Kiemelt bejegyzések

Vissza a sikercsapathoz - Alonso visszatér a Forma-1-be!

Vissza a sikercsapathoz - Alonso visszatér a Forma-1-be!

2020.07.07. | Dorogi László

Egybehangzó sajtóértesülések szerint a Renault szerdán jelenti be hivatalosan, hogy a kétszeres világbajnok pilóta visszatér a csapathoz - és egyúttal a száguldó cirkuszba.

Tovább
Hamilton és a Red Bull másképp látja a dolgokat

Hamilton és a Red Bull másképp látja a dolgokat

Tovább
Bottas nyerte a szezonnyitót, Hamilton egy büntetés miatt csak negyedik

Bottas nyerte a szezonnyitót, Hamilton egy büntetés miatt csak negyedik

Tovább

Forma-1: Vettel csökkentette hátrányát Belgiumban

2018.08.26.
Dorogi László

A Ferrari német világbajnoka megnyerte a nyári szünet utáni első futamot, ezzel csökkentette hátrányát Lewis Hamiltonnal szemben az összetett pontversenyben.

Fotó: formula1.com

Négy hét pihenőt követően bőgtek fel ismét a motorok a száguldó cirkuszban, a legendás Spa-Francorchamps-ban feszült egymásnak újra a mezőny, a vasárnapi futamnak pedig a világbajnoki pontversenyben vezető, Sebastian Vettelt 24 egységgel megelőző Lewis Hamilton vághatott neki a legkedvezőbb pozícióból.

A rajtot követően azonnal felpörögtek az események, előbb Nico Hülkenbert szaladt bele a célegyenes végén Fernando Alonso McLarenjébe, a spanyol pilóta autója ennek hatására átrepült Charles Leclerc Sauberje és a monacói pilóta feje fölött, miközben elveszítette komplett motorborítását. Az élen mindeközben Vettel kitűnően kapta el a startot, s gyakorlatilag még a nagyon hosszú belga nyomvonal feléhez sem értek el, amikor nagyon fontos előzést hajtott végre, átlépve Lewis Hamiltont. Hogy a Ferrarisok öröme ne legyen teljes, Kimi Raikkönent már az első kör végén ki kellett hozniuk a boxba defekt miatt, s mint később kiderült, az autó alváza és a hátsó szárnya is olyannyira megsérült egy ütközés következtében, hogy a finn nem is tudta befejezni a versenyt.

Fotó: formula1.com

S kis túlzással innentől kezdve semmilyen figyelemre méltó esemény nem történt, persze ne vegyük el az érdemet a motorcsere miatt a mezőny végéről induló Valtteri Bottastól, aki kis híján a teljes mezőnyön átrágta magát, végül pedig a negyedik helyre hozta be a Mercedest. Az új néven induló, pontjaitól megfosztott Force India pilótái rögtön 18 egységet gyűjtöttek, amivel át is lépték a konstruktőri pontversenyben sereghajtó Williamset.

Vettel győzelmével hét pontot lefaragott a Hamiltonnal szembeni hátrányából és nagy önbizalommal várhatja a jövő heti, a Ferrari szempontjából hazainak számító Olasz Nagydíjat.

A Belga Nagydíj végeredménye:

Veszélyben a Force India hétvégi indulása

2018.08.23.
Ragnar Volarus

A Forma-1-ben idén az a legjobb, hogy ha nincs verseny, akkor is van izgalom. Köszönhetően a Force India csapatának. Mert nem zajlik zökkenőmentesen a tulajdonosváltás. Nem is olyan régen a Williams csapat pilótájának, Lance Strollnak apja, Lawrence Stroll által vezetett cégcsoport mentette meg a nehéz anyagi helyzetben lévő Force Indiát.

Fotó: Sahara Force India

A problémát az jelenti, hogy a korábbi többségi tulajdonos páros, Vijay Mallya és Subrata Roy pénzügyi és jogi problémái miatt 13 hitelező indiai bank is bekerült a Force India tulajdonosi körforgásába. Na most természetesen mind a 13 pénzintézet jóváhagyása kellene, vagyis kellett volna a csapat teljes eladásához. És itt kezdődik a gond. Ezt Strollék nem tudták időben beszerezni, ezért kénytelenek voltak valami kiskaput találni. Az lett a megoldás, hogy a csapat értékeit adták át egy másik tulajdonosnak, de maga a csapat nem cserélt gazdát. Ez pedig most elég komoly gondot okoz, mert így az indulási jog a csapattal maradt. 

Vagyis jelenleg az a faramuci helyzet állt elő, hogy a régi tulajdonosnál az indulási jog, csak éppen nincs mivel indulniuk, míg az új tulajnál ott az autó és minden eszköz, csak éppen engedélyük nincs versenyezni. 

Alapesetben sokkal egyszerűbb lenne az új tulajdonosnak, ha a régi istálló nevezését tudnák maguknak átörökíteni. Ez az olcsóbb megoldás. Csakhogy a kereskedelmi jogok továbbadását a Force Indiától Strolléknak több rivális, a Renault, a McLaren és a Williams is megvétózta. Így most az a helyzet, hogy a szezon közbeni tulajdonosváltásra és új nevezésre hivatalosan egy úgynevezett utólagos nevezési díj megfizetésével van lehetőség, valószínűleg ez lesz az üdvözítő megoldás Strolléknak. Új nevezőként, és nem a Force India jogutódjaként. 

Így most a FIA oldalán pattog a labda. Vagy külön engedéllyel elfogadhatják az új csapat nevezési és indulási kérelmét, de nem kötelező így tenniük, és akár meg is tagadhatják a Force India indulását a belga hétvégén. Persze senkinek nem ez az érdeke. Sem az FIA-nak, sem a Liberty Medianak. A csapatról nem is beszélve.

„Nagyon fontos lenne ez a sportnak. Az adminisztrációs helyzetből nagyon sokszor nem szoktak új tulajdonost találni a csapatok, itt most szerencsére nem erről kell beszélnünk. Tetszett az a vízió, amit felvázoltak a csapattal kapcsolatban, remélhetőleg a jövőben is olyan szinten tudnak majd teljesíteni, mint tették azt az elmúlt években.”

A héten már Strollék törölték a csapat nevéből a Sahara előtagot, majd Spában elkezdték az összes matricát lekaparni mindenhonnan, ami a csapat nevét mutatta. Sőt az összes olyan szponzort is eltüntették a kamionokról és motorhome-ról, amik Vijay Mallya üzleti köréhez tartoznak. Ők már felkészülnek a váltásra.

Fotó: Reddit

Tehát a következő órák nagy kérdése az, hogy a Force India és az őket segítő Liberty Media ügyvédei találnak-e gyors megoldást a kialakult helyzetre. Ha péntek reggelig ez nem jön össze, akkor az (egykori) Force India nem indulhat Belgiumban.

Címkék: Force India

Folytatódik a pilótakeringő a Forma-1-ben

2018.08.21.
Dorogi László

Ezúttal Daniel Ricciardo megüresedett helyét töltötték fel a 2019-es idényre, így viszont újabb kormány maradt szabadon.

Fotó: Thewinin

A Toro Rosso fiatal francia pilótája, Pierre Gasly veszi át a Renault-hoz távozó Daniel Ricciardo helyét a Red Bullnál - jelentette be hétfő este az osztrák istálló. Gasly nem versenyez régóta a száguldó cirkuszban, tavaly Daniel Kvjat szerencsétlenkedése nyomán ugorhatott be a Forma-1-be, előtte a japán Super Formula sorozatban rótta a köröket.

Az előző idényben folyamatosan lepukkant alatta a Toro Rosso, idén viszont a Honda erőforrással már többször is megcsillantotta tehetségét, s a Toro Rossónál egyértelműen csapattársa, Brendon Hartley fölé kerekedett.

"Megkaptam a lehetőséget, hogy 2019-től az Aston Martin Red Bull Racing pilótája legyek, ezzel pedig egy álom vált valóra számomra. Nagyon izgatottan várom, hogy csatlakozzak ehhez a nagynevű topcsapathoz"

- nyilatkozta Gasly bemutatását követően.

A francia versenyző 2013-ban csatlakozott a Red Bull Junior pilótaprogramjához, így nem véletlenül nagy az öröme, hogy jövőre a "nagyfiúknál" is bemutatkozhat az osztrák istálló színeiben.

Alonso versenyezni akar, de a Forma-1-ben nem lehet

2018.08.17.
Dorogi László

A spanyol szerint közel sem olyan a csata a száguldó cirkusz nyomvonalain, mint ahogy azt elképzelte tizenhét évvel ezelőtt.

Fotó: formula.hu

Fernando Alonso néhány napja jelentette be, hogy felhagy a Forma-1-es versenyzéssel és inkább más sorozatban, sőt, sokkal inkább sorozatokban próbálná ki magát. Az okok sejthetőek voltak eddig is, most azonban a kétszeres spanyol világbajnok maga öntött tiszta vizet a pohárba azzal kapcsolatban, miért döntött így.

"Vannak nagyobb kihívások is az életben, mint amit most a Forma-1 kínálni tud nekem. A versenyzés egy olyan sport, aminek nagyon sok pozitív oldala van, amit 17 vagy 18 éve élvezek, most viszont már nem olyan a csata a pályán, mint amilyet szerettem volna akkor, amikor csatlakoztam az F1-hez, a korábbi szezonjaimban éreztem, vagy azokban a szériákban, amelyeket kipróbáltam az utóbbi időszakban."

Alonso hozzátette, az elmúlt évek sikertelenségének frusztrációja vezetett részben a döntés meghozataláig, de nem ez volt az elsődleges indok.

"Azért hagyom abba, mert a pályán zajló harcok már meglehetősen vérszegények. Valójában nem is a versenyről, hanem a pályán kívüli dolgokról beszélünk folyamatosan: a vitákról, a rádióüzenetekről, és így tovább. Amikor már több szó esik ezekről a dolgokról, az megmutatja, hogy rossz irányba haladunk, mert ebből az vezethető le, hogy nem a pályán zajló csata volt a legérdekesebb egy versenyhétvégén. Ezt érzem most az F1-el kapcsolatban, és úgy gondolom, hogy más szériák jobb és élvezetesebb akciót kínálnak"

- fogalmazott meg éles kritikát a spanyol.

Raikkönennek a kisfia a legjobb barátja

2018.08.16.
Dorogi László

Lada volt az első autója, de ma már a Ferrari egyszeres Forma-1-es világbajnoka. Megijedt kisfia, Robin születésénél, de azóta teljes az élete Kimi Raikkönennek, amióta családja van.

Fotó: F1 Világ

A finn Jégember immáron a száguldó cirkusz rangidőseként versenyez a sorozatban, de sosem volt a Forma-1 számára a világ közepe. Nem is igazán szeret beszélni a munkájáról, de azért a SportBildnek szívesen nyilatkozott a 2007 világbajnok, ahol elsősorban családjáról és kisfiáról, Robinról beszélt a kétszeres apuka.

"Az életem fárasztóbb lett, amióta családom van, de sokkal boldogabb is. A legtöbben azt gondolják rólam, hogy őrült életet élek, de ez sosem volt így. Igazából csak más a munkám, mint a legtöbb embernek, ezért adok interjúkat és irkálnak rólam mindenfélét az újságok, amit őszintén szólva annyira nem kedvelek"

- mondta Raikkönen a német szaklapnak.

Kimi azt is elárulta, hogy nagyon megijedt, amikor először fogta kezébe kisfiát, nagyon ideges volt, amikor először emelte fel és nem tudott vele mit kezdeni, amikor először sírt, de a második gyerekénél - azóta született egy kislánya is - már sokkal rutinosabb apuka volt.

"Robinnak rengeteg kérdése van, amikre mindre megfelelő választ kell adnom. Mára ő a legjobb barátom, imádom, hogy mennyire szabadok és ártatlanok a gyerekek"

- tette hozzá Raikkönen.

Fotó: Instagram

Arra a kérdésre, hogy kisfiából is autóversenyző lesz-e, elmondta, nem tudja mit szeretne majd csinálni Robin, de az már most egészen világos, hogy ugyanúgy érdeklik a motorok és az autók, akárcsak az apukáját. Kimi hozzátette, ha nem lenne autóversenyző, akkor is biztosan olyan munkát végezne, ami kapcsolódik az autókhoz, sőt azt is elárulta, hogy az első autója egy Lada volt, ehhez képest igazán különleges érzés egy Forma-1-es Ferrarival száguldozni.

A SportBild - természetesen - megkérdezte a finn pilótát a Sebiastian Vettellel való kapcsolatáról, amely kifejezetten jónak mondható, habár nemcsak csapattársak, de riválisok is. Raikkönen azonban már túllépett azon, hogy a csapatsorrenden problémázzon.

"Eljön majd az a pont a világbajnokság során, ahol már a csapat érdekeit kell előtérbe helyezni. Ismerős nekem ez a helyzet, nem tegnap kezdtem a versenyzést. Sebastian egy nagyon egyenes ember és ezen a sikerei sem változtattak. Ha néha össze is ütközünk, megbeszéljük, aztán rövidre is zártuk ezzel a témát. Ő egy olyan ember, aki el tudja ismerni, ha hibázott és én is ilyen vagyok.

Összességében mindig is jól kijöttünk, mert nem keveri bele a sportba a politikát, meg a többi szarságot, ezért vagyunk mi barátok"

- fejtette ki véleményét négyszeres világbajnok csapattársáról Raikkönen.

"Mindkettőnknek ugyanaz a célja: világbajnokká akarjuk tenni a Ferrarit. Nagyszerűen kiegészítjük egymást annak érdekében, hogy előre vigyük a csapatot."

Jövőre is lesz spanyol pilótája a McLarennek

2018.08.15.
Dorogi László

A jelenleg a Renault pilótájaként versenyző Carlos Sainz ül Fernando Alonso idény végén megüresedő ülésébe a McLarennél.

Fotó: Sky Sports

Bár egyelőre hivatalos bejelentés nem történt, az ESPN amerikai sportcsatorna úgy tudja, a 23 éves spanyol pilótát csütörtökön mutatják be az istálló wokingi főhadiszállásán.

A történet kissé kacifántos, mert Sainz eredetileg a Red Bull pilótája, ám Daniel Ricciardo és Max Verstappen mögött csak a harmadik helyen áll a hierarchiában, ezért adták kölcsön a Renault-nak, ahol Nico Hülkenberg csapattársa volt. Néhány napja robbant azonban a hírbomba, hogy Daniel Ricciardo nem hosszabbítja meg a Red Bullnál lejáró szerződését és némileg meglepő módon a Renault-hoz igazol, az pedig gyorsan kiderült, hogy Hülkenberg pozícióját nem veszélyezteti a francia istállónál, így Sainznak mindenképpen távoznia kell.

Amerikai sajtóértesülés szerint Sainz 2020-ig szóló szerződést ír alá a McLarennél és annak a Fernando Alonsónak a helyére érkezik, aki kedden jelentette be, hogy a 17. szezonjának végén távozik a száguldó cirkuszból.

Idén látjuk utoljára Alonsót a Forma-1-ben

2018.08.14.
Dorogi László

A kétszeres spanyol világbajnok tizenhét szezon után hagyja el a száguldó cirkuszt. Az Egyesült Államokban folytatja a versenyzést.

Fotó: formula1.com

Fernando Alonso kedden délután, rendkívüli közleményben jelentette be, hogy az idény végén, tizenhét év versenyzés után maga mögött hagyja a száguldó cirkuszt és minden bizonnyal az IndyCarban folytatja pályafutását.

Korábban arról lehetett hallani, hogy bár a Forma-1-ből távozik, de a McLarent nem cseréli le a tengerentúlon sem, ám a bejelentést már a wokingi istállótól függetlenül tette meg, ami arról árulkodik, hogy nem szeretne az IndyCar sorozatnak egy McLaren-Hondával nekivágni. Alonso köszönetet mondott mindenkinek, aki a szűk két évtized alatt segítette Forma-1-es pályafutását, de ahogy fogalmazott, döntését már hónapokkal ezelőtt meghozta, a száguldó cirkusztól egy Twitter-videóval búcsúzott.

Alonso 2001-ben került a Forma-1-be, karrierjét a Minardinál kezdte, egy évvel később lett a Renault tesztpilótája. Legnagyobb sikereit éppen a francia csapattal érte el, 2005-ben és 2006-ban is világbajnoki címet ünnepelhetett.

Második vb-címe után igazolt a McLarenhez, ahol azonban nem találta meg számításait, így visszatért a Renault-hoz, majd öt évig a Ferrarinál versenyzett, ám világbajnoki címet az olaszokkal már nem sikerült nyernie, ellenben háromszor is - 2010-ben, 2012-ben és 2013-ban - a világbajnoki pontverseny második helyén zárt, 2010-ben négy, 2012-ben három ponttal kapott ki Sebastian Vetteltől.

Az elmúlt években már csak szenvedett a sorozatban, mert a McLarent sem a Honda-, sem a Renault-motor nem hajtotta megfelelően, vélhetően ez segített meghozni a spanyolnak döntését. Alonso eddigi pályafutása során 303 futamon indult, ebből 32-t nyert meg és összesen 97 alkalommal állhatott a dobogóra - legutóbb 2013-ban a Spanyol Nagydíjon nyert a Ferrarival, dobogóra pedig 2014-ben, szintén a tűzpiros autóval állhatott dobogóra.

Fotó: formula1.com

A spanyolnak nem lesz ismeretlen az amerikai terep, egy évvel ezelőtt már részt vett a legendás Indy 500-as futamon, ahol azonban nem meglepő módon a McLaren-Honda motorja feladta a szolgálatot alatta.

Alonso idén elindult a klasszikus Le Mans-i 24 órás versenyen is, amelyet végül meg is nyert, így egyetlen lépésre került a hőn áhított Triplakoronától. Eddig mindössze Graham Hillnek sikerült nyernie a Forma-1-es Monacói Nagydíjon, elsőként célba érnie a Le Mans-i 24 órás versenyen és megszerezni a győzelmet az Indy 500-on. A spanyolnak már csak ez utóbbi hiányzik ahhoz, hogy beérje Hillt, ennek megszerzésére pedig minden esélye meg is lesz a jövőben.

Fotó: EPA

A mini-Raikkönen ellopta a show-t a Hungaroringen

2018.07.31.
Dorogi László

A három éves Robin először lehetett ott egy Forma-1-es versenyhétvégén, nem csoda hát, ha nagyon élvezte a dolgot.

Fotó: LAT Images

Lewis Hamilton sikerével ért véget a 33. Magyar Nagydíj, amivel a brit pilóta már hatodszor bizonyult a legjobbnak a Hungaroringen, s egy darabig biztosan senki nem éri utol a magyar pályán aratott győzelmek számában. A brit világbajnok viszont így is csak epizódszereplőnek bizonyult Mogyoródon, mert egyrészt csapattársa, Valtteri Bottas védte be a seggét és került bele helyette minden balhéba a futamon, másrészt Kimi Raikkönen elhozta kisfiát Magyarországra, aki életében először lehetett ott egy Forma-1-es versenyhétvégén.

A három éves Robin szemmel láthatóan nem csak a versenyzést és az autók zümmögését élvezte - ehhez minden bizonnyal hozzászokott már édesanyja pocakjában - de a kameráktól sem rettent meg, sőt kifejezetten természetesen mozgott a rivaldafényben.

Fotó: Twitter

Kiminek sem sikerült rosszul egyébiránt a futam, a harmadik helyen gurult át a célvonalon a kockás zászlót szemlélve, s összességében is elmondható, hogy az utóbbi időszakban jól teljesít a finn. Azt pedig már csak halkan tesszük hozzá, hogy ha nem lenne az a fránya csapatutasítás, talán még csapattársánál, Sebastian Vettelnél is gyorsabb lenne, de legalábbis jobb pozícióban zárná a futamokat nála. Egy szónak is száz a vége, Raikkönen a Hungaroringen is felállhatott a dobogóra, s hódolhatott kedvenc szenvedélyének, a pezsgőzésnek a pódiumon, de ellenben sok más pilótával, azért most is előbb kortyolt egyet, mielőtt őrült locsolásba kezdett volna. Erre a folyadékpótlás miatt is nagy szüksége volt, ugyanis a verseny elején kiderült, hogy a futam közben nem fog tudni inni, mert rosszul kötötte be csapata a kulacsát, izzasztó másfél órát töltött tehát a tűzpiros Ferrariban.

Robin, édesapját utánozva szintén felállt a dobogóra az eredményhirdetés után, s csakúgy mint a profik, egy ásványvizes palackból locsolta a játékpezsgőt. Ne fogadjunk rá nagy összeggel, hogy nem lesz autóversenyző a mini Kimi, mert miután véget ért a versenyzők kötelező sajtótájékoztatója, Robin apukáját is meglocsolta az ásványvízzel.


A szombati, esős időmérő edzésen pedig fagylaltot majszolt a boxutcába, éppen úgy, ahogy azt az apu is tette a 2009-es malajziai versenyhétvégén. Robin már most tiszta apja, s a száguldozás is a vérében van, tűzpiros, Ferraris rollerével csak úgy hasított fel s alá a padockban.

Raikkönenék a verseny után hazautaztak svájci otthonukba, de még szerdán visszatérnek a Hungaroringre, hogy a megérdemelt nyári pihenő előtt Kimi teszteljen egyet a Ferrarival a Hungaroringen.

Hamilton tükörsimán nyert a Hungaroringen

2018.07.29.
Dorogi László

A Magyar Nagydíj főszereplője mégsem a brit, hanem finn csapattársa, Valtteri Bottas volt.

Fotó: MTI/Czeglédi Zsolt

Igazán emlékezetes időmérő edzést futottak a száguldó cirkusz pilótái a Hungaroringen a nyári szünet előtti utolsó futamon, amelyen Lewis Hamiltonnak sikerült legjobban alkalmazkodnia a kaotikus, esős körülményekhez. Ennek megfelelően meg is szerezte a pole pozíciót a vasárnapi versenyre, s a rajtnál tulajdonképpen semmi rendkívüli nem történt, csupán annyi, hogy a harmadik-negyedik pozícióban a két Ferrari helyet cserélt és Sebastian Vettel lépett Kimi Raikkönen elé.

Az olaszok teljesen szétválasztották taktikailag két pilótájukat, amíg Raikkönen ultralágy gumikon startolt, addig Vettel autóján a keményebb keverékű lágy abroncsok kaptak szerepet, így sokáig nem is lehetett megállapítani az élmezőnyben, kinek hol van a valós helye, mindenesetre amíg a finn pilóta kétszer is kiállt a boxba, addig Vettel csak ezt követően érkezett.

A Ferrari szerelői ráadásul rossz napot fogtak ki, talán megzavarta őket a nagy meleg, de mind Raikkönennek, mind Vettelnek elrontották az egyik kerékcseréjét, amivel folyamatosan Lewis Hamilton kezei alá dolgoztak.

Ugyanezt tette Valtteri Bottas is, aki nagyjából tíz körrel a leintés előtt begyűjtötte maga mögött a Sebastian Vettel, Kimi Raikkönen kettőst és olyannyira jól alakította a hátvéd szerepét, hogy Hamiltonnak még egy plusz kerékcsere is belefért volna az élről. Erre végül nem került sor, de a dobogó második-harmadik fokáért nagy csata bontakozott ki a Mercedes és a két Ferrari között, az idegek és az abroncsok harcát pedig Bottas bírta a legkevésbé.

Amikor Vettel már elég közel került az előzéshez, szép manőverrel Bottas elé vágott, ám a finn pilóta elfékezte magát az akció közben, így az első szárnya belecsattant a német autójába, s ez a Mercedesnek fájt jobban, mert nem csak Vettel, de Raikkönen is elhaladt Bottas mellett. A finn végül a negyedik helyet sem tudta megtartani, mert a remek tempóban érkező Daniel Ricciardo is átlépett rajta, annak ellenére is, hogy az ausztrált is megkínálta egy oldalba ütéssel Bottas.

A Magyar Nagydíj legnagyobb vesztese így a Mercedes finnje mellett az a Max Verstappen lett, akinek a futam elején szállt el a Red Bullja, pedig tempója alapján reális esélye lett volna a dobogóért.

Lewis Hamilton 67. futamgyőzelmét szerezte meg a sorozatban és előnye 24 pontra nőtt a négy hetes nyári szünet előtt a világbajnoki pontverseny élén Sebastian Vettellel szemben.

A Magyar Nagydíj végeredménye:

A szülinapos Alonso unja, hogy mindig őt pécézik ki

2018.07.29.
Dorogi László

A spanyol világbajnoknak igazi sorscsapás a McLaren-Renault-t vezetni, ennek ellenére rendszerint a maximumnál is többet hoz ki a narancssárga romhalmazból.

Fotó: formula.hu

Fernando Alonso éppen a Magyar Nagydíj napján ünnepli 37. születésnapját, de jó néhány ránc szökött arcára az utóbbi időszakban, hiszen a McLaren finoman szólva sem kényezteti el pilótáit csúcskategóriás technikával. A szombati, Hungaroringen rendezett időmérő edzésen ismét szenzációs rádióbeszélgetésnek lehettünk fültanúi, ahol a spanyol éppen azt ecsetelte csapatának az edzés második szakaszának végéhez közeledve, hogy mennyi értelme lenne esőgumikkal kimenni a pályára.

Íme a diskurzus:

McLaren: Fernando, átmeneti gumit vagy esőgumit tegyünk fel?

Alonso: Szerintem menjünk be a garázsba, és nézzük, ahogy esik. Esőgumival kimehetünk, de ha 25 másodperccel lassabbak vagyunk, akkor semmi értelme kimenni.

McLaren: Oké, Fernando, de egy körre még lenne időnk a végén.

Alonso: Nem tudom, haver, tegyetek fel esőgumit vagy amit akartok, az utolsó szektorban lehetetlen autót vezetni, ha rakétát szereltek a kocsira, akkor is tizenegyedikek maradunk.

A spanyol ezzel együtt elégedett rajthelyével, az viszont már koránt sem tetszik neki, hogy megint az ő csapatbeszélgetését vágták be a közvetítésbe. Alonso szerint valami problémája lehet az üzeneteivel a televíziós adást szolgáltató Formula One Managementnek, ezért pécézik ki folyton, pedig vélhetően minden pilóta hasonló beszélgetést folytathatott le csapatával a magyar pálya zord körülményei miatt.

Ezeket a cikkeket olvastad már?