pozícióból folyamatosan előzgette ellenfeleit. Közben Lance Stroll futama idő előtt véget ért egy technikai probléma miatt. 

Lewis Hamilton végül senkitől sem zavartatva nyerte meg a versenyt idei 11. győzelmét aratva. A hatszoros világbajnok mögött Max Verstappen és Charles Leclerc végzett. A monacóira a hajrában már zárkózott az utolsó helyről induló Valtteri Bottas, is zárkózott, ám számára ezúttal a negyedik hely jutott. Sebastian Vettel az utolsó körökben megelőzte Alexander Albont és így ötödik helyen zárta az idényt. A thai pilóta mögött Sergio Perez és Lando Norris végzett, míg a legjobb 10-be Danyiil Kvjat és Carlos Sainz fért be. 

A pályafutása utolsó F1-es versenyét teljesítő Nico Hülkenberg a 12. helyen végzett, míg a sorozatból szintén távozó Robert Kubica a 19. pozícióban ért célba. 

Végeredmény:

Büntetés és rendezői baki miatt módosult a Japán Nagydíj végeredménye!

2019.10.13.

Charles Leclerc 15 másodperces büntetést kapott a rajtnál történt ütközés miatt és így egy pozícióval hátrébb soroltál a Japán Nagydíjon, Sergio Perez pedig egy tévedés miatt szerzett pontot.

Fotó: EPA

Amint arról korábban beszámoltunk Charles Leclerc a rajtnál ütközött Max Verstapennel és a baleset végül a Red Bull pilótájának kieséséhez vezetett. A Ferrari monacói versenyzője eltalálta Lando Norris és Lewis Hamilton autóját is, így várható volt, hogy a futam után büntetést fog kapni. 

Leclerc végül két eset miatt is büntetést kapott: öt másodperccel sújtották az ütközés miatt és 10 másodpercet írtak hozzá az idejéhez amiatt, mert a sérült és veszélyes autóval három körön keresztül a pályán tartózkodott. A második körben Leclerc Ferrarijáról több elem is lerepült, amelyek közül egy letörte Lewis Hamilton egyik tükrét, valamint a brit versenyző pilótafülkéjéhez is közel repültek. A stewardok hiába utasították a csapatot, hogy Leclerc menjen ki a bokszba, a Ferrari ezt csak a harmadik körben tette meg és ezért járt a büntetés. 

Leclerc végül egy pozíciót veszített az időbüntetése miatt, és a hatodik helyet Daniel Ricciardo szerezte meg. 

Utólagosan egy másik ütközés is vizsgálatak, amely során az 53. körben Pierre Gasly és Sergio Perez ért össze és a mexikói balesetet szenvedett. Az illetékesek mindkét felet hibásnak minősítették így büntetés nem került kiosztásra. 

Fordulat azonban az ügyben, hogy a szervezők tévedésből egy körrel korábban jelezték a kockás panellel a futam végét és így 52 kör alapján hirdettek eredményt. Eszerint Sergio Perez a 9. helyet szerezte meg Pierre Gasly előtt, míg Lance Stroll pont nélkül zárt. 

A Japán Nagydíj hivatalos és módosított végeredménye:

Vettel indul az élről Japánban

2019.10.13.

Sebastian Vettel indul az élről a Forma-1-es Japán Nagydíjon. A Ferrari német világbajnoka csapattársa Charles Leclerc előtt szerezte meg a rajtelsőséget. 

Fotó: twitter.com/f1

Alaposan átrendezte a Japán Nagydíj programját a Hagibis tájfun, amely miatt a megszokott időpont helyett néhány órával a futam előtt kellett megtartani az időmérő edzést. A "felkelő nap országában" ez nem számít egyedi esetnek, 2004-ben és 2010-ben szintén ilyenkor kellett lefutni a kvalifikációt az időjárási körülmények között. Szerencsére az edzésre verőfényes napsütésben, igaz meglehetősen szeles időben került sor. 

Meglehetősen eseménydús módon vette kezdetét a Q1: előbb Robert Kubica csapta falnak az autóját, ami miatt piros zászlóval meg is szakították az időmérőt, majd Kevin Magnussen törte össze a Haas-t így mindketten mért kör nélkül zártak. A Charles Leclerc elsőségével záruló szakaszból a két pilóta mellett George Russelll, Sergio Perez és Daniel Ricciardo nem tudott továbblépni. 

A második szakaszra a hétvégét eddig domináló Mercedesek kerültek az élre Valtteri Bottas-Lewis Hamilton sorrendben, valamint Alenxader Albon is megelőzte a két Ferrarit. A legjobb 10-be végül Antonio Giovinazzi, Lance Stroll, Kimi Raikkönen, Danyiil Kvjat és a műszaki hiba által sújtott Nico Hülkenberg nem tudott bejutni. 

Sebastian Vettel a Q3 elején egy szinte tökéletes kört futott, három abszolút legjobb szektorral és  1:27,212-es pályacsúccsal átvette a vezetést. A Ferrari négyszeres világbajnoka ezen az időn még majdnem két tizedet javított és végül 1:27,064-es idővel meg is szerezte a pole pozíciót. 

Vettel sorozatban kilenc időmérős vereség után volt jobb a kvalifikáción mint csapattársa Charles Leclerc, és Kanada után ismét az élről rajtolhat. A monacói pilóta végül megcsípte a második rajtkockát csapattársa mögött. Valtteri Bottas szerezte meg a harmadik rajthelyet Lewis Hamilton valamint Max Verstappen és Alexander Albon előtt. A két Red Bull ezredre azonos időt teljesített, végül az döntött, hogy a holland korábban teljesítette körét. A legjobb 10-et még Carlos Sainz, Lando Norris, Pierre Gasly és Romain Grosjeaan tette teljessé. 

A Japán Nagydíj magyar idő szerint 7 óra 10 perctől veszi kezdetét .

Végeredmény:

Vettel több mint egy év után győzött ismét

2019.09.22.

Sebastian Vettel győzelmével ért véget a Szingapúri Nagydíj és így a Ferrari világbajnoka véget vetett egy 13 hónapon keresztül tartó nyeretlenségi szériának. 

Fotó: twitter.com/f1

Sorozatban harmadszor is Charles Leclerc szerezte meg az első rajtkockát, és a Ferrari monacói pilótájának megvolt minden esélye, hogy Damon Hill 1993-as bravúrja óta elsőként, az első győzelmét követő két versenyt is megnyerje. A rajtnál Sebastian Vettel támadta Lewis Hamiltont, ám előzés nem történt az élmezőnyben. Az állóvizet némiképp Carlos Sainz és Nico Hülkenberg koccanása kavarta fel, és a spanyol körhátrányba is került a kényszerű kiállása miatt. 

Jellemző a verseny első harmadának tempójára, hogy az első hat között a 20. körre sem alakult ki hat másodpercnél nagyobb különbség. Az élcsapatok taktikailag próbáltak meg a másik elé kerülni és a kiállásoknál Vettel meg is előzte csapattársát. Hamiltont eltérő stratégiája miatt később hozták csak ki, így a két Ferrari és Max Verstappen mögé jött be. 

Négy pilóta eltérő stratégián volt az élcsapatokhoz képest, így a futamot egy időben Antonio Giovinazzi vezette Pierre Gasly és az utolsó helyről startoló Daniel Ricciardo előtt. 

Miután a taktikák közti különbség kijött, Vettel kezdett ellépni a többiektől és úgy tűnt Leclerc nem tudja tartani a lépést mögötte. Ekkor azonban Romain Grosjean kiforgatta George Russellt és beküldték a biztonsági autót, ergo új verseny kezdődhetett. 

Miután a safety car kijött, már jöhetett is vissza, mivel Sergio Perez megálló autóját sem tudták időben eltávolítani a pálya széléről. Szingapúrban minden évben van biztonsági autó szakasz és arról, hogy ez harmadszor bekövetkezzen, arról Danyiil Kvjat gondoskodott, aki úgy előzte meg Kimi Raikkönennent, hogy a finnek kitört a felfüggesztése. 

Az utolsó kilenc körre engedték el ismét a mezőnyt, vagyis minden adva volt egy nagyszerű futamhajrához. Ez azonban elmaradt és Sebastian Vettel végül magabiztosan nyerte meg a Szingapúri Nagydíjat. A Ferrari négyszeres világbajnoka tavaly Belgiumban nyert utoljára, Szingapúrban pedig ötödik alkalommal diadalmaskodott. 

Vettel mögött csapattársa Charles Leclerc és Max Verstappen végeztek a dobogós helyeken. A Mercedes taktikája nem vált be, így Lewis Hamilton és Valtteri Bottas számára csak a negyedik-ötödik hely jutott. A legjobb 10-be még Alenxader Albon, Lando Norris, Pierre Gasly, Nico Hülkenberg és Antonio Giovinazzi fértek be. 

Hamilton továbbra is vezeti a pontversenyt, a 296 pontos brit mögött Bottas 231 ponttal áll. A harmadik helyen jelenleg Charles Leclerc tartózkodik 200 ponttal, Max Verstappen szintén ennyi egységet gyűjtött, míg Sebastian Vettelnek 194 pontja van. 

A Mercedes vezeti a konstruktőri bajnokságot 527 ponttal, a Ferrarinak 394, a Red Bullnak 289 pontja van. A világbajnokság jövő héten Oroszországban folytatódik. 

Végeredmény:

Leclerc visszaverte Hamilton és Bottas támadását is, újra futamot nyert

2019.09.08.
Dorogi László

Charles Leclerc 2010 óta az első Ferrari pilóta, aki Monzában futamot tudott nyerni. Sebastian Vettel megint hatalmasat hibázott.

Fotó: formula1.com

Nagyon régóta vártak a Ferrari szurkolók arra, hogy végre valahára hazai pályán Ferrari győzelmet láthassanak. Ez utoljára Fernando Alonsónak sikerült a maranellóiakkal, ráadásul a hibrid éra 2014-es bevezetése óta egytől-egyig Mercedes siker született a legendás aszfaltcsíkon.

A kalandos körülmények között lezajlott időmérő edzés után mindenesetre bizakodhattak az olaszok, hiszen Charles Leclerc zsinórban második pole pozícióját szerezte meg, Sebastian Vettel azonban a két Mercedes, Lewis Hamilton és Valtteri Bottas mögé szorult a rajtrácson.

A rajtot Lewis Hamilton kapta el a legjobban, olyannyira, hogy néhány méter alatt ledolgozta hátrányát Leclerc-kel szemben, csakhogy a monacói meg tudta őrizni pozícióját, míg a britre megérkezett csapattársa, de Bottasnak sem jött össze az előzés. Összejött viszont Hülkenbergnek, a Renault pilótája gyorsan megfosztotta negyedik helyétől Sebastian Vettelt, de a németnek erre még volt válasza.

Alig telt el néhány kör, jött a már-már szokásosnak mondható Vettel-baki, a német az Ascari-sikánban pördült meg, majd kötött ki a sóderágyban, amikor viszont visszatért volna az aszfaltra, kis híján belerongyolt Lance Strollba, s a dominó effektust követve a kanadai Danyiil Kvjat versenyét tette tönkre majdnem. Az incidens során Vettel Ferrarija megsérült, az első szárnyát ki kellett cserélni, ráadásul a sportbírák egy tíz másodperces stop and go büntetéssel sújtották Vettelt, amiért veszélyesen tért vissza a pályára, így gyorsan eldőlt, hogy csak az egyik Ferrarinak lesz esélye megtörni a régóta húzódó nyeretlenségi sorozatot Monzában.

Az élmezőnyben Lewis Hamilton kezdte meg a kerékcserék sorozatát, a Mercedesnél egyértelműen szerettek volna Leclercék elé vágni, csakhogy egy körrel később a monacóit is kihozták kereket cserélni, s végül sikerült megőriznie pozícióját Hamiltonnal szemben. Bottas viszont más taktikát választott, a finn csak 8 körrel csapattársa után jött abroncsokat váltani, de a friss gumikat kihasználva gyorsan felzárkózott a Leclerc-Hamilton párosra.

A brit vércseként üldözte az élen haladó monacóit, aki egy alkalommal kissé el is fékezte magát, de ez sem volt elég Hamiltonnak az előzéshez, majd ő is elfékezte magát egy előzési kísérlet során az egyes kanyarban, ezt pedig Bottas köszönte szépen és ki is használta, átvette a második helyet a tapadását teljesen elveszítő Hamiltontól.

Leclerc így egy Mercedes helyett egy másikat kapott a nyakába, de a monacói rendkívül koncentráltan versenyzett végig és zsinórban második Forma-1-es futamgyőzelmét szerezte meg, megközelítve ezzel a világbajnoki pontversenyben harmadik Max Verstappent. A hollandnak nem alakult túl jól a nyári szünet utáni első hét, azok után, hogy Belgiumban néhány méter után kiesett, ezúttal csak az utolsó helyről rajtolhatott, ennek ellenére sikerült megszereznie a nyolcadik helyet.

Érdemes megemlékezni a Renault teljesítményéről is, akik remek hétvégét zártak Olaszországban, Daniel Ricciardo negyedik, Nico Hülkenberg ötödik helyen zárt.

Olasz Nagydíj, végeredmény

Olasz Nagydíj: Leclerc indul az élről, többen eltaktikázták az időmérőt

2019.09.07.

Belgium után Olaszországban is Charles Leclerc rajtolhat az élről. A Ferrari pilótája mögül a két Mercedes indulhat. 

Fotó: twitter.com/f1

Bár az FIA kilátásba helyezte, a belgiumi kvalifikáción látott mértékű szélárnyékozást büntetni fogja, a pilóták mégis egymás mögött "vonatozva" kezdte meg a kvalifikáció első szakaszát. Mivel Antonio Giovanazzi vezette a bojt, így ő futotta az első mért kört, majd Sebastian Vettel állt az élre. Jó tempót mentek a Renault pilótái Nico Hülkenberg sokáig vezetett, de Daniel Ricciardo bejutása sem forgott veszélyben. Hülkenbergnél csak Charles Leclerc futott jobb kört, de a két Mercedes és Sebastian Vettel mögötte végeztek a Q1-ben. 

Sergio Perez autója megadta magát a periódus végén és piros zászlóval szakították meg az időmérőt. Ezzel Max Verstappen járt leginkább rosszul, mivel a motorerőre panaszkodó holland végül mért kör nélkül fejezte be a ma délutánt. A két említett pilótán kívül a Q1-ben Romain Grosjean, George Russell és Robert Kubica esett ki. 

A második szakasz elején Charles Leclerc állt az élre, mögötte Lewis Hamilton és Sebastian Vettel autózták a második illetve a harmadik legjobb időt, míg a két Renault közül ezúttal Daniel Ricciardo volt a gyorsabb. Lance Stroll ellenben óriásit teljesített és közel két év után jutott el ismét az időmérő harmadik szakaszába. 

A Q2 végén Antonio Giovinazzi, Kevin Magnussen, Danyiil Kvjat, Lando Norris és Pierre Gasly búcsúztak. 

Két percnek is el kellett telnie, mire megjelentek az első autók a Q3 elején, ugyanis a szélárnyék miatt senki sem akart a boj elején haladni. Vettel futotta meg az első mért kört, majd Leclerc és Hamilton következett. Az állóvizet Kimi Raikkönen kavarta meg, aki a falnak csapódott és ismét előkerült a piros zászló. A baleset miatt úgy tűnt, hogy Valtteri Bottas körét törlik, ám végül megváltoztatták a döntésüket a versenybírák és így a finn felért Hamilton mögé. 

Az utolsó 6 perc 35 másodpercre engedték el a mezőnyt, ám az utolsó kettő percig szinte mindenki kivárt. Senkinek nem állt szándékában elengedni a másikat és erre a mezőny többsége ráfaragott. Csak Charles Leclerc és Carlos Sainz tudott átfutni a célvonalon. 

A monacói már ekkor is vezetett és így végül nem is forgott veszélyben az újabb pole pozíciója, így Ferrari-pilóta kezdheti az élről a versenyt a "sebesség templomában. Lewis Hamilton és Valtteri Bottas rajtolhat a második illetve a harmadik pozícióból, míg Sebastian Vettelnek ezúttal a negyedik starthely jutott. Daniel Ricciardo és Nico Hülkenberg révén kisajátította a Renault a harmadik sort, míg az első 10-ből Carlos Sainz, Alenxader Albon, Kimi Raikkönen és Lance Stroll rajtolhat. 

Végeredmény:

Hamilton odaszúrt Vettelnek

2019.09.03.
Dorogi László

A Forma-1 ötszörös brit világbajnoka tulajdonképpen csak Charles Leclercet dicsérte, de közben erős kritikát fogalmazott meg Sebastian Vettellel szemben.

Fotó: The Independent

Charles Leclerc pályafutása első futamgyőzelmét aratta a Forma-1-ben a Belga Nagydíjon, megszerezve ezzel a Ferrari idei első futamgyőzelmét is egyúttal. Igaz ami igaz, valahol kijárt már ez a siker a fiatal monacói pilótának, aki Bahreinben és Ausztriában is közel állt a végső győzelemhez, de akkor nem jött össze neki.

A belga futam után Lewis Hamilton is elismerően nyilatkozott Leclerc teljesítményéről az Autosportnak.

"Az eredményei magukért beszélnek. Nem könnyű egy topcsapathoz fiatal versenyzőként megérkezni, különösen a Ferrarihoz nem, pláne úgy, hogy egy négyszeres világbajnok a csapattársad, aki nyilván sokkal tapasztaltabb nálad. Charles viszont az első futamtól kezdve jobban teljesít mint Vettel, jobb a kvalifikációkon, jobban vezet nála"

- szúrt oda a brit a német világbajnoknak.

A számok pedig önmagukért beszélnek, hiszen Leclerc a legutóbbi hat időmérő mindegyikén megverte csapattársát, és éppen annyiszor állhatott fel a dobogóra, mint Vettel. A német ráadásul egy éve nem tudott futamot nyerni, s bár jelenleg még a monacói előtt áll az összetett világbajnoki pontversenyben, már csak tizenkét pont közöttük a különbség.

"Charles nagyon balszerencsés volt jó néhány versenyen, simán lehetett volna a belgiumi már a harmadik futamgyőzelme is. Nagyszerű dolgok fognak még történni vele a Forma-1-ben, kíváncsian várom, hogy végignézhessem a felemelkedését és hogy versenyezhessek vele"

- tette hozzá Hamilton.

A csata már Spában is összejöhetett volna, ám mire a brit utolérte a versenyben szinte végig vezető Leclercet, véget ért a verseny. A Ferrarinál mindenesetre bizakodhatnak a következő futam előtt, hiszen a széria egyik leggyorsabb pályájának számító Monzában folytatódik a világbajnokság, márpedig ez ízig-vérig a Ferrari hazai pályája, ráadásul biztosan a motorerő fog dönteni, amiben a maranellóiak az élen járnak.

Forma-1: Belgiumban szerezte meg pályafutása első győzelmét Leclerc

2019.09.01.
Dorogi László

A Ferrari monacói pilótája tökéletes versenyhétvégét teljesített Spaban és ezúttal az autó is engedelmeskedett neki. Leclerc győzelmét Anthoine Hubertnek ajánlotta.

Fotó: formula1.com

Szomorú hangulatban vágott neki a Forma-1 mezőnye a nyári szünet utáni első futamnak, a mezőny a verseny előtt megemlékezett a szombaton elhunyt Forma-2-es pilótára, Anthoine Hubertre. Charles Leclerc úgy készült pályafutása első győzelmére, hogy Hubert személyében egy gyerekkori barátját veszítette el, de a monacói pilóta tempója úgy tűnt, meglehet a sikerhez vasárnap.

Leclerc kitűnően kapta el a rajtot, akárcsak a harmadik rajtkockából induló Lewis Hamilton, aki el is ment Sebastian Vettel mellett, de a német nem sokkal később visszavette második pozícióját. Nem alakult viszont jól a startja Max Verstappennek, a Red Bull holland pilótája alaposan beragadt a rajtnál, majd amikor megpróbálta visszavenni elveszített pozícióit, összeütközött Kimi Raikkönennel, a balesetben pedig annyira megsérült a Red Bull futóműve, hogy Verstappen egyenesen a falba állította az autót, így nem kellett sokat várni a biztonsági autó bejövetelére.

A kerékcserék sorát Sebastian Vettel kezdte meg az élmezőnyből, de jóval hamarabb hozta ki őt a Ferrari, mint csapattársát és a Mercedesek is később érkeztek a cserére, így Vettel kényszerhelyzetbe került, meg kellett nyomnia az új abroncsokon az első köröket, kockáztatva, hogy sokkal hamarabb elfogynak majd.

A kerékcserék után hiába vette át átmenetileg a vezetést Vettel a versenyben, valóra vált az, amitől igazán tartottak, nagyon gyorsan elkoptak az abroncsai, így előbb csapatutasításra hallgatva el kellett engednie Leclercet, majd megkapta a nyakába a friss gumikon rettenetesen gyors Lewis Hamiltont. A címvédő végül akkora nyomást helyezett a németre, hogy végül meg is előzte, Vettelt pedig ismét kihozták egy kerékcserére, amivel el is veszítette az esélyét a futamgyőzelemre.

Hamilton viszont Leclercet már nem tudta utolérni, bár az utolsó körre egészen megközelítette, de a monacói higgadtan őrizte vezető pozícióját és végül sikerült megszereznie pályafutása első futamgyőzelmét. A leintést követően a monacói nem ujjongott örömében, s győzelmét elhunyt barátjának ajánlotta.

Az ötödik helyet végül Alexander Albon szerezte meg, aki első Red Bullos versenyén a mezőny végéről rajtolva igazán jó teljesítményt nyújtott, ehhez persze kellett az is, hogy a sokáig biztosan ötödiknek tűnő Lando Norris alatt megálljon a McLaren az utolsó körben.

Belga Nagydíj, végeredmény

Ezeket a cikkeket olvastad már?