A Mercedesnél nem izgulnak, meg fogják találni a megoldást

Dorogi László

Kirívóan sok hibát követnek el a világbajnok istállónál a 2018-as idény elején, olyan hibákat, amelyek egyáltalán nem voltak jellemzőek rájuk az utóbbi években.

Fotó: autosport.com

Nem indult úgy az Ezüst Nyilak idénye, ahogy azt eltervezték. Bár a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon sokáig Lewis Hamiltonnak állt a zászló, a Haas gyengélkedése miatt pályára küldött biztonsági autó keresztül húzta számításaikat. Bahreinben aztán újfent a Ferraritól, Kínában pedig a Red Bulltól kaptak ki.

Az elmúlt évek egyeduralkodója ezzel együtt három versenyhétvége után vezeti a konstruktőri pontversenyt - egyetlen ponttal megelőzve a Ferrarit - de a futamgyőzelem eddig egyik pilótájuknak sem jött össze, Kínában pedig már viszonylag messze is voltak a riválisoktól, Bottas dobogója ide, vagy oda.

A legnagyobb problémát a Pirelli okozza a Mercedesnek, na, nem a szó szoros értelmében, hiszen a gumiszállító mindenkinek ugyanolyan abroncsokat biztosít a versenyhétvégékre, de tény, hogy a Lewis Hamilton-Valtteri Bottas páros nagyon szenved idén a gumikkal - ez például egyáltalán nem volt jellemző a Mercedesre az elmúlt években.

"A Forma-1-ben nem tudsz egyik napról a másikra javulni, de láthatják, milyen gyorsan változnak a dolgok. Ausztráliában mindenki azt gondolta, hogy na tessék, már megint itt van egy újabb idény, amikor a Mercedes elsöpör mindenkit és az autóink dominánsnak is tűntek. Aztán most itt vagyunk három futamot követően és nem éppen úgy állunk, ahogy azt elképzeltük"

- nyilatkozta Toto Wolff a Mercedes istálló vezére.

"Ezzel együtt továbbra is úgy gondolom, nagyszerű csapat dolgozik a Mercedesnél, csak össze kell dugnunk a fejünket, nyugodtnak kell maradnunk és emelt fővel kell szembenéznünk a problémáinkkal. Magabiztosak a srácok, ezt bebizonyították már a múltban nem egyszer, biztosan találunk megoldásokat a gondokra"

- tette hozzá Wolff.

Fotó: formula.hu

A Mercedes alaposan elszúrta a Kínai Nagydíjat, s ahogy Ausztráliában, úgy ezúttal is a biztonsági autós szakaszban jött ki nekik rosszul a lépés - zsenialitásán kívül ez hozta meg Daniel Ricciardonak és a Red Bullnak a győzelmet.

"Könnyen nehéz helyzetben találod magad, ha a futamgyőzelemért küzdesz, de nem egy-két autó küzd ezért a célért, hanem hat. A Red Bull iszonyatosan gyorsan reagált Kínában a biztonsági autós szakaszban, nagyon hamar kihívták mindkét versenyzőjüket, akik megkapták a győztes abroncsokat. Nem vagyok biztos benne, hogy a Red Bullt meglepte a saját sebessége, de minket és azt hiszem mindenki mást igen"

- summázta a rosszul sikerült versenyhétvégét Wolff.

"Sajnos nem vagyunk olyan gyorsak, ahogy azt vártuk, nem tudunk azon a szinten teljesíteni, amit megálmodtunk" - tette hozzá a csapatvezető, aki azért talált pozitívumot is a Kínai Nagydíjban.

"Valtteri nagyszerűen versenyzett, nem hibázott, ugyanakkor neki is pechje volt a biztonsági autós szakasznál, sőt, akkor is, amikor Ricciardo el tudott menni mellette. Valtteri az egyetlen, aki hiba nélkül dolgozott a hétvégén."

Ha a tavalyi eredményeket nézzük, nem a következő futamon fogják megváltani az Ezüst Nyilak a világot, hiszen egy évvel ezelőtt Daniel Ricciardo vitte a prímet Azerbajdzsánban. A Mercedesnek mindenesetre szűk két hete maradt kitalálni valami okosságot, különben Bakuban sem nyernek versenyt.

https://forma-1.blogstar.hu/./pages/forma-1/contents/blog/51511/pics/lead_800x600.jpg
Forma 1,Lewis Hamilton,Mercedes,Valtteri Bottas
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?