A csapatok elfogadták a költséghatár ütemezését

Kálovics Tibor

A BBC és a motorsport.com is több forrásra hivatkozva tényként számolt be arról, hogy a csapatok elfogadták a korábban napvilágra kerülő költségvetési tervezetet. 

 Fotó: DPPI

A tervezet szerint jövőre 145 millió dollár lesz a költséghatár, ez az összeg 2022-re 140 millióra csökken, míg a 2023-25-ös időszakban 135 millió áll a csapatok rendelkezésére. A szakmai terveket érintő vitákat tekintve megerősítették, hogy a műszaki átalakításokat érintő jelentős szabályváltoztatásokat 2022-re halasztják. A jövőévi szezonban így a csapatok még az idei autóikat használhatják majd. Az FIA még nem erősítette meg a csapatok közös döntését, ám a források szerint ez csak 

A 2021-es idényre 175 millió dolláros költséghatárt terveztek, amely nem tartalmazza a pilóták fizetését, ám a koronavírus-járvány miatt a feltételeket újra kellett tárgyalni a csapatoknak. Több istálló is jelezte, hogy 100 millió dollárnál nagyobb összeggel nem értene egyet, míg a Ferrari akkor kijelentette, hogy minimum 145 millió dollárból szeretne gazdálkodni. 

Az aktuális idény a jelenlegi tervek szerint az idény július 5-én Ausztriában indulna, majd két héttel később következni a brit futam, míg a Magyar Nagydíjra augusztus 2-án kerülne sor. 2020-ban eddig három futamot (Ausztrália, Monaco, Franciaország) töröltek, hét viadal pedig halasztásra került. Sajtóinformációk szerint a Brit Nagydíj szintén veszélybe kerülhet a kormányrendeletek miatt, ám a hivatalos versenynaptár kiadásáig még sok minden változhat. 

Címkék: Forma 1
https://forma-1.blogstar.hu/./pages/forma-1/contents/blog/95251/pics/lead_800x600.jpg
Forma 1
 
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?