Glória, életem

2018.08.30.
Dorogi László

Furcsálltuk nagyon a szezon elején a Forma-1-es autók újdonsült elemét, a Belga Nagydíj viszont rávilágított, hogy életeket is menthet.

Fotó: formula1.com

"Azt már a szezon első időmérőedzése után nyugodt szívvel elmondhatjuk: ezt a fejvédő bizbaszt - ami természetesen a pilóták testi épségének védelmét szolgálja - ugyanúgy meg kell még szoknunk, mint annak idején a kávédaráló hangú motorokat, na meg a keskenyített első és hátsó szárnyakat."

- írtam tavasszal, miután a Forma-1-es autók egy új, eddig számunkra ismeretlen, azaz csak a tesztek során használatos elemmel felvértezve vágtak neki az új szezonnak. A Halóval - ez a becsületes neve -, közkedvelt nevén a Glóriával.

A pilóták közül sokan ellenezték az elem bevezetését, részben kényelmi, részben versenyzői szempontból, sokan panaszkodtak arra, hogy nem látnak ki tőle rendesen az autóból, hogy rontja az autó aerodinamikáját, a versenyhelyszíneken is át kellett variálni a lámpás jelzések elhelyezését, és így tovább és így tovább.

Na most ez a budiülőkére hasonlító elem hétvégén megmentette Charles Leclerc életét. A Belga Nagydíj egyébként versenybe szállhat a szezon legunalmasabb futama díjért és ott jó eséllyel - bár még jó néhány verseny hátra van - dobogóra is állhatna, az első körben viszont, még inkább az első kanyarban történt egy s más.

Például az, hogy Nico Hülkenberg rá egyáltalán nem jellemző módon kapitális hibát vétett, túl nagy lendülettel szerette volna bevenni az első hajtű kanyart, ám a felesleges lendülettel nem tudott mit kezdeni, belerongyolt Alonso McLarenjének farába, aminek hatására a narancssárga autó kis híján Föld körüli pályára állt. Alonso kocsijáról majdnem teljes egészében leszakadt a motorborítás, miközben átrepült Charles Leclerc feje és Sauberje fölött.


Leclerc a futam után úgy nyilatkozott, hogy frusztrálja az első körös kiesés és bár soha nem volt rajongója a glóriának, most nagyon boldog, hogy a feje fölött volt. Miért? Hát ezért:

Forma-1: Vettel csökkentette hátrányát Belgiumban

2018.08.26.
Dorogi László

A Ferrari német világbajnoka megnyerte a nyári szünet utáni első futamot, ezzel csökkentette hátrányát Lewis Hamiltonnal szemben az összetett pontversenyben.

Fotó: formula1.com

Négy hét pihenőt követően bőgtek fel ismét a motorok a száguldó cirkuszban, a legendás Spa-Francorchamps-ban feszült egymásnak újra a mezőny, a vasárnapi futamnak pedig a világbajnoki pontversenyben vezető, Sebastian Vettelt 24 egységgel megelőző Lewis Hamilton vághatott neki a legkedvezőbb pozícióból.

A rajtot követően azonnal felpörögtek az események, előbb Nico Hülkenbert szaladt bele a célegyenes végén Fernando Alonso McLarenjébe, a spanyol pilóta autója ennek hatására átrepült Charles Leclerc Sauberje és a monacói pilóta feje fölött, miközben elveszítette komplett motorborítását. Az élen mindeközben Vettel kitűnően kapta el a startot, s gyakorlatilag még a nagyon hosszú belga nyomvonal feléhez sem értek el, amikor nagyon fontos előzést hajtott végre, átlépve Lewis Hamiltont. Hogy a Ferrarisok öröme ne legyen teljes, Kimi Raikkönent már az első kör végén ki kellett hozniuk a boxba defekt miatt, s mint később kiderült, az autó alváza és a hátsó szárnya is olyannyira megsérült egy ütközés következtében, hogy a finn nem is tudta befejezni a versenyt.

Fotó: formula1.com

S kis túlzással innentől kezdve semmilyen figyelemre méltó esemény nem történt, persze ne vegyük el az érdemet a motorcsere miatt a mezőny végéről induló Valtteri Bottastól, aki kis híján a teljes mezőnyön átrágta magát, végül pedig a negyedik helyre hozta be a Mercedest. Az új néven induló, pontjaitól megfosztott Force India pilótái rögtön 18 egységet gyűjtöttek, amivel át is lépték a konstruktőri pontversenyben sereghajtó Williamset.

Vettel győzelmével hét pontot lefaragott a Hamiltonnal szembeni hátrányából és nagy önbizalommal várhatja a jövő heti, a Ferrari szempontjából hazainak számító Olasz Nagydíjat.

A Belga Nagydíj végeredménye:

Ezeket a cikkeket olvastad már?