A nyári szünet utáni Hamilton feltörölte a padlót a mezőnnyel

Dorogi László

Az abu-dzabi nagydíjjal hivatalosan is véget ért a Forma-1 2018-as idénye, amely bár izgalmasnak indult, ám az immáron ötszörös világbajnok Lewis Hamilton gondoskodott arról, hogy a vége ne legyen az.

Fotó: formula1.com

Nagy várakozás előzte meg a Forma-1 hatvankilencedik szezonját, ugyanis a szezon előtti tesztek mind-mind azt vetítették előre, hogy a Ferrari hosszú évek szélmalomharca után végre megközelítheti a Mercedest és véget vethet a németek négy éve tartó egyeduralmának. A sorozatnak nagy szüksége lett volna erre, hiszen Lewis Hamilton uralkodása már-már felidézheti a Forma-1-rajongókban a Michael Schumacher és Ferrari uralta időszakot, amelynek a Schumi-szimpatizánsok nagyon, mindenki más kevésbé örült.

Úgy vágott tehát neki a mezőny a március végi, ausztrál idénynyitónak, hogy sok kérdés ajtaját nyitotta ki a felzárkózni látszó Ferrari, de Sebastian Vettel megítélésének sem tett volna rosszat, ha tényleg komolyan versenyben tud lenni a világbajnoki címért. Arról persze már csak a legelvakultabb Red Bull-szurkolók álmodozhattak, hogy az osztrákok pilótái is beleszólhatnak a kétszereplős versenyfutásba, mindenesetre a szezon előtti teszteken Daniel Ricciardo és Max Verstappen is jól teljesítettek.

A 2018-as évad rengeteg változást hozott magával, a legfontosabb mind közül a glória bevezetése volt, amely bár sokak szemében szálkaként élt a szezon előtt, a világbajnokság eseményei rávilágítottak arra, hogy mekkora szükség van egy ilyen védő szerkezetre az F1-ben. Hogy ne menjünk messzebb, az idényzárón látott hatalmas Hülkenberg-bukás is sokkal-sokkal rosszabbul végződhetett volna, ha nincs a glória. Alighanem, mostanra a kritikus pilóták is belátják, nincs értelme az eszköz ellen harcolni.

Több új arc is bemutatkozott a száguldó cirkuszban ebben az évben, s úgy tűnik, Charles Leclerc lesz az, aki villámkarriert építhet a sorozatban. A fiatal monacói pilóta 2017-ben nyerte meg a Formula-2-es sorozatot, idén debütált a Sauber színeiben, jövőre pedig máris a Ferrari egyik autójában találja magát Kimi Raikkönen helyén. A veterán finn versenyzővel annak ellenére sem hosszabbított szerződést a maranellói alakulat, hogy egyik legjobb szezonját futotta és az összesített világbajnoki pontverseny harmadik helyén zárt.

A Jégembertől még nem kell búcsúznunk, hiszen két évre szóló szerződést kötött első F1-es csapatával, a Sauberrel, búcsút kell intenünk viszont a Forma-1 kétszeres világbajnokának, Fernando Alonsónak, aki az elmúlt időszakban már csak szenvedett a McLarennel, s őszintén szólva, egy ilyen kaliberű versenyző jóval többet is érdemelt volna annál, amit a wokingiak nyújtottak neki. A spanyol nem véletlenül kritizálta sokszor, sok helyen a Forma-1-et és saját csapatát is, így az sem meglepő, hogy az autóversenyzéstől nem vonul vissza, csupán a száguldó cirkusznak fordít hátat.

Fotó: formula1.com

S ami a szezon előtt beharangozott hatalmas harcot illeti? Az év első felében minden úgy alakult, ahogy azt Sebastian Vettel és a Ferrari elképzelte, a négyszeres német világbajnok előbb az Ausztrál, majd a Bahreini Nagydíjat húzta be, hogy aztán egy kínai nyolcadik helyezéssel, továbbá egy azeri és egy spanyol negyedik hellyel azonnal visszatérjen a realitások talajára. A németet egyébként sokat kritizálta a szaksajtó elkerülhető hibái miatt és valóban, többször is görcsösnek tűnt a teljesítménye, amely végül meg is pecsételte sorsát.

Mindeközben Hamilton a szerencsétlen körülmények között elbukott bahreini futam és egy kínai negyedik pozíció után két futamgyőzelemmel replikázott Vettel szezonrajtjára, de a Kanadai Nagydíj után már ismét a német állt jobban az összetett pontversenyben. A versenyfutás kiélezett és szoros volt, a rajongók örülhettek. Vettel ráadásul még saját közönsége előtt is le tudta győzni Hamiltont, amivel lélektani fölénybe került, ám a négyszeres brit világbajnoknak mintha csak erre a pofonra lett volna szüksége.

Hamilton innentől kezdve a hátralevő tizenegy futamból nyolcat nyert meg, köztük a Német Nagydíjat, mintegy visszavágva Vettelnek a silverstone-i vereségért, a német pedig egyre frusztráltabban versenyzett. Hamilton végül Mexikóban húzta be ötödik világbajnoki címét, amivel a sorozat örökrangsorában beérte az argentin Juan Manuel Fangiót és immáron csak a hétszeres világbajnok, Michael Schumacher van előtte. A brit ráadásul 408 pontjával minden idők legtöbb világbajnoki pontjával hódította el a bajnoki címet, a Mercedes pedig zsinórban ötödször ült fel a konstruktőri verseny trónjára.

Hogy a következő évben megtörik-e a németek és Hamilton hegemóniája, az idény második felében látottak alapján nehezen elképzelhető. A következő fontos mérföldkő két év múlva érkezhet meg a Forma-1 történetében, akkor ugyanis komoly szabályváltozások mennek majd végbe, amelyek átrendezhetik a jelenlegi erőviszonyokat. Mindent egybevetve azonban egy esemény- és érzelemdús Forma-1-es idényen vagyunk túl, így nem is kívánhatunk mást magunknak, mint soha rosszabbat.

https://forma-1.blogstar.hu/./pages/forma-1/contents/blog/64783/pics/lead_800x600.jpg
Forma 1,Lewis Hamilton,Mercedes
 
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?