Kipufogórendszere miatt kerülhet bajba a Ferrari

Dorogi László

A száguldó cirkusz csapatai már a hétvégi Azeri Nagydíjra készülnek, ám nem minden istállónál zavartalanok a körülmények. Furcsa lesz, amit mondunk, de a Ferrarit azért vizsgálják, mert a Kínai Nagydíjon furcsa hangokat adott ki az autó.

Fotó: formula.hu

A probléma spanyol sajtóhírek szerint abból adódott, hogy a Ferrari autói olyan speciális motortérképet használtak Kínában, amely a kipufogógázt az autó hátsó szárnyára fújja. Az FIA gyorsan küldött is a csapatoknak egy körüzenetet, amelyben felhívja a figyelmüket arra, hogy mostantól nagyon figyelni fogják azokat a motorbeállításokat, amelyek összefüggésben lehetnek a hátsó szárnyra irányított - jókora aerodinamikai hatékonyságot segítő - kipufogógázzal. Mert ez ugye nem szabályos előnyszerzés.

Sebastian Vettel kormányán a Bahreini Nagydíjat követően felfedeztek egy ismeretlen vezérlőt, a spanyol Marca pedig azt feltételezi, hogy ezzel az ismeretlen kütyüvel lehet átállítani azt a motorüzemmódot, ami a kipufogógázt a légterelő irányába juttatja.

Fotó: motorsport.hu

Az FIA nem azt kifogásolja első sorban, hogy úgy van megtervezve a Ferrari motorja, ami a légáramlást segíti elő, hanem azt, hogy ezek a speciális beállítások nem az erőforrás teljesítményét, vagy megbízhatóságát növelik, csak a kipufogógáz áramlását fokozzák. A szervezet mindenesetre jelezte, nem fogja drasztikusan megváltoztatni a szabályokat, amelyek ezt a gyakorlatot megakadályozhatnák, viszont szükség esetén továbbra is figyelmeztetni fogja a cspatokat, amelyek átlépik a szabályok adta határokat.

https://forma-1.blogstar.hu/./pages/forma-1/contents/blog/51781/pics/lead_800x600.jpg
Ferrari,Forma 1,Sebastian Vettel
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?