Kiemelt bejegyzések

Michael Schumachert kórházba szállították!

Michael Schumachert kórházba szállították!

2019.09.10. | Kecskés István

Természetesen konkrétumokat nem jelentett be senki, de német és francia lapok is megírták, hogy egy párizsi kórházba szállították minden idők legnagyobb Forma-1-es bajnokát.

Tovább
Leclerc visszaverte Hamilton és Bottas támadását is, újra futamot nyert

Leclerc visszaverte Hamilton és Bottas támadását is, újra futamot nyert

Tovább
Olasz Nagydíj: Leclerc indul az élről, többen eltaktikázták az időmérőt

Olasz Nagydíj: Leclerc indul az élről, többen eltaktikázták az időmérőt

Tovább

Több városi verseny a Forma1-ben?

Sok nagyváros fogadta már kedvezően azt a javaslatot, hogy a világbajnoki sorozatban a mostaninál több városi versenyt rendeznének, és a futamok földrajzi elhelyezkedés szerint követnék egymást.

Magyar Nagydíj: totális Ferrari siker!

2017.07.30.

A Ferrari négyszeres világbajnokának győzelmével zárult a 32. Formula-1-es Magyar Nagydíj. Sebastian Vettel 2015 után nyert ismét a Hungaroringen. 

Az első sorból rajtoló Ferrari pilóták remekül kapták el a rajtot, Bottas és Hamilton közé viszont bevágott a két Red Bull. Az osztrák csapat vezetősége nem örülhetett túl sokáig, ugyanis Verstappen nekiment Ricciardonak, és az ausztrál kiesett. Verstappent az eset után 10 másodperces büntetéssel sújtották, így elvesztette minden esélyét a dobogós helyezésre. 

Az újraindítást követő szakaszban Vettel és Raikkönen magabiztos előnnyel tudott ellépni Bottastól és Hamiltontól, és ez  döntőnek bizonyult a verseny végeredményét tekintve. A futam második szakaszában a Mercedes pilótái fokozatosan közeledtek Raikkönenhez, de nem tudtak támadási pozícióba kerülni. 

A futamot végül Vettel magabiztosan nyerte, a Ferrari diadalát pedig Kimi Raikkönen második helye tette teljessé. Valtteri Bottas igazi csapatemberként viselkedett hiszen elengedte a gyorsabb Hamiltont a csapatérdekeit szem előtt tartva. Miután Hamilton sem tudott mit kezdeni a Ferrarik fölényével, a célegyenesben visszaengedte a finnt, aki így dobogóra állhatott. 

Max Verstappen minimum egy dobogós helyet dobott el a rajt után, végül a Red Bull taktikájának köszönhetően azért így is az ötödik helyen végzett. Fernando Alonso fantasztikus teljesítménnyel zárt a hatodik helyen, idei legjobb eredményét elérve. A kétszeres világbajnok a leggyorsabb kört is megfutotta a futamon. 
Carlos Sainz 7. helyével egy jó versenyhétvégét zárt. A Force India pilótái a gyenge edzésteljesítmény után örülhettek a 8-9. helynek (Ocon megelőzte Perezt), míg a 10. helyen Stoffel Vandoorne zárt.

A futamot négy pilóta adta fel: Ricciardo mellett Grosjean, a Massát helyettesítő Di Resta valamint az utolsó körben kieső Hülkenberg nem ért célba. A Renault német pilótájának kiesését az okozhatta, hogy autója megsérült, mikor Kevin Magnussen leszorította. A dán versenyző az incidensért öt másodperces büntetést kapott. 

A bajnokságban Vettel 202 ponttal vezet, Hamiltonnak 188, Bottasnak 169 pontja van jelenleg. A konstruktőröknél a Ferrari 39 pontra megközelítette a Mercedest.

Forma-1: nagy csata várható a 32. Magyar Nagydíjon

2017.07.27.
Kecskés István

Az idény felénél Sebastian Vettel vezeti a világbajnokságot, de előnye mindössze egy pont Lewis Hamilton előtt. 

Régen látott kiélezett küzdelem folyik a világbajnoki címért, amelyben jelenleg a német vezet és tegyük hozzá, hogy Sebastian Vettel mindig megnyerte a címet a végén, amikor az első futam után az élen állt – márpedig idén is ez történt. 

Nagy a harc, amelyet a főszereplő Vettel és Hamilton mellett a csapattársak Raikönnen és Bottas szereplése is befolyásolhat. Az eddigiek soráb a Mercedes finn pilótája "kavart bele" jobban a küzdelembe, hiszen két futamot is megnyert. 

Hamilton jó formában van, hiszen legutóbb Silverstone-ban is nyert. Vettel lehetett volna harmadik a futamon, ám az utolsó körben defektet kapott. Ugyanakor a brit otthonosan mozog a Hungaroringen, már ötöször megnyerte a mogyoródi futamot. Mellette a mezőnyből Alonso, Vettel, Raikönnen és Ricciardo tudott győzni a magyar versenyen. 

A csapatok a vasárnapi futam után nem pakolnak össze és utaznak el, hanem Mogyoródon maradnak, a szezon közbeni hivatalos tesztre ugyanis ezúttal a Hungaroringen kerül sor jövő kedden és szerdán. 

A versenyen is részt vevő pilóták közül csak hatan, Räikkönen, Max Verstappen (Red Bull), Felipe Massa (Williams), Carlos Sainz Jr. és Danyiil Kvjat (mindkettő Toro Rosso), valamint Stoffel Vandoorne (McLaren) marad Magyarországon. Mellettük lehetőséget kap egy nagy visszatérő is: a lengyel Robert Kubica. A 32 éves krakkói versenyző 2006 és 2010 között volt az F1-es mezőny tagja, 72 versenyen indult, egyszer győzött, s 12 alkalommal végzett dobogós helyen. A 2011-es szezon előtt, februárban egy raliversenyen súlyos balesetet szenvedett, számos operáción esett át, jobb kezét máig nem tudja tökéletesen használni, ezért más sorozatokban versenyzett, s először június elején ülhetett be a Renault istálló 2012-es F1-es autójába. A francia csapat idei versenyautóját első alkalommal a Hungaroringen vezeti majd, s elképzelhető, hogy ez lesz az első komolyabb lépés a Forma-1-es visszatéréséhez.

A Magyar Nagydíj programja pénteken 10 órakor kezdődik az első szabadedzéssel, 14 órakor a második, szombaton 11 órakor pedig a harmadik gyakorlásra kerül sor. A rajtsorrendről döntő időmérő edzés szombaton 14 órakor, a 70 körös futam pedig vasárnap 14 órakor startol.

Alonso a Ferrari pilótája lehet

Bernie Ecclestone-ról alig hallani, de figyel azért, képben van, és el is mondja a véleményét, ha kérdezik. Szerencsére. Most a spanyol ABC kérdezte meg arról, kit kéne leigazolnia a Ferrarinak, ha üresedésük lesz a szezon végén, írja az Index. – Alonsót, természetesen. Ő minden idők egyik legjobb Forma-1-es pilótája.

Forma-1: hitetetlen futam, elképesztő meglepetések Azerbajdzsánban – videó

2017.06.25.

Még a biztonsági autós fázisok is tartogattak izgalmakat Bakiban. Red Bull, Williams, Mercedes a dobogón. 

Már a rajt sem volt semmi Bakiban, hiszen a második helyről induló Valtteri Bottas és a mögüle érkező Kimi Raikkönen koccant, aminek eredményeként a Mercedes pilótjának ki kellett mennie a boxba.

Ezt követően viszonylag nyugodtan pörögtek az események, Hamilton és Vettel mögött a jó rajtot fogó Perez és Verstappen csatázott nagyot a harmadik helyért. Aztán a 11. körben elszabadult a pokol, pedig semmi különös nem történt csak Daniil Kvyat autója megállt a pályán, majd Max Verstappen autója is lerobbant, de ő be tudott menni a garázsba. Ugyanakkor jött az első biztonságiautós fázis. Gyorsan mindenki kereket cserélt, majd a 16. ismét elindult a verseny, ami aztán ugyanebben a körben ismét lelassult, mert Raikkönnen autójáról lerepült egy darab, ismét pályán volt a biztonsági autó. 

És ebben a fázisban olyan történt, ami talán még soha. Hamilton tesztelte a fékeit – ami ugye tilos ilyenkor –, aminek következtében Vettel nekiment hátulról. A német a koccanás után a brit mellé ment és ráhúzta a kormányt. 

Nézzük meg ebből a szögből is. 

A 19. körben ismét lement a mezőny éléről a Mercedes, az indításkor a két Force India keményen támadta Vettelt, aminek az lett a vége, hogy a két rózsaszín autó ütközött, így mindkettő visszaesett a mezőny végére. 

Alonso üzent is a rádió, hogy szerinte meg kellene állítani a versenyt, mert sok a törmelék a pályán és a 23. körben be is ment a mezőny meg is állt a boxban. Az ismételt indításkor ott lehetett a korábban kiállt Perez és Raikkönen is. Hamilton, Vettel, Massa, Stroll, Ricciardo, Hülkenberg, Magnussen, Alonso, Sainz és Grosjean volt ekkor az első tíz sorrendje.

Hamar kiderült, hogy banális hibát vétettek a Mercedesnél: rosszul rögzítették Hamilton fejvédőjét, a britnek ki kellett mennie a boxba, de ezzel egy időben Vettelt 10 másodperces büntetéssel sújtották. Így a német a hetedik, Hamilton a nyolcadik helyre esett vissza. 

Ezt követően Ricciardo, Stroll, Magnussen, Ocon, Alonso, Bottas, Vettel, Hamilton, Sainz és Grosjean volt a top 10 sorrendje. Nyilván a Bottas, Vettel, Hamilton trió egymás után előzte a riválisokat és Bottas a hajrára már a harmadik helyen állt, mögötte az üldözőivel. Az világos volt, hogy Ricciardo utolérhetetlen, de Stroll megelőzése nem volt kizárható. 

Az utolsó körig izgalmas volt a futam, amelyen még a befutó is tartogatott fordulatot, hiszen a célegyesben előzte meg Bottas Strollt, csak a DRS-nek köszönhette a finn, hogy ő lett a második. 

Az első tíz végeredménye: 

1. Ricciardo (Red Bull)
2. Bottas (Mercedes)
3. Stroll (Williams)
4. Vettel (Ferrari)
5. Hamilton (Mercedes)
6. Ocon (Foce India)
7. Magnussen (Haas)
8. Sainz (Torro Roso)
9. Alonso (McLaren)
10. Wehrlein (Sauber)

Sima Ferrari-siker Monacóban – videó

2017.05.28.
Kecskés István

A Ferrari német pilótája, Sebastian Vettel lényegében előzés nélkül nyerte meg a monacói versenyt. 

A rajt problémamentes volt, csak a Mercedessel Valtteri Bottas emberkedett egy kicsit, de nem tudta megelőzni a Ferarrikat, amelyek Kimi Raikkönen, Sebastian Vettel sorrendben vették be az első kanyart. A 13. helyről induló Lewis Hamilton egy helyet lépett előre, a beugró Jenson Button pedig a boxutca végéről indult el. A McLaren indulása előtt Fernando Alonso bejelentkezett a csapatrádión Indionapolisból és megkérte Buttont, hogy vigyázzon a kocsijára, mire a brit nevetve közölte, hogy bele fog vizelni az ülésbe. 

Az első kör végén Button és Wehrlein kiállt kereket cserélni, abban bízva, hogy a keményebb keverék akár a verseny végéig is kibírja – végül kiderült, hogy nem bírja. 

A nagyok közül Max Verstappen ment ki először kereket cserélni a 32. körben, majd követte őt Bottas. Ugyanakkor a két Ferrari és Daniel Ricciardo is tovább körözött. Közülük először Raikkönen váltott és a két riválisa ettől a pillanattól őrült tempót diktált, amikor az ausztrál is kiment, akkor Vettel 1:15-ös kört ment, majd cserélt és az élre állt vissza. Vettel, Räikkönen, Ricciardo, Bottas, Verstappen, Hamilton, Sainz, Vandoorne, Grosjean és Kvjat volt a sorrend. 

Tíz körrel vége előtt ijesztő baleset történt: Button az alagút előtt belső íven próbálta megelőzni Wehrleint, ám nem fért be, a McLaren bal elsője blokkolta a rivális jobb hátsóját, amitől a Sauber megbillent és az oldalára billenve megállt a szalagkorlát mellett – szerencsére nem történt semmi baj. 

A sorrend a végén nem változott, így Vettel immár 25 ponttal vezet Hamilton előtt, a Ferrari 2001 után nyert először Monacóban, a Mercedes pedig 21 futam után maradt dobogós hely nélkül. 

Räikkönen megnevettette a sírós kisfiút

Bár Kimi Räikkönennek nagyon nem ment a verseny Barcelonában, azért minden jó, ha a vége jó. Még ha nem is úgy, ahogy Räikkönen gondolta. Eredetileg azt sem gondolta, hogy az első kanyarban koccan Bottasszal és ütközik Verstappennel. Mindezek következtében a Ferrari lerobbant, Kimi kiesett.

Elképesztő rajt, fantasztikus előzés, óriási verseny, gyermeki öröm – videó

2017.05.14.
Kecskés István

Lewis Hamilton sikerét hozta a Spanyol Nagydíj, amelyen végre összecsapott az angol és Sebastian Vettel. A nap nyertese viszont nem egy pilóta volt. 

Elképesztő rajt

Max Verstappen volt a legidegesebb a rajt után, ami érthető, hiszen a Red Bull versenyzője végképp vétlen volt abban a balesetben, amelynek következtében kiesett a versenyből. Igaz nemcsak ők, hanem Kimi Raikkönen is, hiszen a Ferrari finn pilótáját honfitársa, Valtteri Bottas lökte rá a fiatal hollandra. 

A rajt nyertese egyértelműen Sebastian Vettel volt, aki jobban indult, mint Lewis Hamilton, így a Ferrari a Mercedest megelőzve vette be az első kanyart, miközben Raikkönen a körön sem tudott végigmenni, Verstappen pedig a garázsig gurult és kiállt. 

Az év előzése

Sebastian Vettel a 15. körben kiment kereket cserélni, a használt lágy gumik helyett friss lágyakat kapott. A tempójával nem is volt gond és gyorsan visszakerült a harmadik helyre a két Mercedes mögé, ám a címvédő csapat nem váltott. Aztán a 21. körben Hamilton is váltott, de közepeseket kapott. Vettel nem sokkal később utolérte az éllovas Bottast és a második próbálkozásra meg is tudta előzni a finnt. Az év előzése volt. 

A gigászok csatája

A 35. körben Stoffel Vandoorne húzta rá a kormány Felipe Massa Williamsére, aminek követleztében a McLaren kiesett – jött a virtuális biztonsági autó, amelyet kihasználva előbb Hamilton, majd Vettel is kiment új gumikért. Előbbi lágy, utóbbi közepes gumikért. Vettel cserélt később így a visszatérés sem volt izgalommentes. 

Elképesztő üldözőverseny alakult ki a két világbajnok között, Hamilton a 44. körig állt a második helyen, amikor a célegyenes végén DRS-sel megelőzte a Ferrarit. Nem sokkal korábban Valtteri Bottas alatt elfüstölt a Mercedes, így Daniel Ricciardo a Red Bullal szép csendben felért a harmadik helyre. 

Az előzés után nem sokkal Hamilton panaszkodni kezdett, hogy a hátsó gumik nem nagyon bírják a terhelést. Az 51. körben a Ferrari már a C-tervről beszélt, hiszen 15 körrel a vége előtt Hamilton nem volt túl messze, de stabil volt a szűk két másodperces különbség. Ami aztán szép lassan elkezdett növekedni, nem adták fel a Mercedes lágy gumijai. Ráadásul a 60. körben Massa ugyanúgy, mint az orosz nagydíjon, feltartotta Vettelt – a német meg is kérdezte a rádión, hogy miért mindig Massa?! –, így lényegében el is dőlt az első hely sorsa. 

A pontszerzők sorrendje: 1. Hamilton (Mercedes), 2 Vettel (Ferrari), 3. Ricciardo (Red Bull), 4. Perez (Force India), 5. Ocon (Force India), 6. Hulkenberg (Renault), 7. Wehrlein (Sauber), 8. Sainz (Toro Rosso), 9. Kvijat (Toro Rosso), 10. Grosjean (Haas).

A nap nyertese!

A rajt után egy világ sajnálta azt a kisfiút, aki Ferrari sapkában és pólóban zokogott Kimi Raikkönen kiesése miatt. A futam vége előtt nem sokkal aztán azt láthattuk, hogy a srác és a szülei az olasz istálló boxában van a finn világbajnokkal, aki ajándékba adta a gyerkőcnek egy sapkát és készültek a közös fotók. Természetesen már szó sem volt könnyekről!

Spanyol Nagydíj: egy körön jobb a Mercedes, de a nap hőse Fernando Alonso

2017.05.13.
Kecskés István

Lewis Hamilton nyerte a Spanyol Nagydíj időmérőjét, de nem ő kapta a legtöbb gratulációt, hanem Fernando Alonso. 

Kezdjük is a spanyollal, aki pénteken a szabadedzés helyett teniszezett, mert a McLaren-Honda a szokásos formáját hozta, vagyis egy érvényes kört nem lehetett vele menni, így hazai pályán a kétszeres világbajnok nem tudott értékelhető teljesítményt nyújtani. Fogta magát és elment teniszezni…

Aztán szombat délelőtt már 10. volt a harmadik szabadedzésen, majd délután előbb bejutott a Q3-ba, majd megszerezte a hetedik helyet, ami azzal a tragaccsal, amiben üldögél emberfeletti teljesítmény – a csapattársa Stoffel Vandoorne a 19. helyen zárt. Alonso a kvalifikáció végén széles mosoly kíséretében annyit mondott, hogy az Indy 500 előtti teszteken megtanulta, hogy miként lehet gyorsan menni az egyenesekben. 

A Mercedes pénteken kiválóan teljesített, Lewis Hamilton meg is nyerte mindkét szabadedzést. Aztán szombat délelőtt jelentkezett egy komoly probléma a csapatbál: Valtteri Bottas új motorjából szivárgott a hűtővíz, így ki kellett cserélni a kocsiban az erőforrást. A Ferrari át is vette a vezetést, Kimi Raikkönen volt a leggyorsabb. Ám az időmérő már más eredményt hozott: Hamilton megnyerte mindhárom szakaszt és csak az utolsó pillanatban ugrott be mögé Sebastian Vettel, aki 51 ezreddel kapott ki a brit pilótától.

Az világosnak tűnik, hogy a Mercedesek egy körön továbbra is erőfölényben vannak, de a verseny az egészen más, így igencsak izgalmasnak ígérkezik a vasárnapi futam. 

Megvan Bottas első futamgyőzelme - videóval

A győztes Bottas Mercedes kocsijában

A végsőkig kiélezett küzdelemben Valtteri Bottas pályafutása során először nyert futamot, pedig Sebastian Vettel komolyan üldözte – írta tudósításában a sportfaktor.hu. Az Orosz Nagydíj győztese Putyin elnöktől vehette át a trófeát Szocsiban.

Ezeket a cikkeket olvastad már?