Ferrari-Mercedes csata a pályán kívül is

Ragnar Volarus

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) az elmúlt hetekben alapos vizsgálatnak vetette alá a Ferrari versenygépét, felmerült ugyanis a gyanú, hogy az olaszok trükkös ERS-rendszerükkel több lóerő elérésére képesek. Ezért az FIA plusz szoftverekkel ellenőrizte a Ferrari akkumulátor rendszerét és turbóját Monacóban, ám mindent rendben találtak a szakemberek. 

Fotó: motorsport.com

Ennek ellenére a versenyigazgató Charlie Whiting elmondta, hogy még Kanadában is szükségesek lesznek majd az extra szenzorok a Ferrarin, tehát Kanadában tovább vizsgálják az olasz istálló autóit. 

„Nem azt mondom, hogy feltétlenül meg is fogjuk csinálni ezt a vizsgálatot, mert valószínűleg ugyan arra az eredményre fogunk jutni. De a Ferrari változtatni fog a szoftverjén. Ugyan nem vagyok szakértő, de megpróbáljuk megérteni az akkumulátor két része közti különbséget. Egy akkumulátoruk van, de a rendszer kettőnek kezeli. Kanada előtt már egy olyan fejlettebb eszközzel fogunk rendelkezni, amivel sokkal gyorsabban kaphatunk pontos adatokat. Kénytelenek vagyunk két versenyhétvégén is foglalkozni ezzel a problémával. El kell mondjam még, hogy a Ferrari megadott nekünk mindent, amire szükségünk volt.”

– nyilatkozta Charlie Whiting.

A versenyigazgató viszont itt nem állt meg és elkövetett egy komoly hibát is, hiszen  megnevezte azokat, akik a Ferrari ERS-rendszerét jelentették náluk. Az egyik a Mercedes technikai igazgatója James Allison, a másik, akitől a fülest kapta pedig szintén Mercedesnél dolgozó Lorenzo Sassi. Apró hiba a képletben, hogy nem is olyan régen még mindketten a maranellóiakat erősítették.

Charlie Whiting és Toto Wolff - Fotó: Zak Mauger/LAT

Emiatt Toto Wolff, a Mercedes főnöke csúnyán berágott a Nemzetközi Automobil Szövetségre (FIA), mert szerinte nem túl sportszerű, hogy a testület elárulta, ők voltak azok, akik megkérdőjelezték a Ferrari versenyautójának szabályosságát.

„Csapatfőnökként az én egyik feladatom az, hogy megvédjem az embereimet, és ha bizonyos személyeket negatív kontextusban említenek, az zavaró. A legfontosabb, hogy megértsük, hogy mennek ezek a dolgok. És gyanítom, önök is jól tudják, hogy egyes csapatok minden áldott nap kérdésekkel fordulnak az FIA-hoz. Ha azt mondják, hogy egy csapat kérdőjelezett meg valamit, az rendben van, az egy megfelelő eljárási mód. De kiemelni egyéneket és a nyilvánosság elé vinni a nevüket… szerintem ez nem helyes.”

Charlie Whiting azzal védekezett, hogy az említett nevek már amúgy is köztudottak voltak a médiában, ő pedig egyszerűen csak megerősítette, amikor újságírók rákérdeztek erre.

„A minap beszéltem Totóval, nem gondoltam, hogy volt bármiféle titok. Amikor beszélgettem a média képviselőivel, ők hozták fel a volt ferraris Sassi nevét.”

A versenyigazgató elmondta, az egyáltalán nem szokatlan, hogy egyes csapatok hozzájuk fordulnak, megkérdőjelezve riválisaik megoldásait.

„Ahogy mondtam, teljesen rutinszerű, hogy odajönnek hozzák, főleg, ha egy másik csapattól érkezett szakember dolgozik náluk. Ne felejtsük el, Lorenzo információi legalább 8 hónaposak, ami a Forma-1-ben elég elavultnak számít.”

Ettől viszont még felettébb kellemetlen a helyzet és csak nőtt a feszültség, pedig jobb lenne ha csak a pályán feszülnének egymásnak a csapatok. 

https://forma-1.blogstar.hu/./pages/forma-1/contents/blog/53335/pics/lead_800x600.jpg
Charlie Whiting,Ferrari,Mercedes
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?