Idén nem a versenyzők a szupersztárok, hanem az orvosok és az ápolók

Dorogi László

Az Alfa Romeo csapatfőnöke szerint egyeseknek meg kellene érteniük, hogy a sportág érdekei előrébb állnak a személyes ambícióknál.

A Forma-1-es csapatok májusban döntöttek arról, hogy a következő évtől 145 millió, 2022-től 140 millió, a 2023-2025-ös időszaktól kezdődően pedig 135 millió dollárosra csökkentik azt a keretösszeget, amely a rendelkezésükre áll az istállóknak a fejlesztésekhez.

A 2021-es idényre egyébként eredetileg 175 millió dolláros fizetési plafont terveztek a csapatok számára, amely a pilóták bérét nem is tartalmazta volna. A koronavírus-járvány miatt újra kellett tárgyalnia a feltételeket, hiszen több istálló is jelezte, hogy nem lesz képes 100 millió dollárnál nagyobb összeget kigazdálkodni, így komoly versenyhátrányba kerülhetnek a stabilabb gazdasági háttérrel rendelkező csapatokkal szemben. A Ferrari ugyanakkor például kijelentette, hogy nekik márpedig alsó hangon 145 millió dollárra van szükségük, hogy összepakolják azt a vasat, amellyel versenyeznének, ez a hozzáállás viszont többeknél kicsapta a biztosítékot.

A csapatok elfogadták a költséghatár ütemezését

A BBC és a motorsport.com is több forrásra hivatkozva tényként számolt be arról, hogy a csapatok elfogadták a korábban napvilágra kerülő költségvetési tervezetet. A tervezet szerint jövőre 145 millió dollár lesz a költséghatár, ez az összeg 2022-re 140 millióra csökken, míg a 2023-25-ös időszakban 135 millió áll a csapatok rendelkezésére.

Frédéric Vasseur, a Forma-1-es Alfa Romeo csapatfőnöke egyenesen megdöbbent azon, hogy a rendkívüli helyzetben is akadtak olyanok, akik a sportág érdekei helyett a sajátjukat helyezték előtérbe, ezzel burkoltan kritizálva a Ferrarit. Ami már csak azért is érdekes, mert az Alfa Romeo autóiban Ferrari erőforrások dorombolnak...

Vasseur a svájci Blick című lapnak adott interjút, amelyben elmondta, a költségvetés csökkentésére vonatkozó döntések nélkül a Forma-1 minden korábbinál nagyobb bajba kerülhetett volna, és számos olyan szabálymódosítást sikerült bevezetni, amelyekkel azonnal pénzt spórolhat a mezőny. Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke még azt is megjegyezte, hogy ha minden visszaáll a normál kerékvágásba, akkor is folytatni kell a költségek csökkentésére irányuló törekvéseket, ezzel is csökkentve a különbséget a topcsapatok és a kisebb istállók között.

Az Alfa Romeo csapatfőnöke hangsúlyozta, azokban a napokban, amikor kirobbant a koronavírus-járvány és a Forma-1-ben tulajdonképpen a túlélésről szóltak a dolgok, egyes riválisokról kiderült, milyen karakterrel rendelkeznek valójában.

"Meghökkentő volt, hogy egyes urak milyen szűk látókörűek és sajnálatos módon nem látják át a teljes képet. Sokaknak végre meg kellene értenie, hogy a világ képes lenne Forma-1 nélkül élni. A földön kell maradnunk. Idén nem a versenyzők a szupersztárok, hanem az orvosok és az ápolók"

- idézi a Motorsport Vasseurt.

A Forma-ben a költségvetési határ csökkentése mellett 2020-ra és 2021-re befagyasztották az erőforrások és a kasznik fejlesztésének lehetőségét, ami azt jelenti, hogy a fejlesztési lehetőségek minimálisra csökkentek a következő két idényre. Ez akár kiegyensúlyozottabb versenyekhez is vezethet, ami azért is lenne üdítő, mert az elmúlt 139(!) nagydíjon nem fordult elő olyan, hogy a Mercedes, Ferrari, Red Bull hármason kívül más is futamot tudott volna nyerni.

"Az elkövetkezendő néhány évben végre stabilitásra lesz szükségünk a technikai és pénzügyi területen. Ellenkező esetben a sport meg fog roppanni. A három legjobb csapatnak meg kell értenie, hogy egyedül maradnak, ha nem lesznek ellenfeleik"

- szögezte le az Alfa Romeo csapatfőnöke.

Címkék: Alfa Romeo, Forma 1
https://forma-1.blogstar.hu/./pages/forma-1/contents/blog/96436/pics/lead_800x600.jpg
Alfa Romeo,Forma 1
 
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?