Kiemelt bejegyzések

Megfűszerezné a dupla futamokat a Liberty

Megfűszerezné a dupla futamokat a Liberty

2020.05.31. | Szabó Róbert

Sajtóértesülések szerint a duplázó pályákon fordított rajtrácsos lebonyolítást alkalmazhatnak majd.

Tovább
Indy 500: egykor a világ egyik legnagyobb versenye része volt a Forma-1-nek

Indy 500: egykor a világ egyik legnagyobb versenye része volt a Forma-1-nek

Tovább
Raikkönen megkapta az utolsó Ferrariját

Raikkönen megkapta az utolsó Ferrariját

Tovább

Sűrű menetrend jöhet, 18 futamot rendeznének idén

2020.05.17.
Szabó Róbert

A koronavírus-járvány miatt kialakult csúszás ellenére is 18 futamot rendezne az F1 vezetősége, amely a feszes tempó miatt nem a legideálisabb lenne a csapatok számára.

Fotó: Infostart

Az már szinte biztos, hogy a Kanadai, valamint a Szingapúri Nagydíjat sem fogják megrendezni, hiszen előbbinél az időjárási körülmények játszanak közre, míg utóbbinál az, hogy csak szeptember 20-án lehetne futamot rendezni, viszont eddigre még nem érnének oda a csapatok, így le kell mondaniuk a vezetőknek Szingapúrról. Ezt erősíti meg a The Race-hez került tervezet is. Az viszont már pénteken eldőlt, hogyha a brit kormány is beleegyezik, akkor két futamot rendezhetnek Nagy-Britanniában, így hasonlóan dupláznának, mint Ausztriában. Emellett biztossá vált, hogy a belga kormány engedélyezi azt, hogy augusztus 30-án rendezzék meg a Belga Nagydíjat.

A Forma-1 vezetősége arra is gondolt azonban, ha nem engedélyezné a brit kormány a rendezést, hiszen ebben az esetben Németországban, Hockenheimben rendeznének versenyt. Emellett az is kiderül a The Race beszámolójából, hogyha elmaradna esetleg a nagy rohamban egy futam, akkor november 29-én rendezhetnének egy Bahreini Nagydíjat, így az ázsiai országban is dupláznának.

A sűrű program azt eredményezné, hogy háromszor rendeznének sorban három hétvégén is versenyt, míg egyszer sorozatban négyet, amely a szurkolóknak igaz jó lenne, de a csapatoknak nem legideálisabb.

A Magyar Nagydíjat, ahogy azt korábban is megírtuk augusztus 9-én rendeznék meg, így egy hetet csúszna az eredeti augusztus 2-i dátumhoz képest.

A jelenlegi információk szerint így nézhet ki a 2020-as szezon naptára:

1. futam: július 5. – Osztrák Nagydíj
2. futam: július 12. – 2. Osztrák Nagydíj
3. futam: július 26. – Brit Nagydíj
4. futam: augusztus 2. – 2. Brit Nagydíj
5. futam: augusztus 9. – Magyar Nagydíj
6. futam: augusztus 23. – Spanyol Nagydíj
7. futam: augusztus 30. – Belga Nagydíj
8. futam: szeptember 6. – Olasz Nagydíj
9. futam: szeptember 20. – Azerbajdzsáni Nagydíj
10. futam: szeptember 27. – Orosz Nagydíj
11. futam: október 4. – Kínai Nagydíj
12. futam: október 11. – Japán Nagydíj
13. futam: október 25. – Amerikai Nagydíj
14. futam: november 1. – Mexikói Nagydíj
15. futam: november 8. – Brazil Nagydíj
16. futam: november 22. – Vietnámi Nagydíj
17. futam: december 6. – Bahreini Nagydíj
18. futam: december 13. – Abu-dzabi Nagydíj

Címkék: Forma 1

Ricciardo a McLarennél, Sainz a Ferrarinál 2021-től - hivatalos

2020.05.14.

A McLaren hivatalos közleményben jelentette be, hogy 2021-től Daniel Ricciardo lesz Lando Norris csapattársa. A többszörös futamgyőztes ausztrál pilóta így második szezonját követően távozik a Renault-tól. 

Fotó: AFP

Azzal, hogy Sebastian Vettel szerződését nem hosszabbítják meg a Ferrarinál, Daniel Ricciardo és Carlos Sainz esetleges átigazolásáról is szárnyra kaptak a hírek a nemzetközi sajtóban. A maranellóiak ugyan még nem jelentették be a négyszeres világbajnok utódját, azonban eldőlt, hogy nem a hétszeres futamgyőztes ausztrál fogja váltani korábbi csapattársát. 

Ricciardo ugyanis a szezon végén távozik a Renault-tól, amelyhez kétéves szerződés köti. Az ausztrál versenyző 2019 óta erősíti a gyári csapatot ám az előző szezonban nem tudott úgy szerepelni ahogy számított és emiatt nem fogja meghosszabbítani a kontraktusát. Ebben a döntésben az is szerepet játszhat, hogy a Renault jelenleg nem tudja felvenni a versenyt a három élcsapattal, ráadásul erre valószínűleg csak a szabályok megváltoztatása után lesz lehetősége. Mivel a szabálymódosításokat 2021-ről 2022-re halasztották, így Ricciardo nem vár tovább. A pilóta számára fontos érv volt, hogy az utóbbi időben szenvedő wookingi istálló jövőre már ismét Mercedes motorokkal versenyez majd. 

Ricciardo szerződtetését a McLaren már hivatalos sajtóközlemény formájában be is jelentette egyúttal arra is fény derült, hogy Carlos Sainz távozik a csapattól. 

Daniel már egy bizonyított futamgyőztes, akinek tapasztalata, energiája és elhivatottsága értékes adalék lesz a McLaren számára az élre való visszatérésünkért folytatott küldetés során.Daniel és Lando révén két olyan versenyzőnk lesz, akik izgalomban tartják a rajongókat és segítik gyarapodni a csapatot. Carlos egy igazi profi, akivel öröm együtt dolgozni, és idén még ki fogjuk élvezni vele a közös versenyzést. A McLarentől való távozását követően pedig minden jót kívánunk neki karrierje következő szakaszára.

- idézi a közlemény  Andreas Seidl csapatvezetőt.

Sebastian Vettel év végi távozásának és Daniel Ricciardo McLarenhez igazolásának tudatában szinte borítékolható volt, hogy 2021-től Carlos Sainz lesz a Ferrari egyik pilótája. Az olasz istálló nem is halogatta nagyon a bejelentést, hanem alig néhány perccel Ricciardo csapatváltását követően hivatalos közleményt adott ki, amelyben bejelentette, hogy Sainz 2021-ben és 2022-ben a Scuderiát erősíti. 

Mattia Binotto csapatfőnök a Ferrari közleményében örömmel jelentette be, hogy 2021-től Carlos Sainz lesz az egyik pilótája a Ferrarinak. Binotto szerint öt szezonnal a háta mögött Sainz már bizonyította, kiváló tehetséggel, technikai hozzáértéssel és minden egyéb tulajdonsággal is rendelkezik ahhoz, hogy ideális tagja legyen a "Ferrari-családnak."

A pilóta a közleményben örömét fejezte ki, hogy 2021-től Ferrarival versenyezhet, ám elmondta, hogy izgatott a jövője miatt. Ellenben azt is hozzátette, hogy az idén még a McLarenre fókuszál és abban reménykedik, hogy minél hamarabb újra rajthoz állhat egy futamon. 

Carlos Sainz Jr. 2015-ben debütált a Forma-1-ben a Toro Rosso színeiben, majd a 2017-es idény közben a Renault-hoz igazolt. Másfél év után távozott akkori csapatától, és tavaly a Mclarenhez igazolt, amellyel idén is versenyez majd. Eddigi legjobb eredményét tavaly érte el, amikor Brazíliában harmadik lett. 

Sebastian Vettel számára így a Renault maradt egyedüli opcióként, ám a sajtóban az utóbbi napokban olyan hírek jelentek meg, hogy a francia gyári csapathoz visszatérhet a kétszeres világbajnok Fernando Alonso, így Vettel akár ülés nélkül is maradhat 2021-re. 

70 éve rendezték meg az első világbajnoki futamot (videó)

2020.05.13.

1950. május 13-án a rendezték a Brit Nagydíjat, amely az első Forma-1-es világbajnoki futamként került be a történelemkönyvekbe. Cikkünkben a történelmi versenyről emlékezünk meg. 

Fotó: goodwood.com

Az autóversenyzés kis túlzással egyidős az autó feltalálásával, ám hiába rendeztek hivatalos nagydíjakat az 1906-os évtől, az első hivatalos bajnokságra még éveket kellett várni. 1925 és 1928 között konstruktőri világbajnoki sorozatba számított be néhány verseny, valamint az 1930-as években a pilótáknak Európa-bajnokságot is rendeztek, ám a II. világháború kitörése megtörte az autósport lendületét. Végül 1949-ben dőlt el, hogy hat kiemelkedő európai futam és az Indy 500 bevonásával megrendezi az FIA az első hivatalos világbajnokságot, vagyis az első Formula-1-es szezont. Az első vb-idényt négy világbajnokságon kívüli futam előzte meg, majd eldőlt, hogy az 1950. májusára kiírt Brit Nagydíj lesz a Forma-1 hivatalos premierje. 

Az első hivatalos versenyhétvégén az Alfa Romeo, a Talbot, a Maserati és a néhány évvel később megszűnő brit autóverseny-gyár az ERA képviseltette magát pilótákkal, a Ferrari távol maradt a Silverstone-ban rendezett megmérettetéstől, és csak a második monacói futamtól csatlakozott be a sorozat vérkeringésébe. A világ legjobb autóversenyzői (Guseppe Farina, Juan Manuel Fangio, Luigi Fagioli, Louis Chiron, Louis Rosier) meleltt a huszonegy főt számláló mezőnyben szerepelt a thaiföldi herceg Bira, egy svájci báró Toulo de Graffenried, valamint a jazztrombitás Johnny Claes is. A mezőny átlagéletkora 39 év volt, többen már az 50-et is betöltötték, a legfiatalabb versenyzőnek pedig a 29 éves Geoffrey Crossley számított. 

Csütörtökön került sor az első szabadedzésekre, majd pénteken rendezték meg a kvalifikációt. Az Alfák egyértelműen kimagaslottak a mezőnyből: Giuseppe Farina szerezte meg a rajtelsőséget, Luigi Fagioli, Juan Manuel Fango és márkatársuk az angol Reg Parnell előtt. Az első három pilóta között alig kettő tized volt a különbség a 4,649 km-es silverstone-i versenypályán, az utolsó helyről startoló Class hátránya 17 másodperc volt. A hétvége betétfutamának a brit Forma-3-as bajnokság aktuális fordulója számított, amelynek mezőnyében a nemrég elhunyt Stirling Moss is ott volt. 

1950. május 13-án, egy szombati napon 150 000 néző és a teljes brit királyi család jelenlétében kezdődhetett el a történelem első Forma-1-es futama. Biztonsági előírásokról érdemtelen beszélni a premier esetén: a nézők néhány méterre foglaltak helyet a versenytől, a pályát szalmabálák szegélyezték, a bokszutca pedig egy vonallal volt kijelölve az egykori katonai reptéren. A rajtnál három sorból négyen, négy sorból hárman rajtolhattak egymás mellől. A verseny távja 70 kör, vagyis 325,430 km volt.

Remekül kapta el Farina a rajtot és így megtartotta a vezető helyét, mögött Fagioli, Fangio és Partnell volt a sorrend és az Alfák folyamatosan nyúltak el a többiektől. A Forma-1 történetének első kiesője a brit Leslie Johnson (ERA) volt akinek kigyulladt az autója. Ekkor még volt lehetőség pilótát cserélni (pontszerzés esetén a két versenyző pontját megfelezték),  Peter Walker ls Tony Rolt (ERA) autója viszont öt kör akadt megadta magát váltóhiba miatt. A négy Alfa előnye egyre tetemesebb lett, az olasz márka képviselői előzgették is egymást néhányszor, a közönség szórakoztatására. Mivel a több mint 300 kilométeres távot nem lehetett tankolás nélkül teljesíteni, így mindenki kiállt egyszer a bokszutcába. A tankolás majdnem 30 másodpercet vett igénybe ekkoriban. Bira herceg erre nem gondolt és a sportág történetének, első thai versenyzőjének autójából kifogyott az üzemanyag. 

Fotó: goodwood.com

Farina a verseny nagy részében vezetett, ám Fangio a 60. körre jelentősen ledolgozta a hátrányát és felért csapattársa mögé. Úgy tűnt az argentin legenda képes lesz megelőzni riválisát, ám hibázott és egy szalmabálának ütközött. Az Alfa olajcsöve emiatt az ütközés miatt eltörött, Fangio pedig hét körrel a futam vége előtt kiállni kényszerült. Fagioli pokoli tempót diktált az utolsó körökben és közelebb is férkőzött Farinához, aki azonban magabiztosan vezetett. 

Végül Giuseppe Farina nyerte meg a Brit Nagydíjat Lugi Fagioli és Reg Parnell előtt. A negyedik helyen Yves Giraud-Cabantous ért célba kétkörös hátránnyal megelőzve Louis Rosiert. Összesen 11-en értek célba, Johnny Claes lemaradása már 6 kör volt. Ekkor még csak az első öt helyezett (8-6-4-3-2) és a leggyorsabb kört megfutó pilóta kapott pontot. Farina egy körön is a leggyorsabb volt és így a maximális pontszámmal fejezte be a versenyhétvégét. Számon tartják, hogy kik azok a pilóták akik "mesterhármast" érnek el egy futamon, vagyis, hogy a győzelem mellett az időmérőn is a legjobbak és a leggyorsabb kört is megfutják és Farinának köszönhetően már az első versenyen született egy ilyen eredmény. 

Ahogy az első futam, úgy a komplett világbajnoki évad is az Alfa Romeo diadalmenetét hozta. Nyolc nappal később Fangio Monacóban visszavágott Farinának, majd Svájcban megint az olasz diadalmaskodott. Fangio a belga és a francia versenyt is megnyerte, ám Olaszországban kiesett és így hazai közönség előtt Giuseppe Farina lett a sportág első világbajnoka. Az Indianapolisban rendezett 500 mérföldes futamon senki nem állt rajthoz az európai mezőnyből, ott Johnnie Parsonst intették le elsőként. A pontversenybe a négy legjobb eredmény számított bele, így fordulhatott elő, hogy a 30 pontos Farina mögött a 27 pontos Fangio végzett, és Lugi Fagioli hiába ért volna el több pontot, ha a valamennyi futamot beszámítják, végül 24 ponttal "csak" a harmadik lett. A konstruktőrök között tarolt volna az Alfa Romeo, ám a gyártók világbajnokságának eredményét, csak 1958-ban hirdették ki először. 

Higgadtságát és motivációját is elveszítette Vettel a Ferrarinál

2020.05.12.
Dorogi László

A Ferrari és Sebastian Vettel kedden megerősítette a hétfő éjjel megjelenő sajtóhíreket: a 2020-as világbajnokság végén elválnak útjaik. A német négyszeres világbajnokként érkezett az olaszokhoz és (vélhetően) úgy is távozik, de az egyelőre nagy kérdés, hogy folytatja-e és ha igen, akkor hol. Hogy végül nem sikerült újabb vb-trófeákkal bővítenie gyűjteményét a németnek a maranellóiaknál, abban számos körülmény játszott közre, ezeket próbáljuk meg körbejárni Vettel Ferraris korszakának felelevenítésével.

Fotó: formula1.com

Sebastian Vettel és a Red Bull kérlelhetetlen buldózerként tarolta le a Forma-1-et a 2010-es évek elején. A német minden idők legfiatalabb világbajnokaként 2010-ben ült fel először a száguldó cirkusz trónjára, hogy aztán a következő három évben le se szálljon onnan. Dominanciája már-már gyerekkori idolja, a hétszeres világbajnok Michael Schumacher Ferraris korszakában látott fölényére emlékeztetett, de a V6-os hibrid-turbó motorok korszakának 2014-es kezdete véget vetett a Red Bull és Vettel egyeduralmának. Erre az évre ráadásul egy fiatal, ambiciózus csapattársat kapott maga mellé Daniel Ricciardo személyében, aki néha-néha borsot tört az orra alá, s felhőtlen jókedvével, ezer wattos mosolyával megtépázta a kérlelhetetlen nyerőgép kötélidegzetét.

Egy évnyi belharc után Sebastian Vettel 2015-ben szerződött a Ferrarihoz, nem titkoltan azzal a szándékkal, hogy célba vegye Schumacher hét világbajnoki címes rekordját és teljesítse azt a küldetést, amit Fernando Alonsónak nem sikerült: újra világbajnoki címet szállítson a maranellóiaknak. A Tifosi nagy örömmel fogadta a sikerre éhes német titánt, aki második Ferraris futamán azonnal nyerni is tudott Sepangban s visszaadta a reményt az olaszoknak. A Ferrari ugyanis a hibrid-turbó éra első idényében futamot sem tudott nyerni, erre pedig az 1993-as évad óta nem volt példa, nem véletlenül tekintettek Messiásként a négyszeres világbajnokra. Vettel a sepangi sikeren kívül két további futamot tudott megnyerni 2015-ben, s bár a végső győzelemre nem sok esélye volt az óriási Mercedes erőfölényben, majd' kétszer annyi pontot gyűjtött az évadban mint csapattársa, Kimi Raikkönen, a RaceFans szakportál szurkolói pedig meg is szavazták az évad legjobb pilótájának.

Fotó: formula1.com

Az ígéretes kezdet után a 2016-os szezonnak sokkal nagyobb elvárásokkal futott neki Vettel és a Ferrari, de amilyen nagy volt a várakozás, éppen olyan nagy lett a kudarc. A Ferrari egy lépéssel távolabb került az ezüst nyilaktól, Vettel frusztrációját pedig nemcsak az növelhette, hogy nem nyertek a maranellóiak egyetlen futamot sem, de az is, hogy korábbi csapata és egykori csapattársa, Daniel Ricciardo is megelőzte a világbajnoki pontversenyben, ami miatt csupán a negyedik helyen zárta az idényt.

Ennek ellenére 2017-re egy rendkívül motivált és sikeréhes Vettel tért vissza a pályára, megnyerte a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat és a következő hat futamon további két alkalommal - egyszer a legendás Monacói Nagydíjon - állhatott fel a dobogó felső fokára. A Mercedes erőfölénye ellenére ismét valós esélye nyílt a világbajnoki cím megszerzésére, és a Magyar Nagydíjon aratott sikerét követően 14 pontos előnnyel vezette a bajnokságot. A nyári szünet utáni Belga Nagydíj előtt be is jelentette a Ferrari, hogy 2020 végéig szóló szerződést kötött Vettellel, de az idény második felében a Mercedes lenyomta az olaszokat. Hamilton nyerni tudott a maranellóiak hazai versenyén Monzában és először vette át a vezetést a világbajnoki pontversenyben, ami akkora mentális nyomást helyezett az egyre feszültebbé váló Vettelre, hogy több futamon is saját hibájából hullajtott el fontos pontokat, emlékezetes módon ütközött össze csapattársával, Kimi Raikkönennel Szingapúrban, de Max Verstappennel is összeakadt a bajsza.

A csalódást keltő végeredménnyel zárult világbajnokság után a 2018-as idény újabb Hamilton-Vettel párharcot vetített előre, ráadásul mindkét pilóta négy-négy világbajnoki trófeával a zsebében vághatott neki a szezonnak. Úgy tűnt, Vettelnek sikerült feldolgoznia fejben az előző év kudarcait és az évad első két versenyét egyaránt megnyerte, de a korábban elkövetett hibák szellemként kísértették tovább. Sokszor kellett büntetések miatt rosszabb pozícióból kezdenie futamokat, és minél nagyobb erővel küzdött, annál több hibát követett el. A legfájdalmasabb egyéni hibáját éppen saját közönsége előtt a Német Nagydíjon vétette, amikor senkitől sem zavartatva egyszer csak elnézett egy féktávot és a falba állította a Ferrarit. A futamot végül a 14. rajtkockából induló Hamilton nyerte meg, s végül a brit 88 pontot vert a németre a bajnokság végén.

A 2019-es idényre Charles Leclerc váltotta Kimi Raikkönent a Ferrarinal, s Vettel - ahogy korábban a Red Bullnál - az olaszoknál sem tudta feldolgozni egy sikerre éhes, ambiciózus csapattárs érkezését. A monacói a szezon második felére maga mögé szorította a németet a csapaton belüli hierarchiában, azt pedig egy bajnoknak mindig nehéz elfogadnia, hogy már nem ő a kiválasztott, nem ő az a pilóta, akiért a csapata mindent megtesz. Bár Vettel korábban úgy nyilatkozott, hogy hajlik a további együttműködésre a maranellóiakkal, az álláspontok nem közeledtek az egyeztetések során és az elmúlt hetekben az is világossá vált, hogy már nem is fognak.

Bár összességében úgy tűnhet, Vettel Ferraris korszaka kudarccal zárult, a maranellói színekben aratott 14 futamgyőzelménél csupán Michael Schumacher és Niki Lauda tudott többet szerezni a csapattal. Arról egyelőre nem szól a fáma, hogy folytatja-e a versenyzést a száguldó cirkuszban és ha igen hol, mindenesetre az is előfordulhat, hogy a 2020-as idényben látjuk utoljára a Forma-1-ben. Sebastian Vettel négyszeres világbajnok és immáron háromszoros apuka, így talán a Forma-1-nél fontosabb dolgok is vannak az életébe, ahol ráadásul már többször felért a csúcsra. A legfrissebb pletykák szerint egyébként Carlos Sainz érkezését már a következő 48 órán belül bejelentheti a Ferrari, ez pedig Vettelt is közelebb viheti a McLarenhez.

Forma-1: Vettel nem hosszabbít, két kérője is akad

2020.05.12.
Ragnar Volarus

Az Auto Motor und Sport hétfőn éjjel írta meg, hogy a német versenyző és az olasz istálló nem tudott egyezségre jutni Vettel idény végén lejáró szerződése meghosszabbításáról. A Ferrari sem sokáig habozott, még délelőtt hivatalosan is megerősítették, hogy Vettel nem náluk folytatja a következő idényben.

Sejteni lehetett, hogy valami nem stimmel, mert néhány napja felerősödtek a pletykák, hogy a Renault és a McLaren is ajánlatot tett a Forma-1 négyszeres világbajnokának, Sebastian Vettelnek, akinek az év végén lejár a szerződése a Ferrarinál. A német pilóta 2015 óta versenyez az olasz istállónál, de itt nem tudta tovább gyarapítani vb-címeinek számát. 

A Ferrari csapatfőnöke, Mattia Binotto többször kijelentette, szeretnék megtartani a német versenyzőt, az új ajánlatban azonban csökkentenék a fizetését.

„A Scuderia Ferrari egy évre szóló hosszabbítást ajánlott Vettelnek és azt kérte tőle, hogy június vége előtt döntsön, elfogadja-e. Sebastian kétségei abból adódtak, hogy nem biztos, hogy így Leclerc-rel azonos elbírálás alá fog esni a csapaton belül. A Ferrari vezérigazgatója, Louis Camilleri azt mondta nekem, hogy lehetetlen egy négyszeres világbajnokot második számú pilótaként alkalmazni olyasvalaki mögött, aki két versenyt nyert eddig” – fogalmazott Leo Turrini a Ferrari ügyeiben bennfentesnek számító újságíró. 

A neves F1-es szakíró szerint Vettel a Renault-hoz, vagy a McLarenhez szerződhet. E két csapatból most a McLaren lehet esélyesebb, mert a legfrissebb információk szerint Carlos Sainz jó eséllyel pályázik Vettel helyére, így nem zárható ki, hogy a két versenyző 2021-re helyet cserél egymással.

Ami a Renault-t illeti, az ideális megoldás kétségkívül az lenne a franciák számára, ha meghosszabbítanák Daniel Ricciardo szerződését, erre azonban nincs garancia – ezt Alain Prost, a Renault tanácsadója is elismerte nemrég.

Ricciardo egyébként korábban tárgyalt már a Ferrarival, és a pletykák szerint neki is esélye lehet arra, hogy az olasz istálló pilótája legyen. Mégis Sainz javára billenhet a mérleg nyelve, hiszen a spanyol tehetséget jóval olcsóbban szerezhetné meg a Scuderia.

Hétközi futammal kezdődhet a szezon

2020.05.10.
Szabó Róbert

Az FIA-től kiszivárgó információ szerint a szövetség beleegyezett abba, hogy dupla Osztrák és Brit Nagydíj legyen, viszont úgy néz ki, hogy mindkét helyszínen hétköznap lenne futam.

Fotó: Autoszektor

A thejudg13.com beszámolója szerint a Forma-1 vezetői a Formula-2-ben és a Formula-3-ban szereplő 31 csapatnak, valamint a száguldó cirkuszban versenyző 10 istállónak 22 komplett szállodát foglalt le Spielbergben és környékén a Nemzetközi Automobil-szövetség július 5-ére. Ezt az értesülést azonban még nem erősítette meg az FIA.

A tervek szerint a csapatokat charterjáratokkal vinnék Ausztriába, ahol a külvilágtól elzárva maradnának, mielőtt visszatérnek Angliába. A feljegyzés továbbá azt is tartalmazza, hogy július 5-én rendeznék meg az első Osztrák Nagydíjat, a másodikat azonban nem a következő hétvégén, hanem három nappal később tartanák meg. 

A planetf1.com beszámolójában már a Brit Nagydíjról értekezik, amelynek megrendezését a brit kormány által kiszabott beutazókra vonatkozó 14 napos karantén nehezíti. Ennek köszönhetően július 19-én nem lehetne megrendezni az első futamot , de a thejudge13.com szerint a FIA arra készül, hogy 19-én megtartja az első, majd 22-én vagy 23-án a második versenyt is. Ez viszont csak akkor működhet, ha a szigetország kormánya hajlandó abba belemenni, hogy az Ausztriában töltött izoláció is beleszámítson a 14 napba.

Berozsdásodott pilóták, zűrös szezonnyitó

2020.05.08.
Ragnar Volarus

Legalábbis a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint erre lehet számítani.

A jelenlegi állás szerint Horner csapatának hazai pályáján, a Red Bull Ringen indulhat júliusban a 2020-as szezon, és az sem kizárt, hogy rögtön duplázhatnak, hiszen két egymást követő hétvégén is Ausztria lenne a helyszín.

„Azt hiszem, utoljára 12 éves koromban nem jártam ennyi időn át versenypályán. Valószínűleg a versenyzők számára is ez a leghosszabb ülésen kívül töltött idő. Ez azonban jót tesz bizonyos szempontból. Ha júliusban indulunk újra, addigra pokolian berozsdásodnak és biztosan számíthatunk incidensekre”

– nyilatkozta Horner.

„Nem bírunk magunkkal, már menni szeretnénk. A bennünk élő versenyző erre vágyik, versenyezni akar. A pilóták és csapattagok számára természetellenes ölbe tett kézzel ülni, amikor normál esetben versenyeznénk. Ha valamit hosszú ideig nem tapasztalhatunk, akkor tudatosul bennünk, mennyire szeretjük és mennyire hiányzik.”

A kényszerszünetet családjával töltő Horner nagyon ügyel arra, hogy a Red Bullra jellemző családias hangulat a jelenlegi helyzetben is megmaradjon. Ezért a csapattagokkal nagy létszámú Zoom-konferenciákat tartanak és a közös kikapcsolódás, szórakozás is biztosított.

„A csapatérzést fontos létrehozni, mert mindenki számára természetellenes, hogy külön vagyunk. A mi erősségünk csapatként mindig az volt, ahogyan működünk és kezeljük a változásokat. Reagálunk a problémákra és helyrehozzuk őket. Mindenféle módon fenntartjuk az érintkezést, vannak online fitneszórák vagy kocsmakvízek, hogy ez a csapatérzés megmaradjon”

– árulta el Horner, hogyan tart össze a Red Bull legénysége akkor is, amikor a távolság szétszakította őket.

Az FIA nem töröl F1-es futamot egyetlen pozitív teszt miatt

2020.05.07.
Ragnar Volarus

A szövetség orvosi bizottságának vezetője szerint kidolgozták a protokollt a fertőzöttek elkülönítésére és kontaktjaik felderítésére, így nem ismétlődhet meg a melbourne-i eset az F1-ben.

Az évadnyitó Ausztrál Nagydíj előtt úgy tűnt, a koronavírus-járvány terjedése ellenére is elrajtolhat a szezon. Aztán máshogy alakult a történet, a McLaren egyik csapattagjának pozitív tesztje miatt. Végül két órával az edzés előtt lefújták az egész melbourne-i hétvégét.

Azóta számos futamot töröltek vagy halasztottak el, a jelenlegi tervek szerint viszont júliusban, Spielbergben végre megkezdődhet az idény. A biztonságos rendezés érdekében az F1 hermetikusan lezárná a paddockot, az FIA orvosi bizottságának elnöke, Gérard Saillant szerint pedig arra is felkészültek, hogy egy pozitív koronavírusteszt miatt ne kelljen ismét lefújni a nagydíjakat:

„A helyzet javult Ausztrália óta. Beszereztünk egy készüléket, amellyel gyorsan megerősíthetjük a diagnózist, elkülöníthetjük és tesztelhetjük az embereket, akik kapcsolatba léphettek a pozitív esettel. Szerintem a nagydíjat nem kellene törölni ezért. Olyan ez számomra, mintha a metrót lezárnák, mert egy utas pozitív tesztet produkált”

– nyilatkozta Saillant a L’Equipe hasábjain.

Persze az intézkedések országonként és pályánként különbözhetnek:

„Lehet, hogy ami Ausztriában fog történni, az eltér attól, ami majd Németországban vagy Magyarországon. Minden országnak mások az előírása, más helyzetben van a pálya és a hotelek, ezek mind befolyásolják majd a szabályainkat. Ha a pálya vidéken van, teljesen más a helyzet, mint ha egy városban. Szingapúr vagy Vietnám teljesen más orvosi szervezést igényelne, ha ma rendeznének nagydíjat. Szingapúr kormánya elrendelhetné, hogy két héttel előre mindenkit karanténba zárjanak, mielőtt beléphetünk a pályára. Ausztria más, ők éppen kifelé jönnek a krízisből, ami viszonylag mérsékelt is volt. Egy ilyen biztonságos országban a szabály azt célozza, hogy a paddock még annál is biztonságosabb legyen.”

A csapatok a szokásosnál kisebb létszámban fognak részt venni a nagydíjakon, ahogy a televíziós stábok és egyéb személyzet is, de számítások szerint így is 2000 körüli ember jelenhet majd meg a paddockban. Saillant ugyanakkor biztos benne, hogy a rendelkezéseiknek köszönhetően így is biztonságosan le lehet bonyolítani majd a hétvégéket.

Hozzátette: ha valaki elhagyja a pályát, újra tesztelni fogják, valamint már dolgoznak egy applikáción, amelynek önkéntes alapon való használatával beazonosíthatják, ki került egy méternél közelebbi távolságra egy pozitív tesztet produkáló emberrel.

Címkék: Forma 1

Verstappen nem bánná a dupla futamot Ausztriában

2020.05.05.
Ragnar Volarus

Dupla osztrák futamot szeretne Max Verstappen, a Forma-1-es Red Bull pilótája. Ha garantálja nekünk. hogy olyan versenyt produkál mint tavaly, akkor áldásunk rá.

"Mindig szerettem Spielbergben versenyezni. Remélhetőleg most két futamot is rendeznek."

- nyilatkozott a tavalyi világbajnokság harmadik helyezettje.

Persze nem is meglepő a holland lekesedése, hiszen a Red Bull számára az Osztrák Nagydíj hazai pályának számít.

"Mindig különleges sok narancs színt látni a lelátókon"

- utalt honfitársaira, a holland szurkolókra. Ugyanakkor kiemelte, a legfontosabb most az, hogy újra beinduljon a Forma-1, és erre csak nézők nélkül kerülhet sor.

A sorozat 71. idénye a koronavírus-járvány miatt nem kezdődött el márciusban, és az eredetileg 22 futamosra tervezett világbajnokságból eddig tíz verseny maradt el. Legutóbb a június végére tervezett Francia Nagydíjat törölték, a mostani tervek szerint a július eleji ausztriai futam(ok) után Nagy-Britannia, majd a Hungaroring következne - zárt kapuk mögött.

Címkék: Forma 1

Forma-1: nyolc futammal számol Bernie Ecclestone

2020.05.03.
Szabó Róbert

A brit szakember úgy gondolja, hogy a Liberty Media nyolc futamot minden gond nélkül meg tud majd rendezni az idei évben.

Fotó: Wikipédia

A sportágat hosszú időn keresztül irányító Bernie Ecclestone a Sunday Expressnek adott interjújában mondta el, hogy úgy gondolja, hogy a Forma-1 tulajdonosa nyolc futamot gond nélkül le tud majd bonyolítani. Ezzel szemben a vezetők 15-18 futammal terveznek a 2020-as évre.

A tulajdonos Liberty Media nyolc nagydíjat biztosan gond nélkül le tud bonyolítani - nyilatkozta Bernie Ecclestone.

A 89 éves szakember emellett elmondta, hogy szerinte az Osztrák Nagydíj jogdíját nem kell majd kifizetnie a szervezőknek, hiszen azoknak nem lesz semmiféle jegybevétele a zárt kapuk miatt.

Ezeket a cikkeket olvastad már?