A Red Bull ausztráliai tempója nagyon felspannolta a Hondát

2019.03.27.
Dorogi László

A japán motorgyártó Max Verstappen melbourne-i dobogós helyezését látva abban bízik, hogy még a nyári szünet előtt sikerül valamelyik Honda erőforrással köröző autónak futamot nyernie.

Fotó: Twitter

Sikerben meglehetősen szegényes évek után Melbourne-ben végre ismét volt oka az örömre a Honda munkatársainak. A V6-os turbóhibrid motorok bevezetése (2014) óta a 2019-es szezonnyitó volt az első olyan Forma-1-es futam, amelyen Honda-erőforrással rendelkező autó pilótája felállhatott a dobogóra. A Honda 2015-ben tért vissza a száguldó cirkuszba, azóta viszont a pódium közelébe sem volt esélyük kerülni - nem hogy fel is állni rá. Utoljára 2006-ban nyert bárki is futamot Honda erőforrással az F1-ben, ez akkor a gyári csapattal versenyző Jenson Buttonnak sikerült a Hungaroringen.

Az idei szezon előtti erőforrás beszállító csere viszont szemmel láthatóan bejött a Red Bullnak, amely hosszú, ám a végére alaposan megromló kapcsolatot bontott fel a Renault-val, azóta pedig folyamatosan megy a végeláthatatlannak tűnő sárdobálás. Christian Horner Red Bull-főnök egyenesen odáig merészkedett, hogy kijelentse: alaposan át kell tervezniük az idei autó elemeit, ugyanis a gyenge francia erőforrás után nem számítottak ekkora teljesítménynövekedésre, s töredelmesen bevallotta azt is, hogy bizony az elmúlt időszakban a pocsék motorhoz kellett igazítani a Red Bullok formatervezését.

Jamamoto Maszasi, a Honda Forma-1-es igazgatója szerint viszont ennél is több van a japán erőforrásokban, olyannyira, hogy egy Honda-motoros futamgyőzelmet sem tart elképzelhetetlennek a nyári szünet előtt. Jamamoto úgy fogalmazott, ez egy nagyon fontos év számukra, hiszen a hibrid éra kezdete óta először dolgoznak két istállóval egyszerre, a szakértők pedig úgy vélik, hogy Monacóban tényleg reális esélye lehet a Red Bullnak a futamgyőzelemre - hiszen ez tavaly Daniel Ricciardónak még Renault erőforrással is összejött.

Bár messzemenő következtetéseket kár lenne levonni egy futam után, a tesztek és az Ausztrál Nagydíj alapján úgy tűnik, a Honda tényleg szintet lépett a megbízhatósági ranglétrán. Hogy ez hosszú távon mire lesz elég, azt most nem lehet megjósolni, s ahogy Maszasi úr fogalmazott, egyelőre nem is támasztanak irreális elvárásokat az Honda-motoros autókkal szemben.

Csapatfőnöke szerint sokkal több van a Ferrariban

2019.03.19.
Dorogi László

Hiába tűnt jóval gyorsabbnak a barcelonai tesztek során a Ferrari a címvédő Mercedesnél, az olaszok hatalmas pofonba voltak kénytelenek belenézni az ausztrál idénynyitón.

Fotó: formula1.com

Hosszas várakozás, szünet és tesztelés után az Ausztrál Nagydíjjal végre valahára elkezdődött a Forma-1 2019-es szezonja, bár ettől izgalmasabb versenyt is el tudtunk volna képzelni. A futamot végül remek rajtjának köszönhetően Valtteri Bottas nyerte meg a címvédő Lewis Hamiltont és Max Verstappent megelőzve, a hétvége legnagyobb csalódását pedig minden kétséget kizáróan a Ferrari szolgáltatta.

Bottas rácsapta az ajtót a mezőnyre Melbourne-ben

A Mercedes finn pilótája nem kérdezett, csak lőtt, a rajtnál azonnal megelőzte a világbajnoki címvédő csapattársát és aztán a visszapillantó tükörbe sem nézett. Bár a téli, barcelonai tesztek szoros világbajnoki versenyfutást ígértek, az első versenyhétvége azért rávilágított arra, hogy sok minden nem változott az erőviszonyokat illetően a szünetben.

A téli, barcelonai teszteken mutatott teljesítmény után egyes szakértők egyenesen addig merészkedtek, hogy a Ferrari előnye körönként akár fél másodperc is lehet a címvédő Mercedesszel szemben, ehhez képest nem hogy az ezüst nyilak, de még a Red Bull is lenyomta az olaszokat versenytempóban. A futam végéhez közeledve Sebastian Vettel fel is tette mérnökének a nagy kérdést: miért vagyunk ennyire lassúak? A válasz őszintén és szomorúan csengett a német fülébe: még nem tudjuk.

S valóban, van min dolgozni a Ferrarinál a következő, Bahreini Nagydíjig, ugyanis a különbség már-már demoralizálónak tűnt a pokolian gyors Bottas és a Vettel-Leclerc páros között. Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke azzal magyarázta a teszteken látottakhoz képest merőben eltérő produkciót, hogy Melbourne-ben egyértelműen mások a körülmények mint Barcelonában, Ausztráliában sima és hepehupás részek váltják egymást, erősebb a szél, magasabb a hőmérséklet és mások az időjárási körülmények is.

"Számos tényező befolyásolhatta az autó teljesítményét. Nem találtuk meg a megfelelő ablakot - ha hívhatom annak - az autó egyensúlyánál"

- tette hozzá a csapatfőnök, akinek egyáltalán nem szegte kedvét a sikertelen szezonkezdet.

"Abban az egy dologban biztosak vagyunk, hogy ezen a napon és ezen a hétvégén nem mutattuk meg az autónkban lévő valós potenciált Biztosak vagyunk benne, hogy ez nagyobb, csak a hétvége folyamán nem tudtuk kiaknázni. Amikor problémák merülnek fel az egyensúllyal és a beállítással kapcsolatban, mindig próbáljuk megtalálni a megoldásokat. Ez most nem sikerült. Hazavisszük az adatokat és megpróbáljuk kielemezni. Ennek a hétvégének kivételnek kell maradnia, de azt hiszem, jót tesz nekünk ez a lecke"

- fogalmazott Binotto.

Bottas rácsapta az ajtót a mezőnyre Melbourne-ben

2019.03.17.
Dorogi László

A Mercedes finn pilótája nem kérdezett, csak lőtt, a rajtnál azonnal megelőzte a világbajnoki címvédő csapattársát és aztán a visszapillantó tükörbe sem nézett.

Fotó: formula1.com

Bár a téli, barcelonai tesztek szoros világbajnoki versenyfutást ígértek, az első versenyhétvége azért rávilágított arra, hogy sok minden nem változott az erőviszonyokat illetően a szünetben. A Ferrari bizakodó hangját teljesen elnémította a Mercedes egykörös tempója, Lewis Hamilton időmérős győzelmét követően Sebastian Vettel majdhogynem értetlennek is tűnt, hogy lehetett a scucderia ennyivel lassabb az ezüst nyilaknál.

Lewis Hamilton szurkolói dörzsölhették is a tenyerüket a vasárnapi futam előtt, de ez a nap egyáltalán nem az ötszörös világbajnokról szólt. Valtteri Bottas a második rajtkockából indulva az első métereken azonnal odaszúrt csapattársának és már az első kanyar előtt megelőzte Hamiltont, majd egymás után futotta a gyorsabbnál gyorsabb köröket és szisztematikusan nyúlt el üldözői elől. A rajtnál mindeközben ismét utolérte a hazai átok Daniel Ricciardót, akinek finoman fogalmazva sem sikerült jól első Reanult-val teljesített versenyhétvégéje: egy bucka néhány méter megtétele után letörte az első szárnyát, majd a futam felénél végleg kiállni kényszerült - akárcsak egy évvel ezelőtt.

Nemcsak a Mercedes brutális tempója és dominanciája maradt a régi, Carlos Sainz alatt például kigyulladt a tesztek alapján megbízhatóságban javuló, a gyakorlatban mégis becsődölő McLaren, amely tavaly jó néhány versenyhétvégén végezte hasonló módon, de a Haas istállónál is felüthette a fejét a dejavu érzés, hiszen Romain Grosjeannak most is kerékproblémák miatt kellett feladnia a versenyt az Albert Parkban - akárcsak egy évvel ezelőtt.

Összességében azért nem hágtak tetőfokára az izgalmak, Bottas sima győzelmén túl talán csak azt érdemes kiemelni, hogy Max Verstappen mindkét Ferrarit megelőzve felállhatott a dobogó harmadik fokára, így hosszú idő után először fordult ilyesmi elő olyan versenyzővel, aki Honda motoros autóval versenyez. A tavalyi szezonban a három top csapat (Mercedes, Ferrari, Red Bull) hat pilótája közül csak Bottasnak nem sikerült futamot nyernie, de ez most rögtön az első versenyhétvégén összejött a finn pilótának, ráadásul ő szerezte meg az idei szezontól bevezetett leggyorsabb versenyben teljesített körért járó plusz egy pontot is, a futam végén egy másodperccel megjavítva az addigi legjobb kört.

Bottasnak persze van is miért hajtania, a pletykák szerint ugyanis ez az utolsó éve arra, hogy bebizonyítsa a Mercedes vezetőségének, hogy valóban győztes alkat, a pletykák szerint Esteban Ocon ugrásra készen várja, hogy a finn ismét kudarcot valljon. Oconnak mindenesetre csalódnia kellett az első futam után, mert Bottas lehengerlő antréval rukkolt elő az Albert Parkban.

A világbajnoki pontverseny és a további versenynaptár ezen a linken érhető el.

Ausztrál Nagydíj, végeredmény

Hamilton ott folytatta, ahol tavaly abbahagyta

2019.03.16.
Dorogi László

A Forma-1 ötszörös világbajnoka és egyben címvédője szoros csatában előzte meg csapattársát, Valtteri Bottast és akárcsak tavaly, most is az élről vághat neki a szezon első futamának.

Fotó: formula1.com

Vegyes érzelmekkel vághatott neki a Forma-1 mezőnye 2019 első időmérő edzésének, ugyanis csütörtök hajnalban tragikus hirtelenséggel elhunyt Charlie Whiting versenyigazgató, aki 1997 óta töltötte be a pozíciót és nagyon jó viszonyt ápolt a pilótákkal, nem mellesleg sok minden futott össze a versenyekkel kapcsolatban a kezei között, halála pedig nemcsak a sorozatot, de az egész autósport világot megrázta. A szombati időmérőnek két nagy kérdése lehetett előzetesen: kik ragadnak a Williamses pilótákon kívül a kvalifikáció első szakaszában a mezőny végén, valamint az, hogy sikerül-e bárkinek is a Mercedesek tempóját megközelítenie.

Nem kis meglepetésre Pierre Gasly húzta a "nagyok" közül a legrövidebbet, a francia minden bizonnyal nem így képzelte el első Red Bullos időmérőjét, de Lance Stroll, és Carlos Sainz sem jutott be a Q2-be az előzetesen is gyengének várt Williamsek mellett. Az már a Q1-ben körvonalazódni látszott, hogy ahogy az elmúlt években, úgy most is Mercedes-Ferrari csata bontakozhat ki a pole pozícióért, a Q2 végén pedig a regnáló világbajnok egy új pályacsúcsot repesztve jelezte is, hogy ő bizony nem elégszik meg a második rajtkockával.

Az időmérő harmadik szakaszának első felében mégsem Hamilton, hanem csapattársa, Valtteri Bottas került rivaldafénybe, aki szinte tökéletes kört futva bő négy tizedet vert a britre, feladva ezzel a leckét Hamiltonnak. Végül aztán mégis a címvédő örülhetett, ugyanis az edzés végére sikerült összeraknia egy tökéletes kört és valamivel több mint egy tized másodperccel megelőzve csapattársát nyolcadik ausztrál pole pozícióját szerezte meg. A harmadik helyről Sebastian Vettel indulhat a vasárnapi futamon a Ferrarival, de az egy körös tempók alapján egyelőre jelentős lemaradásban vannak a Mercedeshez képest.

A negyedik rajthelyet Max Verstappen szerezte meg a Red Bullal, éket verve a két Ferrari közé, de jól szerepeltek a Haasok is, Romain Grosjean a hatodik, Kevin Magnussen a hetedik helyről rajtolhat vasárnap. A nap legnagyobb meglepetését a McLaren újonca, Lando Norris szolgáltatta, aki a nyolcadik rajtkockát szerezte meg.

Ausztrál Nagydíj, időmérő edzés

Ilyen gumikon repesztenek majd a csapatok Ausztráliában

2019.03.05.
Ragnar Volarus

Már tényleg belátható közelségbe került a szezon rajtja, szinte érezzük az üzemanyag illatát, halljuk felbőgni a motorokat, hiszen közzétették a Forma-1-es csapatok gumiválasztásait a 2019-es szezon első versenyére, az Ausztrál Nagydíjra. Egy már most biztos, a Ferrari és a Mercedes közel hasonlóan taktikázik.

Fotó: Skysport

A melbourne-i idénynyitón a C2-es, C3-as és C4-es gumikeverékek lesznek elérhetőek a mezőny számára, amiket a közönség számára kemény, közepes és lágy gumiként jelöl majd a Pirelli.

Ausztráliában a pálya vonalvezetésének köszönhetően a lágy keverék lesz a legnépszerűbb: a C4-es típusú gumiból a Ferrari, a Mercedes és a Red Bull is 9 garnitúrát rendelt pilótáinak. A három topcsapat gumiválasztását tekintve csak Charles Leclerc esetében van egy kis huncutság, hiszen ő a kemény keverékűből két szettet kap a közepes keménységű rovására.

A leglágyabb gumikból a Renault kérte be a legnagyobb mennyiséget, Daniel Ricciardo és Nico Hülkenberg 10-10 szettet kap majd ezekből.

A csapatok gumiválasztásai a jövő hétvégi Ausztrál Nagydíjra:

Fotó: Pirelli

A Haas Ferrari volt az Ausztrál Nagydíj főszereplője

2018.03.25.
Dorogi László

Nem hozott különösebb izgalmakat az idei Forma-1-es szezon első futama, ahol egy biztonsági autós szakasz döntött a végső győztes kilétéről.

Fotó: formula.hu

A Haas volt a mérleg nyelve

Az amerikai csapat már a szezont megelőző tesztek alatt megvillantotta erejét, a melbournei időmérő edzést követően pedig világossá vált, hogy idén erős középcsapatként kell számolnunk a Haas-szal. Annál viszont sokkal-sokkal több volt számukra az Ausztrál Nagydíjban, mint amit végül kihoztak belőle, hiszen a csapat történetének legjobb rajtpozícióit szerezték meg szombaton, a rajtot követően pedig Kevin Magnussen a negyedik, Romain Grosjean a hatodik helyet kaparintotta meg. Vesztüket aztán két kapitális hiba okozta, de egyiket sem a pilóták követték el: a Haas mindkét autójának kerékcseréjét elpuskázta - szó szerint, hiszen a csavarbelövő pisztoly mondott csődöt, a kerékcseréket követő kivezető körökben pedig előbb Magnussen, majd Grosjean autója állt le. A francia ezzel akaratán kívül is döntően befolyásolta az Ausztrál Nagydíj végeredményét, mert a biztonsági autós szakasz alatt ugrotta át Sebastian Vettel Lewis Hamiltont az élen, a brit világbajnoknak pedig a fejében is maradt ez a frusztráló pozícióvesztés.

Alonso nem tévedett

A rutinos spanyol magabiztosan várta a vasárnapi futamot és annak ellenére jó versenytempóra számított a McLarentől, hogy nem sikerült szombaton a legjobb tíz közé kvalifikálnia magát. Úgy tűnik, hogy a Renault erőforrással már most sokkal előrébb tart a wokingi istálló az elmúlt három évben látott Hondás szenvedéshez képest, Fernando Alonso pedig az ötödik helyen be is hozta a McLarent, de csapattársa, Stoffel Vandoorne is a pontszerző, kilencedik helyen ért célba. Egy futam alapján persze nem lehet hosszútávú következtetéseket levonni, de talán kevesebb fejfájást okoz majd a McLaren idei járgánya a kétszeres világbajnoknak, mint a tavalyi romhalmaz, Alonsonak pedig igaza lett, szép adag ponttal gazdagodott a brit istálló.

Nem volt izgalmas

Az Albert Parkra egyébként sem jellemző a sok látványos előzés és a meteorológusok által beharangozott esős hétvége is elmaradt, így a szezonnyitó nem hozott különösebb izgalmakat. Ami már most körvonalazódott, hogy idén is Lewis Hamilton-Sebastian Vettel csata várható a világbajnoki címért, de versenytempóban a Red Bull sincs sokkal lemaradva a Ferrari mögött, és az is egyértelműnek tűnik, hogy ha kicsivel is, de még mindig a Mercedes az első számú erő. Hamilton nagyon peches futamot tudhat maga mögött, a csalódottság pedig az eredményhirdetésnél ki is ült az arcára, Vettel viszont szerencséjét kihasználva önbizalomnövelő sikerrel kezdte a 2018-as versenyévet.

Az Ausztrál Nagydíj végeredménye

1. Sebastian Vettel - Ferrari
2. Lewis Hamilton - Mercedes
3. Kimi Räikkönen - Ferrari
4. Daniel Ricciardo - Red Bull-TAG Heuer
5. Fernando Alonso - McLaren-Renault
6. Max Verstappen - Red Bull-TAG Heuer
7. Nico Hülkenberg - Renault
8. Valtteri Bottas - Mercedes
9. S.Vandoorne - McLaren-Renault
10. Carlos Sainz - Renault
11. Sergio Pérez - Force India-Mercedes
12. Esteban Ocon - Force India-Mercedes
13. Charles Leclerc - Sauber-Ferrari
14. Lance Stroll - Williams-Mercedes
15. Brendon Hartley - Toro Rosso-Honda

Nem fejezte be a versenyt:

Romain Grosjean - Haas-Ferrari
Kevin Magnussen - Haas-Ferrari
Pierre Gasly - Toro Rosso-Honda
Marcus Ericsson - Sauber-Ferrari
Szergej Szirotkin - Williams-Mercedes

Budiülőke, Hamilton-henger - Ezt láttuk az Ausztrál Nagydíj időmérőjén

2018.03.24.
Dorogi László

Szoknunk kell még a glóriát, kiegyenlített csatát vívhat a Ferrari és a Red Bull, Hamilton kipihente magát.

Fotó: formula.hu

Viva la Gloria!

Azt már a szezon első időmérőedzése után nyugodt szívvel elmondhatjuk: ezt a fejvédő bizbaszt - ami természetesen a pilóták testi épségét szolgálja - ugyanúgy meg kell még szoknunk, mint annak idején a kávédaráló hangú motorokat, na meg a keskenyített első és hátsó szárnyakat. Több probléma is felmerült azonban az eszközzel kapcsolatban, az első és legfontosabb, hogy a rajtrács első néhány helyét megszerző pilóták a halo - közkedveltebb nevén glória - miatt nem látják jól a startot jelző lámpákat. A FIA erre válaszul megváltoztatta a lámpák helyét, így mostantól az Albert Park célegyenesében - és így lesz ez mindenhol - két helyen található lámpasor. Ez eddig is így volt, viszont az egyik elől, míg a második a rajtrács közepén helyezkedett el, hogy a hátrébbról rajtoló pilóták is jól lássák, most viszont ezt a másodikat is alig öt méterrel az első lámpa mögé pakolták és mindkét lámpasor lejjebb is került, így jobban láthatók. A másik gondot a televíziós közvetítésekben népszerű fedélzeti kamerakép jelenti, hiszen a glória gyakorlatilag a képernyő felét kitakarja, így élvezhetetlen a pilóta szemszögéből követni az eseményeket - remélhetőleg a versenyzők többet látnak. Erre szemmel láthatóan nem voltak felkészülve a sportvezetők, hiszen a kamerák elhelyezésére is nagyon szigorú szabályok vonatkoznak, ha pedig valaki át akarja helyezni ezeket a pici, de aerodinamikai szempontból mégis jelentős befolyással bíró kamerákat akkor azt az FIA-nál az előző év júniusáig jelezni kell. Ezt pedig tavaly egyik istálló sem tette meg, viszont az autókon kötelező négy darab fedélzeti kamerát elhelyezni. Ezek pozícióin érdemes lesz elgondolkoznia az illetékeseknek, hiszen ahhoz, hogy 2019-ben már használható helyeken legyenek ezek minél hamarabb jelezniük kell.

Ferrari = Red Bull

Az Ausztrál Nagydíj időmérőedzése után - bár messzemenő következtetéseket még most sem szabad levonnunk - a Red Bull teljes mértékben egyenértékű erő a Ferrarival. Bár Daniel Ricciardot - amit a pénteki szabadedzésen szedett össze - három rajthelyes büntetése miatt az ötödik helyről is visszasorolják, amivel alaposan hátráltatják a komplett hazai versenyhétvégéjét, úgy tűnik, hogy a maranelloiak csupán egy fél hajszálnyival jobbak mint a Red Bull. Mivel Bottas eldobta az autóját az időmérő harmadik szakaszában, a Ferrarisok meg tudták kaparintani a második és harmadik helyet, némi meglepetésre pedig Raikkönnen megverte csapattársát, így nem Vettel, hanem a veterán finn indulhat Hamilton mellől az első sorból a vasárnapi futamon.

Party-üzemmód

Ijesztő, brutális fölénnyel puszilta le a komplett mezőnyt a világbajnoki címvédő Lewis Hamilton. Egy körön megint utolérhetetlennek bizonyult, a Mercedes pedig megint addig-addig altatott, amíg elkezdtünk tényleg reménykedni abban, hogy idén egy izgalmas bajnokságot láthatunk. Aztán meg jól pofán vertek mindenkit. Ha fennmarad - márpedig az első benyomások alapján fennmarad - ez az elképesztő Hamilton-dominancia, akkor itt semmiféle izgalmak nem lesznek most sem, és a brit kacagva fogja bezsebelni ötödik világbajnoki címét - sok-sok futammal a szezon vége előtt. Hamilton egyébiránt zsinórban ötödik pole pozícióját - összességében a hetediket - szerezte meg Ausztráliában, az 1:21,164-es győztes ideje gigantikusan nagy pályarekord, a második helyen érkező Kimi Raikkönenre hat és fél(!) tizedet vert. A Mercedesnél csak azért nem lehetnek felhőtlenül boldogok, mert Bottas úgy falba rakta járgányát, hogy a szerelőknek lesz munkája bőven a holnapi rajtig.

Az Ausztrál Nagydíj időmérő edzésének végeredménye:

1. Lewis Hamilton - Mercedes AMG Petronas Motorsport 1:21.164
2. Kimi Raikkonen - Scuderia Ferrari 1:21.828
3. Sebastian Vettel - Scuderia Ferrari 1:21.838
4. Max Verstappen - Aston Martin Red Bull Racing 1:21.879
5. Daniel Ricciardo - Aston Martin Red Bull Racing 1:22.152
6. Kevin Magnussen - Haas F1 Team 1:23.187
7. Romain Grosjean - Haas F1 Team 1:23.339
8. Nico Hulkenberg - Renault Sport Formula One Team 1:23.532
9. Carlos Sainz Jr. - Renault Sport Formula One Team 1:23.577
10. Valtteri Bottas - Mercedes AMG Petronas Motorsport
11. Fernando Alonso - McLaren F1 Team 1:23.692
12. Stoffel Vandoorne - McLaren F1 Team 1:24.853
13. Sergio Perez - Sahara Force India F1 Team 1:24.005
14. Lance Stroll - Williams Martini Racing 1:24.230
15. Esteban Ocon - Sahara Force India F1 Team 1:24.786
16. Brendon Hartley - Red Bull Toro Rosso Honda 1:24.532
17. Marcus Ericsson - Alfa Romeo Sauber F1 Team 1:24.556
18. Charles Leclerc - Alfa Romeo Sauber F1 Team 1:24.636
19. Sergey Sirotkin - Williams Martini Racing 1:24.922
20. Pierre Gasly - Red Bull Toro Rosso Honda 1:25.295

Az előttünk álló Forma-1-es szezon öt legnagyobb kérdése

2018.03.23.
Dorogi László

A szabadedzéseken már felbőgtek a motorok, magyar idő szerint szombat reggel pedig az Ausztrál Nagydíj időmérő edzésével hivatalosan is elstartol az F1 2018-as idénye.

Fotó: formula.hu

Ennek apropóján öt érdekes kérdéssel melegítünk az utóbbi évek egyik legizgalmasabbnak ígérkező Forma-1-es szezonjára.

- A téli tesztek alapján semmi nem változott az elmúlt évekhez képest: ismét a Mercedes a világbajnoki cím legnagyobb várományosa, de a barcelonai teszthéten egy körön nem teljesítettek lehengerlően az Ezüst Nyilak. A versenyszimulációik ezzel szemben nagyszerűen sikerültek, a Forma-1 német legendája, Niki Lauda viszont szoros küzdelmet vár az idei szezonra. Lauda ugyanakkor sokakkal ellentétben nem a Ferrarit, sokkal inkább a Red Bullt tartja a Mercedes legnagyobb riválisának. Lauda azt is elmondta a teszteket követően, hogy a Mercedes leginkább a megbízhatóságra összpontosít a 2018-as szezonban, hiszen az új szabályok értelmében minden pilótának három motorral kell teljesítenie a szezont. Német gyártóként aligha meglepő, hogy a megbízhatóságot helyezik előtérbe, a három, büntetés nélkül felhasználható motor pedig tényleg nagyon-nagyon kevés, de a felkészülés jól sikerült a világbajnoki címvédőnek. Sikerül-e a Mercedesnek zsinórban negyedszer is megszereznie a konstruktőri világbajnoki címet?

- "Lewis gyengéje, hogy nem mindig képes egyenletesen jól teljesíteni. Előfordulnak nála olyan periódusok, amikor egyszerűen nem egészen van ott fejben. Ha valaki képes ezeket az időszakokat úgy megragadni, hogy a legtöbbet kihozza belőle, akkor hosszabbra nyújthatja az időt, amíg ellenfele nem tud felállni a padlóról" - szúrt oda korábbi csapattársának a 2016-ban világbajnoki címet nyerő Nico Rosberg. Ki tudná viszont nála jobban, hogy lehet megfogni a négyszeres angol világbajnokot, akinek édesapja - aki akkor még menedzsere is volt - első vb-győzelmét követően magabiztosan nyilatkozta le, hogy fia túl fogja szárnyalni Michael Schumaher győzelmeinek számát. Abban Rosberg - és mindenki más is - egyetért, ha Hamilton elkapja a fonalat és a Mercedes legalább minimális fölénye megmarad a riválisokkal szemben, akkor aligha győzhető le, hiszen a mezőny egyik legjobb pilótája. Az Ausztrál Nagydíj lesz egyébként az első szezonnyitó a sportág történetében, amelynek rajtrácsán két négyszeres világbajnok is rajthoz áll. Lesz-e Hamilton, vagy Vettel ötszörös győztes a 2018-as idény végén?

Fotó: Autoszektor

- Ott lesz a rajtrácson egy háromszoros világbajnok is, de nagy kérdés, mire lesz képes alatta a McLaren. A wokingi istálló a 2012-es Brazil Nagydíj óta nem tudott futamot nyerni a Forma-1-ben, dobogóra is a négy évvel ezelőtti Ausztrál Nagydíjon állhattak fel utoljára, három kínkeserves év után viszont megváltak motorszállítójuktól és a Hondát Renault erőforrásokra cserélték le. Fernando Alonso nem fog unatkozni idén, az F1-el párhuzamosan a Le Mans-i 24 órás versenyen is rajthoz áll a Toyotával. Alonso tavaly az Indy 500 légkörébe is beleszippantott már, sőt a Monacói Nagydíjat is kihagyta a verseny kedvéért. A spanyol ász célja a tripla korona megszerzése - erre egyedüliként Graham Hill volt képes 1972-ben -, ami a Forma-1-es Monacói Nagydíj, az Indy 500 és a Le Mans-i 24 órás verseny megnyeréséből áll. Alonso kétszer már nyerni tudott Monte Carloban, az amerikai versenyen újoncként kifejezetten jól teljesített és a Toyotával sem esélytelenül vág neki a hosszú távú francia futamnak. A legnagyobb kérdés mégis az, hányszor kap majd miniagyvérzést Alonso a megbízhatatlan McLaren miatt az F1-ben?

- A 2018-as idény végén számos élversenyző szerződése jár le jelenlegi csapatánál. Az egyik legizgalmasabb téma már most is az, mi lesz a Red Bullos Daniel Ricciardo sorsa, mert simán megtörténhet az, hogy az ausztrál az év végén elhagyja az osztrák istállót. Hogy ez megtörténik-e, azt nagyban befolyásolja a Red Bull idei teljesítménye, de amennyiben tényleg a váltás mellett dönt Ricciardo, dominó effektust indíthat el a pilótapiacon. Mindenesetre, Sebastian Vettel már jelezte, szívesen ülne megint ugyanolyan színű autóban, mint a cipőből való pezsgőivás úttöröje, de a Red Bull szeretne hosszú távon együtt dolgozni Ricciardoval, viszont akkor sem dőlnek a kardjukba, ha nem sikerül a megegyezés, mert bíznak a Torro Rosso pilótáiban, akik közül bárkit nyugodt szívvel előléptetnének. Ugyanakkor Pierre Gasly és Brendon Hartley is csupán első F1-es idényére készül és a mezőny húsz pilótájából kilencen is 25 év alattiak. Ha a mezőny legfiatalabb párosának, a Williamses Lance Stroll, Szergej Szirotkin duónak összeadjuk az életkorát, akkor is csak három esztendővel idősebbek a legidősebb Raikkönnennél. De ki robbanhat be az ifjoncok közül 2018-ban?

Fotó: formula.hu

- Minden bizonnyal utolsó szezonjának vág neki a sorozat 2007-es világbajnoka, Kimi Raikkönen. Érdekes kérdés, mire lehet képes, megfordítva, képes lehet-e búcsúzóul egy bravúrt végrehajtania. Kimi idén már 38 éves, a mezőny legidősebb pilótája, tavaly viszont a top 3 istálló versenyzői közül (Mercedes, Ferrari, Red Bull) csak ő nem nyert futamot, de az is egyértelmű, hogy Sebastian Vettel mögött csak második számú versenyzőként számolnak vele. Tavaly sokszor kapott hátvéd szerepet a négyszeres világbajnok mögött és sokkal inkább harcolt a Red Bull versenyzőivel a negyedik-ötödik helyekért, mintsem Hamiltonnal és Vettellel a futamgyőzelmekért. Az igazsághoz hozzátartozik ugyanakkor, hogy 2017-ben nagyon sokszor esett ki a finn versenyző különböző technikai problémák miatt, a Jégember határozott célja pedig az 2018-ra, hogy győzelmeket szerezzen és a világbajnoki címért küzdjön. A tesztek alapján mindenesetre szoros csata várható a két Ferraris versenyző között, de megelőzheti-e csapattársát Raikkönnen?

Ezeket a cikkeket olvastad már?