Kiemelt bejegyzések

Végleg elválnak a McLaren és Alonso útjai

Végleg elválnak a McLaren és Alonso útjai

2020.01.21. | Dorogi László

A Forma-1 kétszeres világbajnoka faképnél hagyja a brit istállót és nagykövetként sem képviseli a McLarent a jövőben.

Tovább
Nem búcsúzik végleg a Forma-1-től Robert Kubica

Nem búcsúzik végleg a Forma-1-től Robert Kubica

Tovább
Hat éve történt Michael Schumacher síbalesete

Hat éve történt Michael Schumacher síbalesete

Tovább

Leclerc egy körön verhetetlennek tűnik

2019.09.28.

Charles Leclerc, a Ferrari monacói pilótája nyerte a Forma-1-es Orosz Nagydíj szombati időmérő edzését, így a vasárnapi futamon ő rajtolhat majd az élről.

A 21 éves versenyző sorozatban negyedszer végzett az élen időmérőn, és ez az idei, egyben pályafutása hatodik pole pozíciója.

Leclerc mellől a címvédő és ötszörös világbajnok brit Lewis Hamilton (Mercedes) startolhat, míg a harmadik rajthely a másik Ferrarival a négyszeres vb-győztes német Sebastian Vettelé lett.

Sokáig úgy tűnt, hogy az első sort a két Ferrari szerzi majd ki, ám az utolsó gyors körökben Hamiltonnak sikerült valamivel jobb időt futnia Vettelnél.

A negyedik helyen Max Verstappen, a Red Bull holland pilótája zárt, ő azonban már korábban kapott egy öt rajthelyes büntetést motorelemek cseréje miatt, így Vettel mellől Hamilton csapattársa, a finn Valtteri Bottas startolhat vasárnap kora délután.

Szépen teljesített a két McLaren-versenyző is, Carlos Sainz az ötödik, Lando Norris pedig a hetedik helyről kezdheti majd a futamot Szocsiban.

Az 53 körös Orosz Nagydíj vasárnap 13.10 órakor kezdődik.

A teljes rajtsorrend:
1. sor:
Charles Leclerc (monacói, Ferrari)
Lewis Hamilton (brit, Mercedes)
2. sor:
Sebastian Vettel (német, Ferrari)
Valtteri Bottas (finn, Mercedes)
3. sor:
Carlos Sainz Jr. (spanyol, McLaren)
Nico Hülkenberg (német, Renault)
4. sor:
Lando Norris (brit, McLaren)
Romain Grosjean (francia, Haas)
5. sor:
Max Verstappen (holland, Red Bull)
Daniel Ricciardo (ausztrál, Renault)
6. sor:
Sergio Perez (mexikói, Racing Point)
Antonio Giovinazzi (olasz, Alfa Romeo)
7. sor:
Kevin Magnussen (dán, Haas)
Lance Stroll (kanadai, Racing Point)
8. sor:
Kimi Räikkönen (finn, Alfa Romeo)
Pierre Gasly (francia, Toro Rosso)
9. sor:
George Russell (brit, Williams)
Robert Kubica (lengyel, Williams)
10. sor:
Alexander Albon (thaiföldi, Red Bull)
Danyiil Kvjat (orosz, Toro Rosso)

Vettel több mint egy év után győzött ismét

2019.09.22.

Sebastian Vettel győzelmével ért véget a Szingapúri Nagydíj és így a Ferrari világbajnoka véget vetett egy 13 hónapon keresztül tartó nyeretlenségi szériának. 

Fotó: twitter.com/f1

Sorozatban harmadszor is Charles Leclerc szerezte meg az első rajtkockát, és a Ferrari monacói pilótájának megvolt minden esélye, hogy Damon Hill 1993-as bravúrja óta elsőként, az első győzelmét követő két versenyt is megnyerje. A rajtnál Sebastian Vettel támadta Lewis Hamiltont, ám előzés nem történt az élmezőnyben. Az állóvizet némiképp Carlos Sainz és Nico Hülkenberg koccanása kavarta fel, és a spanyol körhátrányba is került a kényszerű kiállása miatt. 

Jellemző a verseny első harmadának tempójára, hogy az első hat között a 20. körre sem alakult ki hat másodpercnél nagyobb különbség. Az élcsapatok taktikailag próbáltak meg a másik elé kerülni és a kiállásoknál Vettel meg is előzte csapattársát. Hamiltont eltérő stratégiája miatt később hozták csak ki, így a két Ferrari és Max Verstappen mögé jött be. 

Négy pilóta eltérő stratégián volt az élcsapatokhoz képest, így a futamot egy időben Antonio Giovinazzi vezette Pierre Gasly és az utolsó helyről startoló Daniel Ricciardo előtt. 

Miután a taktikák közti különbség kijött, Vettel kezdett ellépni a többiektől és úgy tűnt Leclerc nem tudja tartani a lépést mögötte. Ekkor azonban Romain Grosjean kiforgatta George Russellt és beküldték a biztonsági autót, ergo új verseny kezdődhetett. 

Miután a safety car kijött, már jöhetett is vissza, mivel Sergio Perez megálló autóját sem tudták időben eltávolítani a pálya széléről. Szingapúrban minden évben van biztonsági autó szakasz és arról, hogy ez harmadszor bekövetkezzen, arról Danyiil Kvjat gondoskodott, aki úgy előzte meg Kimi Raikkönennent, hogy a finnek kitört a felfüggesztése. 

Az utolsó kilenc körre engedték el ismét a mezőnyt, vagyis minden adva volt egy nagyszerű futamhajrához. Ez azonban elmaradt és Sebastian Vettel végül magabiztosan nyerte meg a Szingapúri Nagydíjat. A Ferrari négyszeres világbajnoka tavaly Belgiumban nyert utoljára, Szingapúrban pedig ötödik alkalommal diadalmaskodott. 

Vettel mögött csapattársa Charles Leclerc és Max Verstappen végeztek a dobogós helyeken. A Mercedes taktikája nem vált be, így Lewis Hamilton és Valtteri Bottas számára csak a negyedik-ötödik hely jutott. A legjobb 10-be még Alenxader Albon, Lando Norris, Pierre Gasly, Nico Hülkenberg és Antonio Giovinazzi fértek be. 

Hamilton továbbra is vezeti a pontversenyt, a 296 pontos brit mögött Bottas 231 ponttal áll. A harmadik helyen jelenleg Charles Leclerc tartózkodik 200 ponttal, Max Verstappen szintén ennyi egységet gyűjtött, míg Sebastian Vettelnek 194 pontja van. 

A Mercedes vezeti a konstruktőri bajnokságot 527 ponttal, a Ferrarinak 394, a Red Bullnak 289 pontja van. A világbajnokság jövő héten Oroszországban folytatódik. 

Végeredmény:

Forma-1: Leclerc bravúros hajrával Hamilton és Vettel előtt az időmérőn

2019.09.21.
Ragnar Volarus

Spa és Monza után zsinórban harmadszor a monacói az élen az időmérőn. Leclerc mögött Hamilton és Vettel végzett. Ferraris csapattársa Hamiltontól is kikapott, mert az utolsó próbálkozásakor belehibázott a körbe, így már nem tudott javítani. 

Fotó: Twitter

A Q1-ben a Mercedesek a közepes keverékekkel próbálkoztak, ls az élen álló végző Leclerc-hez képest 6-7 tizeddel el is maradt az idejük. A csapat a biztonság kedvéért mégis kiküldte őket a lágyakon egy újabb próbálkozásra, amivel viszont az első két pozícióban zárták a szakaszt Valtteri Bottas vezetésével. A kiesők között a két Williams, Romain Grosjean, Lance Stroll és Danyiil Kvjat végzett.

A Q2-ben a Ferrarik tudtak néhány tizedmásodperces előnyre szert tenni Hamilton, Verstappen és Bottas előtt, és Vettel is közelebb került csapattárásához. Sergio Perez végzett a ebben a szakaszban a 11. helyen, de váltócsere miatt öt rajthelyes hátrasorolást kapott korábban. Mellette Antonio Giovinazzi, Pierre Gasly, Kimi Raikkönen és Kevin Magnussen voltak a kiesők. A legjobb tízben pedig így már csak öt csapat képviselte magát két-két pilótával.

A Q3-ban aztán kisebb meglepetésre - a hétvége során először - Vettel jegyezte a legjobb időt, a második helyen álló csapattársának is több mint három tizedet adva. Verstappen ideiglenes harmadikként közel maradt a második Ferrarihoz, a két Mercedes azonban egy másodperces hátrányban volt.

Ám most is a végén csattant az ostor. A német nem tudott javítani a második körében, Leclerc azonban két tizedet hozott rajta, ami elegendő volt a rajtelsőséghez, hiszen a nagyot javító Hamilton is csak éppen be tudott jönni Vettel elé az első sorba. A második soron Vettel Verstappennel osztozik, míg Bottas jelentős lemaradással ötödik lett Albon előtt.

Leclerc zsinórban harmadik pole-pozícióját szerezte, idén pedig már az ötödiket, ezzel ő rendelkezik a legtöbbel a 2019-es szezonban.

Fotó: Twitter

Címkék: Ferrari

Nico Hülkenberg karrierének vége?

2019.09.20.
Kecskés István

Azt mondják az okosok, hogy több volt a német pályafutásában, de úgy tűnik, hogy győzelem nélkül búcsúzik el a Forma-1-től Nico Hülkenberg.

A németnek ajtót mutattak a Renault-nál, így új csapatot kell kereseni – a francia sárgáknál Esteban Ocon váltja a versenyzőt –, de a helyzet az, hogy fogynak a lehetőségek. Igazából már csak egy van, de az meg Hülkenbergnek nem kell. 

A szingapúri versenyhétvégén a Haas bejelentette, hogy Romain Grosjean marad jövőre is a csapatnál. 

„Nem hajszoltam ezt a megállapodást. Nem jutottunk előrébb, nem állapodtunk meg, nem állt össze a dolog a Haasszal. Ez most a következménye ennek. A Haas valóban egy lehetőség volt előttem, és beszéltünk is, ez nem titok. De nem jutottunk egyezségre, nem sikerült megállapodást kötnünk” – mondta Hülkenberg.

Jelenleg két csapatnál akad szabad, vagy legalábbis annak vélt hely. Az egyik a Williams, ahol Robert Kubica csütörtökön jelentette be a távozását, ellenben ez a mezőny leggyengébb csapata. Hülkenberg sem akar oda szerződni. 

„Bármennyire is szeretném az F1-ben folytatni, szükséges, hogy legyen értelme is. A megfelelő megállapodásnak kell létrejönnie. Nem akarok bármi áron a Forma–1-ben maradni, csak hogy legyen valami. Nem szeretnék lekezelő vagy tiszteletlen lenni a Williamsszel, ezt általánosságban értem, akár a Haas mostani helyzetére is. Számomra ez a legfontosabb” – nyilatkozta a pilóta. 

Marad az Alfa Romeo, de… 

Az istálló nem dönt teljesen önállóan, a fiatal olasz Antonio Giovinazzi szerepeltetéséhez ragaszkodik az Alfa partnete a Ferrari még akkor is, ha Kimi Räikkönentől alaposan elmarad a teljesítménye. 

„Az ember tisztában van vele, látja, hogy még milyen elérhető lehetőségek vannak, és mely ülésekre nincs esély. Szerintem eléggé nyilvánvaló. Jelenleg nem tudom. Kicsit már kicsúszott a kezemből az irányítás, így a legfontosabb az lesz, hogy jól teljesítsek a pályán. Csak időre van szükségünk. Vannak lehetőségek, reális esélyek, de ebben a játszmában soha nem mehetsz biztosra” – mondta Hülkenberg.

A német versenyző 2010 óta szerepel a sorozatban, győzelmet nem szerzett, de egyszer indulhatott a pole-ból.

Kubica a szezon végén távozik a Williamstől

2019.09.19.

A Williams hivatalosan bejelentette, hogy a szezon végeztével Robert Kubica távozik a csapattól. 

Fotó: formulaone.com

Az egyszeres futamgyőztes Robert Kubica 2010 után idén márciusban indult újra Forma-1-es futamon, ám a lengyel pilóta visszatérése nem sikerült olyan meseszerűre, mint azt a várták. A BMW-vel és a Renault-tal is egykoron remekelő versenyző általában az utolsó helyet szerzi meg a kvalifikáción és folyton kikap George Russelltől. Kubica eddig egyetlen pontot szerzett, amely egyben a Williams egyetlen idei pontja is: Németországban két büntetés miatt a 10. helyen rangsorolták. 

A Williams istálló ma bejelentette, hogy Kubica elhagyja a szezon végén a csapatot, és a szerződés felbontása a pilóta szándékából történt. Meglehetősen valószínű, hogy Kubica jövőre nem kap állást a teljes szezonra, így erősen kérdéses a lengyel pilóta jövője. A sajtóban olyan hírek is felröppentek, hogy a Racing Point tartalékversenyzője lesz, de néhány forrás azt sem tartja kizártnak, hogy a DTM-ben láthatjuk jövőre őt. 

Csalást sejtenek a riválisok a Ferrari szintlépése mögött

2019.09.19.
Dorogi László

Igazán jól sikerült a Ferrarinak a nyári szünet utáni első két versenyhétvége a Forma-1-ben. Bár a maranellóiak nem lehetnek maradéktalanul elégedettek - Sebastian Vettel már az árnyékának is csak az árnyékát követi -, Charles Leclerc kettőből két futamot húzott be, holott az első 11 versenyen egyszer sem örülhettek az olaszok.

Azt persze tudni lehetett, hogy mind a spai, mind a monzai aszfaltcsík kedvez a Ferrari felépítésének, Charles Leclercnek mindenesetre nem volt egyszerű érvényesítenie a "papírformát": a fiatal monacói Belgiumban és Olaszországban is tarolt, a pole pozíciót futamgyőzelem követte.

Ami szemmel láthatóan is különbséget jelentett ezeken a versenyeken, hogy a Ferrari iszonyatosan gyors az egyenesekben, a többiek meg sem tudták közelíteni a tempójukat, ami szöget is ütött a Red Bull Racing vezetőségének fejébe, szerintük simán elképzelhető, hogy illegálisan szereztek versenyelőnyt az olaszok a riválisokkal szemben.

Christian Horner, a spanyol Mundo Deportivónak nyilatkozva elmondta, megérdeklődték a Nemzetközi Autósport Szövetségnél, hogy szabályos-e a Ferrari Forma-1-es motorja, de választ egyelőre nem kaptak. Nem a Red Bull az egyetlen, amely csalást sejt a Ferrari szintlépése mögött, korábban Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke beszélt arról, hogy milyen komoly fejlődésen ment keresztül a rivális istálló.

Fotó: formula1.com

A hírek szerint a Ferrari erőforrása 55 plusz lóerőhöz jutott a nyári szünetben, ezt pedig a rossz nyelvek szerint három módon tehették meg. Van több kilowattot hoznak ki az akkumulátorból a megengedettnél - ez ugye értelemszerűen szabálytalan. Egy másik teória szerint extra üzemanyagot égetnek el, amit a szenzorok nem érzékelnek - ezt először be is kéne bizonyítani, de persze ez sem szabályos. A harmadik teória szerint az extra lóerők olajégetésből származnak - ez is szabályellenes.

Aztán persze az is könnyen megtörténhet, hogy a Ferrari mérnökei csak találtak egy olyan megoldást, amit a többiek még nem. Egy Forma-1-es csapatfőnök ezzel kapcsolatban úgy fogalmazott, ha szabályos módon növelték meg az autók lóerejét, akkor bizony kalapot kell emelniük előttük.

Címkék: Ferrari, Forma 1, Red Bull

Forma-1: veszélyben a hétvégi szingapúri verseny

2019.09.17.
Ragnar Volarus

A PA hírügynökségnek a Forma-1 meg nem nevezett szóvivője úgy nyilatkozott, hogy „a szingapúri versenyszervezők az érintett felekkel folyamatosan egyeztetnek a levegő minőségének kérdésében, emellett folyamatosan figyelik, mérik a pálya környékére érkező levegő minőségét, és lépéseket tesznek, hogy a pálya fölé érkező füstköd hatását csökkentsék”.

Fotó: REUTERS/Feline Lim

A BBC pedig arról ír, hogy óvintézkedéseket vezettek be Szingapúrban a hétvégi Forma–1-es nagydíj előtt az F1-főnökök kérésére. Merthogy a szomszédos indonéziai erdőtüzek miatt megromlott levegőminőség miatt arra kérték a városban lakókat és dolgozókat, hogy csökkentsék a szabadban végzett megterhelő fizikai munka mennyiségét. Ez pedig a Forma–1-es pilótákra hatványozottan igaz. Ráadásul a szingapúri verseny még ideális körülmények között is az egyik legmegterhelőbb verseny.

A verseny szervezőinek nyilatkozata szerint péntekig sokat változhat a levegő minősége, a szálló részecskék mennyisége ugyanis megjósolhatatlan előre - az viszont bizonyos, hogy Szingapúrban egy héttel a verseny előtt átlépte az egészségügyi határértéket, s azóta is a határérték körül mozog -, így reménykednek benne, hogy az eredeti terv szerint mehet le a versenyhétvége programja. .

A BBC értesülései szerint az F1 vezetőinek van B-terve arra az esetre, ha túl magas lenne a légszennyezettség a hétvégén, ám erről pontosabb információkat senki nem árult el. Az Forma-1-et irányító Liberty Media képviselői mindenesetre eddig hivatalosan nem foglaltak állást a kérdéssel kapcsolatban, pedig a döntő szót ők fogják kimondani.

Michael Schumachert kórházba szállították!

2019.09.10.
Kecskés István

Természetesen konkrétumokat nem jelentett be senki, de német és francia lapok is megírták, hogy egy párizsi kórházba szállították minden idők legnagyobb Forma-1-es bajnokát.

A Le Parisien repítette világgá a hírt, hogy Michael Schumachert a párizsi Georges Pompidu Klinikán kezelik, a lap szetinzt őssejtinfúziót kap, hogy a szervezetében fellépő gyulladást csökkentsék.

A hétszeres világbajnok sportoló 2013. december 29-én szenvedett súlyos síbalesetet, amelynek következtében több alkalommal is műteni kellett, kómába esett és nagyon hosszú kezelés után évek óta Genfben kezelik. Lapértesülések szerint innen szállították Párizsba, hogy az őssejtkutatás egyik legkiválóbb szakembere Philippe Menasché kezelje. Német hírek szerint idén már harmadik alkalommal került a francia főváros kórházába Schumacher. A kezelésre azért van szükség, mert a hírek szerint az egykori pilóta 2013 óta mozdulatlanul fekszik az ágyban, s a testét több ponton is gyulladások érték el. 

A lapok szerint a Schumachert szállító konvojt tízfős biztonsági szolgálat felügyelte, a kórházat pedig lezárták. 

Leclerc visszaverte Hamilton és Bottas támadását is, újra futamot nyert

2019.09.08.
Dorogi László

Charles Leclerc 2010 óta az első Ferrari pilóta, aki Monzában futamot tudott nyerni. Sebastian Vettel megint hatalmasat hibázott.

Fotó: formula1.com

Nagyon régóta vártak a Ferrari szurkolók arra, hogy végre valahára hazai pályán Ferrari győzelmet láthassanak. Ez utoljára Fernando Alonsónak sikerült a maranellóiakkal, ráadásul a hibrid éra 2014-es bevezetése óta egytől-egyig Mercedes siker született a legendás aszfaltcsíkon.

A kalandos körülmények között lezajlott időmérő edzés után mindenesetre bizakodhattak az olaszok, hiszen Charles Leclerc zsinórban második pole pozícióját szerezte meg, Sebastian Vettel azonban a két Mercedes, Lewis Hamilton és Valtteri Bottas mögé szorult a rajtrácson.

A rajtot Lewis Hamilton kapta el a legjobban, olyannyira, hogy néhány méter alatt ledolgozta hátrányát Leclerc-kel szemben, csakhogy a monacói meg tudta őrizni pozícióját, míg a britre megérkezett csapattársa, de Bottasnak sem jött össze az előzés. Összejött viszont Hülkenbergnek, a Renault pilótája gyorsan megfosztotta negyedik helyétől Sebastian Vettelt, de a németnek erre még volt válasza.

Alig telt el néhány kör, jött a már-már szokásosnak mondható Vettel-baki, a német az Ascari-sikánban pördült meg, majd kötött ki a sóderágyban, amikor viszont visszatért volna az aszfaltra, kis híján belerongyolt Lance Strollba, s a dominó effektust követve a kanadai Danyiil Kvjat versenyét tette tönkre majdnem. Az incidens során Vettel Ferrarija megsérült, az első szárnyát ki kellett cserélni, ráadásul a sportbírák egy tíz másodperces stop and go büntetéssel sújtották Vettelt, amiért veszélyesen tért vissza a pályára, így gyorsan eldőlt, hogy csak az egyik Ferrarinak lesz esélye megtörni a régóta húzódó nyeretlenségi sorozatot Monzában.

Az élmezőnyben Lewis Hamilton kezdte meg a kerékcserék sorozatát, a Mercedesnél egyértelműen szerettek volna Leclercék elé vágni, csakhogy egy körrel később a monacóit is kihozták kereket cserélni, s végül sikerült megőriznie pozícióját Hamiltonnal szemben. Bottas viszont más taktikát választott, a finn csak 8 körrel csapattársa után jött abroncsokat váltani, de a friss gumikat kihasználva gyorsan felzárkózott a Leclerc-Hamilton párosra.

A brit vércseként üldözte az élen haladó monacóit, aki egy alkalommal kissé el is fékezte magát, de ez sem volt elég Hamiltonnak az előzéshez, majd ő is elfékezte magát egy előzési kísérlet során az egyes kanyarban, ezt pedig Bottas köszönte szépen és ki is használta, átvette a második helyet a tapadását teljesen elveszítő Hamiltontól.

Leclerc így egy Mercedes helyett egy másikat kapott a nyakába, de a monacói rendkívül koncentráltan versenyzett végig és zsinórban második Forma-1-es futamgyőzelmét szerezte meg, megközelítve ezzel a világbajnoki pontversenyben harmadik Max Verstappent. A hollandnak nem alakult túl jól a nyári szünet utáni első hét, azok után, hogy Belgiumban néhány méter után kiesett, ezúttal csak az utolsó helyről rajtolhatott, ennek ellenére sikerült megszereznie a nyolcadik helyet.

Érdemes megemlékezni a Renault teljesítményéről is, akik remek hétvégét zártak Olaszországban, Daniel Ricciardo negyedik, Nico Hülkenberg ötödik helyen zárt.

Olasz Nagydíj, végeredmény

Olasz Nagydíj: Leclerc indul az élről, többen eltaktikázták az időmérőt

2019.09.07.

Belgium után Olaszországban is Charles Leclerc rajtolhat az élről. A Ferrari pilótája mögül a két Mercedes indulhat. 

Fotó: twitter.com/f1

Bár az FIA kilátásba helyezte, a belgiumi kvalifikáción látott mértékű szélárnyékozást büntetni fogja, a pilóták mégis egymás mögött "vonatozva" kezdte meg a kvalifikáció első szakaszát. Mivel Antonio Giovanazzi vezette a bojt, így ő futotta az első mért kört, majd Sebastian Vettel állt az élre. Jó tempót mentek a Renault pilótái Nico Hülkenberg sokáig vezetett, de Daniel Ricciardo bejutása sem forgott veszélyben. Hülkenbergnél csak Charles Leclerc futott jobb kört, de a két Mercedes és Sebastian Vettel mögötte végeztek a Q1-ben. 

Sergio Perez autója megadta magát a periódus végén és piros zászlóval szakították meg az időmérőt. Ezzel Max Verstappen járt leginkább rosszul, mivel a motorerőre panaszkodó holland végül mért kör nélkül fejezte be a ma délutánt. A két említett pilótán kívül a Q1-ben Romain Grosjean, George Russell és Robert Kubica esett ki. 

A második szakasz elején Charles Leclerc állt az élre, mögötte Lewis Hamilton és Sebastian Vettel autózták a második illetve a harmadik legjobb időt, míg a két Renault közül ezúttal Daniel Ricciardo volt a gyorsabb. Lance Stroll ellenben óriásit teljesített és közel két év után jutott el ismét az időmérő harmadik szakaszába. 

A Q2 végén Antonio Giovinazzi, Kevin Magnussen, Danyiil Kvjat, Lando Norris és Pierre Gasly búcsúztak. 

Két percnek is el kellett telnie, mire megjelentek az első autók a Q3 elején, ugyanis a szélárnyék miatt senki sem akart a boj elején haladni. Vettel futotta meg az első mért kört, majd Leclerc és Hamilton következett. Az állóvizet Kimi Raikkönen kavarta meg, aki a falnak csapódott és ismét előkerült a piros zászló. A baleset miatt úgy tűnt, hogy Valtteri Bottas körét törlik, ám végül megváltoztatták a döntésüket a versenybírák és így a finn felért Hamilton mögé. 

Az utolsó 6 perc 35 másodpercre engedték el a mezőnyt, ám az utolsó kettő percig szinte mindenki kivárt. Senkinek nem állt szándékában elengedni a másikat és erre a mezőny többsége ráfaragott. Csak Charles Leclerc és Carlos Sainz tudott átfutni a célvonalon. 

A monacói már ekkor is vezetett és így végül nem is forgott veszélyben az újabb pole pozíciója, így Ferrari-pilóta kezdheti az élről a versenyt a "sebesség templomában. Lewis Hamilton és Valtteri Bottas rajtolhat a második illetve a harmadik pozícióból, míg Sebastian Vettelnek ezúttal a negyedik starthely jutott. Daniel Ricciardo és Nico Hülkenberg révén kisajátította a Renault a harmadik sort, míg az első 10-ből Carlos Sainz, Alenxader Albon, Kimi Raikkönen és Lance Stroll rajtolhat. 

Végeredmény:

Ezeket a cikkeket olvastad már?