Kiemelt bejegyzések

Végleg elválnak a McLaren és Alonso útjai

Végleg elválnak a McLaren és Alonso útjai

2020.01.21. | Dorogi László

A Forma-1 kétszeres világbajnoka faképnél hagyja a brit istállót és nagykövetként sem képviseli a McLarent a jövőben.

Tovább
Nem búcsúzik végleg a Forma-1-től Robert Kubica

Nem búcsúzik végleg a Forma-1-től Robert Kubica

Tovább
Hat éve történt Michael Schumacher síbalesete

Hat éve történt Michael Schumacher síbalesete

Tovább

Jó, hogy nem büntették meg Verstappent, de akkor Vettelt miért?

2019.07.02.
Dorogi László

Olyan dolgot láttunk vasárnap az ausztriai spielbergi autóverseny-pályán, amilyet már nagyon régen nem: Forma-1-es versenyt rendeztek a lassú és unalmas hömpölygés helyett.

Fotó: Sky Sports

Max Verstappen pokoli csatában fosztotta meg Charles Leclercet vasárnap az Osztrák Nagydíjon pályafutása első Forma-1-es futamgyőzelmétől, egy olyan versenyen, amelyik még sokáig emlékezetes marad. Rossz májúan megjegyezhetnénk, hogy azért, mert manapság igazán ritkán látunk izgalmas autóversenyzést a száguldó cirkuszban, de hétvégén olyan esett meg e sorok szerzőjével is, amilyen már nagyon régen nem: fel-felkiáltott egy-egy veszélyes manővernél.

Max Verstappen hatalmasat versenyzett Ausztriában

A Red Bull holland pilótája három körrel a verseny vége előtt fosztotta meg Charles Leclercet pályafutása első futamgyőzelmétől. Némi iróniával azt is mondhatnánk, hogy június utolsó napján végre elkezdődött a Forma-1 2019-es szezonja.

A Red Bull holland pilótája sikerével egyrészt megszakította a Mercedes 10 futamgyőzelemből álló sorozatát, másrészt megnyerte pályafutása hatodik versenyét, mindezt úgy, hogy még soha nem indulhatott pole pozícióból, s a rajtot bizony ezúttal is alaposan elszúrta - a második rajtkockából egészen a hetedik-nyolcadik pozícióig sikerült "visszaverekednie" magát. Ezután még a Red Bull-Honda motorerejére is panaszkodott - bevallom, ekkor én is azt gondoltam, innen már nincs tovább, legalábbis a futamgyőzelem elérése esélytelen -, mégis megrázta magát a holland - no meg az autó is -, és pokoli tempóval kezdte el felzabálni a versenytársakat.

Megtörtént az, amire már oly régóta ácsingózott a Forma-1-rajongók tábora, úgy nyert valaki futamot, hogy előzött, csatázott, akciózott. No, persze a Ferrari szimpatizánsok most erősen csóválhatják a fejüket, amiért Verstappen a győzelem oltárán feláldozta Charles Leclercet - nevezzük nevén a gyermeket, kitessékelte az aszfaltcsíkról -, de egy valamire való, magára valamit is adó autóverseny-sorozatnak ezt nem szabad megtiltania.

Max Verstappen kemény volt, ugyanakkor, ha következetes a versenybírói bizottság, akkor bizony kiszabtak volna rá egy öt másodperces büntetést, amivel megfosztották volna az első helyért járó trófeától, de hosszas huzavona után - öt óra magasságában ért véget a verseny, de háromnegyed nyolcig várni kellett a hivatalos ítéletre -, végül az FIA prominensei úgy döntöttek, nem jár a büntetés a hollandnak, s ez szerintem rendben is van.

Csakhogy, megérkezünk arra a pontra, ami a legnagyobb baj manapság a Forma-1-el: az FIA versenybírái olyannyira következetlenek, hogy szinte lehetetlen megmondani előre, milyen akcióért ítélnek büntetést és miért nem. Persze, a szabályok egyértelműek és adottak, ugyanakkor, mint majd' minden sportágban itt is vannak olyan helyzetek, amelyek erősen szubjektív megítélés alá tartoznak. És pontosan ilyen szituáció volt Sebastian Vettel és Lewis Hamilton párbaja a Kanadai Nagydíjon, ami szintén a futamgyőzelemért zajlott. Akkor a német megnyerte a versenyt, az öt másodperces időbüntetés miatt azonban mégis elvették tőle a trófeát.

Vettel: semmilyen ünnepséghez nem volt kedvem, szerintem mindenki tudja miért

Jókora balhé robbant ki a hétvégi Forma-1-es Kanadai Nagydíjon, miután a Nemzetközi Automobil Szövetség öt másodperces időbüntetéssel sújtotta a versenyben vezető Sebastian Vettelt. A Ferrari német világbajnoka idén először szerezte meg a pole pozíciót a szombati időmérő edzésen és a futamon is végig vezetett, végül mégsem ő vette át a győztesnek járó trófeát , hanem az a Lewis Hamilton, aki árnyékként követte riválisát a teljes verseny alatt és hibára is kényszerítette.

Bár nem vagyok az összeesküvés-elméletek híve, az FIA mintha valamiért fújna a Ferrarira, hiszen mindkét citált esetben a maranellóiak pilótája húzta a rövidebbet. Persze, ez könnyen lehet a véletlen műve is, de minimum érdekes. Abban pedig csak reménykedni tudunk, hogy a versenybírák megtartják jó szokásukat, és az ilyen előzéseknél, amilyen Verstappené is volt Leclerc-kel szemben, nem szabnak ki büntetést. Legyen szó bármely istálló, bármely versenyzőjéről.

Max Verstappen hatalmasat versenyzett Ausztriában

2019.06.30.
Dorogi László

A Red Bull holland pilótája három körrel a verseny vége előtt fosztotta meg Charles Leclercet pályafutása első futamgyőzelmétől.

Fotó: formula.hu

Némi iróniával azt is mondhatnánk, hogy június utolsó napján végre elkezdődött a Forma-1 2019-es szezonja. Persze, Lewis Hamilton és a Mercedes idén is egyértelműen uralja a mezőnyt - ezt jól alátámasztja a világbajnoki pontverseny állása is -, ám a spielbergi aszfaltcsík rövidsége és gyorsasága kiegyenlített küzdelmet ígért, különösen az időmérő fényében.

A szombati edzésen Charles Leclerc pályafutása második pole pozícióját szerezte meg a Ferrarival, míg a második legjobb időt Lewis Hamilton futotta, csakhogy a britet Kimi Raikkönen feltartása miatt három rajthelyes büntetéssel sújtották, amiből végül csak kettő lett Kevin Magnussen váltócseréjének köszönhetően. A büntetések után a második rajtkockából a tavalyi osztrák győztes Max Verstappen indulhatott, a harmadikról pedig Valtteri Bottas.

A rajtot Charles Leclerc kapta el a legjobban, ellenben Verstappen rettenetesen beragadt, Hamiltonnak komoly lélekjelenlétre volt szüksége ahhoz, hogy egy gyors manőverrel ki tudja kerülni a Red Bullt. Verstappen rengeteg pozíciót veszített és nem sokkal később a motorerejére is panaszkodott, egyáltalán nem tűnt úgy, hogy meg tudja ismételni tavalyi teljesítményét.

Mindeközben a kilencedik helyről startoló Sebastian Vettel gyorsan felegerészte magát csapattársa és a Mercedesek mögé, de Lando Norris is szépen tartotta a hatodik helyét a McLarennel. Ami szembetűnő volt ugyanakkor, hogy Lewis Hamilton a szokásosnál is agresszívabban vezet, a világbajnoki címvédő folyamatosan a penge élén táncolt és a határon autózott, a Mercedes alvázát rendre odacsapta a kerékvetőkhöz, ami meg is bosszulta magát. Első boxkiállásánál megpróbálkoztak a szerelők egy első szárny cserével, de ezzel sem sikerült visszanyernie tempóját, így a futam felénél világossá vált, hogy Hamiltonnak biztosan nem lesz esélye a Mercedes zsinórban tizenegyedik - rekordot jelentő - futamgyőzelmét megszerezni.

Az élmezőny kerékcseréit követően Leclerc, Bottas, Vettel, Verstappen sorrendben haladtak a versenyzők, ám a holland majd tíz körrel frissebb gumikkal vághatott neki a hajrának és mintegy varázsütésre a Red Bull lett a leggyorsabb autó a pályán. A holland nagy csatára kényszerítette a négyszeres német világbajnokot, de végül sikerült megelőznie, majd hiába panaszkodott a motorerő elszállására, Bottas sem okozott neki gondot.

Az utolsó tíz körnek úgy vághatott neki Charles Leclerc, hogy öt másodperc előnnyel vezeti a futamot Verstappen előtt, aki viszont a frissebb gumikon elképesztő sebességgel tüntette el hátrányát. Négy körrel a futam vége előtt teljesen megérkezett a monacóira, aki nagyon higgadtan és agresszívan védekezett, ám a 69. körben már tehetetlennek bizonyult, Verstappen agresszívan vetődött be elé egy kanyarban, majd agresszívan kivezette a pályáról.

Verstappen ezzel pályafutása hatodik győzelmét szerezte meg, Leclerc első győzelme pedig továbbra is várat magára, ugyanakkor a versenybírák a futam leintését követően elkezdték vizsgálni Verstappen előzését, így előfordulhat az is, hogy utólag megbüntetik öt másodperccel és elveszik a hollandtól zsinórban második Osztrák Nagydíjon aratott győzelmét.

Forma-1-es Osztrák Nagydíj, végeredmény

Frissítés, 20.11: Az ominózus incidenst követően mindkét pilótát beidézték a versenyfelügyelők és külön-külön elbeszélgettek velük. Ezt követően hozták meg a döntésüket, amelynek értelmében nem büntették meg Max Verstappent és így hivatalos a pályán látott végeredmény! 

A Jégemberé az év beszólása

2019.06.30.
Dorogi László

Kimi Raikkönen ismét hozta a formáját, és elmondta a véleményét Hamilton manőveréről, amit az Osztrák Nagydíj időmérő edzésének első szakaszában hajtott végre.

Fotó: Esentially Sport

Kifejezetten éles és izgalmas időmérő edzést hozott az Osztrák Nagydíj szombati napja, amit végül a Ferrari üdvöskéje, Charles Leclerc tudott megnyerni egy elképesztő körrekordot autózva. Ez a monacói második pole pozíciója pályafutása során, de a spielbergi időmérő edzés nem feltétlenül erről marad emlékezetes.

A Q1-ben ugyanis Lewis Hamilton éppen a felvezető körén ismerkedett a pályával és igyekezett megtalálni a gyors köréhez szükséges centimétereket, amikor az Alfa Romeo finn veteránja, Kimi Raikkönen már gyors körét futva hirtelen megérkezett az egyik kanyart kissé elméretező brit nyakába. Hamiltonnak nem volt más választása, kikanyarodott az aszfaltcsík mellé, de a finnt szemmel láthatóan felbosszantotta a világbajnoki címvédő teszetoszasága és megmutatta neki merre van az arra.

A Jégembert természetesen megkérdezték az esettel kapcsolatban az időmérő után, aki azonban a rá jellemző humorral csak annyit tett hozzá, hogy meglátott az égen egy repülőgépet és azt szerette volna megmutatni Hamiltonnak.

A britet egyébként három rajthelyes büntetéssel sújtották a versenybírók, így hiába szerezte meg az időmérő edzésen a második rajtkockát, csak a negyedik helyről indulhat. Hamilton büntetése egyébként három rajthelyes visszasorolás lett volna, de az időmérőn az ötödik helyen végző Kevin Magnussen váltócsere miatt 5 rajthelyes büntetést kapott, így az ötszörös világbajnok Leclerc, Verstappen és Bottas mögött a negyedik helyről startolhat a vasárnap délután 15.10-kor rajtoló Osztrák Nagydíjon.

Leclerc körrekorddal zsebelte be a pole pozíciót Ausztriában

2019.06.29.
Dorogi László

A monacói pilóta elképesztően jól összerakta minden mért körét, de nem lehet teljes a Ferrari öröme.

Fotó: formula.hu

Az már a pénteki és szombati szabadedzéseken körvonalazódni látszott, hogy az Osztrák Nagydíjon nem lesz nagy a különbség az élcsapatok pilótái között, s az igazat megvallva az egy héttel ezelőtti, unalomba fulladó Francia Nagydíj után szüksége is volt a száguldó cirkusz rajongóinak valamilyen versenyzésre emlékeztető előadásra, amit szerencsére meg is kaptak szombaton Spielbergben az időmérő edzésen.

A harmadik, szombati szabadedzést Charles Leclerc nyerte meg a két Mercedes előtt és az már ekkor borítékolható volt, hogy a Ferrarival ezen a hétvégén komolyan számolni kell, a fiatal monacói pilóta pedig az időmérőre is átmentette sebességét és sorra futotta az egyre jobb időket. Ami a mezőny végét illeti, némi meglepetésre sem Lance Stroll, sem Sergio Pérez nem tudott túllépni a kvalifikáció második szakaszába, igaz, a mexikói csupán 11 ezredmásodperccel futott lassabb köridőt, mint a még továbbjutó helyen záró Kevin Magnussen.

A Q2-ben különvált stratégiailag a Ferrari és a Mercedes az élcsapatok közül, a maranellóiak a lágyabb, az ezüst nyilak a keményebb keverékű abroncsokon vágtak neki ennek a szakasznak, az élmezőny pilótáinak köridejei pedig beléptek egy perc négy másodperc alá, a leggyorsabbnak pedig Charles Leclerc bizonyult, ugyanakkor a Pirelli előrejelzései alapján a Mercedesek hasonló keverékű abroncsokon jobb köridőt teljesíthettek volna. A mezőny második felében mindeközben többen is a nagy forgalom áldozatává váltak, a legnagyobb vesztes talán Daniel Ricciardo lett, aki csupán a 14. rajtkockát szerezte meg.

Az edzés utolsó szakasza rémálomszerűen kezdődött a Ferrari garázsában, ugyanis Sebastian Vettel autóján valami meghibásodott, s gyakorlatilag teljesen szét kellett szedniük a Ferrarit a szerelőknek - ekkor már sejthető volt, hogy a német számára véget ért az időmérő és a tizedik rajtkockából vághat neki a vasárnapi futamnak. Ezt pedig borzasztóan sajnálhatja, hiszen Leclerc tempóját látva reális esélye lett volna az olaszoknak az első két rajtkocka megszerzésére.

A monacói pilóta végül egy 1:03.003-as pályarekorddal utasította maga mögé a mezőnyt, a második rajtkockát Lewis Hamilton, a harmadik rajthelyet pedig Max Verstappen szerezte meg, a helyszínre kilátogató holland szurkolók tömkelegének nagy örömére.

Update: Lewis Hamiltont három helyes rajtbüntetéssel sújtotta a versenybírói testület, amiért feltartotta a Q1-ben Kimi Raikkönent. Az ötszörös világbajnok így hiába szerezte meg a második rajtkockát, vasárnap csak az ötödik helyről indulhat. Így Max Verstappen rajtol a második, Valtteri Bottas a harmadik helyről

Osztrák Nagydíj, időmérő edzés, végeredmény

Mercedes fölény Franciaországban (is)

2019.06.22.

A Monacói Nagydíj után ismét Lewis Hamilton autózta a leggyorsabb kört az időmérőn, így a brit az élről indulhat a vasárnapi futamon.

A szabadedzések után ott folytatták Mercedesek az időmérőt, ahol abbahagyták a gyakorlást: a Q1-ben Valtteri Bottas tudott az élre állni 1:30.550-es idővel, míg csapattársa csupán 59 ezreddel maradt el tőle. Ekkor még Charles Leclerc is csak 97 ezreddel volt lemaradva az első helyezett mögött, míg Sebastian Vettel csupán a 10. helyen jutott be a Q2-be. Az időmérő első szakaszában végül Robert Kubica, George Russell, Lance Stroll, Romain Grosjean és Daniel Kvyat búcsúzott.

A második felvonásban nem változott sokban a felállás: ismét Valtteri Bottas végzett az élen, viszont Sebastian Vettelnek sikerült felküzdenie magát a második helyre, ahol 69 ezreddel maradt el az 1:29.437-et autózó finntől. Végül Kevin Magnussen, Sergie Pérez, Nico Hülkenberg, Kimi Räikkönen és Alexander Albon esett ki a Q2-ben.

Végül a Q3-ban kijött a Mercedesek tényleges fölénye és Lewis Hamilton új körrekordot jelentő 1:28.319-es idővel behúzta az időmérőt. Csapattársa, Valtteri Bottas 286 ezreddel maradt el tőle, míg a harmadik helyen Charles Leclerc végzett. Sebastian Vettel velük szemben csupán a hetedik helyen végzett, míg Lando Norris és Carlos Sainz Jr. az ötödik és a hatodik helyre hozta be a McLarent.

Elárverezik Michael Schumacher 2002-es Ferrariját

2019.06.18.
Dorogi László

A német legenda világbajnok autóját az idei szezont záró Abu Dhabi Nagydíjon lehet majd megvásárolni.

Az árverés az Abu Dhabi Nagydíj verseny-hétvégéjének szombati napján lesz, a rajongók és a regisztrált ajánlattévők itt nézhetik meg majd az aukcióra kiállított autókat. A többes szám azért indokolt, mert korábban már a Williams is jelezte, hogy áruba bocsájtja egy klasszikus darabját.

Az aukción megvásárolható lesz egy másik, a hétszeres világbajnok által vezetett autó, méghozzá az 1990-es Ferrari F40, ezt a legendás darabot Sebastian Vettel dedikálta is.

Michael Schumacher az aukción részt vevő F2002-es autóval 11 győzelmet szerzett abban a szezonban és ezzel gyűjtötte be ötödik világbajnoki címét hat futammal a világbajnokság vége előtt - addig senkinek nem sikerült a sorozat ilyen korai szakaszán megnyernie a pontversenyt.

A Ferrariért fizetett összeget a Michael Schumacher nevével fémjelzett Keep Fighting, Never Give Up Alapítvány fogja kapni, amit a német legenda családja hozott létre, hogy erőt adjanak azoknak, akik szintén nehéz helyzetben vannak.

Vettel: semmilyen ünnepséghez nem volt kedvem, szerintem mindenki tudja miért

2019.06.11.
Dorogi László

Jókora balhé robbant ki a hétvégi Forma-1-es Kanadai Nagydíjon, miután a Nemzetközi Automobil Szövetség öt másodperces időbüntetéssel sújtotta a versenyben vezető Sebastian Vettelt. A Ferrari német világbajnoka idén először szerezte meg a pole pozíciót a szombati időmérő edzésen és a futamon is végig vezetett, végül mégsem ő vette át a győztesnek járó trófeát, hanem az a Lewis Hamilton, aki árnyékként követte riválisát a teljes verseny alatt és hibára is kényszerítette.

Fotó: Getty Images

Mint ismert, a Kanada Nagydíj 48. körében a négyes kanyar kijáratánál megúszott a Ferrari hátulja, ezért Sebastian Vettelnek a fűről kellett visszamanővereznie autóját a pályára, s csak Hamilton lélekjelenlétén múlott, hogy nem ütköztek össze. A német megőrizte vezető helyét, ám kilenc körrel később, hosszas gondolkozás után a versenybírák úgy döntöttek, öt másodperces időbüntetéssel sújtják Vettelt azért, mert veszélyeztette versenyzőtársát a kockázatos visszatéréssel.


A futam végéig nem sikerült a futamgyőzelemhez szükséges öt másodperces különbséget kiautóznia Vettelnek Hamiltonnal szemben, sőt, a britnek valós esélye volt arra is, hogy a pályán is megelőzze riválisát. A németet már a futam közben is rettenetesen frusztrálta a versenybírák döntése és a leintés után sem tudott megnyugodni, olyannyira nem, hogy először le sem parkolt a paddockban az első három versenyző számára fenntartott helyre, csupán félreállt és elindult számon kérni a döntéshozókat, akik kiszabták rá a büntetést.

Miután beállt a másodiknak fenntartott helyre a Ferrarival, dacosan kicserélte a futamgyőztes Hamilton egyes tábláját a kettesre, majd indulatosan állt fel a pódiumra, de a kötelező verseny utáni interjút kihagyta, amiért később újabb büntetést rótt ki rá az FIA.


Vettel hétfőn a Motorsportnak elmondta, igazából nem is akart részt venni a díjátadó ceremónián, csupán a Mercedes és csapattársa iránti tiszteletből tért vissza.

"A másik parc fermébe vittem a kocsit, ahova a mezőny többi része állt, és aztán mentem a mérlegre. Abban a pillanatban semmilyen ünnepségen nem akartam részt venni. Fel voltam dúlva, egyértelműen dühös és csalódott voltam, szerintem mindenki tudja, miért"

- magyarázta Vettel cselekedetét.

A díjátadó ceremónián aztán Lewis Hamilton bebizonyította, hogy mekkora sportember, hiszen a brit sem így szeretne futamokat nyerni, felhívta Vettelt a dobogó felső fokára, mire a Ferrari szurkolók hatalmas füttyszóban törtek ki, de Vettel csendre intette őket.

"Nem hiszem, hogy Lewist kellene most kifütyülni. Semmi köze nem volt neki ehhez"

- mondta a futam után a német a sajtószobában.

"Teljesen megértem, miért nem örültek a rajongók a döntésnek, mivel én sem örültem neki, de ezt nem Lewison kellett volna leverni. Van köztünk egy kölcsönös tisztelet és tudom milyen rossz érzés, amikor az embert kifütyülik, ezért éreztem úgy, hogy közbe kell lépnem. Ő nem tette semmi rosszat, sőt igazából remekül versenyzett, hatalmas nyomás alatt voltam végig és ez nagyon tetszett"

- zárta Vettel.

Vettel nem bírta a nyomást, Hamilton újabb futamot nyert

2019.06.09.
Dorogi László

Furcsa futamot hozott a 2019-es Kanadai Nagydíj, hiába haladt át Sebastian Vettel elsőként a célon, mégis Lewis Hamilton örülhetett győzelemnek.

Fotó: formula.hu

Hét versenyhétvégét kellett várnia Sebastian Vettelnek arra, hogy ő vághasson neki a legkedvezőbb pozícióból egy versenynek, Kanadában azonban minden összeállt a Ferrarinál a szombati időmérő edzésen és a német megszerezte a pole pozíciót. Vettel úgy fogalmazott, hogy a futamon csak akkor lehet esélyük a győzelemre, ha tökéletes versenyt teljesítenek, ám ez végül nem jött össze a maranellóiaknak, de ne szaladjunk ennyire előre.

A rajtot viszonylag mindenki jól kapta el az élmezőnyből, Charles Leclercnek sikerült teljesen megérkeznie a második Hamilton mellé is, de megelőzni nem tudta a britet. Az első említésre méltó esemény a kilencedik körben történt, amikor Lando Norris McLarenjének hátsó felfüggesztése nemes egyszerűséggel megadta magát, a britnek pedig idő előtt be kellett fejeznie a futamot.

A kerékcseréket követően nem változott a sorrend az élen, de Lewis Hamilton az egész futam alatt komoly nyomás alatt tartotta az élen autózó Vettelt, A verseny 48. körében pedig komoly hibát vétett a német. A négyes kanyar kijáratánál megcsúszott a Ferrari hátulja, Vettel éppen csak vissza tudta kormányozni az autót a fűről, s bár nem veszítette el vezető pozícióját Hamiltonnal szemben, a versenybírák nagyon sokáig vizsgálták az esetet.

A döntésre egészen az 57. körig kellett várni, de Vettel nem úszta meg szárazon hibáját, a versenybírák úgy döntöttek, veszélyes helyzetbe hozta Hamiltont a pályára való visszatérésével, ezért öt másodperces büntetéssel sújtották. A németet nagyon megviselte a döntés, nem is sikerült már igazán visszazökkennie a futamba, amire azért lett volna nagy szüksége, hogy kidolgozza a szükséges távolságot Hamiltonnal szemben. A távolság viszont nem hogy nőtt, egyenesen csökkent a riválisok között, így az utolsó körökre fordulva már biztosra lehetett venni Hamilton győzelmét.

A leggyorsabb körért járó plusz egy pontot Valtteri Bottas zsebelte be, de a finn így is csak a negyedik helyen fejezte be a versenyt Hamilton, Vettel és Leclerc mögött. Mindenképpen meg kell emlékeznünk a Renault pilótáiról, Daniel Ricciardóról és Nico Hülkenbergről, akik a hatodik és hetedik pozícióban értek célba, a francia istálló idei legjobb futamát teljesítve.

Lewis Hamilton győzelmével tovább növelte előnyét az összetett világbajnoki pontversenyben, bár a díjátadásnál megmutatta, hogy mekkora sportember és nem így szeretne futamokat nyerni: felhívta a végtelenül csalódott Vettelt a pódium legfelső fokára.

A Kanadai Nagydíj végeredménye

1 Lewis Hamilton Mercedes 70 1ó29p07.084mp
2 Sebastian Vettel Ferrari 70 3.658s
3 Charles Leclerc Ferrari 70 4.696s
4 Valtteri Bottas Mercedes 70 51.043s
5 Max Verstappen Red Bull/Honda 70 57.655s
6 Daniel Ricciardo Renault 69 1 kör
7 Nico Hulkenberg Renault 69 1 kör
8 Pierre Gasly Red Bull/Honda 69 1 kör
9 Lance Stroll Racing Point/Mercedes 69 1 kör
10 Daniil Kvyat Toro Rosso/Honda 69 1 kör
11 Carlos Sainz Jr. McLaren/Renault 69 1 kör
12 Sergio Perez Racing Point/Mercedes 69 1 kör
13 Antonio Giovinazzi Alfa Romeo/Ferrari 69 1 kör
14 Romain Grosjean Haas/Ferrari 69 1 kör
15 Kimi Raikkonen Alfa Romeo/Ferrari 69 1 kör
16 George Russell Williams/Mercedes 68 2 kör
17 Kevin Magnussen Haas/Ferrari 68 2 kör
18 Robert Kubica Williams/Mercedes 67 3 kör
- Alexander Albon Toro Rosso/Honda 59 Kiállt
- Lando Norris McLaren/Renault 8 Felfüggesztés

Hülyeséget beszél, aki azt állítja, hogy nem valók a nők a Forma-1-be

2019.06.09.
Dorogi László

Manapság már nem lenne túl meghökkentő, ha egy női pilóta állna rajthoz egy Forma-1-es versenyen, de voltak idők, amikor az ilyesmi valódi kuriózumnak számított. Hova tovább, akadt olyan hölgy, aki még futamot is tudott nyerni a száguldó cirkuszban.

Fotó: Grand Prix 247

Az autósport szaktekintélyeinek jelentős része viszont mégis úgy gondolja, hogy egy nő nem lenne képes felvenni a versenyt a férfiakkal. Erre cáfol rá Desiré Wilson, aki eddigi egyetlen nőként mondhatja el magáról, hogy Forma-1-es futamot nyert - az igazsághoz persze hozzátartozik, hogy ezt a sikert 1980-ban, egy világbajnokságon kívüli futamon aratta Nagy-Britanniában.

Wilson pályafutása során öt Forma-1-es futamon állt rajthoz, de szerepelt az IndyCarban is, ahol ráadásul egy embert próbáló, 500 kilométeres versenyen debütált.

"Az autó brutális volt, a tizedik helyen végeztem, miközben heten lettek rosszul a nagy hőség miatt. Egymás után estek ki a versenyzők, míg én végig ott voltam a magam ötven kilójával. Ez fejben dől el, véleményem szerint a nők mentálisabban még erősebbek is a férfiaknál, ezért úgy gondolom, mi tovább tudjuk magunkat lökni előre, mint a férfiak"

- nyilatkozta nem rég a Reutersnek a dél-afrikai hölgy.

Wilson azt is hozzátette, nagyon örülne neki, ha a közeli jövőben ismét láthatna női versenyzőt a Forma-1-ben, és aki szerint a nők nem valók a sorozatba, az hülyeséget beszél.

"Én hozzászoktam a háromórás versenyekhez a hatalmas Porsche 956s volánjánál és teljes mértékben képes voltam vezetni"

- tette hozzá a ma már 65 éves legenda, aki visszaemlékezett arra az időre is, amikor ő mutatkozott be a száguldó cirkuszban.

"Rengeteg sovinizmus és szexizmus vett minket körül, de nagy újdonságnak is számított a jelenlétünk. Néhány évente volt legalább egy nő, aki megpróbált betörni a Forma-1-be, de ehhez nagyon nehéz volt megszerezni a szuperlicencet. Akadtak szponzorok, akik azt mondták, meg kell verned azokat a fiúkat, mert abban az időben nagy volt a nyomás a srácokon, hogy nehogy kikapjanak egy nőtől. Mindenki addig volt a barátod, amíg nem voltál versenyképes. Abban a percben, amint nyerni kezdtél, a férfiak elszivárogtak."

Címkék: Forma 1

Vettel felébredt téli álmából és megszerezte a pole pozíciót Kanadában

2019.06.08.
Dorogi László

Kevin Magnussen balesete borzolta a kedélyeket, Valtteri Bottas nagyot hibázott, Lewis Hamiltont az utolsó pillanatban lepte meg Sebastian Vettel.

Az első kanadai szabadedzések nem sok jót ígértek a Forma-1 rajongóinak, ugyanis nem igazán tűnt úgy, hogy a Mercedesek egyeduralma véget érne a tengerentúlon. A harmadik szabadedzésen viszont már a Ferrari pilótái futották a legjobb köridőket, persze láttunk már ilyet idén, aztán az Ezüst nyilak valahogy mégis tudták fokozni a tempójukat az időmérő edzésre.

Az mindenesetre már az időmérő első szakaszából kiderült, hogy nem lesz nagy különbség a Mercedesek és a Ferrarik között, a Q1 legnagyobb meglepetését talán Kimi Raikkönen kiesése okozta, akit idén először vert meg csapattársa, Antonio Giovinazzi. Az olasz ritka vendég a Q2-ben, ezúttal viszont ő indulhat jobb pozícióból.

Az időmérő második szakaszában az élmenők megpróbáltak a keményebb keverékű abroncsokon továbbjutást érő időt futni, hogy a vasárnapi versenyen majd a szabályok értelmében ezeken a gumikon rajtolhassanak, ezt a feladatot pedig Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Sebastian Vettel és Charles Leclerc is sikerrel oldotta meg, a Red Bullnál viszont már nem alakultak ilyen jól a dolgok. Max Verstappen első nekifutásra nem tudott a legjobb tíz közé jutni, a javításra pedig már nem maradt lehetősége, ugyanis Kevin Magnussen bő egy perccel a Q2 vége előtt nekicsattant a bajnokok falának, majd a célegyenesben összetörte a Haas Ferrarit. A baleset miatt megszakították az edzést, így már senki nem tudott javítani az idején, nem véletlenül volt végtelenül frusztrált Verstappen.


Az utolsó etapban Valtteri Bottas járt kis híján úgy, mint Magnussen, de a finnek hatalmas szerencséje volt, úgy állt keresztbe az aszfalton, hogy a Mercedes nem csapódott neki a falnak, így folytathatta az edzést, de az már ekkor látható volt, hogy nagyon nem érzi a pályát. Nem is sikerült javítania a köridején, olyannyira nem, hogy a Renault-val fantasztikus kört futó Daniel Ricciardo és a Red Bullos Pierre Gasly is megelőzte a Ferrarikon és Hamiltonon kívül.

Sokáig úgy tűnt, hogy ismét a brit világbajnok örülhet majd igazán, de a slusszpoént a végére tartogatta az eddig meglehetősen gyatra szezont futó Sebastian Vettel, aki az utolsó utáni másodpercben pakolt oda egy győztes köridőt - amellyel megdöntötte a pályarekordot is. A második rajtkockából Lewis Hamilton, a harmadikból Charles Leclerc indulhat vasárnap.

A Kanada Nagydíj időmérő edzésének végeredménye

Ezeket a cikkeket olvastad már?