Kiemelt bejegyzések

Megfűszerezné a dupla futamokat a Liberty

Megfűszerezné a dupla futamokat a Liberty

2020.05.31. | Szabó Róbert

Sajtóértesülések szerint a duplázó pályákon fordított rajtrácsos lebonyolítást alkalmazhatnak majd.

Tovább
Indy 500: egykor a világ egyik legnagyobb versenye része volt a Forma-1-nek

Indy 500: egykor a világ egyik legnagyobb versenye része volt a Forma-1-nek

Tovább
Raikkönen megkapta az utolsó Ferrariját

Raikkönen megkapta az utolsó Ferrariját

Tovább

Alonso nem kell senkinek?  

2020.02.15.
Ragnar Volarus

Az egykori Forma-1-es pilóta David Coulthard nem hisz abban, hogy Fernando Alonsónak lesz helye 2021-ben a rajtrácson a Forma-1-ben, hiába kétszeres világbajnok és az egyik legjobb.

Pedig Fernando Alonso az utóbbi időben több olyan nyilatkozatot is adott, amik erősen arra utaltak, hogy 2021-től nagyon szeretne visszatérni. Holott a 2018-as szezon végén önként távozott a száguldó cirkuszból, pedig a McLaren még számított volna rá.

Alonso jelenleg teljesen szabad, és továbbra sem érzi magát öregnek a versenyzéshez. Jelenleg azon dolgozik, hogy egy versenyképes csapattal rajthoz álljon az Indy 500-on, de a hírek szerint már több csapat is visszautasította. A Forma-1-ben pedig még nehezebb top-ülést találnia, de mivel 2021-től minden átalakul a sportban, akár a Renault is kiváló opció lehet.

Csakhogy ott is foglalt az egyik ülés, hiszen Esteban Oconnak már van szerződése 2021-re, ellenben Daniel Ricciardo még nem döntött, de nem kizárt a maradása. Enstone igyekszik maradásra bírni az ausztrált, és ha ez sikerül, könnyen lehet, hogy Alonsónak valóban nem lesz helye.

Coulthard erről így vélekedik:

„Tudom, hogy vissza akar térni, de szerintem nincs opciója. Nem hiszem, hogy a Mercedesnek szüksége lenne rá, vagy szeretné őt. Ugyanezt gondolom a Ferrariról, és a Red Bullról is. Szóval akkor hová is menne? Visszatérne a McLarenhez? Számomra Alonso az egyik olyan versenyző az összes közül, aki a Forma-1-ben olyan tehetséges, mint Hamilton, Schumacher vagy Senna volt. Bármivel is ment, amivel gyorsan hajtott, nyert, de mindenkinek megvan a saját ideje, és talán ez már meg is történt.”

Hat nappal az első teszt előtt a Mercedes is bemutatta új járgányát

2020.02.14.
Dorogi László

A németek tavaly a bemutatotthoz képest egy teljesen másik autóval vágtak neki a szezonnak, de ez úgy fest, idén nem történik meg.

Fotó: formula1.com

Valentin-napon mutatta be 2020-as autóját a világbajnoki címvédő Mercedes Forma-1-es csapata. A fanatikusok közül talán még emlékeznek páran arra, hogy tavaly az első bemutatott géphez képest egy jelentősen eltérő konstrukcióval vágtak neki az idénynek az Ezüst nyilak, ám James Allison technikai vezető szerint ez idén nem fog bekövetkezni.

"Az autó első verziójának bemutatása mindig is fontos volt, de ebben az évben különös jelentősége van. Ez az utolsó esélyünk arra, hogy meggyőződjünk arról, minden klappol-e az első hivatalos téli teszt előtt"

- nyilatkozta a formula1.com-nak a technikai vezető.

Az új fejlesztésű, W11-es névre keresztelt autó a silverstone-i aszfaltcsíkon tette meg első köreit, Lewis Hamilton pedig csalafintán óvatosan fogalmazott a 2020-as erőviszonyokkal kapcsolatban.

"Egyelőre nem sokat tudunk arról, hogy állunk a többi istállóhoz képest"

- mondta a világbajnok, de hozzátette, hogy ő személy szerint pályafutása legjobb felkészülési időszakát teljesítette.

"Fizikailag és mentálisan is úgy érzem, hogy magasabb szinten vagyok, mint tavaly ilyenkor"

- tette hozzá a hatszoros világbajnok.

Az előzetes várakozások alapján idén is a Mercedes vág neki a legnagyobb eséllyel a világbajnoki cím megszerzéséhez, ami ha összejön, zsinórban a hetedik konstruktőri vb-elsősége lesz a németeknek.

"Jelenleg három istálló autót tartom képesnek a futamgyőzelemre, és ha minden az előzetes tervek alapján alakul, akkor a világbajnoki címre is"

- nyilatkozta Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke. Nem nagy meglepetés, hogy Wolff a Ferrarira és a Red Bullra gondolt, amikor a potenciális kihívókról beszélt, de azon se lepődjünk meg, ha idén is játszi könnyedséggel húzza be a világbajnoki címet a Mercedes a 2021-es, nagy szabályváltozások előtti utolsó évben.

Címkék: Forma 1, Mercedes

Elhalasztják a Kínai Nagydíjat!

2020.02.12.

Az FIA hivatalosan is bejelentette, hogy az országban tomboló koronavírus miatt elhalasztják az áprilisra tervezett Kínai Nagydíjat. 

Fotó: AFP

Javában tombol Kínában a koronavírus, amely miatt minden nyilvános eseményt, köztük a fedettpályás atlétikai vb-t is törölték. Az április 19-re tervezett Kínai Nagydíjról az FIA már a múlt héten tárgyalásokat folytatott, ma pedig a sajtóban a verseny törléséről szóló hírek is megjelentek. 

Kínai Automobil- és motorkerékpársport-szövetséggel (CAMF) a verseny promóterével (Juss Sports Group) a verseny elhalasztását kérte a napokban és az FIA, valamint a versenysorozat kereskedelmi jogait birtokló Liberty Media ezt el is fogadta. Azért csak halasztásról és nem végleges törlésről van szó, mert mind a négy érintett reményét fejezte ki, hogy a futamot a szezon végén megrendezhetik már. 

Kifinomult olasz elegancia - lehullott a lepel a 2020-as Ferrariról

2020.02.12.
Dorogi László

A maranellóiak szokásukhoz híven megadták a módját legújabb gépük bemutatójának, a Reggio Emiliában található, ikonikus Romolo Valli Színházban rántották le a leplet az SF1000-ről.

Fotó: formula1.com

A száguldó cirkusz résztvevői közül a bajnoki babérokra törő, de arról Kimi Raikkönen egyéni vb-címe óta csak álmodozó Ferrari mutatta be elsőként, milyen autóval róják majd a köröket pilótáik - Charles Leclerc és Sebastian Vettel - 2020-ban

Az olaszok - szokásukhoz híven - megadták a módját a lepel lerántásának, igencsak impozáns környezetben sikerült a világ tudtára adniuk: eleganciában még mindig viszik a prímet. Volt itt szimfonikus zenekartól kezdve, klasszikus kóruson át, balett-előadásig minden, de természetesen beszédet mondott a Ferrari vezérigazgatója, Louis Camilleri és a csapatfőnök Mattia Binotto is.

A Ferrari 2020-as járgányával az ősök előtt tiszteleg, ugyanis ebben az évben komoly mérföldkőhöz érkezik az olasz istálló:

idén lesz az ezredik futam a száguldó cirkusz történetében, amelyen Ferrari is rajtrácsra gurul.

"A tavalyi autóból indultunk ki az új modell tervezésekor, de igyekeztünk annyit javítani rajta, amennyit csak tudtunk. Talán az új gép hasonlít a tavalyira, de annyit elárulhatok, teljesen más lesz, ez egy sokkal extrémebb járgány"

- szögezte le Mattia Binotto csapatfőnök, aki hozzátette, a Ferrarinak idén arra kell koncentrálnia, hogy eltüntesse a 2019-ben elkövetett hibákat és semmiképpen se szerezzen annyival kevesebb pontot a Mercedesnél, mint tavaly. Mert hát valljuk be, az tényleg hatalmas pofon volt.

Szerda délelőtt már a Red Bull Racing is bemutatta új autóját, persze közel sem ilyen körítéssel, és szépen sorban jönnek majd a nagy leleplezések, hogy aztán éppen egy hét múlva Barcelonában elkezdődjön az idény első tesztje.

Címkék: Ferrari, Forma 1

Forma-1 elleni tüntetés Miamiban a Super Bowl árnyékában

2020.02.02.
Ragnar Volarus

A Liberty Media jó ideje szeretne tető alá hozni egy újabb amerikai futamot, és Miami számukra ideális helyszín lenne. Csakhogy különböző közigazgatási eljárások, a pálya nyomvonalának többszöri megváltoztatása mellett újabb problémák ütötték fel a fejüket. Az NFL vasárnapi nagydöntője, a Super Bowl előtt ugyanis tüntetést szerveznek a helyi lakosok a tervezett F1-es futam ellen.

A döntő helyszíne a többnyire feketék és munkásosztálybeliek lakta Miami Gardensben található Hard Rock Stadium, aminek közvetlen szomszédságában rendeznék a futamokat. A szervezett demonstráció célja, hogy megakadályozza a Forma-1-es futam környékre hozását.

A Reuters jelentése szerint a helyiek úgy érzik, hogy a Miami Dolphins NFL-csapata által birtokolt terület turisztikai célokra történő hasznosítása közben a tulajdonos egy fontos tényezőről megfeledkezik, mégpedig a környéken élőkről.

Noha a Dolphinst tulajdonló Stephen Ross és a Formula One Group úgy véli, a stadion köré tervezett nagydíj éves szinten 400 millió dolláros hasznot hozhat, a helyiek a zaj- és légszennyezés miatt aggódnak. Kevin Williams, a Norwood Atalános Iskola igazgatója nem túl derűlátó az eddigi tapasztalatok alapján.

"Amikor valaki ezekben a közösségekben él, akkor a pénz beszél. Lehet haszna a versenynek, de ez nem írja felül a gyermekeink egészségét."

A helyiek azt javasolják, hogy a versenyt a 74 km-re fekvő Homestead Miami Speedway-en rendezzék meg – ahol korábban IndyCar-futamokat is tartottak, jelenleg pedig a NASCAR számít rajta a legrangosabb sorozatnak – ezek a javaslatok azonban süket fülekre találtak.

Az ellenzők esélye lehet az a feburár 4-én sorra kerülő szavazás, amely ha az ő szempontjukból sikerrel jár, a nagydíj szervezőinek különleges engedélyre lenne szüksége a futam megrendezéséhez. A Miami Gardenst képviselő Barbara Jordan ugyanakkor nem túl derülátó a szavazás végkimenetelét illetően.

A versenyt eredetileg Miami belvárosában szerették volna megrendezni, de Samuel Dubbin ügyvéd segítségével a belvárosban élők sikeresen vették fel a harcot a rendezés ellen. Ekkor merült fel a Hard Rock Stadium körüli terület. Miami Gardens lakói viszont felbérelték Dubbint, hogy nekik is segítsen.

Ez a Hard Rock Stadium köré építendő pálya terve:

A jelek szerint kevesebb sikerrel - a rossz nyelvek szerint ez Stephen Ross hatása -, de a futam egészségkárosító hatását azért igyekezett kiemelni.

„A verseny súlyos fenyegetést jelent a normális életre, az embereket sújtó zaj pedig kétségtelenül halláskárosodáshoz vezethet" – mondta Dubbin.

A Forma-1-es autók hangja közelről a 130 decibeles zajszintet is elérheti, ami meghaladja egy rockkoncert zajszintjét, és közel áll egy sugárhajtóművéhez. Egészségügyi szakértők szerint a biztonságos határ 70-75 decibel.

„Sértés ránk nézve azt sugallni, hogy lemondunk az egészségünkről új munkahelyekért cserébe"

- nyilatkozta a Miami Gardensben élő Karen Hunter Jackson, aki környezetvédelmi rasszizmusnak ítéli az F1-es futam tervét.

Kiszállhat a Forma-1-ből az elmúlt évtized legsikeresebb csapata

2020.01.29.
Dorogi László

Elképzelhető, hogy 2021-től már nem látjuk az Ezüst nyilakat a száguldó cirkuszban.

Fotó: The Drive

Minden jel arra utal, hogy a Mercedesnél komolyan gondolkoznak a Forma-1-ből történő kilépésen - legalábbis ezt vetíti előre a Mercedes anyavállalatának, a Daimlernek a legújabb lépése.

A RaceFans és az Autocar egybehangzó értesülései szerint a Daimlernél két hét múlva egy meeting keretein belül vitatják meg, mi legyen a Mercedes-istálló sorsa a Forma-1-ben a 2021-es szabályváltozásokat követően és az is elképzelhető, hogy az elmúlt évtized legsikeresebb csapata búcsút int a száguldó cirkusznak.

A Daimlernek azért kell komolyan mérlegelnie az eshetőségeket, mert a cég bevétele alaposan megcsappant az elmúlt időszakban, több milliárd dollárnyi profit esett ki a büdzséből és a tervek szerint a közeli jövőben több mint 10 ezer dolgozótól kell megválniuk a költségcsökkentés jegyében.

A hírek szerint a Mercedes akkor is maradhat a Forma-1-ben, ha a Daimler úgy dönt, kivonja a gyári istállót a forgalomból, ebben az esetben a német gyártó motorbeszállítóként vehetne részt a küzdelmekben - ez már csak azért is tűnik biztosnak, mert a Mercedest 2025-ig szerződés köti a McLarenhez és a Williamshez is.

Mindemellett a Mercedes a motorbeszállítója a Racing Point istállónak is, és ha az Ezüst nyilak valóban kiszállnak a sorozatból, akár szorosabbra is fűzhetik a viszonyukat a Force India jogutódjával. A pletykák szerint ebben az esetben a Mercedes jelenlegi csapatfőnöke, Toto Wolff vihetné tovább a csapatot a Racing Point tulajdonosával, Lawrence Strollal egyetemben, aki bevásárolhatja magát az Aston Martinba, így akár Aston Martin néven, Mercedes-motorokkal mehetne tovább a csapat - írja a motorsport.com.

A Mercedes az elmúlt években egyeduralkodónak számított a Forma-1-ben, 2014 óta senki nem tudta letaszítani őket a trónról.

Címkék: Forma 1, Mercedes

A Ferrari kicsit titkolózna

2020.01.25.
Ragnar Volarus

Olasz sajtóértesülések szerint a Ferrari idén nem fogja felfedni minden titkát már a tesztek első hetében. 

Még emlékezhetünk, hogy a 2019-es szezon előtti teszteken a Ferrari autója volt a leggyorsabb, így mindenki joggal hihette, hogy veszélyesek lesznek a Mercedesre. Azonban a szezon első versenyhétvégéjén Melbourne-ben egészen más arcát mutatta a német istálló. Mint később kiderült a Mercedes egy B specifikációjú versenygépet vitt magával a teszt első hetére, és a másodikat is javarészt elbliccelték. Tehát altattak.

A Motorsport.com szakoldal olasz forrásai szerint idén a Ferrari is ezt az utat fogja választani, és a február 19-én kezdődő első háromnapos teszten még kizárólag egy alapfelszereltségű autót fognak kipróbálni és csak a második teszten - február 27-29. között - teszik majd fel az új aerodinamikai fejlesztéseiket a Ferrarira.

Franco Nugnes újságíró szerint az olaszok ezzel időt is szeretnének nyerni, mert aerodinamikai fejlesztéseik egyelőre nagy csalódást okoznak. Ami biztos, az idei téli tesztekből még annyi következtetést sem szabad levonni, mint az elmúlt években. 

Végleg elválnak a McLaren és Alonso útjai

2020.01.21.
Dorogi László

A Forma-1 kétszeres világbajnoka faképnél hagyja a brit istállót és nagykövetként sem képviseli a McLarent a jövőben.

Fotó: autosport.com

A szakítás nem volt az a nagy ajtócsapkodós balhé, a szépen csendben váltak el.

"Fernando világklasszis versenyző, minden jót kívánunk neki a jövőben. Az együttműködésünk véget ért, de mindig a McLaren család tagja marad"

- írta közleményében a McLaren.

A spanyol pilóta 2007-ben címvédőként szerződött a McLaren Forma-1-es csapatához, de ha azt mondjuk, hogy nem volt zökkenőmentes első wokingi idénye, akkor még nem mondtunk semmit. A feszültség az első pillanattól kezdve tapintható volt közte és az akkor még fiatal üstökösként berobbanó csapattársa, Lewis Hamilton között, s hiába nyert meg az idényben négy futamot is, a világbajnoki címet végül elbukta Kimi Raikkönennel szemben. A Hamiltonnal való konfliktusának köszönhetően összebalhézott Ron Denis csapatfőnökkel is, így gyorsan továbbállt.

Az Alonso és Denis közötti békülésre hosszú éveket kellett várni, de 2015-ben megszületett a konszolidációs megállapodás, és a spanyol visszatért a McLarenhez, ám a csapat már közel sem tartozott az élmenők közé, mint az első időszakában. Alonso rendre erőn felül teljesített a pocsék McLaren-Hondával, de a futamgyőzelmekre esélye sem volt. A kétszeres világbajnok egyre többször kritizálta a száguldó cirkuszt, mondván unalmas és kiszámítható, 2018-ban pedig el is hagyta a sorozatot, bár a McLarennel megmaradt a munkakapcsolata.

Alonso versenyezni akar, de a Forma-1-ben nem lehet

A spanyol szerint közel sem olyan a csata a száguldó cirkusz nyomvonalain, mint ahogy azt elképzelte tizenhét évvel ezelőtt. Fernando Alonso néhány napja jelentette be, hogy felhagy a Forma-1-es versenyzéssel és inkább más sorozatban, sőt, sokkal inkább sorozatokban próbálná ki magát.

A spanyol versenyző azóta több sorozatban is kipróbálta magát, részt vett a Dakar-ralin, ahol tizenharmadikként ért célba, de versenyzett az Egyesült Államokban az Indycarban és nyert Le Mans-i 24 órás versenyt is. Az autóversenyzők álmához, a Tripla koronához (ami egy Forma-1-es Monacói Nagydíj győzelemből, egy Le Mans-i sikerből és egy Indy 500-as sikerből áll) már csak egy Indy 500-as futamgyőzelemre van szüksége.

Alonsónak nincs helye a McLarennél

A Forma-1 kétszeres világbajnoka jelezte, kifejezetten ínyére lennének a héten elfogadott, 2021-es szabályváltoztatások, így szívesen visszatérne a száguldó cirkuszba. Az viszont már most biztosnak tűnik, ha meg is valósul a nagy visszatérés, az nem a McLarennél történik meg.

Alonso még nem mondott le a Forma-1-es visszatérésről sem, ehhez viszont egy jó ajánlatra is szüksége lenne.

A Ferrari mérnökei csalódtak az új autóban

2020.01.15.

A Ferrari ugyan sikeresen teljesítette a töréstesztet, de ettől még olasz sajtóértesülések szerint a 671 kódjelű 2020-as Ferrari nem az igazi. Leo Turrini újságíró egyenesen azt írja: a Ferrarinál elégedetlenek az új konstrukcióval.

„Számomra úgy tűnik, hogy egyelőre a szimulátortól és a szélcsatornától befutó jelzések nem győzték meg a mérnököket. Tartsuk azonban észben, hogy még mindig van idő”

– írta a dok ferraris forrással rendelkező újságíró.

Turrini egyúttal Vettel jövőjéről is megosztott néhány gondolatot.

„Nem vagyok olyan biztos abban, hogy 2020 lesz Vettel utolsó éve vörösben. Még inkább azt követően, hogy Verstappen hosszabbított a Red Bullnál. Vettelt a legkevésbé sem bántja az olasz sajtó ellenséges hangneme, azon egyszerű oknál fogva, hogy nem igazán olvassa.”

Sikeres volt a Ferrari töréstesztje

2020.01.14.

A Sky Italia értesülései szerint a Ferrari 2020-as Forma-1-es autója egy hónappal a bemutatót megelőzően már át is ment az FIA hivatalos töréstesztjén, melyre a Milánó melletti Bollate nevű városkában került sor.

Egy biztos, nem elátkozott az épület, hiszen néhány héttel ezelőtt az Alfa Romeo Racing 2020-as autója megbukott ugyanezen a törésteszten, most a Ferrari elsőre átment. Sajtóértesülések szerint egyébként már a Racing Point istállója is túl van a törésteszten. Szintén sikerrel.

A csapat esélyeiről Charles Leclerc-t kérdezték meg, akit nem csupán az idei, hanem már a 2021-es, komoly szabályváltozásokat hozó esztendőrtől is megkérdezték. 

„Remélem, képes leszek harcolni a világbajnoki címért, de természetesen nagyon nehéz dolgom lesz. Rendkívül fontos lesz, hogy jól kezdjük meg a szezont, hiszen a csapatok rengeteg pénzt fognak beleölni a fejlesztésekbe a költségvetési sapka megérkezése előtt. Próbálok már most annyira felkészült lenni 2021-re is, amennyire csak módomban áll. Úgy érzem, hogy az egy jó esztendő lesz”

– nyilatkozta Charles Leclerc, aki első Ferraris évében legyőzte négyszeres világbajnok csapattársát, Sebastian Vettelt.

Címkék: Ferrari, Forma 1

Ezeket a cikkeket olvastad már?