Kiemelt bejegyzések

Michael Schumachert kórházba szállították!

Michael Schumachert kórházba szállították!

2019.09.10. | Kecskés István

Természetesen konkrétumokat nem jelentett be senki, de német és francia lapok is megírták, hogy egy párizsi kórházba szállították minden idők legnagyobb Forma-1-es bajnokát.

Tovább
Leclerc visszaverte Hamilton és Bottas támadását is, újra futamot nyert

Leclerc visszaverte Hamilton és Bottas támadását is, újra futamot nyert

Tovább
Olasz Nagydíj: Leclerc indul az élről, többen eltaktikázták az időmérőt

Olasz Nagydíj: Leclerc indul az élről, többen eltaktikázták az időmérőt

Tovább

Máris hátrányban a Williams

2019.02.17.
Ragnar Volarus

Nemhogy a szezon, még a tesztelés sem kezdődött meg a 2019-es idény előtt, de a Williams már most hátrányba került a többi csapattal szemben.

Mert már most biztos, hogy Sir Frank Williams csapata nem gurul pályára az első tesztnapon Barcelonában. Ezzel pedig máris fontos időt, kilométereket és lehetőséget veszítenek. A neves brit istálló már tavaly sem büszkélkedhetett, a mezőny legvégén szerepeltek egész szezonban, pedig az azt megelőző kiírásban a konstruktőri negyedik helyért voltak versenyben.

Claire Williams, a csapat helyettes főnöke a rossz eredmények miatt kapott hideget-meleget, de a legendás alapító lánya nem mondott le, miután édesapja is meggyőzte őt támogatásáról.

Az idei esztendőre a Williams egy teljesen új pilótapárossal mutatta be az aktuális festését és autóját. Bár a bemutatón az autó még a tavalyi volt, csupán az első vezetőszárny került felszerelésre az idei gépről. Aztán hét közepén lefújták a vasárnapra tervezett forgatási napot, végül pénteken számítógépes képeken leplezték le az FW42-t.

Az ok pedig egészen egyszerű, megcsúsztak a konstrukció összeállításával.

"Mindezek fényében arra a döntésre jutottunk, hogy a hétvégén nem futtatjuk az autót egy forgatási nap keretében. Ennek megfelelően a csapat a lehető legtöbb időt töltheti a gyárban, mielőtt Barcelona felé vesszük az irányt, hogy február 18-án megkezdjük az első téli tesztnapot."

Mondták ezt még pénteken. De ez a terv is dugába dőlt, ezt maga Claire Williams is megerősítette, ez pedig azt jelenti, hogy Kubica és Russell sem ülhet a volán mögé a hétfői napon. A barcelonai teszt számukra csak kedd reggel fog megkezdődni.

A csapatfőnök szerint mindenki a lehető legtöbbet adta a gyárban a munkája során, ennek ellenére több időre van szükségük arra, hogy felkészüljenek az indulásra.

"Az autó építése néha hosszabb időt vesz igénybe, mint amire számítasz vagy szeretnél. Ez nyilvánvalóan nem egy ideális helyzet, ugyanakkor nem dől össze a világ.”

Tehát a Williams a tavalyi gyenge év után idén is hátránnyal indul, rögtön lépéshátrányba kerülhet a csapat a kevesebb tesztelési lehetőség miatt. De ők nem nagyon aggódnak. Látszólag. 

„Még mindig lesz 7 napunk a tesztelésre, és ezt az időt maximalizálni fogjuk, hogy felkészítsük az autót az első versenyre.”

Címkék: Forma 1, Williams

Komoly gondban a Ferrari az Ausztrál GP előtt

2019.02.08.
Ragnar Volarus

A Forma-1 mezőnye néhány napon belül megkezdi a barcelonai teszteket, és közel egy hónap múlva, Melbourne-ben nekivág a 2019-es szezonnak. Csakhogy az ausztrál hatóságok vizsgálatokat indítottak a Ferrari egyik szponzorának, a Philip Morris dohányvállalat Mission Winnow logójának ügyében. A szakértők szerint ezzel egy olyan terméket hirdetnek, mely valójában nem is nagyon létezik, illetve túlságosan is az elhíresült Marlboro logóra emlékezteti őket. 

A logó először a tavalyi Japán Nagydíjon pompázott a Ferrari autóin, illetve a pilóták ruházatán. A nagyokosok pedig úgy érzik, hogy a fehér csíkozást a piros háttérrel egy újabb kiskapu a Marlboro cigaretták közvetett népszerűsítésére. Ugye a dohányreklámok már 2007 óta tiltottak a Forma-1-ben, és 2011-ben a Ferrari is megszabadult a Marlboro hirdetéseitől. Látszólag. Mert az olaszok azóta is pénzügyi kapcsolatban maradtak a Phillip Morrissal - köszönhetően az okos festésnek és a logó dizájnjának. Sokat elmond a dohányellenes szervezetek paranoiájáról, hogy 2010-ben a Ferrarinak azért kellett megszabadulnia partnere vonalkódos logójától, mert egyesek azt gondolták, hogy tudatalatti Marlboro-reklámot rejtegetnek. 

A Phillip Morris most a Mission Winnow koncepcióval a cég történetében egy új érát indított, melyben olyan kezdeményezésekkel próbálkozik, amik "füstmentes megoldásokat" kínálnak a cigaretta helyett. Természetesen a hírre, hogy Ausztráliában gond lehet, máris egy közleménnyel reagáltak:

"A Phillip Morris Ausztrália anyavállalata, a Phillip Morris International és a Scuderia Ferrari globális partnerséget kötött, melyet teljes egészében Ausztrálián kívül menedzselnek. Az ausztrál vizsgálatok azért kezdődtek meg, mert a hatóságok elkezdték felülvizsgálni a dohánytilalmi törvényeiket, melyekbe beletartozik a hirdetési szabályozás is."

Tehát a boszorkányüldözés megkezdődött. Egy hónappal korábban, mint a szezon. 

Címkék: Ferrari

Nevet változtatott a Sauber

2019.02.01.

Az idei szezontól már Alfa Romeo Racingként szerepel a tavalyi szezonban Alfa Romeo Sauber néven induló svájci istálló.

Fotó: twitter.com/SauberF1Team

A névváltoztatás hírét a csapat ma jelentette be Twitter-oldalán. A névváltozás ellenére a csapatvezetése nem változik. Az Alfa Romeo Racing idén Antonio Giovanazzival és Kimi Raikkönennel indul a Forma-1-ben. 

A Sauber 1993-ban debütált a Forma-1-ben egészen 2005-ig majd a következő négy évben a BMW gyári csapataként funkcionált. Az istálló ekkor szerezte egyetlen győzelmét is mikor is Robert Kubica 2008-ban megnyerte a Kanadai Nagydíjat. 2010 és 2018 között ismét Sauber F1 Team volt a hivatalos elnevezés ám most a svájci csapatalapító Peter Sauber neve eltűnt a csapat nevéből. 

Az Alfa Romeo Racing Ferrari motorokat fog használni az azonban nem példátlan a sportág történetében, hogy a gyártó és a motorszállító nem egyezik: 2010-ben pont a svájci csapat BMW Sauber Ferrari néven szerepelt. 

Az Alfa Romeo 1950 és 1951 valamint 1979 és 1986 között szerepelt gyári csapatként az F-1-ben, motorszállítóként pedig 1961 és 1987 között volt jelen kisebb megszakításokkal. Giuseppe Farina 1950-ben, Juan-Manuel Fangio 1951-ben lett világbajnok Alfával. 

Címkék: Forma 1, Sauber

Több szabály is változott idén de ez még csak a kezdet lehet

2019.01.31.

Több kisebb szabályváltoztatáson is átesett a Forma-1 a 2019-es szezonra, de egy év múlva újabb, immáron jelentősebb módosítások jöhetnek. 

Fotó: autosport.com

A mostani évre egyszerűsítették a gumiszabályt. A tavalyi hét helyett idén öt keverék közül lehet majd választani a csapatoknak, amelyeket három különböző színnel jelölnek. A fehér szín jelenti a keményet, a sárga jelzi a közepeset, míg a piros szín az a lágy abroncsok jele lesz. 

Változást jelent, hogy a pilóták és ülések együttes súlyát lemérik az idei szezon elején, amennyiben ez nem éri el üléssel a 80 kg-ot akkor a pilótafülkében ballasztot kell elhelyezni. További módosítás, hogy 105 kg helyett 110 kg-nyi üzemanyaggal rajtolhatnak majd a pilóták és így a tempó akár növelhető is. 

2019-től már nem lesznek 30-40 helyes hátrasorolások ugyanis az FIA eldöntötte, hogy legfeljebb 15 helyes rajtbüntetést lehet kiosztani, ennél nagyobb mértékű büntetés azt jelenti, hogy automatikusan a rajtrács végére sorolják a pilótát. Amennyiben több versenyző is ilyen büntetést kap akkor az kerül előrébb, aki előrébb végzett a kvalifikáción. 

A futam végén immáron nemcsak kockás zászlóval, de egy kockás lámpával fogják jelezni a verseny leintését, hogy ne ismétlődjön meg a tavalyi Kanadai Nagydíjon látott baki. 

Nem lesz hivatalos gépátvétel az idei szezontól. Korábban az FIA feladata volt az ellenőrzés mostantól ez a csapatokra marad, ám az FIA bármikor ellenőrizheti az autókat. 

Az elmúlt évekkel ellentétben az is részt vehet aki a bokszutcából rajtol, így minden pilótának lehetősége lesz felmérni a pálya állapotát. Idéntől ráadásul nem az első safety car-vonaltól lehet előzni a biztonsági autós szakasz után hanem csak a célvonaltól. 

Az idei évtől kezdve tilos a motortérben üzemanyagot elégetni, a kiegészítnő olajtanknak az időmérő során üresnek kell lennie. A versenyzők felszerelései változik: a pilótáknak biometrikus kesztyűt kell használniuk, valamint szigorodnak a bukósisakra vonatkozó előírások is. 

A csapatok létszámát 60 főre korlátozták az istállók azonban lehetőséget kapnak, hogy hat versenyhétvége során a megszokott létszám felett gyakornokoknak is lehetőséget biztosítsanak. 

A felsoroltaknál 2020-ban is nagyobb változások jöhetnek amennyiben sikeresen zárulnak ma a Liberty Media és a csapatfőnökök tárgyalásai. Sajtóinformációk szerint szó eshet a pontrendszer átalakításáról. Korábban már felmerült, hogy jövőre már az első 15 pilóta kapjon pontot egy futam során, ehhez azonban 70 százalékos többség kell a szavazás során április végéig. Onnantól kezdve már csak egyhangú támogatásra van szükség a módosításhoz. 

Szintén szóba kerül a versenyhétvégék módosítása is, és sokak szerint ez azzal járhat, hogy a szabadedzések számát csökkentik, hogy növelni tudják az izgalmakat. 

Keszthelyi Vivien a világ Top 28 női pilótája között

2019.01.29.
Ragnar Volarus

Hétfő délután véget ért a W Series válogatójának második fordulója Ausztriában, Melkben. A 3 napon át tartó kimerítő elődöntő egyetlen magyar tagja, Keszthelyi Vivien ismét továbbjutott, ezúttal a legjobb 28 versenyző közé, amivel már csak egy lépésre került a bajnokság végleges rajtrácsától. 

Az idén májusban induló új Forma-3-as bajnokság, a W Series korábbi selejtezőjén több mint száz jelentkezőből közel 30 ország 60 versenyzője került fel a női sorozat szűkített listájára. A szervezők ezúttal az ausztriai Wachauring-en tették próbára a jelentkezőket, akik közül végül mindössze 28-an jutottak tovább.

Keszthelyi Viviennek ismerős lehetett a helyzet, hiszen már 15 évesen az Audi Sport Racing Academy egyedüli női pilótájaként, a TT Cup sorozat küzdelmeire is több száz, a világ minden tájáról érkező versenyző között kellett kiharcolnia az indulást jelentő 17 állandó pozíció egyikét.

„Az Audi Sport TT Cup válogatója több elemében megegyezett a mostani szituációval. Rengeteg erőnléti, pszichológiai és vezetéstechnikai teszt volt. Nagy szükség volt a koncentrációra, valamint a fizikális és mentális állóképességre. Valószínűleg ennek a tapasztalatnak is köszönhetően sikerült bekerülnöm a W Series legjobb 28 versenyzője közé"

– emlékezett vissza a háromszoros túraautó-bajnok.

A debreceni születésű versenyző ekkor már 3 éve járt az Audi Sport versenyakadémiájára, ahol elmondása szerint rengeteget kellett tanulnia ahhoz, hogy a legnívósabb sorozatokban indulhasson:

 „A kiemelt nemzetközi sorozatokba nem lehet csak úgy bekerülni, bizonyítanod kell, hogy érdemes vagy rá. Minél szigorúbb a kiválasztási rendszer, annál biztosabb, hogy a mezőny erős, rátermett pilótákból fog állni. Úgy gondolom, hogy ez egy kipróbált recept, aminek a legutóbb is meg volt az eredménye.”

A W Series 3 napon át tartó tesztjein a versenyzőknek minden erejére és tudására szüksége volt. A David Coulthard, Alex Wurz, Lyn St James és Dave Ryan alkotta bírálóbizottság a vezetéstechnika és az erőnlét felmérése mellett a csapatmunkában, valamint az elméleti feladatokon nyújtott teljesítményt is figyelte. 

„Így utólag elárulhatom, hogy nagyon fáradtan érkeztem. Az ázsiai verseny után indultam Európába és a válogató előtt nem sokkal értem csak Ausztriába. Az időeltolódás miatt nem sikerült teljesen az átállás, amit előre sejtettünk. Ennek ellenére próbáltam a maximumot nyújtani. A vetélytársak komoly erőt képviselnek, és a legtöbben sok éves Formula tapasztalattal  rendelkeznek. Most ismét az ázsiai bajnokság következik, ahol szükségem lesz minden versenykilométerre, hiszen nagyon gyors pilóták ellen kell majd helytállnom" – mondta Vivien.

A feladatok során elért pontok összesítése után, a W Series bejelentése szerint 28 pilóta érdemelte ki a továbbjutást, ami egyben azt is jelenti, hogy a résztvevőknek több mint a fele búcsút kellett intsen az álmának. A Magyarországot képviselő Keszthelyi Vivien újabb egyenletes teljesítményének köszönhetően azonban még mindig versenyben van a végső rajtrácsra kerülésért.

„Ez óriási siker számomra! Az utóbbi napokban rengeteg kiváló versenyzőt ismertem meg és megtisztelő, hogy bejutottam a legjobb 28 közé. Nem szabad azonban elfelejteni, hogy még hátra van egy forduló Spanyolországban, ami mindenről dönt majd. Még mindig csak ismerkedek a formaautózással, ezért 2 hét múlva ismét Malajziába utazom, hogy a BlackArts Racing pilótájaként részt vegyek az F3 Asian Championship Winter Series utolsó 3 futamán is. Ez a bajnokság rendkívül fontos a fejlődésem és a felkészülésem szempontjából. Most a tapasztalatszerzés az első"

– szögezte le Vivien a W Series bejelentését követően.

A bajnokság  következő, utolsó fordulójában a versenyzők a sorozat hivatalos Forma-3-as autóival mérik össze tudásukat majd. Az utolsó kihíváson a legjobban teljesítők alkotják majd a végleges mezőnyt a W Series történetének első szezonjában, és egyúttal elindulhatnak a Forma-1 felé vezető úton.

Bottas ralizik, négy csapat még titkolózik

2019.01.27.
Ragnar Volarus

Még kicsit több mint másfél hónap van hátra a szezonkezdetig, addig viszont Valteri Bottas ralizással múlatja az időt, a csapatok pedig hamarosan bemutatják idei autóikat. Lassan felpörögnek az események, majd felbőgnek a motorok.

Fotó: Twitter

Az Ausztrál Nagydíj rajtjáig valahogy el kell ütni az időt, még a pilótáknak is. A Mercedes finn versenyzője, Valtteri Bottas nem is unatkozik, és szakaszgyőzelemmel, valamint egy összetettbeli ötödik hellyel debütált első raliversenyén.

A finn egy Ford Fiesta WRC-vel állt rajthoz az Arktisz Lappföld Ralin, és bár a nyitószakaszokon mindössze a 7. és 9. helyet csípte meg, az összetettben végül az 5. helyen zárt. Ráadásul egy rövid, 3,5 km-es szakaszon ő volt a leggyorsabb. 

A finn pilóta navigátora Timo Rautiainen volt, aki korábban Marcus Grönholm oldalán két világbajnoki címet is megnyert. A versenyt egyébként Emil Lindholm nyerte.

Miközben Bottas unaloműzésként ralizik, egyre több csapat jelenti be a 2019-es szezonra épített autójának bemutatóját. Már csak a Mercedes, a Red Bull, a Haas és a Williams nem árulta el, mikor lesz a nagy leleplezés.

És mi sem természetesebb, a szünetben a gumikat szállító Pirelli sem pihen, aki a 2020-tól 2023-ig tartó periódusban is kizárólagos abroncsgyártója lesz az F1-nek, hiába pályázott a Hankook is. 

Azt már tudjuk, hogy 2021-ben jelentősen megváltoznak az F1-es szabályok, ennek egyik eleme, hogy megnövelik az abroncsok méretét is 18 colosra.

A Speed Week című lap szerint a Pirelli F1-es főnöke, Mario Isola elárulta, az idei év első felében még a 2020-as évre tesztelnek, az idény második felében azonban már 2021-re készülnek, tehát a 18 colos abroncsok is felkerülnek az autókra. 

A Renault technikai igazgatója, Bob Bell elárulta, komoly kihívás lesz majd a 18 colos kerekekre való átállás.

„Az autók modernebb kinézetet kapnak. A legnagyobb kihívás az lesz, hogy kitaláljuk, hogyan hozzuk ki belőlük a legjobb teljesítményt. Ez egy teljesen új terület mindenki számára.”

Jelen és a jövő - Fotó: Flipboard

Újra egy Schumacher a Ferrarinál

2019.01.20.
Ragnar Volarus

Már hónapok óta azt csiripelik a madarak, hogy a tavalyi Formula-3-as Európa-bajnokságot megnyerő Mick Schumachert több Formula-1-es csapat is csábítgatja, az elmúlt néhány napban pedig már azt suttogták a jól értesültek, hogy a német állítólag a Ferrari juniorprogramja mellett kötelezte el magát. Nos, az ifjú Schumachert a Mercedes is szerette volna magához édesgetni, de most hivatalosan is megerősítették, Mick Schumacher valóban a Ferrari Akadémiájának ajánlatát fogadta el. 

Fotó: motorsport.com

„Több mint nyilvánvaló, hogy a Ferrarinak a születésem óta helye van a szívemben, ahogy a családomnak is. Szóval személyes szinten is nagyon örülök ennek a lehetőségnek”

– fogalmazott az idén már a Formula-2-ben szereplő pilóta, aki a mos aláírt szerződésének köszönhetően szinte biztosan lehetőséget kaphat majd egy szezonközi F1-es teszten. 

„Egy olyan ember számára, mint én, aki születése óta ismeri őt, kétségkívül érzelmes jelentéssel bír Mick érkezése a Ferrarihoz. De a tehetsége, az emberi és profi tulajdonságai miatt választottuk ki őt, amelyek fiatal kora ellenére is megkülönböztetik a többiektől”

- nyilatkozta a Ferrari nemrégiben kinevezett csapatvezetője, Matteo Binotto. Aki nem csak a levegőbe beszél, hiszen mérnökként Michael Schumacher legnagyobb sikerei idején is a maranellóiaknál kereste a kenyerét. 

Fotó: Autoweek

A hivatalos bejelentés után Sebastian Vettel rögtön nyilatkozott is, és kijelentette, utódjaként tekint Mick Schumacherre, akivel csapattársakként együtt versenyeztek a hétvégén a Bajnokok Tornáján (RoC).

„Ez egy nagyszerű hír számára. Remélem, sokáig velünk fog maradni, hogy együtt is versenyezzünk vagy ha majd egy nap úgy döntök, hogy kiszállok, talán neki adom át majd a kormányomat.”

A német páros a második helyen végzett a Team Nordicot képviselő Tom Kristensen és Johann Kristoffersson mögött. Vettel a versenyt követő sajtótájékoztatón elmondta, egyáltalán nincs miért szégyenkezniük amiatt, hogy csak a második helyen zártak ilyen tapasztalt versenyzők mögött.

„Mickkel büszkék lehetünk a mai teljesítményünkre. Jó lett volna hazavinni a trófeát, de a Bajnokok Tornáján soha nem könnyű eljutni a döntőig, szóval azt hiszem, jól végeztük a dolgunkat. Nincs szégyellni való abban, hogy veszítettünk Tommal és Johannal szemben, hiszen ők világklasszis pilóták, és ma egyértelműen gyorsabbak voltak nálunk.”

Fotó: racefans.net

A Ferrari négyszeres világbajnoka - aki 2007-ben éppen Michael Schumacher oldalán mutatkozhatott be a RoC-on - elmondta, számára egyedülálló élmény volt most a fiatalabb Schumacherrel való közös versenyzés.

„Nyilván nagyon különleges érzés Mickkel egy csapatban versenyezni. Emlékszem az első Bajnokok Tornáján, amin részt vettem, mennyire felnéztem Michaelre. Mindannyian tudjuk, hogy úgy még különlegesebb lett volna, ha ő is itt van ma velünk, de abban biztos vagyok, hogy nagyon büszke lenne a fiára.”

Szenzációsan mutatkozott be a Formula-3-ban Keszthelyi Vivien

2019.01.14.
Dorogi László

Az elmúlt hétvégén bemutatkozhatott a Formula-3-ban Keszthelyi Vivien, aki ráadásul a mezőny egyetlen női tagjaként a versenyhétvége mindhárom futamát sikeresen teljesítette.

Fotó: VRS Sport

Keszthelyi Vivien háromszoros túraautó-bajnokként, de formaautós tapasztalatok nélkül érkezett Thaiföldre, ahol a Nemzetközi Autósport Szövetség által hitelesített F3 Asian Championship Winter Series első versenyét megelőzően mindössze két nap állt rendelkezésére az új autó megismerésére és tesztelésére - számolt be közleményben a VRS Sport.

A két tesztnapot követően pénteken már egy szabadedzés, két időmérő és egy verseny szerepelt a sűrű naptárban, melyet szombaton két újabb futam követett. A rövid idő alatt a nagy fizikai megterhelés ellenére Vivien karrierje első Forma-3-as versenyén a nyolcadik, a másodikon a tizenegyedik, míg a harmadikon a kilencedik helyen végzett, amivel nem csak az első lépéseket tette meg a formula kategóriában, de egyúttal megszerezte első pontjait is a bajnokságban és egy új fejezetet nyitott a hazai autósportban.

„A csapattal folyamatosan foglalkoztunk az autóval, igyekeztünk minél több beállítást kipróbálni, valamint megtalálni a számomra legideálisabbakat az időmérőkre és a versenyekre egyaránt. Nagyon örülök, hogy mindhárom versenyt sikerült teljesítenem, a megszerzett 6 pont pedig csak hab a tortán. Még mindig csak ismerkedem az autóval és gumik viselkedésével. Rengeteg az új információ amit rögzítenem kell, az autóval kapcsolatban sok tapasztalatra van még szükség, hiszen ez a kategória teljesen új számomra. Egy hosszú folyamat elején járok, de azon leszek, hogy minél hamarabb megszerezzem a szükséges tapasztalatokat és versenyképes tempót tudjak diktálni"

– foglalta össze a hétvégét Keszthelyi Vivien a harmadik verseny után, majd azt is elárulta, hogy mi jelentette számára a legnagyobb kihívást.

„Ezekben az F3-as autókban nincs szervo kormány ezért fizikailag sokkal nehezebb a pályán tartani őket, mint bármilyen túraautót. Ezt a két napba sűrített szabadedzés, két időmérő majd három versenyen megtenni pedig nagyon megterhelő volt."

Természetesen nagy nyomás nehezedik Vivien vállára, hiszen a magyar autósport történetének legfiatalabb és egyben első női versenyzőjeként vesz részt egy teljes szezon keretein belül nemzetközi Forma-3-as bajnokságban, a fiatal pilóta azonban kizárólag a fejlődésre koncentrál. Az előrelépést pedig maga Davide Rizzo, Vivien ázsiai csapatának mérnöke fejtette ki bővebben, akit lenyűgözött az, amit a BlackArts Racing újdonsült versenyzőjétől látott eddig.

”Először dolgoztunk együtt, és csak néhány napot töltöttünk Buriramban, de nagyon jól ment a közös munka. Ez egy új fejezet a karrierjében, ami teljesen különbözik az eddigi tapasztalataitól, de egyre többet tanul az autó képességeiről, sajátos tulajdonságairól. Megtettük az első lépést a formaautó kategóriában, a legfontosabb dolog, hogy bízzon a leszorító erőben, amit egyre hatékonyabban használ. Nagyon meglepődtem azon, ahogy meghallgatja, és rögtön megérti a javaslatainkat, majd a következő munkamenet során a pályán egyből végre is hajtja azokat. Amit a legjobban értékelek, az az elkötelezettsége és a hatalmas erőfeszítés, melyet azért tett, hogy mindhárom versenyen jól, stabilan teljesítsen. Még sok munka van hátra annak érdekében, hogy még gyorsabb legyen, de a professzionalitása és a hozzáállása sokat segít majd a siker elérésében."

Fotó: VRS Sport

Az ázsiai bajnokság történetének első női pilótája tehát lépésről lépésre közelebb kerül a céljához, az első hétvégén nyújtott teljesítménye pedig bíztató a jövőre nézve. Arról, hogy mire lehet képes a hátralévő 6 versenyen a BlackArtsRacing csapatvezetője, Bill O'Brien beszélt:

„Vivien rendkívül gyorsan tanul, egy intelligens, erős és határozott fiatal hölgy. Keményen küzdött a hétvége folyamán, és túlteljesítette a várakozásainkat. A világ formula pilótái közül jó néhány top versenyző figyelmét felkeltette az ázsiai Winter Series, ő pedig keményen dolgozott, hogy megállja a helyét ebben az erős mezőnyben. Még ennél is nagyobb előrelépést várunk tőle a következő fordulókban."

Az első Forma-3-as tapasztalatokat már begyűjtötte, azonban még mindig hosszú út áll Keszthelyi Vivien előtt ahhoz, hogy idei legnagyobb célkitűzését elérje és bekerüljön az európai W Series 2019-es bajnokságába is. A fejlődési folyamat következő lépcsőfokaként jövőhéten Malajziában, Sepangban áll majd rajthoz újabb három versenyen.

Véget ért az Arrivabene-éra a Ferrarinál

2019.01.07.

A Ferrari menesztette Maurizio Arrivabene csapatfőnököt, akinek helyét a korábbi technikai igazgató Matteo Binotto foglalja el.

Fotó: motorsport.com

Az olasz sajtóban hétfő délelőtt kezdett el terjedni a hír, hogy a Ferrari kirúghatja Maurzio Arrivabenét, aki 2015 óta volt az istálló csapatfőnöke. Arról cikkeztek, hogy a vezetőnek azért kell mennie, mert megromlott közte és Matteo Binotto technikai igazgató között a viszony. A hír igaznak bizonyult és tényleg Binotto veszi át a csapatfőnöki teendőket a jövőben. 

A Ferrari közleményben tudatta a világot a váltásról, valamint arra is fény derült, hogy Binotto egy személyben lesz a csapatfőnök és a technikai igazgató is:

Négy év fáradhatatlan elköteleződés után Maurizio Arrivabene elhagyja a csapatot. A döntést a cég felsővezetésével közösen született meg, melyet hosszas egyeztetések előztek meg Maurizio és a csapat hosszú távú érdekeiről. A Ferrari szeretné megköszönni Mauriziónak a hozzájárulását a csapat egyre javuló versenyképességéhez, és a legjobbakat kívánja a jövőbeli kihívásaihoz. Azonnali hatállyal Matteo Binotto veszi át a Ferrari csapatfőnöki pozícióját. A technikai részlegek továbbra is közvetlenül Matteónak jelentenek majd.

Címkék: Ferrari, Forma 1

Keszthelyi Vivien a fiúkat is lenyomhatja a Forma-3-ban

2019.01.03.
Dorogi László

Keszthelyi Vivienről egy ideje csupa jó híreket hallunk, nem nagyon lehet vitás, hogy a magyar lány a honi autósport egyik legnagyobb reménysége. A még mindig csak tizennyolc éves pilóta ráadásul most már büszke csúcstartónak is vallhatja magát, ugyanis januárban első magyar női pilótaként bemutatkozhat egy Forma-3-as sorozatban, ahol a BlackArts Racing istálló autójával róhatja majd a kilométereket.

Vivien az F3 Asian Championship Winter Series sorozatban szállhat harcba a bajnoki pontokért, itt férfi versenyzőkkel küzdhet meg. A bajnokságot a Nemzetközi Automobil Szövetség is hitelesítette, a sorozat klenc versenyt ölel mad fel, az első futamot január 12-én rendezik meg Thaiföldön. Itt ülhet majd először a BlackArts Racing versenyautójába Keszthelyi Vivien, ezzel ő lesz a legfiatalabb pilóta a magyar autósport történetében, aki egy teljes szezon keretein belül eljut a nemzetközi Forma-3-as kategóriáig.

Nemcsak a Forma-3-ban, hanem egy másik sorozatban is szurkolhatunk Keszthelyinek 2019-ben, idén debütál ugyanis a W Series elnevezésű, új gyorsasági női autóverseny-sorozat, amelynek indulóit ugyan még nem jelentették be, de a szervezők első körben már 55-re szűkítették a létszámot a több száz jelentkezőből, ebben a listában pedig a magyar lány nevét is megtaláljuk. Mivel azonban ez a sorozat később startol, így bőven belefér a magyar lánynak, hogy kipróbálja magát a Forma-3-as kategóriában. Mi szurkolunk neki!

Ezeket a cikkeket olvastad már?