Kiemelt bejegyzések

Lúzer Ferrari, szárnyaló Mercedes

Lúzer Ferrari, szárnyaló Mercedes

2019.05.25. | Dorogi László

Nem jött össze Valtteri Bottasnak zsinórban a negyedik rajtelsősége, Lewis Hamilton Monte-Carlóban legyőzte csapattársát és ő indulhat az élről a vasárnapi futamon. Charles Leclercet Sebastian Vettel lökte a mezőny végére.

Tovább
Mi lesz, ha Hamilton ráérez az idei Mercedesre?

Mi lesz, ha Hamilton ráérez az idei Mercedesre?

Tovább
Elhunyt Niki Lauda, a Forma-1 legendája

Elhunyt Niki Lauda, a Forma-1 legendája

Tovább

Hát lehet nem szeretni ezt az embert?

2018.12.08.
Dorogi László

Kimi Raikkönen egy vérbeli finn. Szeret száguldozni és nem veti meg a földi örömöket sem. De mi értelme is lenne az életnek, ha csak otthon ülnénk a szoba négy sarkát bámulva?

Fotó: Sky Sports

A Jégemberről mindenki tudja, hogy kimért, szófukar személyiség, legalábbis legtöbbször így mutatkozik a nyilvánosság előtt. Eddig nem sűrűn láttuk, hogy úgy igazán elengedné magát, mosolyogni is csak szökő évente szokott, de a Nemzetközi Automobil Szövetség éves díjátadó gáláján sikerült kirúgnia a hámból Oroszországban. Nagyon is.

A Ferraritól búcsúzó pilóta lehúzott egy, két, három meg még ki tudja hány felest, most meg azzal van tele a sajtó, hogy bevodkázott. Na és ha mást ivott, akkor mi van? Semmi. A pia egyébként nagyon jót tett Kiminek, hiszen talán életében nem beszélgetett ennyit ilyen jó kedélyűen most már csak egykori csapattársával, Sebastian Vettellel, pedig köztudottan jó viszonyt ápolnak. Nem barátit, csak amolyan kollegiális jellegűt. Raikkönennénak azért szökött néhány ránc a homlokára férje ittassága miatt, de hát bárkivel előfordul az ilyesmi. Na jó, az kicsit kellemetlen, hogy mindezt kamerák előtt sikerült összehoznia, de bárkivel előfordul az ilyesmi. Jó buli volt, na.

Címkék: Kimi Raikkönen

Síbalesete óta nem kaptunk ennyi információt Schumacherről

2018.12.06.
Dorogi László

A Nemzetközi Automobil Szövetség jelenlegi elnöke, a Forma-1-ben szereplő Ferrari csapat egykori csapatfőnöke különleges infót osztott meg a hétszeres világbajnokról.

Fotó: CharityStars

A Forma-1 rekordbajnoka öt évvel ezelőtt szenvedett végzetesnek tűnő síbalesetet Franciaországban, azóta többen keltették már halálhírét is, hiszen a nagyközönség azóta sem tud szinte semmit az állapotáról. A család teljesen elzárkózott a média elől és abban a kiváltságban is nagyon kevesen részesülnek, hogy meglátogassák időnként a lábadozó Schumachert.

Az egyik ilyen személy Jean Todt, a Nemzetközi Automobil Szövetség elnöke, aki az Auto Bild szaklapnak mesélt el egy különleges történetet - még ha ezt nem is feltétlenül akarta. Todt éppen a magazintól kapott egy kitüntetést a hétvégén, ezt követően pedig egy nyilatkozatban élesen kritizálta a száguldó cirkuszt Németországban közvetítő RTL csatornát, mondván olyan sok reklámot iktatnak a közvetítésekbe, hogy nézhetetlen és követhetetlen emiatt a verseny.

Néhány nappal később már pontosította magát az elnök, aki elmondta, nem a kommentátorokat és riportereket akarta kritizálni, hiszen ők nagyon nehéz munkát végeznek, ezért nem is akarja megszólni őket és ezt szokta tanácsolni Michaelnek is. Nem kellett sok idő, a motorsport.com ki is derítette, hogy Todt Schumacherre utalt, ezért el is kezdték faggatni, hogyan is értette ezt a dolgot.

"Nagyon óvatos vagyok, amikor valamit nyilatkozok, de igaz a hír, a Brazil Nagydíjat Svájcban néztem Michaellel. Havonta kétszer meglátogatom, hiszen nagyon szeretem őt és a családját. Bárcsak más lenne ez az egész helyzet"

- mondta Todt.

Az FIA-elnök által mondottak alapján Schumacher olyan állapotban van, hogy képes tévét nézni és kritizálni is a közvetítést, ami nagyon-nagyon jó hír, de persze konkrétumokat továbbra sem tudunk. Mindenesetre Jean Todt nyilatkozata bizakodásra adhat okot, hogy látjuk még valaha a hétszeres világbajnokot.

Suszter maradjon a kaptafánál, autóversenyző az autónál

2018.12.02.
Dorogi László

A Forma-1 ötszörös világbajnoka motorra pattant, meg is ütötte a bokáját. Meg más testrészét is.

Fotó: autosport.com

Lewis Hamilton köztudottan régóta rajong a motorsportokért, egy olasz gyártó még egy limitált szériájú gépet is elnevezett róla, így nem meglepő, hogy néha-néha a brit is kettőre cseréli a négy kereket. Most azonban kár volt. Hamilton egy jerezi, Superbike teszten vett részt egy kifejezetten számára készített járgánnyal, a száguldozás viszont nem vezetett jóra, ugyanis a Forma-1 ötszörös világbajnoka balesetet szenvedett.

Hamilton egy olyan Yamahával bukott, amellyel a világbajnoki címet is megszerezték idén a sorozatban és szerencsére nem is sérült meg a balesetben, az Autosport.com beszámolója szerint vissza is tudott pattanni a motorra. Hamilton nem először igyekezett megzabolázni egy ilyen gépet, ebben az évben már egy kaliforniai Superbike teszten is nyeregbe pattant.

Címkék: Lewis Hamilton

A nyári szünet utáni Hamilton feltörölte a padlót a mezőnnyel

2018.11.26.
Dorogi László

Az abu-dzabi nagydíjjal hivatalosan is véget ért a Forma-1 2018-as idénye, amely bár izgalmasnak indult, ám az immáron ötszörös világbajnok Lewis Hamilton gondoskodott arról, hogy a vége ne legyen az.

Fotó: formula1.com

Nagy várakozás előzte meg a Forma-1 hatvankilencedik szezonját, ugyanis a szezon előtti tesztek mind-mind azt vetítették előre, hogy a Ferrari hosszú évek szélmalomharca után végre megközelítheti a Mercedest és véget vethet a németek négy éve tartó egyeduralmának. A sorozatnak nagy szüksége lett volna erre, hiszen Lewis Hamilton uralkodása már-már felidézheti a Forma-1-rajongókban a Michael Schumacher és Ferrari uralta időszakot, amelynek a Schumi-szimpatizánsok nagyon, mindenki más kevésbé örült.

Úgy vágott tehát neki a mezőny a március végi, ausztrál idénynyitónak, hogy sok kérdés ajtaját nyitotta ki a felzárkózni látszó Ferrari, de Sebastian Vettel megítélésének sem tett volna rosszat, ha tényleg komolyan versenyben tud lenni a világbajnoki címért. Arról persze már csak a legelvakultabb Red Bull-szurkolók álmodozhattak, hogy az osztrákok pilótái is beleszólhatnak a kétszereplős versenyfutásba, mindenesetre a szezon előtti teszteken Daniel Ricciardo és Max Verstappen is jól teljesítettek.

A 2018-as évad rengeteg változást hozott magával, a legfontosabb mind közül a glória bevezetése volt, amely bár sokak szemében szálkaként élt a szezon előtt, a világbajnokság eseményei rávilágítottak arra, hogy mekkora szükség van egy ilyen védő szerkezetre az F1-ben. Hogy ne menjünk messzebb, az idényzárón látott hatalmas Hülkenberg-bukás is sokkal-sokkal rosszabbul végződhetett volna, ha nincs a glória. Alighanem, mostanra a kritikus pilóták is belátják, nincs értelme az eszköz ellen harcolni.

Több új arc is bemutatkozott a száguldó cirkuszban ebben az évben, s úgy tűnik, Charles Leclerc lesz az, aki villámkarriert építhet a sorozatban. A fiatal monacói pilóta 2017-ben nyerte meg a Formula-2-es sorozatot, idén debütált a Sauber színeiben, jövőre pedig máris a Ferrari egyik autójában találja magát Kimi Raikkönen helyén. A veterán finn versenyzővel annak ellenére sem hosszabbított szerződést a maranellói alakulat, hogy egyik legjobb szezonját futotta és az összesített világbajnoki pontverseny harmadik helyén zárt.

A Jégembertől még nem kell búcsúznunk, hiszen két évre szóló szerződést kötött első F1-es csapatával, a Sauberrel, búcsút kell intenünk viszont a Forma-1 kétszeres világbajnokának, Fernando Alonsónak, aki az elmúlt időszakban már csak szenvedett a McLarennel, s őszintén szólva, egy ilyen kaliberű versenyző jóval többet is érdemelt volna annál, amit a wokingiak nyújtottak neki. A spanyol nem véletlenül kritizálta sokszor, sok helyen a Forma-1-et és saját csapatát is, így az sem meglepő, hogy az autóversenyzéstől nem vonul vissza, csupán a száguldó cirkusznak fordít hátat.

Fotó: formula1.com

S ami a szezon előtt beharangozott hatalmas harcot illeti? Az év első felében minden úgy alakult, ahogy azt Sebastian Vettel és a Ferrari elképzelte, a négyszeres német világbajnok előbb az Ausztrál, majd a Bahreini Nagydíjat húzta be, hogy aztán egy kínai nyolcadik helyezéssel, továbbá egy azeri és egy spanyol negyedik hellyel azonnal visszatérjen a realitások talajára. A németet egyébként sokat kritizálta a szaksajtó elkerülhető hibái miatt és valóban, többször is görcsösnek tűnt a teljesítménye, amely végül meg is pecsételte sorsát.

Mindeközben Hamilton a szerencsétlen körülmények között elbukott bahreini futam és egy kínai negyedik pozíció után két futamgyőzelemmel replikázott Vettel szezonrajtjára, de a Kanadai Nagydíj után már ismét a német állt jobban az összetett pontversenyben. A versenyfutás kiélezett és szoros volt, a rajongók örülhettek. Vettel ráadásul még saját közönsége előtt is le tudta győzni Hamiltont, amivel lélektani fölénybe került, ám a négyszeres brit világbajnoknak mintha csak erre a pofonra lett volna szüksége.

Hamilton innentől kezdve a hátralevő tizenegy futamból nyolcat nyert meg, köztük a Német Nagydíjat, mintegy visszavágva Vettelnek a silverstone-i vereségért, a német pedig egyre frusztráltabban versenyzett. Hamilton végül Mexikóban húzta be ötödik világbajnoki címét, amivel a sorozat örökrangsorában beérte az argentin Juan Manuel Fangiót és immáron csak a hétszeres világbajnok, Michael Schumacher van előtte. A brit ráadásul 408 pontjával minden idők legtöbb világbajnoki pontjával hódította el a bajnoki címet, a Mercedes pedig zsinórban ötödször ült fel a konstruktőri verseny trónjára.

Hogy a következő évben megtörik-e a németek és Hamilton hegemóniája, az idény második felében látottak alapján nehezen elképzelhető. A következő fontos mérföldkő két év múlva érkezhet meg a Forma-1 történetében, akkor ugyanis komoly szabályváltozások mennek majd végbe, amelyek átrendezhetik a jelenlegi erőviszonyokat. Mindent egybevetve azonban egy esemény- és érzelemdús Forma-1-es idényen vagyunk túl, így nem is kívánhatunk mást magunknak, mint soha rosszabbat.

A halál árnyékából tér vissza az elitbe a lengyel pilóta

2018.11.22.
Dorogi László

Ami szerdán még csak nagyon erős sajtóhírként nyargalt végig a világsajtón, az csütörtökre hivatalossá vált: Robert Kubica 2019-ben visszatér a Forma-1-be.

Fotó: formula1.com

Ahogy azt a Blogstaron is megírtuk, jó esély mutatkozik arra, hogy a közönségkedvenc Robert Kubica nyolc évvel utolsó Forma-1-es versenye után 2019-ben visszatérjen a száguldó cirkusz mezőnyébe - első vagy második számú versenyzőként, hiszen 2017 óta már tesztpilótaként körözött előbb a Renault, majd a Williams autójával - és a nagyon erős sajtóhír végül megerősítést nyert. A Williams-Mercedes a 2018-as szezon utolsó versenyhétvégéje előtt, Abu-Dzabiban bejelentette a lengyel szerződtetését.

Minden bizonnyal különleges helyet foglal el ez a helyszín a lengyel szívében, hiszen 2010-ben itt állt utoljára rajthoz Forma-1-es versenyen, mielőtt a következő év februárjában örökre megváltozott volna az élete.

2011. február 6-án egy kisebb kaliberű, olaszországi raliversenyen tette próbára magát két F1-es szezon közötti kikapcsolódás gyanánt, csakhogy a dolgok a lehető legrosszabbul alakultak számára. Egy kanyart rosszul mért fel, aminek következtében a szalagkorlátnak csapódott, ami konkrétan kettévágta járgányát. Navigátora csodával határos módon sértetlenül szállt ki a kocsiból, Kubicát azonban mentőhelikopter szállította kórházba, de a jobb karját érintő súlyos sérülés következtében olyan sok vért veszített, hogy a kórházban szinte már le is mondtak róla. Nem arról, hogy a kezét rendbehozzák, hanem az életéről.

A sérült végtagot gyakorlatilag miszlikbe tépett darabjaiból kellett összekirakósozni, s a hírek szerint, ha történetesen nem egy autóversenyző került volna a műtőasztalra ilyen kézsérüléssel, akkor valószínűleg kérdés nélkül amputálják a testrészt. De Kubicának kellett a keze a vezetéshez és az orvosok meg is mentették a kezét.

Kubica lelkében viszont óriási űrt vájt magának ez az életét veszélybe sodró sérülés. A lengyelnek ugyanis az ominózus baleset megtörténtekor már előkészített szerződése volt 2012-től a Ferrarinál, s sebességét és vezetési stílusát ismerve, könnyedén világbajnok is válhatott volna belőle. Persze, az életét megmentették, de egy autóversenyző mindig a legjobb és leggyorsabb akar lenni abban a sorozatban, amelyikben rajthoz áll, a ralis bukás pedig ennek a lehetőségét vette el tőle.

Nagyon hosszú és gyötrelmes rehabilitáció után Kubica ismét autóba ült, s ott tért vissza a száguldáshoz, ahol majdnem véget ért a történet: a ralipályán. Elindult néhány versenyen, majd 2017-ben elhatározta, hogy tesz egy utolsó kísérletet arra, hogy visszatérjen a Forma-1-be. Fizikálisan formába hozta magát és mentálisan is rendbe tette magában a dolgokat. Ennek az erőfeszítésnek az eredménye csúcsosodik ki a következő szezonban.

"Szeretném megköszönni mindenkinek, aki segített engem életem ezen nehéz időszakában, az elmúlt években. Nagy kihívás volt az utazás, amellyel végül visszakerültem a Formula-1-es rajtrácsra, de az, ami az elején szinte lehetetlennek tűnt, most kezd kézzelfoghatóvá válni. Izgatottan mondhatom el, hogy a Formula-1-es rajtrácson leszek jövőre. Biztos vagyok abban, hogy a kemény munkával és elkötelezettséggel motiválni tudjuk majd a csapatot, hogy nagy dolgokat érjünk el együtt"

- nyilatkozta Kubica bemutatását követően. S bár Alonso személyében egy karakteres figurát veszít el a sorozat, Kubica visszatérésével egy éppen ilyen meghatározó rutinos öreg róka tér vissza.

A Williams kinyitotta az ajtót Kubica előtt

2018.11.21.
Dorogi László

Szűk nyolc év kihagyás után térhet vissza a lengyel pilóta a száguldó cirkusz mezőnyébe. A Williams már csütörtökön bejelentheti érkezését.

Fotó: Williams

Ami április elsején még csak tréfaként járta körbe a világot, az november végére valósággá válhat. Az egyik legnívósabb autósportokkal foglalkozó lap, az Autosport.com ugyanis úgy tudja, Robert Kubica megállapodott a Williams-Mercedesszel és 2019-ben - szűk nyolc év kihagyás után - visszatér a Forma-1-be.

A lengyel pilóta reaktiválását évek óta tűkön ülve várja a Forma-1 közönsége, hiszen Kubica mindig is a sorozat legnépszerűbb versenyzői közé tartozott. Szerződtetését Abu-Dzabiban, a 2018-as Forma-1-es szezon utolsó versenyhétvégéjén jelentheti be a Williams, éppen azon a helyszínen, ahol legutóbb rajthoz állt F1-es autóval még 2010 novemberében.

Kubica a 2006-os Magyar Nagydíjon debütált a Williams-BMW pilótájaként és meg is szerezte az előkelő hetedik helyet, azonban a verseny utáni kötelező mérlegelésnél túl könnyűnek találták az autóját, így utólag diszkvalifikálták. Még ugyanebben az évben - pályafutása harmadik F1-es futamán - megszerezte első dobogós helyezését az Olasz Nagydíjon, Michael Schumacher és Kimi Raikkönen mögött a harmadik helyen intették le a kockás zászlóval.

Egy évvel később mindmáig emlékezetes balesetet szenvedett a Kanadai Nagydíjon, amelyet csodával határos módon úszott meg komolyabb sérülés nélkül - már ha a lábtörést nem nevezzük komoly sérülésnek -, s rá jellemző módon még ezzel is viccelődni tudott egy évvel később Montrealban.


A 2008-as bahreini versenyhétvégén először szerezte meg a pole pozíciót a száguldó cirkuszban, majd Kanadában - egy évvel korábbi brutális bukása helyszínén - először állhatott fel a dobogó legfelső fokára, amivel az összetett világbajnoki pontversenyben is átvette a vezetést.

Ígéretesen induló Forma-1-es karrierjét egy súlyos ralisérülés törte ketté, 2011 februárjában egy raliversenyen ugyanis olyan komoly balesetet szenvedett, hogy jobb karját majdnem amputálni is kellett, szó szerint kettétört a végtagja. Hosszú rehabilitációt követően végül visszatérhetett az autóversenyzéshez, különböző rali-sorozatokban és endurance versenyeken indult el, de mindvégig a Forma-1-es visszatérés lebegett a szeme előtt.

Tavaly tesztpilótaként már újra F1-es autóba ülhetett, a mogyoródi teszteken például a Renault vezethette, majd az idei szezon előtt többször is szóba hozták a Williamsszel, végül azonban nem kapott ülést a britektől, amiben hatalmas szerepet játszott az, hogy Szergej Szirotkin úgy nevezett fizetős pilótaként sokkal több bevételt generált az istállónak a lengyelnél.

Bár Kubica már 34 éves, rutinjával biztosan sokat segíthet az idén borzasztóan teljesítő Williamsnek. A britek másik pilótája a hatalmas tehetségként számon tartott George Russell lesz egyébként, ami egyúttal azt is jelenti, hogy egyetlen olyan autó maradt, ahová még pályázhatnak versenyzők a következő F1-es szezonra: a Toro Rossónál még nem döntötték el ki lesz a második számú pilóta Brendon Hartley mögött, s decemberig ez a kérdés nyitott is marad.

Fernandói búcsúbeszéd, igazságtartalommal fűszerezve

2018.11.18.
Dorogi László

Egy hét. Ennyi maradt hátra Fernando Alonso Forma-1-es pályafutásából. Furcsa. És egy picit szomorú is.

Fotó: motor1.com

A kétszeres spanyol világbajnok, ha csak az utolsó évekre tekint vissza, kvázi dicstelenül lép ki a száguldó cirkusz vándortársulatából. Alonso két világbajnoki címet nyert a Renault-val karrierje első felében, hogy aztán a második végén nevetség tárgyává tegye magát minden egyes héten a folyamatosan befuccsoló McLarennel. És ne értsenek félre, nem maga miatt vált nevetségessé, hanem a wokingiak miatt. Ez mindenki számára egyértelmű.

Szóval Alonso, egy hét múlva, vasárnap, Abu-dhabiban áll utoljára rajthoz a sorozatban, mi pedig csak abban reménykedhetünk, hogy legalább egy futam befejezésének lehetőségét felkínálja neki a sors egy tálcán, s ahogy az utóbbi időszakban megszokhattuk tőle, küldött még egy utolsó, önelbocsájtó szép üzenetet a Forma-1-nek címezve.

"Jelenleg nem az történik az F1-ben, ami engem arra inspirált, hogy autóversenyző legyek. Azért távozok a Forma-1-ből, mert gyenge. Sokkal többet beszélünk arról, hogy mi történik a pályán kívül, mint azon belül. Mindig politikáról és buta rádióüzenetekről esik szó. Talán néhány hibával, de le tudnám írni a következő futam első 15 helyezettjét. Nehéz elfogadnom milyen kiszámíthatóvá vált minden. Remélem, sikerül megelégedettséget találnom más sorozatokban."

Ez utóbbit mi is reméljük, hiszen akár tetszik, akár nem, Fernando Alonso a huszonegyedik század Forma-1-ének egyik legmeghatározóbb alakja. Azon pedig talán érdemes lenne elgondolkoznia az érintetteknek, amiről a spanyol beszél, mert bőségesen találunk benne igazságot.

Egy brazil szappanopera margójára

2018.11.13.
Dorogi László

Méltatlanul elhanyagoltuk a hétvégi Forma-1-es Brazil Nagydíjat, mert két futammal az idény vége előtt tulajdonképpen minden lényegi kérdés végére pont került. Max Verstappen és Esteban Ocon csetepatéja mellett viszont nem mehetünk el szó nélkül, rekonstruáljuk az eseményeket!

Fotó: autosport.com

Az immáron ötszörös világbajnok Lewis Hamilton győzelmével véget érő és a Mercedes zsinórban ötödik konstruktőri világbajnoki címét hozó - egyébként látványos és remek - interlagosi futam nem ezekről a sikerekről marad emlékezetes. A futam 44. körében ugyanis történt egy első blikkre megmagyarázhatatlannak tűnő incidens, amely alapjaiban befolyásolta a verseny végkimenetelét. A két hete, Mexikóban aratott futamgyőzelemtől fellelkesült, a Red Bulltól remek versenystratégiát kapó Max Verstappen már a szájában érezhette az újabb siker ízét, amikor hirtelen a Force India pilótája, Esteban Ocon mögött találta magát. A franciát természetesen a versenybírák egy 10 másodperces stop and go büntetéssel sújtották és ez rendben is volna így, de a két pilóta nem először ütköztette ellentéteit. 


A futam utáni, kötelező mérlegelésnél Verstappen érthető módon nehezen dolgozta fel a történteket, többször is meglökte Ocont, természetesen keresetlen szavakkal ütlegelve a Force India versenyzőjét verbálisan.


"Futom a saját versenyemet és aztán jön egy lekörözött ellenfél, aki idióta módon kockázatot vállal. Megvolt a joga ahhoz, hogy visszavegye a körét, de hasonló helyzetben óvatosnak kell lennie. Mindig is idióta volt"

- nyilatkozta Verstappen mérgesen, aki Ocon tíz másodperces büntetését sem hagyta szó nélkül.

"Mit mondhatnék erre? Az én büntetésem az volt, hogy egy megnyert futamot veszítettem el és csak remélni tudom, hogy 15 évvel később már csak nevetni fogunk az egészen."

A 22 éves francia pilóta viszont - értelemszerűen - máshogy látta a dolgokat.

"Nagyon meglepett a mérlegelésnél, a nemzetközi szövetségnek meg kellene akadályoznia, hogy lökdösődjön és meg akarjon ütni, mert ez nem méltó egy profi sportolóhoz. Hozzászoktam a Max-szal vívott csatákhoz, ő mindig ilyen volt"

- tette hozzá Ocon, utalva korábbi Forma-3-as ütközeteikre. A franciát egyébként szemmel láthatóan bizarr élvezettel töltötte el, hogy sikerült felhergelnie Verstappent, akit cselekedetéért a Nemzetközi Automobil Szövetség két nap közmunkára ítélte.

Verstappent korábban többen is kritizálták azért, amiért nem képes kordában tartani érzelmeit, ő azonban nem bánt meg semmit.

"Tudni akartam tőle, mégis mi történt, mire ő csak vigyorgott és azt mondta, 'gyorsabb voltam nálad'. Nem kért bocsánatot, épp ellenkezőleg."

Helmut Marko, a Red Bull motorsport-tanácsadója egyébként érdekes összeesküvés-elmélettel állt elő, az általa "idiótának" nevezett Ocon pályán elkövetett manőverével kapcsolatban, szerinte ugyanis egyáltalán nem véletlen, hogy a francia kigolyózta Verstappent, hiszen szerződéshez akar jutni a Mercedes istállónál 2020-tól, ezzel az incidenssel pedig elősegítette a stuttgarti alakulat konstruktőri világbajnoki címét.

Toto Wolff, a Mercedes főnöke azonnal reagált is a nevetséges felvetésre.

"Így látja Helmut Marko a világot, de én nem szeretnék ezen a szinten leragadni. Verstappen személyében a jövő bajnokát láthatjuk, aki hihetetlenül tehetséges és mellé elképesztően gyors is. A hozzá hasonló gyémántokat azonban csiszolni kell, ezeket a leckéket minden bajnoknak meg kell tanulnia, siettetni pedig semmit sem szabad."

Ezen pedig majd maga a holland is elgondolkozhat, miközben letölti két közmunkásként foglalkoztatott napját.

A Forma-1 világbajnoka nem kér a maratoni szezonból

2018.11.09.
Dorogi László

A legnépszerűbb autóverseny-sorozat tulajdonosai egyre több helyszínt vonnának be a Forma-1-es versenynaptárba, de Hamilton szerint már így is elég megterhelő egy idény a pilóták számára.

Fotó: The National

A Liberty Media sok újítással állt elő, amióta megvásárolták a Forma-1 jogait és nem titkolt céljuk, hogy minél több helyen pénzzé tegyék a sorozatot. A héten jelentették be például hivatalosan, hogy 2020-tól Vietnamban is lesz verseny, mindemellett az amerikaiak szeretnék elvinni Miamiba és Zaandvortba is a száguldó cirkuszt.

Mindez azt jelenté, hogy két év múlva akár 24-25 versenyhétvége is helyet kapna a versenynaptárban, ez pedig egyáltalán nem tetszik az immáron ötszörös világbajnok Lewis Hamiltonnak. A brit pilóta még azt is megszellőztette, hogy ha felemelik a versenyek számát, ő bizony visszavonul a sorozattól. Persze, öt világbajnoki címmel a háta mögött könnyen mond az ember ilyet, de azt azért be kell látnunk, hogy van némi igaza a Mercedes versenyzőjének.

Hamilton szerint már így is olyan, mintha 25 versenyük lenne egy évben, ezért egyáltalán nem tartja jó ötletnek a versenyek számának növelését, szerinte a régi, 18 futamos szezonok voltak a legideálisabbak.

Az idei szezonból már csak két futam van hátra, de az egyéni világbajnoki címmel ellentétben a konstruktőri verseny közel sem lefutott. Már most tudni lehet, hogy jövőre márciustól decemberig fog tartani az évad, ez pedig 1963 óta a leghosszabb szezon lesz a száguldó cirkuszban.

Hamilton hozzátette, nagyon szeret versenyezni, de ez az idény is nagyon hosszú volt, ami alatt nagyon sok feladatot kellett elvégezniük, nem mellesleg a családjuktól is nagyon sok időt kell távol eltölteniük, ami szintén embert próbáló feladat.

Verstappent nem lehetett megverni Mexikóban, Hamilton ötszörös világbajnok

2018.10.28.
Dorogi László

A Red Bull holland pilótája már a rajtnál az élre állt és ki sem engedte kezéből a győzelmet. Lewis Hamilton negyedik helyen ért célba, ezzel megszerezte ötödik világbajnoki címét.

Fotó: formula1.com

Nem kis meglepetésre a Red bull ausztrál pilótája, Daniel Ricciardo nyerte meg a szombati időmérő edzést a Forma-1 mexikói versenyhétvégéjének szombati napján, legyőzve az addig domináló holland csapattársát, Max Verstappent. A vasárnapi futam legfontosabb kérdése persze az volt, hogy a harmadik helyről rajtoló Lewis Hamilton az első hét hely valamelyikén tud-e végezni, ebben az esetben ugyanis bárhol érjen célba Sebastian Vettel, akkora előnyre tesz szert összetettben a világbajnoki potnversenyben, amit a német már nem hozhat be a hátra lévő két futamon.

Hamilton a harmadik helyről egészen kiválóan kapta el a rajtot, megelőzte a pole pozícióból startoló Daniel Ricciardót, de a második kockából induló Verstappent nem tudta kikerülni az első kanyar előtt. A negyedik-ötödik helyen Vettel és Valtteri Bottas küzdött egymással, végül a németnek sikerült megelőznie a Mercedes finnjét. Az első kör végén Verstappen, Hamilton, Ricciardo volt a dobogós helyeken száguldók sorrendje, negyedikként Vettel, ötödikként Bottas, a hatodik pozícióban pedig Räikkönen haladt.

Hamilton és Bottas közvetlen egymás után, a 12. körben bent járt a boxban kerékcserén, egy körrel később pedig Ricciardo is friss abroncsokat kapott. Verstappen a vezető helyről a 14. körben állt ki kerékcserére, majd az ideiglenesen az élen álló Vettel a 17. körben, csapattársa, Räikkönen pedig közvetlenül utána hajtott a boxba.

Az élmezőnyben a kerékcserék után nem változott a helyzet, a dobogós pozíciókban sorrendben Verstappen, Hamilton és Ricciardo száguldott. Vettel a 34. körben megelőzte Ricciardót és feljött a harmadik helyre, öt körrel később pedig a célegyenesben Hamilton mellett is elment, így már második volt. A 47. körben Ricciardo utolérte Hamiltont és elment mellette, így ismét harmadik volt, Hamilton pedig a boxba hajtott kerékcserére. Ugyanígy tett Vettel és Verstappen, majd Bottas is, Ricciardo azonban nem állt ki új gumikért.

Húsz körrel a leintés előtt Verstappen, Ricciardo, Vettel volt az első három sorrendje, Hamilton pedig ötödikként száguldott Räikkönen mögött. Ricciardo műszaki hiba miatt 10 körrel a vége előtt feladni kényszerült a futamot, így a Red Bullnak nem jött össze a kettős győzelem, Verstappen viszont az F1 történetének első olyan versenyzője lett, aki pályafutása során úgy nyert öt futamot, hogy 79 versenyén egyszer sem rajtolt a pole pozícióból.

Hamilton végül a negyedik helyen ért célba a második Vettel és a harmadik Raikkönen mögött, ezzel pedig elhódította ötödik világbajnoki címét, ezzel a Forma-1 történetének második ötszörös vb-győztese lett, korábban ez csak az argentin Juan-Mauel Fangiónak sikerült az 1950-es években. A csúcsot változatlanul a hétszeres világbajnok német Michael Schumacher tartja.

A Mexikói Nagydíj végeredménye

1. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 71 1:38:28.851
2. Sebastian Vettel Ferrari 71 17.316
3. Kimi Räikkönen Ferrari 71 49.914
4. Lewis Hamilton Mercedes 71 1:18.738
5. Valtteri Bottas Mercedes 70 1 kör
6. Nico Hülkenberg Renault 69 2 kör
7. Charles Leclerc Sauber-Ferrari 69 2 kör
8. Stoffel Vandoorne McLaren-Renault 69 2 kör
9. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 69 2 kör
10. Pierre Gasly Toro Rosso-Honda 69 2 kör
11. Esteban Ocon Force India-Mercedes 69 2 kör
12. Brendon Hartley Toro Rosso-Honda 69 2 kör
13. Lance Stroll Williams-Mercedes 69 2 kör
14. Sergey Sirotkin Williams-Mercedes 69 2 kör
15. Kevin Magnussen Haas-Ferrari 69 2 kör
16. Romain Grosjean Haas-Ferrari 68 3 kör
- Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 61 kiesett
- Sergio Pérez Force India-Mercedes 38 kiesett
- Carlos Sainz Renault 28 kiesett
- Fernando Alonso McLaren-Renault 3 kiesett

Ezeket a cikkeket olvastad már?