16 éve ezen a napon jelentette be hivatalosan Baumgartner szerződtetését a Minardi

Ragnar Volarus

Bizony, 2003. december 23-án a Minardi végre hivatalosan is bejelentette, hogy a 2004-es szezonban végig Baumgartner Zsolt fogja vezetni egyik autójukat. Bár ez már előző nap is biztos volt, de a hivatalos bejelentés mégis más. A magyar pilóta 2003-ban már két versenyt teljesített, de ezzel lehetőséget kapott egy egész szezonon át tartó bizonyításra a mezőny legkisebb csapatánál, Gianmaria Bruni mellett.

Bár sokan csak lefitymálják ezt a teljesítményt, de azért jobb ha azzal tisztában van mindenki, hogy a Forma-1-ben igazi kiváltság versenyezni. Bármilyen időszakról is legyen szó és bármilyen csapatról. Nagyon elit klubról beszélünk. Ráadásul minden kornak megvannak a maga nehézségei és veszélyei, a múltban is, egészen a mai napig egészen különleges képességekkel megáldott pilóták tudnak csak ezekkel az autókkal rajthoz állni a száguldó cirkuszban.

Magyarország szerencsésnek mondhatja magát, mivel a Hungaroring 1986 óta megszakítás nélkül tagja az F1-es naptárnak. Amit szintén becsüljünk meg, mert eközben nagy múltú helyszínek veszítették el a tagságukat. A Magyar Nagydíj pedig az egyik legbiztosabb pontja a Forma-1-nek, még a Liberty Media irányítása alatt is. Sosem merül fel még szóbeszéd szintjén sem, hogy a Hungaroring kikerül a naptárból. 

De mi büszkék lehetünk Baumgartner Zsoltra is, akinek személyében F1-es versenyzőnk is volt, pontszerző pilótánk. Talán sokan emlékeznek Palik László kommentálására arról a bizonyos 2004-es Amerikai Nagydíjról, amikor a magyar versenyző a pontszerző 8. helyen ért célba a V10-es Cosworth motorral felszerelt Minardi volánja mögött.

Baumgartner Zsolt a professzionális formulaautós karrierjét 2001-ben a Formula 3000-ben kezdte el a Prost Junior Team színeiben. 2001 és 2003 között versenyzett a sorozatban. A legjobb idényét 2003-ban futotta, amikor 14. lett a bajnokság végén. 2003-ban történt meg az, amire oly sokan vártak. Ez volt az az esztendő, amikor a magyar versenyző 22 évesen, 7 hónaposan és 23 naposan bemutatkozhatott az F1-ben, ráadásul a Magyar Nagydíjon. Érdekesség, hogy Michael Schumacher egy nap eltéréssel ugyanennyi idősen kapta meg a lehetőséget 1991-ben Belgiumban. Zsolt ezzel a Forma-1 történetének 75. legfiatalabb debütálója.

Baumgartner ekkor a sérült Ralph Firman helyére ugorhatott be a Jordannél. Az időmérőt a 19. helyen fejezte be az utolsó Nicolas Kiesa előtt, közvetlen Jos Verstappen - Max Verstappen édesapja - mögött. A hátránya közel 5 másodperc volt Fernando Alonso (Renault) pole idejéhez képest. A versenyt viszont sajnos nem tudta befejezni, motorproblémák miatt a 34. körben ki kellett állnia. Ebben az esztendőben még az Olasz Nagydíjon ülhetett autóba, ahol 11. lett.

2004-ben már a Minardi volt Baumgartner Zsolt csapata és minden futamon ott lehetett az indulók között. A legjobb eredménye a már említett Amerikai Nagydíj volt, ahol 9 versenyzőt regisztráltak a célban, így éppen hogy csak megvolt az az 1 világbajnoki pont. A másik Minardival Gianmaria Bruni egyszer sem volt pontszerző.

Baumgartner azóta is a Forma-1 közelében maradt, a Liberty Media hatalomátvétele óta pedig sokkal többet láthatjuk őt a versenyhétvégéken, ahol sztárokat visz körbe az átépített versenygéppel.

https://forma-1.blogstar.hu/./pages/forma-1/contents/blog/87898/pics/lead_800x600.jpg
 
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?