Ki nem találná, melyik Forma-1-es csapat fejlődött a legtöbbet

2019.08.27.
Dorogi László

Érdekes infografikával állt elő a Forma-1 hivatalos Facebook oldala. A szezon feléhez érve azt vizsgálták meg, melyik csapat mennyit fejlődött, vagy éppen esett vissza az egy évvel korábbi teljesítményéhez képest.

Fotó: autosport.com

Ehhez egy végtelenül ésszerű és egyszerű statisztikai adatot vettek alapul: azt nézték meg, hogy melyik istálló mennyivel szerzett több, vagy kevesebb pontot 12 futam elteltével, mint 2018-ban. A pontszámokat végül átváltották százalékos arányba, hogy minden csapatnak saját magához mérten állapítsák meg, mennyit lépett előre, vagy éppen hátra, az eredmény pedig igencsak meglepő.

A szezon feléhez érve elmondható, hogy a legtöbbet az Alfa Romeo (leánykori nevén Sauber Ferrari) lépett előre, amiben vastagon szerepet játszik Kimi Raikkönen szerződtetése. A Jégemberrel a fedélzeten, no meg az elmúlt hetekben a megerősödő Antonio Giovinazzinak köszönhetően 42 százalékkal gyűjtöttek eddig több pontot, mint tavaly ilyenkor, s bár ez pontszámban csupán 13 egységet jelent, mégis ők érték el a legnagyobb fejlődést.

A második helyen a szintén megtáltosodó McLaren áll, amely nem kevesebb mint 30 ponttal szerzett eddig többet, mint egy évvel korábban, ezzel 37 százalékos fejlődési mutatóval övék a képzeletbeli dobogó második helye, s igaz, ami igaz, mind Lando Norris, mind Carlos Sainz kiválóan teljesít idén.

A képzeletbeli bronzérmet a Toro Rossósok akaszthatják a nyakukba, hiszen 15 ponttal és 35 százalékkal állnak jobban mint tavaly, pontszámban viszont nem meglepő módon a Mercedes lépett előre, köszönhetően Bottas remek szezonrajtjának és az idén is verhetetlennek tűnő világbajnoknak, Lewis Hamiltonnak. Az ezüst nyilak 93 egységgel szereztek eddig többet mint 2018-ban, de ez az összpontszámukhoz mérten "csupán" 21 százalékos javulás.

Hogy a vesztesekre is vessünk egy pillantást, bizony itt találjuk a Ferrarit, a maranellóiaknak közel sem a szájuk íze szerint alakul az idény eddig. Sebastian Vettel továbbra sem találja régi önmagát, Charles Leclerc-kel pedig hol a technika, hol a csapat hol éppen saját maga babrál ki. Az olaszok 47 ponttal állnak most rosszabbul mint tavaly ilyenkor, ez pedig 14 százalékos romlást jelent.

Nem lehet büszke magára a Racing Point, a Renault és a Haas sem, közülük a franciák veszítettek pontszámban a legtöbbet: Daniel Ricciardo szerződtetése ide, vagy oda, 43 egységgel állnak most kevesebbel mint egy évvel ezelőtt. A Racing Point 28, a Haas Ferrari 40 ponttal áll rosszabbul. Furcsán hangzik, de százalékosan a Williams veszítette a legtöbbet tavalyhoz képest, pedig ők csak három pontot buktak a 2018-as teljesítményükhöz képest, de mivel eddig egyetlen világbajnoki pontocska árválkodik csak a nevük mellett, nem meglepő a dolog.

Nem ejtettünk szót a Red Bullról, amelynek eddig szinte csak Max Verstappen húzta a szekerét, de Pierre Gasly gyenge teljesítménye sem rontotta le annyira az összképet, hogy ne beszélhessünk az osztrákokról előrelépő istállóként, most 21 ponttal állnak jobban mint tavaly ilyenkor, a továbbiakban viszont Alexander Albonnak kell majd többet raknia a közösbe.

A Forma-1-es szezon hétvégén a Belga Nagydíjjal folytatódik.

Michael után Mick Schumacher is Ferrarival száguld

2019.03.26.
Dorogi László

A hétszeres Forma-1-es világbajnok fia egyre közelebb áll ahhoz, hogy édesapja nyomdokaiba lépjen, a következő Forma-1-es versenyhétvégén például a Ferrarival és az Alfa Romeóval is tesztelhet.

Fotó: formula1.com

Hiába, az alma nem esik messze a fájától. Ez a mondás tökéletesen igaz Mick Schumacherre is, a Forma-1 hétszeres rekordbajnokának fia ugyanis az elmúlt időszakban egyre többször hívja fel magára a figyelmet futamgyőzelmeivel, a tavalyi F3-as európai szezont nyolc futamgyőzelemmel és tizennégy dobogós helyezéssel nyerte meg, az idei szezonra pedig szerződést kötött az F2-ben szereplő Prema Racing istállóval. Az F2-es sorozat tulajdonképpen a Forma-1 előszobájának számít, így a 20 éves pilóta egyre közelebb kerül ahhoz, hogy édesapja után ő is letegye névjegyét a száguldó cirkuszban.

Mick Schumacher korábban már felvételt nyert a Ferrari pilóta akadémiájára, ezzel pedig megnyílt a lehetőség előtte, hogy Forma-1-es autóba üljön, s ez a lehetőség Bahreinben el is érekezik, ugyanis a sorozat második versenyhétvégéjét követő teszteken beülhet mind a Ferrari mind az Alfa Romeo ülésébe.

"Mit is mondhatnék, elképesztően izgatott vagyok, szeretnék köszönetet mondani a Ferrarinak és az Alfa Romeónak, hogy ilyen lehetőséget ad nekem"

- mondta Schumacher.

"Biztos vagyok benne, hogy hatalmas élmény és tapasztalat lesz számomra a teszt, de legalább ilyen fontos, hogy száz százalékosan ráfókuszáljak életem első F2-es versenyére"

- tette hozzá az ifjú pilóta, aki a teszt előtti napokban áll először rajthoz Bahreinben az F2-es sorozatban.

Ezeket a cikkeket olvastad már?