Kiemelt bejegyzések

Végleg elválnak a McLaren és Alonso útjai

Végleg elválnak a McLaren és Alonso útjai

2020.01.21. | Dorogi László

A Forma-1 kétszeres világbajnoka faképnél hagyja a brit istállót és nagykövetként sem képviseli a McLarent a jövőben.

Tovább
Nem búcsúzik végleg a Forma-1-től Robert Kubica

Nem búcsúzik végleg a Forma-1-től Robert Kubica

Tovább
Hat éve történt Michael Schumacher síbalesete

Hat éve történt Michael Schumacher síbalesete

Tovább

16 éve ezen a napon jelentette be hivatalosan Baumgartner szerződtetését a Minardi

2019.12.23.
Ragnar Volarus

Bizony, 2003. december 23-án a Minardi végre hivatalosan is bejelentette, hogy a 2004-es szezonban végig Baumgartner Zsolt fogja vezetni egyik autójukat. Bár ez már előző nap is biztos volt, de a hivatalos bejelentés mégis más. A magyar pilóta 2003-ban már két versenyt teljesített, de ezzel lehetőséget kapott egy egész szezonon át tartó bizonyításra a mezőny legkisebb csapatánál, Gianmaria Bruni mellett.

Bár sokan csak lefitymálják ezt a teljesítményt, de azért jobb ha azzal tisztában van mindenki, hogy a Forma-1-ben igazi kiváltság versenyezni. Bármilyen időszakról is legyen szó és bármilyen csapatról. Nagyon elit klubról beszélünk. Ráadásul minden kornak megvannak a maga nehézségei és veszélyei, a múltban is, egészen a mai napig egészen különleges képességekkel megáldott pilóták tudnak csak ezekkel az autókkal rajthoz állni a száguldó cirkuszban.

Magyarország szerencsésnek mondhatja magát, mivel a Hungaroring 1986 óta megszakítás nélkül tagja az F1-es naptárnak. Amit szintén becsüljünk meg, mert eközben nagy múltú helyszínek veszítették el a tagságukat. A Magyar Nagydíj pedig az egyik legbiztosabb pontja a Forma-1-nek, még a Liberty Media irányítása alatt is. Sosem merül fel még szóbeszéd szintjén sem, hogy a Hungaroring kikerül a naptárból. 

De mi büszkék lehetünk Baumgartner Zsoltra is, akinek személyében F1-es versenyzőnk is volt, pontszerző pilótánk. Talán sokan emlékeznek Palik László kommentálására arról a bizonyos 2004-es Amerikai Nagydíjról, amikor a magyar versenyző a pontszerző 8. helyen ért célba a V10-es Cosworth motorral felszerelt Minardi volánja mögött.

Baumgartner Zsolt a professzionális formulaautós karrierjét 2001-ben a Formula 3000-ben kezdte el a Prost Junior Team színeiben. 2001 és 2003 között versenyzett a sorozatban. A legjobb idényét 2003-ban futotta, amikor 14. lett a bajnokság végén. 2003-ban történt meg az, amire oly sokan vártak. Ez volt az az esztendő, amikor a magyar versenyző 22 évesen, 7 hónaposan és 23 naposan bemutatkozhatott az F1-ben, ráadásul a Magyar Nagydíjon. Érdekesség, hogy Michael Schumacher egy nap eltéréssel ugyanennyi idősen kapta meg a lehetőséget 1991-ben Belgiumban. Zsolt ezzel a Forma-1 történetének 75. legfiatalabb debütálója.

Baumgartner ekkor a sérült Ralph Firman helyére ugorhatott be a Jordannél. Az időmérőt a 19. helyen fejezte be az utolsó Nicolas Kiesa előtt, közvetlen Jos Verstappen - Max Verstappen édesapja - mögött. A hátránya közel 5 másodperc volt Fernando Alonso (Renault) pole idejéhez képest. A versenyt viszont sajnos nem tudta befejezni, motorproblémák miatt a 34. körben ki kellett állnia. Ebben az esztendőben még az Olasz Nagydíjon ülhetett autóba, ahol 11. lett.

2004-ben már a Minardi volt Baumgartner Zsolt csapata és minden futamon ott lehetett az indulók között. A legjobb eredménye a már említett Amerikai Nagydíj volt, ahol 9 versenyzőt regisztráltak a célban, így éppen hogy csak megvolt az az 1 világbajnoki pont. A másik Minardival Gianmaria Bruni egyszer sem volt pontszerző.

Baumgartner azóta is a Forma-1 közelében maradt, a Liberty Media hatalomátvétele óta pedig sokkal többet láthatjuk őt a versenyhétvégéken, ahol sztárokat visz körbe az átépített versenygéppel.

A szurkolóknál nem Albon lett az év újonca

2019.12.14.
Ragnar Volarus

Az év végi díjátadókon szinte kivétel nélkül a Toro Rosso és a Red Bull pilótáját, Alexander Albont választották a legjobb újoncnak. De a szurkolók kicsit másképp gondolják.

Hogy mást ne mondjunk, az FIA múlt heti gáláján Alexander Albon kapta az év legjobb újoncának járó elismerést, de az Autosport szakértői is a thai pilóta mellett tették le voksukat. 

Alexander Albon a 2019-es szezont a Toro Rossóval kezdte, és komolyan versenyképes tudott lenni a középmezőnyben. Ennek - ne meg Gasly küszködésének köszönhetően - szezon közben megkapta a lehetőséget, hogy a Red Bullnál váltsa a franciát. 

Albon pedig itt sem okozott csalódást, de végül lemaradt a konstruktőri hatodik helyről, amelyet Carlos Sainz szerzett meg. A thai pilóta végül csak nyolcadik lett. Ettől függetlenül a Red Bullnál annyira elégedettek voltak a teljesítményével, hogy a szezon végén meghosszabbították a szerződését, és így jövőre is topcsapatban viaskodhat.

A szurkolók mindezek ellenére Lando Norrist tarották a legjobbnak. Márpedig összesen 86 922 szurkoló szavazott. Ami nem kevés.

Persze Norris sem panaszkodhat első évére a McLarennél, és bár elmaradt csapattársától Sainztól, de jelentős érdemei voltak abban, hogy a wokingiak a negyedik helyen végeztek a konstruktőri versenyben.

Talán éppen ezért a Forma-1 honlapján meghirdetett voksoláson az év újoncának választották a rajongók. A brit 76 százalékát kapta a voksoknak, vagyis elsöprő többséggel nyert, míg Albon a voksok 16 százalékát gyűjtötte be. A Williams újonca, George Russell nyolc százalékot gyűjtött. 

Norris talán nem csak teljesítményével, de a többiekhez képest jelentősebb közösségi médiás jelenlétével is megnyerhette magának a szurkolókat, de Sainz-cal kialakított rendkívül közvetlen viszonya is fokozta népszerűségét.

Gépet cserélt a Forma-1 és a MotoGP legendája

2019.12.12.
Dorogi László

Lewis Hamiltont és Valentino Rossit aligha kell bemutatnunk a motorsportok szerelmeseinek, ahogy a 44-es rajtszámmal ellátott Mercedest és a 46-os Yamahát sem. Valenciában most egy kis zavar került az erőbe.

Fotó: Lewis Hamilton/Twitter

Jól megérdemelt szabadságukat töltik a két legrangosabb versenyszéria, a Forma-1 és a MotoGP versenyzői, ám kutyából nem lesz szalonna, sokan pihenőjüket is száguldozással töltik.

Így tett Lewis Hamilton és Valentino Rossi is, de a Forma-1 hatszoros és a MotoGP kilencszeres világbajnoka tett egy kis csavart a sztoriba: egy valenciai versenypályán kicserélték járgányaikat, a rajtszámukat viszont megtartották.

Rossi korábban ült már Forma-1-es autóban, még Michael Schumacher Ferrarijában, így azt nem mondhatjuk, hogy gépeket pakolnának alá, de Hamilton is száguldozott már motorral. A két fenomén remekül érezte magát, és igen komolyan vette az egymás elleni versenyt, a birt autóversenyző például annyira megtekerte a Yamahát, hogy egyszer sikerült is kis híján összetörnie.

"Nem volt könnyű megülni a motort. Volt egy kisebb megpörgésem is, de egyben sikerült visszahoznom a gépet. Lépésről lépésre tanulom a dolgokat, de elég meredek ez a tanulási görbe. Őszintén ez a legjobb évem, és ez a csere most megkoronázta az egészet"

- nyilatkozta a speciális tesztkörök után Hamilton, aki Rossival kapcsolatban elmondta, hogy remek érzés volt egy legendát figyelni az autójában.

"Izgatott voltam, hiszen most először próbálhatta ki az autót, és ez arra emlékeztetett, amikor én ültem először F1-es autóba. Amikor látod magad körül a csapatot, érzed, hogy ez teljesen más. Nagyon király volt a pályán menni és látni magam előtt Valentinót ugyanazzal a járgánnyal"

- tette hozzá a Forma-1-es világbajnok.

A csere után természetesen Rossi is csak áradozni tudott Hamiltonról és a Mercedesről.

"Ezek után még nagyobb rajongója vagyok Lewisnak. Fantasztikus nap volt ez, amelyen a motorsport két csúcskategóriája nemcsak találkozott, hanem együtt is működött. Nagyszerű volt kipróbálni a W08-ast. Már korábban is ültem F1-es autóban, azonban nagyon sok változott a legutóbbi alkalom óta. Őszintén lenyűgözött az autó és a kezelhetősége, mint ahogyan a Mercedes csapata is"

- mondta a motorversenyző, aki hozzátette, egy napig igazi Forma-1-es versenyzőnek érezte magát, nem is akarta, hogy véget érjen.

"Technikailag a valenciai egy nehéz pálya, ráadásul szeles is volt az idő, szóval azt hittem Lewisnak nehéz dolga lesz, azonban briliánsan vezetett"

- mondta Rossi.

Hivatalos a 2020-as versenynaptár

2019.12.06.

Jóváhagyta az FIA motorsport-világtanácsa a 2020-as Forma-1-es versenynaptárat. A Magyar Nagydíjra augusztusban kerül sor. 

Fotó: twitter.com/f1

Minden eddiginél több futamot rendeznek az autósport királykategóriájában, ugyanis a 2020-as szezon 22 versenyhétvégéből áll. Az idény március 15-én veszi majd kezdetét Ausztráliában, majd egy héttel később kerül sor az év első villanyfényes futamára Bahreinben. A történelem első Vietnami Nagydíjára április 5-én kerül majd, sor míg ez első hollandiai futamra május 3-án kerül sor. Utóbbi helyszínen veszi kezdetét az európai szezon. 

A legendás monacói versenyt május 24-én rendezik, míg Kanadába június közepén látogat el a mezőny. A 35. Magyar Nagydíjat augusztus 2-án rendezik a Hungaroringen majd ezután következik a majdnem egy hónapos nyári szünet. A év utolsó európai futamára a hagyományok szerint Monzában kerül sor, szeptember első hetében. A szezon november 29-én ér véget Abu Dhabiban. 

A 2020-as versenynaptár:

Március 15. Ausztrál Nagydíj
Március 22. Bahreini Nagydíj
Április 5. Vietnámi Nagydíj
Április 19. Kínai Nagydíj
Május 3. Holland Nagydíj
Május 10. Spanyol Nagydíj
Május 24. Monacói Nagydíj
Június 7. Azeri Nagydíj
Június 14. Kanadai Nagydíj
Június 28. Francia Nagydíj
Július 5. Osztrák Nagydíj
Július 19. Brit Nagydíj
Augusztus 2. Magyar Nagydíj
Augusztus 30. Belga Nagydíj
Szeptember 6. Olasz Nagydíj
Szeptember 20. Szingapúri Nagydíj
Szeptember 27. Orosz Nagydíj
Október 11. Japán Nagydíj
Október 25. Amerikai Nagydíj
November 1. Mexikói Nagydíj
November 15. Brazil Nagydíj
November 29. Abu-dzabi Nagydíj

Hamilton a fasorban sincs a magyar szurkolóknál

2019.12.05.
Dorogi László

Hiába a hat világbajnoki cím, hiába az évek óta tartó Mercedes-dominancia, nem Lewis Hamilton a legnépszerűbb Forma-1-es pilóta a magyar rajongók körében.

Fotó: MTI

A siker nem mindig jár együtt a népszerűséggel, sőt, a legsikeresebb sportolók rendre sokkal nagyobb ellentáborral rendelkeznek. Ebben a cipőben jár Lewis Hamilton, a Forma-1 immáron hatszoros világbajnoka is - derült ki egy felmérésből.

Az Autósport és a Formula Magazin által végzett közvélemény-kutatás arra volt kíváncsi, melyik a legnépszerűbb istálló és pilóta kis hazánkban, a felmérés pedig kissé meglepő eredményeket hozott.

A magyar Forma-1-rajongók a Ferrari fiatal monacói pilótájáért, Charles Leclercnél vannak oda leginkább, a 21 éves versenyző a szavazatok 24,7 százalékát gyűjtötte be, mögötte másodikként csapattársa, a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel zárt 20,9 százalékkal. Ezek után már nem meglepő, hogy a legnépszerűbb Forma-1-es csapat még mindig a Ferrari Magyarországon, a maranellóiak a voksok 58,7 százalékát gyűjtötték be.

A magyar rajongóknál továbbra is nagy népszerűségnek örvend a száguldó cirkusz rangidőse, az Alfa Romeóval versenyző Kimi Raikkönen - a Jégember a Ferrarisok mögött a dobogó harmadik helyét kaparintotta meg a szavazáson.

A dobogósok mögé azért odafért a népszerűségi rangsor negyedik helyére Lewis Hamilton, a brit azonban csak a magyar szurkolók 16,7 százalékának élvezi támogatását, az ötödik helyen a Red Bullos Max Verstappen zárt 7,7 százalékkal.

A Red Bull főnöke szerint nem lesz nagy pilótakeringő

2019.12.03.
Ragnar Volarus

Lewis Hamilton éppcsak áthajtott a célvonalon Abu Dhabiban, és hivatalosan is lezárta a 2019-es szezont, máris elkezdődtek a 2021-es idényre vonatkozó pletykák. 2020-ra minden csapat kihirdette már pilótapárosait, de utána komoly variálás indulhat. Persze nem mindenki gondolja így. 

Rég tapasztalhattunk olyat, hogy a top-pilóták közül szinte senkinek ne legyen érvényes szerződése legalább az új idényt követő évre. Pedig most így állunk, hiszen 2020 év végén többek között Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Sebastian Vettel, Max Verstappen és Daniel Ricciardo szerződése is lejár. És akkor ne feledkezzünk meg Fernando ALonsoról sem, akiről minden héten megírják, hogy nem zárta le teljesen az F1-es szereplését. Főleg a 2021-es szabályváltozások miatt tenné próbára magát újra.

Fotó: GPFans

Hétfő óta arról ír az F1-es sajtó, hogy Hamilton a Ferrarihoz kerülhet, és sem a pilóta, sem a csapat elismerték, nem lehetetlen. Ez nagy valószínűség szerint Vettel távozását jelentené, de a Red Bull sem nyugodhat meg, mert állítólag a Mercedes kinézte magának Max Verstappent Hamilton helyére. Na ezt már Christian Horner sem hagyta szó nélkül. 

„A top-srácok szerződése a következő év végén lejár. Max azonban nagyon boldog a csapatnál. Imádjuk, hogy a mi csapatunk tagja, és nagyon is jól illeszkedik hozzánk. A célunk az, hogy egy versenyképes autót adjunk neki, de azt hiszem, ahogy amikor a zeneszám a végéhez ér, egyáltalán nem lennék meglepve azon, ha mindenki a helyén maradna. Azt hiszem, Leclerc eleve szerződés alatt áll a Ferrarival a következő időszakra. Lewis nyilvánvalóan nagyon boldog a környezetében, akárcsak Max. Tehát, ha a jövő évben is versenyképesek lesznek a céljaik eléréséhez, akkor miért cserélnének, vagy miért állnának tovább?” - tette fel a kérdést Horner.

A Red Bull motorszállítója a Honda is ragaszkodik ahhoz, hogy Verstappen a csapatnál maradjon, mert benne látják a jövő világbajnokát. 

Hamilton egy Schumacher-rekord beállításával koronázta meg az évet

2019.12.02.
Dorogi László

A Mercedes brit pilótája hatodik alkalommal nyerte meg a Forma-1 egyéni világbajnoki címét 2019-ben. Már csak egyetlen vb-trófea választja el az örökös rekorder Michael Schumachertől, a brit ráadásul a szezonzáró futamon a német klasszis egyik csúcsát adta át a múltnak.

Fotó: formula1.com

Hamilton az Abu-Dzabiban rendezett versenyhétvégén bemutatta, miért lett ebben az évben is könnyedén világbajnok. Tökéletes hétvégét futott az Ezüst nyíllal: megnyerte a szombati időmérőedzést, megfutotta a versenyen a leggyorsabb kört, és rajt-cél győzelmet aratott. Még a közelébe sem tudott senki kerülni, a második Max Verstappenre húsz, a harmadik Leclercre negyven másodpercet vert. Szóval ha eddig bárkinek is kétségei lettek volna afelől, hogy Hamilton jelenleg a Forma-1 legjobb versenyzője, a továbbiakban ne legyenek.

Lewis Hamilton nyerte az idényzárót is

Lewis Hamilton győzelmével zárult a 2019-es év utolsó futama, az Abu Dhabi Nagydíj. A Mercedes világbajnoka mögött Max Verstappen és Charles Leclerc ért célba. Lewis Hamilton rajtolhatott az élről a 2019-es év utolsó futamán, a világbajnok mögül Max Verstappen, Charles Leclerc és Sebastian Vettel vágott neki az Abu Dhabi Nagydíjnak.

Az immáron hatszoros világbajnok azzal, hogy célba ért a szezonzáró futamon is, elmondhatja magáról, hogy a 2019-es idény mind a huszonegy versenyén elindult, minden kört - egészen pontosan 1252-t - teljesített és minden futamot pontszerző helyen fejezett be - ezt rajta kívül korábban csak Michael Schumacher tudta megcsinálni a Forma-1 történetében.

Ami az absziolút futamgyőzelmek számát illeti, ez volt Hamilton 84. sikere és ha a következő idényben legalább hét versenyt megnyer, akkor ebben is utoléri a rekorder németet. Hamilton majdnem 100 ponttal előzte meg az egyéni világbajnoki pontversenyben csapattársát, Valtteri Bottast, ez majdnem négy futamgyőzelemnyi különbség.

A száguldó cirkusz mezőnye most rövid pihenőre vonul, de szinte alig kell néhányat aludnunk és máris kezdődik a 2020-as világbajnokság, amely újabb rekordot dönt majd meg: soha nem látott mennyiségű, 22 versenyt rendeznek meg a következő évben.

A Forma-1 2019-es szezonjának végeredménye

2019.12.01.
Dorogi László

Lewis Hamilton hatodszor is felült a száguldó cirkusz trónjára, a Mercedes hegemóniája nem szakadt meg. Egy helyen a 2019-es szezon futamgyőztesei és az egyéni, valamint konstruktőri pontverseny végeredménye.

Fotó: formula1.com

A 2019-es szezon futamai

Dátum

Helyszín

Rajt, helyi idő szerint

Rajt, magyar idő szerint

Futamgyőztes

március 17.

Ausztrália

16:10

6:10

Valtteri Bottas (Mercedes)

március 31.

Bahrein

18:10

17:10

Lewis Hamilton
(Mercedes)

április 14.

Kína

14:10

8:10

Lewis Hamilton
(Mercedes)

április 28.

Azerbajdzsán

16:10

14:10

Valtteri Bottas
(Mercedes)

május 12.

Spanyolország

15:10

15:10

Lewis Hamilton
(Mercedes)

május 26.

Monaco

15:10

15:10

Lewis Hamilton
(Mercedes)

június 9.

Kanada

14:10

20:10

Lewis Hamilton
(Mercedes)

június 23.

Franciaország

15:10

15:10

Lewis Hamilton
(Mercedes)

június 30.

Ausztria

15:10

15:10

Max Verstappen
(Red Bull)

július 14.

Nagy-Britannia

14:10

15:10

Lewis Hamilton
(Mercedes)

július 28.

Németország

15:10

15:10

Max Verstappen
(Red Bull)

augusztus 4.

Magyarország

15:10

15:10

Lewis Hamilton
(Mercedes)

szeptember 1.

Belgium

15:10

15:10

Charles Leclerc
(Ferrari)

szeptember 8.

Olaszország

15:10

15:10

Charles Leclerc
(Ferrari)

szeptember 22.

Szingapúr

20:10

14:10

Sebastian Vettel
(Ferrari)

szeptember 29.

Oroszország

14:10

13:10

Lewis Hamilton
(Mercedes)

október 13.

Japán

14:10

7:10

Valtteri Bottas
(Mercedes)

október 27.

Mexikó

13:10

20:10

Lewis Hamilton
(Mercedes)

november 3.

USA

13:10

20:10

Valtteri Bottas
(Mercedes)

november 17.

Brazília

15:10

18:10

Max Verstappen
(Red Bull)

december 1.

Abu Dhabi

17:10

14:10

Lewis Hamilton
(Mercedes)

Az egyéni világbajnokság végeredménye Pont
1. Lewis Hamilton (Mercedes) - világbajnok 413
2. Valtteri Bottas (Mercedes) 326
3. Max Verstappen (Red Bull) 278
4. Charles Leclerc (Ferrari) 264
5. Sebastian Vettel (Ferrari) 240
6. Carlos Sainz (McLaren) 96
7. Pierre Gasly (Toro Rosso) 95
8. Alexander Albon (Red Bull) 92
9. Daniel Ricciardo (Renault) 54
10. Sergio Pérez (Racing Point) 52
11. Lando Norris (McLaren) 49
12. Kimi Raikkönen (Alfa Romeo) 43
13. Danyiil Kvjat (Toro Rosso) 37
14. Nico Hülkenberg (Renault) 37
15. Lance Stroll (Racing Point) 21
16. Kevin Magnussen (Haas) 20
17. Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo) 14
18. Romain Grosjean (Haas) 8
19. Robert Kubica (Williams) 1
20. George Russell (Williams) 0

A konstruktőri világbajnokság végeredménye Pont
1. Mercedes - világbajnok 739
2. Ferrari  504
3. Red Bull Honda 417
4. McLaren Renault 145
5. Renault 91
6. Toro Rosso 85
7. Racing Point 73
8. Alfa Romeo 57
9. Haas Ferrari 28
10. Williams Mercedes 1

Lewis Hamilton nyerte az idényzárót is

2019.12.01.

Lewis Hamilton győzelmével zárult a 2019-es év utolsó futama, az Abu Dhabi Nagydíj. A Mercedes világbajnoka mögött Max Verstappen és Charles Leclerc ért célba. 

Fotó: https://twitter.com/F1

Lewis Hamilton rajtolhatott az élről a 2019-es év utolsó futamán, a világbajnok mögül Max Verstappen, Charles Leclerc és Sebastian Vettel vágott neki az Abu Dhabi Nagydíjnak. Mivel Valtteri Bottas autójában motort kellett cserélni, így a finn csak a mezőny végéről startolhatott. 

A rajtot követően Leclerc megelőzte Verstappent, akit Vettel is elkezdett támadni. Hátrébb Pierre Gasly veszítette el az első szárnyát miután Lance Stroll meglökte őt és nekiment Sergio Pereznek. A verseny elején nem lehetett technikai okok miatt használni a DRS-t, így nehezebb volt a pozícióért támadó pilóták dolga. 

Bottas közben folyamatosan tört előre és a kilencedik körben már a legjobb 10-ben volt. Elől Hamilton folyamatosan növelte előnyét, mielőtt a Ferrarik kijöttek volna kemény gumikért, a brit világbajnok már hat másodperccel állt jobban. Sebastian Vettel kiállását ráadásul a szerelők el is rontották és csdak a nyolcadik helyre jött vissza. 

Nico Hülkenberg némileg feltartotta Bottast, Vettelt és Alexander Albont is, ám a 18. körtől újra lehetett a DRS-t használni és a finn rögtön el is ment a Renault pilótája mellett. 

Verstappen a 25. körben jött ki friss abroncsokért, majd egy körrel később Hamilton is kereket cserélt, de így is tíz másodperccel vezetett. Charles Leclerc-nek volt ugyan még egy cseréje, de Verstappen hamar elkezdett zárkózni rá, annak ellenére, hogy a Red Bull versenyzője motorproblémákra panaszkodott. Az előzésre végül a 32. percben került sor, a holland esélyt sem hagyott riválisának a manővernél. 

A 40. körben kijött mindkét Ferrari, Leclerc lágy keveréken a harmadik helyre állt vissza, míg a közepes abroncsokat kapó Vettel a hatodik helyen jött vissza a pályára. 

Az utolsó körökben Carlos Sainz produkálta a show-t, a spanyol pilótát kihozták friss gumikért és a 14. pozícióból folyamatosan előzgette ellenfeleit. Közben Lance Stroll futama idő előtt véget ért egy technikai probléma miatt. 

Lewis Hamilton végül senkitől sem zavartatva nyerte meg a versenyt idei 11. győzelmét aratva. A hatszoros világbajnok mögött Max Verstappen és Charles Leclerc végzett. A monacóira a hajrában már zárkózott az utolsó helyről induló Valtteri Bottas, is zárkózott, ám számára ezúttal a negyedik hely jutott. Sebastian Vettel az utolsó körökben megelőzte Alexander Albont és így ötödik helyen zárta az idényt. A thai pilóta mögött Sergio Perez és Lando Norris végzett, míg a legjobb 10-be Danyiil Kvjat és Carlos Sainz fért be. 

A pályafutása utolsó F1-es versenyét teljesítő Nico Hülkenberg a 12. helyen végzett, míg a sorozatból szintén távozó Robert Kubica a 19. pozícióban ért célba. 

Végeredmény:

Forma 1: Lewis Hamilton indulhat az élről Abu-dzabiban

2019.11.30.
Szabó Róbert

A brit pilóta csapattársát, Valtteri Bottast győzte le az időmérőn, míg a harmadik helyen Max Verstappen végzett.

Fotó: F1 Twitter

Nem történt különösebb meglepetés az Abu-dzabi Nagydíj első időmérőedzésén, hiszen a két Williams és a két Alfa Romeo esett ki először. Lewis Hamilton ekkor még Alexander Albont előzte meg, míg a vasárnapi futamon biztosan az utolsó helyről rajtoló Valtteri Bottas a harmadik lett.

A folytatásban aztán Charles Leclerc egy nagyszerű körrel tudta megverni a brit világbajnokot, míg csapattársa, Sebastian Vettel ismét csak a két Mercedes mögött végzett. A végső megmérettetés aztán Lewis Hamilton győzelmét hozta, míg a második a finn csapattársa lett, azonban Bottas mindenképpen az utolsó helyről rajtol.

Eredmény:

Fotó: F1 Twitter

Címkék: Forma 1, Mercedes

Ezeket a cikkeket olvastad már?