Kiemelt bejegyzések

Megfűszerezné a dupla futamokat a Liberty

Megfűszerezné a dupla futamokat a Liberty

2020.05.31. | Szabó Róbert

Sajtóértesülések szerint a duplázó pályákon fordított rajtrácsos lebonyolítást alkalmazhatnak majd.

Tovább
Indy 500: egykor a világ egyik legnagyobb versenye része volt a Forma-1-nek

Indy 500: egykor a világ egyik legnagyobb versenye része volt a Forma-1-nek

Tovább
Raikkönen megkapta az utolsó Ferrariját

Raikkönen megkapta az utolsó Ferrariját

Tovább

Mi lesz veled, Jégember?

2018.06.14.
Dorogi László

A Sky Sports szakértője szerint a finn pilóta az út végére ért, nem kellene tovább erőltetnie a Forma-1-es versenyzést.

Fotó: vezess.hu

Szigorú, ám annál jogosabb kritikát fogalmazott meg Martin Brundle, a Sky Sports televíziós társaság kommentátora a Ferrari finn pilótájával, Kimi Raikkönennel szemben. Brundle odáig merészkedett, hogy a maranellói istállónak egyenesen aggódnia kellene a finn miatt, mert hiába kezdte jól az idei szezont, Kanadában előbb hatalmas hibát vétett az időmérő edzésen, majd a futamon Vettel közelébe sem tudott kerülni, csapattársa végül közel 30 másodpercet vert rá, ami mint tudjuk a tizedek, századok, ezredek sorozatában már igen tetemes különbség.

A számok önmagukért beszélnek, Raikkönen 2013 óta nem nyert futamot, ráadásul amióta csapattársak a négyszeres német világbajnokkal, csupán tízszer tudta megelőzni versenyen, amikor mindketten befejezték az adott futamot. A finn pilóta szerződése az idény végén lejár a Ferrarinál, egyelőre pedig nem született megállapodás a folytatásról. A pletykák szerint Sebastian Vettel szívesen lenne ismét Daniel Ricciardo csapattársa, az ausztrált képzeli el a finn helyett az olasz csapatnál, míg az istállónál felmerült Charles Leclerc neve is, mint esetleges Kimi-pótlék.

Raikkönen jelenleg a mezőny legidősebb pilótája, még a 2001-es Ausztrál Nagydíjon mutatkozott be a sorozatban, 2007-ben pedig világbajnoki címet ünnepelhetett. Az utóbbi időszakban leginkább azzal találták meg a szakértők, hogy már közel sem akkora tűzzel versenyez, s bár néha még felvillant valamit tudásából, gyakran beletörődik a sikertelenségbe.

A fapofájáról híres Jégember nagyon sok szimpatizánst szerzett a Forma-1-ben töltött évei alatt, most azonban úgy tűnik, végleg leáldozóban van a csillaga. Egyes hírek szerint a szezon végén visszatérhet régi szerelméhez, a ralizáshoz, ahol egy rövid időszakot már eltöltött a Forma-1-es pályafutását megszakítva.

Baj van a Forma-1 új logójával

2018.06.13.
Ragnar Volarus

A problémát az jelenti, hogy túlzottan hasonlít az irodaszereket forgalmazó cég, a 3M egyik termékének logójához. Emiatt már év elején jelezte az amerikai cég, hogy megvizsgálják az ügyet, és majd döntenek arról, milyen lépéseket tesznek. 

Balra a Forma-1, jobbra a 3M termékének logója

Nos, az F1 üzleti ügyeivel foglalkozó újságíró, Christian Sylt arról számolt be, hogy a 3M most lendült támadásba, és feljelentést tett, arra hivatkozva, hogy az nagyon összetéveszthető az ő logójukkal. A reklamációt hivatalosan május 22-én adta be a 3M, de a hivatalos döntésre várni kell, mivel Sylt szerint az európai szellemi tulajdon hivatalának általában négy hónapba telik nyilatkozni az ilyen ügyekben. 

Az ügy azért felettébb kellemetlen, mert a Liberty Media tavaly módosította a száguldó cirkusz egész arculatát. 

Jó lenne már valamilyen versenyt is látni

2018.06.10.
Dorogi László

Sebastian Vettel rajt-cél győzelmet aratott a Kanadai Nagydíjon, amelytől nagyon sokat vártunk, de kínosan keveset kaptunk.

Fotó: formula.hu

Fernando Alonso nemrégiben élesen kritizálta a Forma-1-et meglehetősen kevés izgalom miatt, mondván már csütörtökön lehet tudni, ki honnan indulhat a vasárnapi futamon és az sem nagy kérdés, kik lesznek versenyben az első helyekért. Nos, a kanadai versenyhétvége szabadedzései, de még az időmérő edzés is komoly izgalmakat ígért vasárnapra, s a sorozat fanatikusai is joggal vártak a parázs csatákat a rémesen unalmas monacói hétvége után, hiszen a Ferrari, a Mercedes és a Red Bull autói nagyon közelinek tűntek egymáshoz.

Ehhez képest a Kanadai Nagydíj legpulzusemelőbb jelenetét az első körben a hazai környezetben versenyző Lance Stroll és a Toro Rosso pilótája, Brandon Hartley szolgáltatta, a kanadai egy kigyorsítást követően csúszott meg, úgy, hogy már nem tudta kontrollálni autóját, amely csúnyán nekicsapta a falnak Hartley járgányát.

És tulajdonképpen semmi mást nem láttunk.

Daniel Ricciardo egy kerékcserét követően átugorta Lewis Hamiltont a boxutcából kihajtva, majd a futam leintéséig hol közelebből, hol távolabbról követte egymást az első hatos. Fernando Alonso alatt menetrendszerint lepusztult a McLaren, de Sebastian Vettel győzelmét semmi és senki nem veszélyeztette egy pillanatig sem, s mivel Hamilton csak az ötödik helyen ért célba, így összetettben is átvette a vezetést a német világbajnok brit kollégájától 50. futamgyőzelmével.

Jól jelzi az eseménytelenséget, hogy a kockás zászlót lengető hölgy annyira belealudt a "versenybe", hogy egy körrel hamarabb kezdte el lengetni munkaeszközét.

A Kanadai Nagydíj végeredménye:


Borzasztó baleset borzolta a kedélyeket Kanadában - videó

2018.06.09.
Dorogi László

Egy kétségbeesett mormota szaladt Romain Grosjean autója elé a Kanadai Nagydíj második szabadedzésén. A szerencsétlenül járt állat szörnyethalt, a Haas-Ferrari első légterelője ripityára tört. Csak erős idegzetűeknek!

Nem lehet annál borzasztóbb érzés, mint amikor valaki önhibáján kívül követ el valamilyen hatalmas szörnyűséget. Bár szerencsére ritka alkalom, hogy Forma-1-es pályára állat téved, de néha bizony előfordul, tudna erről mesélni például Kimi Raikkönen is, akinek járgánya előtt egy róka majd egy mókus grasszált át az észak-amerikai versenyhétvégén 2012-ben. Akkor szerencsére nem történt tragédia, nem úgy, mint a Kanadai Nagydíj pénteki, második szabadedzésén.

Romain Grosjean éppen a pálya leggyorsabb szakaszán száguldott át a Haas-Ferrari végsebességét megközelítő tempóban, amikor megtörtént a baj: egy mormota kísérelt meg áthaladni az aszfalton előtte. Sem neki, sem a francia pilótának nem volt esélye elkerülni a végzetes karambolt, a másodperc töredéke alatt történt meg a vétlen mészárlás.

A Kanada területén őshonos állat meglehetősen gyakori látogatója a Kanadai Nagydíjnak, 2007-ben Athony Davidsonnak kellett a harmadik helyét feladnia a versenyen, miután Grosjeanhoz hasonlóan elütött egy mormotát.

A francia pilóta és a szerencsétlenül járt állat balesetét itt nézhetik meg, de kizárólag erős idegzetűeknek ajánlott!

Kockáztat a Red Bull, Ricciardo megúszhatja a rajtbüntetést

2018.06.08.
Ragnar Volarus

A hét első felében úgy tűnt, Daniel Ricciardo elég reménytelen helyzetből kell várja a hétvégi Kanadai Nagydíjat. Maga Adrian Newey nyilatkozta, hogy az ausztrál autójában az energiavisszanyerő-rendszer egyes komponenseiben (leginkább az MGU-K-ban) olyan meghibásodás keletkezett, ami javíthatatlan, így biztosan cserélni kell. Ez pedig automatikusan - legalább - tízhelyes rajtbüntetéssel járna, mivel korábban Kínában már egy motorhiba miatt a teljes erőforrást ki kellett cserélni Ricciardo autójában. Legutóbb pedig Monte Carlóban 50 kört tett meg az élen az elromlott motorral, ám ennek ellenére sem tudták megelőzni.

Forma-1: nem ússza meg Ricciardo a rajtbüntetést

A Red Bullnál reménykedtek, hogy Ricciardo megússza a rajtbüntetést, mert csak összeszerelési hiba történt és az MGU-K javítható, ám úgy fest nagyobb a gond. Ha pedig így van, akkor mégis biztosan hátrébb sorolják az ausztrált.

Most viszont az ausztrál pilóta elkezdett reménykedni, és Ricciardo újságírói kérdésre elárulta, a korábban, Kínában kicserélt kinetikus energia-visszanyerő rendszert újra tudják használni, ezzel pedig úgy tűnik, egyelőre elkerülheti a büntetést.

„Ha bármi történik a szabadedzések során és mégis ki kell cserélni az alkatrészt, akkor büntetést kapok. De momentán van elég komponensünk, és ha ezek megbízhatóan működnek, kihúzhatjuk velük az egész hétvégét.”

Ezzel persze csak elodázza a büntetést a csapat, hiszen az alkatrész nem tökéletes, így szükséges lesz a cseréje. Erre pedig valószínűleg már Franciaországban sor kerülhet. 

„Gyanítom, már a Paul Ricardon ez lehet a helyzet. Amikor hallottam a suttogásokat azzal kapcsolatban, hogy büntetést kapok itt, úgy voltam vele, hogy inkább Franciaországban, csak ne itt. Ezen a pályán rendkívül nehéz előzni, és mivel most lendületben vagyunk, egy büntetés kivenne a szelet a vitorlánkból. Ha át tudjuk vészelni ezt a hétvégét, akkor én inkább valahol máshol vállalnám be a rajtbüntetést. Megpróbáljuk eltolni, ameddig csak lehet, hiszen ha korán be kell vállalnunk a büntetést, akkor jó esély van rá, hogy még az év vége előtt lesz egy újabb. Ráadásul itt is a hiperlágy gumikat használjuk, és mivel jók voltunk ezeken az abroncsokon Monacóban, talán esélyünk lehet arra, hogy erős versenyt fussunk. Papíron ez a pálya jobban fekszik nekünk, mint néhány most következő helyszín."

Mégsem lesz új Mercedes motor Kanadában

2018.06.07.
Ragnar Volarus

A Mercedes hivatalosan is bejelentette, hogy a Kanadai Nagydíjra tervezett új motorcsomagjukat egy istálló sem kapja meg. Ebbe természetesen beleértendő a saját gyári csapatuk is.

Fotó: formula1.com

Pedig a Mercedes az eredeti elképzelések szerint már az új, erősebb, valamint hatékonyabb erőforrásával szállt volna versenybe a Montreálban rendezendő nagydíjon. Így Lewis Hamilton és Valtteri Bottas hiába várta, hogy Kanadában már az új motor dolgozik majd alattuk, ezt most biztosan nem fogják megkapni, akárcsak a többi csapat versenyzői, akik a Mercedes erőforrásait használják.

Természetesen a német gyártó nem kötötte mindenki orrára a hiba okát, elintézték annyival a hivatalos közleményben, hogy "minőségi kérdés” miatt volt szükség a halasztásra, de a következő futamon, Franciaországban már ott lesz az autókban az új motor.

"Noha abban reménykedtünk, hogy az új motort ezen a hétvégén használhatjuk, egy minőségi kérdés azt eredményezte, hogy mindez egy futammal később fog megtörténni. Tehát minden Mercedes motort használó autó az egyes motort kapja meg ezen a hétvégén is, mielőtt az új egységek Franciaországban megérkeznének.”

Fotó: mercedesblog.com

Ezzel szemben a nagy riválisok közül a Ferrari Sebastian Vettel autójában már az új erőforrást használja. Kérdés, hogy ezzel mennyivel lesz beljebb Vettel, mert az olaszok a megbízhatósági problémák miatt kicsit aggódva óvatoskodnak, és a vártnál kevesebb plusz lóerőt érhetnek el. Ezért ez csupán plusz 12 lóerőt jelent majd a 20 helyett.

A Renault tervei egyelőre nem véglegesek, de a Red Bullnál nem nagy merészség kijelenteni, hogy Daniel Ricciardo megkaphatja az új motort. Persze ez némileg kényszerűségből is történik, hiszen neki Monacóban több gondja is akadt az egységgel, így a csere elkerülhetetlen számára. 

Ahol viszont minden tiszta, az meglepő módon a Honda. Ők kerek-perec kijelentették, hogy mindkét Toro Rossóban ott lesz az új motor, amely a pletykák szerint 40 lóerős pluszt jelent majd az autóknak.

Nagyon nyomul a Honda

2018.06.06.
Ragnar Volarus

A japán motorgyártó hivatalosan is megerősítette, hogy a Kanadai Nagydíjra Pierre Gasly, valamint Brendon Hartley is megkapja az új erőforrást.

Fotó: readmotorsport.com

A montreáli hétvége nagyon hangsúlyosan a motorfrissítésekről is szól majd, mivel a Mercedes, a Ferrari, a Renault és a Honda is bemutatja az új egységét. A Honda számára ráadásul kiemelt fontosságú lesz, hogy mit nyújt az új erőforrás, hiszen a Red Bull még mindig nem döntött arról, hogy 2019-től milyen motorokkal folytatja.

Így amennyiben a Honda frissítése elég meggyőző lesz a Red Bull "kistestvérében" a Toro Rossóban, akkor bizony könnyen eldőlhet a kérdés, hogy Christian Hornerék kit válasszanak, elvégre sokkal inkább gyári támogatást élvezhetnének a japánoktól. Hiszen a jelenlegi beszállító a Renault sokkal inkább saját csapatára koncentrál.

A Honda technikai főnöke, Toyoharu Tanabe hivatalosan is megerősítette, hogy a hétvégén Kanadában mindkét autóban ott lesz az új motor, amelynek javarészt a fő egységét módosították, a nagyobb teljesítményre koncentrálva. Egyes pletykák szerint a Honda új csomagja akár 40 lóerővel is erősebb lehet az elődnél. Ha ez megvalósul az óriási fejlődés, persze felmerül a kérdés, hogy ez milyen hatással lesz a megbízhatóságra, valamint a vezethetőségre. 

Popzenei karrierbe kezdhet Lewis Hamilton

2018.06.06.
Dorogi László

A korábbi Forma-1-es pilóta, David Coulthard meghökkentő sztorival rukkolt elő: Hamilton hamarosan faképnél hagyja a sorozatot, hogy zenei karrierbe kezdjen.

Fotó: Daily Mail

A négyszeres brit világbajnok jó ideje nem alkot már egy párt Nicole Sherzingerrel, a Pussycat Dolls névre hallgató formáció énekesnőjével, ám minden bizonnyal mély nyomokat hagyott lelkében a hölgy, mással nehezen magyarázható az az állítás, amellyel David Coulthard rukkolt elő egy brit televíziós show-műsorban.

A manapság a Forma-1-ben szakértőként dolgozó Coulthard szerint Lewis Hamilton nem ír alá szerződést egyik istállónál sem, amikor 2020-ban lejár jelenlegi kontraktusa a Mercedesnél, hanem faképnél hagyja a sorozatot, hogy kiadja első zenei albumát, amelyen már egyébként is dolgozik.

Hamiltontól nem áll távol a zene világa, Instagramja hemzseg az olyan képektől, amelyeken popsztárokkal pózol - mint például Puff Daddyvel, vagy Usherrel - vagy éppen amelyen kigombolt ingben zongorázik és zenét kever egy stúdióban.

Forma-1: nem ússza meg Ricciardo a rajtbüntetést

2018.06.05.
Ragnar Volarus

A Red Bullnál reménykedtek, hogy Ricciardo megússza a rajtbüntetést, mert csak összeszerelési hiba történt és az MGU-K javítható, ám úgy fest nagyobb a gond. Ha pedig így van, akkor mégis biztosan hátrébb sorolják az ausztrált.

Adrian Newey a Red Bull technikai igazgatója megerősítette, hogy Ricciardo a meghibásodás ellenére ugyan nyerni tudott a Monacói Nagydíjon, de az MGU-K komponense mégis javíthatatlanul megsérült a monte-carlói lassulás során, így nem ússza meg a rajtbüntetést a hétvégi kanadai nagydíjon Montrealban. Ezzel bekövetkezik az, amire senki nem számított, a Renault motor miatt korábban részesül motorcserék miatti rajtbüntetésben a Red Bull, mint a Honda-erőforrást használó Toro Rosso. 

Fotó: autosport.com

Newey nyilatkozata után tehát már látható, hogy miután Kínában a teljes erőforrás-rendszert cserélni kellett az ausztrál pilóta autójában, így a harmadik MGU-K automatikusan tíz rajthelyes büntetéssel járhat Kanadában, ami túl sok jóval nem kecsegtet a monacói futamgyőztes pilótának. 

„Biztosan visszasorolják majd Montrealban Danielt, de még nem tudjuk pontosan, mennyi hellyel. Egyelőre nem tudjuk, hogy az akkumulátora megsérült-e Monacóban, ameddig ezt a Renault nem közli velünk, nem tudjuk, mennyi büntetéssel kell számolnunk. De az MGU-K biztosan javíthatatlan” – nyilatkozta Adrian Newey a Reutersnek.

Viszont a legújabb hírek szerint a Renault mégiscsak beveti legújabb, fejlesztett V6-os csomagját, mivel a kanadai hétvége a várható büntetés miatt már úgyis megy a levesbe, hiszen az ausztrál semmiképpen nem rajtolhatna az első tíz közül. Így ha hátrébb sorolják Ricciardót, akkor inkább most vállalják be a további büntetéseket, cserébe egy vélhetően jóval erősebb Renault motor dolgozhatna a Red Bulljában.

Idén látjuk utoljára Alonsot a Forma-1-ben?

2018.06.01.
Dorogi László

A Forma-1 egyik legsikeresebb istállója a tengerentúlra kacsingat, a spanyol világbajnok pedig nem érzi már jól magát a sorozatban.

Fotó: formula.hu

Úgy fest, a McLaren kinőtte a Forma-1-et, legalábbis minden jel arra utal, hogy 2019-től már az egyik legpatinásabb amerikai versenysorozatban, az IndyCarban is szeretnének elindulni. Jövőre még csak mint partnercsapat vennének részt a sorozatban, ám 2020-tól már külön istállóként szállnának harcba a sikerért.

Ezzel a lépéssel párhuzamosan felerősödtek azok a pletykák is, miszerint Fernando Alonso már nem érzi jól magát a Forma-1-ben a sok sikertelen szezont követően - amiben persze a wokingi istálló keze is alaposan benne van - ezért nem lenne meglepő ha váltana, az amerikai szerepvállalás pedig tökéletes ugródeszkát jelentene a spanyol világbajnoknak.

Alonso tavaly írt alá szerződéshosszabbítást a McLarennél, ugyanakkor a hírek szerint ez a kontraktus tartalmaz egy olyan záradékot, amely szerint ha nem megfelelő az autó teljesítménye, a spanyol kiléphet szerződéséből. Az sem elképzelhetetlen persze, hogy marad a csapatnál, csak már nem a Forma-1-ben, hanem az IndyCar sorozatban szereplő istállónál. Alonsonak nem lenne ismeretlen a terep, hiszen amióta a McLarenhez szerződött már több különböző sorozatban is kipróbálta magát, tavaly például a Monacói Nagydíj helyett ruccant át Amerikába az Indy 500-ra.

Ezeket a cikkeket olvastad már?