Kiemelt bejegyzések

Michael Schumachert kórházba szállították!

Michael Schumachert kórházba szállították!

2019.09.10. | Kecskés István

Természetesen konkrétumokat nem jelentett be senki, de német és francia lapok is megírták, hogy egy párizsi kórházba szállították minden idők legnagyobb Forma-1-es bajnokát.

Tovább
Leclerc visszaverte Hamilton és Bottas támadását is, újra futamot nyert

Leclerc visszaverte Hamilton és Bottas támadását is, újra futamot nyert

Tovább
Olasz Nagydíj: Leclerc indul az élről, többen eltaktikázták az időmérőt

Olasz Nagydíj: Leclerc indul az élről, többen eltaktikázták az időmérőt

Tovább

Visszaesett a Force India, de Bahreinben javulnának

2018.04.02.
Dorogi László

Sergio Perez és Esteban Ocon nem ahhoz szoktak az elmúlt években, amit az Ausztrál Nagydíjon átéltek, az előző két év konstruktőri negyedik helyezettje pontot sem szerzett.

Fotó: formula.hu

Zajlik az élet a Force India háza táján, legutóbb a nagyfőnök fakadt ki a Haas Ferrari szerinte jogtalan előnyszerzése miatt - panaszt is tett gyorsan az FIA-nál, mert szerinte a kelleténél több elemét másolják a Ferrari autóinak, mint az megengedett lenne. Nem véletlen a feszült hangulat a csapatnál, az idénynyitó nem sikerült túl fényesen a számukra. Sem Sergio Perez, sem Esteban Ocon nem tudta pontszerző helyre kormányozni a rózsaszín gépszörnyeteget, ez pedig az elmúlt időszakban nem volt jellemző a brit istállóra.

Pedig egyértelmű a Force India célja, a top hármas után szeretnének továbbra is negyedik erő maradni, de az egyre kiegyenlítettebb erőviszonyok miatt úgy fest, ennél keményebben kell dolgozniuk. A csapat első számú pilótája, Sergio Perez viszont nem dőlt kardjába a melbournei futam után, de a mexikói szerint nem ismétlődhet meg még egyszer az, ami Ausztráliában.

A száguldó cirkusz ezen a hétvégén Bahreinben vág neki az idény második versenyének, Perez pedig mindenképpen szeretne előrelépni és pontszerző helyre behozni autóját. A mexikói versenyző szerint ez a pálya sokkal izgalmasabb küzdelmet ígér, több lehetőséget nyújt a pilótáknak az előzésre és a kerék a kerék elleni erőfitogtatásra.

A Force India mindent megtesz az előrelépésért, ezért a sivatagi nagydíjra új fejlesztésekkel utaznak, még úgy is, hogy az istállónak nincs meg a teljes idei költségvetése - a rózsaszín járgányok új első szárnyakkal veszik fel a harcot a riválisokkal Bahreinben.

Savanyú a Force India és a McLaren szőlője

2018.03.30.
Dorogi László

A középcsapatoknak nagyon szúrja a szemét, hogy a Haas már a harmadik évében meg tudja közelíteni az élcsapatokat, miközben alkatrészei garmadáját a Ferraritól kapja.

Fotó: formula.hu

Nem sikerült jól a Haas Ferrari szezonrajtja, egy banális hiba következtében egyik autójuk sem tudta befejezni az Ausztrál Nagydíjat, ráadásul Romain Grosjean kiesésének köszönhetően ugorhatta át Sebastian Vettel a versenyben addig vezető Lewis Hamiltont, ami az összeesküvés elméletek kedvelőinek fel is keltette érdeklődését. A Haas ugyanis lényegében a tavalyi Ferrarival vágott neki az idei szezonnak, és 2016-os Forma-1-be érkezésük óta nem titkoltan szoros kapcsolatot ápolnak a maranellóiakkal.

Az idei Haas-autók motorja, hajtáslánca, futóműve és aerodinamikai elemei is a tavalyi Ferrariból lettek beszerelve, sőt a Scuderia még a Haas karosszériáját építő Dallara cégnek azt is megengedi, hogy tesztelésre szolgáló szélcsatornájukat használják. Mindezt az FIA szabályai nem tiltják, ám a "túlzott" együttműködés tilos, a két istálló mérnökei például nem vándorolhatnak oda-vissza a két csapat között.

A riválisoknak persze egyáltalán nem tetszik a "könnyen jött" siker, a Force India és a McLaren pedig fel is kérte az FIA-t, hogy vizsgálja felül a Ferrari és a Haas együttműködését. A szabályok csak azt korlátozzák, hogy mely alkatrészeket kell inden csapatnak saját magának gyártania, illetve, hogy melyeket vásárolhat meg másoktól, viszont a terveket minden további nélkül átvehetik az "anyacsapattól", már amennyiben az beleegyezik.

Romain Grosjean a csapat pilótája azonban megvédte a Haas mérnökeit, mondván, egyáltalán nem fair velük szemben lealacsonyítani a munkájukat annyira, hogy csupán egy Ferrari-másolatnak bélyegzik meg idei autójukat. Az mindenesetre érdekes, hogy egy nagyjából 250 fős istálló olyan csapatok elé tud kerülni, mint például a 600 embert foglalkoztató Renault, de meglepő lenne, ha az FIA vizsgálata bármi rendellenességet tárna fel.

Jól bevált finn receptből főzhet a Ferrari

2018.03.29.
Dorogi László

Valtteri Bottas mécénása legalábbis úgy gondolja, hogy a Mercedes pilótája már nem az Ezüst Nyilak egyikével száguldozik 2019-től.

Fotó: Daily Star

Antti Aarnio-Wihuri nagyon gazdag ember, sőt, Finnország egyik leggazdagabb embere. Több mint egymilliárd dolláros vagyonnal rendelkezik, s mint a gazdag emberek legtöbbje, ő sem tudja mindig hova tenni ezt a sok mánit, ezért vagyona egy részét Valtteri Bottas Forma-1-es karrierjébe csöpögteti.

Az úriember ezúttal egy finn hetilapnak adott interjút, amiben kifejtette, hogy nem tartaná meglepőnek, ha Bottas jövőre már nem a Mercedes egyik autójával szállna harcba a száguldó cirkusz világbajnoki pontjaiért. Nem biztos hogy rosszat tenne a környezetváltás a finn versenyzőnek, hiszen Lewis Hamilton árnyékában csupán másodhegedűs, az idénynyitó Ausztrál Nagdíjon pedig a címvédő hiányolta is kedvenc kis hátvédőjét a feneke mögül.

Aarnio-Wihuri úr kifejtette, hogy szerinte az F1 korelnökének, Kimi Raikkönennek lejárt az ideje, vélhetően a szezon végén bedobja a kesztyűt, s ha ez így történik, Bottasnak tökéletes helye lenne a másik finn által kitaposott ösvényen. Mondjuk, Vettel mögött sem számítana éppen első számú pilótának...

A kapcsolat egyelőre elég abszurdnak is tűnik és Bottasnak is bőven van még lehetősége javítania a pocsék idényrajton, mindenesetre ne lepődjünk meg, ha szezon közben ismét felerősödnek a távozásáról szóló hangok.

A Haas Ferrari volt az Ausztrál Nagydíj főszereplője

2018.03.25.
Dorogi László

Nem hozott különösebb izgalmakat az idei Forma-1-es szezon első futama, ahol egy biztonsági autós szakasz döntött a végső győztes kilétéről.

Fotó: formula.hu

A Haas volt a mérleg nyelve

Az amerikai csapat már a szezont megelőző tesztek alatt megvillantotta erejét, a melbournei időmérő edzést követően pedig világossá vált, hogy idén erős középcsapatként kell számolnunk a Haas-szal. Annál viszont sokkal-sokkal több volt számukra az Ausztrál Nagydíjban, mint amit végül kihoztak belőle, hiszen a csapat történetének legjobb rajtpozícióit szerezték meg szombaton, a rajtot követően pedig Kevin Magnussen a negyedik, Romain Grosjean a hatodik helyet kaparintotta meg. Vesztüket aztán két kapitális hiba okozta, de egyiket sem a pilóták követték el: a Haas mindkét autójának kerékcseréjét elpuskázta - szó szerint, hiszen a csavarbelövő pisztoly mondott csődöt, a kerékcseréket követő kivezető körökben pedig előbb Magnussen, majd Grosjean autója állt le. A francia ezzel akaratán kívül is döntően befolyásolta az Ausztrál Nagydíj végeredményét, mert a biztonsági autós szakasz alatt ugrotta át Sebastian Vettel Lewis Hamiltont az élen, a brit világbajnoknak pedig a fejében is maradt ez a frusztráló pozícióvesztés.

Alonso nem tévedett

A rutinos spanyol magabiztosan várta a vasárnapi futamot és annak ellenére jó versenytempóra számított a McLarentől, hogy nem sikerült szombaton a legjobb tíz közé kvalifikálnia magát. Úgy tűnik, hogy a Renault erőforrással már most sokkal előrébb tart a wokingi istálló az elmúlt három évben látott Hondás szenvedéshez képest, Fernando Alonso pedig az ötödik helyen be is hozta a McLarent, de csapattársa, Stoffel Vandoorne is a pontszerző, kilencedik helyen ért célba. Egy futam alapján persze nem lehet hosszútávú következtetéseket levonni, de talán kevesebb fejfájást okoz majd a McLaren idei járgánya a kétszeres világbajnoknak, mint a tavalyi romhalmaz, Alonsonak pedig igaza lett, szép adag ponttal gazdagodott a brit istálló.

Nem volt izgalmas

Az Albert Parkra egyébként sem jellemző a sok látványos előzés és a meteorológusok által beharangozott esős hétvége is elmaradt, így a szezonnyitó nem hozott különösebb izgalmakat. Ami már most körvonalazódott, hogy idén is Lewis Hamilton-Sebastian Vettel csata várható a világbajnoki címért, de versenytempóban a Red Bull sincs sokkal lemaradva a Ferrari mögött, és az is egyértelműnek tűnik, hogy ha kicsivel is, de még mindig a Mercedes az első számú erő. Hamilton nagyon peches futamot tudhat maga mögött, a csalódottság pedig az eredményhirdetésnél ki is ült az arcára, Vettel viszont szerencséjét kihasználva önbizalomnövelő sikerrel kezdte a 2018-as versenyévet.

Az Ausztrál Nagydíj végeredménye

1. Sebastian Vettel - Ferrari
2. Lewis Hamilton - Mercedes
3. Kimi Räikkönen - Ferrari
4. Daniel Ricciardo - Red Bull-TAG Heuer
5. Fernando Alonso - McLaren-Renault
6. Max Verstappen - Red Bull-TAG Heuer
7. Nico Hülkenberg - Renault
8. Valtteri Bottas - Mercedes
9. S.Vandoorne - McLaren-Renault
10. Carlos Sainz - Renault
11. Sergio Pérez - Force India-Mercedes
12. Esteban Ocon - Force India-Mercedes
13. Charles Leclerc - Sauber-Ferrari
14. Lance Stroll - Williams-Mercedes
15. Brendon Hartley - Toro Rosso-Honda

Nem fejezte be a versenyt:

Romain Grosjean - Haas-Ferrari
Kevin Magnussen - Haas-Ferrari
Pierre Gasly - Toro Rosso-Honda
Marcus Ericsson - Sauber-Ferrari
Szergej Szirotkin - Williams-Mercedes

Budiülőke, Hamilton-henger - Ezt láttuk az Ausztrál Nagydíj időmérőjén

2018.03.24.
Dorogi László

Szoknunk kell még a glóriát, kiegyenlített csatát vívhat a Ferrari és a Red Bull, Hamilton kipihente magát.

Fotó: formula.hu

Viva la Gloria!

Azt már a szezon első időmérőedzése után nyugodt szívvel elmondhatjuk: ezt a fejvédő bizbaszt - ami természetesen a pilóták testi épségét szolgálja - ugyanúgy meg kell még szoknunk, mint annak idején a kávédaráló hangú motorokat, na meg a keskenyített első és hátsó szárnyakat. Több probléma is felmerült azonban az eszközzel kapcsolatban, az első és legfontosabb, hogy a rajtrács első néhány helyét megszerző pilóták a halo - közkedveltebb nevén glória - miatt nem látják jól a startot jelző lámpákat. A FIA erre válaszul megváltoztatta a lámpák helyét, így mostantól az Albert Park célegyenesében - és így lesz ez mindenhol - két helyen található lámpasor. Ez eddig is így volt, viszont az egyik elől, míg a második a rajtrács közepén helyezkedett el, hogy a hátrébbról rajtoló pilóták is jól lássák, most viszont ezt a másodikat is alig öt méterrel az első lámpa mögé pakolták és mindkét lámpasor lejjebb is került, így jobban láthatók. A másik gondot a televíziós közvetítésekben népszerű fedélzeti kamerakép jelenti, hiszen a glória gyakorlatilag a képernyő felét kitakarja, így élvezhetetlen a pilóta szemszögéből követni az eseményeket - remélhetőleg a versenyzők többet látnak. Erre szemmel láthatóan nem voltak felkészülve a sportvezetők, hiszen a kamerák elhelyezésére is nagyon szigorú szabályok vonatkoznak, ha pedig valaki át akarja helyezni ezeket a pici, de aerodinamikai szempontból mégis jelentős befolyással bíró kamerákat akkor azt az FIA-nál az előző év júniusáig jelezni kell. Ezt pedig tavaly egyik istálló sem tette meg, viszont az autókon kötelező négy darab fedélzeti kamerát elhelyezni. Ezek pozícióin érdemes lesz elgondolkoznia az illetékeseknek, hiszen ahhoz, hogy 2019-ben már használható helyeken legyenek ezek minél hamarabb jelezniük kell.

Ferrari = Red Bull

Az Ausztrál Nagydíj időmérőedzése után - bár messzemenő következtetéseket még most sem szabad levonnunk - a Red Bull teljes mértékben egyenértékű erő a Ferrarival. Bár Daniel Ricciardot - amit a pénteki szabadedzésen szedett össze - három rajthelyes büntetése miatt az ötödik helyről is visszasorolják, amivel alaposan hátráltatják a komplett hazai versenyhétvégéjét, úgy tűnik, hogy a maranelloiak csupán egy fél hajszálnyival jobbak mint a Red Bull. Mivel Bottas eldobta az autóját az időmérő harmadik szakaszában, a Ferrarisok meg tudták kaparintani a második és harmadik helyet, némi meglepetésre pedig Raikkönnen megverte csapattársát, így nem Vettel, hanem a veterán finn indulhat Hamilton mellől az első sorból a vasárnapi futamon.

Party-üzemmód

Ijesztő, brutális fölénnyel puszilta le a komplett mezőnyt a világbajnoki címvédő Lewis Hamilton. Egy körön megint utolérhetetlennek bizonyult, a Mercedes pedig megint addig-addig altatott, amíg elkezdtünk tényleg reménykedni abban, hogy idén egy izgalmas bajnokságot láthatunk. Aztán meg jól pofán vertek mindenkit. Ha fennmarad - márpedig az első benyomások alapján fennmarad - ez az elképesztő Hamilton-dominancia, akkor itt semmiféle izgalmak nem lesznek most sem, és a brit kacagva fogja bezsebelni ötödik világbajnoki címét - sok-sok futammal a szezon vége előtt. Hamilton egyébiránt zsinórban ötödik pole pozícióját - összességében a hetediket - szerezte meg Ausztráliában, az 1:21,164-es győztes ideje gigantikusan nagy pályarekord, a második helyen érkező Kimi Raikkönenre hat és fél(!) tizedet vert. A Mercedesnél csak azért nem lehetnek felhőtlenül boldogok, mert Bottas úgy falba rakta járgányát, hogy a szerelőknek lesz munkája bőven a holnapi rajtig.

Az Ausztrál Nagydíj időmérő edzésének végeredménye:

1. Lewis Hamilton - Mercedes AMG Petronas Motorsport 1:21.164
2. Kimi Raikkonen - Scuderia Ferrari 1:21.828
3. Sebastian Vettel - Scuderia Ferrari 1:21.838
4. Max Verstappen - Aston Martin Red Bull Racing 1:21.879
5. Daniel Ricciardo - Aston Martin Red Bull Racing 1:22.152
6. Kevin Magnussen - Haas F1 Team 1:23.187
7. Romain Grosjean - Haas F1 Team 1:23.339
8. Nico Hulkenberg - Renault Sport Formula One Team 1:23.532
9. Carlos Sainz Jr. - Renault Sport Formula One Team 1:23.577
10. Valtteri Bottas - Mercedes AMG Petronas Motorsport
11. Fernando Alonso - McLaren F1 Team 1:23.692
12. Stoffel Vandoorne - McLaren F1 Team 1:24.853
13. Sergio Perez - Sahara Force India F1 Team 1:24.005
14. Lance Stroll - Williams Martini Racing 1:24.230
15. Esteban Ocon - Sahara Force India F1 Team 1:24.786
16. Brendon Hartley - Red Bull Toro Rosso Honda 1:24.532
17. Marcus Ericsson - Alfa Romeo Sauber F1 Team 1:24.556
18. Charles Leclerc - Alfa Romeo Sauber F1 Team 1:24.636
19. Sergey Sirotkin - Williams Martini Racing 1:24.922
20. Pierre Gasly - Red Bull Toro Rosso Honda 1:25.295

Az előttünk álló Forma-1-es szezon öt legnagyobb kérdése

2018.03.23.
Dorogi László

A szabadedzéseken már felbőgtek a motorok, magyar idő szerint szombat reggel pedig az Ausztrál Nagydíj időmérő edzésével hivatalosan is elstartol az F1 2018-as idénye.

Fotó: formula.hu

Ennek apropóján öt érdekes kérdéssel melegítünk az utóbbi évek egyik legizgalmasabbnak ígérkező Forma-1-es szezonjára.

- A téli tesztek alapján semmi nem változott az elmúlt évekhez képest: ismét a Mercedes a világbajnoki cím legnagyobb várományosa, de a barcelonai teszthéten egy körön nem teljesítettek lehengerlően az Ezüst Nyilak. A versenyszimulációik ezzel szemben nagyszerűen sikerültek, a Forma-1 német legendája, Niki Lauda viszont szoros küzdelmet vár az idei szezonra. Lauda ugyanakkor sokakkal ellentétben nem a Ferrarit, sokkal inkább a Red Bullt tartja a Mercedes legnagyobb riválisának. Lauda azt is elmondta a teszteket követően, hogy a Mercedes leginkább a megbízhatóságra összpontosít a 2018-as szezonban, hiszen az új szabályok értelmében minden pilótának három motorral kell teljesítenie a szezont. Német gyártóként aligha meglepő, hogy a megbízhatóságot helyezik előtérbe, a három, büntetés nélkül felhasználható motor pedig tényleg nagyon-nagyon kevés, de a felkészülés jól sikerült a világbajnoki címvédőnek. Sikerül-e a Mercedesnek zsinórban negyedszer is megszereznie a konstruktőri világbajnoki címet?

- "Lewis gyengéje, hogy nem mindig képes egyenletesen jól teljesíteni. Előfordulnak nála olyan periódusok, amikor egyszerűen nem egészen van ott fejben. Ha valaki képes ezeket az időszakokat úgy megragadni, hogy a legtöbbet kihozza belőle, akkor hosszabbra nyújthatja az időt, amíg ellenfele nem tud felállni a padlóról" - szúrt oda korábbi csapattársának a 2016-ban világbajnoki címet nyerő Nico Rosberg. Ki tudná viszont nála jobban, hogy lehet megfogni a négyszeres angol világbajnokot, akinek édesapja - aki akkor még menedzsere is volt - első vb-győzelmét követően magabiztosan nyilatkozta le, hogy fia túl fogja szárnyalni Michael Schumaher győzelmeinek számát. Abban Rosberg - és mindenki más is - egyetért, ha Hamilton elkapja a fonalat és a Mercedes legalább minimális fölénye megmarad a riválisokkal szemben, akkor aligha győzhető le, hiszen a mezőny egyik legjobb pilótája. Az Ausztrál Nagydíj lesz egyébként az első szezonnyitó a sportág történetében, amelynek rajtrácsán két négyszeres világbajnok is rajthoz áll. Lesz-e Hamilton, vagy Vettel ötszörös győztes a 2018-as idény végén?

Fotó: Autoszektor

- Ott lesz a rajtrácson egy háromszoros világbajnok is, de nagy kérdés, mire lesz képes alatta a McLaren. A wokingi istálló a 2012-es Brazil Nagydíj óta nem tudott futamot nyerni a Forma-1-ben, dobogóra is a négy évvel ezelőtti Ausztrál Nagydíjon állhattak fel utoljára, három kínkeserves év után viszont megváltak motorszállítójuktól és a Hondát Renault erőforrásokra cserélték le. Fernando Alonso nem fog unatkozni idén, az F1-el párhuzamosan a Le Mans-i 24 órás versenyen is rajthoz áll a Toyotával. Alonso tavaly az Indy 500 légkörébe is beleszippantott már, sőt a Monacói Nagydíjat is kihagyta a verseny kedvéért. A spanyol ász célja a tripla korona megszerzése - erre egyedüliként Graham Hill volt képes 1972-ben -, ami a Forma-1-es Monacói Nagydíj, az Indy 500 és a Le Mans-i 24 órás verseny megnyeréséből áll. Alonso kétszer már nyerni tudott Monte Carloban, az amerikai versenyen újoncként kifejezetten jól teljesített és a Toyotával sem esélytelenül vág neki a hosszú távú francia futamnak. A legnagyobb kérdés mégis az, hányszor kap majd miniagyvérzést Alonso a megbízhatatlan McLaren miatt az F1-ben?

- A 2018-as idény végén számos élversenyző szerződése jár le jelenlegi csapatánál. Az egyik legizgalmasabb téma már most is az, mi lesz a Red Bullos Daniel Ricciardo sorsa, mert simán megtörténhet az, hogy az ausztrál az év végén elhagyja az osztrák istállót. Hogy ez megtörténik-e, azt nagyban befolyásolja a Red Bull idei teljesítménye, de amennyiben tényleg a váltás mellett dönt Ricciardo, dominó effektust indíthat el a pilótapiacon. Mindenesetre, Sebastian Vettel már jelezte, szívesen ülne megint ugyanolyan színű autóban, mint a cipőből való pezsgőivás úttöröje, de a Red Bull szeretne hosszú távon együtt dolgozni Ricciardoval, viszont akkor sem dőlnek a kardjukba, ha nem sikerül a megegyezés, mert bíznak a Torro Rosso pilótáiban, akik közül bárkit nyugodt szívvel előléptetnének. Ugyanakkor Pierre Gasly és Brendon Hartley is csupán első F1-es idényére készül és a mezőny húsz pilótájából kilencen is 25 év alattiak. Ha a mezőny legfiatalabb párosának, a Williamses Lance Stroll, Szergej Szirotkin duónak összeadjuk az életkorát, akkor is csak három esztendővel idősebbek a legidősebb Raikkönnennél. De ki robbanhat be az ifjoncok közül 2018-ban?

Fotó: formula.hu

- Minden bizonnyal utolsó szezonjának vág neki a sorozat 2007-es világbajnoka, Kimi Raikkönen. Érdekes kérdés, mire lehet képes, megfordítva, képes lehet-e búcsúzóul egy bravúrt végrehajtania. Kimi idén már 38 éves, a mezőny legidősebb pilótája, tavaly viszont a top 3 istálló versenyzői közül (Mercedes, Ferrari, Red Bull) csak ő nem nyert futamot, de az is egyértelmű, hogy Sebastian Vettel mögött csak második számú versenyzőként számolnak vele. Tavaly sokszor kapott hátvéd szerepet a négyszeres világbajnok mögött és sokkal inkább harcolt a Red Bull versenyzőivel a negyedik-ötödik helyekért, mintsem Hamiltonnal és Vettellel a futamgyőzelmekért. Az igazsághoz hozzátartozik ugyanakkor, hogy 2017-ben nagyon sokszor esett ki a finn versenyző különböző technikai problémák miatt, a Jégember határozott célja pedig az 2018-ra, hogy győzelmeket szerezzen és a világbajnoki címért küzdjön. A tesztek alapján mindenesetre szoros csata várható a két Ferraris versenyző között, de megelőzheti-e csapattársát Raikkönnen?

Forma-1: mindenki lelepleződött, indulhat a teszt

2018.02.26.
Ragnar Volarus

A Toro Rosso hivatalosan is bemutatta autóját, ahogy az idén még mindig rózsaszínben tündöklő Force India is. 

A barcelonai teszt első napja előtt egy órával mutatta be a nagyvilágnak idei autóját a Force India. A festés továbbra is a tavaly már megszokott rózsaszín, és a beharangozott névváltás sem jött létre a bemutatóig. A Force India idén még mindig esélyes a negyedik helyre befutni a konstruktőri bajnokságban, de idén több kihívója is lehet. Várhatóan a McLaren és a gyári Renault is megszorongathatja őket, ami kimondottan jót tehet a világbajnokságnak. 

Ráadásul mindezt úgy teheti, hogy alacsony költségvetéssel dolgozik a Forma-1-ben, messze kisebb a munkaerő-létszáma, mint az előttük lévő istállóknál. Valószínűleg ők a leghatékonyabban, legjobb hatásfokkal munkálkodó csapat a száguldó cirkuszban. A Mercedes motorral hajtott VJM11 Sergio Pérezzel és Esteban Oconnal nagy dolgokat érhet el, de ehhez mindenképpen jobbat kell nyújtaniuk mint tavaly, szintet kell lépni.

A Toro Rosso néhány perccel a Force India után leplezte le idei autóját. Igaz kémfotókon, majd az istálló által is kiadott képeken már láthattuk a 2018-as konstrukciót, de a hivatalos bemutató mégiscsak más. 

Mondhatnánk immár szokásos, hogy ebben az esztendőben is motorgyártót vált a csapat. A Ferrari és Renault után idén a Hondával dolgozik majd az istálló, ami a McLaren tavalyi nyüglődését nézve elég borús időszakot vetíthet előre. Alonsoék tavaly idő előtt fel is bontották a szerződést a japán gyártóval, akiknek a Red Bull dobott mentőövet. Merthogy azt beszélik, a Honda  újra saját csapattal akar versenyezni az F1-ben, és már az is biztos, hogy 2019-től valószínűleg a Renault már nem szállít erőforrást az osztrákoknak. Így tökéletes alkalom ez az év arra, hogy a Toro Rossóval teszteljék a fejlesztéseket, amikhez a Red Bull is nagyban hozzájárul. Hiszen a saját jövőjük is nagyban függ ettől. 

Hogy mennyire lesz sikeres ez a tesztidőszak? Nagyon kérdéses. A Honda tavaly egy épkézláb megoldást nem tudott összehozni a V6-os hibrid-korszakban, eközben a Toro Rosso idei autóját két, az F1-ben tapasztalatlannak számító pilóta vezeti majd, Pierre Gasly és Brendon Hartley.

Itt az új McLaren

2018.02.23.
Ragnar Volarus

Péntek kora reggel online bemutató formájában megérkezett a McLaren 2018-as versenygépe is, amely szinte teljes egészében narancssárga.

A McLaren-nél korán kelnek, hiszen a többiekkel ellentétben nem a délutáni idősávban leplezték le autójukat, magyar idő szerint 8 órakor. Az új autóról egy videót és néhány stúdiófotót tettek közzé, amelyek alapján elmondhatjuk, ez az autó másképp néz ki mint a tavalyi. Reméljük teljesítményben és megbízhatóságban is lesz komoly változás. Pozitív irányba.

A McLaren nyolcadikként mutatta be autóját: a Force India és Toro Rosso már csak hétfőn, a teszt reggelén rántja le a leplet versenygépéről – bár a Toro Rossót is láttuk már kémfotókon, majd a csapat által is kiadott néhány képen, így igazából csak a névváltoztatásra is készülő Force India van már hátra.

A csapat változatlanul kitart a narancssárga színek mellett, de ez inkább Fernando Alonso tavalyi indianapolisi versenygépére hasonlít. A narancssárga – a csapat hivatalos csatornáin szigorúan csak papaja – színt idén sötétkék egészíti ki, az előző évi fekete csak néhány ponton kapott helyet. Többek közt a halón és olyan aerodinamikai elemeken, melyeket a csapat talán még rejtegetni szeretne. 

Persze a legfontosabb változás nem is a kinézetben történt, hiszen a McLaren szakított a Hondával és az új autót Renault-motor hajtja. Új az egyik főszponzor is, a brazil olajcég a Petrobras hozott némi zöldhasút – ennek ellenére idén még a Castrol termékeit használják, és csak 2019-ben váltanak üzem- és kenőanyagot. A pilótafelállás azonban nem változott, Stoffel Vandoorne második, Fernando Alonso 17. Formula-1-es szezonját kezdi meg.

Az autót még a nap folyamán pályán is láthatjuk.

Címkék: Forma 1, McLaren

Íme, az új Ferrari

2018.02.22.
Ragnar Volarus

Már tavaly, és idén sem fogadkozik a Ferrari, hogy világbajnok lesz. Ez nem feltétlenül baj, hiszen ez az utóbbi években csak üres ígérgetésnek tűnt. Egészen tavalyig, mikor életjeleket mutattak az ágaskodó paripás istállónál. Tehát akár jó ómen is lehet a visszafogottabb viselkedés. 

Főleg azért, mert maradt az összeszokott pilótapáros, tehát Sebastian Vettel és a korelnök Kimi Räikkönen rója majd a köröket az olasz gépben. Az SF71H Ferrari szerencsére visszatért az elegánsabb sötétvörös színhez, ami kifejezetten jól áll nekik. Erősebb lett a motor is. Idén még komolyabb kihívóval kell számolnia a Mercedesnek? Reméljük. Ránk férne az izgalom.

Címkék: Ferrari

Forma-1: a Force India csak hétfőn mutatja be idei autóját

2018.02.21.
Ragnar Volarus

A Force India csatlakozott a Toro Rossóhoz, és csak jövő hétfőn, az első tesztnap reggelén mutatja be 2018-as Forma-1-es autóját.

A silverstone-i istálló ezt korábban szerette volna megtenni, de a Ferrari kibérelte a katalán versenypályát filmforgatás miatt arra a napra, amikorra ők tervezték a leleplezést. A Force India ezért úgy döntött elhalasztja a bemutatót, és csak a barcelonai teszt nyitónapjának reggelén prezentálja idei versenyautóját.

Hétfőn a csapat fejlesztőversenyzője Nikita Mazepin vezetheti majd az új autót, de később, még az első teszten Esteban Ocon, Sergio Perez, valamint a tartalékos Nicholas Latifi is volán mögé ülhet. A második gyakorláson már csak az állandó versenyzők, Ocon és Perez tapossák majd a gázpedált.

Viszont név témában még mindig komoly a bizonytalanság, mivel az általuk használni kívánt Force One nevet a Forma-1 vezetősége nem engedélyezte. Nemrég pedig az egyik brit újság szellőztette meg, hogy a csapat átvételre került a Rich Energy italmárka által. Mindazonáltal a vállalat tőkéje kevés ahhoz, hogy egymaga elég legyen a Forma-1-hez külső befektetők segítsége nélkül.  Ennek ellenére a leányvállalatukat, a Rich Energy Racinget decemberben bejegyeztették. 

Ha pedig írásunk elején már szóba került a Toro Rosso - akik ugyancsak jövő héten mutatnák be autójukat -, íme egy mai kiszivárgott kép az autóról, ahogy éppen a köröket rója Misanóban.

Címkék: Forma 1

Ezeket a cikkeket olvastad már?