Kiemelt bejegyzések

Legendás motorverseny-pályával bővült a versenynaptár

Legendás motorverseny-pályával bővült a versenynaptár

2020.07.10. | Dorogi László

A száguldó cirkusz történetében először rendeznek futamot az olaszországi Mugellóban. Orosz Nagydíjjal is számolhatunk.

Tovább
Vissza a sikercsapathoz - Alonso visszatér a Forma-1-be!

Vissza a sikercsapathoz - Alonso visszatér a Forma-1-be!

Tovább
Hamilton és a Red Bull másképp látja a dolgokat

Hamilton és a Red Bull másképp látja a dolgokat

Tovább

Verstappen és Vettel csodát tett Malajziában – videó

2017.10.01.
Kecskés István

Max Verstappen legyőzte a Mercedeseket és első lett, Sebastian Vettel az utolsó helyről indulva negyedik lett. 

Rémálomszerűen indult a maláj futam a Ferrari számára. Az ugye már szombaton eldőlt, hogy Sebastian Vettel csak az utolsó helyről indulhat, mert a német autója meghibásodott, így az időmérőn nem tudott egy kört sem teljesíteni. Csapattársa, a finn Kimi Raikkönen a második helyet harcolta ki, így Lewis Hamilton Mercedes mögött állt a rajtrácson: ahonnan aztán a start előtt letolták, mert meghibásodott az akkumulátora – vagyis egy megtett méter nélkül fejezte be a futamot. 

Az indulásnál Hamilton simán fogta az első helyet, mögötte nagy csata bontakozott ki Valtteri Bottas és a két Red Bull, Max Verstappen és Daniel Ricciardo között. Végül Hamilton, Verstappen, Bottas, Ricciardo sorrendben kezdték meg a harmadik kanyart.

Vettel elképesztő ütemben kezdett felzárkózni, a második körben már a 12. helyen állt. A negyedik körben aztán váltás volt az élen. A visszatöltő rendszerre panaszkodó Hamilton mellett elment Verstappen. 

A 10. körben Sebastian Vettel már pontszerző helyen száguldozott, miközben az élmezőnyben Ricciardo kínozta Bottast, Verstappen pedig szép lassan lépett el Hamiltontól. 

A verseny felénél már csak az volt a kérdés, hogy Vettel hány pontot szerez. A német a keményebb keverékű gumin kezdte a versenyt és a 21. körben már az ötödik volt. Vagyis a lágyabb abroncsokon futó autóknál még így is gyorsabb tudott lenni és komoly előnynek tűnt, hogy a végén a német használhatta azt a keveréket, amellyel elvileg nagyobb tempót lehet menni. 

A futam felénél jött be az élmezőny kereket cserélni, s ezzel együtt Vettel meg is előzte a Mercedest. Ebben azonban több nem volt, ugyanis négy körrel a vége előtt hiába érte be Ricciardot, az ausztrállal már nem bírt. Kiderült, hogy túlmelegedett a Ferrari motorja, de így is bravúros a negyedik hely. 

A futamot végül a húsz éves és egy napos – szombaton ünnepelte a születésnapját – Max Verstapen nyerte Hamilton és csapattársa előtt. 

A leintés után is volt izgalom: Lance Stroll nekiment hátulról Vettelnek és lerombolta a Ferrari hátulját…

Meglepő bejelentést tett a Toro Rosso

2017.09.26.
Kecskés István

Ne nagyon szépítsük: Danyiil Kvjatot kirúgta az istálló és Pierre Gasly-t ülteti a helyére. 

A csapat kedden jelentette be, hogy a Red Bull juniorprogramjában pallérozódó 21 éves pilóta lesz Carlos Sainz csapattársa a jövőben. Gasly tavaly megnyerte a GP2-t, az utóbbi időben pedig a Super Formula sorozatban szerepelt.

"Szeretném megköszönni a lehetőséget, úgy érzem, amennyire lehet, készen állok a feladatra" - mondta a francia versenyző.

Amennyire meglepő a hír így szezon közben, annyira benne is volt a levegőben, hiszen Kvjat mindössze kétszer végzett pontszerző helyen ebben az idényben és négy pontja van, szemben Sainz negyvennyolcával. 

A maláj nagydíjon már a francia versenyző vezeti a Toro Rosso kocsiját. 

Az első kanyarban hullottak a világbajnokok, Hamilton nyert – videó

2017.09.17.
Kecskés István

Nem úgy alakult a szingapúri nagydíj, ahogy azt gondoltuk, hiszen az első körben minden felborult. 

Ha Max Verstappen a tűz közelében van, akkor abból pusztító tűzvihar is lehet és Szingapúrban lett is – pedig a verseny történetében először szakadó esőben indultak el a versenyzők. Sebastian Vettel és Kimi Raikkönen Ferarrija között Verstappen, Daniel Ricciardo sorrendben álltak a Red Bullok, majd jött a két Mercedes – Lewis Hamilton, Valtteri Bottas – és mögöttük Fernando Alonso. 

Az indítás után Verstappen jól kilőtt, de még nála is gyorsabb volt Raikönnen, de úgy tűnt, hogy a két Ferrari elhagyja a fiatal hollandot, ám a Red Bull beszorult a két piros kocsi közé, ettől Verstappen és Raikkönen azonnal kicsúszott és kiesett, a balesetben érintett, óriási rajtot fogó Fernando Alonso a kilencedik körben esett ki.

"Leginkább Vettelt hibáztatom, rámhúzta a kormányt, vélhetően nem látta, hogy Kimi ott van a másik oldalon. Négy autó esett ki Vettel manővere miatt, nem hiszem, hogy ez versenybaleset volt. Nem tudom megmondani, hogy megnyerhettem volna-e a versenyt, de lett volna rá esélyem" – mondta Max Verstappen. 

Sebastian Vettel természetesen másként látta. Illetve nem látta. 

"Nem sokat láttam az egészből, egyszercsak Kimi oldalról nekem csapódott és még Max is ott volt köztünk... Sajnálom, hogy így alakult, jó lett volna megmutatni milyen gyorsak vagyunk. Nem tudom megmondani, hogy a biztonsági autó mögüli rajt szerencsésebb lett volna, vagy sem" – árulta el a négyszeres világbajnok. 

Az első kanyar után Vettel, Hamilton volt a sorrend az élen, ám a német egyszercsak megpördült a pályán és odaverte az autó elejét a falhoz, aminek következtében leszakadt az orrkúp és a világbajnoki versenyben második helyen álló Ferraris, vagyis a Mercedes pilótájának lényegében az ölébe hullott az első hely. 

A videó elején látszik, hogy a Ferrari bal oldalán az első szárny már a kerék mögött van, vagyis ebben a megpördülésben vastagon benne volt a rajt utáni baleset. 

Az első kör után jött a biztonsági autó, amelyet Hamilton, Ricciardo és a Renault-val versenyző Nico Hulkenberg volt az első három sorrendje. 

Alonso McLarenje, a 9. körig bírta a rajtnál kapott jelentős ütést, aztán fel kellett adni a versenyt – vagyis a mezőny négy világbajnoka közül három kiesett. Daniiyl Kvjat a 11. körben falnak vezette a Toro Rossót, így ismét jött a biztonsági autó. Érdekes volt, hogy a Mercedeseken kívül mindenki kereker cserélt. 

A 20. körben már mindenki átmeneti esőgumin volt, sőt már slickek használata is szóbakerült és nem is kellett sokat várni, mert előbb Kevin Magnussen a Haas-ra, majd Felipe Massa a Williamsra rakatott fel ultralágyakat, amik azért az elején nem vették fel a versenyt még az átmeneti esőgumikkal sem. Aztán a 28. körben már Magnussen volt a leggyorsabb az egész mezőnyben. 

Az élmezőnyből elsőként Daniel Ricciardo érkezett a boxba, majd jött Valtteri Bottas és egy körrel később Lewis Hamilton is. 

A pilóták lelkiállapotáról sok mindent elmondott, hogy előbb Kevin Magnussen, majd Carlos Sainz (Toro Rosso) engedett el egy laza "kussoljatok" szót a csapatrádióba. 

A 38. körben Marcus Ericsson megforgott a pálya legkeskenyebb részén, így ismét jött a biztonsági autó. 

Az újraindítás után aztán Hamilton nem sokat szórakozott három kör után már négy másodpercet vert rá Ricciardora. Sőt a brit még kicsit szórakozott is a mezőnnyel, mert hirtelen két másodpercnél is közelebb engedte magához a többieket, hogy egy újabb esetleges biztonságiautós szakaszban senki ne tudjon csak úgy kimenni kerekeket cserélni. Hamilton magabiztosan nyerte meg a versenyt és 28 pontosra növelte előnyét Sebastian Vettel előtt.

Érdekes, kétórás futam volt, amelyen letelt az időlimit, így leintették és csak tizenketten fejezték be – rég volt ennyi kiesés. 

Az első tíz sorrendje

1. Hamilton (Mercedes)
2. Ricciardi (Red Bull)
3. Bottas (Mercedes)
4. Sainz (Toro Rosso)
5. Pérez (Force India)
6. Palmer (Renault)
7. Vandorne (McLaren)
8. Stroll (Williams)
9. Grosjean (Haas)
10. Ocon (Force India)

Hamilton eddigi legfontosabb idei győzelme – videó

2017.09.03.
Kecskés István

Lényegében a rajtnál eldőlt minden az Olasz Nagydíjon, amikor Lewis Hamilton kilőtt és élre állt a fiatalok mellett. 

Ahogy várható volt, a rajtnál ellépett a többiektől Lewis Hamilton a Mercedessel, de Esteban Ocon Force Indiája beszúrt Lance Stroll Williamse elé, így a francia a második sorból indulva egyet előzött.

Mögöttük Kimi Raikkönen (Ferrari) megelőzte Valtteri Bottast, igaz csak ideiglenesen, mert Lewis Hamilton csapattársa a kör végén vissza is vette a helyét. 

Kulcsfontosságú volt a harmadik és a negyedik kör, mert Bottas feljött a második helyre, Vettel megelőzte Raikkönent és Max Verstappen is összecsúszott Felipe Massával. A büntetése miatt csak a 13. helyről rajtoló holland gyorsan feljött a pontszerző helyre és a célegyenes után meg akarta előzni a brazilt, aki a sikán második felébe ráhúzta a kormányt a riválisra, akinek jobb első defekt miatt ki is kellett menni a boxba. 

A kilencedik körre aztán kialakult a Hamilton, Bottas, Vettel, Ocon, Stroll, Raikkönen sorrend. 

Tervezett kerékcseréje elsőként, a 16. körben, a Ferrari finn világbajnokának volt, ami érthető volt, mert a tűzpiros autót vezető klasszis csak szenvedett a fiatalok mögött. A váltás nem sikerült jól, de még így is gyorsabb volt, mint Stroll cseréje két körrel később, így Raikkönen meg is előzte a Williamst.

Lényegében eseménytelenül pörögtek a körök, hússzal a vége előtt kiment az élmezőny a szuperlágyakat lágyakra cserélni – Vettel, Hamilton és Bottas is hiba nélkül tudta le. Utolsóként, a 38. körben Ricciardo váltott és az 5. helyre állt vissza.

Nem sok izgalom volt a pályán, de a középmezőnyben akadt azért látványos előzés, például amikor Danii Kvjat megkerülte Nico Hülkenberget.

A 41. körben Ricciardo felzárkózott a negyedik helyre. Nem csoda, hiszen ő lágy gumikon üldözte Raikkönent, akit gyorsan meg is előzött és elkezdte kergetni Sebastian Vettelt is.

Az ausztrálnak 12 köre volt arra, hogy utolérje a négyszeres világbajnokot, s bizony volt is olyan, hogy egy másodpercet hozott a riválisán. 

Egy körrel a vége előtt Fernando Alosnsót a McLaren, Marcus Ericssont pedig a Sauber garázsából utasították, hogy fejezze be a futamot idő előtt és álljon ki. 

Hamilton végül simán – izgalommentesen – megnyerte a futamot, s mivel Vettel csak a harmadik lett, így a brit átvette a vezetést a világbajnokságban. 

Az első tíz sorrendje:

1. Lewis Hamilton (Mercedes)
2. Valtteri Bottas (Mercedes)
3. Sebastian Vettel (Ferrari)
4. Daniel Ricciardo (Red Bull)
5. Kimi Raikkönen (Ferrari)
6. Esteban Ocon (Force India)
7. Lance Stroll (Williams)
8. Felipe Massa (Williams)
9. Sergio Perez (Force India)
10. Max Verstappen (Red Bull)

Monza: hihetetlen edzés, elképesztő első sor lesz!

2017.09.02.
Kecskés István

Három és fél óránál is hosszabb volt a monzai időmérő edzés, amelynek a vége papírforma lett, de a rajtrács hihetetlen lesz. 

Nagyon hosszúra nyúlt a szombati időmérő edzés Monzában, mert zord időjárási körülmények fogadták a pilótákat – szakadt az eső. Az autók időben kijöttek a boxból, de Romain Groesjean mindjárt az elején odacsapta a Haast a falhoz, a baleset után pedig le is állították az edzést.

Ami nem is indult újra egészen 16.40-ig, vagyis több, mint két és fél órán át nem ment autó az aszfaltra. Még akkor sem, amikor elállt az eső, mert nagy tócsák voltak a pályán, veszélyes lett volna kimenni, így a Mercedesnél játékonzollal foglalta el magát Valtteri Bottas és Lewis Hamilton, a Red Bullnál mindenki operatőrnek állt, a Williams garázs előtt meg fociztak a szerelők és a Massa-család. 

Aztán amikor ismét a pályán volt mindenki, akkor jöhettek az esőgumis körök, majd az első szakasz végén az interes fordulók, s az első szakaszt Bottas, Hamilton, Vettel sorrendben zárták az élen – meglepő kiesés nem történt. Kimi Raikkönen volt egy kicsit "melegben", amikor a bal első kerekénél kigyulladt a féktárcsa, de végül a finn megúszta az esetet. 

A Q2-ben – bár nem volt komoly eső – az esőgumik jobban működtek, mint az átmeneti abroncsok – a sorrend egy kicsit átalakult: Hamilton, Bottas, Verstappen volt a sorrend. Stroll meglepően jól teljesített, az ötödik helyen állt. 

A harmadik szakasz meglepetése a Ferrari teljes és váratlan összeomlása volt. Az újra szakadó esőben valamit nagyon nem találtak el az olaszo, Raikkönen a hetedik, Vettel a nyolcadik helyet érte el a bő három és fél órás időmérő végén. Hamilton nyert, Verstappen és Ricciardo előtt, de… 

Mindkét Red Bull rajtbüntetést kap, így Hamilton és Stroll lesz az első sorban, mögöttük Ocon és Bottas, majd a két Ferrari. 

Lewis Hamilton a 69. rajtelsőségét szerezte, ami új csúcs a sportág történetében. 

Több városi verseny a Forma1-ben?

Sok nagyváros fogadta már kedvezően azt a javaslatot, hogy a világbajnoki sorozatban a mostaninál több városi versenyt rendeznének, és a futamok földrajzi elhelyezkedés szerint követnék egymást.

Magyar Nagydíj: totális Ferrari siker!

2017.07.30.

A Ferrari négyszeres világbajnokának győzelmével zárult a 32. Formula-1-es Magyar Nagydíj. Sebastian Vettel 2015 után nyert ismét a Hungaroringen. 

Az első sorból rajtoló Ferrari pilóták remekül kapták el a rajtot, Bottas és Hamilton közé viszont bevágott a két Red Bull. Az osztrák csapat vezetősége nem örülhetett túl sokáig, ugyanis Verstappen nekiment Ricciardonak, és az ausztrál kiesett. Verstappent az eset után 10 másodperces büntetéssel sújtották, így elvesztette minden esélyét a dobogós helyezésre. 

Az újraindítást követő szakaszban Vettel és Raikkönen magabiztos előnnyel tudott ellépni Bottastól és Hamiltontól, és ez  döntőnek bizonyult a verseny végeredményét tekintve. A futam második szakaszában a Mercedes pilótái fokozatosan közeledtek Raikkönenhez, de nem tudtak támadási pozícióba kerülni. 

A futamot végül Vettel magabiztosan nyerte, a Ferrari diadalát pedig Kimi Raikkönen második helye tette teljessé. Valtteri Bottas igazi csapatemberként viselkedett hiszen elengedte a gyorsabb Hamiltont a csapatérdekeit szem előtt tartva. Miután Hamilton sem tudott mit kezdeni a Ferrarik fölényével, a célegyenesben visszaengedte a finnt, aki így dobogóra állhatott. 

Max Verstappen minimum egy dobogós helyet dobott el a rajt után, végül a Red Bull taktikájának köszönhetően azért így is az ötödik helyen végzett. Fernando Alonso fantasztikus teljesítménnyel zárt a hatodik helyen, idei legjobb eredményét elérve. A kétszeres világbajnok a leggyorsabb kört is megfutotta a futamon. 
Carlos Sainz 7. helyével egy jó versenyhétvégét zárt. A Force India pilótái a gyenge edzésteljesítmény után örülhettek a 8-9. helynek (Ocon megelőzte Perezt), míg a 10. helyen Stoffel Vandoorne zárt.

A futamot négy pilóta adta fel: Ricciardo mellett Grosjean, a Massát helyettesítő Di Resta valamint az utolsó körben kieső Hülkenberg nem ért célba. A Renault német pilótájának kiesését az okozhatta, hogy autója megsérült, mikor Kevin Magnussen leszorította. A dán versenyző az incidensért öt másodperces büntetést kapott. 

A bajnokságban Vettel 202 ponttal vezet, Hamiltonnak 188, Bottasnak 169 pontja van jelenleg. A konstruktőröknél a Ferrari 39 pontra megközelítette a Mercedest.

Forma-1: nagy csata várható a 32. Magyar Nagydíjon

2017.07.27.
Kecskés István

Az idény felénél Sebastian Vettel vezeti a világbajnokságot, de előnye mindössze egy pont Lewis Hamilton előtt. 

Régen látott kiélezett küzdelem folyik a világbajnoki címért, amelyben jelenleg a német vezet és tegyük hozzá, hogy Sebastian Vettel mindig megnyerte a címet a végén, amikor az első futam után az élen állt – márpedig idén is ez történt. 

Nagy a harc, amelyet a főszereplő Vettel és Hamilton mellett a csapattársak Raikönnen és Bottas szereplése is befolyásolhat. Az eddigiek soráb a Mercedes finn pilótája "kavart bele" jobban a küzdelembe, hiszen két futamot is megnyert. 

Hamilton jó formában van, hiszen legutóbb Silverstone-ban is nyert. Vettel lehetett volna harmadik a futamon, ám az utolsó körben defektet kapott. Ugyanakor a brit otthonosan mozog a Hungaroringen, már ötöször megnyerte a mogyoródi futamot. Mellette a mezőnyből Alonso, Vettel, Raikönnen és Ricciardo tudott győzni a magyar versenyen. 

A csapatok a vasárnapi futam után nem pakolnak össze és utaznak el, hanem Mogyoródon maradnak, a szezon közbeni hivatalos tesztre ugyanis ezúttal a Hungaroringen kerül sor jövő kedden és szerdán. 

A versenyen is részt vevő pilóták közül csak hatan, Räikkönen, Max Verstappen (Red Bull), Felipe Massa (Williams), Carlos Sainz Jr. és Danyiil Kvjat (mindkettő Toro Rosso), valamint Stoffel Vandoorne (McLaren) marad Magyarországon. Mellettük lehetőséget kap egy nagy visszatérő is: a lengyel Robert Kubica. A 32 éves krakkói versenyző 2006 és 2010 között volt az F1-es mezőny tagja, 72 versenyen indult, egyszer győzött, s 12 alkalommal végzett dobogós helyen. A 2011-es szezon előtt, februárban egy raliversenyen súlyos balesetet szenvedett, számos operáción esett át, jobb kezét máig nem tudja tökéletesen használni, ezért más sorozatokban versenyzett, s először június elején ülhetett be a Renault istálló 2012-es F1-es autójába. A francia csapat idei versenyautóját első alkalommal a Hungaroringen vezeti majd, s elképzelhető, hogy ez lesz az első komolyabb lépés a Forma-1-es visszatéréséhez.

A Magyar Nagydíj programja pénteken 10 órakor kezdődik az első szabadedzéssel, 14 órakor a második, szombaton 11 órakor pedig a harmadik gyakorlásra kerül sor. A rajtsorrendről döntő időmérő edzés szombaton 14 órakor, a 70 körös futam pedig vasárnap 14 órakor startol.

Alonso a Ferrari pilótája lehet

Bernie Ecclestone-ról alig hallani, de figyel azért, képben van, és el is mondja a véleményét, ha kérdezik. Szerencsére. Most a spanyol ABC kérdezte meg arról, kit kéne leigazolnia a Ferrarinak, ha üresedésük lesz a szezon végén, írja az Index. – Alonsót, természetesen. Ő minden idők egyik legjobb Forma-1-es pilótája.

Forma-1: hitetetlen futam, elképesztő meglepetések Azerbajdzsánban – videó

2017.06.25.

Még a biztonsági autós fázisok is tartogattak izgalmakat Bakiban. Red Bull, Williams, Mercedes a dobogón. 

Már a rajt sem volt semmi Bakiban, hiszen a második helyről induló Valtteri Bottas és a mögüle érkező Kimi Raikkönen koccant, aminek eredményeként a Mercedes pilótjának ki kellett mennie a boxba.

Ezt követően viszonylag nyugodtan pörögtek az események, Hamilton és Vettel mögött a jó rajtot fogó Perez és Verstappen csatázott nagyot a harmadik helyért. Aztán a 11. körben elszabadult a pokol, pedig semmi különös nem történt csak Daniil Kvyat autója megállt a pályán, majd Max Verstappen autója is lerobbant, de ő be tudott menni a garázsba. Ugyanakkor jött az első biztonságiautós fázis. Gyorsan mindenki kereket cserélt, majd a 16. ismét elindult a verseny, ami aztán ugyanebben a körben ismét lelassult, mert Raikkönnen autójáról lerepült egy darab, ismét pályán volt a biztonsági autó. 

És ebben a fázisban olyan történt, ami talán még soha. Hamilton tesztelte a fékeit – ami ugye tilos ilyenkor –, aminek következtében Vettel nekiment hátulról. A német a koccanás után a brit mellé ment és ráhúzta a kormányt. 

Nézzük meg ebből a szögből is. 

A 19. körben ismét lement a mezőny éléről a Mercedes, az indításkor a két Force India keményen támadta Vettelt, aminek az lett a vége, hogy a két rózsaszín autó ütközött, így mindkettő visszaesett a mezőny végére. 

Alonso üzent is a rádió, hogy szerinte meg kellene állítani a versenyt, mert sok a törmelék a pályán és a 23. körben be is ment a mezőny meg is állt a boxban. Az ismételt indításkor ott lehetett a korábban kiállt Perez és Raikkönen is. Hamilton, Vettel, Massa, Stroll, Ricciardo, Hülkenberg, Magnussen, Alonso, Sainz és Grosjean volt ekkor az első tíz sorrendje.

Hamar kiderült, hogy banális hibát vétettek a Mercedesnél: rosszul rögzítették Hamilton fejvédőjét, a britnek ki kellett mennie a boxba, de ezzel egy időben Vettelt 10 másodperces büntetéssel sújtották. Így a német a hetedik, Hamilton a nyolcadik helyre esett vissza. 

Ezt követően Ricciardo, Stroll, Magnussen, Ocon, Alonso, Bottas, Vettel, Hamilton, Sainz és Grosjean volt a top 10 sorrendje. Nyilván a Bottas, Vettel, Hamilton trió egymás után előzte a riválisokat és Bottas a hajrára már a harmadik helyen állt, mögötte az üldözőivel. Az világos volt, hogy Ricciardo utolérhetetlen, de Stroll megelőzése nem volt kizárható. 

Az utolsó körig izgalmas volt a futam, amelyen még a befutó is tartogatott fordulatot, hiszen a célegyesben előzte meg Bottas Strollt, csak a DRS-nek köszönhette a finn, hogy ő lett a második. 

Az első tíz végeredménye: 

1. Ricciardo (Red Bull)
2. Bottas (Mercedes)
3. Stroll (Williams)
4. Vettel (Ferrari)
5. Hamilton (Mercedes)
6. Ocon (Foce India)
7. Magnussen (Haas)
8. Sainz (Torro Roso)
9. Alonso (McLaren)
10. Wehrlein (Sauber)

Ezeket a cikkeket olvastad már?