A héten véglegesíthetik a 2021-es motorszabályokat

Ragnar Volarus

Valószínűleg a hétvégi Osztrák Nagydíjon már végleges motorszabály-tervezettel áll a Forma-1 csapatai elé a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA), amelyek a 2021-es szezonra lesznek érvényesek. 

A munkát persze már jóval korábban megkezdte az FIA, hiszen az alapokat már tavaly októberben bejelentette a testület és az F-1 tulajdonosa a Liberty Media. Azóta pedig folyamatosan tartottak az egyeztetések  a jelenlegi négy motorgyártóval, illetve az esetlegesen csatlakozó Porschéval.

Nem csak a rajongók, az F1 vezetői is előzéseket szeretnének

A Liberty Media nem pihen, és úgy fest egy teljesen megreformált Forma-1-es versenysorozatot szeretne. Hogy ez jó lesz-e nekünk rajongóknak? Az ígéretek szerint igen, mi pedig annyira áhítjuk az izgalmas versenyeket előzésekkel - amiket nélkülöznünk kell már néhány éve -, hogy minden aprócska pozitív hírbe belekapaszkodunk.

Az FIA eközben szándékosan igyekezett lassítani a tempón - próbálva kontroll alatt tartani a költségeket –, mert minél korábban kerülnek nyilvánosságra a részletek, a gyártók annál hamarabb látnának neki a fejlesztéseknek, őrült pénzeket és nem kevés energiát beleölve a tervezésbe. 

„Ez egy nagyon komplikált ügy” – ismerte el Charlie Whiting, az FIA Forma-1-es versenyigazgatója.

„Az összejöveteleket újabb összejövetelek követik, és a jelentések, melyeket ezekkel kapcsolatban kapok, nagyon részletesnek tűnnek. Már most nagyon belemennek a részletekbe. Bízom benne, hogy lassan a végéhez ér a folyamat, és ennek a folyamatnak a végén már egy jóval kidolgozottabb elképzelésünk lesz arról, hogy milyenek is lesznek az erőforrások 2021-ben.”

Whiting azt is elárulta, nem azért szabták meg a június végi határidőt, mert szerették volna véglegesíteni az ügyet a Stratégiai Munkacsoport következő, július 4-i ülésén.

„Szó sincs róla. Ez csupán egy olyan dátum, mellyel kapcsolatban úgy éreztük, hogy ekkorra már véglegesítenünk kell a dolgokat. Nincs összefüggésben a Stratégiai Munkacsoporttal. A gyártókat is bevontuk az egyeztetésbe, ezért tart ilyen sokáig, hiszen ide-oda pattog a labda.”

A Mercedes motorsport-igazgatója Toto Wolff elárulta, hogy a Stratégiai Munkacsoport jövő heti ülésén az erőforrásokról és a költések kontrollálásáról is szó esik majd, néhányan ugyanis javasolták a jelenlegi motorok fejlesztésének befagyasztását 2019-re és 2020-ra.

„Az új motorhoz rengeteg idő kell, ezért minél korábban elkezdjük, annál jobb. De megoldást kell találnunk arra, hogyan kerüljük el két erőforrás párhuzamos fejlesztését. Nyilvánvaló, hogy a harcunk a 2020-as év utolsó versenyéig folytatódni fog barátainkkal, a Hondával, a Renault-val és a Ferrarival. Ugyanakkor viszont amin ratifikálják az új szabályokat, mindenkinek el kell kezdeni dolgozni a másik erőforráson. Szerintem ez az egyik kulcskérdés, amit meg kell vitatni július 4-én.”

https://forma-1.blogstar.hu/./pages/forma-1/contents/blog/54749/pics/lead_800x600.jpg
Forma 1,motorbeszállítók,szabályváltozások
 
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?