Kiemelt bejegyzések

Végleg elválnak a McLaren és Alonso útjai

Végleg elválnak a McLaren és Alonso útjai

2020.01.21. | Dorogi László

A Forma-1 kétszeres világbajnoka faképnél hagyja a brit istállót és nagykövetként sem képviseli a McLarent a jövőben.

Tovább
Nem búcsúzik végleg a Forma-1-től Robert Kubica

Nem búcsúzik végleg a Forma-1-től Robert Kubica

Tovább
Hat éve történt Michael Schumacher síbalesete

Hat éve történt Michael Schumacher síbalesete

Tovább

2020-ra minden hely elkelt

2019.11.28.

A következő szezonban a kanadai Nicholas Latifi veszi át Robert Kubica ülését, és lesz a brit George Russell csapattársa a Forma-1-es Williams istállónál.

A brit csapat csütörtökön, a szezonzáró Abu-Dzabi Nagydíj helyszínén jelentette be a 24 esztendős versenyző szerződtetését, aki jelenleg - két futammal az idény vége előtt - második helyen áll az F1 közvetlen "előszobáját" jelentő Forma-2-es sorozatban. Latifi eddig a Williams teszt- és tartalékpilótája volt, az idén hat szabadedzésen vezette az istálló F1-es versenygépét. A kanadai pilóta az utolsó szabadon maradt F1-es pilótaülést vitte el 2020-ra.

„Nagyon izgatott vagyok, hogy 2020-ban a csapat versenyzője lehetek. Nagyon élveztem az idei munkát a csapattal, segítettem őket az autó fejlesztésében, és amiben csak tudtam, asszisztáltam a pályán és a gyárban. Izgatottan várom a további utazásunkat, és izgatottan várom a 2020-as Ausztrál Nagydíjon történő bemutatkozásomat!”  – mondta Latifi.

A lengyel Robert Kubica - 2011-es súlyos ralibalesete után - hét év szünet után az idén tért vissza az elitkategóriába a Williams színeiben, majd szeptemberben bejelentette, hogy az év végén elhagyja a csapatot.

A 2020-as szezon pilótái

    Mercedes:
Lewis Hamilton (brit)
Valtteri Bottas (finn)
    Ferrari:
Sebastian Vettel (német)
Charles Leclerc (monacói)
    Red Bull:
Max Verstappen (holland)
Alexander Albon (thaiföldi)
    McLaren:
Carlos Sainz Jr. (spanyol)
Lando Norris (brit)
    Alfa Romeo:
Kimi Räikkönen (finn)
Antonio Giovinazzi (olasz)
    Haas:
Romain Grosjean (francia)
Kevin Magnussen (dán)
    Renault:
Daniel Ricciardo (ausztrál)
Esteban Ocon (francia)
    Scuderia Alpha Tauri:
Danyiil Kvjat (orosz)
Pierre Gasly (francia)
    Racing Point:
Sergio Pérez (mexikói)
Lance Stroll (kanadai)
    Williams:
George Russell (brit)
Nicholas Latifi (kanadai)

Elárverezik Schumacher egyik legjobb Ferrariját

2019.11.26.
Dorogi László

A Forma-1 legendája a kalapács alá kerülő autóval tizenegy futamgyőzelmet aratott és ezzel szerezte meg ötödik világbajnoki címét.

Fotó: Scuderia Ferrari

A 2019-es idényt záró Abu-Dzabi Nagydíj előtt kalapács alá kerül Michael Schumacher legendás autója, az aukción Forma-1 legendájának 2002-s Ferrarijára lehet licitálni. Schumacher abban az idényben 11 futamgyőzelmet aratott, és toronymagasan nyerte meg a világbajnoki címet, éppen kétszer annyi pontot szerezve, mint csapattársa, Rubens Barrichello.

Az árverést rendező Sotheby's aukciósház nemcsak a Ferrarira tette rá a kezét, Schumacher pályafutása egyik első járgányát is árverésre bocsájtják: a német versenyző a Benetton B 192-essel teljesítette pályafutása első teljes idényét a száguldó cirkuszban.

Michael Schumacher a Ferrarival ötször, a Benettonnal kétszer nyert egyéni világbajnoki címet. Visszavonulását követően 2013 decemberében szenvedett súlyos síbalesetet, állapotáról pedig azóta sem lehet tudni semmit.

Címkék: Ferrari, Forma 1

Hamiltont megbüntették, Sainz dobogós

2019.11.17.

Lewis Hamiltont megbüntették miután kiütötte Alexander Albont a Brazil Nagydíj utolsó előtti körében. A harmadik helyet így Carlos Sainz szerezte meg.

Fotó: AFP
Fotó: AFP

Amint arról összefoglalónkban is beszámoltunk Lewis Hamilton hiába futott be a Brazil Nagydíjon a harmadik helyen, a világbajnok Alexander Albonnal történt ütközését vizsgálják a felügyelők. Biztos volt, hogy a futam után hoznak döntést és a szakértők egyetértettek abban, hogy Hamilton volt a hibás, mert ő lökte ki ellenfelét a pályáról. 

A döntés hamar meg is született mivel a sportfelügyelők úgy döntöttek, hogy Hamilton 5 másodperces időbüntetést kap, és így a 7. helyig csúszik vissza. A harmadik helyet így  Carlos Sainz örökölte meg aki először lehet dobogós a Forma-1 történetében, még a McLaren 2014 után végezhet ismét az első háromban. A negyedik helyet Kimi Raikkönen szerezte meg a büntetés után, míg Antonio Giovinazzi az ötödik, Daniel Ricciardo pedig a hatodik helyen végzett. 

Verstappen győzött Brazíliában, egymást ütötték ki a Ferrarik

2019.11.17.

Max Verstappen győzelmével zárult a Brazil Nagydíj amelynek hajrájában a két Ferrari ütközött, Lewis Hamilton pedig Alexander Albonnal ütközött. 

Fotó: twitter.com/F1

Az élről induló Max Verstappen megtartotta a vezető helyét a rajtot követően, Sebastian Vettelnek viszont Lewis Hamiltonnal kellett csatáznia a holland mögött. Charles Leclerc, aki csak a 14. helyről rajtolt egy kör alatt három pozíciót jött előre. A Ferrari monacói versenyzője alig hét kör alatt már a hetedik helyen találta magát remek tempójának köszönhetően. 

A nyolcadik körben Kevin Magnussen és Charles Ricciardo vívott nagy csatát, amelynek következtében a dán megforgott, az ausztrálnak pedig megsérült az első szárnya. A Mercedes a 21. körben kihozta Hamiltont, aki lágy abroncsokat kapott, Verstappent azonban némileg feltartotta Robert Kubica. A lengyel pilóta a veszélyes kiengedés miatt büntetést is kapott. Hamilton ennek köszönhetően a holland elé vágott, ám a Red Bull pilóta a pályán azonnal visszaelőzte vetélytársát. Négy körrel később kiderült, hogy Sebastian Vettel és Valtteri Bottas egykiállásos taktikán vannak, ám hátrányuk ekkor már nagy volt a vezető kettőshöz képest. A finn taktikájáról kiderült, hogy nem működik, ezért a 42. körben a kemény abroncsait lágyra váltották. 

A második kiállások során Hamilton megint Verstappen előtt cserélt kereket, de a Red Bull ezúttal jobban reagált ráadásul Vettelt is kihozták megint. Bottas üldözni kezdte Leclerc-t, ám a finn Mercedese hamarosan füstölni kezdett és a vb második helyezettje kiesett. Bejött a biztonsági autó és Verstappen kijött lágy abroncsokért, de így is visszajött Hamilton mögé. 

Az újraindítás után Verstappen azonnal visszaelőzte a világbajnokot, akit Alexander Albon próbált támadni. A 66. körben Charles Leclerc támadta Sebastian Vettelt, aminek az lett a vége, hogy a német keresztbe húzta az autóját a csapattársa előtt és ütköztek. Mindkét Ferrari defektet kapott és kiállni kényszerült. A biztonsági autó újra a pályára gurult, Hamilton pedig ötödikként jött vissza miután lágy abroncsra váltott. 

Két körrel a vége előtt indították újra a versenyt, Hamilton pedig megelőzte a harmadik helyen haladó Pierre Gaslyt és friss gumikon támadni kezdte Albont. A thai pilóta élete első dobogós helyét szerezhette volna meg, ám Hamilton nekiment és megfosztotta ettől. Gasly így előrejött a második helyre, ám Hamilton sérült autóval is támadta őt. 

Max Verstappen végül magabiztosan nyerte a Brazil Nagydíjat, Pierre Gasly előtt aki egy kerék a kerék elleni csatát védekezett ki Lewis Hamiltonnal szemben. A világbajnok esetét vizsgálják és nagyon valószínű, hogy nem ússza meg büntetés nélkül. A negyedik helyen Carlos Sainz futott be, megelőzve Kimi Raikkönent és Antonio Giovinazzit. A legjobb 10-be még Daniel Ricciardo, Lando Norris, Sergio Perez és Danyiil Kvjat fért be. 

A világbajnokság két hét múlva, december 1-én Abu Dhabiban zárul. 

A Brazil Nagydíj végeredménye:

Michael Schumacher kérését tolmácsolta a felesége

2019.11.17.
Kecskés István

Ha van a világon hétpecsétes titok, akkor az Michael Schumacher állapota. Az egykori F1-es pilóta felesége most elárult egy titkot.

Corinna Schumacher a She's Mercedesnek adott interjúban árulta el, hogy miért ez a nagy titkolózás. 

Mindent megteszünk érte, ami emberileg lehetséges. Értsék meg, Michael kérését teljesítjük, amikor nem tájékoztatjuk a nyilvánosságot egy olyan érzékeny témáról, mint amilyen az egészségi állapota

– mondta. 

Legutóbb Willi Weber, a versenyző volt menedzsere akadt ki, mert a Corinna Schumacher tiltólistára tette. Weber szerint, a család bizonyára attól fél, hogy kitálal a nyilvánosságnak. 

Giovinazzi marad az Alfánál, Hülkenberg munkanélküli lesz jövőre

2019.11.04.
Dorogi László

Hivatalosan is meghosszabbította Antonio Giovinazzi szerződését az Alfa Romeo istálló, amely jövőre is a Raikkönen-Giovinazzi párossal versenyez.

Fotó: formula1.com

A 25 éves olasz versenyző nem kezdte jól a 2019-es szezont, de néhány verseny elteltével ráérzett az autóra - már amennyire az idei Alfa Romeóra rá lehet -, egyszer-egyszer pedig rutinos csapattársát is elkapta az időmérő edzéseken és a futamokon egyaránt, így a svájci székhelyű istálló a következő évre is bizalmat szavaz neki.

"Nagyon boldog vagyok, hogy jövőre is maradhatok a csapatnál. Hálás vagyok a támogatásért és a lehetőségért az Alfa Romeónak, amiért teljesíthettem az első teljes idényemet a száguldó cirkuszban. A csapat minden egyes tagja mellettem áll, amióta csak aláírtam a szerződésemet, ezért izgatottan várom, hogy együtt folytassuk ezt a mesés utazást"

- nyilatkozta Giovinazzi a formula1.com portálnak.

"Nagyon sokat tanultunk ebben az évben, biztos vagyok benne, hogy jövőre feljebb tudunk lépni. Egy év múlva már én is rutinosabb leszek, így nem lehet semmilyen kifogásom, a szezon elejétől kezdve meg akarom hálálni azt a bizalmat, amit a csapattól kapok"

- tette hozzá az olasz versenyző, aki korábban a Haasnál és a Saubernél is dolgozott tesztpilótaként.

"Antonio nagyon jó munkát végzett idén, ezért nagy örömmel tölt el, hogy szerződést hosszabbíthatunk vele. Személyében egy rendkívül gyors versenyzőt ismertünk meg, Kimi mellett pedig nagyon sokat fejlődött és fejlődhet a jövőben is. A technikai tudása, a munkamorálja és a pozitív hozzáállása segíteni fog nekünk, hogy jobbá tegyük a csapatot és jobban teljesítsünk a következő évben"

- nyilatkozta Frederic Vasseur, az Alfa Romeo igazgatója.

Giovinazzi szerződéshosszabbításával az is eldőlt, hogy a következő évben nem látjuk a sorozatban Nico Hülkenberget, akinek helyét Esteban Ocon veszi át a Renault-nál.

Nico Hülkenberg karrierének vége?

Azt mondják az okosok, hogy több volt a német pályafutásában, de úgy tűnik, hogy győzelem nélkül búcsúzik el a Forma-1-től Nico Hülkenberg. A németnek ajtót mutattak a Renault-nál, így új csapatot kell kereseni - a francia sárgáknál Esteban Ocon váltja a versenyzőt -, de a helyzet az, hogy fogynak a lehetőségek.

Címkék: Alfa Romeo, Forma 1

Hamilton világbajnok lett az Egyesült Államokban

2019.11.03.

Bár Valtteri Bottas nyerte az Amerikai Nagydíjat, Lewis Hamilton a második helyével elég pontot szerzett ahhoz, hogy hatodszor is megszerezze a világbajnoki címet. 

Fotó: twitter.com/f1

Valtteri Bottas kezdhette meg az élről az Amerika Nagydíjat. A Mercedes finn pilótája mögül Sebastian Vettel, Max Verstappen, Charles Leclerc és Lewis Hamilton rajtolhatott. A címvédő azzal a tudattal állt rajthoz, hogy egy nyolcadik hely is elég neki a hatodik vb-címe megszerzéséhez. 

Bottas megtartotta a vezető helyét, Verstappen viszont lerajtolta Vettelt, akit Hamilton is megelőzött. A Ferrari német versenyzője sorra veszítette a pozíciókat ugyanis Charles Leclerc, Lando Norris és Daniel Ricciardo is elment mellette. A starnál egy ütközés történt Alex Albon és Carlos Sainz között, a Red Bull versenyzőjének kényszerűségből ki is kellett jönnie a bokszba. 

A vezető hármas együtt maradt, Leclerc viszont nem tudta tartani a trió tempóját. Nem sokkal később Sebastian Vettel számára véget ért a futam, ugyanis a felfüggesztése megadta magát. Daniel Ricciardo pillanatok alatt két helyet lépett előre ugyanis megelőzte Lando Norrist az ötödik helyért vívott csatában. 

Hamilton elkezdett nyomást gyakorolni Verstappenre aki inkább kijött kereket cserélni, kemény keverékű abroncsokkal tért vissza a pályára. Bottas azonnal jött vetélytársa után, de megtartotta az előnyét. Hamilton eltérő taktikán volt, a vb-aspiráns annyit várt, hogy Bottas a pályán visszavette tőle a vezetést. Mivel azonban egy bokszkiállásnyi különbség volt kettejük között így hatalmas taktikai csata volt kibontakozóban. Hamilton kiállása zökkenőmentesen zajlott, nem úgy Leclerc-é, aki értékes másodperceket veszített a bokszban. 

Frissebb abroncsainak köszönhetően Lewis Hamilton csökkentette lemaradását és amikor Bottas és Verstappen kijött, akkor tíz másodperc volt az előnye. Bottas azonban nem akarta engedni, hogy csapattársa győzelemmel ünnepelje világbajnoki elsőségét és így rákapcsolt.

A brit az első támadást még kivédekezte, ám a másodikat nem tudta. 
Valtteri Bottas végül magabiztosan nyerte az Amerikai Nagydíjat, Lewis Hamilton és a britre felérő Max Verstappen előtt. Hamilton ezzel elegendő pontot gyűjtött ahhoz, hogy immáron hatszoros világbajnok legyen. A britek élő legendája 2008, 2014, 2015, 2017 és 2018 után lett ismét bajnok. 

Charles Leclerc a negyedik helyet szerezte meg és begyűjtötte a leggyorsabb körért járó pontot. Ötödikként Daniel Ricciardo ért be Lando Norris és Carlos Sainz előtt, míg a legjobb 10-be Nico hülkenberg, a bokszból startoló Sergio Perez és Danyiil Kvjat előtt. 

Alonsónak nincs helye a McLarennél

2019.11.02.
Dorogi László

A Forma-1 kétszeres világbajnoka jelezte, kifejezetten ínyére lennének a héten elfogadott, 2021-es szabályváltoztatások, így szívesen visszatérne a száguldó cirkuszba.

Fotó: autosport.com

Az viszont már most biztosnak tűnik, ha meg is valósul a nagy visszatérés, az nem a McLarennél történik meg. Zak Brownt, a McLaren Racing elnök-vezérigazgatóját ugyanis megkérdezték arról, visszacsábítanák-e a spanyol pilótát a száguldó cirkuszba, de a válasz egyértelműen süvített a kérdező újságíró fülébe: nem.

Ahogy arról a Blogstaron is beszámoltunk, az Nemzetközi Automobil Szövetség a héten hozta nyilvánosságra a 2021-es idénytől bevezetésre kerülő szabálymódosításokat, amelyeket mind a 10 csapat elfogadott és az FIA Motorsport Világtanács is jóváhagyott.

Bejelentették a 2021-es szabályváltoztatásokat

Austinban nyilvánosságra hozták a 2021-es idénytől bevezetésre kerülő szabálymódosításokat, amelyeket mind a 10 csapat elfogadott és jóváhagoytt az FIA Motorsport Világtanács is. A szabályokat három kategóriára lehet elkülöníteni: technikai szabályok, sportszabályok és pénzügyi szabályok. A technikai változtatások a motort nem érintik, ám az aerodinamika jelentősen át fog alakulni.

Fernando Alonsót még szerződés köti a McLaren csapathoz, ugyanis az IndyCar sorozatban az istálló autójával szerepelt, de a kontraktus 2019 végén lejár. Az nem elképzelhetetlen, hogy az IndyCar-sorozatra vonatkozóan meghosszabbítja szerződését a brit alakulat, de a hírek szerint alaposan eltávolodtak egymástól a felek.

Zak Brown a RaceFans oldalnak adott nyilatkozatában elmondta, az év végén biztosan leülnek tárgyalni a spanyol pilótával, mert szeretnék tisztázni, hogy mit szeretne csinálni a jövőben, illetve van-e olyan terve, amely mindkét fél számára érdekes lehet. Amennyiben nincs, elválnak útjaik.

Fernando Alonso korábban bejelentette, hogy 2020-ban biztosan rajthoz áll egy patinás versenyen: ezúttal raliversenyzőként próbálja ki magát és elindul a jövő évi Dakaron.

Bejelentették a 2021-es szabályváltoztatásokat

2019.10.31.

Austinban nyilvánosságra hozták a 2021-es idénytől bevezetésre kerülő szabálymódosításokat, amelyeket mind a 10 csapat elfogadott és jóváhagoytt az FIA Motorsport Világtanács is. 

Fotó: formula1.com

A szabályokat három kategóriára lehet elkülöníteni: technikai szabályok, sportszabályok és pénzügyi szabályok. 

Technikai szabályok

A technikai változtatások a motort nem érintik, ám az aerodinamika jelentősen át fog alakulni. A módosítás célja, hogy csökkentsék az autók mögötti turbulens légáramlatokat és ezáltal az előzés még könnyebb legyen a pilóták számára. Változnak az első és hátsó szárnyak, a légbeömlők is, valamint megszűnnek az oldaldobozok is. A fékcsatornákat szintén módosítják akárcsak a padlólemezt a szívóhatás miatt, valamint 18 colos kerekeket lehet majd használni. 

A minimumtömeget (pilótával együtt mért súly) 768 kilogrammra változtatták, ez 25 kg-al több, mint amennyi jelenleg. A nagyobb kerekek és standard alkatrészek bevezetése miatt volt szükség erre a módosításra, amellett, hogy biztonsági és költségcsökkentő szempontból is jelentős. Egységesítik az üzemanyagrendszer több alkatrészét is, míg a sebességváltókat csak ötévente lesz engedélyezett újratervezni. 

Sportszabályok

Módosították az egy szezonban megrendezhető nagydíjak számát is. 2020-ra még az érvényes, hogy maximum 22 versenyhétvége lehet egy szezonban, ez egy évvel később 25-re módosul. Átalakítják a versenyhétvégék formátumát is, amely háromnaposra módosul a négy napról. 

Korlátozások lépnek életbe az erőforrás fejlesztésre vonatkozóan is. Többek között korlátozott lehet a szélcsatornában töltött idő és a CFD-szimuláció is. A feltételes mód arra vonatkozik, hogy ezeket a szabályokat március végén fogják véglegesíteni. 

Pénzügyi szabályok

Történelmi döntés született ugyanis 2021-ben először lép életbe költséglimit az autósport királykategóriájában. A költségvetési sapka 175 millió dollárt jelent, amelynek értéke 1 millió dollárral nőhet vagy csökkenhet fordulónként a 21 versenyhez képest. A költségvetési sapkába nem tartoznak bele a marketingköltségek, a pilóták fizetése, az év végi bónuszok. A költségvetési szabály megszegése a figyelmeztetéstől a kizárásig különböző fokú büntetéssel jár. 

2020-ban és 2021-ben önként beadhatják a csapatok az előző évi pénzügyi mérlegüket bármilyen következmény nélkül. 2022 márciusától viszont már kötelező lesz a pénzügyi mérleg leadása, ennek elmaradása szankciókat fog maga után vonni. 

Hamilton nyert Mexikóban és karnyújtásnyira került a vb-címtől

2019.10.27.

Lewis Hamilton győzelmével zárult a Forma-1-es Mexikói Nagydíj. A Mercedes brit pilótája karnyújtásnyira van a hatodik világbajnoki címétől. 

Fotó: twitter.com/f1

Max Verstappen büntetése miatt Charles Leclerc vághatott neki az élről a Mexikói Nagydíjnak Sebastian Vettel, Lewis Hamilton és Verstappen elől. A Ferrari monacói pilótája meg is tartotta a vezető helyét, Vettelt viszont keményen támadta Hamilton, aki adott esetben már Mexikóban begyűjthette volna pályafutása 6. világbajnoki címét. Hamiltont egy pillanatra kiterelte Vettel a fűre, Verstappen pedig összeért a címvédővel. Az est vége az lett, hogy Hamiltont megelőzte Carlos Sainz, és Alexander Albon is valamint a Mercedes padlólemezéből egy jókora darab letörött. Miután véget ért a virtuális biztonsági autós szakasz, Verstappen Valtteri Bottas-al kakaskodott, aminek az lett a vége, hogy a holland defektet kapott. 

A verseny első szakaszában a vezető négyest Charles Leclerc, Sebastian Vettel, Alexander Albon és Lewis Hamilton alkották és ők másfél másodpercen belül haladtak egymáshoz képest. Albon jött ki először az élmezőnyből, ám Sainz mögé ért vissza és sok időt veszített. Nem járt azonban annyira pórul mint Lando Norris, a McLaren újoncának ugyanis rosszul rögzítették a bal első abroncsát és visszaesett az utolsó helyre. Antonio Giovinazzi szintén így járt, azzal a különbséggel, hogy neki a bal hátsó gumiját tették fel rosszul. Leclerc szintén kijött a bokszutcába az viszont körvonalazódott, hogy Vettel, Hamilton és Bpttas egy kerékcserés taktikán vannak. 

Hamilton érkezett ki elsőként a trióból és a brit ezt szóvá is tette mondván túl korán cserélték le az abroncsait, aggodalma erősödhetett amikor Bottas és Vettel is féltávig ment egy szettel. Leclerc második kerékcseréje nem volt zökkenőmentes és ezt Hamilton kihasználva átvette a vezetést. A címvédő mögött Vettel  haladt két és fél másodperces lemaradással, míg Bottas a némettől nem volt messze. Ráadásul Charles Leclerc is közelített előbbi két vetélytársához. 

Hiába lehetett azonban nagy csatát várni az utolsó 10 körre, az állás nem változott. Lewis Hamilton végül magabiztosan nyerte meg a Mexikói Nagydíjat és aratta pályafutása 83. győzelmét. A dobogóra még Sebastian Vettel és Valtteri Bottas állhattak fel. 

Charles Leclerc futotta meg a leggyorsabb kört de csalódott lehet, hogy a pole-ból csak negyedikként zárt. A monacói versenyző mögött Alex Albon és az óriási felzárkózást produkáló Max Verstappen ért be. Sergio Perez egy értékes hetedik pozíciót szerzett hazai közönség előtt, míg Daniel Ricciardonak a nyolcadik hely jutott. 

Az utolsó körök még hoztak izgalmakat, hiszen Danyiil Kvjat a falba lökte Nico Hülkenberget és így a legjobb 10-ben még Pierre Gasly zárt. Az oroszt feltehetőleg meg fogják büntetni a manővere miatt. 

Lewis Hamilton előnye 74 pontra nőtt Valtteri Bottas előtt, azaz három futammal a vége előtt hivatalosan még nem mondhatja hatszoros világbajnoknak magát. Legkorábban az Amerikai Nagydíjon kerülhet sor a bajnokavatásra, amelyet jövő héten rendeznek. 

Végeredmény:

1  Lewis Hamilton Mercedes  
2  Sebastian Vettel Ferrari +1.766
3  Valtteri Bottas Mercedes +3.553
4  Charles Leclerc Ferrari +6.368
5  Alex Albon Red Bull +21.399
6  Max Verstappen Red Bull +1:08.807
7  Sergio Perez Racing Point +1:13.819
8  Daniel Ricciardo Renault +1:14.924
9  Danyiil Kvjat Toro Rosso +1 kör
10  Pierre Gasly Toro Rosso +1 kör 
11  Nico Hulkenberg Renault +1 kör 
12  Lance Stroll Racing Point +1 kör 
13  Carlos Sainz Jr. McLaren +1 kör 
14  Antonio Giovinazzi Alfa Romeo +2 kör 
15  Kevin Magnussen Haas +2 kör 
16  George Russell Williams +2 kör 
17  Romain Grosjean Haas +2 kör 
18  Robert Kubica Williams +2 kör 
   Kimi Raikkonen Alfa Romeo  
   Lando Norris McLaren

Ezeket a cikkeket olvastad már?