Kiemelt bejegyzések

Megfűszerezné a dupla futamokat a Liberty

Megfűszerezné a dupla futamokat a Liberty

2020.05.31. | Szabó Róbert

Sajtóértesülések szerint a duplázó pályákon fordított rajtrácsos lebonyolítást alkalmazhatnak majd.

Tovább
Indy 500: egykor a világ egyik legnagyobb versenye része volt a Forma-1-nek

Indy 500: egykor a világ egyik legnagyobb versenye része volt a Forma-1-nek

Tovább
Raikkönen megkapta az utolsó Ferrariját

Raikkönen megkapta az utolsó Ferrariját

Tovább

A Ferrarinál töretlen a bizalom Vettel iránt

2020.01.11.

Hiába szerepelt a vártnál gyengébben Sebastian Vettel a Ferrarival, az istállónál továbbra is bíznak benne.

Charles Leclerc első szezonján van túl a Ferrarinál és a vártnál jobban szerepelt, sőt, 24 ponttal többet szerzett csapattársánál. Vettel pozíciója már régóta téma az olasz csapatnál, de de Mattia Binotto tiszta vizet öntött a pohárba.

„Amikor Ausztráliába utazunk, nem lesz első számú versenyzőnk. Amikor elkezdtük a 2019-es idényt, más volt a helyzet, mert volt egy újoncunk és egy tapasztalt pilótánk, de hisszük, hogy jelenleg Vettellel és Leclerc-rel nekünk van a legjobb párosunk a mezőnyben”

– nyilatkozta az olasz szakember.

„Nem hiszem, hogy nyomás lenne Seben. Ő a Ferrari tagja és közösen dolgozunk azon, hogy kitaláljuk, mit szeretne csinálni a jövőben és mit szeretnénk mi, valamint mit nem sikerült eddig elérnünk. Bőven van még időnk a tárgyalásokra Sebbel”

– mondta Binotto.

Egy biztos, a Ferrarinak többet kell idén nyújtania, ha meg akarja szorongatni a Mercedest.

Nem búcsúzik végleg a Forma-1-től Robert Kubica

2020.01.01.
Dorogi László

A Williamsnél pocsék idényt záró lengyel pilóta az Alfa Romeo tartalékpilótája lesz 2020-ban.

Fotó: EssentiallySports

Nem úgy alakult Robert Kubica visszatérése a Forma-1-be, ahogy arról ő és szurkolói álmodtak. A lengyel pilóta a mezőny leggyengébb konstrukciójával vágott neki az évnek, s bár némi szerencsével szerzett egyetlen világbajnoki pontocskát, azt nem lehet mondani, hogy ez az ő éve volt.

Kubica egy nagyon súlyos kézsérülésből felépülve tért vissza hosszú kihagyás után a száguldó cirkuszba, de Williamses csapattársa George Russell rendre megelőzte a futamokon, a lengyel pedig nem is kapott újabb szerződést a brit istállótól. Nem hagyja el azonban végleg a Forma-1-et, ugyanis az Alfa Romeo szerződtette tartalékpilótának.

Kubicának nem lesz ismeretlen a közeg, hiszen a pilóta korábban már versenyzett Sauberes autóval: 2006 és 2009 között az Alfa Romeo jogelődjének számító BMW színeiben szerepelt a Forma-1-ben.

"Nagyon örülök, hogy új fejezet kezdődik a pályafutásomban, és csatlakozhattam az Alfa Romeóhoz. Ez az istálló különleges helyet foglal el a szívemben, és nagyon örülök annak, hogy látok még néhány ismerős arcot a korábban itt töltött korszakomból"

- nyilatkozta Robert Kubica a Williams honlapjának.

A lengyel pályafutása során 97 Forma-1-es versenyen indult el, egy futamgyőzelmet aratott és további 11 alkalommal állhatott fel a dobogóra.

Hat éve történt Michael Schumacher síbalesete

2019.12.29.
Ragnar Volarus

2013. december 29-én a délelőtti órákban a franciaországi Méribelben síelés közben súlyos balesetet szenvedett Michael Schumacher hétszeres Forma 1-es világbajnok.

A szemtanúk feltételezései szerint két sípályát összekötő részen egy kőnek ütközött, amely felrepítette a levegőbe és egy sziklára esett. A balesetnél 14 éves fia, Mick is ott volt. Súlyos sérülésekkel szállították a grenoble-i kórházba, később elvesztette az eszméletét és kómába esett. Még aznap megoperálták, hogy csökkentsék a nyomást a koponyájában.

Másnap, december 30-án ismét megműtötték, és eltávolították a bal agyféltekében keletkezett vérömlenyt. A második műtét után állapota javult, de még mindig életveszélyben volt, emiatt a műtétek után mesterséges kómában tartották a hétszeres világbajnokot.

Állapotát sok spekuláció övezte, és ezt a hivatalos bejelentések hiánya csak súlyosbította. 97 nappal a balesete után, április 4-én menedzsere, Sabine Kehm nyilatkozatában közölte, hogy a Schumacher az ébredés jeleit mutatja. 170 nappal a balesete után, 2014. június 16-án, bejelentették, hogy Schumacher felébredt a kómából, és elhagyhatta a grenoble-i kórházat. Átszállították a svájci Lausanne-be, ahol a helyi egyetemi kórházban folytatódik a rehabilitációja. Ezt követően otthonába szállították, ahol folytatódott az ápolása. Állapotáról ritkán érkeznek friss hírek, de rengeteg a találgatás, amelyek egymásnak is ellentmondanak. 

A legutóbbi hírek a német versenyzővel kapcsolatban arról szóltak még szeptemberben, hogy egy párizsi kórházban őssejtkezelésen esett át, akkor a kórház egy névtelenséget kérő dolgozója úgy nyilatkozott, a hétszeres világbajnok tudatánál van.

Schumacher felesége, Corinna nemrég megszólalt nyilvánosan – néhány napja azt mondta: „A nagy dolgok kis lépésekkel kezdődnek.”

Michael Schumacher Forma-1-es pályafutása során 7 világbajnoki címet, 91 futamgyőzelmet, 68 rajtelsőséget és 155 dobogós eredményt ért el. A német legenda január 3-án lesz 51 éves.

Robert Kubica az Alfa Romeónál?

2019.12.25.
Ragnar Volarus

Ugyan Kubica jövőre nem lesz tagja a mezőnynek, de mégis szerepet vállal a nagyok között. Az idei szezont a Williams istállónál töltő lengyel finoman szólva sem élete idényén van túl. Az egy dolog, hogy a Williams harmatgyenge autót tudott összerakni, de Kubicát csapattársa oda-vissza verte az időmérőkön és a versenyeken. 

Fotó: Williams Racing

Ennek ellenére a lengyel pilóta tapasztalata sokat segíthet kisebb csapatoknál. Persze az szinte garantált, hogy Kubica a Német Túraautó Bajnokságban (DTM) fog versenyezni, de másodállást vállalhat az F1-ben. Egy ideig úgy tűnt a Haas és a Racing Point fejlesztői pilótája lesz, de most fordult a széljárás, és az Alfa Romeóval folytat előrehaladott tárgyalásokat. A Race Fans jelentése szerint a 35 esztendős versenyző, aki az egyik legjobb fejlesztői- és szimulátoros pilóta, immáron az Alfa Romeóhoz áll a legközelebb. 

Kubica korábban 2006 és 2009 között már vezetett a csapatnak, ami akkor éppen BMW Sauber néven futott. A lengyel veterán feladata az lenne, hogy segítsen kifejleszteni az Alfa Romeo új szimulátorát. A Haas is pontosan emiatt akarná a lengyelt, aki komoly tapasztalatokkal rendelkezik ezen a területen,. hiszen korábban a Mercedes F1-es szimulátorát is használhatta, még mielőtt visszatért volna az F1-be a Renault és a Williams segítségével.

Az autóversenyzők szerint ilyen a karácsony

2019.12.24.
Ragnar Volarus

Legalábbis a Formula E bajnokság szervezői és pilótái így gondolják. Az utolsó munkanaptól egészen a jövő évi munkábaállásig. A Formula-E saját idei versenyfelvételeiből állította össze ezt a vicces videót, hogy miképpen telik az ünnep egy "átlagos" családban.

Leclercé a jövő a Ferrarinál

2019.12.23.
Dorogi László

A fiatal monacói pilóta első maranellóiaknál töltött évében legyőzte négyszeres világbajnok csapattársát, nem véletlenül elégedettek vele.

Fotó: formula1.com

Charles Leclerc 2018-ban mutatkozott be a száguldó cirkuszban a Sauber színeiben, teljesítményével pedig nagyon gyorsan meggyőzte a Ferrari vezetőit, hogy benne lássák a patinás istálló jövőjét.

A monacóit az idei szezon előtt szerződtette az olasz csapat, Leclerc pedig azonnal meghálálta a bizalmat, minden idők legfiatalabb Ferraris futamgyőztese lett, összesen tízszer állhatott fel a dobogóra, az összetett világbajnoki pontversenyben pedig a negyedik helyen zárt a Mercedesek és a Red Bullos Max Verstappen mögött. Ennek köszönhetően szerződését 2024-ig végéig hosszabbította meg a Ferrari.

"Nagyon boldog vagyok, hogy hogy hosszú távon is maradhatok a Ferrarinál. A mögöttünk hagyott szezonban egy álmom vált valóra azzal, hogy a világ egyik legpatinásabb istálló autójában ülhettem. Alig várom, hogy még inkább elmélyítsem a kapcsolatot a csapattal ezután az intenzív és izgalmas idény után"

- nyilatkozta Leclerc.

16 éve ezen a napon jelentette be hivatalosan Baumgartner szerződtetését a Minardi

2019.12.23.
Ragnar Volarus

Bizony, 2003. december 23-án a Minardi végre hivatalosan is bejelentette, hogy a 2004-es szezonban végig Baumgartner Zsolt fogja vezetni egyik autójukat. Bár ez már előző nap is biztos volt, de a hivatalos bejelentés mégis más. A magyar pilóta 2003-ban már két versenyt teljesített, de ezzel lehetőséget kapott egy egész szezonon át tartó bizonyításra a mezőny legkisebb csapatánál, Gianmaria Bruni mellett.

Bár sokan csak lefitymálják ezt a teljesítményt, de azért jobb ha azzal tisztában van mindenki, hogy a Forma-1-ben igazi kiváltság versenyezni. Bármilyen időszakról is legyen szó és bármilyen csapatról. Nagyon elit klubról beszélünk. Ráadásul minden kornak megvannak a maga nehézségei és veszélyei, a múltban is, egészen a mai napig egészen különleges képességekkel megáldott pilóták tudnak csak ezekkel az autókkal rajthoz állni a száguldó cirkuszban.

Magyarország szerencsésnek mondhatja magát, mivel a Hungaroring 1986 óta megszakítás nélkül tagja az F1-es naptárnak. Amit szintén becsüljünk meg, mert eközben nagy múltú helyszínek veszítették el a tagságukat. A Magyar Nagydíj pedig az egyik legbiztosabb pontja a Forma-1-nek, még a Liberty Media irányítása alatt is. Sosem merül fel még szóbeszéd szintjén sem, hogy a Hungaroring kikerül a naptárból. 

De mi büszkék lehetünk Baumgartner Zsoltra is, akinek személyében F1-es versenyzőnk is volt, pontszerző pilótánk. Talán sokan emlékeznek Palik László kommentálására arról a bizonyos 2004-es Amerikai Nagydíjról, amikor a magyar versenyző a pontszerző 8. helyen ért célba a V10-es Cosworth motorral felszerelt Minardi volánja mögött.

Baumgartner Zsolt a professzionális formulaautós karrierjét 2001-ben a Formula 3000-ben kezdte el a Prost Junior Team színeiben. 2001 és 2003 között versenyzett a sorozatban. A legjobb idényét 2003-ban futotta, amikor 14. lett a bajnokság végén. 2003-ban történt meg az, amire oly sokan vártak. Ez volt az az esztendő, amikor a magyar versenyző 22 évesen, 7 hónaposan és 23 naposan bemutatkozhatott az F1-ben, ráadásul a Magyar Nagydíjon. Érdekesség, hogy Michael Schumacher egy nap eltéréssel ugyanennyi idősen kapta meg a lehetőséget 1991-ben Belgiumban. Zsolt ezzel a Forma-1 történetének 75. legfiatalabb debütálója.

Baumgartner ekkor a sérült Ralph Firman helyére ugorhatott be a Jordannél. Az időmérőt a 19. helyen fejezte be az utolsó Nicolas Kiesa előtt, közvetlen Jos Verstappen - Max Verstappen édesapja - mögött. A hátránya közel 5 másodperc volt Fernando Alonso (Renault) pole idejéhez képest. A versenyt viszont sajnos nem tudta befejezni, motorproblémák miatt a 34. körben ki kellett állnia. Ebben az esztendőben még az Olasz Nagydíjon ülhetett autóba, ahol 11. lett.

2004-ben már a Minardi volt Baumgartner Zsolt csapata és minden futamon ott lehetett az indulók között. A legjobb eredménye a már említett Amerikai Nagydíj volt, ahol 9 versenyzőt regisztráltak a célban, így éppen hogy csak megvolt az az 1 világbajnoki pont. A másik Minardival Gianmaria Bruni egyszer sem volt pontszerző.

Baumgartner azóta is a Forma-1 közelében maradt, a Liberty Media hatalomátvétele óta pedig sokkal többet láthatjuk őt a versenyhétvégéken, ahol sztárokat visz körbe az átépített versenygéppel.

A szurkolóknál nem Albon lett az év újonca

2019.12.14.
Ragnar Volarus

Az év végi díjátadókon szinte kivétel nélkül a Toro Rosso és a Red Bull pilótáját, Alexander Albont választották a legjobb újoncnak. De a szurkolók kicsit másképp gondolják.

Hogy mást ne mondjunk, az FIA múlt heti gáláján Alexander Albon kapta az év legjobb újoncának járó elismerést, de az Autosport szakértői is a thai pilóta mellett tették le voksukat. 

Alexander Albon a 2019-es szezont a Toro Rossóval kezdte, és komolyan versenyképes tudott lenni a középmezőnyben. Ennek - ne meg Gasly küszködésének köszönhetően - szezon közben megkapta a lehetőséget, hogy a Red Bullnál váltsa a franciát. 

Albon pedig itt sem okozott csalódást, de végül lemaradt a konstruktőri hatodik helyről, amelyet Carlos Sainz szerzett meg. A thai pilóta végül csak nyolcadik lett. Ettől függetlenül a Red Bullnál annyira elégedettek voltak a teljesítményével, hogy a szezon végén meghosszabbították a szerződését, és így jövőre is topcsapatban viaskodhat.

A szurkolók mindezek ellenére Lando Norrist tarották a legjobbnak. Márpedig összesen 86 922 szurkoló szavazott. Ami nem kevés.

Persze Norris sem panaszkodhat első évére a McLarennél, és bár elmaradt csapattársától Sainztól, de jelentős érdemei voltak abban, hogy a wokingiak a negyedik helyen végeztek a konstruktőri versenyben.

Talán éppen ezért a Forma-1 honlapján meghirdetett voksoláson az év újoncának választották a rajongók. A brit 76 százalékát kapta a voksoknak, vagyis elsöprő többséggel nyert, míg Albon a voksok 16 százalékát gyűjtötte be. A Williams újonca, George Russell nyolc százalékot gyűjtött. 

Norris talán nem csak teljesítményével, de a többiekhez képest jelentősebb közösségi médiás jelenlétével is megnyerhette magának a szurkolókat, de Sainz-cal kialakított rendkívül közvetlen viszonya is fokozta népszerűségét.

Gépet cserélt a Forma-1 és a MotoGP legendája

2019.12.12.
Dorogi László

Lewis Hamiltont és Valentino Rossit aligha kell bemutatnunk a motorsportok szerelmeseinek, ahogy a 44-es rajtszámmal ellátott Mercedest és a 46-os Yamahát sem. Valenciában most egy kis zavar került az erőbe.

Fotó: Lewis Hamilton/Twitter

Jól megérdemelt szabadságukat töltik a két legrangosabb versenyszéria, a Forma-1 és a MotoGP versenyzői, ám kutyából nem lesz szalonna, sokan pihenőjüket is száguldozással töltik.

Így tett Lewis Hamilton és Valentino Rossi is, de a Forma-1 hatszoros és a MotoGP kilencszeres világbajnoka tett egy kis csavart a sztoriba: egy valenciai versenypályán kicserélték járgányaikat, a rajtszámukat viszont megtartották.

Rossi korábban ült már Forma-1-es autóban, még Michael Schumacher Ferrarijában, így azt nem mondhatjuk, hogy gépeket pakolnának alá, de Hamilton is száguldozott már motorral. A két fenomén remekül érezte magát, és igen komolyan vette az egymás elleni versenyt, a birt autóversenyző például annyira megtekerte a Yamahát, hogy egyszer sikerült is kis híján összetörnie.

"Nem volt könnyű megülni a motort. Volt egy kisebb megpörgésem is, de egyben sikerült visszahoznom a gépet. Lépésről lépésre tanulom a dolgokat, de elég meredek ez a tanulási görbe. Őszintén ez a legjobb évem, és ez a csere most megkoronázta az egészet"

- nyilatkozta a speciális tesztkörök után Hamilton, aki Rossival kapcsolatban elmondta, hogy remek érzés volt egy legendát figyelni az autójában.

"Izgatott voltam, hiszen most először próbálhatta ki az autót, és ez arra emlékeztetett, amikor én ültem először F1-es autóba. Amikor látod magad körül a csapatot, érzed, hogy ez teljesen más. Nagyon király volt a pályán menni és látni magam előtt Valentinót ugyanazzal a járgánnyal"

- tette hozzá a Forma-1-es világbajnok.

A csere után természetesen Rossi is csak áradozni tudott Hamiltonról és a Mercedesről.

"Ezek után még nagyobb rajongója vagyok Lewisnak. Fantasztikus nap volt ez, amelyen a motorsport két csúcskategóriája nemcsak találkozott, hanem együtt is működött. Nagyszerű volt kipróbálni a W08-ast. Már korábban is ültem F1-es autóban, azonban nagyon sok változott a legutóbbi alkalom óta. Őszintén lenyűgözött az autó és a kezelhetősége, mint ahogyan a Mercedes csapata is"

- mondta a motorversenyző, aki hozzátette, egy napig igazi Forma-1-es versenyzőnek érezte magát, nem is akarta, hogy véget érjen.

"Technikailag a valenciai egy nehéz pálya, ráadásul szeles is volt az idő, szóval azt hittem Lewisnak nehéz dolga lesz, azonban briliánsan vezetett"

- mondta Rossi.

Hivatalos a 2020-as versenynaptár

2019.12.06.

Jóváhagyta az FIA motorsport-világtanácsa a 2020-as Forma-1-es versenynaptárat. A Magyar Nagydíjra augusztusban kerül sor. 

Fotó: twitter.com/f1

Minden eddiginél több futamot rendeznek az autósport királykategóriájában, ugyanis a 2020-as szezon 22 versenyhétvégéből áll. Az idény március 15-én veszi majd kezdetét Ausztráliában, majd egy héttel később kerül sor az év első villanyfényes futamára Bahreinben. A történelem első Vietnami Nagydíjára április 5-én kerül majd, sor míg ez első hollandiai futamra május 3-án kerül sor. Utóbbi helyszínen veszi kezdetét az európai szezon. 

A legendás monacói versenyt május 24-én rendezik, míg Kanadába június közepén látogat el a mezőny. A 35. Magyar Nagydíjat augusztus 2-án rendezik a Hungaroringen majd ezután következik a majdnem egy hónapos nyári szünet. A év utolsó európai futamára a hagyományok szerint Monzában kerül sor, szeptember első hetében. A szezon november 29-én ér véget Abu Dhabiban. 

A 2020-as versenynaptár:

Március 15. Ausztrál Nagydíj
Március 22. Bahreini Nagydíj
Április 5. Vietnámi Nagydíj
Április 19. Kínai Nagydíj
Május 3. Holland Nagydíj
Május 10. Spanyol Nagydíj
Május 24. Monacói Nagydíj
Június 7. Azeri Nagydíj
Június 14. Kanadai Nagydíj
Június 28. Francia Nagydíj
Július 5. Osztrák Nagydíj
Július 19. Brit Nagydíj
Augusztus 2. Magyar Nagydíj
Augusztus 30. Belga Nagydíj
Szeptember 6. Olasz Nagydíj
Szeptember 20. Szingapúri Nagydíj
Szeptember 27. Orosz Nagydíj
Október 11. Japán Nagydíj
Október 25. Amerikai Nagydíj
November 1. Mexikói Nagydíj
November 15. Brazil Nagydíj
November 29. Abu-dzabi Nagydíj

Ezeket a cikkeket olvastad már?