Hamilton: szerencsével nyertünk Bahreinben

2019.04.01.
Dorogi László

Az elmúlt két évben egyaránt Ferrari dominanciát és győzelmet hozott a Forma-1-es Bahreini Nagydíj és ezúttal is sokáig elképzelhetetlennek tűnt, hogy ne szerezze meg élete első futamgyőzelmét Charles Leclerc a scuderiával. Az F1-ben viszont nem elég ha gyors az autód, megbízhatónak is kell lennie.

Fotó: f1-fansite.com

Fantasztikus versenyhétvégét zárt a Ferrari újdonsült pilótája, Charles Leclerc. És ez még akkor is igaz, ha végtelenül csalódást keltően ért véget számára a vasárnapi futam. A fiatal monacói versenyző megnyerte a szombati időmérő edzést, pályafutása során először rajtolhatott a pole pozícióból, s bár a vasárnapi rajtnál kissé beragadt - aminek következtében csapattársa Sebastian Vettel és a kiváló formában versenyző Valtteri Bottas is megelőzte -, gyorsan visszaszerezte éllovas pozícióját és már tíz másodpercnyi előnye is volt az élen.

Ekkor viszont megtörtént az, ami a Ferrarival viszonylag ritkán történik meg - az erőforrás turbója megadta magát, Leclerc pedig látványosan elveszítette tempóját. Még ez sem kellett volna feltétlenül ahhoz, hogy Leclerc elbukja élete első futamgyőzelmét, ha Sebastian Vettel ezúttal hátvédként segíti csapatát az újabb világbajnoki pontokhoz. A német viszont nem bírta Hamilton nyomását és - tőle az utóbbi időben egyáltalán nem szokatlan - hibázott, aminek következtében nemcsak a brit, de Bottas és Max Verstappen is elment mellette.

Leclercnek innentől kezdve nem sok esélye maradt a fenyegetően közelítő Mercedesek ellen egy félig üzemképes Ferrarival, s tulajdonképpen hálát is rebeghet a két összeakadó Renault-nak, hogy biztonsági autó mögött lépték át a célvonalat a pilóták - így már Verstappennek nem maradt ideje átlépnie a monacóit. Ezzel együtt Lewis Hamilton is elismerte, nem kis szerencse kellett ahhoz, hogy újabb kettős győzelmet tegyenek a Mercedes zsákjába, mert ahogy a brit is fogalmazott, a Ferrarik nagyszerűen teljesítettek a hétvége során.

"Nem volt semmi ez a verseny, rossz volt látni Charles-t a futam végén, mert nagyszerű munkát végzett. Szerencsések vagyunk, hogy mi nyertünk"

- nyilatkozott szimpatikusan az ötszörös világbajnok.

"A verseny során mindent megtettem, nagyon jól teljesített a csapat, és remek volt a csata Vettellel. Elképesztően fújt a szél, és későn fékeztem, és így sikerült mellé kerülnöm, ha jól emlékszem, nem is értünk össze. Ami Leclercet illeti, ez a srác még rengeteg győzelmet fog szerezni a Forma-1-ben, gratulálok neki"

- tette hozzá a szokásos futam utáni interjújában Hamilton.

Fotó: formula1.com

Bár túlságosan nem vigasztalhatja a monacóit, de ezúttal ő szerezte meg a leggyorsabb futamban teljesített körért járó plusz egy pontot, ám érthetően kissé csalódottan értékelt a bahreini verseny után.

"Sajnos előfordul ilyesmi, ez is az autósport része, de ez nem a mi napunk volt. Ennek ellenére bizakodó vagyok, mert a csapat megmutatta, hogy képes jó munkát végezni. Sokat javultunk Ausztrália óta, és az egész csapat csalódott. Végül szerencsések voltunk a szerencsétlen helyzetben, mert a biztonsági autó miatt be tudtam jönni a harmadik helyen, ki tudja, talán az üzemanyagom sem lett volna elég a verseny végéig. Ezt most nagyon nehéz feldolgoznom, de köszönöm a csapatnak a nagyszerű autót"

- mondta Leclerc.

Majdnem elgumizta győzelmét a Ferrari Bahreinben

2018.04.08.
Dorogi László

Pokoli izgalmakkal zárult a szezon második versenye, ahol végül Sebastian Vettel második győzelmét is megszerezte. Pierre Gasly negyedik helyre hozta be a Toro Rosso-Hondát.

Fotó: F1

Jóval nagyobb izgalmakat tartogatott a Bahreini Nagydíj, mint a szezonnyitó, Kimi Raikkönen elütötte szerelőjét, a Red Bull mindkét autója lepusztult, Vettel kicentizte a győzelmet, Gasly parádés hétvégét zárt. Lássuk, mi történt a sivatagban!

Folytatódik Verstappen vesszőfutása

Max Verstappen már a kvalifikáció első szakaszában falba állította a Red Bullt szombaton, ezért "csak" a 15. helyről rajtolhatott. Az előző szezonban hét futamot is fel kellett adnia a hollandnak különböző technikai problémák, vagy koccanás miatt, aminek következtében többször is meglehetősen frusztráltan nyilatkozott, a versenykörök hetven százalékát sem tudta teljesíteni 2017-ben. A Red Bull hamar befejezte a Bahreini Nagydíjat, egy körön belül állt meg Verstappen és Ricciardo autója, pocsék hétvégéje volt a Red Bullnak, szerencséjükre jövő hétvégén azonnal lehet javítani Kínában.

Pierre Gasly parádés hétvégéje

A Toro Rosso-Honda fiatal francia versenyzője már a szombati időmérő edzésen is megvillantotta foga fehérjét, a vasárnapi futamon pedig nem sokat láttuk a képernyőn, no, de nem azért, mert elrontotta volna a versenyt, hanem mert gyakorlatilag simán hozta be az autót a negyedik helyre, úgy, hogy a rajtnál Ricciardot is átlépte. Az istállónál hatalmas volt az öröm a leintésnél, ami nem véletlen, hatalmas buli lesz ma este náluk, erre mérget vehetünk.

Alonsoék örülhetnek

A McLaren egészen pocsék időmérőt produkált szombaton, pedig a spanyol világbajnok a héten azt is megpengette, hogy kis szerencsével a dobogó közelében is lehetnek. Odáig végül nem fajult a futam, de Alonso és Vandoorne is pontszerző helyen kormányozta célba autóját, így a versenyhétvége kicsengése is pozitívabb lehet a wokingi alakulatnál.

Raikkönen megint elszúrta

A Ferrari finn pilótája már a rajtnál is elaludt, ezért Valtteri Bottas rögtön a rajtnál megelőzte, majd az első kerékcseréjénél túl gyorsan indult el a boxból, elsodorta egyik szerelőjét és a futamot is fel kellett adnia. Nem először történik ilyen szerencsétlen dolog a Forma-1 veteránjával, nagyon bosszús volt a peches kerékcserét követően. A Ferrari szerelőjét kórházba szállították, egyelőre pontos információk nem láttak napvilágot az állapotáról, de remélhetőleg egy lábtöréssel "megúszta".

Majdnem elgumizta a Ferrari

Raikkönent pont azért hozták Vettel előtt kerékcserére, hogy leteszteljék, hogy működik a piros autó szuperlágy gumikeveréken, de mivel a finn már nem tért vissza a pályára, ezért Vettelt kint tartották, akinek 38 kört kellett megtennie a lágy keverékű gumikon. A vége nagyon necces lett, de Bottas végül nem tudta kikerülni, a német nagyot küzdött és először tudott egymás után két futamot nyerni a Ferrarival, nem mellesleg kettőből kettő az idei mérlege.

Hamilton kihozta a maximumot

A címvédő egy váltócsere miatt öt rajthelyes büntetéssel csak a kilencedik pozícióból vághatott neki a Bahreini Nagydíjnak, felküzdötte magát a negyedik helyig, Raikkönnen kiesésével pedig fellépett a harmadik helyre. Bár a Mercedes űzte-hajtotta, ebben ma nem volt több a brit pilóta számára, bár teljesen elégedett nem lehet, de kihozta a maximumot a mai versenyből.

A Bahreini Nagydíj végeredménye

1. Sebastian Vettel - Ferrari
2. Valtteri Bottas - Mercedes
3. Lewis Hamilton - Mercedes
4. Pierre Gasly - Toro Rosso-Honda
5. Kevin Magnussen - Haas Ferrari
6. Nico Hülkenberg - Renault
7. Fernando Alonso - McLaren
8. Stoffel Vandoorne - McLaren
9. Marcus Ericsson - Sauber
10. Esteban Ocon - Force India
11. Carlos Sainz - Renault
12. Sergio Perez - Force India
13. Brendon Hartley - Toro Rosso-Honda
14. Charles Leclerc - Sauber
15. Romain Grosjean - Haas Ferrari
16. Lance Stroll - Williams
17. Szergej Szirotkin - Williams

Nem fejezte be a futamot

Kimi Raikkönen - Ferrar
Max Verstappen - Red Bull
Daniel Ricciardo - Red Bull

A világbajnoki pontverseny állása 2 futam után

  1. Vettel 50 pont
  2. Hamilton 33
  3. Bottas 22
  4. Alonso 16
  5. Kimi Räikkönen 15
  6. Hülkenberg 14
  7. Daniel Ricciardo 12
  8. Gasly 12
  9. Magnussen 10
10. Max Verstappen 10
11. Vandoorne 6
12. Ericsson 2
13. Carlos Sainz Jr. 1
14. Ocon 1

Alonso szerint unalmas a Forma-1

2018.04.05.
Dorogi László

A spanyol világbajnok szerint nem tesz jót a sorozatnak, hogy már csütörtöki edzések után meg lehet mondani a vasárnapi rajtsorrendet.

Fotó: Autosport

Sorsdöntő versenyhétvége vár a Forma-1-es csapatokra Bahreinben. Nem, nem kell megijednünk, a világbajnoki versenyfutás még közel sem dőlhet el, hiszen a pontok és győzelmek gyűjtögetése még csak most kezdődött el, viszont az F1 tulajdonosa, a Liberty Media azt tervezi, hogy ezen a hétvégén ül le a csapatokkal 2020 utáni elképzeléseikkel kapcsolatban tárgyalni - ekkor jár majd le az úgynevezett Concorde-egyezmény, ami alapján a sorozat működik, többek között ez szabályozza a bevételek elosztását is.

Ebből kifolyólag nem meglepő módon a bahreini tárgyalás középpontjában a pénzdíjazási rendszer, a költségvetési plafon, továbbá a motorszabályok állnak majd és nem zárható ki, hogy heves vitákat generál az egyeztetés. A Liberty Media rövid ténykedése alatt már így is alaposan felkavarta a Forma-1 állóvizét és az is biztos, hogy további változásokra kell számítanunk.

A tulajdonosok elsődleges törekvése, hogy a versenyhétvégék izgalmasabbak legyenek - na meg persze, hogy növeljék a sorozat nézettségét, egyúttal saját bevételüket - és abban a pilóták is egyet értenek, hogy kiélezettebb küzdelemre van szüksége a Forma-1-nek, hogy visszanyerje régi fényét.

Fernando Alonso szerint az F1 mára odáig jutott, hogy már csütörtökön meg lehet mondani, mi lesz a vasárnapi rajtsorrend, miközben más sorozatokban - például az IndyCarban - csak a versenyek utolsó tíz körében kezd el körvonalazódni, mi lesz a futam végkifejlete, ez pedig nagyon szomorú.

Vitatkozni persze lehet vele, de felesleges, mert a tények magukért beszélnek. Az elmúlt években a Mercedes - előtte pedig a Red Bull - dominanciája miatt gyakorlatilag futamokkal az idény vége előtt lezárultak a lényegi nyitott kérdések, s bár az Ausztrál Nagydíj alapján idén talán kiélezettebb küzdelem várható, mérget azért ne vegyünk rá.

Visszaesett a Force India, de Bahreinben javulnának

2018.04.02.
Dorogi László

Sergio Perez és Esteban Ocon nem ahhoz szoktak az elmúlt években, amit az Ausztrál Nagydíjon átéltek, az előző két év konstruktőri negyedik helyezettje pontot sem szerzett.

Fotó: formula.hu

Zajlik az élet a Force India háza táján, legutóbb a nagyfőnök fakadt ki a Haas Ferrari szerinte jogtalan előnyszerzése miatt - panaszt is tett gyorsan az FIA-nál, mert szerinte a kelleténél több elemét másolják a Ferrari autóinak, mint az megengedett lenne. Nem véletlen a feszült hangulat a csapatnál, az idénynyitó nem sikerült túl fényesen a számukra. Sem Sergio Perez, sem Esteban Ocon nem tudta pontszerző helyre kormányozni a rózsaszín gépszörnyeteget, ez pedig az elmúlt időszakban nem volt jellemző a brit istállóra.

Pedig egyértelmű a Force India célja, a top hármas után szeretnének továbbra is negyedik erő maradni, de az egyre kiegyenlítettebb erőviszonyok miatt úgy fest, ennél keményebben kell dolgozniuk. A csapat első számú pilótája, Sergio Perez viszont nem dőlt kardjába a melbournei futam után, de a mexikói szerint nem ismétlődhet meg még egyszer az, ami Ausztráliában.

A száguldó cirkusz ezen a hétvégén Bahreinben vág neki az idény második versenyének, Perez pedig mindenképpen szeretne előrelépni és pontszerző helyre behozni autóját. A mexikói versenyző szerint ez a pálya sokkal izgalmasabb küzdelmet ígér, több lehetőséget nyújt a pilótáknak az előzésre és a kerék a kerék elleni erőfitogtatásra.

A Force India mindent megtesz az előrelépésért, ezért a sivatagi nagydíjra új fejlesztésekkel utaznak, még úgy is, hogy az istállónak nincs meg a teljes idei költségvetése - a rózsaszín járgányok új első szárnyakkal veszik fel a harcot a riválisokkal Bahreinben.

Eddig tartott a Mercedes békéje?

2017.04.17.
Kecskés István

Lewis Hamilton második lett Bahreinben, amit többek között annak is köszönhet, hogy Valteri Bottas elengedte őt a hajrában. A finn pilóta mosolya már nem volt olyan széles a pódiumon, mint korábban. 

Eddig arról szóltak a hírek, hogy nagy a béke és a barátság a címvédő istállónál, hiszen Lewis Hamilton kifejezetten jóban van Valteri Botassal. Várható volt, hogy ezt a viszonyt adott esetben beárnyékolhatja, hogy ha a csapat új versenyzője megfricskázza Hamiltont és erre nem is kellett sokat várni. 

Bottas a bahreini időmérőn leverte Hamiltont és megszerezte az első helyet – ez vélhetően már nem esett jól az angolnak. Aztán a futam rajtjánák a finn – és a Ferrarival Sebastian Vettel – faképnél hagyta a háromszoros világbajnokot. Hamilton a verseny során begyűjtött egy öt másodperces büntetést is, hiszen igazi sportszerűtlen módon tartotta fel a boxutca bejáratánál Daniel Ricciardót. Ezzel együtt a hajrára mégis harmadikként fordult Lewis, s fel is zárkózott Bottas mögé, aki megkapta első csapatutasítását: verseny nélkül el kellett engednie Hamiltont. 

A díjátadón is látszott Bottas arcán, hogy nem csattan ki az örömtől, amit aztán a sajtótájékoztatón el is magyarázott. 

"Versenyzőként talán ez a legrosszabb, amit mondhatnak neked – nyilatkozta a finn. – Megértem a döntést, a mögötte rejlő logikát. A csapat abban reménykedett, hogy esélyünk lehet pár extra pontra, talán a győzelemre. Ezt megértem. Közben viszont a magam versenyére is figyelnem kell, és ez nehéz. De csapatjátékos vagyok, ezért megtettem. Lett volna esély rá, hogy megtartsam a második helyet. Az biztos, hogy nagyon keményen kellett volna védekeznem, kockázatos helyzet állhatott volna elő. De mint mondtam, megértem, hogy így volt némi esély, hogy utolérjük Sebastiant."

Lewis Hamilton egyébként híres arról, hogy fogyasztja a csapattársakat. Annak idején Fernando Alonsóval sem jöttek ki jól és Nico Rosberggel sem járnak össze vacsorázni. Vajon Valteri Bottas elfogadja-e a másodhegedűs szerepet? 

Hamilton az egyik esélyese a sivatagi száguldásnak

Ma délután 17 órakor a 3. futammal folytatódik a Forma1 küzdelemsorozata Szahírban, a Bahreini Nagydíjjal, az M4 sport élőben közvetíti az eseményt. A sivatag közepére épített versenypályán a tavalyi évhez hasonlóan naplementében kezdődik a száguldás, amely reflektorok által megvilágított pályán, éjszakai viszonyok között ér véget.

Ezeket a cikkeket olvastad már?