Nem csak a rajongók, az F1 vezetői is előzéseket szeretnének

Ragnar Volarus

A Liberty Media nem pihen, és úgy fest egy teljesen megreformált Forma-1-es versenysorozatot szeretne. Hogy ez jó lesz-e nekünk rajongóknak? Az ígéretek szerint igen, mi pedig annyira áhítjuk az izgalmas versenyeket előzésekkel - amiket nélkülöznünk kell már néhány éve -, hogy minden aprócska pozitív hírbe belekapaszkodunk.

Fotó: skysports.com

Most hétvégén a 2019-es szabályrendszerrel kapcsolatos javaslatokról tárgyalt az F1-es Stratégiai Csoport, és meg is szavaztak néhány változtatást, amelyek megkönnyítik a versenyzők életét és izgalmasabbá tehetik a futamokat.

A keddi párizsi gyűlésen, amelyen az FIA elnöke, Jean Todt, valamint a Formula-1 ügyvezető igazgatója, Chase Carey is jelen volt, elsősorban a jövő évre szóló szabálymódosításokat tárgyalták át, de természetesen szó esett a középtávú tervekről is, hiszen a motorgyártók folyton rágják a döntéshozók fülét, hogy mielőbb konkretizálják ötleteiket a 2021-es nagy átalakítással kapcsolatban, ők pedig neki tudjanak állni a fejlesztéseknek. 

Fotó: f1today.net

A döntések, amiket most többségi voksolással elfogadtak: 

- 105 kg-ról 110 kg-ra növelik a versenyenkénti felhasználható üzemanyag-mennyiséget. Az FIA szerint ekkora emelés elegendő ahhoz, hogy a versenyzők a futam teljes ideje alatt maximális teljesítménnyel használhassák a motort, ezzel érvényesülhet a "tövig nyomd a pedált" mód, és nem lesz többé "spórolás".

- Elkülönítik az autó tömegét a versenyző tömegétől. Így valószínűleg véget ér az a hagyomány, hogy a minimális versenysúlyt az autó és a pilóta össztömegének megadásával határozzák meg. Az elképzelések szerint a versenyzőnek és az ülésének együttesen kell majd ezentúl megfelelnie egy minimumértéknek. A tervek szerint a könnyebb pilóták ülésére ballasztokat helyeznek, vagyis a nehezebbek sem kerülnek emiatt hátrányba, vége a fogyókúrázás időszakának.

- 2019-től az összes pilóta számára kötelezővé teszik a biometrikus kesztyűk viselését, amelyek a versenyzők életfunkcióit továbbítják az orvosi csapatnak, megkönnyítve ezzel a mentést egy esetleges baleset idején.

Ezeken kívül szóba kerültek és a stratégiai csoport ezen a héten a 2019-es autók esetleges aerodinamikai változásait is megvitatta, amelyek megkönnyíthetnék az előzést. Az FIA megerősítette a párizsi találkozó után, hogy a változásokról hamarosan hivatalos döntést hoznak, “miután az FIA által folytatott kutatások a csapatokkal konzultálva lezárultak”.

A versenyigazgató, Charlie Whiting elmondta, hogy bár Bahreinben és Kínában izgalmasabb, több előzést hozó versenyt versenyt láthattunk, de az F1-nek még vizsgálnia kell az előzéseket.

“Azt hiszem, folytatnunk kell a témával kapcsolatos vitát. Egymás után két jó futamot láthattunk, de véleményem szerint nyilvánvaló, hogy az előzéssel járó nehézségek továbbra is fennállnak, ezért ezt a munkát folytatni kell.”

Fotó: motorsport.com

A 2021-es motorszabályok is terítékre kerültek, ám itt még csak a tárgyalások elején járunk, így a részletekről elég szűkszavúan fogalmaz a közlemény. Ami biztos, hogy továbbra is maradnak az 1,6 literes, V6-os hibrid turbó erőforrások, viszont a kipufogógázokból visszanyert energiáért felelős MGU-H rendszert megszüntetik, ezzel egyszerűbbé téve az erőforrásokat.

A következő találkozó az FIA technikai részlege és az F1 jelenlegi és potenciális új motorgyártói között zajlik majd, ahol a részletek finomhangolása lesz a cél, és optimista feltételezések szerint már akár május végére ismert lehet a szabályzat minden paramétere.

Aki pedig szeretné újraélni a Kínai Nagydíj legizgalmasabb pillanatait belső kameranézetből, az tekintse meg az alábbi videót.

https://forma-1.blogstar.hu/./pages/forma-1/contents/blog/51456/pics/lead_800x600.jpg
aerodinamika,Forma 1,Liberty Media,motorbeszállítók,szabályváltozások
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?