Éleződik a feszültség Vettel és a Ferrari között

2020.08.10.
Dorogi László

Egyre többen vélik úgy, hogy Sebastian Vettelnek már az idei szezont sem lenne szabad befejeznie a Ferrarinál, ugyanis a feszültség egyre csak nő a pilóta és a csapat között.

Fotó: Planet F1

Rémálomszerűen alakul eddig az idei Forma-1-es szezon a Ferrari számára. Öt versenyhétvége után mindössze a harmadik helyen állnak a konstruktőri pontversenyben, de a listavezető Mercedes már most 125 ponttal többet gyűjtött mint az olaszok, és a második Red Bull is kényelmesen előzi meg az ágaskodó lovasokat. Ráadásul, hátulról a McLaren és a Racing Point is valós veszélyt jelent a csapatra, a legnagyobb baj pedig az, hogy a körülményekhez képest borzasztóan lassúnak tűnik az idei konstrukció.

Ehhez persze köze lehet az FIA büntetésének is, amit még a tavalyi idényben elkövetett szabálytalanságok miatt osztott ki a Ferrarinak, erről itt írtunk részletesen:

Sarokba szorították az FIA-t, borulhat a bili a száguldó cirkuszban

Csalt-e a Ferrari? Ha nem csalt, miért nem mondják meg? Ha csalt, miért nem büntetik meg őket? Egyébként is mi oka védeni az FIA-nak az olaszokat? Jó érzésű Forma-1-rajongóként szomorúan konstatálom, hogy az elmúlt hetekben fellángoló FIA-Ferrari koalíció vs. nem-Ferrari-motorosok frakció vita sokkal nagyobb hullámokat ver, mint az elmúlt évek bármelyik világbajnoki küzdelme.

Charles Leclerc egy bravúros harmadik helyezésének és a hétvégi negyedik helyének köszönhetően még nem teljesen reménytelen a maranellóiak helyzete, Sebastian Vettel viszont csupán a 10 pontot szorgoskodott össze az öt hétvége alatt és mindössze a 13. helyen áll a világbajnoki pontversenyben, ami több mint arcpirító. A négyszeres német világbajnok szerint viszont ebben a lassú autó mellett a csapat keze is benne van, amely látványosan előnyben részesíti csapattársát.

Vettel a 70. Évforduló Nagydíjának elkeresztelt silverstone-i futam elején nagyot hibázott egy kanyarban, egy rázókő pedig megforgatta és tulajdonképpen a mezőny végéről kellett volna felkapaszkodnia pontszerző helyre, ám a pilóta szerint a lehető legrosszabb stratégiát választotta ki neki a megpördülés után csapata, emiatt pedig csak "futott az eredmény után".

Vettel kibukott a Ferrarira

Könnyen lehet, hogy a német már a 2020-as évet sem a maranellóiaknál fejezi be, egyre feszültebb ugyanis a hangulat a négyszeres világbajnok és csapata között. Mindössze a tizenkettedik helyen zárta Sebastian Vettel a Silverstone-ban rendezett 70. Évforduló Nagydíját, amiben nagy szerepet játszott az is, hogy a rajt után nem sokkal megpördült.

Mattia Binotto csapatfőnök válasza sem késett soká, a vezető szerint nincs igazán miről beszélni.

"Nem gondolom, hogy túl sokat kellene mondani a stratégiáról. Talán néhány körrel korábban hívtuk ki, ami miatt valóban pozíciót vesztett Räikkönenhez képest, de tudtuk jól, hogy időveszteség nélkül vissza tudja majd szerezni, ami pedig még Charles felzárkózását is segítette. Összességében ez volt a helyes döntés a csapat számára, nem hiszem, hogy ezzel Sebastiant büntettük volna. (...) A versenyét a rajtja tette tönkre, az volt a kulcs, nem pedig a választott stratégia"

- zárta rövidre Binotto a történetet.

A Ferrari és Sebastian Vettel a 2020-as idény kezdete előtt jelentette be, hogy a következő szezont már nem a maranellóiaknál kezdi el a négyszeres német világbajnok, ám arra még nem derült fény, hogy folytatja-e pályafutását és ha igen, akkor melyik istállónál. Az elválás közel sem volt olyan békés, mint ahogy azt először kommunikálta az olasz csapat, később pedig az első kommünikével ellentétben kiderült, nem közös megegyezéssel váltak el a felek, a Ferrari nemes egyszerűséggel kirúgta Vettelt a pilóta gyenge teljesítménye miatt.

Verstappen remek taktikával győzött Silverstone-ban

2020.08.09.
Kálovics Tibor

Remek taktikájának köszönhetően Max Verstappen győzelmével zárult a Silverstone-ban rendezett 70. évforduló nagydíja. 

Fotó: DPI

1950-ben Silverstone-ban rendezték a Forma-1 történetének első versenyét és a kerek évforduló tiszteletére "70. évforduló nagydíja" néven rendezték meg az év második angliai futamát. A pole-ból induló Valtteri Bottas remekül kapta el a startot, akárcsak csapattársa Lewis Hamilton, valamint Max Verstappen aki megelőzte Nico Hülkenberget. Nem indult jól a nap a Ferrariknak: Charles Leclerc két pozíciót veszített, Sebastian Vettel egy kicsúszás miatt pedig az utolsó helyre esett vissza. 

Ezt követően stabilizálódni látszottak a különbségek, Bottas abroncsai viszont kezdtek elkopni és a leggyorsabb tempót egyértelműen Max Verstappen diktálta. A kerékcserék már nyolc kör után elkezdődtek Alexander Albon és Pierre Gasly révén, Max Verstappennek pedig gumielőnye lett Hamiltonnal szemben de a pályán nem tudta megelőzni a hatszoros világbajnokot. 

A holland végül akkor állt az élre, amikor a két Mercedes is kiment a bokszba, az előnyét pedig folyamatosan növelni tudta Bottas előtt. Verstappen fölénye akkora volt, hogy féltávnál már majdnem egy kiállásnyi előnye volt és vissza is tudott térni az élre. A mezőny második felében Kevin Magnussen ötmásodperces büntetése számított eseménynek, valamitn Daniel Ricciardo forgott meg.  

Verstappen és Bottas egyszerre jöttek ki a bokszba, majd amikor Hamilton is váltott, akkor a holland visszaállt az élre. A címvédő a friss abroncsokon nagy tempót diktálva zárkózott fel és hamarosan megelőzte csapattársát, Verstappent viszont nem volt már esélye támadni. 

Max Verstappen végül magabiztosan nyerte meg a versenyt Lewis Hamilton és Valtteri Bottas előtt. Charles Leclerc egyetlen kiállással a negyedik helyet szerezte meg Alexander Albon, Lance Stroll és a visszatérő Nico Hülkenberg előtt. A legjobb 10-be még Esteban Ocon, Lando Norris és Danyiil Kvjat fértek be. 

A bajnokságot a leggyorsabb kört megfutó Lewis Hamilton vezeti 107 ponttal, Max Verstappen 77 ponttal a második, míg Valtteri Bottas 73 pontot szerzett eddig. A konstruktőröknél a 180 ponttal álló Mercedes vezet. Az idény jövő héten a Spanyol Nagydíjjal folytatódik. 

Végeredmény:

Hamilton körrekorddal szerezte meg a pole-t hazai pályán

2020.08.01.
Kálovics Tibor

Lewis Hamilton óriási körrekorddal szerezte meg a pole pozíciót a Brit Nagydíjon. A címvédő mögött Valtteri Bottas és Max Verstappen végzett az időmérő edzésen. 

Fotó: twitter.com/f1

Az első két szabadedzés után még reménykedhettek a Mercedes-ellendrukkerei, ám a harmadik szabadedzésre visszatért minden a hagyományos kerékvágásba és a konstruktőri címvédő pilótapárosa várta legnagyobb esélyesként a kvalifikációt. Az időmérő előtt Danyiil Kvjat autójában sebességváltót kellett cserélni, és így az orosz pilóta öthelyes rajbüntetéssel kezdi meg a holnapi nagydíjat. 

A Q1-ben csendesen csordogáltak az események, egyedül Nicholas Latifi megpördülése okozott némi izgalmat. Meglepetés nem született az első szakaszban: a megpördülő Williams-versenyző mellett Kevin Magnussen, Antonio Giovinazzi, az első etapban zsinórban ötödször búcsúzó Kimi Raikkönen és Romain Grosjean esett ki. Kellemes színfolt volt, hogy a beugró Nico Hülkenberg negyedikként, George Russell pedig kilencedikként jutott tovább. 

A Q2-ben derült ki igazán, hogy mekkora fölénye van a Mercedesknek: Bottas közepes keveréken 1:25,015-ös kört futott, amivel megjavította tavalyi körrekordját. Hamilton nem akart lemaradni a csapattársától, és egyszer meg is forgott, de nem törte össze az autóját. A versenybírák azért belengették a piros zászlót, mert a címvédő nagy mennyiségű kavicsot vitt fel a pályára. Hamilton aztán az újraindítást követően feljött Bottas mögé és így nem borult a papírforma.  A második szakasz során végül Pierrer Gasly, Alex Albon, Nico Hülkenberg, Danyiil Kvjat és George Russell számára ért véget a szombat délután- 

Az utolsó harmadban a két Mercedes szokásos módom egymással vetélkedett a pole-ért. Lewis Hamilton vezetett, majd 1:24,303-ra javította a pályarekordot, erre pedig Valtteri Bottasnak nem volt már válasza. A két Mercedes mögött Max Verstappen és némi meglepetésre Charles Leclerc végzett. Lando Norris és Carlos Sainz ötödik és hetedik rajtkockát hozott a McLarennek, közéjül Lance Stroll ékelődött be. Daniel Ricciardonak a nyolcadik pozíció jutott csapattársát Esteban Ocont és Sebastian Vettelt megelőzve. 

Tabella:

Bottas nyerte a szezonnyitót, Hamilton egy büntetés miatt csak negyedik

2020.07.05.
Kálovics Tibor

Igazán kaotikus versennyel vette kezdetét a 2020-as Forma-1-es szezon. Az Osztrák Nagydíjat Valtteri Bottas nyerte meg, míg csapattársa Lewis Hamilton egy büntetés miatt csak negyedik lett.

 

Fotó: AFP

Kétszáztizenhét nap után rendeztek ismét versenyt az autósport királykategóriájában, minden idők legkésőbb elinduló szezonja zárt kapuk mögött Ausztriában vette kezdetét. 1966 óta ez az első alkalom, hogy az európai kontinensen veszi kezdetét egy F1-es idény. A futam előtt Lewis Hamiltont megbüntették és így a címvédő csak az ötödik helyről vághatott neki a futamnak. A rajtot követően a pole pozícióból induló Valtteri Bottas megtartotta a vezető helyét, mögötte Max Verstappen és a Lando Norrist megelőző Alex Albon haladtak majd a McLaren brit pilótáját Hamilton is megelőzte. A hatszoros világbajnok a kilencedik körben már harmadik volt, miután Albont is maga mögé utasította. 

A verseny első drámája a 11. körben jött el, amikor Max Verstappen autója lelassult, majd a holland pilóta alatt a bokszban is lefulladt a Red Bull és így idő előtt ért véget számára Bottas előnye ekkor körülbelül hét és fél másodperc volt csapattársával szemben. Már a huszadik kör előtt meglett a nap második és harmadik kiesője: Daniel Ricciardo és Lance Stroll is a technika áldozata lett. A 26. körben Kevin Magnussen fékjei is felmondták a szolgálatot és mivel a Haas-pilóta a pálya szélén állt meg, így beküldték a biztonsági autót. Az újraindítás után Sebastian Vettel kapitális hibát vétett amikor megcsúszott és visszaesett a mezőny végére. 

A két Mercedes egyre inkább elszakadt a többiektől, de Hamiltonnak nem sikerült megelőznie csapattársát. A kissé unalmas periódus után George Russell alatt is megállt az autója és félre kellett húzódnia. A biztonsági autót beküldték, majd az újraindítás után Kimi Raikkönen autójáról szakadt le az első kerék és így Bernd Mayländer azonnal jöhetett vissza a pályára. 

A 61. körben indították újra a futamot és Alex Albon körbeautózta Lewis Hamiltont, a brit világbajnok azonban kilökte a Red Bull pilótáját. Albon a mezőny végére visszaesett, a címvédő pedig csak egy öt másodperces büntetést kapott. A 66. körben Charles Leclerc megelőzte Sergio Perezt a harmadik helyért vívott küzdelemben és amikor biztossá vállt Hamilton büntetése, már másodiknak mondhatta magát. Perezt szintén öt másodperccel büntették meg egy bokszutcai gyorshajtás miatt, majd Danyiil Kvjat és Alex Albon is kiesett az utolsó előtti körben. 

Valtteri Bottas végül 2017 után ismét megnyerte az Osztrák Nagydíjat. Charles Leclerc végzett a második helyen egy Ferrari számára katasztrofálisan induló hétvégén, míg Lando Norris az utolsó körben megfutva a leggyorsabb kört megelőzte Lewis Hamiltont. A címvédőnek így csak a negyedik hely jutott Carlos Sainz és Sergio Perez előtt. A legjobb 10-be még Pierre Gasly, a visszatérő Esteban Ocon, Antonio Giovinazzi és Sebastian Vettel fért be. 11 pilóta ért célba összesen, az egyetlen aki pont nélkül maradt az újonc Nicholas Latifi volt.  

A bajnokság következő futamát szintén a Red Bull Ringen rendezik, Stájer Nagydíj néven.  

Végeredmény:

Charles Leclerc nem kér a BLM-maszlagból

2020.07.05.
Dorogi László

A Ferrari fiatal monacói pilótája alaposan odaszúrt az antirasszista zászló alatt vonuló rasszista mozgalmaknak és a képmutató ötperces jogvédőknek.

A hétvégén rajtoló száguldó cirkusz sem kerülhette el, hogy megcsapja a Black Lives Matter mozgalom szele, s bár a Forma-1 nem tette kötelezővé a szolidaritás vállalását a rasszizmus ellen küzdő mozgalmakkal, a pilótáknak az Osztrák Nagydíj előtt lehetőségük lesz térdre ereszkedve sorsközösséget vállalni az elnyomott társadalmi rétegek egyenlőségéért küzdőkkel.

A mezőny több versenyzője jelezte is, hogy a hagyományos futam előtti protokoll során féltérdre ereszkedik, hogy ezzel is kinyilvánítsa rasszizmus ellenességét, de egy valaki biztosan nem térdel majd le.

"Én abban hiszek, hogy a tények, és a mindennapi viselkedésünk többet számít, mint ezek a formális gesztusok, amelyek igen vitatottak lehetnek bizonyos országokban. Én nem fogok térdelni, de ez nem jelenti azt, hogy én kevésbé lennék elhivatott a rasszizmus elleni harcban"

- írta a monacói versenyző a Twitteren.

Leclerc szerint ez a gesztus csupán üres formalitás, ettől semmi nem fog megváltozni a világban, amiben teljesen igaza is van. Az Osztrák Nagydíj vasárnap 15.10-kor rajtol el az ausztriai Spielbergben, a pole pozícióból a Mercedes finn pilótája Valtteri Bottas indul.

Frissítés: nem sokkal az ausztriai verseny előtt Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzője is jelezte, ő sem fog letérdelni a rasszizmus elleni harc jegyében a futam előtt.

"Nagyon elkötelezett vagyok az egyenlőség és a rasszizmus elleni harc iránt. De hiszek abban, hogy mindenkinek megvan a joga ahhoz, hogy úgy fejezze ki magát, ahogy szeretné. Én nem fogok letérdelni ma, de tisztelek és támogatok minden versenyzőt – a döntésüktől függetlenül"

- írta Twitterén Verstappen.

Frissítés 2: Kimi Raikkonen, Carlos Sainz, Daniil Kvjat, és Antonio Giovinazzi sem térdeltek le a futam előtt, amelyet Valtteri Bottas nyert meg a Ferraris Charles Leclerc és a remekül teljesítő Lando Norris előtt.

Leclercé a jövő a Ferrarinál

2019.12.23.
Dorogi László

A fiatal monacói pilóta első maranellóiaknál töltött évében legyőzte négyszeres világbajnok csapattársát, nem véletlenül elégedettek vele.

Fotó: formula1.com

Charles Leclerc 2018-ban mutatkozott be a száguldó cirkuszban a Sauber színeiben, teljesítményével pedig nagyon gyorsan meggyőzte a Ferrari vezetőit, hogy benne lássák a patinás istálló jövőjét.

A monacóit az idei szezon előtt szerződtette az olasz csapat, Leclerc pedig azonnal meghálálta a bizalmat, minden idők legfiatalabb Ferraris futamgyőztese lett, összesen tízszer állhatott fel a dobogóra, az összetett világbajnoki pontversenyben pedig a negyedik helyen zárt a Mercedesek és a Red Bullos Max Verstappen mögött. Ennek köszönhetően szerződését 2024-ig végéig hosszabbította meg a Ferrari.

"Nagyon boldog vagyok, hogy hogy hosszú távon is maradhatok a Ferrarinál. A mögöttünk hagyott szezonban egy álmom vált valóra azzal, hogy a világ egyik legpatinásabb istálló autójában ülhettem. Alig várom, hogy még inkább elmélyítsem a kapcsolatot a csapattal ezután az intenzív és izgalmas idény után"

- nyilatkozta Leclerc.

Hamilton a fasorban sincs a magyar szurkolóknál

2019.12.05.
Dorogi László

Hiába a hat világbajnoki cím, hiába az évek óta tartó Mercedes-dominancia, nem Lewis Hamilton a legnépszerűbb Forma-1-es pilóta a magyar rajongók körében.

Fotó: MTI

A siker nem mindig jár együtt a népszerűséggel, sőt, a legsikeresebb sportolók rendre sokkal nagyobb ellentáborral rendelkeznek. Ebben a cipőben jár Lewis Hamilton, a Forma-1 immáron hatszoros világbajnoka is - derült ki egy felmérésből.

Az Autósport és a Formula Magazin által végzett közvélemény-kutatás arra volt kíváncsi, melyik a legnépszerűbb istálló és pilóta kis hazánkban, a felmérés pedig kissé meglepő eredményeket hozott.

A magyar Forma-1-rajongók a Ferrari fiatal monacói pilótájáért, Charles Leclercnél vannak oda leginkább, a 21 éves versenyző a szavazatok 24,7 százalékát gyűjtötte be, mögötte másodikként csapattársa, a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel zárt 20,9 százalékkal. Ezek után már nem meglepő, hogy a legnépszerűbb Forma-1-es csapat még mindig a Ferrari Magyarországon, a maranellóiak a voksok 58,7 százalékát gyűjtötték be.

A magyar rajongóknál továbbra is nagy népszerűségnek örvend a száguldó cirkusz rangidőse, az Alfa Romeóval versenyző Kimi Raikkönen - a Jégember a Ferrarisok mögött a dobogó harmadik helyét kaparintotta meg a szavazáson.

A dobogósok mögé azért odafért a népszerűségi rangsor negyedik helyére Lewis Hamilton, a brit azonban csak a magyar szurkolók 16,7 százalékának élvezi támogatását, az ötödik helyen a Red Bullos Max Verstappen zárt 7,7 százalékkal.

Lewis Hamilton nyerte az idényzárót is

2019.12.01.

Lewis Hamilton győzelmével zárult a 2019-es év utolsó futama, az Abu Dhabi Nagydíj. A Mercedes világbajnoka mögött Max Verstappen és Charles Leclerc ért célba. 

Fotó: https://twitter.com/F1

Lewis Hamilton rajtolhatott az élről a 2019-es év utolsó futamán, a világbajnok mögül Max Verstappen, Charles Leclerc és Sebastian Vettel vágott neki az Abu Dhabi Nagydíjnak. Mivel Valtteri Bottas autójában motort kellett cserélni, így a finn csak a mezőny végéről startolhatott. 

A rajtot követően Leclerc megelőzte Verstappent, akit Vettel is elkezdett támadni. Hátrébb Pierre Gasly veszítette el az első szárnyát miután Lance Stroll meglökte őt és nekiment Sergio Pereznek. A verseny elején nem lehetett technikai okok miatt használni a DRS-t, így nehezebb volt a pozícióért támadó pilóták dolga. 

Bottas közben folyamatosan tört előre és a kilencedik körben már a legjobb 10-ben volt. Elől Hamilton folyamatosan növelte előnyét, mielőtt a Ferrarik kijöttek volna kemény gumikért, a brit világbajnok már hat másodperccel állt jobban. Sebastian Vettel kiállását ráadásul a szerelők el is rontották és csdak a nyolcadik helyre jött vissza. 

Nico Hülkenberg némileg feltartotta Bottast, Vettelt és Alexander Albont is, ám a 18. körtől újra lehetett a DRS-t használni és a finn rögtön el is ment a Renault pilótája mellett. 

Verstappen a 25. körben jött ki friss abroncsokért, majd egy körrel később Hamilton is kereket cserélt, de így is tíz másodperccel vezetett. Charles Leclerc-nek volt ugyan még egy cseréje, de Verstappen hamar elkezdett zárkózni rá, annak ellenére, hogy a Red Bull versenyzője motorproblémákra panaszkodott. Az előzésre végül a 32. percben került sor, a holland esélyt sem hagyott riválisának a manővernél. 

A 40. körben kijött mindkét Ferrari, Leclerc lágy keveréken a harmadik helyre állt vissza, míg a közepes abroncsokat kapó Vettel a hatodik helyen jött vissza a pályára. 

Az utolsó körökben Carlos Sainz produkálta a show-t, a spanyol pilótát kihozták friss gumikért és a 14. pozícióból folyamatosan előzgette ellenfeleit. Közben Lance Stroll futama idő előtt véget ért egy technikai probléma miatt. 

Lewis Hamilton végül senkitől sem zavartatva nyerte meg a versenyt idei 11. győzelmét aratva. A hatszoros világbajnok mögött Max Verstappen és Charles Leclerc végzett. A monacóira a hajrában már zárkózott az utolsó helyről induló Valtteri Bottas, is zárkózott, ám számára ezúttal a negyedik hely jutott. Sebastian Vettel az utolsó körökben megelőzte Alexander Albont és így ötödik helyen zárta az idényt. A thai pilóta mögött Sergio Perez és Lando Norris végzett, míg a legjobb 10-be Danyiil Kvjat és Carlos Sainz fért be. 

A pályafutása utolsó F1-es versenyét teljesítő Nico Hülkenberg a 12. helyen végzett, míg a sorozatból szintén távozó Robert Kubica a 19. pozícióban ért célba. 

Végeredmény:

Büntetés és rendezői baki miatt módosult a Japán Nagydíj végeredménye!

2019.10.13.

Charles Leclerc 15 másodperces büntetést kapott a rajtnál történt ütközés miatt és így egy pozícióval hátrébb soroltál a Japán Nagydíjon, Sergio Perez pedig egy tévedés miatt szerzett pontot.

Fotó: EPA

Amint arról korábban beszámoltunk Charles Leclerc a rajtnál ütközött Max Verstapennel és a baleset végül a Red Bull pilótájának kieséséhez vezetett. A Ferrari monacói versenyzője eltalálta Lando Norris és Lewis Hamilton autóját is, így várható volt, hogy a futam után büntetést fog kapni. 

Leclerc végül két eset miatt is büntetést kapott: öt másodperccel sújtották az ütközés miatt és 10 másodpercet írtak hozzá az idejéhez amiatt, mert a sérült és veszélyes autóval három körön keresztül a pályán tartózkodott. A második körben Leclerc Ferrarijáról több elem is lerepült, amelyek közül egy letörte Lewis Hamilton egyik tükrét, valamint a brit versenyző pilótafülkéjéhez is közel repültek. A stewardok hiába utasították a csapatot, hogy Leclerc menjen ki a bokszba, a Ferrari ezt csak a harmadik körben tette meg és ezért járt a büntetés. 

Leclerc végül egy pozíciót veszített az időbüntetése miatt, és a hatodik helyet Daniel Ricciardo szerezte meg. 

Utólagosan egy másik ütközés is vizsgálatak, amely során az 53. körben Pierre Gasly és Sergio Perez ért össze és a mexikói balesetet szenvedett. Az illetékesek mindkét felet hibásnak minősítették így büntetés nem került kiosztásra. 

Fordulat azonban az ügyben, hogy a szervezők tévedésből egy körrel korábban jelezték a kockás panellel a futam végét és így 52 kör alapján hirdettek eredményt. Eszerint Sergio Perez a 9. helyet szerezte meg Pierre Gasly előtt, míg Lance Stroll pont nélkül zárt. 

A Japán Nagydíj hivatalos és módosított végeredménye:

Vettel indul az élről Japánban

2019.10.13.

Sebastian Vettel indul az élről a Forma-1-es Japán Nagydíjon. A Ferrari német világbajnoka csapattársa Charles Leclerc előtt szerezte meg a rajtelsőséget. 

Fotó: twitter.com/f1

Alaposan átrendezte a Japán Nagydíj programját a Hagibis tájfun, amely miatt a megszokott időpont helyett néhány órával a futam előtt kellett megtartani az időmérő edzést. A "felkelő nap országában" ez nem számít egyedi esetnek, 2004-ben és 2010-ben szintén ilyenkor kellett lefutni a kvalifikációt az időjárási körülmények között. Szerencsére az edzésre verőfényes napsütésben, igaz meglehetősen szeles időben került sor. 

Meglehetősen eseménydús módon vette kezdetét a Q1: előbb Robert Kubica csapta falnak az autóját, ami miatt piros zászlóval meg is szakították az időmérőt, majd Kevin Magnussen törte össze a Haas-t így mindketten mért kör nélkül zártak. A Charles Leclerc elsőségével záruló szakaszból a két pilóta mellett George Russelll, Sergio Perez és Daniel Ricciardo nem tudott továbblépni. 

A második szakaszra a hétvégét eddig domináló Mercedesek kerültek az élre Valtteri Bottas-Lewis Hamilton sorrendben, valamint Alenxader Albon is megelőzte a két Ferrarit. A legjobb 10-be végül Antonio Giovinazzi, Lance Stroll, Kimi Raikkönen, Danyiil Kvjat és a műszaki hiba által sújtott Nico Hülkenberg nem tudott bejutni. 

Sebastian Vettel a Q3 elején egy szinte tökéletes kört futott, három abszolút legjobb szektorral és  1:27,212-es pályacsúccsal átvette a vezetést. A Ferrari négyszeres világbajnoka ezen az időn még majdnem két tizedet javított és végül 1:27,064-es idővel meg is szerezte a pole pozíciót. 

Vettel sorozatban kilenc időmérős vereség után volt jobb a kvalifikáción mint csapattársa Charles Leclerc, és Kanada után ismét az élről rajtolhat. A monacói pilóta végül megcsípte a második rajtkockát csapattársa mögött. Valtteri Bottas szerezte meg a harmadik rajthelyet Lewis Hamilton valamint Max Verstappen és Alexander Albon előtt. A két Red Bull ezredre azonos időt teljesített, végül az döntött, hogy a holland korábban teljesítette körét. A legjobb 10-et még Carlos Sainz, Lando Norris, Pierre Gasly és Romain Grosjeaan tette teljessé. 

A Japán Nagydíj magyar idő szerint 7 óra 10 perctől veszi kezdetét .

Végeredmény:

Ezeket a cikkeket olvastad már?