Több szabály is változott idén de ez még csak a kezdet lehet

Több kisebb szabályváltoztatáson is átesett a Forma-1 a 2019-es szezonra, de egy év múlva újabb, immáron jelentősebb módosítások jöhetnek. 

Fotó: autosport.com

A mostani évre egyszerűsítették a gumiszabályt. A tavalyi hét helyett idén öt keverék közül lehet majd választani a csapatoknak, amelyeket három különböző színnel jelölnek. A fehér szín jelenti a keményet, a sárga jelzi a közepeset, míg a piros szín az a lágy abroncsok jele lesz. 

Változást jelent, hogy a pilóták és ülések együttes súlyát lemérik az idei szezon elején, amennyiben ez nem éri el üléssel a 80 kg-ot akkor a pilótafülkében ballasztot kell elhelyezni. További módosítás, hogy 105 kg helyett 110 kg-nyi üzemanyaggal rajtolhatnak majd a pilóták és így a tempó akár növelhető is. 

2019-től már nem lesznek 30-40 helyes hátrasorolások ugyanis az FIA eldöntötte, hogy legfeljebb 15 helyes rajtbüntetést lehet kiosztani, ennél nagyobb mértékű büntetés azt jelenti, hogy automatikusan a rajtrács végére sorolják a pilótát. Amennyiben több versenyző is ilyen büntetést kap akkor az kerül előrébb, aki előrébb végzett a kvalifikáción. 

A futam végén immáron nemcsak kockás zászlóval, de egy kockás lámpával fogják jelezni a verseny leintését, hogy ne ismétlődjön meg a tavalyi Kanadai Nagydíjon látott baki. 

Nem lesz hivatalos gépátvétel az idei szezontól. Korábban az FIA feladata volt az ellenőrzés mostantól ez a csapatokra marad, ám az FIA bármikor ellenőrizheti az autókat. 

Az elmúlt évekkel ellentétben az is részt vehet aki a bokszutcából rajtol, így minden pilótának lehetősége lesz felmérni a pálya állapotát. Idéntől ráadásul nem az első safety car-vonaltól lehet előzni a biztonsági autós szakasz után hanem csak a célvonaltól. 

Az idei évtől kezdve tilos a motortérben üzemanyagot elégetni, a kiegészítnő olajtanknak az időmérő során üresnek kell lennie. A versenyzők felszerelései változik: a pilótáknak biometrikus kesztyűt kell használniuk, valamint szigorodnak a bukósisakra vonatkozó előírások is. 

A csapatok létszámát 60 főre korlátozták az istállók azonban lehetőséget kapnak, hogy hat versenyhétvége során a megszokott létszám felett gyakornokoknak is lehetőséget biztosítsanak. 

A felsoroltaknál 2020-ban is nagyobb változások jöhetnek amennyiben sikeresen zárulnak ma a Liberty Media és a csapatfőnökök tárgyalásai. Sajtóinformációk szerint szó eshet a pontrendszer átalakításáról. Korábban már felmerült, hogy jövőre már az első 15 pilóta kapjon pontot egy futam során, ehhez azonban 70 százalékos többség kell a szavazás során április végéig. Onnantól kezdve már csak egyhangú támogatásra van szükség a módosításhoz. 

Szintén szóba kerül a versenyhétvégék módosítása is, és sokak szerint ez azzal járhat, hogy a szabadedzések számát csökkentik, hogy növelni tudják az izgalmakat. 

https://forma-1.blogstar.hu/./pages/forma-1/contents/blog/68336/pics/lead_800x600.jpg
Forma 1,szabályváltozások
 
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?