A Mercedes mindenkit meglepett

Lewis Hamilton egy trükkös megoldással hozakodott elő az első barcelonai teszt második napján, amely azonnal vitát generált.

Fotó: index.hu

Az első óra leginkább Hamiltonról szólt, mivel ő teljesített először mért kört, majd 1:18.915-tel az élen is zárt, nem mellesleg a legtöbb kilométert is a mercedeses tette meg. A címvédő lendülete a későbbiekben sem hagyott alább, igaz, inkább az adatok gyűjtésére feküdt rá a második hatvan percben, ezért folyamatosan csúszott hátra az időlistán.

Rövid ideig Ricciardo, Leclerc és Gasly is állt az élen, végül Sergio Péreznek sikerült a legtovább elől maradnia. A Racing Point így továbbra is remek formában, aminek eredményeképp még mindig az egyik fő témát szolgáltatja.

A csapatot sok kritika érte azért, mert szerdán egy olyan autót mutatott be, amely nagyon hasonlít a Mercedes tavalyi konstrukciójához. A sok egyezés több rivális tetszését sem nyerte el, a technikai igazgató, Andy Green szerint azonban logikus az, hogy a címvédő autóját másolták.

A Mercedes megoldása viszont ennél is érdekesebb témát szolgáltatott. Hamilton belső kamerás felvételei ugyanis gyanút keltettek, miután többször is látszott, hogy a kormány előre és hátra mozog vezetés közben. Az esettel kapcsolatban több felvetés is született, egyesek szerint az autó hasmagassága és dőlésszöge állítható így, míg mások arra lettek figyelmesek, hogy a kormány mozgatásával az első kerekek állása változik meg. A szakértők egy része úgy vélekedik erről, hogy a megoldás az egyenesekben segít a leginkább, és azt gátolja meg, hogy visszahűljön a gumi, továbbá növeli az autó sebességét is.

Egy biztos, a szabályok szerint a mozgatható aerodinamikai elemek használata tiltott, mint ahogyan az aktív felfüggesztés is, de a hírek szerint ebben az esetben nem erről van szó. Kétség azonban nem lehet afelől, hogy több vád is éri a csapatat főleg azután, hogy a német gárda egyik forrása elárulta, nem csak egy tesztelemről van szó. Ennek ellenére a technikai igazgató, James Allison szavaiból úgy tűnik, nincs félnivalója a címvédő gárdának, mivel állítása szerint az elemről már egy ideje egyeztetnek az FIA-val, és a megoldásnak egy új nevet is adtak már: DAS, vagyis „kéttengelyes kormányzás".

Hamilton időközben szorgalmasan gyűjtötte az adatokat a pályán. A brit messze a legszorgalmasabb versenyző volt, összesen 106 kört teljesített a Circuit de Catalunyán, délután pedig Valtteri Bottas folytathatja a munkát.

Az ebédszünet előtti utolsó két órában a csapatok inkább az adatgyűjtésre mentek rá, nem is nagyon változott a sorrend. Az élen Pérez zárt 1:17.347-tel, míg mögötte a garázst utolsóként elhagyó Ricciardo, Alexander Albon, Pierre Gasly, illetve George Russel következett.

Az ebédszünet után érkeznek a cserék: Hamiltont Bottas, Leclerc-t a szerdán még betegeskedő Sebastian Vettel, míg Ricciardót Esteban Ocon váltja.

Első téli teszt, Barcelona, második nap, állás 16 órakor

1. Sergio Pérez (mexikói, Racing Point-Mercedes) 1:17.347, 97 kör
2. Daniel Ricciardo (ausztrál, Renault) 1:17.749, 41 kör
3. Pierre Gasly (francia, Alpha Tauri-Honda) 1:18.121, 103 kör
3. Alexander Albon (thaiföldi, Red Bull-Honda) 1:18.155, 78 kör
5. George Russell (brit, Williams-Mercedes) 1:18.266, 84 kör
6. Sebastian Vettel (német, Ferrari) 1:18.273, 33 kör
7. Charles Leclerc (monacói, Ferrari) 1:18.335, 49 kör
8. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 1:18.387, 106 kör
9. Romain Grosjean (francia, Haas-Ferari) 1:18.496, 114 kör
10. Kimi Räikkönen (finn, Alfa Romeo-Ferrari) 1:18.508, 98 kör
11. Lando Norris (brit, McLaren-Renault) 1:18.537, 109 kör
12. Esteban Ocon (francia, Renault) 1:18.557, 25 kör
13. Valtteri Bottas (finn, Mercedes) 1:21.126, 55 kör

Címkék: Forma 1
https://forma-1.blogstar.hu/./pages/forma-1/contents/blog/90716/pics/lead_800x600.jpg
Forma 1
 
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?